Weet jij wat de mac-vervanger is voor Home? Niet dat pijltje met die twee streepjes, maar home als in: begin van de zin.quote:Op woensdag 26 december 2007 19:52 schreef Anthraxx het volgende:
Ik gebruik zoveel mogelijk mijn toetsenbord. En dat zonder quicksilver
Heb je Leopard al? Misschien inmiddels opgelostquote:Op woensdag 26 december 2007 19:53 schreef Toeps het volgende:
Gday!
Wat betreft wacom als muisvervanger: Dat dubbelklikt zo klote, althans, bij mij dan.
Verder heeft mijn maccie nog wel eens de neiging ineens muis of toetsenbord (bluetooth) geheel kwijt te zijn. En als je tegelijkertijd je bluetooth telefoon er bij hebt, dan typ je ineens met 3 aanslagen per minuut...
Appeltje + pijltje naar linksquote:Op woensdag 26 december 2007 19:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
Weet jij wat de mac-vervanger is voor Home? Niet dat pijltje met die twee streepjes, maar home als in: begin van de zin.
oh nee, dat heb ik gelukkig niet dan. maar misschien scheelt het ook dat bij mij alles bedraad is dan. (toetsenbord en wacom, that is)quote:Op woensdag 26 december 2007 19:53 schreef Toeps het volgende:
Gday!
Wat betreft wacom als muisvervanger: Dat dubbelklikt zo klote, althans, bij mij dan.
Verder heeft mijn maccie nog wel eens de neiging ineens muis of toetsenbord (bluetooth) geheel kwijt te zijn. En als je tegelijkertijd je bluetooth telefoon er bij hebt, dan typ je ineens met 3 aanslagen per minuut...
Sluit je de Dock op het toetsenbord aan?quote:Op woensdag 26 december 2007 19:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
oh nee, dat heb ik gelukkig niet dan. maar misschien scheelt het ook dat bij mij alles bedraad is dan. (toetsenbord en wacom, that is)
trouwens, nog even mijn probleempje uit het vorige topic spammen:
Ik heb een probleem met mijn Apple Universal Dock.
Wanneer ik mijn iPod Classic 80 GB erin zet, geeft de iPod aan 'verbonden', maar meteen daarna veranderd het symbool in het verwijder-symbool en wordt de iPod verwijderd, zonder contact te maken met mijn iMac. Wanneer ik de iPod aansluit via de usb-kabel (die normaal achterin het Dock zit), maakt de iPod wel contact met de iMac, en gaat het synchroniseren zonder problemen.
De Universal Dock heeft het wel gedaan. De eerste keer dat ik hem wilde gebruiken gebeurde dit ook, en toen heb ik de iPod gereset. Daarna deed hij het wel via het Dock en ging alles goed. Echter, nu doet hij het weer niet. Het kan niet zo zijn dat ik elke keer als ik iets wil doen met de iPod, dat ik m dan eerst moet resetten voor ik er mee kan beginnen...
Wat denken jullie? Wordt dat een retourtje Apple, of is er nog iets aan te doen?
ik heb m aan mn toetsenbord gedaan, en nu doet ie t welquote:Op woensdag 26 december 2007 19:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Sluit je de Dock op het toetsenbord aan?
Nee, dat moet niet. Maar die hub kan wel eens de benodigde stroom niet leveren. OSX moet daar een melding van geven maar doet dat niet altijd heb ik al gemerkt (zeker met Hubs niet).quote:Op woensdag 26 december 2007 19:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik heb m aan mn toetsenbord gedaan, en nu doet ie t wel![]()
moet dat? ik had m eerst aan een hub
oke! vaag iets! het kan best kloppen, want ik heb ook een hub die geen extra stroomvoorziening heeft. en het is ook een Trust-hub...quote:Op woensdag 26 december 2007 19:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, dat moet niet. Maar die hub kan wel eens de benodigde stroom niet leveren. OSX moet daar een melding van geven maar doet dat niet altijd heb ik al gemerkt (zeker met Hubs niet).
USB kan maar een beperkte stroom leveren. Een muis zal niet veel nodig hebben, een iPod wel omdat het ook direct het oplaadmechanisme is. Al sluit ik bijvoorbeeld mijn muis aan op mijn toetsenbord en mijn iPod dan werkt het niet omdat de stroom niet geleverd kan worden.
ik had m inderdaad al een keer hersteld, en daarna heeft ie t ook wel een keer gedaan. maar daarna niet meer, en om m nou elke keer te moeten herstellen...quote:Op woensdag 26 december 2007 19:57 schreef Maidenfan het volgende:
Misschien een cheesy antwoord dat iedereen geeft maar waar je niks mee bent; al geprobeerd te herstellen?
Ik had een nieuwe nano die constant blokkeerde wanneer je de kabel erin stak (dus volgens mij gelijk aan het in het dock zetten), maar na een keer herstellen + de software er opnieuw opzetten heb ik 't nietmeer gehad...
Ah danku!quote:Op woensdag 26 december 2007 19:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Appeltje + pijltje naar links
End is: Appeltje + pijltje naar rechts.
Soms verschilt het per applicatie: Adium heeft bijv. gewoon de "normale" home en end toetsen. Beetje incosistent.
Kopen of downloadenquote:Op woensdag 26 december 2007 20:03 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ah danku!
Heb nog geen Leopard volgens mij, hoe doen ik dat?
Kopen?quote:Op woensdag 26 december 2007 20:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kopen of downloaden. Anders lukt het niet. Maar het is dus een heel nieuw besturingssysteem. En daar werkt Bluetooth vast ook beter.
En bedankt, dan beginnen mijn examens, sadistquote:Op woensdag 26 december 2007 20:05 schreef JoMo0 het volgende:
Een iPod aan een hub is ook niet echt verstandig inderdaad .
Oh en nog 20 dagen
In geen geval, met Leo ga je er immers op vooruit.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Toeps het volgende:
Maar het is dus een soort XP -> Vista overgang, waar ik het mee kan vergelijken?
Ja, om eerlijk te zijn welquote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Toeps het volgende:
[..]
Kopen?![]()
Ik dacht gewoon ff upgraden of zo. Maar het is dus een soort XP -> Vista overgang, waar ik het mee kan vergelijken?
Een USB hub kan, mits gevoed, gewoon de normale stroomsterkte leveren van een USB poort (dat ligt op zo'n 1000mA dacht ik). Een niet gevoedde HUB krijgt de stroom vanuit de host en als op diezelfde host meer apparaten aangesloten zijn dan kun je nooit meer 1000mA krijgen (mits nodig). Dus het aantal apparaten op een HUB heeft er mee te maken of een apparaat kan werken of niet (ligt er aan hoeveel het apparaat nodig heeft).quote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Maidenfan het volgende:
Dus het toetsenbord kan de stroom van 1 poort verdelen, maar met de muis schiet er niet genoeg over om een iPod op te laden?
Wel interessant, toetsenbord als lader was handig geweest...
Ik heb hier nog een FW-lader met kabel voor een iPod van de 3e gen (dus met touchwheel en 4 knopjes op een rij) (van in de tijd dat apple die dingen nog gewoon meeleverde). iPod is heengegaan, maar valt die lader nog te gebruiken voor een nano? Nano's werken nietmeer op FireWire dus klinkt wat riskant?
Een USB Stick van 9 Gb?quote:Op woensdag 26 december 2007 20:10 schreef Maidenfan het volgende:
Je kan het tussen haakjes ook vanaf een gemount volume, dus die DVD is niet eens nodig, een grote USB-stick of externe HD voldoet ook.
ik heb mn iPod+Dock nu dan aan mn toetsenbord. daar is ook mn MM aan, maar die staat werkloos onder mn iMac, omdat ik mn Wacom gebruik.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een USB hub kan, mits gevoed, gewoon de normale stroomsterkte leveren van een USB poort (dat ligt op zo'n 1000mA dacht ik). Een niet gevoedde HUB krijgt de stroom vanuit de host en als op diezelfde host meer apparaten aangesloten zijn dan kun je nooit meer 1000mA krijgen (mits nodig). Dus het aantal apparaten op een HUB heeft er mee te maken of een apparaat kan werken of niet (ligt er aan hoeveel het apparaat nodig heeft).
Een USB HUB met aparte voeding is sowieso geen probleem. Een USB HUB zonder voeding, zoals je toetsenbord, moet je echt op letten.
Een nieuwere iPod kun je wel opladen via Firewire.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Maidenfan het volgende:
Dus het toetsenbord kan de stroom van 1 poort verdelen, maar met de muis schiet er niet genoeg over om een iPod op te laden?
Wel interessant, toetsenbord als lader was handig geweest...
Ik heb hier nog een FW-lader met kabel voor een iPod van de 3e gen (dus met touchwheel en 4 knopjes op een rij) (van in de tijd dat apple die dingen nog gewoon meeleverde). iPod is heengegaan, maar valt die lader nog te gebruiken voor een nano? Nano's werken nietmeer op FireWire dus klinkt wat riskant?
Dankje.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:07 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
En bedankt, dan beginnen mijn examens, sadist [ afbeelding ]
500mAquote:Op woensdag 26 december 2007 20:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een USB hub kan, mits gevoed, gewoon de normale stroomsterkte leveren van een USB poort (dat ligt op zo'n 1000mA dacht ik). Een niet gevoedde HUB krijgt de stroom vanuit de host en als op diezelfde host meer apparaten aangesloten zijn dan kun je nooit meer 1000mA krijgen (mits nodig). Dus het aantal apparaten op een HUB heeft er mee te maken of een apparaat kan werken of niet (ligt er aan hoeveel het apparaat nodig heeft).
Een USB HUB met aparte voeding is sowieso geen probleem. Een USB HUB zonder voeding, zoals je toetsenbord, moet je echt op letten.
http://www.uploadbigfiles.net/quote:Op woensdag 26 december 2007 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi. Ik heb sim city 4 ook legaal.
Anyway, de dmg is 1.09GB Zal eens kijken waar ik die kan parkeren.
Je hebt gelijk.quote:
Nee, 5v 500mAquote:Op woensdag 26 december 2007 23:28 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hm, volgens mij kon een USB apparaat op request ook voor 1000mA. Maar ik weet er niet zo veel meer van.
Ik heb mijn server dan ook voor FTP-filesharing, een grote centrale dump voor downloads en drivers & patches en om overnight dingen te downloaden, en PHP + MySQL bakkie. Dit slechts met een P3 733 + 384 MB, amper hoorbaar doordat er één fannetje wordt gebruikt. Stroomverbruik misschien 40 watt. Beheer gaat via de terminal en de browser! Verder hangt er een printer aan zodat er over het netwerk geprint kan worden.quote:Op woensdag 26 december 2007 16:07 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Goh, elk bedrijf kan wel een gebruiksvriendelijk gedoe maken om bestanden in 't thuisnetwerk te delen, dat moet MS zeker kunnen... Alleen leveren ze weer eens een ondermaats produkt af... Moet eens gaan stoppen gewoon.
In ieder geval, waarom heeft een gewoon iemand thuis nu een server nodig? Als je allemaal laptops hebt en veel bestanden kan ik nog aannemen dat je 1 kleine (energiezuinige) computer met een grote HD als opslag hebt, maar voor de rest lijkt 't mij nutteloos.
Er zijn er van 8 gig, en de DMGs van de torrents zijn ongeveer 6,6 geloof ikquote:Op woensdag 26 december 2007 20:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een USB Stick van 9 Gb?. Heb je die al?
Ik heb gewoon een nas servertje in de meterkast staan.quote:Op donderdag 27 december 2007 00:52 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ik heb mijn server dan ook voor FTP-filesharing, een grote centrale dump voor downloads en drivers & patches en om overnight dingen te downloaden, en PHP + MySQL bakkie. Dit slechts met een P3 733 + 384 MB, amper hoorbaar doordat er één fannetje wordt gebruikt. Stroomverbruik misschien 40 watt. Beheer gaat via de terminal en de browser! Verder hangt er een printer aan zodat er over het netwerk geprint kan worden.
Welk type?quote:Op donderdag 27 december 2007 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een nas servertje in de meterkast staan.
.............
Volgend jaar is het jaar dat El zijn vierde Mac Sobchakked.quote:Op donderdag 27 december 2007 09:09 schreef Q. het volgende:
Vandaag is het de dag dat El Leopard krijgt.
ja, dank jequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |