Ja, daar was ik ook al verbaasd overquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:23 schreef Muck het volgende:
krijg nou niks!
zelfs in Didam is de vitatas verkrijgbaar
volgens mij kan je op www.adopteereenkip.nl terecht. maar anders google.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:39 schreef SHE het volgende:
Wat koel!
Waar had je dat gedaan zoals? Ik wil ook een adoptiekip!
Ik wilde namelijk zelf kippies houden in de tuin voor de eieren en de leuk, maar ik heb nieuwe buren en die gaan dat zeker dwarsbomen
Welk pakket is dit?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, daar is hij dan!
Het valt me niet tegen wat er in zit, alleen het fruit had ik wat rijkelijker ingeschat, en dan met name de appels. Ook komen de sperziebonen uit Egypte, wat ik een beetje raar vind voor een biologischecologischmilieutechnischverantwoordegroentezak..
Maar goed, qua inhoud: ik kan altijd nog wisselen naar een pakket met alleen groente, als dat nodig is. Het is natuurlijk een experiment, dus ik ga eens aankijken hoe ik deze week doorkom met deze tas. Er zit in: zoete bataten, uien, broccoli, spitskool, sperziebonen, pastinaken, rode bieten, appels, bloedsinaasappels.
[ afbeelding ]
Ik ben er nog niet uit of we dit gaan aanhouden of niet, dat kan ik denk ik pas zeggen als de proefperiode van vier weken erop zit
Dan zou ik voor Landzicht gaan. Die hebben wij. Vrienden hebben Odin, en over het algemeen komen wij er beter mee weg.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:15 schreef Innocence het volgende:
Ook Landzicht (http://www.groentenabonnement.nl/) blijkt bij ons in de buurt ophaalpunten te hebben.
Zijn er nog meer dergelijke abonnementen?
Heb ik zelf ook een lichte voorkeur voor, zeker als de inhoud ziet. Maar hoe zit het ongeveer met de hoeveelheid?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:42 schreef deom het volgende:
[..]
Dan zou ik voor Landzicht gaan. Die hebben wij. Vrienden hebben Odin, en over het algemeen komen wij er beter mee weg.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:15 schreef Innocence het volgende:
Zie ook dat ze er biologische kip hebben, daar ga ik sowieso eens een flink pakket van halen!![]()
ja het is idd even schrikken als je er achterkomt dat een normale kip wat meer kost. minder vlees is daardoor gewaarborgd. misschien moeten alle mensen maar eens beseffen dat je voor gezond vlees heel veel meer betaald, maar dat je ook pp met 50 gram ziekteloos vlees afkunt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:20 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Dat dacht ik deze week ook. Ik schrok erg van de prijs.
7,75 voor 300 gram. *Slik*. Toch maar meegenomen, maar ik ga wel minder kip eten.
Oh enneh: de appels uit m'n pakketje zijn gruwelijk lekker.
De inhoud van Landzicht is ruim voldoende. In de praktijk eten wij er met zijn tweeën de hele week van. Laatst hadden we bijvoorbeeld twee rooie kooltje van 3 ons per stuk. Dat is eigenlijk voor een avond, maar wij hebben per keer een kooltje op. We zijn dus geen hele grote groenteneters, maar zou je dat wel zijn dan heb je gewoon voor 5 avonden voldoende.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:32 schreef Innocence het volgende:
[..]
Heb ik zelf ook een lichte voorkeur voor, zeker als de inhoud ziet. Maar hoe zit het ongeveer met de hoeveelheid?
Weet nog niet of het leuk vind om elke week iets te moeten koken met deze groenten, maar dan kunnen we het natuurlijk altijd weer stopzetten.
Ik heb het andersom: hoe goedkoper het vlees, hoe meer ik schrik.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:20 schreef Razztwizzle het volgende:
7,75 voor 300 gram. *Slik*. Toch maar meegenomen, maar ik ga wel minder kip eten.
Haha, prijs valt inderdaad tegen, maar ik eet u al heel lang geek kip, omdat er in de supermarkt gene Eko-kippetje te krijgen is.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Wij zijn ook geen groente-eters, zat daarom te denken dat een 1-persoons pakket ook wel voldoende moet zijn. Maar ja, kan altijd nog later veranderen of stopzetten inderdaad.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:38 schreef deom het volgende:
[..]
is eigenlijk voor een avond, maar wij hebben per keer een kooltje op. We zijn dus geen hele grote groenteneters, maar zou je dat wel zijn dan heb je gewoon voor 5 avonden voldoende.
Opzeggen is erg makkelijk, want je zit nergens echt aan vast. Ook met de vakanties is een mailtje een week vantevoren voldoende om de bestelling te stoppen.
Het zegt me helemaal niets, maar dat weerhoud me er niet van te reageren. Op de website van Odin zijn meestal wel lekkere recepten te vinden in het digitale receptenboek. Met bataat staat er ook wel wat, maar ook het volgende:quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef p_iglet het volgende:
wie heeft er nog een lekker recept voor bataat?
nog nooit gegeten of klaargemaakt.
Wacht maar to je een keer komkommer krijgt. Sinds de biologische weet ik dat een komkommer helemaal niet waterig is en laf smaakt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:29 schreef p_iglet het volgende:
Zo net de broccoli op. JEEEETJE wat is dat een verschil qua smaak zeg!!!!
Wij aten altijd al behoorlijk vaak broccoli, maar hier zit toch echt veeel meer smaak aan dan de broccoli die ik normaal bij de c1000 of AH koop.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef p_iglet het volgende:
wie heeft er nog een lekker recept voor bataat?
Het verschil in smaak met bietjes is helemaal ongelooflijk!quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:29 schreef p_iglet het volgende:
Zo net de broccoli op. JEEEETJE wat is dat een verschil qua smaak zeg!!!!
Wij aten altijd al behoorlijk vaak broccoli, maar hier zit toch echt veeel meer smaak aan dan de broccoli die ik normaal bij de c1000 of AH koop.
Kan niet wachten!quote:De inhoud van het groentepakket van week 3, 2008
Spruiten of savooiekool
Rode Bieten
Pastinaken
Knoflook
Winterpostelein
Koolraap
Recepten
Deze opgave is onder voorbehoud omdat er toch weleens op het laatst nog wijzigingen noodzakelijk zijn.
www.koolraap.nlquote:Op maandag 14 januari 2008 15:32 schreef Innocence het volgende:
[..]
Kan niet wachten!
Zou alleen niet weten wat ik met koolraap aan moet, maar misschien dat er een lekekr recept bij zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |