abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 28 december 2007 @ 18:08:13 #101
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_55605700
Ook in mijn tijd, zeg maar de jaren negentig, was vuurwerk nog mooi. Je was echt iemand als je zo'n duizend astronauten had, een paar sloffen fluitpijltjes en wat wondertollen. Dagenlang knallen om die rommel erdoord te krijgen. Maarja, dat spul kostte geen drol. Ontplofte er toevallig een in je hand, dan tintelde dit een paar minuten en was je hand zwart. Als er mensen langsliepen, of een hand, dan hield je je even in tot ze honderd meter verder waren. Illegaal spul was er alleen in de vorm van strijkers, die waren nog heel erg duur ook.

Tegenwoordig vliegen de vlinders en nitraten je om de oren, als je met een hond loopt wordt er gewoon een strijken achter zijn poten gegooid en gaat alles tegenwoordig de lucht in. Ik heb zelf heel wat meegemaat en ben absoluut niet bang, maar tijdens oud en nieuw ga ik wel met de auto naar mijn schoonouders ipv zoals gewoonlijk met de fiets. Het is echt levensgevaarlijk, zeker voor mijn dochter van twee.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_55605867
quote:
Op donderdag 27 december 2007 19:09 schreef McKillem het volgende:
Niets tegen vuurwerk trouwens, maar dat ze nou al met mortier achtige granaten zitten te gooien vind ik een beetje matig..
6 keer per avond word zo'n ding afgestoken en dan gaan alle alarmen en shit af. Zwaar irritant.
Is het zo moeilijk om nog een paar dagen te wachten? Dan kan ik er ook rekening mee houden... schrik me nu elke keer de klaptering als er weer zo'n homo zo'n atoombom ergens neermikt.

En het zijn geen lawinepijl aan haarbus grapjes o.i.d. Dit klinkt echt alsof je er een auto mee kan opblazen.
klaptering meesterlijk woord
pi_55605922
wat ik wel verschrikkelijk vind zijn de mensen van een paar huizen verderop die elke keer op oud en nieuw 3 uur lang happy new year van abba draaien te triest voor worden

klaptering!
  Redactie Frontpage vrijdag 28 december 2007 @ 18:30:07 #104
3926 crew  Djeez
pi_55606146
Ohja, het ergste zijn die kruitdampen, die blijven zolang hangen. Ik ben zwaar astmapatiënt, dus loop ik rond deze tijd de godganse dag te piepen en te reutelen.
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_55606259
Het zou verboden moeten worden.
pi_55606275
Damn, zit in een huis in Ondiep (utrecht) op het moment het lijkt bijna wel oudjaarsavond
pi_55606369
quote:
Op maandag 24 december 2007 23:27 schreef bartmk3 het volgende:
Onze hond ligt te trillen in z'n mand met dat vuurwerk. Das gewoon zielig voor dat beestje. Punkt aus.
Onze kat begint te grommen als een hond door het vuurwerk Heb voor oudjaarsavond van de dierenarts 5 mg Diazepam (valium) gekregen waarvan hij een kwart krijgt rond 9 uur...
pi_55606476
mijn kat gaat juist helemaal flippen als je die rotzooi aan hem geeft. gewoon z'n gang laten gaan, die beesten zoeken toch wel een plek in huis om te gaan slapen. ze zijn niet helemaal debiel
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:49:08 #109
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55606550
Op de fp las ik net dat er veel blauw op straat is tijdens de jaarwisseling, daar ben ik erg tevreden mee.
Kinderen die met bommen rondlopen mogen best gecontroleerd worden, niet om hun eigen veiligheid maar om de veiligheid van anderen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:50:57 #110
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55606588
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:31:21 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_55606595
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:45 schreef thedude0 het volgende:
mijn kat gaat juist helemaal flippen als je die rotzooi aan hem geeft. gewoon z'n gang laten gaan, die beesten zoeken toch wel een plek in huis om te gaan slapen. ze zijn niet helemaal debiel
Ik heb 2 katten waarvan 1 'gezond angstig' is voor vuurwerk..die gaat inderdaad onder een bed liggen of iets dergelijks maar mijn andere kat die weet gewoon niet waar die het zoeken moet als hij op 2 km afstand een rotje hoort af gaan. Vorig jaar was hij verstijfd/verkrampt van angst en dat gaat me dit jaar niet nog een keer gebeuren...vandaar
pi_55607879
"De verkoop van vuurwerk loopt storm. Volgens een woordvoerder van vuurwerkhandelaren waren er 30 procent meer klanten dan de eerste verkoopdag vorig jaar. Veel mensen hadden een vrije dag genomen en gingen al naar de winkels.

De woordvoerder verwacht niet dat de grote drukte aanhoudt. Zeker tweederde van de bestellingen voor vuurwerk is dit jaar via internet gedaan. Wie met oud en nieuw vuurwerk gaat aansteken, moet zich wel warm aankleden. Het KNMI verwacht dat de temperatuur met de jaarwisseling rond het vriespunt ligt. Tot opluchting van vele vuurwerkliefhebbers blijft het wel droog en is er weinig wind.
"

Volgens een woordvoerder van vuurwerkhandelaren waren er 30 procent meer klanten dan de eerste verkoopdag vorig jaar.

Veel mensen hadden een vrije dag genomen en gingen al naar de winkels.

Gatverdamme wat heb ik een hekel aan mensen die vuurwerk kopen
Ik snap niet waarom mensen ¤50,- over hebben voor een pot vuurwerk wat ongeveer 20 seconden duurt. Helemaal triest ben je als niet éen pot gaat kopen, nee, dat is immers superweinig, want stel je voor wat je aso buren dan wel niet gaan denken, die gaan dan zeggen: "Heb je maar zo weinig? Wij hebben voor ¤1700,- aan vuurwerk gekocht" nee dan koop je natuurlijk voor ¤2000,- vuurwerk en dan met een 100.000 knaller.

Vandaag hoorde ik dat er 50 tot 70 miljoen aan vuurwerk wordt gekocht.
50 tot 70 miljoen wat gewoon de lucht in gaat!!!
Kan men daar niet iets veel beters meedoen?
En maar klagen dat we niks te makken hebben en we naar de Aldi moeten gaan en zelfs moeten stelen om maar niet dood te gaan.
Maar dan wel heel veel geld besteden aan vuurwerk natuurlijk, om lekker te kunnen showen.

Veni, vidi, vaginalis (Ik kwam en zag dat het kut was)
  vrijdag 28 december 2007 @ 19:53:02 #113
36678 bojaaper
AkA SilverFrame
pi_55608027
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:45 schreef DonkereKip het volgende:
"De verkoop van vuurwerk loopt storm. Volgens een woordvoerder van vuurwerkhandelaren waren er 30 procent meer klanten dan de eerste verkoopdag vorig jaar. Veel mensen hadden een vrije dag genomen en gingen al naar de winkels.

De woordvoerder verwacht niet dat de grote drukte aanhoudt. Zeker tweederde van de bestellingen voor vuurwerk is dit jaar via internet gedaan. Wie met oud en nieuw vuurwerk gaat aansteken, moet zich wel warm aankleden. Het KNMI verwacht dat de temperatuur met de jaarwisseling rond het vriespunt ligt. Tot opluchting van vele vuurwerkliefhebbers blijft het wel droog en is er weinig wind.
"

Volgens een woordvoerder van vuurwerkhandelaren waren er 30 procent meer klanten dan de eerste verkoopdag vorig jaar.

Veel mensen hadden een vrije dag genomen en gingen al naar de winkels.

Gatverdamme wat heb ik een hekel aan mensen die vuurwerk kopen
Ik snap niet waarom mensen ¤50,- over hebben voor een pot vuurwerk wat ongeveer 20 seconden duurt. Helemaal triest ben je als niet éen pot gaat kopen, nee, dat is immers superweinig, want stel je voor wat je aso buren dan wel niet gaan denken, die gaan dan zeggen: "Heb je maar zo weinig? Wij hebben voor ¤1700,- aan vuurwerk gekocht" nee dan koop je natuurlijk voor ¤2000,- vuurwerk en dan met een 100.000 knaller.

En maar klagen dat we niks te makken hebben en we naar de Aldi moeten gaan en zelfs moeten stelen om maar niet dood te gaan.
Maar dan wel heel veel geld besteden aan vuurwerk natuurlijk, om lekker te kunnen showen.

Pijpzeiken en andere mensen hun plezier niet gunnen, daar valt jou post zo ongeveer onder. Lekker belangrijk, als iemand het leuk vind om vuurwerk te kopen, laat hem dan lekker.

Als je zo gaat denken hoef je niks meer voor je lol te doen natuurlijk, want zo ongeveer alles kost geld.
Het ZOU moeten werken hoor...
  vrijdag 28 december 2007 @ 19:57:25 #114
201178 Leprachaun
I want me gold!
pi_55608099
Condooms worden ook veeeeeeeeeel te duur vandaag de dag!
Dus ik kan of kiezen om te stoppen met neuken... of ik sterf aan AIDS of krijg misschien wel van die dure tyfuskinderen!

Man ga een leven zoeken, ga is kijken hoeveel die achterlijke amerikanen uitgeven aan hun vuurwerk en kom dan eens terugjanken...
Verzet is smurf!
  vrijdag 28 december 2007 @ 20:07:29 #115
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_55608307
Goed idee BG
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_55608585
Vuurwerk tijdens oud en nieuw boeit me niet zo, maar dat ze het hele jaar door die poep-dingen afsteken, dat irriteert me. Waarschijnlijk door dat vrije verkoop in pauper-België.
  Redactie Games vrijdag 28 december 2007 @ 20:51:56 #117
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_55609320
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:19 schreef pberends het volgende:
Vuurwerk tijdens oud en nieuw boeit me niet zo, maar dat ze het hele jaar door die poep-dingen afsteken, dat irriteert me. Waarschijnlijk door dat vrije verkoop in pauper-België.
Oh noes er gaat een nitraat af in Augustus, 0,5 seconden van mijn leven is nu verpest.
.....Kennedy
pi_55609458
Ik heb nooit de lol van vuurwerk begrepen. Natuurlijk, een professionele show is prachtig. Maar wat nu de lol is om honderden euro's aan legaal vuurwerk uit te geven om daarna een beetje kansloos in je wijk te gaan knallen ontgaat mij.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_55609472
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:45 schreef DonkereKip het volgende:

uhm, niet iedereen koopt zoveel vuurwerk. mensen die alleen maar naar de aldi ofzo kunnen kopen echt niet voor ¤ 2000 aan vuurwerk
pi_55609578
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:57 schreef Maarten02 het volgende:
uhm, niet iedereen koopt zoveel vuurwerk. mensen die alleen maar naar de aldi ofzo kunnen kopen echt niet voor ¤ 2000 aan vuurwerk
Nee, het zijn juist de grootste idioten die duizenden euro's aan vuurwerk (en LCD TV's) uitgeven en vervolgens hun hand ophouden bij de voedselbank.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_55609700
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:51 schreef Wessiej het volgende:

[..]

Oh noes er gaat een nitraat af in Augustus, 0,5 seconden van mijn leven is nu verpest.
Als je ligt te slapen is dat een ander verhaal, mister flapdrol.
pi_55609742
Die 50 tot 70 miljoen euro geeft eigenlijk aan dat slechts een hele kleine groep veel vuurwerk koopt.

60 miljoen gedeeld door 16,4 miljoen Nederlanders is maar 3 euro 66 per Nederlander . Ergo: vuurwerk is een hype.
pi_55611253
Het geld is het enige aan vuurwerk wat me niks kan schelen; dat is iedereen z'n eigen keus, ik heb er geen last van als iemand z'n geld er aan uitgeeft. Er zullen wel een paar luitjes zijn die eigenlijk geen geld hebben, veel kopen en dan hun hand ophouden voor een uitkering/voedselbank, maar dat heb je met elk luxe-product. Er zijn ook mensen die (te) veel geld uitgeven aan telefoonkosten, een flatscreen/breedbeeld tv, noem maar op. De meesten hebben er wel 't geld voor gespaard en moeten dan zelf weten als ze 't leuk vinden het in een paar uur weg te knallen.

Maar vanwege al die andere nadelen die genoemd zijn, mag 't wat mij betreft nog steeds worden afgeschaft, hoe eerder hoe beter.
pi_55611355
Er zit gewoon 19% BTW op.
Dus het is ook nog eens goed voor de staatskas.
pi_55612860
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 21:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nee, het zijn juist de grootste idioten die duizenden euro's aan vuurwerk (en LCD TV's) uitgeven en vervolgens hun hand ophouden bij de voedselbank.
Ga je eerst eens ergens in verdiepen gast...je komt alleen in aanmerking voor een voedselpakket als je een minimaal inkomen hebt
  zaterdag 29 december 2007 @ 03:06:36 #126
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55618034
er wordt hier nu nog afgestoken. check de tijd...
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_55618072
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 03:06 schreef BaajGuardian het volgende:
Jij zit nog op FOK niet zeuren dus
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_55618152
Ik hou ook niet van die klappers etc., laatst was er hier al'n duizend klapper met aan't eind een grote knal, heel vaag. Sinds dat ik in de US 4 juli en nog een ander vuurwerk show heb gezien, is het vuurwerk hier maar saai. Daar had je pijlen die ontploften in hartjes, en bollen met een ring er om heen, en dat soort dingen.

Hier heb je enkel kleurtjes en inderdaad, de laatste jaren steeds meer klappers, 't lijkt soms wel een oorlogsveld
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  Redactie Frontpage zaterdag 29 december 2007 @ 11:22:27 #129
3926 crew  Djeez
pi_55620127
Het milieu heeft er ook enorm van te lijden. Auto's moeten steeds zuiniger worden, een roetfilter hebben etc, maar een veelvoud van de jaarlijkse uitstoot van auto's gaat rond oud en nieuw de lucht in. Denken die gasten dan echt niet aan het milieu? Volgens mij zijn er zelfs lui die zeer milieuvriendelijk leven, maar wel gezellig vuurwerk afsteken.
  zondag 30 december 2007 @ 18:34:59 #130
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_55659230
Ik koop al jaren geen vuurwerk meer en heb nog een paar rotjes en grondbloemen van een paar jaar geleden, denk ook niet dat dat spul dit jaar gebruikt wordt.
Mij boeit op zich het niet of mensen vuurwerk af steken of niet.
Maar doe het dan wel op 31 December en 1 Januari en hou het knalvuurwerk bij de sterkste legale rotjes die er zijn.

Gelukkig is het hier te Groningen kwa geknal opvallend rustig voor deze periode voor Oud & Nieuw.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  zondag 30 december 2007 @ 19:04:21 #131
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_55659922
Het valt hier eigenlijk ook wel mee dit jaar, geen idee waarom
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  zondag 30 december 2007 @ 19:18:23 #132
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55660256
Ik heb hier zo'n kuttig Tokkiekamp in de buurt zitten. Gaat nu de hele tijd door

Soms wel mooie pijlen trouwens
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_55661064
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:22 schreef Djeez het volgende:
Het milieu heeft er ook enorm van te lijden. Auto's moeten steeds zuiniger worden, een roetfilter hebben etc, maar een veelvoud van de jaarlijkse uitstoot van auto's gaat rond oud en nieuw de lucht in. Denken die gasten dan echt niet aan het milieu? Volgens mij zijn er zelfs lui die zeer milieuvriendelijk leven, maar wel gezellig vuurwerk afsteken.
boeien, vuurwerk pwnt! en zoveel vervuiling geeft vuurwerk echt niet hoor
pi_55661104
lol ik woon in den haag en er wordt hier bijna de hele nacht afgestoken, tot ongeveer 6 uur 's ochtends, dan is het een uurtje rustig en dan om 10 uur begint het weer

KLAPTERING!
  Redactie Games zondag 30 december 2007 @ 19:57:50 #135
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_55661287
quote:
Op zondag 30 december 2007 19:50 schreef Maarten02 het volgende:
lol ik woon in den haag en er wordt hier bijna de hele nacht afgestoken, tot ongeveer 6 uur 's ochtends, dan is het een uurtje rustig en dan om 10 uur begint het weer

KLAPTERING!
Jep zelf ook last van ( ook in Den Haag) moest er om 6 uur uit, kon niet slapen erdoor
Maar vond het niet erg, keek wel steeds even naar buiten
.....Kennedy
pi_55673625
Gisteren begon 't buurjongetje al om half acht (maar eventjes, toen werd 'ie door z'n ouders binnengehaald) en kwamen de knallen verderop er ook al snel achteraan, maar vanmorgen nog maar heel weinig gehoord. Blijkbaar kunnen ze toch wel wachten als 't binnen een aantal uur wel mag (10:00).

Zou trouwens wel lachen als een paar van die kansloze luitjes die al dagen/weken aan het knallen zijn om 9:59 nog even een vette bon krijgen
  maandag 31 december 2007 @ 09:16:39 #137
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_55673675
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 03:06 schreef BaajGuardian het volgende:
Hier ook! Heel de nacht heeft het geklapt... en wij wonen boven een gangetje welke vrij "geliefd" is nu!
Dat galmt ook lekker, niks mis mee om 2u smiddags maar 2u snachts
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 31 december 2007 @ 10:15:28 #138
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_55674505
Hier zijn ze al redelijk goed aant knallen

Mensen die huilen over het milieu en vuurwerk

2 jaar geleden hoorde je daar niemand over, maar nu opeens Priceless.

Ik koop dit jaar zelf geen vuurwerk ( 1ste jaar ) maar heb me altijd wel geamuseerd vroeger met vuurwerk afsteken, voor 20-30 euro allemaal verschillend vuurwerk kopen en dan de hele dag wat rondlopen en afsteken was je wel ff mee bezig.

En geldverspilling ... tjah de een vind het leuk om zich helemaal de tering te zuipen vanavond, de ander koopt voor 100 euro vuurwerk en doet daarna hetzelfde zoveel boeit dat niet.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 31 december 2007 @ 10:18:58 #139
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55674572
Kankerkampers. Nauwelijks kunnen slapen met die kansloze hobby van ze
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_55675526
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:57 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb nooit de lol van vuurwerk begrepen. Natuurlijk, een professionele show is prachtig. Maar wat nu de lol is om honderden euro's aan legaal vuurwerk uit te geven om daarna een beetje kansloos in je wijk te gaan knallen ontgaat mij.
er zijn mensen die tientallen euro's overhebben om dagen achter elkaar mensen te kunnen irriteren
pi_55675947
Veelse vroeg wakker geworden door dat klote vuurwerk. Stelletje paupers zijn het.
Lest we forget..
  maandag 31 december 2007 @ 11:55:58 #142
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_55677188
quote:
Op maandag 31 december 2007 11:13 schreef shadow196 het volgende:
Veelse vroeg wakker geworden door dat klote vuurwerk. Stelletje paupers zijn het.
Het was hier tot 09:59:59 redelijk stil, maar om 10:00:00 begon het geknal, want toen 'mocht' het.
De eerste golf knallers was met een half uurtje afgelopen (ik hoop dat alles op is), maar sinds elf uur zijn de buurkindjes bezig met vuurpijltjes waarvan er tot drie keer aan toe bijna eentje in de frituurpan landde waarmee ik buiten mijn oliebollen stond te bakken.
  maandag 31 december 2007 @ 11:57:52 #143
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_55677245
Net was er eentje zó hard hier in de straat dat er een paar autoalarmen van afgingen...
pi_55677417
ik heb net alles van vorig jaar op een grote hoop gegooit en allemaal tegelijk afgestoken.
ben ik daar ook weer vanaf .

dit jaar geen vuurwerk meer voor mij

[ Bericht 13% gewijzigd door PimSchelp op 31-12-2007 12:10:39 ]
pi_55677920
Een paar uurtjes knallen per jaar vind ik best maar het lijkt potdomme wel of Maikuuul heel Nederland heeft opgestookt om een week van te voren al dag en nacht met die ellende te beginnen
Leave it to me. We're checking out.
pi_55678278
Heb me kat al 1,5 dag niet gezien
pi_55679101
Ik vind vuurwerk wel leuk Ben er alleen een beetje bang van Moet zo ook nog boodschappen doen Zal wel leuk worden Mijn hond vindt het wel leuk En mijn kat is al wel redelijk gewend, hier steken ze namelijk ook al een hele tijd vuurwerk af
  maandag 31 december 2007 @ 14:02:48 #148
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_55681280
Hoerige kankerkuttyfusknallers!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo..dat lucht ff lekker op..
  maandag 31 december 2007 @ 14:30:06 #149
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_55682083
quote:
Op maandag 31 december 2007 12:29 schreef Trusten het volgende:
Heb me kat al 1,5 dag niet gezien
Ik hoop dat je hem snel vind.
Kijk vooral in en om het huis, ze willen zich nog wel eens verstoppen.
Zowieso is het slim om vandaag je huisdieren zoveel mogelijk binnen te houden
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_55682254
Huillies !! MAAR 1x per jaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')