abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55513277
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar dan ook niet meer klagen dat de kwaliteit van overheidspersoneel terug loopt he ?
Ik klaag niet. Maar wat ik vind is dat de Minister President zijn salaris de norm mag zijn, dus ook voor PO medewerkers.

Ik vind het niet goed dat meneer Witteman meer verdiend als de Minister President. Dus als ze daar wat aan gaan doen, prima.

Verder vind ik dat de Minister President wel meer mag verdienen trouwens....
pi_55513653
quote:
Op zondag 23 december 2007 23:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

wil ik best extra belasting voor betalen.
Ik niet, betaal al meer dan genoeg.
pi_55513673
Ach degenen die de echt vette 'salarissen' hebben, een Mart Smeets, een Jeroen Pauw, een Paul Witteman, zitten toch in hun eigen BV die dan door de omroep ingehuurd wordt. Zo valt deze maatregel eenvoudig te omzeilen, en kunnen de heren P&W hun links lullen, rechts vullen mentaliteit vasthouden.
pi_55513730
quote:
Op maandag 24 december 2007 14:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ach degenen die de echt vette 'salarissen' hebben, een Mart Smeets, een Jeroen Pauw, een Paul Witteman, zitten toch in hun eigen BV die dan door de omroep ingehuurd wordt. Zo valt deze maatregel eenvoudig te omzeilen, en kunnen de heren P&W hun links lullen, rechts vullen mentaliteit vasthouden.
Weet je toevallig een paar namen van BV,s van deze bekende Nederlanders dan kan ik online financiële gegevens opvragen bij de KvK.


De BV van Jeroen Pauw heet: TVBV en hier kun je tegen betaling de financiële cijfers in zien.

[ Bericht 15% gewijzigd door more op 24-12-2007 14:17:09 ]
pi_55513841
quote:
Op maandag 24 december 2007 14:11 schreef more het volgende:

[..]

Weet je toevallig een paar namen van BV,s van deze bekende Nederlanders dan kan ik online financiële gegevens opvragen bij de KvK.
Van Jeroen Pauw heet het dacht ik 'TVBV' (het toppunt van creativiteit ) van de anderen weet ik het niet. En ik weet eigenlijk ook niet of zij het via een BV doen, er zijn natuurlijk nog meer meer bedrijfsvormen.
pi_55514215
quote:
Op maandag 24 december 2007 14:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ach degenen die de echt vette 'salarissen' hebben, een Mart Smeets, een Jeroen Pauw, een Paul Witteman, zitten toch in hun eigen BV die dan door de omroep ingehuurd wordt. Zo valt deze maatregel eenvoudig te omzeilen, en kunnen de heren P&W hun links lullen, rechts vullen mentaliteit vasthouden.
Ook daar kan je met de omroepen simpele afspraken over maken.
pi_55514235
quote:
Op maandag 24 december 2007 14:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ach degenen die de echt vette 'salarissen' hebben, een Mart Smeets, een Jeroen Pauw, een Paul Witteman, zitten toch in hun eigen BV die dan door de omroep ingehuurd wordt. Zo valt deze maatregel eenvoudig te omzeilen, en kunnen de heren P&W hun links lullen, rechts vullen mentaliteit vasthouden.
Hoezo omzeilen?
De PO kan daar toch op reageren door een maximum uurtarief aan zo'n BV te betalen?
Komt op hetzelfde neer als een maximumsalaris. Probleem opgelost.
pi_55517337
quote:
Op maandag 24 december 2007 09:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik niet.
Dan moet jij op een partij stemmen die van de PO af wil, stem ik wel op een partij die er wel geld in wil steken
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55517407
quote:
Op maandag 24 december 2007 13:19 schreef TubewayDigital het volgende:
belachelijk dat belastingbetalers uberhaupt voor het salaris van sterren moeten opdraaien
Is dat verband er wel 1 op 1? Misschien krijgen ze hun inkomen wel van de STER inkomsten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55517982
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is dat verband er wel 1 op 1? Misschien krijgen ze hun inkomen wel van de STER inkomsten .
ja de publieke zenders krijgen voor zeker 30% de inkomsten uit reclame via de ster

maar de rest is uit de 750 miljoen die door de belasting (regering) wordt toegeschoven
pi_55518155
quote:
Op maandag 24 december 2007 14:30 schreef nikk het volgende:
Ook daar kan je met de omroepen simpele afspraken over maken.
quote:
Op maandag 24 december 2007 14:31 schreef rebel6 het volgende:
Hoezo omzeilen?
De PO kan daar toch op reageren door een maximum uurtarief aan zo'n BV te betalen?
Komt op hetzelfde neer als een maximumsalaris. Probleem opgelost.
Mee eens hoor. Maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
pi_55519234
Er moet gewoon twee van die zenders sluiten.
De stem van Balkenende kan met een zender ook wel gehoord worden, en dat geslijm van "de presentatoren en DJ's mogen meer dan de MP verdienen" daar kots ik op.

De regering smijt 750 miljoen per jaar over de balk om naar de mond gepraat te worden

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 24-12-2007 20:20:54 ]
pi_55519499
quote:
Op maandag 24 december 2007 14:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ach degenen die de echt vette 'salarissen' hebben, een Mart Smeets, een Jeroen Pauw, een Paul Witteman, zitten toch in hun eigen BV die dan door de omroep ingehuurd wordt. Zo valt deze maatregel eenvoudig te omzeilen, en kunnen de heren P&W hun links lullen, rechts vullen mentaliteit vasthouden.
Mart Smeets komt qua salaris niet boven de ton uit hoor. In tegenstelling tot Jack 'ik stem al 30 jaar VVD' Van Gelder die 3 ton op strijkt. Iedereen zeikt wel op linkse coryfeen zoals Witteman en Barend maar als er iemand is waar ik braakneigingen van krijg dan is het Van Gelder die met inhoudsloos gezwam drie ton per jaar vangt.
pi_55519658
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:19 schreef Klopkoek het volgende:
Mart Smeets komt qua salaris niet boven de ton uit hoor. In tegenstelling tot Jack 'ik stem al 30 jaar VVD' Van Gelder die 3 ton op strijkt. Iedereen zeikt wel op linkse coryfeen zoals Witteman en Barend maar als er iemand is waar ik braakneigingen van krijg dan is het Van Gelder die met inhoudsloos gezwam drie ton per jaar vangt.
Maar Jack zeikt niet op andere mensen die veel verdienen. P&W en Barend claimen zo ongeveer het geweten van Nederland te zijn en menen vanuit die positie alles te mogen zeggen.
pi_55549012
Conclusie:
Als je voor de staatsomroep werkt, die voor 70% gefinancierd wordt door de staat,dan mag je niet meer verdienen dan 171.000 per jaar.

En als de VVD weer zo nodig wil privatiseren, moeten ze maar twee van die drie netten nemen en niet het waterbedrijf, de huurwoningen, schiphol of via de zorgverzekeringen een kartel oprichtten
pi_55549503
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar een Giel Beelen die met de reclameblokken rond z'n shows flink meer opbrengt en dus niet met belastinggeld betaald wordt hoe denk je daarover?
Mooi toch, betekent kennelijk dus dat het publieke bestel niet langer gefinancieerd hoeft te worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_55549523
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:00 schreef henkway het volgende:
Conclusie:
Als je voor de staatsomroep werkt, die voor 70% gefinancierd wordt door de staat,dan mag je niet meer verdienen dan 171.000 per jaar.

En als de VVD weer zo nodig wil privatiseren, moeten ze maar twee van die drie netten nemen en niet het waterbedrijf, de huurwoningen, schiphol of via de zorgverzekeringen een kartel oprichtten
Als je het verschil niet begrijpt tussen privatiseren en vrije marktwerking dan kan je beter je mond houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_55549576
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mooi toch, betekent kennelijk dus dat het publieke bestel niet langer gefinancieerd hoeft te worden.
Die conclusie is te kort door de bocht . Het betekent vooral dat het maken van min of meer dezelfde programma's dan een stuk meer belastinggeld had gekost. (niet voor niets zijn de Engelse en Belgische PO's per inwoner een stuk duurder)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55549694
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die conclusie is te kort door de bocht . Het betekent vooral dat het maken van min of meer dezelfde programma's dan een stuk meer belastinggeld had gekost. (niet voor niets zijn de Engelse en Belgische PO's per inwoner een stuk duurder)
Maar kwalitatief denk ik ook stuk beter, hoewel ik zelf tegen een staatsomroep ben, zou ik als die er toch is puur voor informatie en kwaliteit gaan. Zo zou ik graag 1 zender willen zien met:

-Nieuws & Actualiteit
-Voorlichting & Educatie
-Uitzenden belangrijke evenementen
-Breedte sport

Ik vin dat een Boer zoekt Vrouw, of een Pauw en Witteman echt niet gesubsidieerd hoeft te worden, sterker het is nog gevaarlijk ook, ken je het gezegde: "Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. ".
Nou het was niet zo vreemd dat de partijen die tegen het afschaffen van het publieke bestel, er heel wat milder afkwamen in interviews.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_55549743
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar kwalitatief denk ik ook stuk beter, hoewel ik zelf tegen een staatsomroep ben, zou ik als die er toch is puur voor informatie en kwaliteit gaan.
Met meer geld kan je ook meer kwaliteit leveren natuurlijk. Is dus ook niet zo gek.
quote:
Zo zou ik graag 1 zender willen zien met:

-Nieuws & Actualiteit
-Voorlichting & Educatie
-Uitzenden belangrijke evenementen
-Breedte sport

Ik vin dat een Boer zoekt Vrouw, of een Pauw en Witteman echt niet gesubsidieerd hoeft te worden, sterker het is nog gevaarlijk ook, ken je het gezegde: "Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. ".
Wiens brood men eet heeft men bij commerciele zenders natuurlijk ook en waarschijnlijk een stuk erger last van. Wel eens naar Harry Mens gekeken?
quote:
Nou het was niet zo vreemd dat de partijen die tegen het afschaffen van het publieke bestel, er heel wat milder afkwamen in interviews.
Je zou een punt hebben als het publieke bestel echt een belangrijk verkiezingsthema was geweest. Nu is het niet meer dan wishfull thinking gok ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55549823
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Met meer geld kan je ook meer kwaliteit leveren natuurlijk. Is dus ook niet zo gek.
[..]

Wiens brood men eet heeft men bij commerciele zenders natuurlijk ook en waarschijnlijk een stuk erger last van. Wel eens naar Harry Mens gekeken?
[..]

Je zou een punt hebben als het publieke bestel echt een belangrijk verkiezingsthema was geweest. Nu is het niet meer dan wishfull thinking gok ik.
Geld is niet alles, juist met weinig geld kan je creatief bezig zijn, zo heeft RTV-NH en AT5 met een relatief klein budget best goede kwaliteit.
En wat betreft Harry Mens, tjah prima maar das geen belasting geld, en tenminste duidelijk dat het gesponsorde items zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_55551683
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je het verschil niet begrijpt tussen privatiseren en vrije marktwerking dan kan je beter je mond houden.
vertel, vertel, wat is het verschil???

Ik heb altijd al gedacht dat het privatiseren van het ziekenfonds niets met vrije marktwerking te maken heeft, voor het eerst dat ik het met je eens ben

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 26-12-2007 15:05:00 ]
pi_55551768
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:

[..]
Wiens brood men eet heeft men bij commerciele zenders natuurlijk ook en waarschijnlijk een stuk erger last van. Wel eens naar Harry Mens gekeken?
[..]
Goed programma vind ik
Afgezien van die gesponserde sprekers, er zijn ook sprekers die hun mening geven waar ik het meestal niet mee eens ben maar goed

Er moeten meer zulke initiatieven komen
pi_55552447
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:10 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

bron

Op deze manier gaan toch alle wat betere omroeperts en DJ's naar de commerciele zenders en blijven er bij de publieke omroep alleen een stelletje fossiele die niemand meer hebben wil en B-dj's en -omroepers over. Kunnen ze het publieke bestel net zo goed meteen afschaffen.
Nooit van beginnend talent gehoord? Daarnaast is dit meer dan wat bijv. Filemon binnenhaalt bij BNN.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_55552505
quote:
Op woensdag 26 december 2007 15:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nooit van beginnend talent gehoord? Daarnaast is dit meer dan wat bijv. Filemon binnenhaalt bij BNN.
Filemon, gesubsidieerd door U,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')