abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 19:51:23 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_55558010

Welkom in de Apple Slowchat.
Welkom in de Apple SC, de verzamelplaats voor mac-minnend FOK!. Vragen, opmerkingen, speculaties, slap geouwehoer en natte Apple dromen, het kan hier allemaal.

Apple Producten:

Randapparatuur:
Airport Express
Airport Extreme
Displays
Keyboard
Mighty Mouse

Desktop computers:
Mac Pro
Mac Mini
iMac

Laptops
MacBook
MacBook Pro

Servers
Xserve
Xserve RAID

Personal Audio & Telefonie
iPod Shuffle
iPod Nano
iPod Classic
iPod Touch
iPhone

Software
OSX Leopard
iLife
iWork

Handige Links

Stores
Official NL store
Mac Stuff

Fanboy Communities
OneMoreThing.nl
Mac Freak

How-To Macbook Upgraden
Macbook Upgrade

Voor de nieuwe Apple gebruiker
Mac Miep
MacInstruct

iPhone
Bitch!

De code voor de OP vind je hier.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 december 2007 @ 19:52:18 #2
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_55558030
Ik gebruik zoveel mogelijk mijn toetsenbord. En dat zonder quicksilver
pi_55558047
Gday!

Wat betreft wacom als muisvervanger: Dat dubbelklikt zo klote, althans, bij mij dan.
Verder heeft mijn maccie nog wel eens de neiging ineens muis of toetsenbord (bluetooth) geheel kwijt te zijn. En als je tegelijkertijd je bluetooth telefoon er bij hebt, dan typ je ineens met 3 aanslagen per minuut...
pi_55558059
Oops, 2 slowchats open
(was naar U2 aan't luisteren voor een keer )
pi_55558062
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:52 schreef Anthraxx het volgende:
Ik gebruik zoveel mogelijk mijn toetsenbord. En dat zonder quicksilver
Weet jij wat de mac-vervanger is voor Home? Niet dat pijltje met die twee streepjes, maar home als in: begin van de zin.
  woensdag 26 december 2007 @ 19:54:23 #6
13783 Anthraxx
pi_55558066
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:53 schreef Toeps het volgende:
Gday!

Wat betreft wacom als muisvervanger: Dat dubbelklikt zo klote, althans, bij mij dan.
Verder heeft mijn maccie nog wel eens de neiging ineens muis of toetsenbord (bluetooth) geheel kwijt te zijn. En als je tegelijkertijd je bluetooth telefoon er bij hebt, dan typ je ineens met 3 aanslagen per minuut...
Heb je Leopard al? Misschien inmiddels opgelost .
  woensdag 26 december 2007 @ 19:54:54 #7
13783 Anthraxx
pi_55558077
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:54 schreef Toeps het volgende:

[..]

Weet jij wat de mac-vervanger is voor Home? Niet dat pijltje met die twee streepjes, maar home als in: begin van de zin.
Appeltje + pijltje naar links

End is: Appeltje + pijltje naar rechts.

Soms verschilt het per applicatie: Adium heeft bijv. gewoon de "normale" home en end toetsen. Beetje incosistent.
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 19:55:13 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_55558082
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:53 schreef Toeps het volgende:
Gday!

oh nee, dat heb ik gelukkig niet dan. maar misschien scheelt het ook dat bij mij alles bedraad is dan. (toetsenbord en wacom, that is)

trouwens, nog even mijn probleempje uit het vorige topic spammen:

Ik heb een probleem met mijn Apple Universal Dock.

Wanneer ik mijn iPod Classic 80 GB erin zet, geeft de iPod aan 'verbonden', maar meteen daarna veranderd het symbool in het verwijder-symbool en wordt de iPod verwijderd, zonder contact te maken met mijn iMac. Wanneer ik de iPod aansluit via de usb-kabel (die normaal achterin het Dock zit), maakt de iPod wel contact met de iMac, en gaat het synchroniseren zonder problemen.
De Universal Dock heeft het wel gedaan. De eerste keer dat ik hem wilde gebruiken gebeurde dit ook, en toen heb ik de iPod gereset. Daarna deed hij het wel via het Dock en ging alles goed. Echter, nu doet hij het weer niet. Het kan niet zo zijn dat ik elke keer als ik iets wil doen met de iPod, dat ik m dan eerst moet resetten voor ik er mee kan beginnen...

Wat denken jullie? Wordt dat een retourtje Apple, of is er nog iets aan te doen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 december 2007 @ 19:55:54 #9
13783 Anthraxx
pi_55558097
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

oh nee, dat heb ik gelukkig niet dan. maar misschien scheelt het ook dat bij mij alles bedraad is dan. (toetsenbord en wacom, that is)

trouwens, nog even mijn probleempje uit het vorige topic spammen:

Ik heb een probleem met mijn Apple Universal Dock.

Wanneer ik mijn iPod Classic 80 GB erin zet, geeft de iPod aan 'verbonden', maar meteen daarna veranderd het symbool in het verwijder-symbool en wordt de iPod verwijderd, zonder contact te maken met mijn iMac. Wanneer ik de iPod aansluit via de usb-kabel (die normaal achterin het Dock zit), maakt de iPod wel contact met de iMac, en gaat het synchroniseren zonder problemen.
De Universal Dock heeft het wel gedaan. De eerste keer dat ik hem wilde gebruiken gebeurde dit ook, en toen heb ik de iPod gereset. Daarna deed hij het wel via het Dock en ging alles goed. Echter, nu doet hij het weer niet. Het kan niet zo zijn dat ik elke keer als ik iets wil doen met de iPod, dat ik m dan eerst moet resetten voor ik er mee kan beginnen...

Wat denken jullie? Wordt dat een retourtje Apple, of is er nog iets aan te doen?
Sluit je de Dock op het toetsenbord aan?
pi_55558122
Misschien een cheesy antwoord dat iedereen geeft maar waar je niks mee bent; al geprobeerd te herstellen?
Ik had een nieuwe nano die constant blokkeerde wanneer je de kabel erin stak (dus volgens mij gelijk aan het in het dock zetten), maar na een keer herstellen + de software er opnieuw opzetten heb ik 't nietmeer gehad...
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 19:58:11 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_55558131
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:55 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Sluit je de Dock op het toetsenbord aan?
ik heb m aan mn toetsenbord gedaan, en nu doet ie t wel
moet dat? ik had m eerst aan een hub
  woensdag 26 december 2007 @ 19:58:55 #12
13783 Anthraxx
pi_55558147
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:58 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik heb m aan mn toetsenbord gedaan, en nu doet ie t wel
moet dat? ik had m eerst aan een hub
Nee, dat moet niet. Maar die hub kan wel eens de benodigde stroom niet leveren. OSX moet daar een melding van geven maar doet dat niet altijd heb ik al gemerkt (zeker met Hubs niet).

USB kan maar een beperkte stroom leveren. Een muis zal niet veel nodig hebben, een iPod wel omdat het ook direct het oplaadmechanisme is. Al sluit ik bijvoorbeeld mijn muis aan op mijn toetsenbord en mijn iPod dan werkt het niet omdat de stroom niet geleverd kan worden.
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 20:02:17 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_55558191
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:58 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nee, dat moet niet. Maar die hub kan wel eens de benodigde stroom niet leveren. OSX moet daar een melding van geven maar doet dat niet altijd heb ik al gemerkt (zeker met Hubs niet).

USB kan maar een beperkte stroom leveren. Een muis zal niet veel nodig hebben, een iPod wel omdat het ook direct het oplaadmechanisme is. Al sluit ik bijvoorbeeld mijn muis aan op mijn toetsenbord en mijn iPod dan werkt het niet omdat de stroom niet geleverd kan worden.
oke! vaag iets! het kan best kloppen, want ik heb ook een hub die geen extra stroomvoorziening heeft. en het is ook een Trust-hub...
in ieder geval doet ie t nu opeens wel thanks!
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:57 schreef Maidenfan het volgende:
Misschien een cheesy antwoord dat iedereen geeft maar waar je niks mee bent; al geprobeerd te herstellen?
Ik had een nieuwe nano die constant blokkeerde wanneer je de kabel erin stak (dus volgens mij gelijk aan het in het dock zetten), maar na een keer herstellen + de software er opnieuw opzetten heb ik 't nietmeer gehad...
ik had m inderdaad al een keer hersteld, en daarna heeft ie t ook wel een keer gedaan. maar daarna niet meer, en om m nou elke keer te moeten herstellen...
en als ik m alleen aan de kabel deed, deed alles het wel gewoon.

maar goed, nu ik het Dock aan mn toetsenbord heb gedaan, doet ie t opeens
pi_55558203
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:54 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Appeltje + pijltje naar links

End is: Appeltje + pijltje naar rechts.

Soms verschilt het per applicatie: Adium heeft bijv. gewoon de "normale" home en end toetsen. Beetje incosistent.
Ah danku!

Heb nog geen Leopard volgens mij, hoe doen ik dat?
  woensdag 26 december 2007 @ 20:04:29 #15
13783 Anthraxx
pi_55558229
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:03 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ah danku!

Heb nog geen Leopard volgens mij, hoe doen ik dat?
Kopen of downloaden . Anders lukt het niet. Maar het is dus een heel nieuw besturingssysteem. En daar werkt Bluetooth vast ook beter.
pi_55558246
Een iPod aan een hub is ook niet echt verstandig inderdaad .

Oh en nog 20 dagen
pi_55558252
Ah hier. Alles onder controle hier.

Vraagje : ik ben dus (nog/weer/voorlopig/blalblabla) mijn iTunes een beetje aan het vullen met mijn mega slecht bijgehoude muziekbestand. Maar nu lukt het bij 3-4 albums niet om een plaatje erin te plempen. Bij de rest lukte het gewoon prima. Plaatje sleep ik zo in het vakje, maar na ok komt hij er niet bij ... Iemand ?

Ow ja, ik heb de helderheid maar eens op de helft gezet van dat ding, want ik ben nu wel bruin genoeg.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_55558259
Dus het toetsenbord kan de stroom van 1 poort verdelen, maar met de muis schiet er niet genoeg over om een iPod op te laden?
Wel interessant, toetsenbord als lader was handig geweest...

Ik heb hier nog een FW-lader met kabel voor een iPod van de 3e gen (dus met touchwheel en 4 knopjes op een rij) (van in de tijd dat apple die dingen nog gewoon meeleverde). iPod is heengegaan, maar valt die lader nog te gebruiken voor een nano? Nano's werken nietmeer op FireWire dus klinkt wat riskant?
pi_55558260
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:04 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Kopen of downloaden . Anders lukt het niet. Maar het is dus een heel nieuw besturingssysteem. En daar werkt Bluetooth vast ook beter.
Kopen? Ik dacht gewoon ff upgraden of zo. Maar het is dus een soort XP -> Vista overgang, waar ik het mee kan vergelijken?
pi_55558298
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:05 schreef JoMo0 het volgende:
Een iPod aan een hub is ook niet echt verstandig inderdaad .

Oh en nog 20 dagen
En bedankt, dan beginnen mijn examens, sadist
pi_55558308
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Toeps het volgende:

Maar het is dus een soort XP -> Vista overgang, waar ik het mee kan vergelijken?
In geen geval, met Leo ga je er immers op vooruit.
  woensdag 26 december 2007 @ 20:08:26 #22
13783 Anthraxx
pi_55558309
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Toeps het volgende:

[..]

Kopen? Ik dacht gewoon ff upgraden of zo. Maar het is dus een soort XP -> Vista overgang, waar ik het mee kan vergelijken?
Ja, om eerlijk te zijn wel . Gewoon een compleet nieuw systeem (ook met de nodige problemen). Maar het werkt wel veel beter dan Tiger. Er is maar 1 versie en die kost 129 euro. Je kunt het ook downloaden, maar dan heb je wel een dual layer DVD nodig om het op te zetten (maar dat zal vast geen probleem zijn). Upgraden of herinstallatie kan vanaf 1 DVD dus dat is verder geen probleem. Upgraden is trouwens erg makkelijk.

Ik weet alleen niet hoe Adobe software werkt met Leopard. Maar andere hebben daar meer ervaring in.
pi_55558339
Je kan het tussen haakjes ook vanaf een gemount volume, dus die DVD is niet eens nodig, een grote USB-stick of externe HD voldoet ook.
  woensdag 26 december 2007 @ 20:11:59 #24
13783 Anthraxx
pi_55558372
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Maidenfan het volgende:
Dus het toetsenbord kan de stroom van 1 poort verdelen, maar met de muis schiet er niet genoeg over om een iPod op te laden?

Ik heb hier nog een FW-lader met kabel voor een iPod van de 3e gen (dus met touchwheel en 4 knopjes op een rij) (van in de tijd dat apple die dingen nog gewoon meeleverde). iPod is heengegaan, maar valt die lader nog te gebruiken voor een nano? Nano's werken nietmeer op FireWire dus klinkt wat riskant?
Een USB hub kan, mits gevoed, gewoon de normale stroomsterkte leveren van een USB poort (dat ligt op zo'n 1000mA dacht ik). Een niet gevoedde HUB krijgt de stroom vanuit de host en als op diezelfde host meer apparaten aangesloten zijn dan kun je nooit meer 1000mA krijgen (mits nodig). Dus het aantal apparaten op een HUB heeft er mee te maken of een apparaat kan werken of niet (ligt er aan hoeveel het apparaat nodig heeft).
Een USB HUB met aparte voeding is sowieso geen probleem. Een USB HUB zonder voeding, zoals je toetsenbord, moet je echt op letten.
  woensdag 26 december 2007 @ 20:12:25 #25
13783 Anthraxx
pi_55558380
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:10 schreef Maidenfan het volgende:
Je kan het tussen haakjes ook vanaf een gemount volume, dus die DVD is niet eens nodig, een grote USB-stick of externe HD voldoet ook.
Een USB Stick van 9 Gb? . Heb je die al?
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 20:16:47 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_55558457
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Een USB hub kan, mits gevoed, gewoon de normale stroomsterkte leveren van een USB poort (dat ligt op zo'n 1000mA dacht ik). Een niet gevoedde HUB krijgt de stroom vanuit de host en als op diezelfde host meer apparaten aangesloten zijn dan kun je nooit meer 1000mA krijgen (mits nodig). Dus het aantal apparaten op een HUB heeft er mee te maken of een apparaat kan werken of niet (ligt er aan hoeveel het apparaat nodig heeft).
Een USB HUB met aparte voeding is sowieso geen probleem. Een USB HUB zonder voeding, zoals je toetsenbord, moet je echt op letten.
ik heb mn iPod+Dock nu dan aan mn toetsenbord. daar is ook mn MM aan, maar die staat werkloos onder mn iMac, omdat ik mn Wacom gebruik.
ach ja, ik ben al lang blij dat mn Dock het weer doet
pi_55558484
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Maidenfan het volgende:

Een nieuwere iPod kun je wel opladen via Firewire.
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:07 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

En bedankt, dan beginnen mijn examens, sadist [ afbeelding ]
Dankje.
pi_55559950
Mijn hemel, wat een vreet-festijn. Heb nog amper achter mijn nieuwe Full HD gezeten.

En nu maar verder met het zuip-festijn.
Calmer than you are
pi_55559969
Nog 7 dagen en ik heb mijn iPhone
pi_55560126
Nog 2 dagen en ik heb de mijne al drie maanden
Calmer than you are
pi_55560693
Sinds 18 November
  woensdag 26 december 2007 @ 22:58:27 #32
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55561390
Een welgemeende tvp.

Tip voor iPod Touch/ iPhone bezitters: de ubersimpele maar breinbrekende spelletjes van Soneso.
Ik heb mijn familie helemaal gek gedraaid met die blockgame (wat in feite Klotski is )

http://www.soneso.com/Site/apps.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Klotski
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 december 2007 @ 23:10:43 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55561623
Hoi. Ik heb sim city 4 ook legaal.
Anyway, de dmg is 1.09GB Zal eens kijken waar ik die kan parkeren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 december 2007 @ 23:11:50 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55561641
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

500mA
pi_55561788
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi. Ik heb sim city 4 ook legaal.
Anyway, de dmg is 1.09GB Zal eens kijken waar ik die kan parkeren.
http://www.uploadbigfiles.net/
  woensdag 26 december 2007 @ 23:27:17 #36
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  woensdag 26 december 2007 @ 23:28:29 #37
13783 Anthraxx
pi_55561952
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

500mA
Je hebt gelijk.

Maar:
On-The-Go and Battery Charging Specification both add new powering modes to the USB specification. The latter specification allows USB devices to draw up to 1.5 A from hubs and hosts that follow the Battery Charging Specification.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 december 2007 @ 23:31:15 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55562006
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:28 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hm, volgens mij kon een USB apparaat op request ook voor 1000mA. Maar ik weet er niet zo veel meer van.
Nee, 5v 500mA

http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml
pi_55563926
quote:
Op woensdag 26 december 2007 16:07 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Goh, elk bedrijf kan wel een gebruiksvriendelijk gedoe maken om bestanden in 't thuisnetwerk te delen, dat moet MS zeker kunnen... Alleen leveren ze weer eens een ondermaats produkt af... Moet eens gaan stoppen gewoon.

In ieder geval, waarom heeft een gewoon iemand thuis nu een server nodig? Als je allemaal laptops hebt en veel bestanden kan ik nog aannemen dat je 1 kleine (energiezuinige) computer met een grote HD als opslag hebt, maar voor de rest lijkt 't mij nutteloos.
Ik heb mijn server dan ook voor FTP-filesharing, een grote centrale dump voor downloads en drivers & patches en om overnight dingen te downloaden, en PHP + MySQL bakkie. Dit slechts met een P3 733 + 384 MB, amper hoorbaar doordat er één fannetje wordt gebruikt. Stroomverbruik misschien 40 watt. Beheer gaat via de terminal en de browser! Verder hangt er een printer aan zodat er over het netwerk geprint kan worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drommelsch85 op 27-12-2007 00:58:06 ]
url
  donderdag 27 december 2007 @ 01:54:13 #40
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55565174
Apple Vriendjes!

M'n nano stopte er opeens mee Gelukkig doet ie het nu weer
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_55565217
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:12 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Een USB Stick van 9 Gb? . Heb je die al?
Er zijn er van 8 gig, en de DMGs van de torrents zijn ongeveer 6,6 geloof ik
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 08:28:54 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55566526
quote:
Op donderdag 27 december 2007 00:52 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Ik heb mijn server dan ook voor FTP-filesharing, een grote centrale dump voor downloads en drivers & patches en om overnight dingen te downloaden, en PHP + MySQL bakkie. Dit slechts met een P3 733 + 384 MB, amper hoorbaar doordat er één fannetje wordt gebruikt. Stroomverbruik misschien 40 watt. Beheer gaat via de terminal en de browser! Verder hangt er een printer aan zodat er over het netwerk geprint kan worden.
Ik heb gewoon een nas servertje in de meterkast staan.

Dat wordt de komende jaren het product voor thuis. Van alle computerbezitters heeft 75% al 2 of meer computers in huis. Breedbrand penetratie is belachelijk hoog in nederland waardoor streaming content beschikbaar komt. De behoefte aan opslag is erg groot.

Het is een kwestie van tijd totdat centrale opslag commodity wordt. Zeker met UPnP AV en DLNA compatible NAS' en dito mediaplayers, waardoor je straks al je digitale content van je NAS direkt, zonder tussenkomsrt van PC draadloos kan afspelen op je tv.
pi_55566655
quote:
Op donderdag 27 december 2007 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een nas servertje in de meterkast staan.

.............
Welk type?
pi_55566715
Vandaag is het de dag dat El Leopard krijgt.
For great justice!
  donderdag 27 december 2007 @ 10:16:51 #45
13783 Anthraxx
pi_55567321
quote:
Op donderdag 27 december 2007 09:09 schreef Q. het volgende:
Vandaag is het de dag dat El Leopard krijgt.
Volgend jaar is het jaar dat El zijn vierde Mac Sobchakked.
  donderdag 27 december 2007 @ 11:13:27 #46
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_55568175
Hai mensen.

Fijne kerst gehad?
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  Moderator donderdag 27 december 2007 @ 11:26:54 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_55568422
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:13 schreef Rock-shocker het volgende:
Hai mensen.

Fijne kerst gehad?
ja, dank je

al was onze kerstsurprise de nachtmerrie van elke surprise... mn zusje had twee surprises en mn vriend had er geen foutje met de lootjes denk ik... best lullig

het is allemaal wel weer opgelost gelukkig en we hebben nog leuk kerst gevierd!

iemand anders ook iets geks
pi_55568463
Kado's krijgen en geven met de kerst, dat gaat er bij mij nog steeds helemaal niet in. Het is zoooo on-nederlands.
For great justice!
pi_55568476
Alhoewel iemand bij best een iMac 24" had mogen geven, dan was ik wel even over mijn principes heen gestapt.
For great justice!
pi_55568511
Ja, of een MacBook Pro ofzo, voor erbij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')