quote:Het grootste vliegtuig ter wereld, de Antonov AN-225, landt woensdag op Schiphol. "Het is het grootste vrachttoestel ter wereld en het enige dat nog operationeel is", aldus een woordvoerster van Schiphol woensdag. "Het vliegtuig landt rond 16.40 uur op de Zwanenburgbaan naar het zuiden."
Doe er je voordeel mee en post de foto's hierquote:De komst van het vliegtuig [..] is uniek voor de luchthaven. Het toestel landde daar nog nooit. Wel was het vliegtuig onlangs nog op luchtmachtbasis Geilenkirchen. Ook landde het toestel al eens op Eindhoven Airport.
quote:Op woensdag 26 december 2007 12:32 schreef devvertje het volgende:
Het gaat toch om dit (zes motorige) toestel
[ afbeelding ]
en niet de 225???
[ afbeelding ]
De bovenste is de AN-225, de onderste is een photoshop.. (vooral de "fantasized by Ed Bottum" is een goede aanwijzing)quote:Op woensdag 26 december 2007 12:32 schreef devvertje het volgende:
Het gaat toch om dit (zes motorige) toestel
[ afbeelding ]
en niet de 225???
[ afbeelding ]
Als hij pas om die tijd komt wordt het voor de meesten onder ons al minder interessant: de licht-condities zijn dan al niet echt denderend meer. Alleen goede fotografen weten er dan nog iets moois uit te trekken.quote:Op woensdag 26 december 2007 12:19 schreef Piles het volgende:
Niet om 14:00, maar uitgesteld tot 16:40
Hou http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37509 in de gaten voor de laatste info
En kan dit niet beter naar PTA?
daar zijn die mensen van dat scramble forum zo blij mee....quote:Op woensdag 26 december 2007 13:06 schreef EdVe het volgende:
hier wat leesvoer:
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37509
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37523
Geen idee, maar aangezien het een vracht toestel is denk ik dat je hem niet van dichtbij zal zien (als je hem ziet binnen).quote:Op woensdag 26 december 2007 13:02 schreef milagro het volgende:
weiss ich viel wo ich mir befinden werde können machen sein entlang geworden wáre bleiben soll
oftewel, kan ik hem ook zien vanuit het overdekte gedeelte
Misschien is het handig om gewoon de OP te lezen ipv alleen de titel.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:12 schreef LoggedIn het volgende:
hoe laat gaat ie landen (en welke rwy) dan? Is wel leuk om mn camera ff uit te laten natuurlijk
hier dusquote:Op woensdag 26 december 2007 13:05 schreef Deetch het volgende:
In google earth staat ie hier:
N 50°35'20.61"
O 30°12'21.57"
ohquote:Op woensdag 26 december 2007 13:27 schreef Lucille het volgende:
[..]
Misschien is het handig om gewoon de OP te lezen ipv alleen de titel.
Zou kunnen, maar met een zuidenwind denk ik toch echt dat 'ie op de 18C (Zwanenburgbaan) gaat landen...quote:Op woensdag 26 december 2007 13:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Voor de fotografen handig om te weten: het toestel zal niet op de meest westelijke banen landen, hij mag namelijk niet over de Schipholtunnel of het avioduct rijden (wegens te zwaar). Ik geef je een goede kans op de baan die vanaf Hoofddorp aanvliegt (bij de A-4), maar daar zal het ongetwijfeld ZEER druk zijn. Alternatief kun je in de buurt van McDonalds gaan staan, maar dat is wel de andere kant van het vliegveld (langs de A-9).
alstie lang genoeg is, istie lang genoeg tochquote:Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel maf trouwens, dat ze voor zo'n enorme kist uitgerekend de kortste baan van allemaal pakkenNou ja, het moet maar net tussen alle kerstvakantie-charters in passen natuurlijk, zoiets zal het wel zijn
Ja, dat lijkt mij ook de beste plek Sander.quote:Op woensdag 26 december 2007 14:07 schreef sander89 het volgende:
Misschien ook maar effe gaan kijken kan best denk ik ergens op de vijfhuizerweg gaan staan die parallel loopt aan de Zwanenburgbaan, of weet iemand betere plek?
ETAquote:Op woensdag 26 december 2007 14:13 schreef Dreammaster het volgende:
ETA is al weer uitgesteld tot 17:45
quote:Op woensdag 26 december 2007 14:07 schreef sander89 het volgende:
of weet iemand betere plek?
http://www.charliebravo.de/location/eham.phpquote:Op woensdag 26 december 2007 14:07 schreef sander89 het volgende:
Misschien ook maar effe gaan kijken kan best denk ik ergens op de vijfhuizerweg gaan staan die parallel loopt aan de Zwanenburgbaan, of weet iemand betere plek?
Dat is al bevestigd vanaf Schiphol, dat het 18C wordtquote:Op woensdag 26 december 2007 13:34 schreef The_stranger het volgende:
Zou kunnen, maar met een zuidenwind denk ik toch echt dat 'ie op de 18C (Zwanenburgbaan) gaat landen...
Denk het niet. Daar kan ie (bijna) niet komen, omdat ie nergens overheen mag.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:34 schreef The_stranger het volgende:
(plus dat hij leeg binnenkomt, dus lang zo zwaar niet zal zijn. Vertrekken zal 'ie wel van de kaagbaan, neem ik aan)
Niet naar de vrachtterminal?quote:Op woensdag 26 december 2007 14:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Denk het niet. Daar kan ie (bijna) niet komen, omdat ie nergens overheen mag.
Hij landt op 18C (Zwanenburgbaan vanuit het noorden), parkeert op de J-ramp, en blijft dus aan de westkant van de A4.
Ik zou gokken dat ie dan weer vanaf 18C vertrekt, startend naar het zuiden dus, maar dat is dus een gok
Nee, platform Sierra (Martinair Cargo naast de Kaagbaan) kan ie niet komen omdat ie de draai niet haaltquote:
Ok, nm dusquote:Op woensdag 26 december 2007 14:13 schreef Dreammaster het volgende:
ETA is al weer uitgesteld tot 17:45
quote:Op woensdag 26 december 2007 14:22 schreef Sloper het volgende:
[..]
http://www.charliebravo.de/location/eham.php
Ventweg vd A5?
Ruim een uur na zonsondergang dus, je zal denk ik weinig gaan zien.quote:Op woensdag 26 december 2007 14:13 schreef Dreammaster het volgende:
ETA is al weer uitgesteld tot 17:45
Ja, daar ben ik ook bang voor, nou ja, het geluid ervan is ook wel indrukwekkend toch?quote:Op woensdag 26 december 2007 14:48 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ruim een uur na zonsondergang dus, je zal denk ik weinig gaan zien.
Nee, maar je hebt toch langs de A5 een paar van die ventwegen die voor boeren zijn. Op een paar punten zie je daar altijd van die spotters staan...quote:Op woensdag 26 december 2007 14:39 schreef sander89 het volgende:
[..]
![]()
Kan natuurlijk ook effe op de pech baan half in het gras staan op de A5alleen ga denk niet meer word wel erg laat nu.
According flightplan ADB378F ETA 18:05LT, accordig IFPS 18:14LT (Scramble)quote:Op woensdag 26 december 2007 14:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, platform Sierra (Martinair Cargo naast de Kaagbaan) kan ie niet komen omdat ie de draai niet haalt
Op Scramble is net aangegeven dat ie om 17:45 uur komt
En hij vertrekt dan morgenochtend 7.05
Begin zo onderhand te twijfelen of ie vandaag nog wel komtquote:Op woensdag 26 december 2007 15:55 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
According flightplan ADB378F ETA 18:05LT, accordig IFPS 18:14LT (Scramble)
Zal toch wel? Maar ik ga er toch maar even heen voor alle zekerheid.quote:Op woensdag 26 december 2007 16:52 schreef lplover het volgende:
Weet iemand misschien of je em in Hoofddorp ook kan horen? (zien wordt het dus sowieso niet)
blijft ie daar zo lang staan dan?quote:Op woensdag 26 december 2007 16:35 schreef Red_85 het volgende:
als hij op het J platform gaat staan maak ik morgen naar mijn werk op spl rijk even een klein ommetje via spl centrum.
Hij komt vanuit het oosten, en ik vermoed dat ie noordelijk van Amsterdam naar het westen toe vliegt, dan een bocht naar het zuiden maakt en dan in de lijn van Assendelft - Zwanenburg de landing inzet.quote:Op woensdag 26 december 2007 17:15 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand uit welke richting dat ding komt aanvliegen? Ik woon zelf in amsterdam oud-west, en kijk uit op het Noorden en heb goed zicht op Westkant.
Hij vertrekt vanavond al.quote:Op woensdag 26 december 2007 17:16 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
blijft ie daar zo lang staan dan?
Of verplaats het gewoon naar PTAquote:Op woensdag 26 december 2007 17:34 schreef Xilantof het volgende:
Zullen we het hier ook over fotografische aspecten hebben?
Waar kun je het beste de foto's maken? Wordt 't mooi weer voor foto's? Wat voor apparatuur kan ik het beste gebruiken? etc.
donequote:Op woensdag 26 december 2007 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
oh nou, of iemand dat "Rennen" in de TT dan wil vervangen door "Sjokken" of "Slenteren" dank u wel
Aangezien hij in het donker aankomt, en ook weer in het donker vertrekt denk ik dat je alleen vanaf de parrallelweg naast de A4 kunt fotograferen, over de A4 heen. Je hebt dan wel een uitdaging: van de A4 komt een enorme hoeveelheid licht, die je niet makkelijk kunt compenseren.quote:Op woensdag 26 december 2007 17:34 schreef Xilantof het volgende:
Zullen we het hier ook over fotografische aspecten hebben?
Waar kun je het beste de foto's maken? Wordt 't mooi weer voor foto's? Wat voor apparatuur kan ik het beste gebruiken? etc.
quote:Op woensdag 26 december 2007 16:56 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Zal toch wel? Maar ik ga er toch maar even heen voor alle zekerheid.
7uquote:
Misschien vertrekt ie morgenochtend wel in zuidelijke richting, dan kun je m goed horen en zienquote:Op woensdag 26 december 2007 16:52 schreef lplover het volgende:
Weet iemand misschien of je em in Hoofddorp ook kan horen? (zien wordt het dus sowieso niet)
Nee, hij komt vanuit het oosten, en landt vanuit het noorden, dus daar komt ie niet in de buurtquote:Op woensdag 26 december 2007 18:00 schreef Kanjer het volgende:
Komt ie toevallig ook over Zoetermeer of jullie weten?
Komen hier wel vaker toestellen laag over, vandaar de vraag.
Live online (linkje graag)... of eigen scannerquote:Op woensdag 26 december 2007 18:15 schreef Intrepidity het volgende:
* Intrepidity zit al naar amsterdam radar te luisteren
quote:Op woensdag 26 december 2007 18:15 schreef Intrepidity het volgende:
* Intrepidity zit al naar amsterdam radar te luisteren
Meldt het ff als je wat hoort, zal moeilijk zijn (half Russisch, half Engels)quote:Waarschijnlijk heeft ie de callsign Antonov 378F/3378 hebben. Scramble zegt: ADB378F/3378!
Lid worden op ATCbox.comquote:Op woensdag 26 december 2007 18:17 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Live online (linkje graag)... of eigen scanner
IDD.... ben ik al aangemeldquote:
Heb tegenwoordig ook maar betaald, kun je tenminste de radarbeelden erbij zien. Helaas het de Antonov niet de goeie transponder aan boordquote:Op woensdag 26 december 2007 18:28 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
IDD.... ben ik al aangemeld
Maar die was ik alweer allang vergeten
FF inlog zoeken.
En dus niet op mijn radar te zienquote:Op woensdag 26 december 2007 18:32 schreef Intrepidity het volgende:
Mode-S transponder zal ie wel hebben, is verplicht.. maar zonder ADS-B heb je geen plaatsbepaling..
Meestal rond die hoogte zo'n beetje rond ARTIP (lelystad) gok ik.. mits ie die arrival volgt danquote:Op woensdag 26 december 2007 18:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Je bent steeds iets sneller als mij
Ben toch wel benieuwd waar ie ergens zit
nou veeeeel succes danquote:Op woensdag 26 december 2007 18:45 schreef raptorix het volgende:
Ok ik ga zo met me toestelletje op het balkon staan
En 4000ft (=1 219meter)quote:Op woensdag 26 december 2007 18:50 schreef Intrepidity het volgende:
En door naar de arrival frequentie
Nee, Lelystad, maar daar is ie al een tijdje voorbijquote:Op woensdag 26 december 2007 18:52 schreef Windsurfbart het volgende:
Komt deze bak ook over Almere
Mwoah, de arrival loopt van artip naar spijkerboor pampus als ik het me goed herinner, dus dat komt ook wel redelijk over Almere.. maar idd, 5 minutes agoquote:Op woensdag 26 december 2007 18:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, Lelystad, maar daar is ie al een tijdje voorbij
quote:Op woensdag 26 december 2007 18:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, Lelystad, maar daar is ie al een tijdje voorbij
Arrival sla ik ff over, alleen maar ruis
Pampus is volgens mij naar rw27, als ik de punten op de radar goed bekijkquote:Op woensdag 26 december 2007 18:53 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mwoah, de arrival loopt van artip naar spijkerboor pampus als ik het me goed herinner, dus dat komt ook wel redelijk over Almere.. maar idd, 5 minutes ago
quote:Op woensdag 26 december 2007 18:53 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mwoah, de arrival loopt van artip naar spijkerboor pampus als ik het me goed herinner, dus dat komt ook wel redelijk over Almere.. maar idd, 5 minutes ago
AN-225 zal toch wel te horen zijnquote:Op woensdag 26 december 2007 18:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, Lelystad, maar daar is ie al een tijdje voorbij
Arrival sla ik ff over, alleen maar ruis
Hij is nu toch aardig in de buurtquote:Op woensdag 26 december 2007 18:59 schreef raptorix het volgende:
Boven amsterdam nog niets te horen/zien
Hij is nu bijna benedenquote:Op woensdag 26 december 2007 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja ga dan nog heel even kijken voor het raam
Ik hoop hetquote:Op woensdag 26 december 2007 19:01 schreef mirelia het volgende:
komen er in dit topic nog foto's dalijk??
Het is ook aardig bewolkt boven a'dam, maarjah ik hoor ook echt helemaal niks, terwijl ik op kilometertje of 7 van landingsbaan zit schat ik.quote:Op woensdag 26 december 2007 19:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij is nu bijna beneden
[..]
Ik hoop het
22 meter breder en 14 meter langer dan een 747-400quote:Op woensdag 26 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
Hoeveel groter dan bv een jumbo is ie eigenlijk??
weet iemand dat?
http://upload.wikimedia.o(...)lanes_comparison.svgquote:Op woensdag 26 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
Hoeveel groter dan bv een jumbo is ie eigenlijk??
weet iemand dat?
Fabrikant Antonovquote:Op woensdag 26 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
Hoeveel groter dan bv een jumbo is ie eigenlijk??
weet iemand dat?
Dat hebben ze in '92 al eens met een El-Al kistje gedaan. Niet zo geweldig bevallen destijds, geloof ik.quote:Op woensdag 26 december 2007 19:09 schreef raptorix het volgende:
Kunnen ze dat ding niet over de stad laten cruisen zodat iedereen normaal zicht heeft
Toen schreef je poep ook nog met de lange oe zekerquote:Op woensdag 26 december 2007 19:18 schreef raptorix het volgende:
bowing
Jajajajajajajajaja het is 2e kerstdag en er is al wat vocht naar binnenquote:Op woensdag 26 december 2007 19:33 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Toen schreef je poep ook nog met de lange oe zeker
Rond 19:10quote:Op woensdag 26 december 2007 19:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jajajajajajajajaja het is 2e kerstdag en er is al wat vocht naar binnen
Maaruh is ie nu al geland?
Nog erg druk daar zo te zien, ondanks de vertraging.quote:Op woensdag 26 december 2007 19:48 schreef Piles het volgende:
De eerste foto's staan op http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37590
Ik zal ze niet linken ivm met grootte
is die ook op de radar geweest?quote:Op woensdag 26 december 2007 18:21 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Hee piles
* Intrepidity is bart1987 @ atcbox.com
Helaas niet, blijkbaar niet de juiste apparatuur aan boord om zichtbaar te zijn op de radar, maar via de radio was ´ie goed te volgenquote:Op woensdag 26 december 2007 19:53 schreef WEST het volgende:
[..]
is die ook op de radar geweest?
* WEST is jpm01 op ATCbox.com en vindt dit een geweldige site.
Om als liefhebber naar te kijken is het starten idd het mooiste. Morgenochtend om 7.05 vertrekt ie weerquote:Op woensdag 26 december 2007 20:04 schreef Undergod het volgende:
ps. ik heb geen verstand van plane spotting maar mij lijkt het opstijgen van zo'n ding het vetst, niet het landen.
Wanneer gaat ie weer weg?
Is omdat die ook geschikt is op een grasbaan te landen.quote:Op woensdag 26 december 2007 19:55 schreef Kanjer het volgende:
Wat een hoop wielen heeft zo'n ding zeg.
Oorspronkelijk was de AN-225 voor het Russische space shuttle (Buran) programma.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:08 schreef sander89 het volgende:
[..]
Is omdat die ook geschikt is op een grasbaan te landen.
WOW!...quote:
KANKERRRRRHEYquote:
Die zie je echt niet staan hoor, als je bovenop die kist zit, en het is aardedonker bovendien. Ja misschien in de approach, op 500 meter of zo.quote:Op woensdag 26 december 2007 21:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat zal het voor die piloot een kick zijn om al die mensen te zien staan
En natuurlijk om het grootste vliegtuig ter wereld te mogen besturen
Dat ding heeft geen kerstvakantie of zo hoorquote:Op woensdag 26 december 2007 21:20 schreef firecow het volgende:
is de ETD tijd al echt exact om 5 over 7 ?
Waarom zo vroeg
Met verwachte take-off om 7.20, maar ik zou maar van 7 uur uitgaan, anders ben je mss te laatquote:Op woensdag 26 december 2007 21:15 schreef GraPghaST het volgende:
Morgen ETD 0705?
http://atcbox.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=208564&sid=0b8593fad431ea8f9344204b162f1739#208564quote:Op woensdag 26 december 2007 21:40 schreef firecow het volgende:
Is die bak trouwens een beetje te bekijken nu nog van afstand ? Of staat hij echt mijlen ver op het platform ?
Wat avond pics zou miss wel leuk zijn. Heb 800mm tot mijn beschikking dus eenstukje zoomen is niet erg
Jaquote:Op woensdag 26 december 2007 22:52 schreef prupke het volgende:
is dat precies het zelfde vlieggevaarte als : http://www.briskmagazine.(...)_naar_Eindhoven.html
Op Schipholquote:Op woensdag 26 december 2007 22:47 schreef roburt het volgende:
waar staat hij nu?
Links van de A4 is toch al Zandvoort?quote:
Burger King @ schiphol plaza dusquote:
Op de J-apron, links van de A4quote:Op woensdag 26 december 2007 22:47 schreef roburt het volgende:
waar staat hij nu?
handige site heb jequote:Op woensdag 26 december 2007 21:40 schreef firecow het volgende:
Is die bak trouwens een beetje te bekijken nu nog van afstand ? Of staat hij echt mijlen ver op het platform ?
Wat avond pics zou miss wel leuk zijn. Heb 800mm tot mijn beschikking dus eenstukje zoomen is niet erg
Zeg even welkom tegen de FOTtersquote:Op woensdag 26 december 2007 23:38 schreef Fatihtjuh het volgende:
Vaag, zag toenjuist maar 1 pagina in dit topic en nu zijn het er opeens 4?
Ff twee topics geblenderd, er liep zowel in PTA alsin FOT een topicquote:Op woensdag 26 december 2007 23:38 schreef Fatihtjuh het volgende:
Vaag, zag toenjuist maar 1 pagina in dit topic en nu zijn het er opeens 4?
Ja klopt... Waren er 2 besteld, maar toen tiefde de soviet unie in elkaar en was er geen geld meer... dit toestel werd samen met een half afgemaakt broertje in de opslag gepleurd en is pas jaren later weer vliegwaardig gemaakt, maar die 2e was niet rendabel om te herstellen/af te maken..quote:Op donderdag 27 december 2007 00:58 schreef raptorix het volgende:
Begrijp ik het nu goed, of is er maar 1 van dit type? En zoja waarom is dat zo?
Hebben ze 20 jaar over het bouwen gedaanquote:Op donderdag 27 december 2007 01:11 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
edit: ik lees net overigens dat dit ene toestel ernstig overboekt is en dat momenteel het 2e exemplaar afgemaakt word, en in 2008 klaar is!
Antonov AN-225 (Wiki)quote:Op donderdag 27 december 2007 01:11 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja klopt... Waren er 2 besteld, maar toen tiefde de soviet unie in elkaar en was er geen geld meer... dit toestel werd samen met een half afgemaakt broertje in de opslag gepleurd en is pas jaren later weer vliegwaardig gemaakt, maar die 2e was niet rendabel om te herstellen/af te maken..
edit: ik lees net overigens dat dit ene toestel ernstig overboekt is en dat momenteel het 2e exemplaar afgemaakt word, en in 2008 klaar is!
zojuist?quote:Op donderdag 27 december 2007 11:06 schreef kasper het volgende:
En hij is zojuist weer vertrokken vanaf Schiphol.
Geen idee. Stuur ze een mailtje zou ik zeggenquote:Op donderdag 27 december 2007 11:16 schreef tim2308 het volgende:
Weet iemand wat het kost om 'm te huren? Ga binnenkort verhuizen nl.Nee serieus, ik vraag me af in welke orde van grootte je dan moet denken (en dan ook in vergelijking met "reguliere" kisten)
Klikquote:Commercial service:
Tel: (+380 44) 443 00 18
(+380 44) 979 99 67
Fax: (+380 44) 454 28 52
SITA: IEVAC7X
Email: sales@antonov.kiev.ua
ik denk dat je er wel een paar huizen van kunt kopenquote:Op donderdag 27 december 2007 11:16 schreef tim2308 het volgende:
Weet iemand wat het kost om 'm te huren? Ga binnenkort verhuizen nl.Nee serieus, ik vraag me af in welke orde van grootte je dan moet denken (en dan ook in vergelijking met "reguliere" kisten)
Geloof je mij niet ofzo?quote:Op donderdag 27 december 2007 11:24 schreef LoggedIn het volgende:
zojuist?
idd, daar had ik wel bij willen zijn. Waarom hielden ze zich niet gewoon aan 7 uurquote:Op donderdag 27 december 2007 12:41 schreef firecow het volgende:
Fuck zooi toch met daglicht.........
De crew heeft gisteravond natuurlijk flink zitten zuipen, dus die moesten eerst weer redelijk nuchter worden voor ze konden vertrekken.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:08 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
idd, daar had ik wel bij willen zijn. Waarom hielden ze zich niet gewoon aan 7 uur
Wat mij vooral opviel is dat zo'n enorm toestel maar een klein stukje startbaan nodig heeft om op te stijgen.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:08 schreef LoggedIn het volgende:
idd, daar had ik wel bij willen zijn. Waarom hielden ze zich niet gewoon aan 7 uur
Wat een gigantisch ding zegquote:Op donderdag 27 december 2007 12:20 schreef Intrepidity het volgende:
Take-off foto, van scramble:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het iets van 350.000euro kost, had dat de afgelopen dagen ergens gelezen.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:16 schreef tim2308 het volgende:
Weet iemand wat het kost om 'm te huren? Ga binnenkort verhuizen nl.Nee serieus, ik vraag me af in welke orde van grootte je dan moet denken (en dan ook in vergelijking met "reguliere" kisten)
bij/ als wat?quote:Op donderdag 27 december 2007 16:13 schreef Tecnix het volgende:
Gister avond er even ingeweest met een paar collega's machtig ding om te zien. Weer eens wat anders dan een Boeing of een Airbusje..
(voor de mensen die het niet begrijpen, ik werk op schiphol)
Je valt echt elke keer zo ontzettend door de mand...... Je flopt op elk examen, en je hebt echt geen idee.quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2007 01:13 schreef PNG het volgende:
[..]
Je valt echt elke keer zo ontzettend door de mand...... Je flopt op elk examen, en je hebt echt geen idee.
Ga es wat doen man in je leven. Of zelf vliegen ofzo.
Voordat de Buran op de An-225 terecht kwamquote:Op vrijdag 28 december 2007 01:54 schreef PNG het volgende:
VV-S tijd is er maar 1 OPS geweest. Buran Programma idd.
An-124 kwam later dan C-5, koude oorlog, An-225 werd gebouwt voor Buran programma.
Tof, wist ik niet.quote:Op vrijdag 28 december 2007 02:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voordat de Buran op de An-225 terecht kwam
stond ie op de Myasishchev VM-T Atlant
een verbouwde bommenwerper (M-4 "Molot")
Die M-4 Is toch die ook alweer z'n gezicht laat zien
de laatste tijd boven west Europa
AHA... een Bearquote:Op vrijdag 28 december 2007 09:02 schreef Koploperkopper het volgende:
Maar waren het niet de Bears die recentelijk boven Europa vlogen? De prop variant zeg maar?
[ afbeelding ]
Machtig dingquote:Op vrijdag 28 december 2007 11:33 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
AHA... een Bear
(ze lijken wel wat op elkaar (behalve de props)) (TU-95) is het dus![]()
Ook zo'n apart mooi toestel
En de russen vonden de naam zo goed dat ze hem hebben overgenomen (staat op wikipedia)quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:42 schreef bleiblei het volgende:
De Bear is de Navo naam voor het ding.
Bisons zijn al meer dan 10 jaar uit dienst. 1994 uit dienst genomen. En bijna allemaal verschroot.quote:Op vrijdag 28 december 2007 02:16 schreef -CRASH- het volgende:
Die M-4 Is toch die ook alweer z'n gezicht laat zien
de laatste tijd boven west Europa
Gebeurt vaker dat NATO ASCC namen overgenomen worden.quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:07 schreef Niek. het volgende:
[..]
En de russen vonden de naam zo goed dat ze hem hebben overgenomen (staat op wikipedia)
Weet niet of je hier wat aan hebtquote:Op zaterdag 29 december 2007 02:12 schreef PNG het volgende:
Als iemand nog extra c/n's weet let me know
Uzin bakken zijn teruggegaan naar Vladimir. Incl de Priluki Blackjacks.
Er zit dan ook amper vracht in dat ding, dus zo erg vreemd is dat niet.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:22 schreef kasper het volgende:
[..]
Wat mij vooral opviel is dat zo'n enorm toestel maar een klein stukje startbaan nodig heeft om op te stijgen.
Die hebben geen smokepods nodigquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:25 schreef PNG het volgende:
Smoke on:
http://aviaart.ru/index.php?page=61&id_foto=292&id_project=46&p=3
OEF. Wel beetje afgewdaalt van de An-225.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |