abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 19:51:23 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_55558010

Welkom in de Apple Slowchat.
Welkom in de Apple SC, de verzamelplaats voor mac-minnend FOK!. Vragen, opmerkingen, speculaties, slap geouwehoer en natte Apple dromen, het kan hier allemaal.

Apple Producten:

Randapparatuur:
Airport Express
Airport Extreme
Displays
Keyboard
Mighty Mouse

Desktop computers:
Mac Pro
Mac Mini
iMac

Laptops
MacBook
MacBook Pro

Servers
Xserve
Xserve RAID

Personal Audio & Telefonie
iPod Shuffle
iPod Nano
iPod Classic
iPod Touch
iPhone

Software
OSX Leopard
iLife
iWork

Handige Links

Stores
Official NL store
Mac Stuff

Fanboy Communities
OneMoreThing.nl
Mac Freak

How-To Macbook Upgraden
Macbook Upgrade

Voor de nieuwe Apple gebruiker
Mac Miep
MacInstruct

iPhone
Bitch!

De code voor de OP vind je hier.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 december 2007 @ 19:52:18 #2
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_55558030
Ik gebruik zoveel mogelijk mijn toetsenbord. En dat zonder quicksilver
pi_55558047
Gday!

Wat betreft wacom als muisvervanger: Dat dubbelklikt zo klote, althans, bij mij dan.
Verder heeft mijn maccie nog wel eens de neiging ineens muis of toetsenbord (bluetooth) geheel kwijt te zijn. En als je tegelijkertijd je bluetooth telefoon er bij hebt, dan typ je ineens met 3 aanslagen per minuut...
pi_55558059
Oops, 2 slowchats open
(was naar U2 aan't luisteren voor een keer )
pi_55558062
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:52 schreef Anthraxx het volgende:
Ik gebruik zoveel mogelijk mijn toetsenbord. En dat zonder quicksilver
Weet jij wat de mac-vervanger is voor Home? Niet dat pijltje met die twee streepjes, maar home als in: begin van de zin.
  woensdag 26 december 2007 @ 19:54:23 #6
13783 Anthraxx
pi_55558066
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:53 schreef Toeps het volgende:
Gday!

Wat betreft wacom als muisvervanger: Dat dubbelklikt zo klote, althans, bij mij dan.
Verder heeft mijn maccie nog wel eens de neiging ineens muis of toetsenbord (bluetooth) geheel kwijt te zijn. En als je tegelijkertijd je bluetooth telefoon er bij hebt, dan typ je ineens met 3 aanslagen per minuut...
Heb je Leopard al? Misschien inmiddels opgelost .
  woensdag 26 december 2007 @ 19:54:54 #7
13783 Anthraxx
pi_55558077
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:54 schreef Toeps het volgende:

[..]

Weet jij wat de mac-vervanger is voor Home? Niet dat pijltje met die twee streepjes, maar home als in: begin van de zin.
Appeltje + pijltje naar links

End is: Appeltje + pijltje naar rechts.

Soms verschilt het per applicatie: Adium heeft bijv. gewoon de "normale" home en end toetsen. Beetje incosistent.
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 19:55:13 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_55558082
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:53 schreef Toeps het volgende:
Gday!

oh nee, dat heb ik gelukkig niet dan. maar misschien scheelt het ook dat bij mij alles bedraad is dan. (toetsenbord en wacom, that is)

trouwens, nog even mijn probleempje uit het vorige topic spammen:

Ik heb een probleem met mijn Apple Universal Dock.

Wanneer ik mijn iPod Classic 80 GB erin zet, geeft de iPod aan 'verbonden', maar meteen daarna veranderd het symbool in het verwijder-symbool en wordt de iPod verwijderd, zonder contact te maken met mijn iMac. Wanneer ik de iPod aansluit via de usb-kabel (die normaal achterin het Dock zit), maakt de iPod wel contact met de iMac, en gaat het synchroniseren zonder problemen.
De Universal Dock heeft het wel gedaan. De eerste keer dat ik hem wilde gebruiken gebeurde dit ook, en toen heb ik de iPod gereset. Daarna deed hij het wel via het Dock en ging alles goed. Echter, nu doet hij het weer niet. Het kan niet zo zijn dat ik elke keer als ik iets wil doen met de iPod, dat ik m dan eerst moet resetten voor ik er mee kan beginnen...

Wat denken jullie? Wordt dat een retourtje Apple, of is er nog iets aan te doen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 december 2007 @ 19:55:54 #9
13783 Anthraxx
pi_55558097
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

oh nee, dat heb ik gelukkig niet dan. maar misschien scheelt het ook dat bij mij alles bedraad is dan. (toetsenbord en wacom, that is)

trouwens, nog even mijn probleempje uit het vorige topic spammen:

Ik heb een probleem met mijn Apple Universal Dock.

Wanneer ik mijn iPod Classic 80 GB erin zet, geeft de iPod aan 'verbonden', maar meteen daarna veranderd het symbool in het verwijder-symbool en wordt de iPod verwijderd, zonder contact te maken met mijn iMac. Wanneer ik de iPod aansluit via de usb-kabel (die normaal achterin het Dock zit), maakt de iPod wel contact met de iMac, en gaat het synchroniseren zonder problemen.
De Universal Dock heeft het wel gedaan. De eerste keer dat ik hem wilde gebruiken gebeurde dit ook, en toen heb ik de iPod gereset. Daarna deed hij het wel via het Dock en ging alles goed. Echter, nu doet hij het weer niet. Het kan niet zo zijn dat ik elke keer als ik iets wil doen met de iPod, dat ik m dan eerst moet resetten voor ik er mee kan beginnen...

Wat denken jullie? Wordt dat een retourtje Apple, of is er nog iets aan te doen?
Sluit je de Dock op het toetsenbord aan?
pi_55558122
Misschien een cheesy antwoord dat iedereen geeft maar waar je niks mee bent; al geprobeerd te herstellen?
Ik had een nieuwe nano die constant blokkeerde wanneer je de kabel erin stak (dus volgens mij gelijk aan het in het dock zetten), maar na een keer herstellen + de software er opnieuw opzetten heb ik 't nietmeer gehad...
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 19:58:11 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_55558131
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:55 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Sluit je de Dock op het toetsenbord aan?
ik heb m aan mn toetsenbord gedaan, en nu doet ie t wel
moet dat? ik had m eerst aan een hub
  woensdag 26 december 2007 @ 19:58:55 #12
13783 Anthraxx
pi_55558147
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:58 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik heb m aan mn toetsenbord gedaan, en nu doet ie t wel
moet dat? ik had m eerst aan een hub
Nee, dat moet niet. Maar die hub kan wel eens de benodigde stroom niet leveren. OSX moet daar een melding van geven maar doet dat niet altijd heb ik al gemerkt (zeker met Hubs niet).

USB kan maar een beperkte stroom leveren. Een muis zal niet veel nodig hebben, een iPod wel omdat het ook direct het oplaadmechanisme is. Al sluit ik bijvoorbeeld mijn muis aan op mijn toetsenbord en mijn iPod dan werkt het niet omdat de stroom niet geleverd kan worden.
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 20:02:17 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_55558191
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:58 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nee, dat moet niet. Maar die hub kan wel eens de benodigde stroom niet leveren. OSX moet daar een melding van geven maar doet dat niet altijd heb ik al gemerkt (zeker met Hubs niet).

USB kan maar een beperkte stroom leveren. Een muis zal niet veel nodig hebben, een iPod wel omdat het ook direct het oplaadmechanisme is. Al sluit ik bijvoorbeeld mijn muis aan op mijn toetsenbord en mijn iPod dan werkt het niet omdat de stroom niet geleverd kan worden.
oke! vaag iets! het kan best kloppen, want ik heb ook een hub die geen extra stroomvoorziening heeft. en het is ook een Trust-hub...
in ieder geval doet ie t nu opeens wel thanks!
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:57 schreef Maidenfan het volgende:
Misschien een cheesy antwoord dat iedereen geeft maar waar je niks mee bent; al geprobeerd te herstellen?
Ik had een nieuwe nano die constant blokkeerde wanneer je de kabel erin stak (dus volgens mij gelijk aan het in het dock zetten), maar na een keer herstellen + de software er opnieuw opzetten heb ik 't nietmeer gehad...
ik had m inderdaad al een keer hersteld, en daarna heeft ie t ook wel een keer gedaan. maar daarna niet meer, en om m nou elke keer te moeten herstellen...
en als ik m alleen aan de kabel deed, deed alles het wel gewoon.

maar goed, nu ik het Dock aan mn toetsenbord heb gedaan, doet ie t opeens
pi_55558203
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:54 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Appeltje + pijltje naar links

End is: Appeltje + pijltje naar rechts.

Soms verschilt het per applicatie: Adium heeft bijv. gewoon de "normale" home en end toetsen. Beetje incosistent.
Ah danku!

Heb nog geen Leopard volgens mij, hoe doen ik dat?
  woensdag 26 december 2007 @ 20:04:29 #15
13783 Anthraxx
pi_55558229
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:03 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ah danku!

Heb nog geen Leopard volgens mij, hoe doen ik dat?
Kopen of downloaden . Anders lukt het niet. Maar het is dus een heel nieuw besturingssysteem. En daar werkt Bluetooth vast ook beter.
pi_55558246
Een iPod aan een hub is ook niet echt verstandig inderdaad .

Oh en nog 20 dagen
pi_55558252
Ah hier. Alles onder controle hier.

Vraagje : ik ben dus (nog/weer/voorlopig/blalblabla) mijn iTunes een beetje aan het vullen met mijn mega slecht bijgehoude muziekbestand. Maar nu lukt het bij 3-4 albums niet om een plaatje erin te plempen. Bij de rest lukte het gewoon prima. Plaatje sleep ik zo in het vakje, maar na ok komt hij er niet bij ... Iemand ?

Ow ja, ik heb de helderheid maar eens op de helft gezet van dat ding, want ik ben nu wel bruin genoeg.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_55558259
Dus het toetsenbord kan de stroom van 1 poort verdelen, maar met de muis schiet er niet genoeg over om een iPod op te laden?
Wel interessant, toetsenbord als lader was handig geweest...

Ik heb hier nog een FW-lader met kabel voor een iPod van de 3e gen (dus met touchwheel en 4 knopjes op een rij) (van in de tijd dat apple die dingen nog gewoon meeleverde). iPod is heengegaan, maar valt die lader nog te gebruiken voor een nano? Nano's werken nietmeer op FireWire dus klinkt wat riskant?
pi_55558260
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:04 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Kopen of downloaden . Anders lukt het niet. Maar het is dus een heel nieuw besturingssysteem. En daar werkt Bluetooth vast ook beter.
Kopen? Ik dacht gewoon ff upgraden of zo. Maar het is dus een soort XP -> Vista overgang, waar ik het mee kan vergelijken?
pi_55558298
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:05 schreef JoMo0 het volgende:
Een iPod aan een hub is ook niet echt verstandig inderdaad .

Oh en nog 20 dagen
En bedankt, dan beginnen mijn examens, sadist
pi_55558308
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Toeps het volgende:

Maar het is dus een soort XP -> Vista overgang, waar ik het mee kan vergelijken?
In geen geval, met Leo ga je er immers op vooruit.
  woensdag 26 december 2007 @ 20:08:26 #22
13783 Anthraxx
pi_55558309
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Toeps het volgende:

[..]

Kopen? Ik dacht gewoon ff upgraden of zo. Maar het is dus een soort XP -> Vista overgang, waar ik het mee kan vergelijken?
Ja, om eerlijk te zijn wel . Gewoon een compleet nieuw systeem (ook met de nodige problemen). Maar het werkt wel veel beter dan Tiger. Er is maar 1 versie en die kost 129 euro. Je kunt het ook downloaden, maar dan heb je wel een dual layer DVD nodig om het op te zetten (maar dat zal vast geen probleem zijn). Upgraden of herinstallatie kan vanaf 1 DVD dus dat is verder geen probleem. Upgraden is trouwens erg makkelijk.

Ik weet alleen niet hoe Adobe software werkt met Leopard. Maar andere hebben daar meer ervaring in.
pi_55558339
Je kan het tussen haakjes ook vanaf een gemount volume, dus die DVD is niet eens nodig, een grote USB-stick of externe HD voldoet ook.
  woensdag 26 december 2007 @ 20:11:59 #24
13783 Anthraxx
pi_55558372
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Maidenfan het volgende:
Dus het toetsenbord kan de stroom van 1 poort verdelen, maar met de muis schiet er niet genoeg over om een iPod op te laden?

Ik heb hier nog een FW-lader met kabel voor een iPod van de 3e gen (dus met touchwheel en 4 knopjes op een rij) (van in de tijd dat apple die dingen nog gewoon meeleverde). iPod is heengegaan, maar valt die lader nog te gebruiken voor een nano? Nano's werken nietmeer op FireWire dus klinkt wat riskant?
Een USB hub kan, mits gevoed, gewoon de normale stroomsterkte leveren van een USB poort (dat ligt op zo'n 1000mA dacht ik). Een niet gevoedde HUB krijgt de stroom vanuit de host en als op diezelfde host meer apparaten aangesloten zijn dan kun je nooit meer 1000mA krijgen (mits nodig). Dus het aantal apparaten op een HUB heeft er mee te maken of een apparaat kan werken of niet (ligt er aan hoeveel het apparaat nodig heeft).
Een USB HUB met aparte voeding is sowieso geen probleem. Een USB HUB zonder voeding, zoals je toetsenbord, moet je echt op letten.
  woensdag 26 december 2007 @ 20:12:25 #25
13783 Anthraxx
pi_55558380
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:10 schreef Maidenfan het volgende:
Je kan het tussen haakjes ook vanaf een gemount volume, dus die DVD is niet eens nodig, een grote USB-stick of externe HD voldoet ook.
Een USB Stick van 9 Gb? . Heb je die al?
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 20:16:47 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_55558457
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Een USB hub kan, mits gevoed, gewoon de normale stroomsterkte leveren van een USB poort (dat ligt op zo'n 1000mA dacht ik). Een niet gevoedde HUB krijgt de stroom vanuit de host en als op diezelfde host meer apparaten aangesloten zijn dan kun je nooit meer 1000mA krijgen (mits nodig). Dus het aantal apparaten op een HUB heeft er mee te maken of een apparaat kan werken of niet (ligt er aan hoeveel het apparaat nodig heeft).
Een USB HUB met aparte voeding is sowieso geen probleem. Een USB HUB zonder voeding, zoals je toetsenbord, moet je echt op letten.
ik heb mn iPod+Dock nu dan aan mn toetsenbord. daar is ook mn MM aan, maar die staat werkloos onder mn iMac, omdat ik mn Wacom gebruik.
ach ja, ik ben al lang blij dat mn Dock het weer doet
pi_55558484
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Maidenfan het volgende:

Een nieuwere iPod kun je wel opladen via Firewire.
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:07 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

En bedankt, dan beginnen mijn examens, sadist [ afbeelding ]
Dankje.
pi_55559950
Mijn hemel, wat een vreet-festijn. Heb nog amper achter mijn nieuwe Full HD gezeten.

En nu maar verder met het zuip-festijn.
Calmer than you are
pi_55559969
Nog 7 dagen en ik heb mijn iPhone
pi_55560126
Nog 2 dagen en ik heb de mijne al drie maanden
Calmer than you are
pi_55560693
Sinds 18 November
  woensdag 26 december 2007 @ 22:58:27 #32
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55561390
Een welgemeende tvp.

Tip voor iPod Touch/ iPhone bezitters: de ubersimpele maar breinbrekende spelletjes van Soneso.
Ik heb mijn familie helemaal gek gedraaid met die blockgame (wat in feite Klotski is )

http://www.soneso.com/Site/apps.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Klotski
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 december 2007 @ 23:10:43 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55561623
Hoi. Ik heb sim city 4 ook legaal.
Anyway, de dmg is 1.09GB Zal eens kijken waar ik die kan parkeren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 december 2007 @ 23:11:50 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55561641
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

500mA
pi_55561788
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi. Ik heb sim city 4 ook legaal.
Anyway, de dmg is 1.09GB Zal eens kijken waar ik die kan parkeren.
http://www.uploadbigfiles.net/
  woensdag 26 december 2007 @ 23:27:17 #36
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  woensdag 26 december 2007 @ 23:28:29 #37
13783 Anthraxx
pi_55561952
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

500mA
Je hebt gelijk.

Maar:
On-The-Go and Battery Charging Specification both add new powering modes to the USB specification. The latter specification allows USB devices to draw up to 1.5 A from hubs and hosts that follow the Battery Charging Specification.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 december 2007 @ 23:31:15 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55562006
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:28 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hm, volgens mij kon een USB apparaat op request ook voor 1000mA. Maar ik weet er niet zo veel meer van.
Nee, 5v 500mA

http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml
pi_55563926
quote:
Op woensdag 26 december 2007 16:07 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Goh, elk bedrijf kan wel een gebruiksvriendelijk gedoe maken om bestanden in 't thuisnetwerk te delen, dat moet MS zeker kunnen... Alleen leveren ze weer eens een ondermaats produkt af... Moet eens gaan stoppen gewoon.

In ieder geval, waarom heeft een gewoon iemand thuis nu een server nodig? Als je allemaal laptops hebt en veel bestanden kan ik nog aannemen dat je 1 kleine (energiezuinige) computer met een grote HD als opslag hebt, maar voor de rest lijkt 't mij nutteloos.
Ik heb mijn server dan ook voor FTP-filesharing, een grote centrale dump voor downloads en drivers & patches en om overnight dingen te downloaden, en PHP + MySQL bakkie. Dit slechts met een P3 733 + 384 MB, amper hoorbaar doordat er één fannetje wordt gebruikt. Stroomverbruik misschien 40 watt. Beheer gaat via de terminal en de browser! Verder hangt er een printer aan zodat er over het netwerk geprint kan worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drommelsch85 op 27-12-2007 00:58:06 ]
url
  donderdag 27 december 2007 @ 01:54:13 #40
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55565174
Apple Vriendjes!

M'n nano stopte er opeens mee Gelukkig doet ie het nu weer
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_55565217
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:12 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Een USB Stick van 9 Gb? . Heb je die al?
Er zijn er van 8 gig, en de DMGs van de torrents zijn ongeveer 6,6 geloof ik
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 08:28:54 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55566526
quote:
Op donderdag 27 december 2007 00:52 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Ik heb mijn server dan ook voor FTP-filesharing, een grote centrale dump voor downloads en drivers & patches en om overnight dingen te downloaden, en PHP + MySQL bakkie. Dit slechts met een P3 733 + 384 MB, amper hoorbaar doordat er één fannetje wordt gebruikt. Stroomverbruik misschien 40 watt. Beheer gaat via de terminal en de browser! Verder hangt er een printer aan zodat er over het netwerk geprint kan worden.
Ik heb gewoon een nas servertje in de meterkast staan.

Dat wordt de komende jaren het product voor thuis. Van alle computerbezitters heeft 75% al 2 of meer computers in huis. Breedbrand penetratie is belachelijk hoog in nederland waardoor streaming content beschikbaar komt. De behoefte aan opslag is erg groot.

Het is een kwestie van tijd totdat centrale opslag commodity wordt. Zeker met UPnP AV en DLNA compatible NAS' en dito mediaplayers, waardoor je straks al je digitale content van je NAS direkt, zonder tussenkomsrt van PC draadloos kan afspelen op je tv.
pi_55566655
quote:
Op donderdag 27 december 2007 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

.............
Welk type?
pi_55566715
Vandaag is het de dag dat El Leopard krijgt.
For great justice!
  donderdag 27 december 2007 @ 10:16:51 #45
13783 Anthraxx
pi_55567321
quote:
Op donderdag 27 december 2007 09:09 schreef Q. het volgende:
Vandaag is het de dag dat El Leopard krijgt.
Volgend jaar is het jaar dat El zijn vierde Mac Sobchakked.
  donderdag 27 december 2007 @ 11:13:27 #46
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_55568175
Hai mensen.

Fijne kerst gehad?
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  Moderator donderdag 27 december 2007 @ 11:26:54 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_55568422
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:13 schreef Rock-shocker het volgende:
Hai mensen.

Fijne kerst gehad?
ja, dank je

al was onze kerstsurprise de nachtmerrie van elke surprise... mn zusje had twee surprises en mn vriend had er geen foutje met de lootjes denk ik... best lullig

het is allemaal wel weer opgelost gelukkig en we hebben nog leuk kerst gevierd!

iemand anders ook iets geks
pi_55568463
Kado's krijgen en geven met de kerst, dat gaat er bij mij nog steeds helemaal niet in. Het is zoooo on-nederlands.
For great justice!
pi_55568476
Alhoewel iemand bij best een iMac 24" had mogen geven, dan was ik wel even over mijn principes heen gestapt.
For great justice!
pi_55568511
Ja, of een MacBook Pro ofzo, voor erbij!
pi_55568538
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Ja, of een MacBook Pro ofzo, voor erbij!
Desnoods he? Als het dan toch moet.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 11:32:50 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55568546
quote:
Op donderdag 27 december 2007 09:00 schreef Erik het volgende:

[..]

Welk type?
Degene die ik toevallig net ter test had op de zaak... Met andere woorden, het wisselt
  Moderator donderdag 27 december 2007 @ 11:34:12 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_55568571
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:29 schreef Q. het volgende:
Kado's krijgen en geven met de kerst, dat gaat er bij mij nog steeds helemaal niet in. Het is zoooo on-nederlands.
ik weet t, maar met sinterklaas heb ik haast nooit tijd... dan maar met kerst...
pi_55568592
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:32 schreef Q. het volgende:

[..]

Desnoods he? Als het dan toch moet.
Maar helaas, niks gekregen!
pi_55568626
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:35 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Maar helaas, niks gekregen!
En daarom doe ik niet aan kerst!
For great justice!
pi_55568833
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:36 schreef Q. het volgende:

[..]

En daarom doe ik niet aan kerst!
Als we nu eens samen aan kerst zouden doen en ik kreeg een Imac danwel een MacBook Pro van je. Dan hebben we toch niks te klagen?
pi_55569358
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:32 schreef Swetsenegger het
volgende:

[..]

Degene die ik toevallig net ter test had op de zaak... Met andere woorden, het wisselt
Heb je een aanrader? Liefst 1 die snelheden van > 5 mb/s kan halen via het netwerk
  donderdag 27 december 2007 @ 12:20:41 #58
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_55569500
Hoi.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_55569539
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Als we nu eens samen aan kerst zouden doen en ik kreeg een Imac danwel een MacBook Pro van je. Dan hebben we toch niks te klagen?
Ik ben nederlander, ik heb altijd wat te klagen. We doen het dus maar niet.
For great justice!
pi_55569565
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:22 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ben nederlander, ik heb altijd wat te klagen. We doen het dus maar niet.
Dat is natuurlijk enorm jammer
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 12:26:32 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55569616
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:13 schreef Erik het volgende:

[..]

Heb je een aanrader? Liefst 1 die snelheden van > 5 mb/s kan halen via het netwerk
Ik ben eigenlijk nog geen NAS server tegengekomen die dat niet haalt.
Maar goed, de sitecom die over een maand of 4 op de markt komt
pi_55570016
Kan ik mijn Bootcamp partitie groter maken, zonder dat ik Bootcamp en XP opnieuw moet installeren..?
Ik kan zo snel in Schijfhulpprogramma en op de Apple site niks vinden.
Calmer than you are
  donderdag 27 december 2007 @ 12:49:09 #63
13783 Anthraxx
pi_55570036
Via het Bootcamp programma toch?
pi_55570512
quote:
Op donderdag 27 december 2007 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat wordt de komende jaren het product voor thuis. Van alle computerbezitters heeft 75% al 2 of meer computers in huis. Breedbrand penetratie is belachelijk hoog in nederland waardoor streaming content beschikbaar komt. De behoefte aan opslag is erg groot.
Maar waarom zou iemand die oplossing kiezen als voor de gewone mens een externe hd van 500 gig of 1 tb ook volstaat?
Allez, je kan gelijk hebben, maar ik zie het gewoon niet.
pi_55570557
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:49 schreef Anthraxx het volgende:
Via het Bootcamp programma toch?
Nee, dat doet ie niet. Dan kan ik hem alleen verwijderen. Als ik 'Aanmaken' selecteer, wil ie gelijk de installatie-CD van XP hebben.
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 13:26:51 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55570949
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:10 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Maar waarom zou iemand die oplossing kiezen als voor de gewone mens een externe hd van 500 gig of 1 tb ook volstaat?
Allez, je kan gelijk hebben, maar ik zie het gewoon niet.
Omdat een NAS server in het netwerk beschikbaar is. Stuk makkelijker als heel de tijd die USB disk rond laten gaan. Een NAS server is gewoon een externe harddisk aan UTP ipv USB he.
pi_55571080
Ah k, dacht dat 't een kleine computer was met als enige doel een paar HD's in de lucht houden.
Mja, k, best handig dan...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 13:40:55 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55571274
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:32 schreef Maidenfan het volgende:
Ah k, dacht dat 't een kleine computer was met als enige doel een paar HD's in de lucht houden.
Mja, k, best handig dan...
Nee daarom juist een NAS servertje. Goedkoper in stroomverbruik enzo en meestal met wat handige specifieke opslag functies.
pi_55571374
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee daarom juist een NAS servertje. Goedkoper in stroomverbruik enzo en meestal met wat handige specifieke opslag functies.
Al zou een gigabit verbinding dan ondertussen ook geen overbodige luxe meer zijn
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 15:31:08 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55573974
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:45 schreef donderopman het volgende:

[..]

Al zou een gigabit verbinding dan ondertussen ook geen overbodige luxe meer zijn
Bijna elke NAS server heeft inderdaad een gigabit utp poort. En wifi moet 802.11N zijn.
  donderdag 27 december 2007 @ 17:49:11 #71
187827 tehmaz
omg its teh maz!
pi_55577245
Hey even een vraagje! Ik wil een macbook gaan kopen, hij gaat mijn oude computer vervangen, nu gebruik ik hem vooral om muziek mee te maken (met m'n band), heeft iemand hier "goede" ervaringen mee? Macbook pro is net iets te hoog gegrepen dus die is geen optie.
  donderdag 27 december 2007 @ 19:22:48 #72
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55579430
quote:
Op donderdag 27 december 2007 17:49 schreef tehmaz het volgende:
Hey even een vraagje! Ik wil een macbook gaan kopen, hij gaat mijn oude computer vervangen, nu gebruik ik hem vooral om muziek mee te maken (met m'n band), heeft iemand hier "goede" ervaringen mee? Macbook pro is net iets te hoog gegrepen dus die is geen optie.
Wat versta je precies onder muziek maken? Je band opnemen of in een thuisstudio zelf knutselen? Of met je laptop en een midi-keyboard live werken? In de eerste gevallen kan een Macbook het wel aan, alleen zul je wel ook moeten investeren in een audio-interface (externe geluidskaart) voor het geval je die nog niet had. Voor live spelen zou ik denk ik wel een Pro aanraden, gewoon om wat meer snelheid te hebben bij het wisselen van plugins en loops e.d.

Verder is het voor opnemen en mixen enzo wel lekker om een groot werkveld te hebben, dus een externe monitor kan ik je ook aanraden. De Macbook kan bijvoorbeeld via mini-dvi prima een 19" tft aansturen.

En verder zou ik even kijken naar wat voor software je wil gaan gebruiken; Garageband is al heel veelzijdig voor leuke projectjes, wil je wat professioneler dan kom je al snel bij Logic.

In ieder geval zou ik de 2,2 ghz nemen, en dan uitrusten met minimaal 2GB werkgeheugen.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 27 december 2007 @ 19:26:22 #73
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_55579529
Logic is hèt muziekprogramma op de Mac en dat draait prima op een MacBook. Een externe geluidskaart is wel handig als je met microfoons enzo aan de gang gaat, de meeste daarvan werken ook vlekkeloos met OS X.

Veel andere muzieksoftware, zoals Reason, Ableton Live, Cubase/Nuendo en Pro Tools zijn ook beschikbaar voor de Mac, evenals veel plugins (alles van Native Instruments en Waves bijvoorbeeld).

Kortom, geen probleem dus
pi_55580474
Een pro heb je ook niet nodig voor audio hoor, het grote verschil is de GPU, dus enkel nodig als je beeldbewerking doet.

Grr, heb hier een 3e generatie nano, en die loopt constant vast als je de kabel erin stopt. Reset helpt dan... Gaat wel, maar niet echt de bedoeling... hoop dat ze een beetje snel komen met 1.0.4...
  donderdag 27 december 2007 @ 20:46:05 #75
187827 tehmaz
omg its teh maz!
pi_55582038
Bedankt voor de goeie reacties nog 1 vraagje, photoshoppen of flash op een macbook, gaat dat ook?
pi_55582230
quote:
Op donderdag 27 december 2007 20:46 schreef tehmaz het volgende:
Bedankt voor de goeie reacties nog 1 vraagje, photoshoppen of flash op een macbook, gaat dat ook?
Prima.
pi_55582673
quote:
Perfect. Sterker nog, Photoshop was in eerste instantie een Mac applicatie en later pas voor Windows.
For great justice!
  FOK!fotograaf donderdag 27 december 2007 @ 22:25:42 #78
159915 -Menn0-
MNO
pi_55585924
Zit een scheurtje in mn macbook

Helemaal rechtsonderin.
,,/
pi_55585942
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:25 schreef -Menn0- het volgende:
Zit een scheurtje in mn macbook

Helemaal rechtsonderin.
In de case? Dat had iemand anders hier toch ook al?
For great justice!
pi_55585970
Zitten er wel een paar die enorm op m'n zenuwen werken, die mckillem met z'n panda-avatar zit constant mac af te zeiken met de meest zielige argumenten, en nu is er een tip die beweert dat OSX vol gaten zit... Tof!
pi_55586022
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:26 schreef Maidenfan het volgende:
Zitten er wel een paar die enorm op m'n zenuwen werken, die mckillem met z'n panda-avatar zit constant mac af te zeiken met de meest zielige argumenten, en nu is er een tip die beweert dat OSX vol gaten zit... Tof!
Het is een heilige oorlog! Jihad! Intifada!
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 22:28:47 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55586049
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:26 schreef Q. het volgende:

[..]

In de case? Dat had iemand anders hier toch ook al?
Ja ik
Ook rechtsonder
  donderdag 27 december 2007 @ 22:28:51 #83
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55586052
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:26 schreef Maidenfan het volgende:
Gewoon hier blijven, bij de gezellige mensen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_55586069
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:28 schreef Q. het volgende:

[..]

Het is een heilige oorlog! Jihad! Intifada!
Ik prefeer het uitspreken van een fatwa
pi_55586111
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja ik
Ook rechtsonder
Ik krijg er steeds minder spijt van dat ik die AppleCare heb bijgekocht. Zo kan ik tenminste nog een beetje slapen.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 22:31:31 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55586169
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:30 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik krijg er steeds minder spijt van dat ik die AppleCare heb bijgekocht. Zo kan ik tenminste nog een beetje slapen.
Het is binnen de garantie. En ik heb gewoon DAS ipv Applecare
En een werkgever die me de nieuwe sub notebook heeft beloofd als hij eindelijk eens uitkomt i januari
pi_55587042
Hop.. pagina 2 teeveepee.

Mijn MacBookje is weer aan het overnachten bij de APR Beeldschermprobleem was dus niet opgelost. Inmiddels week na garantie verloop. Zucht. Hoop dat ze hem nog fixen onder de garantie en dat het probleem niet meer terug komt.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  FOK!fotograaf donderdag 27 december 2007 @ 22:59:20 #88
159915 -Menn0-
MNO
pi_55587293
Ik heb mijn MacBook sinds Augustus dus heb garantie

Vind het alleen zwaar klote dat ik nu straks weer zonder laptop zit
,,/
pi_55587733
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:53 schreef DaFrenk het volgende:
Hop.. pagina 2 teeveepee.

Mijn MacBookje is weer aan het overnachten bij de APR Beeldschermprobleem was dus niet opgelost. Inmiddels week na garantie verloop. Zucht. Hoop dat ze hem nog fixen onder de garantie en dat het probleem niet meer terug komt.
Apple is toch verplicht 2 jaar garantie te geven? Europese regel met directe werking enz?
pi_55588081
Kun je in Spaces ook de shortcut voor het verplaatsen van een scherm (muisklik + ctrl + pijltje) ergens wijzigen? Ik zou dit graag zonder muis willen .
pi_55588205
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:09 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Apple is toch verplicht 2 jaar garantie te geven? Europese regel met directe werking enz?
Klopt, vaak krijg je tijdens het 2e jaar "coulance" van ze hoorde ik van een aantal mensen die na het 1e jaar problemen hadden met hun mac maar dat is tenslotte geen zekerheid. Al schijnen ze na een jaar vaak wel wat moeilijker te doen en moet je soms daadwerkelijk gaan betalen voor garantie maar daar heb je dan weer bijvoorbeeld een rechts bijstand verzekering voor waarmee je het kan afdwingen denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 23:22:58 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55588338
Volgens mij is die twee jaar trouwens geen wet. Ik ga toch nog eens zoeken.
Maar sowieso zijn er uitspraken mbt economische levensduur en verwachtingen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 23:25:40 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55588485
Nee die twee jaar is tegenwoordig echt fixed: http://www.computerconsum(...)ail.php?redartID=195
pi_55588675
Yup, het is een Europese richtlijn (d.w.z. men moet het vastgelegde resultaat bekomen. de manier is vrij in te vullen, maargoed, hier heeft men geen keus).

Dat doet er mij aan denken, Sobchak, was jij dan die PhD formeel strafrecht die ik hier al eens gezien heb?
  donderdag 27 december 2007 @ 23:33:26 #95
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55588843
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:29 schreef Maidenfan het volgende:
Yup, het is een Europese richtlijn (d.w.z. men moet het vastgelegde resultaat bekomen. de manier is vrij in te vullen, maargoed, hier heeft men geen keus).

Dat doet er mij aan denken, Sobchak, was jij dan die PhD formeel strafrecht die ik hier al eens gezien heb?
Volgens mij is Sobchak gezondheidswetenschapper.
Check mijn band Glorybox
pi_55589372
quote:
En als het op een mac niet gaat, kun je nog altijd windows opstarten en daar photoshop draaien
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 23:47:08 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55589427
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:46 schreef Osramp het volgende:

[..]

En als het op een mac niet gaat, kun je nog altijd windows opstarten en daar photoshop draaien.
Waarom zou je dat willen Zoals gezegd was photoshop native een apple app.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 23:50:04 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55589551
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:17 schreef Wolfje het volgende:
Kun je in Spaces ook de shortcut voor het verplaatsen van een scherm (muisklik + ctrl + pijltje) ergens wijzigen? Ik zou dit graag zonder muis willen .
Op mijn Macbook is er geen muisklik nodig. ctrl + pijltje(s).
pi_55589563
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Op mijn Macbook is er geen muisklik nodig. ctrl + pijltje(s).
Verplaatsen van vensters van de ene naar de andere space, Swets. Wel goed lezen he?
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 23:50:51 #100
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55589578
Ow ja....
pi_55590189
Klikken en duwen naar een zijkant van je scherm.

Ik kreeg trouwens net een SMS van de gene die een iPhone voor mij zou meenemen dat het niet gelukt was Volgens de verkoper was het te veel risico.

Mja, ik ga nu maar eens slapen, en morgen pak ik de trein naar Parijs en zie jullie wel na oud en nieuw Fijne jaarwisseling allemaal!
  vrijdag 28 december 2007 @ 00:11:10 #102
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55590330
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:07 schreef super-muffin het volgende:

Ik kreeg trouwens net een SMS van de gene die een iPhone voor mij zou meenemen dat het niet gelukt was Volgens de verkoper was het te veel risico.
Raar verhaal, alsof die verkoper risico draagt.

Balen zeg.
Check mijn band Glorybox
pi_55590531
Te veel risico ? Je moet natuurlijk ook niet zeggen dat je hem meeneemt naar NL. Dan moet 't geen probleem zijn . Maar wel balen natuurlijk.
  vrijdag 28 december 2007 @ 00:20:45 #104
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55590632
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:17 schreef JoMo0 het volgende:
Te veel risico ? Je moet natuurlijk ook niet zeggen dat je hem meeneemt naar NL. Dan moet 't geen probleem zijn . Maar wel balen natuurlijk.
Maar ja, dan nog: die verkoper heeft zich er niet mee te bemoeien. Al nam je'm mee naar de maan.
Check mijn band Glorybox
pi_55591049
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:33 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Volgens mij is Sobchak gezondheidswetenschapper.
Dacht 't ook, biomedische wetenschappen ofzo, maar dat blijkt van niet.
Sob, confirmatie please
pi_55593492
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:07 schreef super-muffin het volgende:

Mja, ik ga nu maar eens slapen, en morgen pak ik de trein naar Parijs en zie jullie wel na oud en nieuw Fijne jaarwisseling allemaal!
Dan haal je hem toch in Parijs? .
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 december 2007 @ 08:39:00 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55595146
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:09 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:20 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Klopt, vaak krijg je tijdens het 2e jaar "coulance" van ze hoorde ik van een aantal mensen die na het 1e jaar problemen hadden met hun mac maar dat is tenslotte geen zekerheid. Al schijnen ze na een jaar vaak wel wat moeilijker te doen en moet je soms daadwerkelijk gaan betalen voor garantie maar daar heb je dan weer bijvoorbeeld een rechts bijstand verzekering voor waarmee je het kan afdwingen denk ik.
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee die twee jaar is tegenwoordig echt fixed: http://www.computerconsum(...)ail.php?redartID=195
Thanks Ja, dat je minimaal 2 jaar garantie hebt was ik ook al achter. In Nederland schijnt het zelfs zo te zijn dat je de gehele verwachte levensduur van het product je de leverancier aansprakelijk kan stellen voor defecten.

Echter, dat gaat allemaal om consumentenbescherming. En mijn MacBook staat op naam van mijn bedrijfje. Dus daar val ik waarschijnlijk niet onder dus Die fout maak ik de volgende keer niet meer
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55595312
Daar heb je inderdaad gelijk in DaFrenk, maar als apple kun je natuurlijk altijd proberen een hoop geld te vragen voor iets wat je sowieso toe komt!
pi_55596465
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:33 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Dacht 't ook, biomedische wetenschappen ofzo, maar dat blijkt van niet.
Sob, confirmatie please
Affirmative. Ik heb mijn doctoraat in Gezondheidswetenschappen. Ik weet niets van Recht, hoewel ik me niet kan voorstellen dat dat nou moeilijk is
Calmer than you are
pi_55596541
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Affirmative. Ik heb mijn doctoraat in Gezondheidswetenschappen. Ik weet niets van Recht, hoewel ik me niet kan voorstellen dat dat nou moeilijk is
Zou dat nu ook weer niet te snel roepen, moet als niet-rechtenstudent een cursus strafrecht met de echte rechten volgen 6-700 blz. Recht is gewoon verschrikkelijk; voor elke procedure zijn er zoveel uitzonderingen, zoveel rechtsmiddelen die op dat moment ingaan en dan vervallen (vaak questie van uren), daar moeten ingeleverd worden...
'T erge is dat fouten direct fataal kunnen zijn (denk OJ Simpson - vaststaand dat 'm de dader was maar procedurefout met 't bewijs en vrijspraak).

Bovendien hangt vaak alles samen met andere takken (vb. straf gaat vaak samen met schadevergoeding (=burgerlijk), en daarin zit ook weer een hiërarchie.
Echt verrevan leuk.

Moet 'm geleerd krijgen tegen de 15e maar ik denk dat ik gewoon niet meedoe en 't in de vakantie eens rustig opnieuw bekijk
pi_55596771
Kreeg zojuist een brief binnen waarin vermeld werd dat mijn telefoonabonnement over enkele weken verloopt. Bedenk me alleen net dat ik hem verzekerd had en hem dus eigenlijk nog eens moet laten stuiteren. Ik wil mijn abbo gewoon verlengen maar wil zo ondertussen toch wel een iPhone alleen die zijn nog niet in de winkel verkrijgbaar. Wat is nu raadzaam?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  Moderator vrijdag 28 december 2007 @ 11:56:15 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_55597383
verlengen voor een jaartje? hoef je niet zo lang te wachten op een nieuwe verlenging en kan vast ook met een gratis foon. over een jaartje zijn de iPhones er vast wel.
maar je wilt m vast t liefste nu
  vrijdag 28 december 2007 @ 14:19:20 #114
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_55600763
Oh mên... na een update van Netatalk werkt de AFP-share op m'n Linuxserver niet meer

Misschien toch maar eens gaan denken aan Mac OS X Server.
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:13:44 #115
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55603220
Hai
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55603488
Mogguh!

(mijn macbook werkt nog steeds heerlijk )
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:24:59 #117
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_55603491
De Mac-apps van de Belastingdienst zijn nog steeds PPC-only Dat ze nog werken op een moderne Mac met Leopard is denk ik meer een kwestie van geluk dan dat ze er zoveel aandacht aan schenken.
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:35:38 #118
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55603743
Ik wacht ook met smart op de 2007 app.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55608407
Zo...nog drie dagen en ik ben 10 miljoen rijker
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 december 2007 @ 20:21:33 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55608615
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Koop dan ook een heel lot
  vrijdag 28 december 2007 @ 20:23:56 #121
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55608672
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:24 schreef Tijn het volgende:
De Mac-apps van de Belastingdienst zijn nog steeds PPC-only Dat ze nog werken op een moderne Mac met Leopard is denk ik meer een kwestie van geluk dan dat ze er zoveel aandacht aan schenken.
de kinderopvangtoeslag-app krijg ik niet werkend onder Leopard (of niet op m'n MBP, laatste keer dat ik wat deed met dat spul was op de PB en Tiger)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 december 2007 @ 21:39:15 #122
141482 Q.
JurassiQ
pi_55610464
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik 20. Toch jammer dat we met 20 collega's tegelijk meedoen. .
For great justice!
pi_55613941
Morgen maar eens Leopard erop zetten, moet ik nog ergens op letten / aan denken of is het gewoon cdtje erin en gaan (ja ik ben XP gewend..)
pi_55614174
Gewoon instoppen en updaten...
  Redactie Games vrijdag 28 december 2007 @ 23:56:59 #125
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55614457
En het kan zijn dat het even een uurtje of 2 duurt voordat je dat spacy scherm van Leopard te zien krijgt...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:23:27 #126
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55615129
Hier ging het in 20 minuten
- Walt Disney
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:38:31 #127
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55615525
Hallo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 08:59:37 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55618814
quote:
Toch lief van FOK! dat ze ook mensen die helemaal niets kunnen nog proberen bezig te houden. . Het is gewoon een soort sociale werkplaats hier. .
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 09:10:27 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55618835
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 09:07 schreef Q. het volgende:

[..]

Toch lief van FOK! dat ze ook mensen die helemaal niets kunnen nog proberen bezig te houden. . Het is gewoon een soort sociale werkplaats hier. .
Ik vind het echt triest dat ze dig modjes aanstellen die
a. NIets van het tweede OS (mbt populariteit) weten
b. Zich vast blijft houden aan vooroordelen over dat systeem.
pi_55618840
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 09:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Lijkt me een mooie taak voor de FA's om zich daar over te buigen.
For great justice!
  zaterdag 29 december 2007 @ 09:36:42 #132
13783 Anthraxx
pi_55618965
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 09:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind het op zich geen probleem dat een mod inhoudelijk niets over het systeem weet (omdat die het niet gebruikt). Ik vind het wel een probleem dat die mod een 1 of andere kut mening heeft dat Apple maar iets is voor een demente autist (ofzo). Wat je wel ziet is dat hij zich absoluut niet heeft verdiept in wat er nou werkelijk mee gedaan kan worden en dat zie je in de betreffende josti's argument wel terug.
Een ander probleem is dat zijn mening blijkbaar de wet is ofzo. Als hem iets niet aanstaat of als hij iets niet waardeert dan is het dus een slotje met een nietszeggend kut argument.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 11:08:28 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55619945
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 09:36 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind het op zich geen probleem dat een mod inhoudelijk niets over het systeem weet (omdat die het niet gebruikt). Ik vind het wel een probleem dat die mod een 1 of andere kut mening heeft dat Apple maar iets is voor een demente autist (ofzo). Wat je wel ziet is dat hij zich absoluut niet heeft verdiept in wat er nou werkelijk mee gedaan kan worden en dat zie je in de betreffende josti's argument wel terug.
Een ander probleem is dat zijn mening blijkbaar de wet is ofzo. Als hem iets niet aanstaat of als hij iets niet waardeert dan is het dus een slotje met een nietszeggend kut argument.
Iets soortgelijks heb ik de FA's ge-pm't .
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:12:10 #134
13783 Anthraxx
pi_55619982
Groot gelijk. Als iedereen nou even een PM stuurt dan helpt het misschien beter .
pi_55620527
Ik ga ook wel ff meerellen in FB: wat een ernstige lutser, die Fred
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 12:28:57 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55621389
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:28 schreef Swetsenegger het volgende:
@maidenfan http://colloquy.info/
De enige echt fatsoenlijke OS X IRC Client is X-Chat Aqua.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 12:34:33 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55621410
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:33 schreef Q. het volgende:

[..]

De enige echt fatsoenlijke OS X IRC Client is X-Chat Aqua.
want in colloque zie ik niet wat andere mensen zeggen?
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:37:01 #139
13783 Anthraxx
pi_55621449
Ik gebruik irssi en dat werkt prima .
pi_55621688
Ik bedoelde maar eentje dat aan mIRC kan tippen, ziet er zo minimalistisch uit...
Alléja, mac-interpretatie zeker
pi_55623187
quote:
quote:
Er mag dan wel Apple op staan en je computer mag er dan wel uitzien als een uitvergrote MP3-speler, maar nog steeds gewoon te duur voor het gene wat je nou daadwerkelijk in huis haalt. Games zijn met moeite te vinden, de meeste eenvoudige software dan moet al op zoek naar een alternatief.
En in die zin kan je dus minder met een MAC, terwijl je er wel grof meer voor moet betalen.
Ah daar hebben we de prijs weer .

75 % wil gamen . Ja Beatrix speelt zeker ook World of Warcraft
Het is wel altijd hetzelfde . Het is te duur & je kunt niet gamen.
En dat noemt zich dan mod . Haha.
pi_55623266
Maar goed , nu wat nieuws .

iPhone 1.1.3 Firmware Preview Gallery
Looks like the soon-to-be-released iPhone firmware 1.1.3 has quite a few surprises. We were able to get a look at it, and here is what we found:

New Features sighted:
* Edit Home Screen
* Drag Calculator App
* Drag Mail App
* New Google Maps Menu
* New Google Maps Options
* Google Maps Locate Me Feature
* SMS Multiple People
* New Bookmarks Menu
* Add Bookmark to Home Screen
* Bookmark on Home Screen

That is all we have found for now. We also know that is you used AnySIM to unlock your phone, you can expect the 1.1.3 update to brick it. Good times.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 14:10:58 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55623504
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 13:54 schreef JoMo0 het volgende:

[..]

[..]

Ah daar hebben we de prijs weer .

75 % wil gamen . Ja Beatrix speelt zeker ook World of Warcraft
Het is wel altijd hetzelfde . Het is te duur & je kunt niet gamen.
En dat noemt zich dan mod . Haha.
WoW heb je gewoon voor Mac
pi_55623753
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

WoW heb je gewoon voor Mac
Maar dat kan toch niet
quote:
met een MAC is dat gewoon niet out-of-the-box mogelijk.
Beetje zonde van de tijd om nog tijd in "hem of haar" te steken.
pi_55624189
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 13:58 schreef JoMo0 het volgende:
Maar goed , nu wat nieuws .

iPhone 1.1.3 Firmware Preview Gallery
Looks like the soon-to-be-released iPhone firmware 1.1.3 has quite a few surprises. We were able to get a look at it, and here is what we found:
[ afbeelding ]

New Features sighted:
* Edit Home Screen
* Drag Calculator App
* Drag Mail App
* New Google Maps Menu
* New Google Maps Options
* Google Maps Locate Me Feature
* SMS Multiple People
* New Bookmarks Menu
* Add Bookmark to Home Screen
* Bookmark on Home Screen

That is all we have found for now. We also know that is you used AnySIM to unlock your phone, you can expect the 1.1.3 update to brick it. Good times.
Leuke toevoegingen, maar helaas nog steeds geen ondersteuning voor meerdere agenda's, zoals in iCal
Calmer than you are
pi_55624477
Jezus, wat zit een Mac logisch in elkaar en wat wordt het steeds later hier (bij mij thuis dus).

-edit- Dubbel en dwars het geld waard dus (!!)
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 29 december 2007 @ 14:58:29 #147
13783 Anthraxx
pi_55624510
Heb je Leopard al?
  zaterdag 29 december 2007 @ 15:04:47 #148
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_55624623
kan iemand mij vertellne hoe ik MPEG1 kan afspelen op een Mac?

-edit:

Met VLC werkt het. Maar ik heb voor een klant een iMac gekocht en heb zo'n 3 gig aan foto's en 5gig aan video over gezet van zn PC.
De video's staan netjes in iPhoto alleen speelt hij de videos niet af.
Iemand bekend met dit 'probleem'?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_55624628
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 14:56 schreef elcastel het volgende:
Jezus, wat zit een Mac logisch in elkaar en wat wordt het steeds later hier (bij mij thuis dus).

-edit- Dubbel en dwars het geld waard dus (!!)
Told you so!
For great justice!
  zaterdag 29 december 2007 @ 15:06:51 #150
13783 Anthraxx
pi_55624666
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 15:04 schreef _GdR_ het volgende:
kan iemand mij vertellne hoe ik MPEG1 kan afspelen op een Mac?

-edit:

Met VLC werkt het. Maar ik heb voor een klant een iMac gekocht en heb zo'n 3 gig aan foto's en 5gig aan video over gezet van zn PC.
De video's staan netjes in iPhoto alleen speelt hij de videos niet af.
Iemand bekend met dit 'probleem'?
VLC
pi_55624687
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 14:58 schreef Anthraxx het volgende:
Heb je Leopard al?
Yup, donderdag opgehaald en eroverheen gegooid, was zo gepiept, want ik had op dat moment nog niks gedaan met die Mac (behalve 2 nachten iTunes, waar ik niet tevreden over was en opnieuw wou doen).

Het wachten is op de externe schijf (die nu weer even geen levertijd indicatie heeft),zodat ik het grote werk (100 GB foto's) en Time Machine kan doen. Verder doe ik vrij weinig met het OS zelf nog, als ik iets wil, dan regel ik dat tussendoor en het gaat allemaal dus zo makkelijk dat ik er echt amper tijd in heb gestoken.
  zaterdag 29 december 2007 @ 15:08:05 #152
13783 Anthraxx
pi_55624698
Nee, iPhoto is dan ook niet bedoeld voor filmpjes.
pi_55624710
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 15:05 schreef Q. het volgende:
Told you so!
Niks teveel gezegd inderdaad. Je weet ook nog wat ik een maand geleden over iTunes zei hè ?
.
pi_55624725
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 15:08 schreef elcastel het volgende:

[..]

Niks teveel gezegd inderdaad. Je weet ook nog wat ik een maand geleden over iTunes zei hè ?
.
Ik weet dat niet meer maar ik weet wel hoe ik er over dacht voor ik een Mac kocht. Het zal ongeveer hetzelfde zijn.
For great justice!
  zaterdag 29 december 2007 @ 15:10:46 #155
13783 Anthraxx
pi_55624748
iTunes is briljant als je het ding maar jou muziek laat managen.
pi_55624749
Nou, in mijn iPhoto staan ook filmpjes die afgespeeld worden in Quicktime.

Ik vermoed dat je Perian en Flip4Mac nog moet installeren..? Dat zijn codecs voor Quicktime waarmee je een hoop videoformats mee kunt afspelen in Quicktime.
Calmer than you are
pi_55625129
Hoi
Even melden dat ik geen kloon ben van voorgaande
pi_55625783
Het wordt na 5 jaar weer eens tijd voor een nieuwe pc en zit er over na te denken om een imac te nemen (extra korting via surfspot). Alleen ben ik een macnoob (alleen windows gewend)... is het dan handig/slim om een imac te nemen? Zelfs met de korting is ie prijzig (voor een student) en wil dan wel een goed systeem nemen, al is het alleen om het uiterlijk.

Alvast bedankt
pi_55625878
Sure, en als 't niet bevalt kan je er nog altijd windows op installeren...

Je moet gewoon weten wat voor een computergebruiker je bent, als je graag veel games draait en aan 't OS zit te tweaken kan je misschien een beetje goedkoper uitkomen door een 'gewone' te nemen. Als je wil dat alles direct, moeiteloos en foolproof werkt is een mac met OSX zijn geld meer dan waard
pi_55626064
Kutzooi mijn 3.5 mm adapter voor iPhone is gesneuveld .
pi_55626700
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 16:01 schreef Ludacriss het volgende:
..Zelfs met de korting is ie prijzig (voor een student) en wil dan wel een goed systeem nemen, al is het alleen om het uiterlijk.
Jij koopt een computer om het uiterlijk?
pi_55626784
Ik wil trouwens mijn stereo op de iMac hebben. Nu heb ik van de versterker altijd een kabeltje (tulp -> 'koptelefoonstekker') gehad naar mijn geluidskaart. Alleen ik heb altijd het idee gehad dat er een zwak stroompje doorging (hij vonkte licht tegen de geluidskaart). Kan dat kloppen en is dat normaal ?

Ik wil namelijk niet zomaar zo'n kabel in mijn iMac proppen. Overigens deed het geluid het altijd prima, ik heb wel problemen met mijn geluidskaart gehad, maar dat was volgens mij puur softwarematig.

Samenvatting : Kan ik van mijn stereo een kabel trekken naar de koptelefoon aansluitng van de iMac, dus van tulp naar 'koptelefoonstekker' zonder kastjes, ontstoorders en weet ik vele wat ? Is dit de gangbare methode ?

(en nee ik gebruik niet de phono uitgang ofzo, gewoon een audio uitgang op de versterker)
pi_55626998
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 16:49 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Nee hoor dat ook niet maar vind hem er gewoon geweldig uit zien, maar zo te zien gaat het hem wel worden aangezien ik niet te spreken ben over windows vista.
pi_55627105
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 16:53 schreef elcastel het volgende:

Samenvatting : Kan ik van mijn stereo een kabel trekken naar de koptelefoon aansluitng van de iMac, dus van tulp naar 'koptelefoonstekker' zonder kastjes, ontstoorders en weet ik vele wat ? Is dit de gangbare methode ?

(en nee ik gebruik niet de phono uitgang ofzo, gewoon een audio uitgang op de versterker)
Dat is de manier ja.
iMacs hebben geen phono-uitgang, zelfs platenspelers hebben dat niet
De phono-ingang is een voorversterkt kanaal in de versterker zodat het extreem zwakke signaal van platenspelers ook voldoende versterkt wordt. Je kan dat gebruiken voor je iMac, maar dan moet je 't uitgangssignaal van de koptelefoon heel laag laten staan, zodat het eindresultaat hetzelfde is, anders gaat het snel oversturen (voor dat je de helft van je vierkantjes in OSX hebt).
  zaterdag 29 december 2007 @ 17:11:46 #165
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55627188
quote:

Dat doe ik zelf zo met m'n MBP, moet prima gaan dus
- Walt Disney
pi_55627189
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 16:49 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Moest een macbook eruitgezien hebben zoals een dell had ik waarschijnlijk nu nog altijd op XP gezeten hoor

Had 'm trouwens via de website van Apple bestelt zonder ook maar één keer met OSX bezig geweest te zijn, had enkel screenshots gezien en gelezen hoe het werkte.
pi_55627218
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:08 schreef tony_clifton- het volgende:
Dat is de manier ja.
iMacs hebben geen phono-uitgang, zelfs platenspelers hebben dat niet
De phono-ingang is een voorversterkt kanaal in de versterker zodat het extreem zwakke signaal van platenspelers ook voldoende versterkt wordt. Je kan dat gebruiken voor je iMac, maar dan moet je 't uitgangssignaal van de koptelefoon heel laag laten staan, zodat het eindresultaat hetzelfde is, anders gaat het snel oversturen (voor dat je de helft van je vierkantjes in OSX hebt).
Check. Dus geen ontstoringsspul of iets nodig ? Gewoon plug en play zeg maar.
pi_55627259
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:12 schreef elcastel het volgende:

[..]

Check. Dus geen ontstoringsspul of iets nodig ? Gewoon plug en play zeg maar.
Yup.
Als je versterker een digitale aansluiting heeft kan je ook een glasvezelkabeltje gebruiken tussen haakjes (toslink ofzo). 'T kan zijn dat je af en toe een plofje hoort als je de iMac aanzet ofzo, maar dat kunnen versterkers/speakers wel hebben.
pi_55627530

Hallo!
We'll keep on whispering our mantras.
pi_55627633
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:26 schreef NiteSpeed het volgende:
[ afbeelding ]

Hallo!
CooOL jiJ HEBt Uhn omguhKeerDe ApPle StiCKuhr!!!~!!!11!
pi_55627637
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:26 schreef NiteSpeed het volgende:
[ afbeelding ]

Hallo!
Zou zeggen dat punkers stickers op hun gitaren plakken maar echt punk ziet die van jou er niet uit

Edit: nu wel natuurlijk
pi_55627673
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:11 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Moest een macbook eruitgezien hebben zoals een dell had ik waarschijnlijk nu nog altijd op XP gezeten hoor

Had 'm trouwens via de website van Apple bestelt zonder ook maar één keer met OSX bezig geweest te zijn, had enkel screenshots gezien en gelezen hoe het werkte.

lol, jij bent het stereotype apple user (Volgens windows gebruikers)
  zaterdag 29 december 2007 @ 17:33:51 #173
13783 Anthraxx
pi_55627687
quote:
Ik wil trouwens mijn stereo op de iMac hebben. Nu heb ik van de versterker altijd een kabeltje (tulp -> 'koptelefoonstekker') gehad naar mijn geluidskaart. Alleen ik heb altijd het idee gehad dat er een zwak stroompje doorging (hij vonkte licht tegen de geluidskaart). Kan dat kloppen en is dat normaal ?

Ik wil namelijk niet zomaar zo'n kabel in mijn iMac proppen. Overigens deed het geluid het altijd prima, ik heb wel problemen met mijn geluidskaart gehad, maar dat was volgens mij puur softwarematig.

Het vonken van de stekker komt doordat je PC waarschijnlijk niet geaard was

Ik heb het zelf wel altijd aangesloten gehad met een tulp naar mini-jack plug (zoals jij wilt). Geen problemen mee gehad .
pi_55627714
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:33 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

lol, jij bent het stereotype apple user (Volgens windows gebruikers)
Weten zij veel! Heck, zij werken met windows!
pi_55627888
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Yup.
Als je versterker een digitale aansluiting heeft kan je ook een glasvezelkabeltje gebruiken tussen haakjes (toslink ofzo). 'T kan zijn dat je af en toe een plofje hoort als je de iMac aanzet ofzo, maar dat kunnen versterkers/speakers wel hebben.
Gelukt, digitale aansluiting heb ik niet.

Maar nu dit : uiteraard is de ingebouwde set stil als je koptelefoon inplugt, kan ik ook nog ergens kiezen dat hij sowieso op de iMac afspeelt én op de stereo ?? Want een echte koptelefoon is het niet natuurlijk. Ik kwam zo snel niks tegen bij de geluidsinstellingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door elcastel op 29-12-2007 17:47:26 ]
  zaterdag 29 december 2007 @ 17:42:27 #176
13783 Anthraxx
pi_55627914
Misschien bij geluidsinstellingen in je System Preferences? Daar zou je het kunnen vinden lijkt me. Zoniet, dan kan het waarschijnlijk niet .
pi_55628041
Kan niet, er zit zo'n schakelaartje in de plug, als er een inzit gaat de interne speaker op mute.

Heb op tweakers ook eens een topic gezien om de systeemgeluiden door de ingebouwde speakers te horen en de rest door de line-out maar geen idee of het kan.

In principe moet het mogelijk zijn want in skype kan je de beltoon door de speakers horen en het gesprek door de koptelefoon-uitgang. Logisch ook...
pi_55628080
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Kan niet, er zit zo'n schakelaartje in de plug, als er een inzit gaat de interne speaker op mute.

Heb op tweakers ook eens een topic gezien om de systeemgeluiden door de ingebouwde speakers te horen en de rest door de line-out maar geen idee of het kan.

In principe moet het mogelijk zijn want in skype kan je de beltoon door de speakers horen en het gesprek door de koptelefoon-uitgang. Logisch ook...
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik tegen mijn eerste beperking van de iMac aanloop hè ?
.
pi_55628193
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:48 schreef elcastel het volgende:

[..]

Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik tegen mijn eerste beperking van de iMac aanloop hè ?
.
Shit. Is het echt maar een stuk techniek en geen gift van God? .
For great justice!
pi_55628201
Blijkbaar wel

Sja... er zal wel omheen te werken zijn via Terminal of scripts ofzo maar in 't prefpane kan 't niet.
pi_55628621
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:47 schreef Maidenfan het volgende:
Gewoon instoppen en updaten...
En inderdaad Leopard staat hier nu ook geïnstalleerd.
pi_55628869
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:52 schreef Q. het volgende:
Shit. Is het echt maar een stuk techniek en geen gift van God? .
Dat beweerde je anders wel.
.

Maar ik regel wel wat. Er moeten toch externe speakers op ook, dan combineer ik dat wel met een schakelaar ofzo.
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:24:59 #183
13783 Anthraxx
pi_55628912
Zo'n klein minpuntje op zo'n gift des Gods maakt toch niet uit Elcastel?
pi_55629171
Een gegeven heilige graal niet in de bek kijken enz.
pi_55629176
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:24 schreef Anthraxx het volgende:
Zo'n klein minpuntje op zo'n gift des Gods maakt toch niet uit Elcastel?
Dat klopt, maar het maakt me kwetsbaar voor moderators als ze dit lezen natuurlijk.
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:37:21 #186
13783 Anthraxx
pi_55629181
Ook God heeft soms zijn zwakke momenten.
pi_55629254
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:37 schreef Anthraxx het volgende:
Ook God heeft soms zijn zwakke momenten.
Idd, ik weet ook niet wat Hij dacht toen hij dit schiep zoveel jaar terug:

http://bp1.blogger.com/_p(...)britney+w+iphone.jpg

Een iPhone verneukt voor het leven .
pi_55629279
Oja, da's waar, ze houden hier helemaal niet van Britney-nieuws
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:43:12 #189
13783 Anthraxx
pi_55629291
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:41 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Idd, ik weet ook niet wat Hij dacht toen hij dit schiep zoveel jaar terug:

http://bp1.blogger.com/_p(...)britney+w+iphone.jpg

iPhone .
Ze ziet er uit alsof haar vibo in haar kont is achtergelaten.
pi_55629365
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:43 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ze ziet er uit alsof haar vibo in haar kont is achtergelaten.
Zeg niet zomaar vibo tegen een iBrator :

Only the best for mr. Spears' baby girl .
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 20:10:24 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55631504
Help ff

Windows vs Apple FAQ.

<insert stukje geschiedenis>

Je overweegt over te stappen naar een Apple Macintosh. Maar als windows gebruikers zit je met nogal wat vragen. Logisch. Daarvoor is deze FAQ bedoeld.

• Ik lees allerlei verschillende termen zoals Apple, Mac en OSX
    Apple is een bedrijf. Ze maken o.a. computers die ze voorheen Macintosh noemde (Mac) maar ook mediaplayers als de iPod alsook netwerk mediaplayers zoals de appleTV.
    OSX is een besturings systeem. Net als Windows en Linux

• Kan ik op een Mac hetzelfde als op een Windows PC
    In het kort..., Ja.
    Een Mac heeft wel een ander besturingssysteem, namelijk OSX. Je windows software zal dus niet draaien op een apple. Je hebt OSX compatible software nodig die hetzelfde doet.

Gelukkig staat er standaard al heel veel zeer bruikbare software op een Mac en is er voor praktisch elk Windows programma voor de gemiddelde gebruiker een OSX variant te vinden. Vaak freeware en van hoogstaande kwaliteit. Onderaan vind je een lijst van veel gebruikte windows software met z'n OSX equivalent.

In het uiterste geval kan je windows 'emuleren' binnen OSX door middel van een zogenaamde 'virtual pc'. Of door middel van het apple programma bootcamp kan je je Mac dualboot maken. Dan kan je bij opstarten kiezen of je Windows of OSX wil opstarten. Hier zijn een aantal randvoorwaarden voor:
    1. Je hebt een legale windows licentie nodig
    2. Je Mac moeten een intel Mac zijn en geen PowerPC (PPC) Mac.

Een Mac is 'out of the box' hardwarematig al erg compleet. De meest recente macs hebben bijvoorbeeld Bluetooth 2.1 + EDR en 802.11N (300Mbps) wifi. De meeste randapparatuur werkt ook op een Mac prima. Printers, verwisselbare harddisks, USB thumbdrives, Bluetooth dongles, het is allemaal geen probleem. Vaak hoef je niet eens een driver te installeren.

• Wat de neuk is een intel Mac en een PowerPC mac
    Tot 2006 gebruikte Apple een ander soort processor dan windows PC's. Dit was de PowerPC processor van IBM. In verband met leverings- en warmteproblemen is Apple overgestapt op intel processors. Dit heeft als voordeel dat de prijs/performance verhouding hoger ligt dan voorheen. Daarnaast is het nu mogelijk geworden om windows op je Mac te gerbuiken. Ideaal voor twijfelaars.

• Hee, maar als ik een tweedehands Mac wil kopen moet ik dus gigantisch opletten of het wel een intel is!!eins!1
    Valt mee. Apple ondersteunt nog steeds PPC in hun updates. Voor bijna alle software zijn zogenaamde 'universal binaries' die afhankelijk van het platform de PPC of Intel code installeert. En sommige software is zelfs nog steeds PPC only.

• Hmz, das mooi kut. Dan vind ik een mooie app is hij alleen geschikt voor PPC en draait hij niet op mijn geile 24" alu iMac
    Ook niet waar. OSX komt standaard met Rosetta, een 'vertaalprogramma' dat eventuele PPC code 'on the fly' omzet naar intel code. Zonder dat de gebruiker daar wat van merkt.

• Apple is duur!
    Een veel gehoord argument, maar dat valt eigenlijk best mee. Ja een Mac is duurder dan een gemiddelde medion of zelfbouw PC. Maar meestal is de prijs min of meer gelijk aan vergelijkbare merkPC's, zoals Sony Vaio of vergelijkbare Dell PC's. Apple is wel vaak (extreem) duur met accessoires en bijvoorbeeld extra geheugen. Gelukkig is er gewoon compatible geheugen tegen een competitieve prijs verkrijgbaar. En accessoires zijn er natuurlijk ook van andere merken.

• Mjah, voorlopig klinkt het als een hoop gezeik en gezoek. Waarom moet ik uberhaupt een Mac?
    Je moet niets. Ben je blij met windows, werkt het precies zoals je wil, heb je niet op nauwelijks problemen.... dan is er weinig reden om over te stappen.

Heb je kleine ergenissen of bijvoorbeeld probleempjes met spyware of virussen door onoplettendheid of vind je windows moeilijk en onlogisch, dan is een Mac zeker het overwegen waard.

Objectief gezien is OSX zeer stabiel en consistent in zijn gebruik. Iets subjectiever is dat OSX door de gebruikers vaak geroemd wordt als 'simpel' en 'logisch'. Een marketing kreet van Apple is 'It just works' en veel Apple gebruikers denken er inderdaad zo over.

Wat maakt het dan zo prettig om mee te werken? Bijvoorbeeld het installeren van software. Als je een applicatie download voor een Mac is dat vaak een DMG bestand. Zodra de download klaar is, is dit bestand direct beschikbaar als verwisselbare harddisk. De applicatie staat, direct bruikbaar, op deze schijf. Je kan het direct gebruiken. Wil je de applicatie vaker gebruiken maar die verwisselbare harddisk niet heel de tijd bewaren, kan je de applicatie installeren. Sleep hem gewoon naar je programma map.... Geen wizards, geen ja klikken, alleen drag & drop.

Wil je het programma verwijderen? Sleep hem naar de prullenbak.

Een tweede punt is de veiligheid. Op dit moment zijn er niet of nauwelijks exploits en virussen voor OSX. Dit betekent niet dat er geen lekken in OX zitten, maar wel dat tot op heden niemand daar echt gebruik van heeft gemaakt. Daarnaast heeft OSX een 'UAC' die wel werkt in tegenstelling tot Vista. Als je écht iets tricky gaat doen op je systeem wordt om het admin wachtwoord gevraagd. Normaal gesproken werk je dus met beperkte rechten, maar merk je daar niets van.

• Lijst met compatible software
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    Windows                        OSX
                       ALGEMEEN

Office                         Microsoft office, Neo Office/Open Office, Apple iWork
    MSN/ICQ/Trillian               Adium/MSN
    Bittorent                      Transmission
    mIRC                           Collogue
    IE/FF/Opera/Safari             Safari/Camino/FF/Opera/
    Filezilla/Cute-FTP             Transmit/
    Winamp                         iTunes

FOTO/FILM

CODING
    Zend Studio                    Zend Studio
    MySQL manager                  Cocoa Mysql
    <insert C compilers>
    <insert frameworks>
    <insert IDE>
  •   zaterdag 29 december 2007 @ 20:17:38 #192
    13783 Anthraxx
    pi_55631714
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
    ...
    Ze zijn op Intel overgestapt omdat IBM het niet voor elkaar kreeg om de PowerPC zuiniger te krijgen (en sneller te laten lopen). Inmiddels kan dat wel dus.

Verder wordt PPC wel uitgefaseerd, dus tweedehands zou je er wel op kunnen letten. Een G5 zal niet zo'n vaart lopen maar een G3 is officieel al niet meer door Leopard ondersteunt. Een G4 zal vast bij een volgende major release uitgefaseerd worden.

Rosetta kan uitgelegd worden als een PPC emulatie voor Intel machines. Doordat Rosetta slim geprogrammeerd is merk je het verschil nauwelijks. Het nadeel van Rosetta is wel dat je veel geheugen nodig hebt. Ongeveer 1 Gb is wel genoeg. Meer is handig (voor grotere applicaties).

En verder is een lijst met goede software misschien wel leuk om samen te stellen. Daar ga ik mij na Youp van 't hek maar eens over buigen .
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 20:25:06 #193
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55631899
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 20:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ze zijn op Intel overgestapt omdat IBM het niet voor elkaar kreeg om de PowerPC zuiniger te krijgen (en sneller te laten lopen). Inmiddels kan dat wel dus.

Verder wordt PPC wel uitgefaseerd, dus tweedehands zou je er wel op kunnen letten. Een G5 zal niet zo'n vaart lopen maar een G3 is officieel al niet meer door Leopard ondersteunt. Een G4 zal vast bij een volgende major release uitgefaseerd worden.

Rosetta kan uitgelegd worden als een PPC emulatie voor Intel machines. Doordat Rosetta slim geprogrammeerd is merk je het verschil nauwelijks. Het nadeel van Rosetta is wel dat je veel geheugen nodig hebt. Ongeveer 1 Gb is wel genoeg. Meer is handig (voor grotere applicaties).

En verder is een lijst met goede software misschien wel leuk om samen te stellen. Daar ga ik mij na Youp van 't hek maar eens over buigen .
    Ja plak het dan gelijk in mijn post
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 20:50:17 #194
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55632758
    Laatste versie

Windows vs Apple FAQ.

Je overweegt over te stappen naar een Apple Macintosh. Maar als windows gebruikers zit je met nogal wat vragen. Logisch. Daarvoor is deze FAQ bedoeld.

Ik lees allerlei verschillende termen zoals Apple, Mac en OSX
    Apple is een bedrijf. Ze maken o.a. computers die ze voorheen Macintosh noemde (Mac) maar ook mediaplayers als de iPod alsook netwerk mediaplayers zoals de appleTV.
    OSX is een besturings systeem. Net als Windows en Linux

Kan ik op een Mac hetzelfde als op een Windows PC
    In het kort..., Ja.
    Een Mac heeft wel een ander besturingssysteem, namelijk OSX. Je windows software zal dus niet draaien op een apple. Je hebt OSX compatible software nodig die hetzelfde doet.

Gelukkig staat er standaard al heel veel zeer bruikbare software op een Mac en is er voor praktisch elk Windows programma voor de gemiddelde gebruiker een OSX variant te vinden. Vaak freeware en van hoogstaande kwaliteit. Onderaan vind je een lijst van veel gebruikte windows software met z'n OSX equivalent.

In het uiterste geval kan je windows 'emuleren' binnen OSX door middel van een zogenaamde 'virtual pc'. Of door middel van het apple programma bootcamp kan je je Mac dualboot maken. Dan kan je bij opstarten kiezen of je Windows of OSX wil opstarten. Hier zijn een aantal randvoorwaarden voor:
    1. Je hebt een legale windows licentie nodig
    2. Je Mac moeten een intel Mac zijn en geen PowerPC (PPC) Mac.

Een Mac is 'out of the box' hardwarematig al erg compleet. De meest recente macs hebben bijvoorbeeld Bluetooth 2.1 + EDR en 802.11N (300Mbps) wifi. De meeste randapparatuur werkt ook op een Mac prima. Printers, verwisselbare harddisks, USB thumbdrives, Bluetooth dongles, het is allemaal geen probleem. Vaak hoef je niet eens een driver te installeren.

Wat de neuk is een intel Mac en een PowerPC mac
    Tot 2006 gebruikte Apple een ander soort processor dan windows PC's. Dit was de PowerPC processor van IBM. In verband met leverings- en warmteproblemen is Apple overgestapt op intel processors. Dit heeft als voordeel dat de prijs/performance verhouding hoger ligt dan voorheen. Daarnaast is het nu mogelijk geworden om windows op je Mac te gerbuiken. Ideaal voor twijfelaars.

Hee, maar als ik een tweedehands Mac wil kopen moet ik dus gigantisch opletten of het wel een intel is!!eins!1
    Valt mee. Apple ondersteunt nog steeds PPC in hun updates. Voor bijna alle software zijn zogenaamde 'universal binaries' die afhankelijk van het platform de PPC of Intel code installeert. En sommige software is zelfs nog steeds PPC only.

Maar... PPC wordt natuurlijk wel langzaam uitgefaseerd. De G3 wordt bijvoorbeeld officieel niet meer ondersteunt door de laatste versie van OSX (Leopard). De G4 en zeker de G5 zijn nu nog veilig aan te schaffen.

Hmz, das mooi kut. Dan vind ik een mooie app is hij alleen geschikt voor PPC en draait hij niet op mijn geile 24" alu iMac
    Ook niet waar. OSX komt standaard met Rosetta, een 'vertaalprogramma' dat eventuele PPC code 'on the fly' omzet naar intel code, een zogenaamde emulator. Zonder dat de gebruiker daar wat van merkt.
    Een nadeel is wel dat Rosetta vrij veel geheugen nodig heeft.

Ok, OSX is geen windows. Kan ik dus ook geen embedded Windows Media bestanden op internet afspelen?
    Jawel, daarvoor is flip4mac gratis te downloaden. Samen met perian heb je min of meer alle codecs die nodig zijn om 99% van de internet media te kunnen spelen.

Apple is duur!
    Een veel gehoord argument, maar dat valt eigenlijk best mee. Ja een Mac is duurder dan een gemiddelde medion of zelfbouw PC. Maar meestal is de prijs min of meer gelijk aan vergelijkbare merkPC's, zoals Sony Vaio of vergelijkbare Dell PC's.

Apple heeft een beperke line-up. Het is niet 'voor elk wat wils' of precies op je wensen aan te passen zoals met een 'normale' PC vaak wel kan.

Apple is wel vaak (extreem) duur met accessoires en bijvoorbeeld extra geheugen. Gelukkig is er gewoon compatible geheugen tegen een competitieve prijs verkrijgbaar. En accessoires zijn er natuurlijk ook van andere merken.

Ik wil wel de laatste First Person Shooter met 130FPS kunnen spelen!
    Onder OSX zal dat waarschijnlijk niet lukken helaas. De hardware van de meeste macs is krachtig genoeg om behoorlijk te kunnen gamen, maar helaas laten veel game producenten OSX links liggen.

Doordat OSX nu op intel draait wordt het wel eenvoudiger voor game producenten om OSC specifieke games uit te brengen. Recentelijk heeft EA dat dan ook gedaan met 6 titels. En als er meer Mac gebruikers komen wordt het natuurlijk vanzelf interessanter.

Als alternatief zou je natuurlijk altijd dmv bootcamp even windows kunnen starten om de laatste games te kunnen draaien.

Kan ik een mac eenvoudig upgraden?
    Van de meeste macs zijn alleen geheugen en harddisk te upgraden. Een nieuwe grafische kaart of processor upgrade is niet aan te raden. Alleen de Mac Pro (voorheen Powermac) heeft PCI sloten en is redelijk eenvoudig uit te breiden met extra functionaliteit.

Daarentegen zijn Macs erg compleet en is er weinig behoefte aan uitbreiding.

Mjah, voorlopig klinkt het als een hoop gezeik en gezoek. Waarom moet ik uberhaupt een Mac?
    Je moet niets. Ben je blij met windows, werkt het precies zoals je wil, heb je niet op nauwelijks problemen.... dan is er weinig reden om over te stappen.

Heb je kleine ergenissen of bijvoorbeeld probleempjes met spyware of virussen door onoplettendheid of vind je windows moeilijk en onlogisch, dan is een Mac zeker het overwegen waard.

Objectief gezien is OSX zeer stabiel en consistent in zijn gebruik. Iets subjectiever is dat OSX door de gebruikers vaak geroemd wordt als 'simpel' en 'logisch'. Een marketing kreet van Apple is 'It just works' en veel Apple gebruikers denken er inderdaad zo over.

Wat maakt het dan zo prettig om mee te werken? Bijvoorbeeld het installeren van software. Als je een applicatie download voor een Mac is dat vaak een DMG bestand. Zodra de download klaar is, is dit bestand direct beschikbaar als verwisselbare harddisk. De applicatie staat, direct bruikbaar, op deze schijf. Je kan het direct gebruiken. Wil je de applicatie vaker gebruiken maar die verwisselbare harddisk niet heel de tijd bewaren, kan je de applicatie installeren. Sleep hem gewoon naar je programma map.... Geen wizards, geen ja klikken, alleen drag & drop.

Wil je het programma verwijderen? Sleep hem naar de prullenbak.

Zoeken wérkt gewoon in OSX. Spotlight vind razendsnel alle relevante resultaten. Zowel in bestandsnamen als ook IN mails en documenten.

Een ander punt is de veiligheid. Op dit moment zijn er niet of nauwelijks exploits en virussen voor OSX. Dit betekent niet dat er geen lekken in OX zitten, maar wel dat tot op heden niemand daar echt gebruik van heeft gemaakt. Daarnaast heeft OSX een 'UAC' die wel werkt in tegenstelling tot Vista. Als je écht iets tricky gaat doen op je systeem wordt om het admin wachtwoord gevraagd. Normaal gesproken werk je dus met beperkte rechten, maar merk je daar niets van.

En een mac is gewoon mooi! Punt.

• Lijst met compatible software

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    Windows                        OSX
                       ALGEMEEN

Office                         Microsoft office, Neo Office/Open Office, Apple iWork
    MSN/ICQ/Trillian               Adium/MSN/iChat
    Bittorent                      Transmission
    mIRC                           Collogue
    IE/FF/Opera/Safari             Safari/Camino/FF/Opera/
    Filezilla/Cute-FTP             Cyberduck/Transmit
    Winamp                         iTunes
    Winzip                         The Unarchiver

FOTO/FILM/TEKENEN/MUZIEK
    Moviemaker                     iMovie/iDVD/Final Cut Pro
    ifranview/ASEEDSEE             iPhoto
    CS3                            CS3/Apeture
    ---------                      Photoboot

MAIL/PIMs/KALENDERS
    Outlook Express                Mail/iCal/Adresboek
    Outlook                        Entourage/iCal/Adresboek
    Active sync                    iSync/The Missing Sync

CODING
    Zend Studio                    Zend Studio
    MySQL manager                  Cocoa Mysql
    XAMMP / Appserv                XAMMP / MAMP
    <insert C compilers>
    <insert frameworks>
    <insert IDE>

Apple Producten:

Randapparatuur:
    Airport Express
    Airport Extreme
    Displays
    Keyboard
    Mighty Mouse

Desktop computers:
    Mac Pro
    Mac Mini
    iMac

Laptops
    MacBook
    MacBook Pro

Servers
    Xserve
    Xserve RAID

Personal Audio & Telefonie
    iPod Shuffle
    iPod Nano
    iPod Classic
    iPod Touch
    iPhone

Software
    OSX Leopard
    iLife
    iWork

Handige Links

Stores
    Official NL store
    Mac Stuff

Fanboy Communities
    OneMoreThing.nl
    Mac Freak

How-To Macbook Upgraden
    Macbook Upgrade

Voor de nieuwe Apple gebruiker
    Mac Miep
    MacInstruct

iPhone
    Bitch!

[ Bericht 10% gewijzigd door Swetsenegger op 29-12-2007 21:54:12 ]
  • pi_55634664
    Wie heeft hier eigenlijk allemaal een iPod Touch? (Of zelfs een iPhone )?
    * TwyLight krijgt de 17e een iPod Touch
    pi_55634712
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 21:48 schreef TwyLight het volgende:
    iPhone natuurlijk.
    pi_55634762
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:

• Kan ik een mac eenvoudig upgraden?
    Van de meeste macs zijn alleen geheugen en harddisk te upgraden. Een nieuwe grafische kaart of processor upgrade is niet aan te raden. Alleen de Powermac en Mac Pro hebben PCI sloten en is redelijk eenvoudig uit te breiden met extra functionaliteit.

Daarentegen zijn Macs erg compleet en is er weinig behoefte aan uitbreiding.
  • Je was wat vergeten .
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 21:53:01 #198
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55634806
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 21:48 schreef TwyLight het volgende:
    Ik heb een gejailbreakte touch
    pi_55634942
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 21:53 schreef Swetsenegger het volgende:
    Ik heb een gejailbreakte touch
    Ga ik ook doen, uiteraard
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 21:57:46 #200
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55634995
    Geef nu even OSX equivalenten voor windows apps jongens. Kan ik die faq afronden, zijn we van dat gezeik af.
    pi_55635007
    Ben alleen een beetje bang dat die snel beschadigd, hebben jullie een hoesje o.i.d. er om heen?
    En is die echt zo "snel" als in de filmpjes op apple.com? (dus dat die niet schokt bij het overgaan naar een nieuw scherm.)
    pi_55635038
    Ik heb net ook nog een iPod Touch 1.1.2. OTB voorzien van een Jailbreak.De 3e alweer .

En een hoesje zou ik wel aanraden voor de iTouch ja . Misschien heb je nog een hoesje van een oude iPod Video ? Die past namelijk erg mooi.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 21:59:57 #203
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55635073
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 21:58 schreef TwyLight het volgende:
    Ben alleen een beetje bang dat die snel beschadigd, hebben jullie een hoesje o.i.d. er om heen?
    En is die echt zo "snel" als in de filmpjes op apple.com? (dus dat die niet schokt bij het overgaan naar een nieuw scherm.)
    Ik gebruik hem alleen bij vliegreizen dus hij heeft de kans niet om te beschadigen .
    Maar snel issie wel ja
    pi_55635080
    Heb dat zwarte hoesje nog wel ja.. maar die is niet echt representatief meer
    pi_55635116
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik gebruik hem alleen bij vliegreizen dus hij heeft de kans niet om te beschadigen .
    Maar snel issie wel ja
    Vlieg je vaak dan? hij is een beetje duur om te laten liggen en te pwnage
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 22:03:35 #206
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_55635175
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:01 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Vlieg je vaak dan? hij is een beetje duur om te laten liggen en te pwnage
    Ik vlieg een keer of 3 ~ 5 per jaar. Ik heb hem kado gekregen
    pi_55635215
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:00 schreef TwyLight het volgende:
    Heb dat zwarte hoesje nog wel ja.. maar die is niet echt representatief meer
    Beter als niets . Of je moet investeren zoals in een Fabrixcase of een mooie iSok
    pi_55635332
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
    Ik vlieg een keer of 3 ~ 5 per jaar. Ik heb hem kado gekregen
    zonde
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:04 schreef JoMo0 het volgende:
    Beter als niets . Of je moet investeren zoals in een Fabrixcase of een mooie iSok
    Zat inderdaad te denken aan een zo'n sokje ja
    pi_55635758
    Tegenwoordig zie je zoveel covers, niet normaal meer...
    Vorige week een nano gaan halen nadat mijn iPod uit 2003 de geest gegeven had. Stap ik zo'n Apple winkel binnen, vraagt die verkoper natuurlijk direct of ik er ms een hoesje bij moet .
    Ludiek bedankt en gezegd dat 't zonder ook wel zal gaan; verkoper direct zo'n gezicht van 't was't proberen waard . Moest er precies zelf om lachen .
    Alhoewel, kan wel begrijpen dat je ze liever krasvrij houdt, maar voor mij moet 't niet
    pi_55636050
    Ik heb nu een iPod Video en daar heb ik ook geen hoesje voor, vind ik ook niet nodig maar een iPod Touch is volgens mij wel iets kwetsbaarder, en mooier.
    En na deze iPod heb ik er ook van geleerd, er zitten namelijk meer krassen op dan aan de binnenkant van een doodskist met een leven iemand er in
    pi_55636374
    Kwetsbaar ? Er zit hetzelfde chrome op als elke andere iPod , en dat is ook het enige wat krast . Het scherm niet in ieder geval.
      zaterdag 29 december 2007 @ 22:42:19 #212
    12221 Tijn