Yup, donderdag opgehaald en eroverheen gegooid, was zo gepiept, want ik had op dat moment nog niks gedaan met die Mac (behalve 2 nachten iTunes, waar ik niet tevreden over was en opnieuw wou doen).quote:
Niks teveel gezegd inderdaad. Je weet ook nog wat ik een maand geleden over iTunes zei hè ?quote:
Ik weet dat niet meer maar ik weet wel hoe ik er over dacht voor ik een Mac kocht. Het zal ongeveer hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Niks teveel gezegd inderdaad. Je weet ook nog wat ik een maand geleden over iTunes zei hè ?.
Jij koopt een computer om het uiterlijk?quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:01 schreef Ludacriss het volgende:
..Zelfs met de korting is ie prijzig (voor een student) en wil dan wel een goed systeem nemen, al is het alleen om het uiterlijk.
Nee hoor dat ook niet maar vind hem er gewoon geweldig uit zien, maar zo te zien gaat het hem wel worden aangezien ik niet te spreken ben over windows vista.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jij koopt een computer om het uiterlijk?
Dat is de manier ja.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:53 schreef elcastel het volgende:
Samenvatting : Kan ik van mijn stereo een kabel trekken naar de koptelefoon aansluitng van de iMac, dus van tulp naar 'koptelefoonstekker' zonder kastjes, ontstoorders en weet ik vele wat ? Is dit de gangbare methode ?
(en nee ik gebruik niet de phono uitgang ofzo, gewoon een audio uitgang op de versterker)
Dat doe ik zelf zo met m'n MBP, moet prima gaan dusquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:53 schreef elcastel het volgende:
Samenvatting : Kan ik van mijn stereo een kabel trekken naar de koptelefoon aansluitng van de iMac, dus van tulp naar 'koptelefoonstekker' zonder kastjes, ontstoorders en weet ik vele wat ? Is dit de gangbare methode ?
(en nee ik gebruik niet de phono uitgang ofzo, gewoon een audio uitgang op de versterker)
Moest een macbook eruitgezien hebben zoals een dell had ik waarschijnlijk nu nog altijd op XP gezeten hoorquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jij koopt een computer om het uiterlijk?
Check. Dus geen ontstoringsspul of iets nodig ? Gewoon plug en play zeg maar.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:08 schreef tony_clifton- het volgende:
Dat is de manier ja.
iMacs hebben geen phono-uitgang, zelfs platenspelers hebben dat niet
De phono-ingang is een voorversterkt kanaal in de versterker zodat het extreem zwakke signaal van platenspelers ook voldoende versterkt wordt. Je kan dat gebruiken voor je iMac, maar dan moet je 't uitgangssignaal van de koptelefoon heel laag laten staan, zodat het eindresultaat hetzelfde is, anders gaat het snel oversturen (voor dat je de helft van je vierkantjes in OSX hebt).
Yup.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Check. Dus geen ontstoringsspul of iets nodig ? Gewoon plug en play zeg maar.
Zou zeggen dat punkers stickers op hun gitaren plakken maar echt punk ziet die van jou er niet uitquote:
quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Moest een macbook eruitgezien hebben zoals een dell had ik waarschijnlijk nu nog altijd op XP gezeten hoor
Had 'm trouwens via de website van Apple bestelt zonder ook maar één keer met OSX bezig geweest te zijn, had enkel screenshots gezien en gelezen hoe het werkte.
Het vonken van de stekker komt doordat je PC waarschijnlijk niet geaard wasquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:53 schreef elcastel het volgende:
Ik wil trouwens mijn stereo op de iMac hebben. Nu heb ik van de versterker altijd een kabeltje (tulp -> 'koptelefoonstekker') gehad naar mijn geluidskaart. Alleen ik heb altijd het idee gehad dat er een zwak stroompje doorging (hij vonkte licht tegen de geluidskaart). Kan dat kloppen en is dat normaal ?
Ik wil namelijk niet zomaar zo'n kabel in mijn iMac proppen. Overigens deed het geluid het altijd prima, ik heb wel problemen met mijn geluidskaart gehad, maar dat was volgens mij puur softwarematig.
Weten zij veel! Heck, zij werken met windows!quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]![]()
lol, jij bent het stereotype apple user (Volgens windows gebruikers)
Gelukt, digitale aansluiting heb ik niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Yup.
Als je versterker een digitale aansluiting heeft kan je ook een glasvezelkabeltje gebruiken tussen haakjes (toslink ofzo). 'T kan zijn dat je af en toe een plofje hoort als je de iMac aanzet ofzo, maar dat kunnen versterkers/speakers wel hebben.
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik tegen mijn eerste beperking van de iMac aanloop hè ?quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Kan niet, er zit zo'n schakelaartje in de plug, als er een inzit gaat de interne speaker op mute.
Heb op tweakers ook eens een topic gezien om de systeemgeluiden door de ingebouwde speakers te horen en de rest door de line-out maar geen idee of het kan.
In principe moet het mogelijk zijn want in skype kan je de beltoon door de speakers horen en het gesprek door de koptelefoon-uitgang. Logisch ook...
Shit. Is het echt maar een stuk techniek en geen gift van God?quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:48 schreef elcastel het volgende:
[..]
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik tegen mijn eerste beperking van de iMac aanloop hè ?.
En inderdaadquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:47 schreef Maidenfan het volgende:
Gewoon instoppen en updaten...
Dat beweerde je anders wel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:52 schreef Q. het volgende:
Shit. Is het echt maar een stuk techniek en geen gift van God?.
Dat klopt, maar het maakt me kwetsbaar voor moderators als ze dit lezen natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:24 schreef Anthraxx het volgende:
Zo'n klein minpuntje op zo'n gift des Gods maakt toch niet uit Elcastel?
Idd, ik weet ook niet wat Hij dacht toen hij dit schiep zoveel jaar terug:quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:37 schreef Anthraxx het volgende:
Ook God heeft soms zijn zwakke momenten.
Ze ziet er uit alsof haar vibo in haar kont is achtergelaten.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:41 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Idd, ik weet ook niet wat Hij dacht toen hij dit schiep zoveel jaar terug:
http://bp1.blogger.com/_p(...)britney+w+iphone.jpg
iPhone.
Zeg niet zomaar vibo tegen een iBratorquote:Op zaterdag 29 december 2007 18:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ze ziet er uit alsof haar vibo in haar kont is achtergelaten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ALGEMEEN Office Microsoft office, Neo Office/Open Office, Apple iWork MSN/ICQ/Trillian Adium/MSN Bittorent Transmission mIRC Collogue IE/FF/Opera/Safari Safari/Camino/FF/Opera/ Filezilla/Cute-FTP Transmit/ Winamp iTunes FOTO/FILM CODING Zend Studio Zend Studio MySQL manager Cocoa Mysql <insert C compilers> <insert frameworks> <insert IDE> |
Ze zijn op Intel overgestapt omdat IBM het niet voor elkaar kreeg om de PowerPC zuiniger te krijgen (en sneller te laten lopen). Inmiddels kan dat wel dus.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Ja plak het dan gelijk in mijn postquote:Op zaterdag 29 december 2007 20:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ze zijn op Intel overgestapt omdat IBM het niet voor elkaar kreeg om de PowerPC zuiniger te krijgen (en sneller te laten lopen). Inmiddels kan dat wel dus.
Verder wordt PPC wel uitgefaseerd, dus tweedehands zou je er wel op kunnen letten. Een G5 zal niet zo'n vaart lopen maar een G3 is officieel al niet meer door Leopard ondersteunt. Een G4 zal vast bij een volgende major release uitgefaseerd worden.
Rosetta kan uitgelegd worden als een PPC emulatie voor Intel machines. Doordat Rosetta slim geprogrammeerd is merk je het verschil nauwelijks. Het nadeel van Rosetta is wel dat je veel geheugen nodig hebt. Ongeveer 1 Gb is wel genoeg. Meer is handig (voor grotere applicaties).
En verder is een lijst met goede software misschien wel leuk om samen te stellen. Daar ga ik mij na Youp van 't hek maar eens over buigen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ALGEMEEN Office Microsoft office, Neo Office/Open Office, Apple iWork MSN/ICQ/Trillian Adium/MSN/iChat Bittorent Transmission mIRC Collogue IE/FF/Opera/Safari Safari/Camino/FF/Opera/ Filezilla/Cute-FTP Cyberduck/Transmit Winamp iTunes Winzip The Unarchiver FOTO/FILM/TEKENEN/MUZIEK Moviemaker iMovie/iDVD/Final Cut Pro ifranview/ASEEDSEE iPhoto CS3 CS3/Apeture --------- Photoboot MAIL/PIMs/KALENDERS Outlook Express Mail/iCal/Adresboek Outlook Entourage/iCal/Adresboek Active sync iSync/The Missing Sync CODING Zend Studio Zend Studio MySQL manager Cocoa Mysql XAMMP / Appserv XAMMP / MAMP <insert C compilers> <insert frameworks> <insert IDE> |
iPhone natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:48 schreef TwyLight het volgende:
Wie heeft hier eigenlijk allemaal een iPod Touch? (Of zelfs een iPhone)?
* TwyLight krijgt de 17e een iPod Touch![]()
Je was wat vergeten .quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:Kan ik een mac eenvoudig upgraden?
Van de meeste macs zijn alleen geheugen en harddisk te upgraden. Een nieuwe grafische kaart of processor upgrade is niet aan te raden. Alleen de Powermac en Mac Pro hebben PCI sloten en is redelijk eenvoudig uit te breiden met extra functionaliteit.
Daarentegen zijn Macs erg compleet en is er weinig behoefte aan uitbreiding.
Ik heb een gejailbreakte touchquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:48 schreef TwyLight het volgende:
Wie heeft hier eigenlijk allemaal een iPod Touch? (Of zelfs een iPhone)?
* TwyLight krijgt de 17e een iPod Touch![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |