abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 december 2007 @ 14:48:07 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55490557

Vuurwerk toen het nog mooi was.

Vuurwerk, naar mijn mening een gevaarlijker dan gedacht wordt goedje, vooral in deze tijd met al het illegale maar ook legale knalvuurwerk.

Mijn herinnering aan oudjaarsnacht in de tijd dat ik het zelf nog kocht.. (begin jaren 90)
Vooral siervuurwerk, en de enige knallen waren van rotjes en 3 x in de hele nacht mischien karbiet.
Het was voor jonge kinderen veilig voor de deur in de eigen straat, vuurpijlen werden door de ouders met een fles met een grond bodem gezet. de kleinsten kregen sterretjes en trektouwtjes.

Anno 2000 - 2007 is het steeds erger geworden, steeds zwaarder vuurwerk, steeds minder toezicht.
De hele nacht door lijkt het wel oorlog, dieren kruipen achter de bank van de stress en kleine kinderen huilen.

Persoonlijk ben ik voor een amerikaans model in nederland inzake vuurwerk, dat de gemeente het op een centrale grote open plek professioneel afsteekt, grote vuurpijlen en dergerlijk siervuurwerk.
Voorbeeldje:

Nu snap ik best dat hier mensen zitten, die dit lezen en denken dat dit hun "vrijheid" inperkt.
Nu wil ik die mensen die blijkbaar van knalvuurwerk houden alvast vragen, wat is er leuk en nuttig aan bijv een duizendklapper, het maakt een paar minuten kabaal en dat is het, en daar besteed je dan je geld aan, en daar laat je de gemeente geld aan besteden het weer op te ruimen.
Wat is er leuk aan een nitraatbom? mischien blaas je wel iemand zijn/haar oor doof, of zijn/haar hand eraf. Of mischien je eigen, en gebeurt dat niet is dan de "shrik" van mensen wat 'leuk' is?
Wat hebben mensen met knalvuurwerk op de 'oosterse traditie' na dat de 'geesten worden weggejaagd'
De kerken luidden daar hun klokken altijd voor, maar goed dat is alleen even een stukje detail.

Oorzaken van vuurwerk zoals het in het huidige model bestaat:

1: vervuiling - moet door gemeente opgeruimd worden want mensen zelf hebben daar blijkbaar geen tijd voor tussen het volzuipen door.
2: stress voor dieren en ouderen - en ja stress slaat ook op de gezondheid.
3: gewonden/doden - elk jaar weer mensen die niet nadenken en zichzelf en anderen schade berokkenen.
4: vernieling - spreekt voor zichzelf.

Daarbij komt dat aan het verkrijgen van vuurwerk ook een aantal haken en ogen zitten.

Zo beginnen vooral jongeren steeds vroeger met vuurwerk afsteken, dit jaar was het al in november raak.
De politie kan hier natuurlijk niet constant op letten, en rukken daar ook allang niet meer voor uit sinds de buurtagent uit de nederlandse samenleving is verdwenen.
Baldadigheden door vuurwerk komen ook steeds vaker voor, zo worden verkeersborden aan 'scherven' geblazen, en worden er steeds vaker chemicaliėn gebruikt (zie crofty)
Gemeentes nemen tegenwoordig zelfs al initiatief door postbussen te verwijderen.
Politie is gedwongen tot grote controles vanwege tonnen aan illegaal "levensgevaarlijk" vuurwerk.

Men kan niet ontkennen dat het volledig uit de hand is gelopen door de jaren heen.

Wat vinden jullie?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 23 december 2007 @ 14:48:42 #2
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_55490572
dat was de vraag niet

[ Bericht 13% gewijzigd door buzzer op 23-12-2007 14:52:48 ]
There is no rehab for stupidity.
pi_55490652
Puik topic.
pi_55490719
Hou toch op stress voor die kutbeesten
Al vind ik ook dat de gemeente gewoon een show moet geven en that's it.
pi_55490783
al die moeite in een topic stoppen
pi_55491010
Je overdrijft.
What Would Goku Do
pi_55491074
Een lange OP in KLB? Gewaagd.
pi_55491116
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:09 schreef Kadoc het volgende:
Nee kansloos
  zondag 23 december 2007 @ 15:12:55 #9
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_55491148
Mooie OP NYC daar is het altijd mooi met oud en nieuw
pi_55491168
Knalvuurwerk

Mensen die het kopen
pi_55491200
Ga het leger in eikels.
  zondag 23 december 2007 @ 15:16:17 #12
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_55491219
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ga het leger in eikels.
De luchtmacht
  zondag 23 december 2007 @ 15:19:23 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55491294
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:12 schreef Tecnix het volgende:
Kan het me voorstellen
Met zn allen gewoon gezellig met een wijntje op een terrasje staan naar de lucht kijken ipv overal om je heen getorpedeert te worden met explosies.
  zondag 23 december 2007 @ 15:20:12 #14
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55491311
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:09 schreef Kadoc het volgende:
Ik dacht altijd dat KLB en ONZ behoorlijk verschillen.
pi_55491346
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:11 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nee kansloos
Nee hoor.
En vanaf nu wordt er ontopic gereageerd.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  zondag 23 december 2007 @ 15:23:22 #16
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_55491378
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:12 schreef Tecnix het volgende:
Idd een goede OP, komt niet vaak voor dat ik zo'n lange OP helemaal lees in KLB, maar deze bleef me tot het einde boeien. Waarom? Daarom

Zou wel vet zijn als de gemeente een vuurwerkshow geeft. Maar dan wel een mascleta show
Het leven is zo flexibel als Barbapapa!!!
pi_55491424
tvp
  zondag 23 december 2007 @ 15:27:14 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55491463
Och toen ik nog jong was (OMG, zeg ik dat echt?) had ik ook alle soorten vuurwerk.

Groene strijkers waren leuk. Gewoon met de kisten op gaan staan voor een zwaardere klap.

Zwarte strijkers waren leuk als er ijs op het water lag.

Nitraten idem.

Doodskoppen nooit gehad, ook nooit willen hebben. Dat is voor mij echt te zwaar vuurwerk.

Lawine pijlen in een wak gooien zodat hij de hele sloot volgt en aan het eind een iets groter wak maakt, ook tof.

Maar de laatste jaren heb ik voornamelijk genoegen van het kijken naar vuurwerk. Koop het zelf bijna niet meer. Voor ¤10 aan siervuurwerk misschien.

Het hoort er gewoon allemaal bij. Zometeen ga je nog roepen: drank met oud en nieuw. Waarom?

Blaat, redenenen om het niet te doen etc etc.
pi_55491499
ik vind dat zo'n lompe knal wel wat heeft. daarom gaan we ook weer carbit knallen.
je bent gewoon niet echt handig bezig als je jezelf verwond met vuurwerk.
gewoon goed opletten. en als we savond genoeg drank ophebben gaan we naar een feest en word er ook nie meer geknald
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_55491565
toen ik nog jong was, was vuurwerk exact hetzelfde als dat het nu is dus ik zie het probleem gewoon niet
pi_55491861
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:27 schreef TheThirdMark het volgende:
Och toen ik nog jong was (OMG, zeg ik dat echt?) had ik ook alle soorten vuurwerk.

Groene strijkers waren leuk. Gewoon met de kisten op gaan staan voor een zwaardere klap.

Zwarte strijkers waren leuk als er ijs op het water lag.

Nitraten idem.

Doodskoppen nooit gehad, ook nooit willen hebben. Dat is voor mij echt te zwaar vuurwerk.

Lawine pijlen in een wak gooien zodat hij de hele sloot volgt en aan het eind een iets groter wak maakt, ook tof.

Maar de laatste jaren heb ik voornamelijk genoegen van het kijken naar vuurwerk. Koop het zelf bijna niet meer. Voor ¤10 aan siervuurwerk misschien.

Het hoort er gewoon allemaal bij. Zometeen ga je nog roepen: drank met oud en nieuw. Waarom?

Blaat, redenenen om het niet te doen etc etc.
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  zondag 23 december 2007 @ 15:44:54 #22
106911 daisy_ducky
..............................
pi_55491929
Als ik hier vrienden/bekenden en collega's hoor,haald zo ongeveer iedereen vuurwerk in Belgie.
pi_55491936
quote:
1: vervuiling - moet door gemeente opgeruimd worden want mensen zelf hebben daar blijkbaar geen tijd voor tussen het volzuipen door.
3: gewonden/doden - elk jaar weer mensen die niet nadenken en zichzelf en anderen schade berokkenen.
1: Ik ruim het netjes elk jaar zelf op.. Om 2 uur 's nachts sta ik het al bij elkaar te vegen en ook vuurwerk dat niet van mij is gaat gewoon netjes mee de vuilniszak in. Omdat ik vuurwerk afsteek hou ik het bij 1 glaasje champagne. Na het afsteken lekker aan het bier, want ik ken m'n verantwoordelijkheid.
2: Mijn dieren hebben geen stress, omdat ik ze er aan heb leren wennen d.m.v cdtjes en praktijk. Zouden meer mensen eens energie in moeten steken in plaats van te zeiken.
3: Ik leef de veiligheidsmaatregelen beter na dan de gemiddelde afsteker. (bijv massief houten pijlenrek bouwen, bakstenen om multi-shots potten heen, zware cakes met spanbanden bevestigd aan houten paaltjes in de grond) en ik hou altijd rekening met omstanders). Meestal is het zo dat ik het vuurwerk van de buren juist op me af krijg
4: Vernieling doe ik niet aan. Ik ben gelukkig goed opgevoed. En de jeugd tegenwoordig moet daar maar eens hard op aangepakt worden.

Maarja ik ben ook zo'n vuurwerkfreak die zich er wat meer in verdiept en ook in het jaar meehelpt met professionele shows. En dat in tegenstelling tot al die kanslozen die op 31 dec denken "even" zwaar vuurwerk af te steken

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr_Rammstein op 23-12-2007 15:53:02 ]
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
pi_55492120
brb ff lawinepijl afstekuh
  zondag 23 december 2007 @ 16:17:23 #25
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_55492710
quote:
Wij laten het anders gewoon door bureau HALT kinderen opruimen.
Het leven is zo flexibel als Barbapapa!!!
  zondag 23 december 2007 @ 16:26:22 #26
200665 storemem12
ts is een zeikert
pi_55492974
zeur niet zo het is 1 x per jaar en het is voor veel mensen geweldig om te doen zoals ik de hele dag beetje afsteken dat jij de lol er niet van in ziet is niet ons probleem maar ga dan niet lopen kkeren hiero
een joint in de morgen is een dag zonder zorgen
pi_55493404
Nou dan zou ik hier ook maar ff reageren.
Ik ben dus ook vuurwerkfreak zoals mn naam al zegt. Je hebt genoeg mensen die van vuurwerk houden zoals ik die niet slopen. Helaas zijn er ook veel mensen die het leuk vinden om een bord van een paal af te blazen.

Mensen die zeggen dat vuurwerk gevaarlijk is zijn eigenlijk gewoon triest. Als een nitraat"bom" zoals jullie zeggen zo gevaarlijk is waarom wordt het dan overal in Europa verkocht(behalve Nederland, Duitsland) verkocht. Als jij goed met je vuurwerk omgaat kan er niks fout gaan of er moet een productiefout bij zitten maar dat kan ook met een televisie gebeuren.

Wat mensen zeggen over nitraat"bommen" en vlinder"bommen" slaat nergens op.

HET ZIJN GEEN BOMMEN!!!!!

Met een nitraat blaas je geen auto of huis op maar met een bom wel. Trieste mensen die dat zeggen net zoals de media die zo het vuurwerk een slechte naam geven door het een bom te noemen.

Over het opruimen de meeste mensen ruimen hun vuurwerk op op 1 januari net zoals ik zodat geen andere mensen er last van hebben. En als jullie lopen te zeiken over het milieu dat het zo slecht is ga dan voortaan met de fiets of OV en niet met de auto!!!!
pi_55494483
Ben het eens met Thumping Thunder

En bedenk met net iets. De topic starter heeft het over begin jaren '90 toen alles nog niet zo zwaar was. Nou ik weet niet waar hij woonde , maar zal hem eens even wakker schudden.. In de jaren 90 werd er in Belgiė nóg 2x zo zwaarder vuurwerk verkocht dan tegenwoordig nog te krijgen is, want ook in Belgiė zijn de regels aanzienlijk verscherpt. In de jaren 90 heb ik ook altijd veel mensen op straat altijd in de weer gezien met chinese rollen, flowerbeds (en dan écht groot kaliber). In de jaren '90 kwam je de bekende miljoenklappers zelfs nog tegen (die stak de coffeeshop bij me om de hoek ook elk jaar af) en dat was een kist op een pallet gevuld. De Flowerbeds stonden werkelijk op 1 januari overal in de straten. Als ik om 12 uur op het balkon in A'dam stond zag ik altijd de grootste shells voorbij komen en dat in een tijd dat consumenten cakes nog totaal niet te koop waren (alleen de chinese potjes, waar hooguit een fonteintje uit kwam). Mijn buren waren altijd bezig met harde knallers en ja dit waren staven, waar een vlindertje of nitraat bij verbleekt! Ook lawinepijlen waren in die tijd al zeer populair.

Het enige verschil is dat vuurwerk toen nog niet zo overhyped werd door de media en de overheid.. En dit komt echt alleen maar door de vuurwerkramp. Het lijkt erop dat de rest van Nederland er een groter trauma van heeft overgehouden dan de bevolken in Enschede zelf, want ook daar wordt weer meer dan ooit geknald.
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
  zondag 23 december 2007 @ 17:54:24 #29
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_55494968
Oud&Nieuw in Nederland vind ik verschrikkelijk, je kan na 12-en nauwelijks normaal over straat lopen/fietsen. Verder ben ik het wel met TS eens, wat is in godsnaam de lol van zo'n keiharde 'bom' ? Stop je geld dan in een mooie pijl.

Gelukkig ga ik al jaren op wintersport met oud&nieuw, daar doen ze niet aan eng vuurwerk.
pi_55495030
Net dikke mega vlinders afgestoken, hihi stoer hé ?
  zondag 23 december 2007 @ 18:11:06 #31
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_55495299
Het enige wat ik ga afsteken is een dikke verse joint waarmee ik een knallend nieuwjaar in ga
pi_55495565
knal vuurwerk is echt kut. siervuurwerk daar en tegen
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
  zondag 23 december 2007 @ 18:39:43 #33
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_55496090
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:45 schreef Mr_Rammstein het volgende:

[..]

1: Ik ruim het netjes elk jaar zelf op.. Om 2 uur 's nachts sta ik het al bij elkaar te vegen en ook vuurwerk dat niet van mij is gaat gewoon netjes mee de vuilniszak in. Omdat ik vuurwerk afsteek hou ik het bij 1 glaasje champagne. Na het afsteken lekker aan het bier, want ik ken m'n verantwoordelijkheid.
2: Mijn dieren hebben geen stress, omdat ik ze er aan heb leren wennen d.m.v cdtjes en praktijk. Zouden meer mensen eens energie in moeten steken in plaats van te zeiken.
3: Ik leef de veiligheidsmaatregelen beter na dan de gemiddelde afsteker. (bijv massief houten pijlenrek bouwen, bakstenen om multi-shots potten heen, zware cakes met spanbanden bevestigd aan houten paaltjes in de grond) en ik hou altijd rekening met omstanders). Meestal is het zo dat ik het vuurwerk van de buren juist op me af krijg
4: Vernieling doe ik niet aan. Ik ben gelukkig goed opgevoed. En de jeugd tegenwoordig moet daar maar eens hard op aangepakt worden.

Maarja ik ben ook zo'n vuurwerkfreak die zich er wat meer in verdiept en ook in het jaar meehelpt met professionele shows. En dat in tegenstelling tot al die kanslozen die op 31 dec denken "even" zwaar vuurwerk af te steken
Zo moet het
Love will tear us apart (Joy Division)
  zondag 23 december 2007 @ 19:08:58 #34
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_55496924
ik doe aan illegaal en legaal, het illegaal moet ook gewoon leuk blijven. Geen dingen kapot maken dat slaat gewoon helemaal nergens op pak dan maar een stel bakstenen maak er een leuk muurtje van en knal dat maar kapot zodat je het dan weer opnieuw kan kapot maken. Overigens vind ik ook dat je bij het illegaal (maar ook legaal natuurlijk) altijd maar dan ook echt altijd moet weten waar er mensen staan in je omgeving, zodat je weet waar je heen moet gooien. Voor de cakes/fonteinen moet je ook gewoon tussen 2/3 bakstenen zetten zodat ze niet kunne omvallen.
En het belangrijkste is natuurlijk wel: gezelligheid met elkaar maken dan is oud en nieuw een mooie dag van het jaar
Wit-Rood-Wit zit in ons bloed,
We zijn de beste en zo gooooooooed,
Ik spring me hele leven laaaaaaaaang,
Voor Aaaaaaajax Aaaaaaamsterdam,
pi_55497567
quote:
Oorzaken van vuurwerk zoals het in het huidige model bestaat:

Dus dé oplossing voor minder vuurwerk:
1: Zorgen dat de gemeente beter opruimt.
2: Zorgen dat de dieren en ouderen minder stress hebben.
3: Betere ziekenhuizen bouwen.
4: Meer hufter-proof bushokjes.
  zondag 23 december 2007 @ 19:42:53 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55497824
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:32 schreef Robier het volgende:

[..]

Dus dé oplossing voor minder vuurwerk:
1: Zorgen dat de gemeente beter opruimt.
2: Zorgen dat de dieren en ouderen minder stress hebben.
3: Betere ziekenhuizen bouwen.
4: Meer hufter-proof bushokjes.
Dat is achter de problemen aanlopen.

1: Zorgen dat de gemeente niet hoeft op te ruimen
2: Zorgen dat dieren en ouderen geen stress krijgen.
3: Zorgen dat mensen geen explosieven meer hebben.
4: Buurtagent terug in de samenleving die baldadige koters direct aanpakt en in de gaten houdt.
pi_55501744
Waarom een grote groep goede vuurwerk afstekers laten leiden onder een kleine groep slechte vuurwerk afstekers?

Stel je zit elke zondag fanatiek in de kerk en er zit in diezelfde kerk een groepje mensen die de hele tijd de dominee uitschelden. Hierdoor wordt die kerk gesloten en kun je nergens anders heen. Hoe zouden jullie dat vinden dan?

Dit gebeurd er ook bij het vuurwerk wat natuurlijk onterecht is. Als je gewoon normaal met vuurwerk omgaat dan is er niks aan de hand en als je het explosieven gaat noemen je blaast met vuurwerk geen huis op hoor...!!
  zondag 23 december 2007 @ 22:31:18 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55502348
quote:
Op zondag 23 december 2007 22:10 schreef ThumpingThunder het volgende:
Waarom een grote groep goede vuurwerk afstekers laten leiden onder een kleine groep slechte vuurwerk afstekers?

Stel je zit elke zondag fanatiek in de kerk en er zit in diezelfde kerk een groepje mensen die de hele tijd de dominee uitschelden. Hierdoor wordt die kerk gesloten en kun je nergens anders heen. Hoe zouden jullie dat vinden dan?

Dit gebeurd er ook bij het vuurwerk wat natuurlijk onterecht is. Als je gewoon normaal met vuurwerk omgaat dan is er niks aan de hand en als je het explosieven gaat noemen je blaast met vuurwerk geen huis op hoor...!!
Dit is een (naast slecht geschreven) stukje vanuit de zogeheten snoepjes geest.
Voorbeeldje: Je geeft je kind elke dag snoepjes, of het gezond is daargelaten. Wil het daarna de snoepjes nog opgeven, nee natuurlijk niet.

Denk eerst eens na over het hele gebeuren van vuurwerk, ik zal je daar een leuke vraag over stellen.

Zou jij op 4 mei een spelcomputer kopen en die dan savonds om 12 uur aan stukken gooien?

Of klinkt dat absurd, ik vind dat namelijk net zo absurd als knalvuurwerk kopen en afsteken.
Al zou het eerste niemand schaden in of hun gezondheid, rust of bezit.

p.s. als je met vuurwerk verkeersborden en postbussen kunt opblazen is het naar mijn mening al sterk genoeg om iemand ernstige verwondingen te bezorgen.
  maandag 24 december 2007 @ 15:26:01 #39
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_55515365
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:26 schreef storemem12 het volgende:
zeur niet zo het is 1 x per jaar en het is voor veel mensen geweldig om te doen zoals ik de hele dag beetje afsteken dat jij de lol er niet van in ziet is niet ons probleem maar ga dan niet lopen kkeren hiero
Boh 1 keer per jaar... ik weet niet waar jij woont
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  maandag 24 december 2007 @ 15:31:12 #40
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_55515480
Mensen die altijd gingen huilen / politie dreigden te bellen als wij vuurwerk kwamen afsteken

We gingen meestal met een groepje van 6, en dan gewoon wat rondlopen met tassen vol strijkers/pijltjes/pfff weet ik veel wat allemaal
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_55516524
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat is achter de problemen aanlopen.

1: Zorgen dat de gemeente niet hoeft op te ruimen
2: Zorgen dat dieren en ouderen geen stress krijgen.
3: Zorgen dat mensen geen explosieven meer hebben.
4: Buurtagent terug in de samenleving die baldadige koters direct aanpakt en in de gaten houdt.
Ik doelde er meer op dat er in je OP stond dat dat lijstje oorzaken van vuurwerk waren. Maar ik snap je punt .
pi_55516740
Vuurwerk!
Mensen die er misbruik van maken .
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_55516841
Alleen vuurwerk verkoop op oudjaarsdag.
pi_55516875
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:31 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die altijd gingen huilen / politie dreigden te bellen als wij vuurwerk kwamen afsteken

We gingen meestal met een groepje van 6, en dan gewoon wat rondlopen met tassen vol strijkers/pijltjes/pfff weet ik veel wat allemaal
Ik pak het vuurwerk altijd af van die klein rotjong.
pi_55521670
Het lijkt wel oorlog, whaha
Kom op, beetje knallen, gewoon met de tijd meegaan.
pi_55521690
quote:
Op maandag 24 december 2007 18:57 schreef ColtZ40 het volgende:
Alleen vuurwerk verkoop op oudjaarsdag.
Ja he, en dan aansluiten bij de rij die op de A2 begint bij Utrecht terwijl je in den haag moet afhalen.
pi_55521781
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[ afbeelding ]
Vuurwerk toen het nog mooi was.

Wat is er leuk aan een nitraatbom? mischien blaas je wel iemand zijn/haar oor doof, of zijn/haar hand eraf.
OF je bent geen prutser en je blaast een prullenbak op
pi_55521865
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:45 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Meestal is het zo dat ik het vuurwerk van de buren juist op me af krijg
lol dat heb ik dus ook elk jaar van die straalbezopen patsertjes die honderden euro's aan vuurwerk uitgeven, zich helemaal klem zuipen en het dan vrolijk gaan afsteken.
  maandag 24 december 2007 @ 22:12:19 #49
84009 girllover
You had me at hello
pi_55522214
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:27 schreef TheThirdMark het volgende:
Koop het zelf bijna niet meer. Voor ¤10 aan siervuurwerk misschien.
Wat kun je daarvoor kopen dan?
pi_55524218
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:54 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hou toch op stress voor die kutbeesten
Al vind ik ook dat de gemeente gewoon een show moet geven en that's it.
Onze hond ligt te trillen in z'n mand met dat vuurwerk. Das gewoon zielig voor dat beestje. Punkt aus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')