Weet jij wat de mac-vervanger is voor Home? Niet dat pijltje met die twee streepjes, maar home als in: begin van de zin.quote:Op woensdag 26 december 2007 19:52 schreef Anthraxx het volgende:
Ik gebruik zoveel mogelijk mijn toetsenbord. En dat zonder quicksilver
Heb je Leopard al? Misschien inmiddels opgelostquote:Op woensdag 26 december 2007 19:53 schreef Toeps het volgende:
Gday!
Wat betreft wacom als muisvervanger: Dat dubbelklikt zo klote, althans, bij mij dan.
Verder heeft mijn maccie nog wel eens de neiging ineens muis of toetsenbord (bluetooth) geheel kwijt te zijn. En als je tegelijkertijd je bluetooth telefoon er bij hebt, dan typ je ineens met 3 aanslagen per minuut...
Appeltje + pijltje naar linksquote:Op woensdag 26 december 2007 19:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
Weet jij wat de mac-vervanger is voor Home? Niet dat pijltje met die twee streepjes, maar home als in: begin van de zin.
oh nee, dat heb ik gelukkig niet dan. maar misschien scheelt het ook dat bij mij alles bedraad is dan. (toetsenbord en wacom, that is)quote:Op woensdag 26 december 2007 19:53 schreef Toeps het volgende:
Gday!
Wat betreft wacom als muisvervanger: Dat dubbelklikt zo klote, althans, bij mij dan.
Verder heeft mijn maccie nog wel eens de neiging ineens muis of toetsenbord (bluetooth) geheel kwijt te zijn. En als je tegelijkertijd je bluetooth telefoon er bij hebt, dan typ je ineens met 3 aanslagen per minuut...
Sluit je de Dock op het toetsenbord aan?quote:Op woensdag 26 december 2007 19:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
oh nee, dat heb ik gelukkig niet dan. maar misschien scheelt het ook dat bij mij alles bedraad is dan. (toetsenbord en wacom, that is)
trouwens, nog even mijn probleempje uit het vorige topic spammen:
Ik heb een probleem met mijn Apple Universal Dock.
Wanneer ik mijn iPod Classic 80 GB erin zet, geeft de iPod aan 'verbonden', maar meteen daarna veranderd het symbool in het verwijder-symbool en wordt de iPod verwijderd, zonder contact te maken met mijn iMac. Wanneer ik de iPod aansluit via de usb-kabel (die normaal achterin het Dock zit), maakt de iPod wel contact met de iMac, en gaat het synchroniseren zonder problemen.
De Universal Dock heeft het wel gedaan. De eerste keer dat ik hem wilde gebruiken gebeurde dit ook, en toen heb ik de iPod gereset. Daarna deed hij het wel via het Dock en ging alles goed. Echter, nu doet hij het weer niet. Het kan niet zo zijn dat ik elke keer als ik iets wil doen met de iPod, dat ik m dan eerst moet resetten voor ik er mee kan beginnen...
Wat denken jullie? Wordt dat een retourtje Apple, of is er nog iets aan te doen?
ik heb m aan mn toetsenbord gedaan, en nu doet ie t welquote:Op woensdag 26 december 2007 19:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Sluit je de Dock op het toetsenbord aan?
Nee, dat moet niet. Maar die hub kan wel eens de benodigde stroom niet leveren. OSX moet daar een melding van geven maar doet dat niet altijd heb ik al gemerkt (zeker met Hubs niet).quote:Op woensdag 26 december 2007 19:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik heb m aan mn toetsenbord gedaan, en nu doet ie t wel![]()
moet dat? ik had m eerst aan een hub
oke! vaag iets! het kan best kloppen, want ik heb ook een hub die geen extra stroomvoorziening heeft. en het is ook een Trust-hub...quote:Op woensdag 26 december 2007 19:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, dat moet niet. Maar die hub kan wel eens de benodigde stroom niet leveren. OSX moet daar een melding van geven maar doet dat niet altijd heb ik al gemerkt (zeker met Hubs niet).
USB kan maar een beperkte stroom leveren. Een muis zal niet veel nodig hebben, een iPod wel omdat het ook direct het oplaadmechanisme is. Al sluit ik bijvoorbeeld mijn muis aan op mijn toetsenbord en mijn iPod dan werkt het niet omdat de stroom niet geleverd kan worden.
ik had m inderdaad al een keer hersteld, en daarna heeft ie t ook wel een keer gedaan. maar daarna niet meer, en om m nou elke keer te moeten herstellen...quote:Op woensdag 26 december 2007 19:57 schreef Maidenfan het volgende:
Misschien een cheesy antwoord dat iedereen geeft maar waar je niks mee bent; al geprobeerd te herstellen?
Ik had een nieuwe nano die constant blokkeerde wanneer je de kabel erin stak (dus volgens mij gelijk aan het in het dock zetten), maar na een keer herstellen + de software er opnieuw opzetten heb ik 't nietmeer gehad...
Ah danku!quote:Op woensdag 26 december 2007 19:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Appeltje + pijltje naar links
End is: Appeltje + pijltje naar rechts.
Soms verschilt het per applicatie: Adium heeft bijv. gewoon de "normale" home en end toetsen. Beetje incosistent.
Kopen of downloadenquote:Op woensdag 26 december 2007 20:03 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ah danku!
Heb nog geen Leopard volgens mij, hoe doen ik dat?
Kopen?quote:Op woensdag 26 december 2007 20:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kopen of downloaden. Anders lukt het niet. Maar het is dus een heel nieuw besturingssysteem. En daar werkt Bluetooth vast ook beter.
En bedankt, dan beginnen mijn examens, sadistquote:Op woensdag 26 december 2007 20:05 schreef JoMo0 het volgende:
Een iPod aan een hub is ook niet echt verstandig inderdaad .
Oh en nog 20 dagen
In geen geval, met Leo ga je er immers op vooruit.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Toeps het volgende:
Maar het is dus een soort XP -> Vista overgang, waar ik het mee kan vergelijken?
Ja, om eerlijk te zijn welquote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Toeps het volgende:
[..]
Kopen?![]()
Ik dacht gewoon ff upgraden of zo. Maar het is dus een soort XP -> Vista overgang, waar ik het mee kan vergelijken?
Een USB hub kan, mits gevoed, gewoon de normale stroomsterkte leveren van een USB poort (dat ligt op zo'n 1000mA dacht ik). Een niet gevoedde HUB krijgt de stroom vanuit de host en als op diezelfde host meer apparaten aangesloten zijn dan kun je nooit meer 1000mA krijgen (mits nodig). Dus het aantal apparaten op een HUB heeft er mee te maken of een apparaat kan werken of niet (ligt er aan hoeveel het apparaat nodig heeft).quote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Maidenfan het volgende:
Dus het toetsenbord kan de stroom van 1 poort verdelen, maar met de muis schiet er niet genoeg over om een iPod op te laden?
Wel interessant, toetsenbord als lader was handig geweest...
Ik heb hier nog een FW-lader met kabel voor een iPod van de 3e gen (dus met touchwheel en 4 knopjes op een rij) (van in de tijd dat apple die dingen nog gewoon meeleverde). iPod is heengegaan, maar valt die lader nog te gebruiken voor een nano? Nano's werken nietmeer op FireWire dus klinkt wat riskant?
Een USB Stick van 9 Gb?quote:Op woensdag 26 december 2007 20:10 schreef Maidenfan het volgende:
Je kan het tussen haakjes ook vanaf een gemount volume, dus die DVD is niet eens nodig, een grote USB-stick of externe HD voldoet ook.
ik heb mn iPod+Dock nu dan aan mn toetsenbord. daar is ook mn MM aan, maar die staat werkloos onder mn iMac, omdat ik mn Wacom gebruik.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een USB hub kan, mits gevoed, gewoon de normale stroomsterkte leveren van een USB poort (dat ligt op zo'n 1000mA dacht ik). Een niet gevoedde HUB krijgt de stroom vanuit de host en als op diezelfde host meer apparaten aangesloten zijn dan kun je nooit meer 1000mA krijgen (mits nodig). Dus het aantal apparaten op een HUB heeft er mee te maken of een apparaat kan werken of niet (ligt er aan hoeveel het apparaat nodig heeft).
Een USB HUB met aparte voeding is sowieso geen probleem. Een USB HUB zonder voeding, zoals je toetsenbord, moet je echt op letten.
Een nieuwere iPod kun je wel opladen via Firewire.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Maidenfan het volgende:
Dus het toetsenbord kan de stroom van 1 poort verdelen, maar met de muis schiet er niet genoeg over om een iPod op te laden?
Wel interessant, toetsenbord als lader was handig geweest...
Ik heb hier nog een FW-lader met kabel voor een iPod van de 3e gen (dus met touchwheel en 4 knopjes op een rij) (van in de tijd dat apple die dingen nog gewoon meeleverde). iPod is heengegaan, maar valt die lader nog te gebruiken voor een nano? Nano's werken nietmeer op FireWire dus klinkt wat riskant?
Dankje.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:07 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
En bedankt, dan beginnen mijn examens, sadist [ afbeelding ]
500mAquote:Op woensdag 26 december 2007 20:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een USB hub kan, mits gevoed, gewoon de normale stroomsterkte leveren van een USB poort (dat ligt op zo'n 1000mA dacht ik). Een niet gevoedde HUB krijgt de stroom vanuit de host en als op diezelfde host meer apparaten aangesloten zijn dan kun je nooit meer 1000mA krijgen (mits nodig). Dus het aantal apparaten op een HUB heeft er mee te maken of een apparaat kan werken of niet (ligt er aan hoeveel het apparaat nodig heeft).
Een USB HUB met aparte voeding is sowieso geen probleem. Een USB HUB zonder voeding, zoals je toetsenbord, moet je echt op letten.
http://www.uploadbigfiles.net/quote:Op woensdag 26 december 2007 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi. Ik heb sim city 4 ook legaal.
Anyway, de dmg is 1.09GB Zal eens kijken waar ik die kan parkeren.
Je hebt gelijk.quote:
Nee, 5v 500mAquote:Op woensdag 26 december 2007 23:28 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hm, volgens mij kon een USB apparaat op request ook voor 1000mA. Maar ik weet er niet zo veel meer van.
Ik heb mijn server dan ook voor FTP-filesharing, een grote centrale dump voor downloads en drivers & patches en om overnight dingen te downloaden, en PHP + MySQL bakkie. Dit slechts met een P3 733 + 384 MB, amper hoorbaar doordat er één fannetje wordt gebruikt. Stroomverbruik misschien 40 watt. Beheer gaat via de terminal en de browser! Verder hangt er een printer aan zodat er over het netwerk geprint kan worden.quote:Op woensdag 26 december 2007 16:07 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Goh, elk bedrijf kan wel een gebruiksvriendelijk gedoe maken om bestanden in 't thuisnetwerk te delen, dat moet MS zeker kunnen... Alleen leveren ze weer eens een ondermaats produkt af... Moet eens gaan stoppen gewoon.
In ieder geval, waarom heeft een gewoon iemand thuis nu een server nodig? Als je allemaal laptops hebt en veel bestanden kan ik nog aannemen dat je 1 kleine (energiezuinige) computer met een grote HD als opslag hebt, maar voor de rest lijkt 't mij nutteloos.
Er zijn er van 8 gig, en de DMGs van de torrents zijn ongeveer 6,6 geloof ikquote:Op woensdag 26 december 2007 20:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een USB Stick van 9 Gb?. Heb je die al?
Ik heb gewoon een nas servertje in de meterkast staan.quote:Op donderdag 27 december 2007 00:52 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ik heb mijn server dan ook voor FTP-filesharing, een grote centrale dump voor downloads en drivers & patches en om overnight dingen te downloaden, en PHP + MySQL bakkie. Dit slechts met een P3 733 + 384 MB, amper hoorbaar doordat er één fannetje wordt gebruikt. Stroomverbruik misschien 40 watt. Beheer gaat via de terminal en de browser! Verder hangt er een printer aan zodat er over het netwerk geprint kan worden.
Welk type?quote:Op donderdag 27 december 2007 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een nas servertje in de meterkast staan.
.............
Volgend jaar is het jaar dat El zijn vierde Mac Sobchakked.quote:Op donderdag 27 december 2007 09:09 schreef Q. het volgende:
Vandaag is het de dag dat El Leopard krijgt.
ja, dank jequote:
Desnoods he? Als het dan toch moet.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Ja, of een MacBook Pro ofzo, voor erbij!
ik weet t, maar met sinterklaas heb ik haast nooit tijd... dan maar met kerst...quote:Op donderdag 27 december 2007 11:29 schreef Q. het volgende:
Kado's krijgen en geven met de kerst, dat gaat er bij mij nog steeds helemaal niet in. Het is zoooo on-nederlands.
Als we nu eens samen aan kerst zouden doen en ik kreeg een Imac danwel een MacBook Pro van je. Dan hebben we toch niks te klagen?quote:
Heb je een aanrader? Liefst 1 die snelheden van > 5 mb/s kan halen via het netwerkquote:Op donderdag 27 december 2007 11:32 schreef Swetsenegger het
volgende:
[..]
Degene die ik toevallig net ter test had op de zaak... Met andere woorden, het wisselt
Ik ben nederlander, ik heb altijd wat te klagen. We doen het dus maar niet.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als we nu eens samen aan kerst zouden doen en ik kreeg een Imac danwel een MacBook Pro van je. Dan hebben we toch niks te klagen?
Dat is natuurlijk enorm jammerquote:Op donderdag 27 december 2007 12:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben nederlander, ik heb altijd wat te klagen. We doen het dus maar niet.
Ik ben eigenlijk nog geen NAS server tegengekomen die dat niet haalt.quote:Op donderdag 27 december 2007 12:13 schreef Erik het volgende:
[..]
Heb je een aanrader? Liefst 1 die snelheden van > 5 mb/s kan halen via het netwerk
Maar waarom zou iemand die oplossing kiezen als voor de gewone mens een externe hd van 500 gig of 1 tb ook volstaat?quote:Op donderdag 27 december 2007 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een nas servertje in de meterkast staan.
Dat wordt de komende jaren het product voor thuis. Van alle computerbezitters heeft 75% al 2 of meer computers in huis. Breedbrand penetratie is belachelijk hoog in nederland waardoor streaming content beschikbaar komt. De behoefte aan opslag is erg groot.
Nee, dat doet ie niet. Dan kan ik hem alleen verwijderen. Als ik 'Aanmaken' selecteer, wil ie gelijk de installatie-CD van XP hebben.quote:Op donderdag 27 december 2007 12:49 schreef Anthraxx het volgende:
Via het Bootcamp programma toch?
Omdat een NAS server in het netwerk beschikbaar is. Stuk makkelijker als heel de tijd die USB disk rond laten gaan. Een NAS server is gewoon een externe harddisk aan UTP ipv USB he.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:10 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Maar waarom zou iemand die oplossing kiezen als voor de gewone mens een externe hd van 500 gig of 1 tb ook volstaat?
Allez, je kan gelijk hebben, maar ik zie het gewoon niet.
Nee daarom juist een NAS servertje. Goedkoper in stroomverbruik enzo en meestal met wat handige specifieke opslag functies.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:32 schreef Maidenfan het volgende:
Ah k, dacht dat 't een kleine computer was met als enige doel een paar HD's in de lucht houden.
Mja, k, best handig dan...
Al zou een gigabit verbinding dan ondertussen ook geen overbodige luxe meer zijnquote:Op donderdag 27 december 2007 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee daarom juist een NAS servertje. Goedkoper in stroomverbruik enzo en meestal met wat handige specifieke opslag functies.
Bijna elke NAS server heeft inderdaad een gigabit utp poort. En wifi moet 802.11N zijn.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:45 schreef donderopman het volgende:
[..]
Al zou een gigabit verbinding dan ondertussen ook geen overbodige luxe meer zijn
Wat versta je precies onder muziek maken? Je band opnemen of in een thuisstudio zelf knutselen? Of met je laptop en een midi-keyboard live werken? In de eerste gevallen kan een Macbook het wel aan, alleen zul je wel ook moeten investeren in een audio-interface (externe geluidskaart) voor het geval je die nog niet had.quote:Op donderdag 27 december 2007 17:49 schreef tehmaz het volgende:
Hey even een vraagje! Ik wil een macbook gaan kopen, hij gaat mijn oude computer vervangen, nu gebruik ik hem vooral om muziek mee te maken (met m'n band), heeft iemand hier "goede" ervaringen mee? Macbook pro is net iets te hoog gegrepen dus die is geen optie.
Prima.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:46 schreef tehmaz het volgende:
Bedankt voor de goeie reactiesnog 1 vraagje, photoshoppen of flash op een macbook, gaat dat ook?
Perfect. Sterker nog, Photoshop was in eerste instantie een Mac applicatie en later pas voor Windows.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:46 schreef tehmaz het volgende:
Bedankt voor de goeie reactiesnog 1 vraagje, photoshoppen of flash op een macbook, gaat dat ook?
In de case? Dat had iemand anders hier toch ook al?quote:Op donderdag 27 december 2007 22:25 schreef -Menn0- het volgende:
Zit een scheurtje in mn macbook
Helemaal rechtsonderin.
Het is een heilige oorlog! Jihad! Intifada!quote:Op donderdag 27 december 2007 22:26 schreef Maidenfan het volgende:
Zitten er wel een paar die enorm op m'n zenuwen werken, die mckillem met z'n panda-avatar zit constant mac af te zeiken met de meest zielige argumenten, en nu is er een tip die beweert dat OSX vol gaten zit... Tof!
Ja ikquote:Op donderdag 27 december 2007 22:26 schreef Q. het volgende:
[..]
In de case? Dat had iemand anders hier toch ook al?
Gewoon hier blijven, bij de gezellige mensen.quote:Op donderdag 27 december 2007 22:26 schreef Maidenfan het volgende:
Zitten er wel een paar die enorm op m'n zenuwen werken, die mckillem met z'n panda-avatar zit constant mac af te zeiken met de meest zielige argumenten, en nu is er een tip die beweert dat OSX vol gaten zit... Tof!
Ik prefeer het uitspreken van een fatwaquote:Op donderdag 27 december 2007 22:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is een heilige oorlog! Jihad! Intifada!
Ik krijg er steeds minder spijt van dat ik die AppleCare heb bijgekocht. Zo kan ik tenminste nog een beetje slapen.quote:
Het is binnen de garantie. En ik heb gewoon DAS ipv Applecarequote:Op donderdag 27 december 2007 22:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik krijg er steeds minder spijt van dat ik die AppleCare heb bijgekocht. Zo kan ik tenminste nog een beetje slapen.
Apple is toch verplicht 2 jaar garantie te geven? Europese regel met directe werking enz?quote:Op donderdag 27 december 2007 22:53 schreef DaFrenk het volgende:
Hop.. pagina 2 teeveepee.
Mijn MacBookje is weer aan het overnachten bij de APRBeeldschermprobleem was dus niet opgelost. Inmiddels week na garantie verloop. Zucht. Hoop dat ze hem nog fixen onder de garantie en dat het probleem niet meer terug komt.
Klopt, vaak krijg je tijdens het 2e jaar "coulance" van ze hoorde ik van een aantal mensen die na het 1e jaar problemen hadden met hun mac maar dat is tenslotte geen zekerheid. Al schijnen ze na een jaar vaak wel wat moeilijker te doen en moet je soms daadwerkelijk gaan betalen voor garantie maar daar heb je dan weer bijvoorbeeld een rechts bijstand verzekering voor waarmee je het kan afdwingen denk ik.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:09 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Apple is toch verplicht 2 jaar garantie te geven? Europese regel met directe werking enz?
Volgens mij is Sobchak gezondheidswetenschapper.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:29 schreef Maidenfan het volgende:
Yup, het is een Europese richtlijn (d.w.z. men moet het vastgelegde resultaat bekomen. de manier is vrij in te vullen, maargoed, hier heeft men geen keus).
Dat doet er mij aan denken, Sobchak, was jij dan die PhD formeel strafrecht die ik hier al eens gezien heb?
En als het op een mac niet gaat, kun je nog altijd windows opstarten en daar photoshop draaienquote:Op donderdag 27 december 2007 20:46 schreef tehmaz het volgende:
Waarom zou je dat willenquote:Op donderdag 27 december 2007 23:46 schreef Osramp het volgende:
[..]
En als het op een mac niet gaat, kun je nog altijd windows opstarten en daar photoshop draaien.
Op mijn Macbook is er geen muisklik nodig. ctrl + pijltje(s).quote:Op donderdag 27 december 2007 23:17 schreef Wolfje het volgende:
Kun je in Spaces ook de shortcut voor het verplaatsen van een scherm (muisklik + ctrl + pijltje) ergens wijzigen? Ik zou dit graag zonder muis willen.
Verplaatsen van vensters van de ene naar de andere space, Swets. Wel goed lezen he?quote:Op donderdag 27 december 2007 23:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op mijn Macbook is er geen muisklik nodig. ctrl + pijltje(s).
Raar verhaal, alsof die verkoper risico draagt.quote:Op vrijdag 28 december 2007 00:07 schreef super-muffin het volgende:
Klikken en duwen naar een zijkant van je scherm.
Ik kreeg trouwens net een SMS van de gene die een iPhone voor mij zou meenemen dat het niet gelukt wasVolgens de verkoper was het te veel risico.
Maar ja, dan nog: die verkoper heeft zich er niet mee te bemoeien. Al nam je'm mee naar de maan.quote:Op vrijdag 28 december 2007 00:17 schreef JoMo0 het volgende:
Te veel risico ? Je moet natuurlijk ook niet zeggen dat je hem meeneemt naar NL. Dan moet 't geen probleem zijn . Maar wel balen natuurlijk.
Dacht 't ook, biomedische wetenschappen ofzo, maar dat blijkt van niet.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij is Sobchak gezondheidswetenschapper.
Dan haal je hem toch in Parijs?quote:Op vrijdag 28 december 2007 00:07 schreef super-muffin het volgende:
Klikken en duwen naar een zijkant van je scherm.
Ik kreeg trouwens net een SMS van de gene die een iPhone voor mij zou meenemen dat het niet gelukt wasVolgens de verkoper was het te veel risico.
Mja, ik ga nu maar eens slapen, en morgen pak ik de trein naar Parijs en zie jullie wel na oud en nieuwFijne jaarwisseling allemaal!
quote:Op donderdag 27 december 2007 23:09 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Apple is toch verplicht 2 jaar garantie te geven? Europese regel met directe werking enz?
quote:Op donderdag 27 december 2007 23:20 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Klopt, vaak krijg je tijdens het 2e jaar "coulance" van ze hoorde ik van een aantal mensen die na het 1e jaar problemen hadden met hun mac maar dat is tenslotte geen zekerheid. Al schijnen ze na een jaar vaak wel wat moeilijker te doen en moet je soms daadwerkelijk gaan betalen voor garantie maar daar heb je dan weer bijvoorbeeld een rechts bijstand verzekering voor waarmee je het kan afdwingen denk ik.
Thanksquote:Op donderdag 27 december 2007 23:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee die twee jaar is tegenwoordig echt fixed: http://www.computerconsum(...)ail.php?redartID=195
Affirmative. Ik heb mijn doctoraat in Gezondheidswetenschappen. Ik weet niets van Recht, hoewel ik me niet kan voorstellen dat dat nou moeilijk isquote:Op vrijdag 28 december 2007 00:33 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Dacht 't ook, biomedische wetenschappen ofzo, maar dat blijkt van niet.
Sob, confirmatie please
Zou dat nu ook weer niet te snel roepen, moet als niet-rechtenstudent een cursus strafrecht met de echte rechten volgen 6-700 blz. Recht is gewoon verschrikkelijk; voor elke procedure zijn er zoveel uitzonderingen, zoveel rechtsmiddelen die op dat moment ingaan en dan vervallen (vaak questie van uren), daar moeten ingeleverd worden...quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Affirmative. Ik heb mijn doctoraat in Gezondheidswetenschappen. Ik weet niets van Recht, hoewel ik me niet kan voorstellen dat dat nou moeilijk is
Koop dan ook een heel lotquote:Op vrijdag 28 december 2007 20:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...nog drie dagen en ik ben 10 miljoen rijker
de kinderopvangtoeslag-app krijg ik niet werkend onder Leopardquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:24 schreef Tijn het volgende:
De Mac-apps van de Belastingdienst zijn nog steeds PPC-onlyDat ze nog werken op een moderne Mac met Leopard is denk ik meer een kwestie van geluk dan dat ze er zoveel aandacht aan schenken.
Ik 20. Toch jammer dat we met 20 collega's tegelijk meedoen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...nog drie dagen en ik ben 10 miljoen rijker
Toch lief van FOK! dat ze ook mensen die helemaal niets kunnen nog proberen bezig te houden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 08:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Het grote Digital Corner FB topic
Ik vind het echt triest dat ze dig modjes aanstellen diequote:Op zaterdag 29 december 2007 09:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Toch lief van FOK! dat ze ook mensen die helemaal niets kunnen nog proberen bezig te houden.. Het is gewoon een soort sociale werkplaats hier.
.
Lijkt me een mooie taak voor de FA's om zich daar over te buigen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 09:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind het echt triest dat ze dig modjes aanstellen die
a. NIets van het tweede OS (mbt populariteit) weten
b. Zich vast blijft houden aan vooroordelen over dat systeem.
Ik vind het op zich geen probleem dat een mod inhoudelijk niets over het systeem weet (omdat die het niet gebruikt). Ik vind het wel een probleem dat die mod een 1 of andere kut mening heeft dat Apple maar iets is voor een demente autist (ofzo). Wat je wel ziet is dat hij zich absoluut niet heeft verdiept in wat er nou werkelijk mee gedaan kan worden en dat zie je in de betreffende josti's argument wel terug.quote:Op zaterdag 29 december 2007 09:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind het echt triest dat ze dig modjes aanstellen die
a. NIets van het tweede OS (mbt populariteit) weten
b. Zich vast blijft houden aan vooroordelen over dat systeem.
Iets soortgelijks heb ik de FA's ge-pm't .quote:Op zaterdag 29 december 2007 09:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het op zich geen probleem dat een mod inhoudelijk niets over het systeem weet (omdat die het niet gebruikt). Ik vind het wel een probleem dat die mod een 1 of andere kut mening heeft dat Apple maar iets is voor een demente autist (ofzo). Wat je wel ziet is dat hij zich absoluut niet heeft verdiept in wat er nou werkelijk mee gedaan kan worden en dat zie je in de betreffende josti's argument wel terug.
Een ander probleem is dat zijn mening blijkbaar de wet is ofzo. Als hem iets niet aanstaat of als hij iets niet waardeert dan is het dus een slotje met een nietszeggend kut argument.
De enige echt fatsoenlijke OS X IRC Client is X-Chat Aqua.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:28 schreef Swetsenegger het volgende:
@maidenfan http://colloquy.info/
want in colloque zie ik niet wat andere mensen zeggen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:33 schreef Q. het volgende:
[..]
De enige echt fatsoenlijke OS X IRC Client is X-Chat Aqua.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 08:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Het grote Digital Corner FB topic
Ah daar hebben we de prijs weer .quote:Er mag dan wel Apple op staan en je computer mag er dan wel uitzien als een uitvergrote MP3-speler, maar nog steeds gewoon te duur voor het gene wat je nou daadwerkelijk in huis haalt. Games zijn met moeite te vinden, de meeste eenvoudige software dan moet al op zoek naar een alternatief.
En in die zin kan je dus minder met een MAC, terwijl je er wel grof meer voor moet betalen.
WoW heb je gewoon voor Macquote:Op zaterdag 29 december 2007 13:54 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
Ah daar hebben we de prijs weer .
75 % wil gamen . Ja Beatrix speelt zeker ook World of Warcraft![]()
Het is wel altijd hetzelfde . Het is te duur & je kunt niet gamen.
En dat noemt zich dan mod . Haha.
Maar dat kan toch nietquote:
Beetje zonde van de tijd om nog tijd in "hem of haar" te steken.quote:met een MAC is dat gewoon niet out-of-the-box mogelijk.
Leuke toevoegingen, maar helaas nog steeds geen ondersteuning voor meerdere agenda's, zoals in iCalquote:Op zaterdag 29 december 2007 13:58 schreef JoMo0 het volgende:
Maar goed , nu wat nieuws .
iPhone 1.1.3 Firmware Preview Gallery
Looks like the soon-to-be-released iPhone firmware 1.1.3 has quite a few surprises. We were able to get a look at it, and here is what we found:
[ afbeelding ]
New Features sighted:
* Edit Home Screen
* Drag Calculator App
* Drag Mail App
* New Google Maps Menu
* New Google Maps Options
* Google Maps Locate Me Feature
* SMS Multiple People
* New Bookmarks Menu
* Add Bookmark to Home Screen
* Bookmark on Home Screen
That is all we have found for now. We also know that is you used AnySIM to unlock your phone, you can expect the 1.1.3 update to brick it. Good times.
Told you so!quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:56 schreef elcastel het volgende:
Jezus, wat zit een Mac logisch in elkaar en wat wordt het steeds later hier (bij mij thuis dus).
-edit- Dubbel en dwars het geld waard dus (!!)
VLCquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:04 schreef _GdR_ het volgende:
kan iemand mij vertellne hoe ik MPEG1 kan afspelen op een Mac?
-edit:
Met VLC werkt het. Maar ik heb voor een klant een iMac gekocht en heb zo'n 3 gig aan foto's en 5gig aan video over gezet van zn PC.
De video's staan netjes in iPhoto alleen speelt hij de videos niet af.
Iemand bekend met dit 'probleem'?
Yup, donderdag opgehaald en eroverheen gegooid, was zo gepiept, want ik had op dat moment nog niks gedaan met die Mac (behalve 2 nachten iTunes, waar ik niet tevreden over was en opnieuw wou doen).quote:
Niks teveel gezegd inderdaad. Je weet ook nog wat ik een maand geleden over iTunes zei hè ?quote:
Ik weet dat niet meer maar ik weet wel hoe ik er over dacht voor ik een Mac kocht. Het zal ongeveer hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Niks teveel gezegd inderdaad. Je weet ook nog wat ik een maand geleden over iTunes zei hè ?.
Jij koopt een computer om het uiterlijk?quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:01 schreef Ludacriss het volgende:
..Zelfs met de korting is ie prijzig (voor een student) en wil dan wel een goed systeem nemen, al is het alleen om het uiterlijk.
Nee hoor dat ook niet maar vind hem er gewoon geweldig uit zien, maar zo te zien gaat het hem wel worden aangezien ik niet te spreken ben over windows vista.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jij koopt een computer om het uiterlijk?
Dat is de manier ja.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:53 schreef elcastel het volgende:
Samenvatting : Kan ik van mijn stereo een kabel trekken naar de koptelefoon aansluitng van de iMac, dus van tulp naar 'koptelefoonstekker' zonder kastjes, ontstoorders en weet ik vele wat ? Is dit de gangbare methode ?
(en nee ik gebruik niet de phono uitgang ofzo, gewoon een audio uitgang op de versterker)
Dat doe ik zelf zo met m'n MBP, moet prima gaan dusquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:53 schreef elcastel het volgende:
Samenvatting : Kan ik van mijn stereo een kabel trekken naar de koptelefoon aansluitng van de iMac, dus van tulp naar 'koptelefoonstekker' zonder kastjes, ontstoorders en weet ik vele wat ? Is dit de gangbare methode ?
(en nee ik gebruik niet de phono uitgang ofzo, gewoon een audio uitgang op de versterker)
Moest een macbook eruitgezien hebben zoals een dell had ik waarschijnlijk nu nog altijd op XP gezeten hoorquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jij koopt een computer om het uiterlijk?
Check. Dus geen ontstoringsspul of iets nodig ? Gewoon plug en play zeg maar.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:08 schreef tony_clifton- het volgende:
Dat is de manier ja.
iMacs hebben geen phono-uitgang, zelfs platenspelers hebben dat niet
De phono-ingang is een voorversterkt kanaal in de versterker zodat het extreem zwakke signaal van platenspelers ook voldoende versterkt wordt. Je kan dat gebruiken voor je iMac, maar dan moet je 't uitgangssignaal van de koptelefoon heel laag laten staan, zodat het eindresultaat hetzelfde is, anders gaat het snel oversturen (voor dat je de helft van je vierkantjes in OSX hebt).
Yup.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Check. Dus geen ontstoringsspul of iets nodig ? Gewoon plug en play zeg maar.
Zou zeggen dat punkers stickers op hun gitaren plakken maar echt punk ziet die van jou er niet uitquote:
quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Moest een macbook eruitgezien hebben zoals een dell had ik waarschijnlijk nu nog altijd op XP gezeten hoor
Had 'm trouwens via de website van Apple bestelt zonder ook maar één keer met OSX bezig geweest te zijn, had enkel screenshots gezien en gelezen hoe het werkte.
Het vonken van de stekker komt doordat je PC waarschijnlijk niet geaard wasquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:53 schreef elcastel het volgende:
Ik wil trouwens mijn stereo op de iMac hebben. Nu heb ik van de versterker altijd een kabeltje (tulp -> 'koptelefoonstekker') gehad naar mijn geluidskaart. Alleen ik heb altijd het idee gehad dat er een zwak stroompje doorging (hij vonkte licht tegen de geluidskaart). Kan dat kloppen en is dat normaal ?
Ik wil namelijk niet zomaar zo'n kabel in mijn iMac proppen. Overigens deed het geluid het altijd prima, ik heb wel problemen met mijn geluidskaart gehad, maar dat was volgens mij puur softwarematig.
Weten zij veel! Heck, zij werken met windows!quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]![]()
lol, jij bent het stereotype apple user (Volgens windows gebruikers)
Gelukt, digitale aansluiting heb ik niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Yup.
Als je versterker een digitale aansluiting heeft kan je ook een glasvezelkabeltje gebruiken tussen haakjes (toslink ofzo). 'T kan zijn dat je af en toe een plofje hoort als je de iMac aanzet ofzo, maar dat kunnen versterkers/speakers wel hebben.
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik tegen mijn eerste beperking van de iMac aanloop hè ?quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Kan niet, er zit zo'n schakelaartje in de plug, als er een inzit gaat de interne speaker op mute.
Heb op tweakers ook eens een topic gezien om de systeemgeluiden door de ingebouwde speakers te horen en de rest door de line-out maar geen idee of het kan.
In principe moet het mogelijk zijn want in skype kan je de beltoon door de speakers horen en het gesprek door de koptelefoon-uitgang. Logisch ook...
Shit. Is het echt maar een stuk techniek en geen gift van God?quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:48 schreef elcastel het volgende:
[..]
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik tegen mijn eerste beperking van de iMac aanloop hè ?.
En inderdaadquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:47 schreef Maidenfan het volgende:
Gewoon instoppen en updaten...
Dat beweerde je anders wel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:52 schreef Q. het volgende:
Shit. Is het echt maar een stuk techniek en geen gift van God?.
Dat klopt, maar het maakt me kwetsbaar voor moderators als ze dit lezen natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:24 schreef Anthraxx het volgende:
Zo'n klein minpuntje op zo'n gift des Gods maakt toch niet uit Elcastel?
Idd, ik weet ook niet wat Hij dacht toen hij dit schiep zoveel jaar terug:quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:37 schreef Anthraxx het volgende:
Ook God heeft soms zijn zwakke momenten.
Ze ziet er uit alsof haar vibo in haar kont is achtergelaten.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:41 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Idd, ik weet ook niet wat Hij dacht toen hij dit schiep zoveel jaar terug:
http://bp1.blogger.com/_p(...)britney+w+iphone.jpg
iPhone.
Zeg niet zomaar vibo tegen een iBratorquote:Op zaterdag 29 december 2007 18:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ze ziet er uit alsof haar vibo in haar kont is achtergelaten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ALGEMEEN Office Microsoft office, Neo Office/Open Office, Apple iWork MSN/ICQ/Trillian Adium/MSN Bittorent Transmission mIRC Collogue IE/FF/Opera/Safari Safari/Camino/FF/Opera/ Filezilla/Cute-FTP Transmit/ Winamp iTunes FOTO/FILM CODING Zend Studio Zend Studio MySQL manager Cocoa Mysql <insert C compilers> <insert frameworks> <insert IDE> |
Ze zijn op Intel overgestapt omdat IBM het niet voor elkaar kreeg om de PowerPC zuiniger te krijgen (en sneller te laten lopen). Inmiddels kan dat wel dus.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Ja plak het dan gelijk in mijn postquote:Op zaterdag 29 december 2007 20:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ze zijn op Intel overgestapt omdat IBM het niet voor elkaar kreeg om de PowerPC zuiniger te krijgen (en sneller te laten lopen). Inmiddels kan dat wel dus.
Verder wordt PPC wel uitgefaseerd, dus tweedehands zou je er wel op kunnen letten. Een G5 zal niet zo'n vaart lopen maar een G3 is officieel al niet meer door Leopard ondersteunt. Een G4 zal vast bij een volgende major release uitgefaseerd worden.
Rosetta kan uitgelegd worden als een PPC emulatie voor Intel machines. Doordat Rosetta slim geprogrammeerd is merk je het verschil nauwelijks. Het nadeel van Rosetta is wel dat je veel geheugen nodig hebt. Ongeveer 1 Gb is wel genoeg. Meer is handig (voor grotere applicaties).
En verder is een lijst met goede software misschien wel leuk om samen te stellen. Daar ga ik mij na Youp van 't hek maar eens over buigen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ALGEMEEN Office Microsoft office, Neo Office/Open Office, Apple iWork MSN/ICQ/Trillian Adium/MSN/iChat Bittorent Transmission mIRC Collogue IE/FF/Opera/Safari Safari/Camino/FF/Opera/ Filezilla/Cute-FTP Cyberduck/Transmit Winamp iTunes Winzip The Unarchiver FOTO/FILM/TEKENEN/MUZIEK Moviemaker iMovie/iDVD/Final Cut Pro ifranview/ASEEDSEE iPhoto CS3 CS3/Apeture --------- Photoboot MAIL/PIMs/KALENDERS Outlook Express Mail/iCal/Adresboek Outlook Entourage/iCal/Adresboek Active sync iSync/The Missing Sync CODING Zend Studio Zend Studio MySQL manager Cocoa Mysql XAMMP / Appserv XAMMP / MAMP <insert C compilers> <insert frameworks> <insert IDE> |
iPhone natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:48 schreef TwyLight het volgende:
Wie heeft hier eigenlijk allemaal een iPod Touch? (Of zelfs een iPhone)?
* TwyLight krijgt de 17e een iPod Touch![]()
Je was wat vergeten .quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:Kan ik een mac eenvoudig upgraden?
Van de meeste macs zijn alleen geheugen en harddisk te upgraden. Een nieuwe grafische kaart of processor upgrade is niet aan te raden. Alleen de Powermac en Mac Pro hebben PCI sloten en is redelijk eenvoudig uit te breiden met extra functionaliteit.
Daarentegen zijn Macs erg compleet en is er weinig behoefte aan uitbreiding.
Ik heb een gejailbreakte touchquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:48 schreef TwyLight het volgende:
Wie heeft hier eigenlijk allemaal een iPod Touch? (Of zelfs een iPhone)?
* TwyLight krijgt de 17e een iPod Touch![]()
Ik gebruik hem alleen bij vliegreizen dus hij heeft de kans niet om te beschadigenquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:58 schreef TwyLight het volgende:
Ben alleen een beetje bang dat die snel beschadigd, hebben jullie een hoesje o.i.d. er om heen?
En is die echt zo "snel" als in de filmpjes op apple.com? (dus dat die niet schokt bij het overgaan naar een nieuw scherm.)
Vlieg je vaak dan? hij is een beetje duur om te laten liggenquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik gebruik hem alleen bij vliegreizen dus hij heeft de kans niet om te beschadigen.
Maar snel issie wel ja
Ik vlieg een keer of 3 ~ 5 per jaar. Ik heb hem kado gekregenquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:01 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Vlieg je vaak dan? hij is een beetje duur om te laten liggenen te pwnage
Beter als niets . Of je moet investeren zoals in een Fabrixcase of een mooie iSokquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:00 schreef TwyLight het volgende:
Heb dat zwarte hoesje nog wel ja.. maar die is niet echt representatief meer
quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vlieg een keer of 3 ~ 5 per jaar. Ik heb hem kado gekregen
Zat inderdaad te denken aan een zo'n sokje jaquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:04 schreef JoMo0 het volgende:
Beter als niets . Of je moet investeren zoals in een Fabrixcase of een mooie iSok
quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
werk nou ff mee aan die Mac FAQ
Alsjeblieft, een n en een komma vergeten. Toegegeven, ik deed dit vooral ook om te wennen aan de cmd toets.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
... Ze maken o.a. computers die ze voorheen Macintosh noemden (Mac), maar ook mediaplayers als de iPod alsook netwerk mediaplayers zoals de appleTV.
OSX is een besturings systeem. Net als Windows en Linux
...
quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:59 schreef elcastel het volgende:
Jezus van die [b] tags zie je ook niks terug in die Mac letters.
Verdomd. Net niet, of wel, hmm ...quote:
quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Verdomd. Net niet, of wel, hmm ...
-edit- Ow wacht ik zit nu weer achter mijn PC, maar op de iMac zie ik het minder goed dus.
In een quote is het bij mij erg grijs allemaal. Even in mijn boekje lezen hoe ik je de afbeelding ga geven.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:
zo zie ik het
cmd-shift-4quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:21 schreef elcastel het volgende:
[..]
In een quote is het bij mij erg grijs allemaal. Even in mijn boekje lezen hoe ik je de afbeelding ga geven.
.
Appeltje + Shift + 3 voor een screenshot van het hele scherm, Appeltje + Shift + 4 voor een screenshot van een gedeelte (kun je al slepend aangeven). Als je Appeltje + Shift + 4 doet en daarna op spatie drukt, kun je een screenshot van een heel venster maken.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:21 schreef elcastel het volgende:
[..]
In een quote is het bij mij erg grijs allemaal. Even in mijn boekje lezen hoe ik je de afbeelding ga geven.
.
Jawel, Fok gebruikt 8-bits RGB Hex codes, achter elkaar gezet. Dus je zet de Digital ColorMeter op RGB As Hex Value, 8-bit en als de kleur dan bijvoorbeeld R: 2B, G: 8C, B: F7 is (lichtblauw), vul je bij Fok! in: 2B8CF7.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:30 schreef tony_clifton- het volgende:
En ik moet nog eens zoeken naar een leukere kleurcode om mijn eigen posts terug te vinden:
[ afbeelding ]
Jammer dat Digitale Kleurenmeter de inputkleur in 10 verschillende talen kan vertalen, maar niet in die fok gebruikt.
Echt te grappig, allemaal zo net anders. Maar goed :quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:25 schreef Swetsenegger het volgende:
cmd-shift-4
Ja jezus Swets, ik moet die meuk dus naar mijn PC slepen, en doen enzo, want ik heb nog geen FTP op mijn Mac. En ik heb ook geen account meer bij een of andere Picserver.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja in een quote is het wat minder bolderig. Maak eens van de originele post een screenshot
NOG geen ftp??quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:43 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja jezus Swets, ik moet die meuk dus naar mijn PC slepen, en doen enzo, want ik heb nog geen FTP op mijn Mac. En ik heb ook geen account meer bij een of andere Picserver.
Man, de stickers zitten er nog op, het is eigenlijk zo dat de doos het voetenbankje is hier. Mijn leven staat praktisch stil, ik zit alleen maar te spelen en te staren. Met las-ogen that is.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:44 schreef Swetsenegger het volgende:
NOG geen ftp??
Cyberduck of transmit
Plakt Apple tegenwoordig stickers op de computers!!11eins!11!quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:47 schreef elcastel het volgende:
[..]
Man, de stickers zitten er nog op,
Cyberduck heeft toch ook geen 'home - away' lijst? Je moet toch vanuit finder slepen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:48 schreef tony_clifton- het volgende:
De enige optie die ik graag zou willen in Cyberduck is dat hij automatisch de juiste url onder je cmd-v zet, voor de rest inderdaad een prima gratis programma!
Intel insidequote:Op zaterdag 29 december 2007 23:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Plakt Apple tegenwoordig stickers op de computers!!11eins!11!
Blasfemie!
Ik gebruik het voornamelijk voor screenshots, en die komen automatisch op het bureaublad terecht, dus meestal F11-sleep-F11-drop bij mij.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Cyberduck heeft toch ook geen 'home - away' lijst? Je moet toch vanuit finder slepen?
Dat is wat me tegenstond in alle freeware ftp clients.
Misschien zo'n beschermfolie sticker? Controleer dan ook even je ventilatieuitgangen onder het beeldschermquote:Op zondag 30 december 2007 09:52 schreef Guppyfriend het volgende:
wat voor sticker dan?
Blitsquote:Op zondag 30 december 2007 10:49 schreef Junkie het volgende:
iPhone Firmware 1.1.3 Video and Confirmation by iPhone Hacker
Op 't Apple logo zit inderdaad een beschermfolie .quote:Op zondag 30 december 2007 10:55 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Misschien zo'n beschermfolie sticker? Controleer dan ook even je ventilatieuitgangen onder het beeldscherm
Ik ben niet de enige die last heeft van het kernel panic probleem. Feit is gewoon dat Leopard lang niet zo stabiel is als Tiger. Maar oh, wat is Apple de laatste paar maanden goed bezig met Vista te bashen. Prima, hoor. Maar zorg er dan wel voor dat je eigen OS een beetje goed werkt.quote:Op zondag 30 december 2007 13:32 schreef JoMo0 het volgende:
Hehe , iemand heeft een probleem dus heeft iedereen problemen en Apple is gelijk slecht ? Raar.![]()
Koop een Vista machine ben je er vanaf . Vista werkt zo goed
Is dat zo? Ik had nog niets gelezen dat leopard instabiel is eigenlijk. Maar wel klote dat je steeds kernel panics krijg. Anders ga je voorlopig tot 10.5.2 er is toch even terug naar tiger?quote:Op zondag 30 december 2007 13:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die last heeft van het kernel panic probleem. Feit is gewoon dat Leopard lang niet zo stabiel is als Tiger. Maar oh, wat is Apple de laatste paar maanden goed bezig met Vista te bashen. Prima, hoor. Maar zorg er dan wel voor dat je eigen OS een beetje goed werkt.
Ja, of Transmission.quote:Op zondag 30 december 2007 13:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bij mij zijn mijn beide Macs ook nog niet gecrasht onder Leopard. En Airport kernal panic: is dat niet gerelateerd aan Azureus?
Ja.quote:Op zondag 30 december 2007 20:07 schreef TwyLight het volgende:
Heeft de iPod Touch ook een "root" scherm zoals de iPhone? (Met de wallpaper, en de tijd etc.)
Ligt aan OSX, niet aan Chelloquote:Op zondag 30 december 2007 21:33 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb ook heel vaak problemen met Mail.app en Chello, maar ik krijg dan meestal een popup met de melding dat ik mijn wachtwoord voor dat account op moet geven omdat die geen verbinding kan maken met de server.
Vreemd, want ik heb er nooit last van: zowel met Casema, Gmail, als mijn werk-IMAP-accounts. Wel een handige oplossing btw.quote:Op zondag 30 december 2007 21:34 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ligt aan OSX, niet aan Chello
Zie je veel op internet; voorbeeld en oplossing:
http://andrewescobar.com/(...)asking-for-password/
In iTunes: selecteer de nummers > Info > Part of a compilation aanvinken.quote:Op zondag 30 december 2007 22:22 schreef Steve-O het volgende:
Ben mijn Ipod ff aan het opruimen maar nu vroeg ik me af hoe ik een compilatie cd als 1 album op mijn ipod kan zetten zonder dat ik alle nummers de zelfde artiestennaam moet geven ?
hey thanksquote:Op zondag 30 december 2007 21:34 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ligt aan OSX, niet aan Chello
Zie je veel op internet; voorbeeld en oplossing:
http://andrewescobar.com/(...)asking-for-password/
Ja leuk prima , Itunesquote:Op zondag 30 december 2007 22:50 schreef NiteSpeed het volgende:
Het vakje compilatie aanvinken bij Get Info. Simpel he.
Ik moest het even in het nederlands uitzoeken, maar ik geloof dat het werktquote:Op maandag 31 december 2007 00:44 schreef Sjoewe het volgende:
Alles binnen het genre selecteren en dan bij Get Info > Options > Skip in Shuffle
Nee voor mij is t formaat primaquote:Op maandag 31 december 2007 12:02 schreef dnn- het volgende:
Hoe bevalt je schermpje . Niet te klein?
Hè?! Poetsdoek?quote:Op maandag 31 december 2007 11:56 schreef Ravage het volgende:
Dat zwarte doekje dat bij de CD's zit, is dat een poetsdoekje? (voor ik domme dingen ga doen)
Als mobiliteit niet vereist is is dat inderdaad de betere keuze. Ik zit thuis ook vaker achter de 'gemeenschappelijke' mini dan achter de MB, gewoon omdat daar een volledig toetsenbord en een 17" scherm aanhangt.quote:Op maandag 31 december 2007 12:13 schreef dnn- het volgende:
Ok veel plezier ermee. :p Ik zat er ook aan te denken maar ga toch voor een Imac vanwege de schermgrootte.
Help wel even meequote:Op maandag 31 december 2007 12:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb er gewoon twee: een iMac en MBP.![]()
tevens poging om dit topic nog in dit jaar vol te krijgen
Lang leve apple-shift-3/4 danquote:Op maandag 31 december 2007 12:22 schreef dnn- het volgende:
Ja ik wilde de macbook meenemen naar klanten maar met zijn allen rond een 13.3 " inch scherm hurken is ook niet te doen. Daarom maar gewoon ouderwets afdrukken meenemen en thuis op een goed scherm werken.
Join the club.quote:Op maandag 31 december 2007 12:18 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Note to self: geen first generation products meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |