Nee kansloosquote:Op zondag 23 december 2007 15:09 schreef Kadoc het volgende:
Een lange OP in KLB? Gewaagd.
De luchtmachtquote:Op zondag 23 december 2007 15:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ga het leger in eikels.
Kan het me voorstellenquote:Op zondag 23 december 2007 15:12 schreef Tecnix het volgende:
Mooie OPNYC daar is het altijd mooi met oud en nieuw
Ik dacht altijd dat KLB en ONZ behoorlijk verschillen.quote:Op zondag 23 december 2007 15:09 schreef Kadoc het volgende:
Een lange OP in KLB? Gewaagd.
Nee hoor.quote:
Idd een goede OP, komt niet vaak voor dat ik zo'n lange OP helemaal lees in KLB, maar deze bleef me tot het einde boeien. Waarom? Daaromquote:Op zondag 23 december 2007 15:12 schreef Tecnix het volgende:
Mooie OPNYC daar is het altijd mooi met oud en nieuw
quote:Op zondag 23 december 2007 15:27 schreef TheThirdMark het volgende:
Och toen ik nog jong was (OMG, zeg ik dat echt?) had ik ook alle soorten vuurwerk.
Groene strijkers waren leuk. Gewoon met de kisten op gaan staan voor een zwaardere klap.
Zwarte strijkers waren leuk als er ijs op het water lag.
Nitraten idem.
Doodskoppen nooit gehad, ook nooit willen hebben. Dat is voor mij echt te zwaar vuurwerk.
Lawine pijlen in een wak gooien zodat hij de hele sloot volgt en aan het eind een iets groter wak maakt, ook tof.
Maar de laatste jaren heb ik voornamelijk genoegen van het kijken naar vuurwerk. Koop het zelf bijna niet meer. Voor ¤10 aan siervuurwerk misschien.
Het hoort er gewoon allemaal bij. Zometeen ga je nog roepen: drank met oud en nieuw. Waarom?
Blaat, redenenen om het niet te doen etc etc.
1: Ik ruim het netjes elk jaar zelf op.. Om 2 uur 's nachts sta ik het al bij elkaar te vegen en ook vuurwerk dat niet van mij is gaat gewoon netjes mee de vuilniszak in. Omdat ik vuurwerk afsteek hou ik het bij 1 glaasje champagne. Na het afsteken lekker aan het bier, want ik ken m'n verantwoordelijkheid.quote:1: vervuiling - moet door gemeente opgeruimd worden want mensen zelf hebben daar blijkbaar geen tijd voor tussen het volzuipen door.
2: stress voor dieren en ouderen - en ja stress slaat ook op de gezondheid.
3: gewonden/doden - elk jaar weer mensen die niet nadenken en zichzelf en anderen schade berokkenen.
4: vernieling - spreekt voor zichzelf.
Wij laten het anders gewoon door bureau HALT kinderen opruimen.quote:1: vervuiling - moet door gemeente opgeruimd worden want mensen zelf hebben daar blijkbaar geen tijd voor tussen het volzuipen door.
Zo moet hetquote:Op zondag 23 december 2007 15:45 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[..]
1: Ik ruim het netjes elk jaar zelf op.. Om 2 uur 's nachts sta ik het al bij elkaar te vegen en ook vuurwerk dat niet van mij is gaat gewoon netjes mee de vuilniszak in. Omdat ik vuurwerk afsteek hou ik het bij 1 glaasje champagne. Na het afsteken lekker aan het bier, want ik ken m'n verantwoordelijkheid.
2: Mijn dieren hebben geen stress, omdat ik ze er aan heb leren wennen d.m.v cdtjes en praktijk. Zouden meer mensen eens energie in moeten steken in plaats van te zeiken.
3: Ik leef de veiligheidsmaatregelen beter na dan de gemiddelde afsteker. (bijv massief houten pijlenrek bouwen, bakstenen om multi-shots potten heen, zware cakes met spanbanden bevestigd aan houten paaltjes in de grond) en ik hou altijd rekening met omstanders). Meestal is het zo dat ik het vuurwerk van de buren juist op me af krijg![]()
4: Vernieling doe ik niet aan. Ik ben gelukkig goed opgevoed. En de jeugd tegenwoordig moet daar maar eens hard op aangepakt worden.
Maarja ik ben ook zo'n vuurwerkfreak die zich er wat meer in verdiept en ook in het jaar meehelpt met professionele shows. En dat in tegenstelling tot al die kanslozen die op 31 dec denken "even" zwaar vuurwerk af te steken![]()
Dus dé oplossing voor minder vuurwerk:quote:Oorzaken van vuurwerk zoals het in het huidige model bestaat:
1: vervuiling - moet door gemeente opgeruimd worden want mensen zelf hebben daar blijkbaar geen tijd voor tussen het volzuipen door.
2: stress voor dieren en ouderen - en ja stress slaat ook op de gezondheid.
3: gewonden/doden - elk jaar weer mensen die niet nadenken en zichzelf en anderen schade berokkenen.
4: vernieling - spreekt voor zichzelf.
Dat is achter de problemen aanlopen.quote:Op zondag 23 december 2007 19:32 schreef Robier het volgende:
[..]
Dus dé oplossing voor minder vuurwerk:
1: Zorgen dat de gemeente beter opruimt.
2: Zorgen dat de dieren en ouderen minder stress hebben.
3: Betere ziekenhuizen bouwen.
4: Meer hufter-proof bushokjes.
Dit is een (naast slecht geschreven) stukje vanuit de zogeheten snoepjes geest.quote:Op zondag 23 december 2007 22:10 schreef ThumpingThunder het volgende:
Waarom een grote groep goede vuurwerk afstekers laten leiden onder een kleine groep slechte vuurwerk afstekers?
Stel je zit elke zondag fanatiek in de kerk en er zit in diezelfde kerk een groepje mensen die de hele tijd de dominee uitschelden. Hierdoor wordt die kerk gesloten en kun je nergens anders heen. Hoe zouden jullie dat vinden dan?
Dit gebeurd er ook bij het vuurwerk wat natuurlijk onterecht is. Als je gewoon normaal met vuurwerk omgaat dan is er niks aan de hand en als je het explosieven gaat noemen je blaast met vuurwerk geen huis op hoor...!!
Boh 1 keer per jaar... ik weet niet waar jij woontquote:Op zondag 23 december 2007 16:26 schreef storemem12 het volgende:
zeur niet zo het is 1 x per jaar en het is voor veel mensen geweldig om te doen zoals ik de hele dag beetje afsteken dat jij de lol er niet van in ziet is niet ons probleem maar ga dan niet lopen kkeren hiero
Ik doelde er meer op dat er in je OP stond dat dat lijstje oorzaken van vuurwerk waren. Maar ik snap je puntquote:Op zondag 23 december 2007 19:42 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat is achter de problemen aanlopen.
1: Zorgen dat de gemeente niet hoeft op te ruimen
2: Zorgen dat dieren en ouderen geen stress krijgen.
3: Zorgen dat mensen geen explosieven meer hebben.
4: Buurtagent terug in de samenleving die baldadige koters direct aanpakt en in de gaten houdt.
Ik pak het vuurwerk altijd af van die klein rotjong.quote:Op maandag 24 december 2007 15:31 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die altijd gingen huilen / politie dreigden te bellen als wij vuurwerk kwamen afsteken
We gingen meestal met een groepje van 6, en dan gewoon wat rondlopen met tassen vol strijkers/pijltjes/pfff weet ik veel wat allemaal
Ja he, en dan aansluiten bij de rij die op de A2 begint bij Utrecht terwijl je in den haag moet afhalen.quote:Op maandag 24 december 2007 18:57 schreef ColtZ40 het volgende:
Alleen vuurwerk verkoop op oudjaarsdag.
OF je bent geen prutser en je blaast een prullenbak opquote:Op zondag 23 december 2007 14:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[ afbeelding ]
Vuurwerk toen het nog mooi was.
Wat is er leuk aan een nitraatbom? mischien blaas je wel iemand zijn/haar oor doof, of zijn/haar hand eraf.
lol dat heb ik dus ook elk jaarquote:Op zondag 23 december 2007 15:45 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Meestal is het zo dat ik het vuurwerk van de buren juist op me af krijg![]()
Wat kun je daarvoor kopen dan?quote:Op zondag 23 december 2007 15:27 schreef TheThirdMark het volgende:
Koop het zelf bijna niet meer. Voor ¤10 aan siervuurwerk misschien.
Onze hond ligt te trillen in z'n mand met dat vuurwerk. Das gewoon zielig voor dat beestje. Punkt aus.quote:Op zondag 23 december 2007 14:54 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hou toch op stress voor die kutbeesten
Al vind ik ook dat de gemeente gewoon een show moet geven en that's it.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |