quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:54 schreef Battlefan het volgende:
Zo te zien is ie al weer weggehaald
Bij Alternate verkopen ze enkel Kingston ValueRAM (KVR). Als je getest geheugen wilt hebben moet je van Kingston de KTA-MB667.... reepjes nemen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:24 schreef JoMo0 het volgende:
Bij Alternate.nl en ja dat past ook in een MBP.
Ik heb wel eens wat problemen gezien met Corsair en aantal andere merken.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:16 schreef JoMo0 het volgende:
Je hoeft ook geen Kingston te kopen. Zoveel maakt dat nu ook weer niet uit . Tenminste dat is mijn ervaring.
Nergens voor nodig, ik had het in 15 min voor elkaar met een keukenmesquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:21 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik wil ook 2gb in mijn mac mini maar ik schijt 7 kleuren dat ik dat ding ga verneuken, eigenlijk...
quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:22 schreef HeatWave het volgende:
Ik kan binnenkort een iPod touch 16GB krijgen, is het een beetje te doen om er allerlei iPhone software op te knikkeren ook? heb wel iets gelezen op GOT! (daar is het inmiddels legaal verklaard trouwens) maar in al die duizenden posts is het allemaal een beetje wazig.
Iedereen die ooit een iPhone heeft vastgehouden wil geen touch, ben ik bang..quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:19 schreef super-muffin het volgende:
Zou dit het topic zijn waar ik mijn iPod Touch verkoop?
even serieus, heeft iemand uit deze SC interesse? Ik verkoop 'em liever aan iemand hier
Ja, ik heb ook 2 GB in m'n iMac en ik heb niet het idee dat ik meer moet hebben. In m'n PowerBook G4 zit nu 1.25 GB en meer dan dat kan er niet in, maar goed, ik denk ook niet dat 'ie er veel sneller van zou worden als er wel meer in zat.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:20 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb gewoon standaard 2 Gb geheugen in mijn Macbook en dat is wel genoeg.
Truequote:
Ik als Wii bezitter raad de Wii aanquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True.
Weet nog niet of ik de iPod neem of de Wii trouwens, probeer me te orienteren dus.
Das waar, maar ik heb zelf slechts een 3G 10GB iPodje op het moment. En ik heb al een 360 en een PSPquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:27 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik als Wii bezitter raad de Wii aan. Mijn iPod is alleen voor muziek en een 5G doet dat uistekend
.
Volgens mij ben jij een heel stuk handiger dan dat ik benquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nergens voor nodig, ik had het in 15 min voor elkaar met een keukenmes. geen beschadigingen niets..
Is dat het Forum waar al die RTFM nerds rond hangen?quote:
Misschien, maar het valt echt reuze mee hoor, er zijn hele mooie PDFjes te vinden met plaatjes waarmee het echt niet mis kan gaanquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:31 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een heel stuk handiger dan dat ik ben
DDR2 SODIMM PC5300 667 Mhz.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:41 schreef G.Fawkes het volgende:
heeft iemand enig idee welk geheugen er in de C2D 1.83 GHZ mac mini gaat?
Ik gok SODIMM PC5300 667Mhz.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:41 schreef G.Fawkes het volgende:
heeft iemand enig idee welk geheugen er in de C2D 1.83 GHZ mac mini gaat?
De users zijn nog relatief normaal, check de posthistorie van een paar moderators daar maar eens:quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Is dat het Forum waar al die RTFM nerds rond hangen?
dion_b is dan ook een fucktard.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:53 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
De users zijn nog relatief normaal, check de posthistorie van een paar moderators daar maar eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/56926/topics
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/12038/topics
Als je daar 3 waarschuwingen op een paar jaar tijd krijgt knikkeren ze je er al af, hier is dat bijna standaard per dag voor sommige users
Ik hoop het! Een maat van me was 2 dagen over de garantie heen, gebeld met Apple en kreeg 'nee' te horen. Nu ben ik wel bij een APR, misschien is dat anders. Maar goed. Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Er bestaat nog iets als Coulance...
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Iedereen die ooit een iPhone heeft vastgehouden wil geen touch, ben ik bang..
Oh, sorry, iemand wilde er een verkopen?quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:11 schreef De_Hertog het volgende:
Die van mij is 8 GB, en ik merk toch dat ik soms mijn grote iPod mis. Ik bedenk gewoon nooit wat vantevoren wat ik wil horen, en ben heel erg gewend aan de luxe van altijd al je muziek bij je hebben. Dus ik blijf mijn 60gb iPod toch nog vaak mee slepen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Heb toevallig vandaag voor het eerst een Touch in m'n handen gehad, en eens naast m'n iPhone gelegd. Hij is een stuk dunner, maar ziet er wel goedkoper uit door dat matzwarte randje en dat hoekje eruit. Het voelt ook minder stevig, en minder prettig. En het mist toch een hoop in vergelijking met de iPhone. De Touch is niet eens als kookwekker te gebruiken.
M'n iPhone is maar 4gb, maar ik heb hem toch tien keer liever dan die 16gb Touch hoor
Het helpt allicht een hoop dat ik ook een 30gb iPod hebquote:Op dinsdag 18 december 2007 16:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die van mij is 8 GB, en ik merk toch dat ik soms mijn grote iPod mis. Ik bedenk gewoon nooit wat vantevoren wat ik wil horen, en ben heel erg gewend aan de luxe van altijd al je muziek bij je hebben. Dus ik blijf mijn 60gb iPod toch nog vaak mee slepen.
half uurtje werk.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:22 schreef HeatWave het volgende:
Ik kan binnenkort een iPod touch 16GB krijgen, is het een beetje te doen om er allerlei iPhone software op te knikkeren ook? heb wel iets gelezen op GOT! (daar is het inmiddels legaal verklaard trouwens) maar in al die duizenden posts is het allemaal een beetje wazig.
OK, te doen dusquote:
Klinkt hoopvol.quote:Mijn televisie is kapot gegaan, maar de fabrieksgarantie is net (een week) verlopen. De verkoper zegt dat ik de reparatiekosten zelf moet betalen. Klopt dat?
Nee, de verkoper moet ervoor zorgen dat u uw televisie gedurende een bepaald aantal jaren op een normale manier kan gebruiken. Dit geldt ook als de garantie is verstreken.
Garantie betekent dat u in eerste instantie niet hoeft te bewijzen dat de beeldbuis buiten uw schuld kapot is gegaan.
Als de garantie is afgelopen, dan heeft de verkoper nog steeds de plicht om te zorgen dat u normaal gebruik kunt maken van de televisie. U zult dan wel moeten bewijzen dat de beeldbuis buiten uw schuld kapot is gegaan.
U kunt de verkoper na afloop van de garantie alleen maar aansprakelijk stellen als een televisie-onderdeel abnormaal snel kapot gaat, terwijl u er wel voorzichtig mee bent geweest. U moet kunnen bewijzen dat het gebrek buiten uw schuld is ontstaan. Dit kan lastig zijn.
Bij normale slijtage moet u zelf de kosten betalen.
Ja en dan zegt Apple: Ehm dus.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:27 schreef DaFrenk het volgende:
Overigens lees ik dit op consuwijzer.nl
[..]
Klinkt hoopvol.
Dat is mooi. 2 x 2GB gaat me dus 82 ekies kosten. Dat valt goed te doen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:55 schreef G.Fawkes het volgende:
http://www.interngeheugen(...)rtgroep=KINGSO667-2N
Dat is goedkoop
So truequote:Op dinsdag 18 december 2007 15:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Jij maakt ook altijd wat mee in het OLC he?quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:31 schreef Tomasso het volgende:
Zit ik in het OLC, zit er zo'n gast naast me, helemaal uit het niets: "Zeg, is dat nou die Asus?"
Ik: "Sorry?" en laat hem Apple logo zien.
Hij: "Ow, hij leek erop..."
Moron
... dus de mirroring uitzetten.quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:06 schreef nietzman het volgende:
Ja, die externe monitor op z'n native resolutie laten draaien.
quote:Verzonden op: Dec 18, 2007
Estimated Delivery Date 19 Dec 2007 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule
Jij: DASquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:35 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja en dan zegt Apple: Ehm dus.
En dan jij zo van: Ja maar consumentenbond
Apple: dus...
Jij: Nou
Apple: Sue my black ass mofo.![]()
Jij: Kut een reparatie kost minder dan een consumentenrechtzaak. Hier is 400 euro voor de reparatie
Apple:![]()
Zo, dat is wel ff anders dan in september, toen was het vier weken wachten oid. De Apple-Chinees is goed op stoom gekomen.quote:
Default model. Met Nederlands toetsenbord, maar anders moest ik wachtenquote:Op dinsdag 18 december 2007 18:42 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Het topic was 206 en de vorige ook . Trouwens dat is rap . Vandaag besteld , en verzonden.
Nou raak ik mijn Touch nooit kwijt.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Heb toevallig vandaag voor het eerst een Touch in m'n handen gehad, en eens naast m'n iPhone gelegd. Hij is een stuk dunner, maar ziet er wel goedkoper uit door dat matzwarte randje en dat hoekje eruit. Het voelt ook minder stevig, en minder prettig. En het mist toch een hoop in vergelijking met de iPhone. De Touch is niet eens als kookwekker te gebruiken.
M'n iPhone is maar 4gb, maar ik heb hem toch tien keer liever dan die 16gb Touch hoor
Dat zwarte dingetje boven achterin, waar wij normale mensen de camera hebben zitten.quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:44 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Nou raak ik mijn Touch nooit kwijt.![]()
(Welk hoekje er uit bedoel je trouwens?)
En een iMok?quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:54 schreef JoMo0 het volgende:
Zo . Het geheugen zakt nog steeds . Nu 35 euro voor een 2 GB reepje ..
poosje geen aardbeving geweest in taiwan....quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Btw...waarom wordt geheugen zo goedkoop? Ik kan er niet meer bijproppen maar ik zou het zo bestellen om het maar 'achter de hand te hebben'.
Ik heb hetzelfde met Dashboard-client, vooral als ik mijn iMac uit deep-sleep haal.quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:45 schreef nietzman het volgende:
Ik word de laatste tijd trouwens wel stront ende strontziek van het syslogd process wat om de zoveel tijd een van m'n cores volledig meent te moeten belasten..
quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:16 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Jij maakt ook altijd wat mee in het OLC he?
Waarom laat mijn istat maar 1 core zien?quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:00 schreef nietzman het volgende:
[ afbeelding ]
En iDVD is ook lekker geoptimaliseerd voor dual-core zo te zien. Not..
Die twee stukken passen ook precies in elkaarquote:Op dinsdag 18 december 2007 21:00 schreef nietzman het volgende:
[ afbeelding ]
En iDVD is ook lekker geoptimaliseerd voor dual-core zo te zien. Not..
Precies, om en om doen ze een stukje.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:16 schreef Sjoewe het volgende:
Die twee stukken passen ook precies in elkaar
quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:22 schreef nietzman het volgende:
[..]
Precies, om en om doen ze een stukje..
Okquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:45 schreef Battlefan het volgende:
Hangt er vanaf wat je gebruiktDe widget is beide in 1, bij iStat Menu is het een optie om ze of beide of in 1 te laten zien
quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:16 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Jij maakt ook altijd wat mee in het OLC he?
Ik heb even gemist wat het precies voor Touch is...quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:44 schreef super-muffin het volgende:
Nou raak ik mijn Touch nooit kwijt.![]()
zal wel meevallen tochquote:Op woensdag 19 december 2007 00:59 schreef nietzman het volgende:
Nouja, iMac dus. Mocht het niet bevallen zet je er windows op en heb je een mooie PC.
En komen wij met hooivorken en fakkels achter je aan, maar da's een tweede.
Glas?quote:Op woensdag 19 december 2007 02:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Helaas, toch geen iPhone van m'n Kerstbonus, waarschijnlijk gaat het weer naar glas deze keer..
De iPhone en Touch zijn nog altijd wel twee verschillende apparaten, een telefoon en een portable media device. Twee verschillende apparaten, twee verschillende doelgroepenquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
iPod Touch.quote:Op woensdag 19 december 2007 02:02 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb even gemist wat het precies voor Touch is...
Lulkoek , bij mij was het 20 minuten werk en klaar. Zo'n gezeik is het dus niet . Maar goed ieder voor zich natuurlijk.quote:Op woensdag 19 december 2007 09:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De iPhone en Touch zijn nog altijd wel twee verschillende apparaten, een telefoon en een portable media device. Twee verschillende apparaten, twee verschillende doelgroepen
Zelf zou ik voor een Touch gaan, ik heb geen telefoon nodig en ik heb geen zin in gehannis met firmwares / flashen / activatie / jailbreaken, dat is zó niet Apple.
Het is meer dat ik het gewoon niet Apple vind dat je met zulke dingen bezig moet gaan. Ik wil dat het gelijk werkt, en dan heeft een Touch veel meer charme.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:01 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Lulkoek , bij mij was het 20 minuten werk en klaar. Zo'n gezeik is het dus niet . Maar goed ieder voor zich natuurlijk.
Het is ook niet Apple, maar dan moet je gewoon een AT&T abo nemen en daarmee in NL gaan bellen.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is meer dat ik het gewoon niet Apple vind dat je met zulke dingen bezig moet gaan. Ik wil dat het gelijk werkt, en dan heeft een Touch veel meer charme.
Goed nieuws! Ik had er toevallig 1 minuut geleden ook weer last van.quote:Op woensdag 19 december 2007 08:47 schreef Battlefan het volgende:
En een update voor de MacBook en MacBook Pro voor 10.5, om het freezen van de toetsenborden tegen te gaan
Zie ook MacRumors
Nee, nee, nee.quote:Op woensdag 19 december 2007 02:25 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet zeggen dat voor lichte taken, uitgevoerd op 1280*800, mijn Macbook een stuk beter is.
Als ik gewoon simpel wat surf met Safari en met iTunes wat luister gaat alles veel snappier dan op een hoge resolutie met van alles en nog wat open. Dat is dan ook hoe ik mijn Macbook weer ga gebruiken.quote:
Maar je gaat hem verkopen voor een Dell.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als ik gewoon simpel wat surf met Safari en met iTunes wat luister gaat alles veel snappier dan op een hoge resolutie met van alles en nog wat open. Dat is dan ook hoe ik mijn Macbook weer ga gebruiken.
Dell? Ik heb inmiddels wel een vrij vlotte workstation op mijn bureau staan, maar voor Fokken en een beetje mijn Mail(.app) checken blijf ik gewoon bij de Macbook.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:12 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Maar je gaat hem verkopen voor een Dell.
quote:Op woensdag 19 december 2007 11:28 schreef Anthraxx het volgende:
Kunnen we je niet overtuigen om hem te verkopen?
Ik maak wel een V&A topic voor je aan.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RealPlayer 10 for Mac OS Xquote:Op woensdag 19 december 2007 11:45 schreef MeneerTim het volgende:
Waarmee kan ik real bestanden afspelen? Realplayer biedt alleen maar een trial. Ik wil MIT colleges online bekijken op mijn Macbook.
Tot vanavond dan.quote:Op woensdag 19 december 2007 12:39 schreef broer het volgende:
[..]
Ik wacht wel op je V&A-topic waar meer informatie in staat.
Wow, hele colleges. Te gek. Bedankt.quote:Op woensdag 19 december 2007 12:30 schreef Junkie het volgende:
[..]
RealPlayer 10 for Mac OS X
http://web.mit.edu/itunesu/ & http://watch.mit.edu
http://itunes.stanford.edu
http://itunes.berkeley.edu
Er zijn meerdere University's in iTunes aanwezig.
Te vinden onder iTunes U (links in de iTunes store)
Glas als in een Canon 17-55mm IS USM objectief, maar goed das wat anders..quote:
Die lensjes zijn altijd zo lekker duurquote:Op woensdag 19 december 2007 14:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Glas als in een Canon 17-55mm IS USM objectief, maar goed das wat anders..
Ik ben voorlopig denk ik wel tevreden met m'n Apple spul, werkt naar behoren en het heeft bij me nog niet echt een koopverslaving opgewekt dat ik nu allemaal Apple-dingetjes wil gaan kopen.
Paar weken geleden nog wel een nieuwe iSok voor m'n iPod gekocht..
Neh, teveel sjouwwerk...quote:Op woensdag 19 december 2007 14:40 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Die lensjes zijn altijd zo lekker duur![]()
(als je een echte man hebt koop je een Canon 1200mm)
[ afbeelding ]
80.000 euroquote:Op woensdag 19 december 2007 14:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Neh, teveel sjouwwerk...
Dat ding is alleen geschikt voor Paparazzi..
Dit wordt gewoon m'n Multi-purpose-street-day-and-night lens...
2,5Kg wat je om je nek hebt hangen icm een 40D..quote:Op woensdag 19 december 2007 14:45 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
een 70-200 2.8 is ook mooi
Die lijkt alleen maar zo groot omdat ze er een klein aziaatje naast gezet hebben hoor.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:40 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Die lensjes zijn altijd zo lekker duur![]()
(als je een echte man hebt koop je een Canon 1200mm)
[ afbeelding ]
Een Amerikaan met cupmaat 300D was wel toepasselijk geweest.quote:Op woensdag 19 december 2007 15:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die lijkt alleen maar zo groot omdat ze er een klein aziaatje naast gezet hebben hoor.
Cupmaat 300D?quote:Op woensdag 19 december 2007 15:17 schreef Geqxon het volgende:
Een Amerikaan met cupmaat 300D was wel toepasselijk geweest.
Wie liep er ook alweer te zeiken dat z'n levering van z'n MBP, zo godganse lange tijd duurde?quote:Op woensdag 19 december 2007 15:37 schreef Anthraxx het volgende:
Macbook Pro is binnen en uitgepakt.
Ik heb geen ideequote:Op woensdag 19 december 2007 15:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wie liep er ook alweer te zeiken dat z'n levering van z'n MBP, zo godganse lange tijd duurde?
quote:Op woensdag 19 december 2007 15:37 schreef Anthraxx het volgende:
Macbook Pro is binnen en uitgepakt.
Daar zit een sensorquote:Op woensdag 19 december 2007 16:42 schreef Anthraxx het volgende:
Waarom gaat mijn scherm helderheid naar lichter of donkerder als ik met mijn hand op de linker speaker zit?
That would be mequote:Op woensdag 19 december 2007 15:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wie liep er ook alweer te zeiken dat z'n levering van z'n MBP, zo godganse lange tijd duurde?
Dat heeft met die lichtsensor te maken, best wel grappig. Als het goed is zie je dus je toetsenbord dan ook ineens oplichten...quote:Op woensdag 19 december 2007 16:42 schreef Anthraxx het volgende:
Waarom gaat mijn scherm helderheid naar lichter of donkerder als ik met mijn hand op de linker speaker zit?
quote:Op woensdag 19 december 2007 16:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Apple heeft weer een nieuwe Macbook (Pro) update uitgebracht voor Leopard. Ditmaal de Keyboard/Touchpad fix voor het probleem dat je toetsenbord of Touchpad niet meer reageert als je uit sleep-mode komt.
En daar zat ik al een tijdje op te wachten..
En verder is de Leopard 10.5.2 update in de running om binnenkort uitgerold te worden..
http://www.appleinsider.c(...)xes_for_leopard.html
psst:quote:Op woensdag 19 december 2007 16:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Apple heeft weer een nieuwe Macbook (Pro) update uitgebracht voor Leopard. Ditmaal de Keyboard/Touchpad fix voor het probleem dat je toetsenbord of Touchpad niet meer reageert als je uit sleep-mode komt.
En daar zat ik al een tijdje op te wachten..l
quote:Op woensdag 19 december 2007 08:47 schreef Battlefan het volgende:
En een update voor de MacBook en MacBook Pro voor 10.5, om het freezen van de toetsenborden tegen te gaan
Zie ook MacRumors
Ja hoor, dat moet geen probleem zijn. Weet alleen niet of het verstandig is om eerst met Apple zelf te bellen zodat ze de case kunnen aanmelden.quote:Op woensdag 19 december 2007 17:26 schreef E.T. het volgende:
M'n MBP wil niet meer dichtblijven![]()
Hij klikt niet vast, lijkt het![]()
hmz.. Ik heb 'm online gekocht, kan ik gewoon langs een mac-store ermee?
Jup, dat kan. Das het leuke van Apple.quote:Op woensdag 19 december 2007 17:26 schreef E.T. het volgende:
M'n MBP wil niet meer dichtblijven![]()
Hij klikt niet vast, lijkt het![]()
hmz.. Ik heb 'm online gekocht, kan ik gewoon langs een mac-store ermee?
Ik wou dat in Nederland van die leuke college's werden gegeven.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:54 schreef MeneerTim het volgende:
Wow, hele colleges. Te gek. Bedankt.
Je hebt een eiMok PM, Walter.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wellicht nuttig voor de Bootcampers onder ons: XP SP3 RC is vrijgegeven
Once you go pro...you never go consumer no mo'quote:Op woensdag 19 december 2007 19:20 schreef Anthraxx het volgende:
Wow. Die Macbook Pro werkt echt heerlijk!![]()
Ik had em over het hoofd gezien..quote:
Met z'n ordinaire macbookquote:Op woensdag 19 december 2007 19:23 schreef Anthraxx het volgende:
Nu kan ik eindelijk neerkijken op Gexie met zijn Macbook voor plebs.
Je bedoeld het Maandagmorgen model, he?quote:
Komop. Plastic laptops, dat is zo ontzettend pauperesk. Tis goddomme toch geen Fisherpricequote:Op woensdag 19 december 2007 19:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je bedoeld het Maandagmorgen model, he?
Had je daar een MacbookPro voor nodig danquote:Op woensdag 19 december 2007 19:23 schreef Anthraxx het volgende:
Jij hebt een Mac Pro. Wij zijn je nederige onderdanenquote:Op woensdag 19 december 2007 19:32 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Had je daar een MacbookPro voor nodig dan
Ga jij even het bovenste zilveren laagje van je Macbook Pro even wegkrassen, je weet wel dat zilver laagje onder je spatiebalk. Wordt ie weer mooi wit van...quote:Op woensdag 19 december 2007 19:30 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Komop. Plastic laptops, dat is zo ontzettend pauperesk. Tis goddomme toch geen Fisherprice
Ik heb tenminste geen pisvlekken op m'n topcase iedere maandquote:Op woensdag 19 december 2007 19:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ga jij even het bovenste zilveren laagje van je Macbook Pro even wegkrassen, je weet wel dat zilver laagje onder je spatiebalk. Wordt ie weer mooi wit van...
Precies. De Apple hierarchie is gewoon als volgt:quote:Op woensdag 19 december 2007 19:35 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Jij hebt een Mac Pro. Wij zijn je nederige onderdanen
Bij mij ook niet, dat ligt aan de gebruiker...quote:Op woensdag 19 december 2007 19:38 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik heb tenminste geen pisvlekken op m'n topcase iedere maand
fApplequote:Op woensdag 19 december 2007 19:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Bij mij ook niet, dat ligt aan de gebruiker...![]()
Mijn advies niet zoveel rukken..
Ik mis de iPhonequote:Op woensdag 19 december 2007 19:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Precies. De Apple hierarchie is gewoon als volgt:1. Mac Pro 2. Macbook Pro 3. iMac 4. Macbook 5. Mac Mini 6. iPod 7. iPod nano 8. iPod shuffle 9. iMok
Ik bevind mij in categorie 9,6,3 en 2. En dan heb ik ook nog ergens een G4 iets
D'r waren hier 2 gebruikers die constant een gele topcase hadden, echt geen idee hoe ze dat voor elkaar kregen.. daar zit ik dan nog met m'n piekfijne 1e generatie model...quote:Op woensdag 19 december 2007 19:43 schreef Anthraxx het volgende:
Rukken boven een Apple? Dat is echt kansloos.
Not no mo'quote:Op woensdag 19 december 2007 19:21 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Once you go pro...you never go consumer no mo'
Ja leuk dat waterkoeling.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:42 schreef Sjoewe het volgende:
Over PWNage gesproken: Ik kwam er laatst achter dat de Quad G5 Powermac fabrieks-af dus gewoon waterkoeling heeft.
Dat ziet er freaky uit? Zelfs het water is gedesignedquote:Op woensdag 19 december 2007 19:45 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ja leuk dat waterkoeling.![]()
[ afbeelding ]
Ai. Is dat de jouwe?quote:Op woensdag 19 december 2007 19:45 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat ziet eruit als radio-actieve Goo. Gaat het licht geven als je het licht uit doet?quote:Op woensdag 19 december 2007 19:45 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh nee , ik heb geen G5 gehad. Er waren wat problemen met de eerste Powermacs die dat hadden .quote:
Daar heb je niet echt een MBP voor nodig hoor..quote:Op woensdag 19 december 2007 19:55 schreef Anthraxx het volgende:
Het punt blijft dat ik gewoon cooler ben dan Gexie.
Klopt ik was het al. Maar nu heb ik tenminste een reden om dat nog een keer te melden.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Daar heb je niet echt een MBP voor nodig hoor..
Join the clubquote:Op woensdag 19 december 2007 19:55 schreef Anthraxx het volgende:
Het punt blijft dat ik gewoon cooler ben dan Gexie.
Ik snap 'em niet ? Je bent verstandig geworden en hebt je 360 weggedaan of ?quote:Op woensdag 19 december 2007 20:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Join the club![]()
Ik heb een gas-aanval op een Xbox 360.
Nee, ik wil er heel graag een hebben.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:03 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ik snap 'em niet ? Je bent verstandig geworden en hebt je 360 weggedaan of ?
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat daaronder mooi aluminium zitquote:Op woensdag 19 december 2007 19:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ga jij even het bovenste zilveren laagje van je Macbook Pro even wegkrassen, je weet wel dat zilver laagje onder je spatiebalk. Wordt ie weer mooi wit van...
Ah zo , tja persoonlijk heb ik liever geen straaljager in huis staan .En een herrie dat dat ding maakt. Maar goed iedereen z'n ding natuurlijk.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, ik wil er heel graag een hebben.![]()
Het is het enige wat ik mis sinds ik overgestapt ben naar Mac. Gewoon een potje dom knallen.
Ik weet dat het via Parallels / Bootcamp ook wel kan, maar ik wil gewoon geen dual OS.
Mja de G5's waren ook wel echt kacheltjes natuurlijk.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:54 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Oh nee , ik heb geen G5 gehad. Er waren wat problemen met de eerste Powermacs die dat hadden .
Nou ja, of hij komt blijft een grote vraag, maar er is vandaag een teaser uitgekomen Duke Nukem Forever teaser: The Duke is back!quote:Op woensdag 19 december 2007 20:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Whaaaat, komt Duke Nukem Forever toch nog uit?
Met lichte editquote:14 redenen om naar een MacBookPro te switchen.
1. Hij hoeft nooit UIT. Je doet hem gewoon dicht en dan gaat hij slapen en als je hem open doet, wordt hij weer wakker. En als er draadloos internet is, dan is hij ook in één keer online. Hij doet het gewoon.
2. Videochat. Erg leuk speelgoed om met mijn vriendin in Shanghai te kunnen kletsen. Er zit een cameraatje in en die doet het ook gewoon. Met dat cameraatje kan je ook foto's maken. (Even afdwalen: een onverwachte Lifehack is die van de dief die nietsvermoedend een foto van zichzelf op Flickr publiceert.)
3. Hij kan bijna meteen praten met alle apparaten wiens stekkertje je erin stopt. Hij denkt gewoon uit zichzelf 'Oh dat is een muis, een draadloos toetsenbord, een externe harde schijf' en dan gaat hij ermee samenwerken. Zonder drivers te installeren enzo.
4. Hij kan heel makkelijk in je rugzak en dan voel je er bijna niets van. Hij is klein en licht. Je bent dus heel mobiel. Zit ik in de trein naar Groningen, kan ik mooi 3 uur werken en op elk station log ik in op KPN Hotspots (krijg een uur per week gratis van xs4all) en kan ik even mail verzenden en ontvangen. Ik rijd minder auto door dit apparaat!
5. Hij geeft een geweldig mooi beeld. De manier waarop een Mac letters weergeeft op het scherm is onovertroffen. Lezen vanaf het beeldscherm is dus ook geen probleem.
6. Als je software weg wil gooien, sleep je die gewoon in de prullenbak. En die gooi je dan leeg. Moet je met een Windows computer eens proberen... dan blijft er allemaal troep achter of je gooit iets weg dat een ander programma ook nog nodig had waardoor dat weer niet functioneert. En dan al die cryptische vragen die Windows stelt als je iets wil (de-)installeren. 'Weet u het zeker?' 'uhhhggg, ja NOU durf ik niet meer!!!'.
7. Virussen en spyware worden voornamelijk voor Windows geschreven want daar zijn meer computers van dus dat is leuker, heeft meer impact. Dus je bent met een Macje (nu nog) redelijk safe.
8. Dat betekent dat je werk ook niet continu onderbroken word door meldingen van je virusscanner. Je moet vaak al aardig wat van computers en besturingssystemen weten om adequaat op die meldingen te kunnen reageren. Plus dat die meldingen ook weer onderbrekingen voor je werk vormen.
9. De interface is heel intuïtief en ik merk dat ik door Quicksilver te gebruiken ook mijn muis bijna niet meer gebruik. Quicksilver is een 'software lanceerder' waarmee je met een toetscombinatie je programma's kan opstarten. Zie deze video die Daan Kortenbach eerder postte. Veel beter voor mijn werkhouding en mijn schouders.
10. Ik hoef dus geen virusscans meer te runnen, geen schijfopruiming, geen defragmentatie, niet allerlei processen uit te schakelen omdat ie anders te langzaam loopt, niet om het half jaar mijn besturingssysteem opnieuw te installeren etc.
11. Hij is dikke maatjes met mij iPod Touch, en het beheer van mijn muziek / videocollectie is gewoon een soort spelletje geworden, zo leuk.
12. Vroeger had je nog wel eens dat je vast zat aan een pc omdat je windows software gebruikt. Dankzij Parallels draait Windows nu prima op een Mac en de grote fabrikanten hebben hun pakketten inmiddels allemaal klaargemaakt voor de nieuwe generatie Intel Macs. Daarnaast zijn er allerlei gratis online alternatieven voor kantoorsoftware dus dat hoeft geen reden te zijn om aan je PC te blijven plakken.
13. Meegeleverde software ziet er zo lekker uit dat je er vanzelf mee gaat experimenteren. Bij de gedachte aan geluidsbewerking of videobewerking werd ik vroeger al moe, maar nu kan ik niet wachten tot ik een keer de tijd heb om ermee aan de slag te gaan.
14. Je hebt je thuisbioscoop overal bij je. Films zien er perfect uit op de MacBook en met Frontrow en de afstandsbediening zit je op je vakantieadres heel relaxt filmpjes te kijken. Of je kijkt je TED talks in de trein.
15. Moeilijk om toe te geven maar ik ben ook maar een mens: ik vind het een enorm g**l apparaat!
quote:"No wonder so many users are clinging to XP like shipwrecked sailors to a life raft, while others who made the upgrade are switching back. And when the fastest Vista notebook PC World has ever tested is an Apple MacBook Pro, there's something deeply wrong with the universe."
Ojee , je geilt nu van Vista ?quote:Op woensdag 19 december 2007 21:22 schreef Geqxon het volgende:
Verder word ik een beetje moe van die "Macbook Pro is the fasted Vista notebook ever". Dat is hij namelijk niet, het is de snelste Macbook die PCWorld (?) getest heeft.
Dat niet. Maar het word in ieder pro Mac artikel aangehaald, en overal word het verkeerd geschreven. Om maar te zwijgen van alle Mac fanboys die het constant aandragen.quote:
Eh ja, dat staat er ook. Je lijkt de enige te zijn die moeite met lezen heeft. En nou optiefen bokkelul.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:22 schreef Geqxon het volgende:
Verder word ik een beetje moe van die "Macbook Pro is the fasted Vista notebook ever". Dat is hij namelijk niet, het is de snelste Macbook die PCWorld (?) getest heeft.
Dat klopt. Hier staat het wel goed, maar het word bijna overal verkracht.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja, dat staat er ook. Je lijkt de enige te zijn die moeite met lezen heeft. En nou optiefen bokkelul.
Jaja, dus je gaat een punt maken over een verkeerde quote bij de GOEDE quote.... Kan je wel pissen zonder hulp?quote:Op woensdag 19 december 2007 21:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat klopt. Hier staat het wel goed, maar het word bijna overal verkracht.
quote:DERBY P-GUARD PLASHULP VOOR MANNEN.Eenvoudige oplossing dat spatten en vlekken tegen gaat tijdens het zittend plassen door mannen en kinderen. Vanuit een zittende positie loopt de urine via het bakje terug in het toilet. De P-guart wordt aan het toilet bevestigd met een klevende strip of met verborgen schroeven op een verhoogd toilet of toiletstoel. De P-guart is individueel in te stellen en eenvoudig te reinigen.
* Guppyfriend is blij met dr macbookquote:Op woensdag 19 december 2007 19:23 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb er tenminste mijn ouders niet voor nodig gehad. Plebs.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:23 schreef Anthraxx het volgende:
Zo is dat, ben er ook blij meequote:Op woensdag 19 december 2007 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
* Guppyfriend is blij met dr macbook
Je woont toch nog bij papa en mama? Je hebt ze dus nodig voor de rest.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb er tenminste mijn ouders niet voor nodig gehad. Plebs.
Klopt. Maar ik woon dan ook niet meer thuis.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb er tenminste mijn ouders niet voor nodig gehad. Plebs.
Och, waarom uit huis gaan in een pauper shack als ik thuis alle luxe heb.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:44 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik woon dan ook niet meer thuis.
... door pappie en mammie mogelijk gemaakt....quote:Op woensdag 19 december 2007 21:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Och, waarom uit huis gaan in een pauper shack als ik thuis alle luxe heb.
Mijn pauper shack is 64m2 groot. Dat is best luxe voor een pauper studenten shack. Verder heb ik warm water, een kachel, een dak en ik leef redelijk comfortabel in mijn pauper shack. Niet iedereen begint in een villa.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Och, waarom uit huis gaan in een pauper shack als ik thuis alle luxe heb.
Tegen die tijd heb jij al weer 3 macs gesobchakkedquote:Op woensdag 19 december 2007 21:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Good old times.
Tot ergens in het voorjaar
Dat wordt een nieuwe case denk ik.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
heeft er iemand een mail adres van ifactors lijnbaan?
En is dit eenvoudig te vervangen?
[ afbeelding ]
topcases worden toch stelselmatig vervangen?quote:Op woensdag 19 december 2007 21:57 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Dat wordt een nieuwe case denk ik.
Enkel < 100 m2, nee, dat is ook niets.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:50 schreef Geqxon het volgende:
Met mijn huidige budget kan ik enkel een < 100m2 shack huren, dan wacht ik liever even tot ik een BICT / MBI voor mijn naam mag zetten.
Echt heerlijk, zo'n avondje Geks-bashing.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je woont toch nog bij papa en mama? Je hebt ze dus nodig voor de rest.
iStatquote:
Het is jammer dat we niet normaal met elkaar om kunnen gaan.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Echt heerlijk, zo'n avondje Geks-bashing.
Maar laat DIT nu het apple topic zijn. Hou je calvinistische broek gewoon buiten dit topic op. Hier mogen we toch ongegeneerd hypen.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:39 schreef Remzz het volgende:
Ik ben het wat betreft de Apple fanboys wel eens met Geqxon, het is natuurlijk belachelijk te denken dat Apple voor iedereen het beste is.
Het is vooral zo jammer dat jij je downsyndroom zo bizar weinig verborgen weet te houden.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:37 schreef Geqxon het volgende:
Het is jammer dat we niet normaal met elkaar om kunnen gaan.
Natuurlijk mag dat, maar als je iets negatiefs over Apple zegt word je al afgeschoten hier. Kijk ik vind na 2 jaar Apple de finder nog steeds ruk t.o.v. van Windows verkenner maar daar moet ik hier bijna niet mee aan komen zetten.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar laat DIT nu het apple topic zijn. Hou je calvinistische broek gewoon buiten dit topic op. Hier mogen we toch ongegeneerd hypen.
Kenker.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:34 schreef nietzman het volgende:
http://www.stage6.com/use(...)y-Christmas-(Deluxe)
Move over, WHAM!
Als de topcase op voorraad is wel, en de winkel dit metteen kan/wil doen.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, is datgene wat kapot is nu de overbekende 'topcase' en worden die 'klaar terwijl u wacht' vervangen?
Iedere switcher vind de XP verkenner superieur, me included. Maar na maandenlang wennen vind ik de Finder ook wel relaxt werken. Vooral omdat je minder met de structuur van je HDD bezig moet zijn op de mac. Alles zit in je homedir, dus erg veel mappen heb je niet nodig.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:45 schreef Remzz het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, maar als je iets negatiefs over Apple zegt word je al afgeschoten hier. Kijk ik vind na 2 jaar Apple de finder nog steeds ruk t.o.v. van Windows verkenner maar daar moet ik hier bijna niet mee aan komen zetten.
In mijn klas communicatie en multimedia design wordt er zelfs door de windows gebruikers continu gepreekt over Apple. Hoe goed het nou wel niet is. Welke opdracht dan ook, het gaat over Apple op school en altijd positief. De apple gebruikers in mijn klas (stuk of 7-8) hoeven niet eens Apple te prediken, het wordt vóór ons gedaan.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:39 schreef Remzz het volgende:
Ik ben het wat betreft de Apple fanboys wel eens met Geqxon, het is natuurlijk belachelijk te denken dat Apple voor iedereen het beste is.
Ik heb 30 vierkante meter, waarvan 25 voor kamer en keukenhoekje. En mij bevalt het uitstekend. Vooral het bureau in het slaapgedeelte is ideaal sinds daar een iMac op staat. Afstandsbediening op het nachtkastje, en presto, tv vanuit bedquote:Op woensdag 19 december 2007 22:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Enkel < 100 m2, nee, dat is ook niets.
Er wordt in dit topic genoeg gezeikt over de slechte punten van Apple.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:45 schreef Remzz het volgende:
Natuurlijk mag dat, maar als je iets negatiefs over Apple zegt word je al afgeschoten hier. Kijk ik vind na 2 jaar Apple de finder nog steeds ruk t.o.v. van Windows verkenner maar daar moet ik hier bijna niet mee aan komen zetten.
Het is erg drukquote:Op woensdag 19 december 2007 23:10 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als de topcase op voorraad is wel, en de winkel dit metteen kan/wil doen.
Sommige winkels willen je macje eerst innemen en bestellen dan pas de onderdelen.![]()
En andere winkels noteren eerst de gegevens en bestellen de onderdelen en bellen je dan om hem even langs te brengen.
Het ombouwen zelf kost nog geen 10 minuten.
Ik heb op dit moment precies hetzelfde en ze hadden helaas geen zwarte topcases meer liggen. En wacht dus nu al een weekje totdat ze bellen. (kerstdrukte?) En dan is het dus even langsbrengen en laten fixen.![]()
Het is dus even navragen bij de winkels in je buurt naar de procedure.
Volgens gaf nog niemand antwoord hierop, maar volgens mij is het niet te upgraden, tenzij je combodrive binnen garantie kapot gaat oid. Maar verder niet als losse ombouw te koop dacht ik zo..quote:Op woensdag 19 december 2007 19:26 schreef gewooneenbeetje het volgende:
ik ben nog flink aan het twijfelen. Wil een macbook, het budget model of de middelste. De specs van de 1e zijn goed genoeg. Dvd's branden doe ik 1x in de paar weken. Kan de brander uit me pc altijd nog in een externe case gebruiken. Maartoch.... is het niet mogelijk later nog een superdrive in te laten bouwen? Met behoudt vd garantie
Bullshit. Daar kan je met gemak mee aan komen, geen enkel probleem. Het gaat alleen om de manier waarop je het brengt en hoe je verder post. Dát is de reden dat Geksie zoveel weerstand ondervindt hier.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:45 schreef Remzz het volgende:
[..]
Wat tomasso zegt.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:45 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ook zo stom, opeens kan ik deze week wel op internet hier op InHolland, waar me dit sinds eind oktober niet meer luktequote:Op donderdag 20 december 2007 09:44 schreef Anthraxx het volgende:
Tof. 802.1x authenticatie brengt een MBP op zijn knieen (en ik kan niet inloggen op de UU). Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en niet werkend.
802.1X is kut geworden sinds Leopard, gaat blijkbaar met 10.5.2 weer helemaal veranderen.. GELUKKIGquote:Op donderdag 20 december 2007 09:44 schreef Anthraxx het volgende:
Tof. 802.1x authenticatie brengt een MBP op zijn knieen (en ik kan niet inloggen op de UU). Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en niet werkend.
Ik heb nu gewoon een ethernet kabel aan mijn notebook hangen. Werkt beter.quote:Op donderdag 20 december 2007 12:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
802.1X is kut geworden sinds Leopard, gaat blijkbaar met 10.5.2 weer helemaal veranderen.. Ik ben ondertussen wel op m'n Uni netwerk gekomen, maar het ging echt op een "Windows" manier, iets van 3 x een netwerk toevoegen, totdat het uiteindelijk iets deed. Nu werkt het ook, maar goed ik ga er ook niet meer aanzitten..
Draadloos > Kabelquote:Op donderdag 20 december 2007 12:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kabel werkt altijd beter, draadloos is pure luxe en moet niet als iets anders gezien worden..
Right..quote:
Bwhehequote:Op donderdag 20 december 2007 13:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Right..er klagen elk weekend wel weer wat kindjes bij me omdat ze een te hoge ping hebben bij WoW
als ze via draadloos werken. Al die tig onbeveiligde netwerken bij jouw in de straat, mensen die hun verbindingen verloren hebben en vervolgens gaan lopen janken dat ze niks met hun pc gedaan hebben ("Ja, hij viel zo maar weg, kut internetprovider!!!) en vervolgens niet weten wat ze ermee moeten doen om het weer aan de gang te krijgen... Draadloos echt super... zeker met mensen die er geen onbenul van begrijpen. Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?
![]()
Gewoon netwerkkabeltje inprikken, klaar hoor...
ik heb nog nooit software moeten installeren voor mijn draadloze ontvangerquote:Op donderdag 20 december 2007 13:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?![]()
euh, neequote:Gewoon netwerkkabeltje inprikken, klaar hoor...
Zie ook: http://www.thinksecret.com/news/settlement.htmlquote:Weblog Think Secret heeft een schikking met Apple getroffen. Think Secret-blogger Nick Ciarelli hoeft nog altijd geen bronnen aan de fabrikant te geven, maar zijn blog houdt wel op te bestaan.
1 |
Afgezien van de nieuwe Laptops van tegenwoordig wel, of je zit met een USB-stick opgescheept of een PCMCIA kaartje.. die hadden echt wel een software cd'tje nodig. Alle Dell Laptops hebben hun eigen meegeleverde draadloze software meuk erop staan, wat best ruk werkt i.t.t het normale WZC van Windows.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:17 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik heb nog nooit software moeten installeren voor mijn draadloze ontvanger
[..]
euh, nee
Jammer. Het zijn juist dit soort sites die de hypes van Apple opkloppen. Al vond ik ThinkSecret wel één van de betere, omdat die ook een vrij kritische blik hadden.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://tweakers.net/nieuws/50937
[..]
Zie ook: http://www.thinksecret.com/news/settlement.html
Schei uit man. Een goede draadloze router is tegenwoordig even stabiel en even snel als bekabeld. Sterker nog, ik heb hier momenteel draadloze routers met een echte throughput van 135Mbps van draadloos naar bekabeld (gigabit).quote:Op donderdag 20 december 2007 13:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Right..er klagen elk weekend wel weer wat kindjes bij me omdat ze een te hoge ping hebben bij WoW
als ze via draadloos werken. Al die tig onbeveiligde netwerken bij jouw in de straat, mensen die hun verbindingen verloren hebben en vervolgens gaan lopen janken dat ze niks met hun pc gedaan hebben ("Ja, hij viel zo maar weg, kut internetprovider!!!) en vervolgens niet weten wat ze ermee moeten doen om het weer aan de gang te krijgen... Draadloos echt super... zeker met mensen die er geen onbenul van begrijpen. Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?
![]()
Gewoon netwerkkabeltje inprikken, klaar hoor...
WZC was tot SP2 zo brak als de nete. Een van de redenen dat leveranciers van draadloze netwerkkaarten altijd hun eigen software meeleverde. Ik heb exact 1 jaar geen utility meegeleverd. Nu is er WPS. Helaas ondersteunt microsoft alleen de meest gebruikersonvriendelijke versies van WPS. Pushbutton niet. Dus wederom een eigen utility meeleveren. Maar goed. Je moet toch die driver installeren.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Afgezien van de nieuwe Laptops van tegenwoordig wel, of je zit met een USB-stick opgescheept of een PCMCIA kaartje.. die hadden echt wel een software cd'tje nodig. Alle Dell Laptops hebben hun eigen meegeleverde draadloze software meuk erop staan, wat best ruk werkt i.t.t het normale WZC van Windows.
En hoezo werkt bij jou gewoon een netwerkkabeltje in je modem prikken niet? (Afgezien van het eenmalig aanmelden voor Provisioning soms)
Wat is daar lastig aan? Misschien ben ik bevooroordeeld als Elektrotechnicus, maar het is gewoon een kwestie van draadjes goed leggen (neem draad met een harde kern, dat werkt beter). Er in stoppen. Knijpen en herhalen van de procedure.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:17 schreef Geqxon het volgende:
Het is alleen jammer dat het knijpen van een netwerkkabel zo lastig is. Anders was hier alles bedraad
Die kabel van meterkast tot zolder krijgen blijft in veel gevallen gepijpzeikquote:Op donderdag 20 december 2007 13:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is daar lastig aan? Misschien ben ik bevooroordeeld als Elektrotechnicus, maar het is gewoon een kwestie van draadjes goed leggen (neem draad met een harde kern, dat werkt beter). Er in stoppen. Knijpen en herhalen van de procedure.
Mja, ik vond alleen dubbele plafonds klote. Meestal gaat het wel prima met een trek draadquote:Op donderdag 20 december 2007 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die kabel van meterkast tot zolder krijgen blijft in veel gevallen gepijpzeik
Maar hee, als je echt niet draadloos wil is er altijd nog homeplug
Toch ook al tot 65Mbps echte throughput
Ik mag hier bv niet in de vloeren boren ivm leidingen in de vloer. Staat letterlijk in het huurcontract. Dan wordt dat kabeltje trekken toch een smerig gezicht.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mja, ik vond alleen dubbele plafonds klote. Meestal gaat het wel prima met een trek draad.
Mijn ervaring is dat ik het tot op de millimeter nauwkeurig moet strippen, dan alle kabels goed leggen (en omdat ze dan gedraaid zijn sommige draadjes wat korter maken), zorgen dat alles perfect is en ze dan vastknijpen. Call me stupid, maar dat lukt mij niet altijd.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is daar lastig aan? Misschien ben ik bevooroordeeld als Elektrotechnicus, maar het is gewoon een kwestie van draadjes goed leggen (neem draad met een harde kern, dat werkt beter). Er in stoppen. Knijpen en herhalen van de procedure.
Ik krijg elke week wel weer met die mensen te maken. Laat ik zo zeggen 8 van de 10 bellen met een "draadloos probleem". Even tussen haakjes gezet, omdat er nog verschil zit in klein en groot...quote:Op donderdag 20 december 2007 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Schei uit man. Een goede draadloze router is tegenwoordig even stabiel en even snel als bekabeld. Sterker nog, ik heb hier momenteel draadloze routers met een echte throughput van 135Mbps van draadloos naar bekabeld (gigabit).
Moielijk configureren? Ook verleden tijd, WPS lost dat op. Kan je een draadloos toetsenbord aansluiten? Dan kan je ook een draadloze PC aansluiten. Beveiligd.
Hoge ping tijden? Een goede draadloze router heeft al snel een routing snelheid van 100Mbps of meer en kan zonder problemen duizenden simultane connecties aan. WMM zorgt voor goede multimedia prestaties. Q1 brengen wij nog een speciale gamingrouter op de markt die naast al deze features speciale QoS heeft die het verkeer zowel aan WAN als LAN kant prioritized. LAG hoeft al lang geen probleem meer van je draadloze netwerk te zijn. En draadloze instabiele netwerken zijn sinds MiMo en smart antenna technologie verleden tijd.
Je oordeel baseren op goedkopere of oudere routers in een van de weinige computer gerelateerde technieken voor thuis gebruik welke tegenwoordig nog heel snel verouderd is niet erg objectief.
Jij hebt een goede ervaring met draadloze netwerken, dat klopt. Maar het gros van de mensen, die met el-cheapo 802.11b Sweex routers werkt, ditto draadloze adapter en daarmee proberen 50 meter te overbruggen, hebben met draadloze netwerken een zeer slechte ervaring. Constant de verbinding die eruit valt, dat hij niet wil reconnecten, en dat ze uit onkunde (of het niet hebben van admin-rechten1) hun computer maar opnieuw opstarten.quote:
Boeiuh, ik reageer op de melding dat kabel ALTIJD beter is. Dikke stierepoep.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jij hebt een goede ervaring met draadloze netwerken, dat klopt. Maar het gros van de mensen, die met el-cheapo 802.11b Sweex routers werkt, ditto draadloze adapter en daarmee proberen 50 meter te overbruggen, hebben met draadloze netwerken een zeer slechte ervaring. Constant de verbinding die eruit valt, dat hij niet wil reconnecten, en dat ze uit onkunde (of het niet hebben van admin-rechten1) hun computer maar opnieuw opstarten.
1: Onder Windows XP Professional heb je admin rechten nodig om je netwerkadapter te 'vernieuwen'.
Klopt dat het voor SP2, erg brak was. SP2 heeft een hoop goed gemaakt en maakt WZC, werkt toch een stuk makkelijker dan dat ik alle software van andere fabrikanten moet gebruiken. Ben vooral niet te spreken over de Belkin client software voor de adapters, maar goed mensen kopen eenmaal die dinger. Niet mijn keus..quote:Op donderdag 20 december 2007 13:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
WZC was tot SP2 zo brak als de nete.
Lees m'n tekst boven je nog eens, staat erin. Mac is wat betreft echt een genot om het aan te slingeren..quote:Op donderdag 20 december 2007 13:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jij hebt een goede ervaring met draadloze netwerken, dat klopt. Maar het gros van de mensen, die met el-cheapo 802.11b Sweex routers werkt, ditto draadloze adapter en daarmee proberen 50 meter te overbruggen, hebben met draadloze netwerken een zeer slechte ervaring. Constant de verbinding die eruit valt, dat hij niet wil reconnecten, en dat ze uit onkunde (of het niet hebben van admin-rechten1) hun computer maar opnieuw opstarten.
1: Onder Windows XP Professional heb je admin rechten nodig om je netwerkadapter te 'vernieuwen'.
Edit: Met Noodle. Onder een Mac gaat het veel makkelijker. Kopen, openklappen, je WPA wachtwoord invoeren, en het werkt.
Om even het woordje "ALTIJD" anders te formuleren. Met de apparatuur waar ik mee te maken krijg werkt gedraad altijd en draadloos zijn er vaak problemen..quote:Op donderdag 20 december 2007 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Boeiuh, ik reageer op de melding dat kabel ALTIJD beter is. Dikke stierepoep.
Allemaal leuk en aardig, maar bekabeld is dus simpelweg niet per definitie beter dan draadloos en draadloos is dus geen luxe.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik krijg elke week wel weer met die mensen te maken. Laat ik zo zeggen 8 van de 10 bellen met een "draadloos probleem". Even tussen haakjes gezet, omdat er nog verschil zit in klein en groot...
Ach jij zult er vast ook meer inzitten, aangezien je die dinger zowat fabriceert. Punt is alleen meeste internet providers leveren hun eigen draadloze modems. Mensen zijn te lui of hebben geen verstand om zelf dinger aan te sluiten of installeren. Die "brakke" draadloze dinger zijn eenmaal uitgeleverd. maakt in principe niet uit welke provider. Vrijwel niemand heeft zin om zijn eigen apparatuur te kopen, want ja zuinig, je kan dus ook niet verwachten dat iedereen een eigen modem/router koopt...
Onzin, de MiMo router is onze best verkochte router momenteel. En we zijn marktleider in Nederland. De verwachting is dat volgend jaar rond deze tijd bijna alleen nog 802.11N in de winkels zal liggen.quote:Ik heb zelf het idee dat die 802.11g/54 Mbps dinger net standaard in NL geworden zijn.. dus nog niet de nieuwe apparatuur waar jij al mee te maken krijgt.
Wij hebben een CD die automatisch opstart en 1 klik vraagt voor het installeren. Zoals gezegd is het met WPS vervolgens een kwestie van op 2 knopjes klikken voor een beveiligde draadloze verbinding. De router staat standaard ingesteld op DHCP client en zal met 99% van het ISP aanbod direct een verbinding hebben.quote:Hoe gemakkelijk het misschien voor jou is om dingen te installeren. Voordat je het uitgelegd hebt aan een Digibeet ben je 30 minuten verder. En dat is dan alleen van het CD'tje erin stoppen de Setup volgen en het apparaat koppelen...
Iets wat jij, ik en de rest hier waarschijnlijk in 5 minuten kan. Zou liever sneller doen, maar goed we moeten op de installatie wachten...
Met WPS is het 10 seconden.quote:Degene die gewoon een laptop met XP SP2 gebruiken duurt het 10 minuten voordat ze eruit zijn (mits ze het goede wachtwoord invullen..) en met Vista is het nog altijd een loterij of het wel of niet werkt..
Met een Mac ben ik in drie minuten klaar..
Draadloos is half duplex dus een verbinding van 54Mbps is effectief nooit sneller dan 27 Mbps. 802.11N zit nu rond de 120Mbps.quote:Zodra het werkt is het leuk, maar je ziet ze naar een paar weken weer terugbellen,
Maar weinig mensen met een Mac trouwens die erover klagen.. los daarvan..![]()
Ik ben het wel mee eens dat de laptops tegenwoordig steeds beter worden, nu dan alleen nog de brakke draadloze modems en routers eruit, die dus nooit de 54Mbps effectief halen waar vrij veel mensen nog mee opgezadeld zitten..
ECHTE trhoughput. Dus wat je ziet als je van PC a een file kopieerd naar PC b.quote:Op donderdag 20 december 2007 14:02 schreef Geqxon het volgende:
En puur uit nieuwsgierigheid, die 135 megabit, is dat voor of nadat je de snelheid door tweeen hebt gedeeld? Is dat de draft-n technologie?
Draft 2.0? Het is me toch wat met "standaarden".quote:Op donderdag 20 december 2007 14:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ECHTE trhoughput. Dus wat je ziet als je van PC a een file kopieerd naar PC b.
802.11N draft 2.0
quote:Op donderdag 20 december 2007 14:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik wacht eerlijk gezegd nog even totdat het woordje "draft" weg is...
Het zal allemaal ook best wel dat dit werkt, maar even los staand van de reclame-geneuzel...quote:Op donderdag 20 december 2007 14:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er is het volste vertrouwen dat draft 2.0 compatible zal zijn met de uiteindelijke standaard. Die komt overigens pas eind 2008 met geluk. Ik ga wel voor 150Mbps draadloos in Q1
Ik snap dat niet iedereen naar de winkel rent om direct een nieuwe router te kopen, maar als je TOCH een router moet en bereid ben om meer dan 25 euro uit te geven, koop je in Q1 voor rond de 75 euro zeer snelle en stabiele draadloze routers.quote:Op donderdag 20 december 2007 14:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het zal allemaal ook best wel dat dit werkt, maar even los staand van de reclame-geneuzel...
Marketing-lui zijn heel slinks hierin.
Dingen zoals HD-Ready en vervolgens Full-HD preken voor die flatscreen tv's hebben bij mij nu ook niet echt een goede indruk achtergelaten.
Ik wacht nog steeds liever en waarschijnlijk moet ik dan weer een nieuwe compatible draadloze ontvangst unit kopen om het volledig te kunnen benutten...
Ja dat kan . Je hebt 8 poorten verdeeld over 2 "planken". Standaard zit er al 2x512 in , en dat kun je dus uitbereiden tot maximaal 8x 2GB . Prijzen zijn wel gedaald trouwens.quote:Op donderdag 20 december 2007 14:09 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb een Mac Pro besteld met 1 GB geheugen. Nu wil ik er zelf minstens 2 GB van maken. Wie weet welk geheugen geschikt is om te installeren in de Mac Pro? Is het geheugen van bv. ProWarehouse geschikt om te installeren? Of is dat niet goed genoeg voor zo'n Mac?
Ik weet dat er maximaal 16 GB te installeren is. Maar, als ik 2 GB extra koop, kan ik die dan bij de standaard 1 GB zetten zodat ik 3 GB heb? Hmm, het werkt vast met 1, 2, 4, 8 of 16 GB? In dat geval koop ik natuurlijk maar 1 GB extra.
Wie kan mij verder helpen met deze voor jullie simpele vragen?Bij voorbaat dank
.
Hmm bij mij gaat het vlekkeloos. Heb je alle updates al geinstallt?quote:Op donderdag 20 december 2007 12:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb nu gewoon een ethernet kabel aan mijn notebook hangen. Werkt beter.
Dat is inderdaad de topcase, en dat deze zovaak op deze plek stuk gaan illustreert wat mij betreft een designflaw in het Macbook ontwerp: de 'voetjes' waarmee het scherm in dichtgeklapte stand op de topcase rusten zijn dusdanig hard en de magneten die het scherm sluiten dusdanig sterk dat er na verloop van tijd een soort 'moeheid' ontstaat in het kunststof van de topcase.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
heeft er iemand een mail adres van ifactors lijnbaan?
En is dit eenvoudig te vervangen?
[ afbeelding ]
Jupquote:Op donderdag 20 december 2007 15:50 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Hmm bij mij gaat het vlekkeloos. Heb je alle updates al geinstallt?
Tja, door de flits lijkt het heel apart, maar je ziet het in het echt nauwelijks. En aangezien mijn topcase na 1 dag (!) al zichtbare slijtageplekken had precies op de plek waar de originele voetjes erop rusten neem ik er verder geen risico mee.quote:Op donderdag 20 december 2007 16:08 schreef Guppyfriend het volgende:
* Guppyfriend wil geen rubberen voetjes op haar macbook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |