abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2008 @ 16:23:47 #61
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_55796985
krijg nou niks!
zelfs in Didam is de vitatas verkrijgbaar
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_55798331
hahhaha nou, alle reden om de 1 persoons tas op zijn minst een keer uit te proberen
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2008 @ 17:18:13 #63
43556 miss_dynastie
pi_55798544
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:23 schreef Muck het volgende:
krijg nou niks!
zelfs in Didam is de vitatas verkrijgbaar
Ja, daar was ik ook al verbaasd over
En hier dus mooi niet he ik was wel nieuwsgierig geworden namelijk
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:32:33 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55798887
mijn vriendin zit er hard aan te denken vanwege dit topic. lijkt me best lekker en een verrassing elke week is natuurlijk leuk.

ik had ook ooit een kip geadopteerd. kon ik lekker eitjes afhalen. en de drie geitjes smeerkaas is onovertroffen. wat een heerlijk spul zeg!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:39:23 #65
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55799050
Wat koel!
Waar had je dat gedaan zoals? Ik wil ook een adoptiekip!
Ik wilde namelijk zelf kippies houden in de tuin voor de eieren en de leuk, maar ik heb nieuwe buren en die gaan dat zeker dwarsbomen
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:43:07 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55799148
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:39 schreef SHE het volgende:
Wat koel!
Waar had je dat gedaan zoals? Ik wil ook een adoptiekip!
Ik wilde namelijk zelf kippies houden in de tuin voor de eieren en de leuk, maar ik heb nieuwe buren en die gaan dat zeker dwarsbomen
volgens mij kan je op www.adopteereenkip.nl terecht. maar anders google.
pi_55867638
Nou, daar is hij dan!

Het valt me niet tegen wat er in zit, alleen het fruit had ik wat rijkelijker ingeschat, en dan met name de appels. Ook komen de sperziebonen uit Egypte, wat ik een beetje raar vind voor een biologischecologischmilieutechnischverantwoordegroentezak..

Maar goed, qua inhoud: ik kan altijd nog wisselen naar een pakket met alleen groente, als dat nodig is. Het is natuurlijk een experiment, dus ik ga eens aankijken hoe ik deze week doorkom met deze tas. Er zit in: zoete bataten, uien, broccoli, spitskool, sperziebonen, pastinaken, rode bieten, appels, bloedsinaasappels.

Ik ben er nog niet uit of we dit gaan aanhouden of niet, dat kan ik denk ik pas zeggen als de proefperiode van vier weken erop zit

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2008 10:39:13 ]
pi_55868490
Wij hebben al lange tijd een abonnement vanuit de Hoeksche Waard (www.groentenabonnement.nl). Het bevalt prima. In vergelijking met de tas van Odin, is dit pakket iets beter. Wij halen onze groenten in een krat. De leverancier zet een krat klaar en wij halen de spullen daaruit. Hierdoor besparen nog wat extra op verpakkingsmaterialen.

In de Hoeksche Waard heb je verder nog een biologische boer (www.natuurfreak.com) waar je een koe kan leasen. Is natuurlijk wel een stuk cooler dan een kip. De bedragen op de website zijn nog in guldens, maar ik denk dat de constructie nog wel bestaat.
pi_55871587
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, daar is hij dan!

Het valt me niet tegen wat er in zit, alleen het fruit had ik wat rijkelijker ingeschat, en dan met name de appels. Ook komen de sperziebonen uit Egypte, wat ik een beetje raar vind voor een biologischecologischmilieutechnischverantwoordegroentezak..

Maar goed, qua inhoud: ik kan altijd nog wisselen naar een pakket met alleen groente, als dat nodig is. Het is natuurlijk een experiment, dus ik ga eens aankijken hoe ik deze week doorkom met deze tas. Er zit in: zoete bataten, uien, broccoli, spitskool, sperziebonen, pastinaken, rode bieten, appels, bloedsinaasappels.

[ afbeelding ]

Ik ben er nog niet uit of we dit gaan aanhouden of niet, dat kan ik denk ik pas zeggen als de proefperiode van vier weken erop zit
Welk pakket is dit?
Trust me, I know what I'm doing.
pi_55871699
Het Vitatas-2 Persoons-Combiabbonement.
pi_55872858
Ik had er nog nooit van gehoord, maar vind het een fantastisch idee.
Geloof alleen niet dat ik zin heb om elke week de hele stad door te fietsen, terwijl ik zo'n 10 a 20 groentewinkels in m'n straat heb...

Edit: Odin trouwens wel! Ik ga het eens in de groep gooien
Zie ook dat ze er biologische kip hebben, daar ga ik sowieso eens een flink pakket van halen!

Ook Landzicht (http://www.groentenabonnement.nl/) blijkt bij ons in de buurt ophaalpunten te hebben.
Zijn er nog meer dergelijke abonnementen?

[ Bericht 18% gewijzigd door Innocence op 08-01-2008 14:34:47 ]
Sweet and innocent...
pi_55873558
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:15 schreef Innocence het volgende:
Ook Landzicht (http://www.groentenabonnement.nl/) blijkt bij ons in de buurt ophaalpunten te hebben.
Zijn er nog meer dergelijke abonnementen?
Dan zou ik voor Landzicht gaan. Die hebben wij. Vrienden hebben Odin, en over het algemeen komen wij er beter mee weg.
pi_55874875
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:42 schreef deom het volgende:

[..]

Dan zou ik voor Landzicht gaan. Die hebben wij. Vrienden hebben Odin, en over het algemeen komen wij er beter mee weg.
Heb ik zelf ook een lichte voorkeur voor, zeker als de inhoud ziet. Maar hoe zit het ongeveer met de hoeveelheid?

Weet nog niet of het leuk vind om elke week iets te moeten koken met deze groenten, maar dan kunnen we het natuurlijk altijd weer stopzetten.
Sweet and innocent...
pi_55880412
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:15 schreef Innocence het volgende:

Zie ook dat ze er biologische kip hebben, daar ga ik sowieso eens een flink pakket van halen!
Dat dacht ik deze week ook. Ik schrok erg van de prijs.
7,75 voor 300 gram. *Slik*. Toch maar meegenomen, maar ik ga wel minder kip eten .

Oh enneh: de appels uit m'n pakketje zijn gruwelijk lekker .

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2008 19:21:41 ]
pi_55883241
@She

Ik ga meestal naar Rio de Bio op de Adelaarstraat. Zei verkopen o.a. groente van de tuin op Maarschalkerweerd. Dan hebben die groente ook niet zoveel onnodige kilometers afgelegd.
Ze doen echt hun best om lekkere biologische producten in het assortiment te krijgen.

O, ja ze hebben brood van de Veldkeuken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 21:32:47 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55883821
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:20 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

7,75 voor 300 gram. *Slik*. Toch maar meegenomen, maar ik ga wel minder kip eten .

ja het is idd even schrikken als je er achterkomt dat een normale kip wat meer kost. minder vlees is daardoor gewaarborgd. misschien moeten alle mensen maar eens beseffen dat je voor gezond vlees heel veel meer betaald, maar dat je ook pp met 50 gram ziekteloos vlees afkunt.
pi_55892361
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:32 schreef Innocence het volgende:

[..]

Heb ik zelf ook een lichte voorkeur voor, zeker als de inhoud ziet. Maar hoe zit het ongeveer met de hoeveelheid?

Weet nog niet of het leuk vind om elke week iets te moeten koken met deze groenten, maar dan kunnen we het natuurlijk altijd weer stopzetten.
De inhoud van Landzicht is ruim voldoende. In de praktijk eten wij er met zijn tweeën de hele week van. Laatst hadden we bijvoorbeeld twee rooie kooltje van 3 ons per stuk. Dat is eigenlijk voor een avond, maar wij hebben per keer een kooltje op. We zijn dus geen hele grote groenteneters, maar zou je dat wel zijn dan heb je gewoon voor 5 avonden voldoende.

Opzeggen is erg makkelijk, want je zit nergens echt aan vast. Ook met de vakanties is een mailtje een week vantevoren voldoende om de bestelling te stoppen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:43:12 #78
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_55893892
Ik zou dit graag willen proberen maar ik woon alleen en eet de helft van de week op mijn werk, dus heel handig is het helaas niet.

Maar een kip adopteren en een koe leasen
tof.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:53:45 #79
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_55894163
quote:

[..]

Ik heb het andersom: hoe goedkoper het vlees, hoe meer ik schrik.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_55903462
Ik heb net ook mijn groente pakket opgehaald.

erin zitten: uien, broccoli, bataat, chinese kool, spitskool.

flinke spitskool, 2 stronkjes broccoli, 3 bataaten, daarvan dus prima hoeveelheden.
uien zijn er maar 5, en de chinese kool is echt een miniatuurtje.

dus wat matigjes deze week. komt ergens wel goed uit omdat ik jarig ben en we dus flink wat avonden visite hebben, maar hoop dat de hoeveelheden volgende week beter zijn.
pi_55903514
wie heeft er nog een lekker recept voor bataat?

nog nooit gegeten of klaargemaakt.

de optie met de zuurkool lijkt me toch neit zo'n goede voor een 1e kennismaking met bataat.
pi_55905158
quote:

[..]

Haha, prijs valt inderdaad tegen, maar ik eet u al heel lang geek kip, omdat er in de supermarkt gene Eko-kippetje te krijgen is.
Sweet and innocent...
pi_55905310
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:38 schreef deom het volgende:

[..]

is eigenlijk voor een avond, maar wij hebben per keer een kooltje op. We zijn dus geen hele grote groenteneters, maar zou je dat wel zijn dan heb je gewoon voor 5 avonden voldoende.

Opzeggen is erg makkelijk, want je zit nergens echt aan vast. Ook met de vakanties is een mailtje een week vantevoren voldoende om de bestelling te stoppen.
Wij zijn ook geen groente-eters, zat daarom te denken dat een 1-persoons pakket ook wel voldoende moet zijn. Maar ja, kan altijd nog later veranderen of stopzetten inderdaad.

Ik laat hier nog wel even weten hoe het bevalt!
Sweet and innocent...
pi_55906625
Zo net de broccoli op. JEEEETJE wat is dat een verschil qua smaak zeg!!!!
Wij aten altijd al behoorlijk vaak broccoli, maar hier zit toch echt veeel meer smaak aan dan de broccoli die ik normaal bij de c1000 of AH koop.
pi_55907915
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef p_iglet het volgende:

nog nooit gegeten of klaargemaakt.
Het zegt me helemaal niets, maar dat weerhoud me er niet van te reageren. Op de website van Odin zijn meestal wel lekkere recepten te vinden in het digitale receptenboek. Met bataat staat er ook wel wat, maar ook het volgende:

"De zoete aardappel ofwel bataat is een knolgewas uit de tropen. Het is geen familie van de aardappel. De bataat bevat meer calcium, ijzer en vitamine A en C dan de aardappel. De grote knol kan op verschillende manieren worden klaargemaakt. U kunt de bataatknol schillen, in stukken snijden en dan koken of in de schil koken en naderhand de schil er afpellen. Ze is gekookt prachtig oranje van kleur en zoet van smaak. Als crème of frietjes klaargemaakt een ware lekkernij voor kinderen. Veel recepten voor pompoen zijn ook geschikt voor de bataat vanwege de overeenkomst in smaak en structuur."

Dat maakt de keus weer wat makkelijker omdat je voor pompoen ik weet niet hoeveel recepten hebt. Zoals dit heerlijke pompoenstoofpotje
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:29 schreef p_iglet het volgende:
Wij aten altijd al behoorlijk vaak broccoli, maar hier zit toch echt veeel meer smaak aan dan de broccoli die ik normaal bij de c1000 of AH koop.
Wacht maar to je een keer komkommer krijgt. Sinds de biologische weet ik dat een komkommer helemaal niet waterig is en laf smaakt.
pi_55908483
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef p_iglet het volgende:

Zoete aardappelsoep

1 grote ui, gepeld en in stukjes gesneden
2 teentjes knoflook, gepeld en fijngesneden
1 tot 3 Spaanse pepertjes, fijngesneden
olijfolie
1,5 kg zoete aardappelen/bataten, geschild en in schijfjes gesneden
0.6 liter groentebouillon
3 dl room
zout
1 blikje maïs

Fruit de ui met de knoflook en de Spaanse pepertjes in olijfolie. Voeg de zoete aardappelen toe en overgiet met de groentebouillon. Giet de room erbij zodra de aardappelen gaar zijn en mix de soep. Breng op smaak met zout en voeg de maïs er op het laatst aan toe

Arbi Tariwale (Gekruide Zoete Aardappelen)

500 a 600 gram zoete aardappelen, bv yammen/bataten
2 grote uien, gesnipperd
1 theelepel geraspte verse gemberwortel
1 teentje knoflook, uitgeperst
4 grote tomaten, ontveld en in kleine stukken gesneden
1 groene Spaanse peper, gesnipperd
1/2 theelepel koenjit
1/2 theelepel gemalen rode peper
1 eetlepel fijngehakte peterselieblaadjes

Zet de gewassen ongeschilde yammen op met ruim kokend water. Kook ze in 15
tot 20 minuten gaar, afhankelijk van de soort en omvang. Laat ze opdrogen
en afkoelen in een vergiet. Schil ze en snijd ze in dikke plakken.

Verhit olie en fruit hierin de uien totdat ze glazig zien. Voeg dan de
gemberwortel, de knoflook, de tomaat, de spaanse peper, de kurkuma en de
rode peper toe. Schep alles goed om en laat het onder voortdurend omroeren zachtjes
doorbakken totdat de tomaten zijn uiteengevallen.Voeg dan 2 dl. kokend water toe en roer alles goed door. Voeg vervolgens zout naar smaak toe. Warm hierna de plakken yam op in het mengsel. Schep alles in een grote schaal en strooi er de peterselieblaadjes over.
pi_55909482
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:29 schreef p_iglet het volgende:
Het verschil in smaak met bietjes is helemaal ongelooflijk!
Die zijn zó verschrikkelijk veel smaakvoller.
Heerlijk om daar een salade of carpaccio van te maken.
pi_55909542
ik ben heel benieuwd naar de komkommer en bietjes dan!
volgende week zitten er bietjes in geloof ik!
Ik kijk nu al uit naar de zomer, koolsoorten zijn niet echt mijn ding dus wat dat betreft kan het alleen maar beter worden.

kijk zo komen we ergens met die bataten

die arbi tariwale klinkt wel erg lekker!

ik vond net nog de onderstaande soep

Red Bell Pepper and Sweet Potato Soup
Serving Size: 2

Ingredients:

* 1 small onion, chopped
* 1 clove garlic, minced
* 1 red bell pepper, cut in bite sized chunks
* 1 sweet potato, pealed and cut in bite sized chunks
* 1 cup tomato juice
* 2 cups vegetable bouillon
* salt and pepper
* lemon juice
* chili powder
* tabasco to taste
* fresh basil

Directions:

* Fry the onion, garlic, pepper and sweet potato over a medium heat for about 10 minutes.
* Add the tomato juice and vegetable bouillon and puree the mixture to a smooth consistency.
* Cook the soup on a low heat.
* Season with salt, pepper chili powder, lemon juice and tabasco.
* Allow the soup to simmer for 15 minutes.
* GArnish the soup for serving with the basil leaves cut in very fine strips

denk dat het zowel die arbi tarawale als de bovenstaande soep word. Heb 3 grote bataten dus dat moet lukken.
pi_56025134
quote:
De inhoud van het groentepakket van week 3, 2008

Spruiten of savooiekool

Rode Bieten

Pastinaken

Knoflook

Winterpostelein

Koolraap

Recepten

Deze opgave is onder voorbehoud omdat er toch weleens op het laatst nog wijzigingen noodzakelijk zijn.
Kan niet wachten!
Zou alleen niet weten wat ik met koolraap aan moet, maar misschien dat er een lekekr recept bij zit.
Sweet and innocent...
  Licht Ontvlambaar maandag 14 januari 2008 @ 15:45:38 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56025391
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:32 schreef Innocence het volgende:

[..]

Kan niet wachten!
Zou alleen niet weten wat ik met koolraap aan moet, maar misschien dat er een lekekr recept bij zit.
www.koolraap.nl
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')