quote:Het grootste vliegtuig ter wereld, de Antonov AN-225, landt woensdag op Schiphol. "Het is het grootste vrachttoestel ter wereld en het enige dat nog operationeel is", aldus een woordvoerster van Schiphol woensdag. "Het vliegtuig landt rond 16.40 uur op de Zwanenburgbaan naar het zuiden."
Doe er je voordeel mee en post de foto's hierquote:De komst van het vliegtuig [..] is uniek voor de luchthaven. Het toestel landde daar nog nooit. Wel was het vliegtuig onlangs nog op luchtmachtbasis Geilenkirchen. Ook landde het toestel al eens op Eindhoven Airport.
quote:Op woensdag 26 december 2007 12:32 schreef devvertje het volgende:
Het gaat toch om dit (zes motorige) toestel
[ afbeelding ]
en niet de 225???
[ afbeelding ]
De bovenste is de AN-225, de onderste is een photoshop.. (vooral de "fantasized by Ed Bottum" is een goede aanwijzing)quote:Op woensdag 26 december 2007 12:32 schreef devvertje het volgende:
Het gaat toch om dit (zes motorige) toestel
[ afbeelding ]
en niet de 225???
[ afbeelding ]
Als hij pas om die tijd komt wordt het voor de meesten onder ons al minder interessant: de licht-condities zijn dan al niet echt denderend meer. Alleen goede fotografen weten er dan nog iets moois uit te trekken.quote:Op woensdag 26 december 2007 12:19 schreef Piles het volgende:
Niet om 14:00, maar uitgesteld tot 16:40
Hou http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37509 in de gaten voor de laatste info
En kan dit niet beter naar PTA?
daar zijn die mensen van dat scramble forum zo blij mee....quote:Op woensdag 26 december 2007 13:06 schreef EdVe het volgende:
hier wat leesvoer:
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37509
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37523
Geen idee, maar aangezien het een vracht toestel is denk ik dat je hem niet van dichtbij zal zien (als je hem ziet binnen).quote:Op woensdag 26 december 2007 13:02 schreef milagro het volgende:
weiss ich viel wo ich mir befinden werde können machen sein entlang geworden wáre bleiben soll
oftewel, kan ik hem ook zien vanuit het overdekte gedeelte
Misschien is het handig om gewoon de OP te lezen ipv alleen de titel.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:12 schreef LoggedIn het volgende:
hoe laat gaat ie landen (en welke rwy) dan? Is wel leuk om mn camera ff uit te laten natuurlijk
hier dusquote:Op woensdag 26 december 2007 13:05 schreef Deetch het volgende:
In google earth staat ie hier:
N 50°35'20.61"
O 30°12'21.57"
ohquote:Op woensdag 26 december 2007 13:27 schreef Lucille het volgende:
[..]
Misschien is het handig om gewoon de OP te lezen ipv alleen de titel.
Zou kunnen, maar met een zuidenwind denk ik toch echt dat 'ie op de 18C (Zwanenburgbaan) gaat landen...quote:Op woensdag 26 december 2007 13:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Voor de fotografen handig om te weten: het toestel zal niet op de meest westelijke banen landen, hij mag namelijk niet over de Schipholtunnel of het avioduct rijden (wegens te zwaar). Ik geef je een goede kans op de baan die vanaf Hoofddorp aanvliegt (bij de A-4), maar daar zal het ongetwijfeld ZEER druk zijn. Alternatief kun je in de buurt van McDonalds gaan staan, maar dat is wel de andere kant van het vliegveld (langs de A-9).
alstie lang genoeg is, istie lang genoeg tochquote:Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel maf trouwens, dat ze voor zo'n enorme kist uitgerekend de kortste baan van allemaal pakkenNou ja, het moet maar net tussen alle kerstvakantie-charters in passen natuurlijk, zoiets zal het wel zijn
Ja, dat lijkt mij ook de beste plek Sander.quote:Op woensdag 26 december 2007 14:07 schreef sander89 het volgende:
Misschien ook maar effe gaan kijken kan best denk ik ergens op de vijfhuizerweg gaan staan die parallel loopt aan de Zwanenburgbaan, of weet iemand betere plek?
ETAquote:Op woensdag 26 december 2007 14:13 schreef Dreammaster het volgende:
ETA is al weer uitgesteld tot 17:45
quote:Op woensdag 26 december 2007 14:07 schreef sander89 het volgende:
of weet iemand betere plek?
http://www.charliebravo.de/location/eham.phpquote:Op woensdag 26 december 2007 14:07 schreef sander89 het volgende:
Misschien ook maar effe gaan kijken kan best denk ik ergens op de vijfhuizerweg gaan staan die parallel loopt aan de Zwanenburgbaan, of weet iemand betere plek?
Dat is al bevestigd vanaf Schiphol, dat het 18C wordtquote:Op woensdag 26 december 2007 13:34 schreef The_stranger het volgende:
Zou kunnen, maar met een zuidenwind denk ik toch echt dat 'ie op de 18C (Zwanenburgbaan) gaat landen...
Denk het niet. Daar kan ie (bijna) niet komen, omdat ie nergens overheen mag.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:34 schreef The_stranger het volgende:
(plus dat hij leeg binnenkomt, dus lang zo zwaar niet zal zijn. Vertrekken zal 'ie wel van de kaagbaan, neem ik aan)
Niet naar de vrachtterminal?quote:Op woensdag 26 december 2007 14:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Denk het niet. Daar kan ie (bijna) niet komen, omdat ie nergens overheen mag.
Hij landt op 18C (Zwanenburgbaan vanuit het noorden), parkeert op de J-ramp, en blijft dus aan de westkant van de A4.
Ik zou gokken dat ie dan weer vanaf 18C vertrekt, startend naar het zuiden dus, maar dat is dus een gok
Nee, platform Sierra (Martinair Cargo naast de Kaagbaan) kan ie niet komen omdat ie de draai niet haaltquote:
Ok, nm dusquote:Op woensdag 26 december 2007 14:13 schreef Dreammaster het volgende:
quote:Op woensdag 26 december 2007 14:22 schreef Sloper het volgende:
[..]
http://www.charliebravo.de/location/eham.php
Ventweg vd A5?
Ruim een uur na zonsondergang dus, je zal denk ik weinig gaan zien.quote:Op woensdag 26 december 2007 14:13 schreef Dreammaster het volgende:
Ja, daar ben ik ook bang voor, nou ja, het geluid ervan is ook wel indrukwekkend toch?quote:Op woensdag 26 december 2007 14:48 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ruim een uur na zonsondergang dus, je zal denk ik weinig gaan zien.
Nee, maar je hebt toch langs de A5 een paar van die ventwegen die voor boeren zijn. Op een paar punten zie je daar altijd van die spotters staan...quote:Op woensdag 26 december 2007 14:39 schreef sander89 het volgende:
[..]
![]()
Kan natuurlijk ook effe op de pech baan half in het gras staan op de A5alleen ga denk niet meer word wel erg laat nu.
According flightplan ADB378F ETA 18:05LT, accordig IFPS 18:14LT (Scramble)quote:Op woensdag 26 december 2007 14:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, platform Sierra (Martinair Cargo naast de Kaagbaan) kan ie niet komen omdat ie de draai niet haalt
Op Scramble is net aangegeven dat ie om 17:45 uur komt
En hij vertrekt dan morgenochtend 7.05
Begin zo onderhand te twijfelen of ie vandaag nog wel komtquote:Op woensdag 26 december 2007 15:55 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
According flightplan ADB378F ETA 18:05LT, accordig IFPS 18:14LT (Scramble)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |