Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik (en dat is puur een persoonlijke opvatting) zie de significantie niet van strongmantrainingen of -wedstrijden zonder fatsoenlijke basiskracht. Daar mag iedereen verder anders over denken though.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef no-look het volgende:
Ach je kunt toch in de mindere wedstrijden meedoen? Die AlexT, Jeseja etc. doen dat ook niet onverdienstelijk. Dudes zijn goed bezig
Klopt, maar dat ligt ook aan het feit dat het voor strongman niet noodzakelijk is ofzo. Desondanks is het niet een onbereikbaar doel ofzo, in principe kan iedereen het binnen afzienbare tijd halen als je je tijd maar goed besteedt. Een strongman besteedt een groot deel van zijn tijd aan onderdelen en is bv ook veel meer op de PC gericht, dus is het logisch dat niet veel een extreem hoge fullsquat hebben. Maar ik beschouw de squat, en dat is ook wel bekend hier, als de belangrijkste oefening en een frame dat gebouwd is op squats (vandaar dus die 250kg) beschouw ik als een veel belangrijker doel dan zgn "algemene kracht" van strongman ofzo. Op die manierquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:02 schreef Baffer het volgende:
Haha dude volgens mij kan maar een enkeling van de deelnemers aan B wedstrijden 250 fullsquatten.![]()
nee, jij bent gewoon eigenwijs en luistert nietquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:06 schreef ivosnivo het volgende:
Dus ik ben lekker bezig met me 3x squaten per week
zaterdag boarden dus ik ga puur op techniek oefenen, kg of 50 squat en 80kg deadlifts ofzo. Verder wel mijn rug flink trainen denk ik. Voor de hams superset ik squats wel met zon machinedingquote:Op donderdag 10 januari 2008 11:53 schreef no-look het volgende:
same here. En stiff legged deadlifts hè, voor die blubber hamstrings van me
Je kan ook pull-troughs proberen. Komt van Westside / Dave Tate, en is best een lekkere om veel reps mee te maken.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:53 schreef no-look het volgende:
same here. En stiff legged deadlifts hè, voor die blubber hamstrings van me
MP 90 kg.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:04 schreef ivosnivo het volgende:
Lekkere training gehad net. Had met deadliften 217,5 kg 5x gelift (vorige week failde ik met 212,5). Had korte broek aan en schuurde me schenen helemaal open met de bar. Bloedsporen zaten zelfs op me kortebroek.
Met military press had ik 90kg 5x (vorige week failde ik op 87,5 en de week er voor op 85) Kon op de een of andere manier de stang heel explosief omhoog krijgen, voelde heerlijk.
Heb er weer zin in, kan makkelijker lucht krijgen en ben begonnen met creatine. Neem ook 3 scheppen weightgainer per dag extra en haal elke dag een extra maaltijd bij de mac.
in de kantine bulk ik ook gewoon door fastfoodquote:Op vrijdag 11 januari 2008 07:55 schreef ivosnivo het volgende:
Ja maar naar 11 jaar komt je de havermout/brood/noten en weet ik veel wat nog meer aardig uit de neus zetten. Eet het nog steeds hoor, maar wil er niet meer van naar binnenwerken want dan krijg ik nog meer last van kotsnijgingen.
Nou dan schrap je noten en stap je over naar 2kg kwark per dag, havermout en brood schrap je voor 80% en vervang je voor pasta/rijst. 500-600gr groente erbij en je bent de man.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 07:55 schreef ivosnivo het volgende:
Ja maar naar 11 jaar komt je de havermout/brood/noten en weet ik veel wat nog meer aardig uit de neus zetten. Eet het nog steeds hoor, maar wil er niet meer van naar binnenwerken want dan krijg ik nog meer last van kotsnijgingen.
hmmm pizzahut, en dan de plaatstelijke durum boer, en dan het frikandellen speciaal bulkdieetquote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nou dan schrap je noten en stap je over naar 2kg kwark per dag, havermout en brood schrap je voor 80% en vervang je voor pasta/rijst. 500-600gr groente erbij en je bent de man.
Volgens mij word je elke dag Mac ook behoorlijk snel zat trouwens![]()
Minder fanatiek aan het trainen de laatste tijd of zit het tussen de oren...?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:31 schreef tho_Omas het volgende:
Half jaar geleden 8x85BP alleen
Nu met de grootste moeite 6x70 alleen. Het begint lachwekkend te worden.
Klinkt wel leuk, maar ik zie mezelf nog niet echt 2kg lauwe kwark eten overdag. En pasta en rijst zie ik ook nite als een feestje, maar ik zal op me vrije dagen is zoiets proberen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nou dan schrap je noten en stap je over naar 2kg kwark per dag, havermout en brood schrap je voor 80% en vervang je voor pasta/rijst. 500-600gr groente erbij en je bent de man.
Volgens mij word je elke dag Mac ook behoorlijk snel zat trouwens![]()
Nee, wel wrist rollers.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:05 schreef LedZep het volgende:
Heb je wel barbell curls gedaan klootzak?
Allebei. Ik heb echt een super halfjaar gehad. Nu haal ik nog maar 2 keer per week.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Minder fanatiek aan het trainen de laatste tijd of zit het tussen de oren...?
Ik kan me nog herinneren dat ik 100 een onneembare barriere vond
Het blijft zwaar nog, maar het zat tussen m'n oren.
Mij ook, of af en toe is een stang pakken en oefenen op uitvoeringquote:Op zondag 13 januari 2008 20:29 schreef Fugie het volgende:
dus bb meet kan gewoon bij jou thuis ivo![]()
wel mooi spul, lijkt me ideaal om gewoon thuis te kunnen trainen met een maat of paar maten.
Ik neem aan dat je dan in een huisje woont en niet ergens in een flat ofzo?quote:Op zondag 13 januari 2008 21:34 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Mij ook, of af en toe is een stang pakken en oefenen op uitvoering
Shoulder dislocates?quote:Op maandag 14 januari 2008 00:41 schreef no-look het volgende:
hehe ik ben daar motorisch echt niet toe in staatMoet sowieso m'n schouders wat stretchen ofzo, ik kan bijvoorbeeld m'n eigen schouderblad ook niet voelen.
die ga ik vanavond even proberenquote:Op maandag 14 januari 2008 10:43 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Shoulder dislocates?
Toen ik ze voor het eerst deed kwam ik net voor bij mn hoofd, maar ik kom nu na een paar weken al een stuk verder en mijn schouderers voelen nu beter na backsquats.
als al dat gewicht vet is, dan ziet het er wat vet uit zonder kleren, met kleren aan heb je echter een volledig normaal postuur.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 07:29 schreef ivosnivo het volgende:
68kg bij 1,92...... Kan me al moeilijk voorstellen dat je dik was bij 82kg.
Dik worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:09 schreef Fugie het volgende:
Eerst dik worden en hard trainen, dan afvallen
Je zit bovendien nog in de groei, dus dieten is sowieso niet het slimste.
Oke ik hoop het maar. Want overgaan van 4 boterhammen per dag naar 8 leek me toch wel zeg maar effect hebben.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 07:57 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
als al dat gewicht vet is, dan ziet het er wat vet uit zonder kleren, met kleren aan heb je echter een volledig normaal postuur.
@Huppelei: je moet je momenteel niet focussen op het wegwerken van dat laatste randje vet, dat is absurd en je lijkt er alleen maar nog magerder van. Je kan beter gewoon lekker gaan trainen, en goed eten (maar als ik dat zo lees met die boterhammen met kip en pindakaas zit dat momenteel wel goed). Bedenk wel dat het plaatje wat jij als doel hebt je de 1e 2 a 3 jaar zeker niet gaat halen! het is dus een kwestie van doorzetten en doortrainen, en dat je bang bent dat je "terugvalt" is gewoon dom. Je bent toch geen wijf wel die vooraf al aan zichzelf twijfelt of je wel genoeg doorzettingsvermogen hebt om zo te blijven leven
Ik doe 3 keer per week full body met 4x6 setjes.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:06 schreef Videopac het volgende:
- 6 keer per dag goed eten (geen troep)
- zorg voor een goede (nacht)rust
- overweeg eiwit-dextrose shakes na je trainingen
(hier is vast niet iedereen het mee eens, maar als ecto-ervaringsdeskundige weet ik dat het al moeilijk genoeg is om goed aan te komen)
- post je trainingschema eens
Hmm nou ben ik niet zo goed met die namen enzo. Ik zal vanavond eens vragen of ik hem mee mag nemen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:07 schreef LedZep het volgende:
8 boterhammen? Gast, dat is amper een normaal ontbijt. En met trainingsschema worden (ook) je oefeningen bedoeld.
Ik heb wel een paar x borst en schouders op 1 dag getraind. Vond het helemaal niks, net als biceps triceps op 1 dag. Maar dat is persoonlijk, feit is wel dat je schouders minder zwaar kunt aanpakken na borst.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:46 schreef DubzOne het volgende:
Zijn er hier mensen die in hun schema borst en schouders op één trainingsdag hebben?!
Ben na de kerst overgestapt op het volgende schema:
- Borst / schouders
- Benen / triceps
- Rug / biceps
Met als reden om mijn schouders één dag flink aan te pakken door het op de 'borstdag' te doen waardoor er voldoende rustdagen overblijven om te herstellen. Maar ik moet echt kilo's minder pakken wanneer ik schouders na borst train dan wanneer ik ze - zoals voorheen - na rug trainde. Is het verstandig om borst en schouders op één dag te blijven doen of gaat het in dit geval niet zozeer om het gewicht aangezien de schouders al aardig belast zijn geweest met het trainen van de borst?
Je wilt wel aankomen anders had je dat voorbeeld niet gepost. Voor zo'n lichaam mag je die 15kg er eerst weleens bijgooien, maar dan als spiermassa. En mocht het zo zijn dat je weer vetter wordt, betekent dat niet dat je teveel eet, maar dat je te weinig of te licht traint.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:50 schreef Huppelei het volgende:
[..]
Hmm nou ben ik niet zo goed met die namen enzo. Ik zal vanavond eens vragen of ik hem mee mag nemen.
En ja daarom wil ik me eten nu ook opbouwen. Maar zonder aan te komen. That's the point.
Ja, denk dat ik het nog even een paar weken aan blijf kijken. Als het dan nog steeds niet bevalt verander ik het weer... Feit is wel dat ik nu na twee keer borst + schouders getraind heb, ik de volgende dag ook echt voel dat ik mijn schouders flink aangepakt heb. Dat had ik een stuk minder dan toen ik rug + schouders traindequote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:51 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar x borst en schouders op 1 dag getraind. Vond het helemaal niks, net als biceps triceps op 1 dag. Maar dat is persoonlijk, feit is wel dat je schouders minder zwaar kunt aanpakken na borst.
Ik blijf het hier niet mee eens, jij gaat er altijd maar vanuit dat iedereen ecto is! Ik ben zelf redelijk endo, en ik train momenteel zo hard ik kan, na trainen echt leeg en dat 5 dagen in de week. Mijn eetschema globaal : ontbijt : 1dik bord brinta+schep eiwittenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je wilt wel aankomen anders had je dat voorbeeld niet gepost. Voor zo'n lichaam mag je die 15kg er eerst weleens bijgooien, maar dan als spiermassa. En mocht het zo zijn dat je weer vetter wordt, betekent dat niet dat je teveel eet, maar dat je te weinig of te licht traint.
als je dat jammer vind moet je er wat aan doenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:02 schreef Sander170 het volgende:
Jammer dat ik al jaren op hetzelfde gewicht blijf hangen.
Als jij me er mee zou willen helpen graag?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:11 schreef Fugie het volgende:
[..]
als je dat jammer vind moet je er wat aan doen
Bah chocomel krijg ik zware hoofdpijn van (Migraine).quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:48 schreef Fugie het volgende:
koop een pak chocomel (de echte niet de light variant ofzo), drink het leeg, 800kcal erbij
Werkt dat niet, koop je er 2. Werkt dat niet, koop je pindas en vreet je die ook nog 100gr min per dag.
volle melk danquote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:50 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Bah chocomel krijg ik zware hoofdpijn van (Migraine).
Maar als ik 800gr cake per dag naar binnen werk, kom ik daar ook een beetje van aan of nihil?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:52 schreef Fugie het volgende:
[..]
volle melk dan
Zijn genoeg alternatieven waardoor je vrij gemakkelijk kan groeien
Brutal English grammar in combinatie met een telkens terugkerende domheid doen mij oprecht glimlachen, hulde!quote:
Nou en het gaat om de praktijk en thats it.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Brutal English grammar in combinatie met een telkens terugkerende domheid doen mij oprecht glimlachen, hulde!
Kanker in cake, serieus?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:03 schreef LedZep het volgende:
Als je over 20 jaar een verrot hart- en vaatsysteem wilt hebben in combinatie met een brutale verhoogde kans op kanker (ja, significant ja), dan moet je vooral elke dag 800 gram cake eten. En ja, dat is wetenschappelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |