Ook zo stom, opeens kan ik deze week wel op internet hier op InHolland, waar me dit sinds eind oktober niet meer luktequote:Op donderdag 20 december 2007 09:44 schreef Anthraxx het volgende:
Tof. 802.1x authenticatie brengt een MBP op zijn knieen (en ik kan niet inloggen op de UU). Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en niet werkend.
802.1X is kut geworden sinds Leopard, gaat blijkbaar met 10.5.2 weer helemaal veranderen.. GELUKKIGquote:Op donderdag 20 december 2007 09:44 schreef Anthraxx het volgende:
Tof. 802.1x authenticatie brengt een MBP op zijn knieen (en ik kan niet inloggen op de UU). Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en niet werkend.
Ik heb nu gewoon een ethernet kabel aan mijn notebook hangen. Werkt beter.quote:Op donderdag 20 december 2007 12:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
802.1X is kut geworden sinds Leopard, gaat blijkbaar met 10.5.2 weer helemaal veranderen.. Ik ben ondertussen wel op m'n Uni netwerk gekomen, maar het ging echt op een "Windows" manier, iets van 3 x een netwerk toevoegen, totdat het uiteindelijk iets deed. Nu werkt het ook, maar goed ik ga er ook niet meer aanzitten..
Draadloos > Kabelquote:Op donderdag 20 december 2007 12:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kabel werkt altijd beter, draadloos is pure luxe en moet niet als iets anders gezien worden..
Right..quote:
Bwhehequote:Op donderdag 20 december 2007 13:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Right..er klagen elk weekend wel weer wat kindjes bij me omdat ze een te hoge ping hebben bij WoW
als ze via draadloos werken. Al die tig onbeveiligde netwerken bij jouw in de straat, mensen die hun verbindingen verloren hebben en vervolgens gaan lopen janken dat ze niks met hun pc gedaan hebben ("Ja, hij viel zo maar weg, kut internetprovider!!!) en vervolgens niet weten wat ze ermee moeten doen om het weer aan de gang te krijgen... Draadloos echt super... zeker met mensen die er geen onbenul van begrijpen. Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?
![]()
Gewoon netwerkkabeltje inprikken, klaar hoor...
ik heb nog nooit software moeten installeren voor mijn draadloze ontvangerquote:Op donderdag 20 december 2007 13:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?![]()
euh, neequote:Gewoon netwerkkabeltje inprikken, klaar hoor...
Zie ook: http://www.thinksecret.com/news/settlement.htmlquote:Weblog Think Secret heeft een schikking met Apple getroffen. Think Secret-blogger Nick Ciarelli hoeft nog altijd geen bronnen aan de fabrikant te geven, maar zijn blog houdt wel op te bestaan.
| 1 |
Afgezien van de nieuwe Laptops van tegenwoordig wel, of je zit met een USB-stick opgescheept of een PCMCIA kaartje.. die hadden echt wel een software cd'tje nodig. Alle Dell Laptops hebben hun eigen meegeleverde draadloze software meuk erop staan, wat best ruk werkt i.t.t het normale WZC van Windows.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:17 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik heb nog nooit software moeten installeren voor mijn draadloze ontvanger
[..]
euh, nee
Jammer. Het zijn juist dit soort sites die de hypes van Apple opkloppen. Al vond ik ThinkSecret wel één van de betere, omdat die ook een vrij kritische blik hadden.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://tweakers.net/nieuws/50937
[..]
Zie ook: http://www.thinksecret.com/news/settlement.html
Schei uit man. Een goede draadloze router is tegenwoordig even stabiel en even snel als bekabeld. Sterker nog, ik heb hier momenteel draadloze routers met een echte throughput van 135Mbps van draadloos naar bekabeld (gigabit).quote:Op donderdag 20 december 2007 13:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Right..er klagen elk weekend wel weer wat kindjes bij me omdat ze een te hoge ping hebben bij WoW
als ze via draadloos werken. Al die tig onbeveiligde netwerken bij jouw in de straat, mensen die hun verbindingen verloren hebben en vervolgens gaan lopen janken dat ze niks met hun pc gedaan hebben ("Ja, hij viel zo maar weg, kut internetprovider!!!) en vervolgens niet weten wat ze ermee moeten doen om het weer aan de gang te krijgen... Draadloos echt super... zeker met mensen die er geen onbenul van begrijpen. Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?
![]()
Gewoon netwerkkabeltje inprikken, klaar hoor...
WZC was tot SP2 zo brak als de nete. Een van de redenen dat leveranciers van draadloze netwerkkaarten altijd hun eigen software meeleverde. Ik heb exact 1 jaar geen utility meegeleverd. Nu is er WPS. Helaas ondersteunt microsoft alleen de meest gebruikersonvriendelijke versies van WPS. Pushbutton niet. Dus wederom een eigen utility meeleveren. Maar goed. Je moet toch die driver installeren.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Afgezien van de nieuwe Laptops van tegenwoordig wel, of je zit met een USB-stick opgescheept of een PCMCIA kaartje.. die hadden echt wel een software cd'tje nodig. Alle Dell Laptops hebben hun eigen meegeleverde draadloze software meuk erop staan, wat best ruk werkt i.t.t het normale WZC van Windows.
En hoezo werkt bij jou gewoon een netwerkkabeltje in je modem prikken niet? (Afgezien van het eenmalig aanmelden voor Provisioning soms)
Wat is daar lastig aan? Misschien ben ik bevooroordeeld als Elektrotechnicus, maar het is gewoon een kwestie van draadjes goed leggen (neem draad met een harde kern, dat werkt beter). Er in stoppen. Knijpen en herhalen van de procedure.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:17 schreef Geqxon het volgende:
Het is alleen jammer dat het knijpen van een netwerkkabel zo lastig is. Anders was hier alles bedraad
Die kabel van meterkast tot zolder krijgen blijft in veel gevallen gepijpzeikquote:Op donderdag 20 december 2007 13:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is daar lastig aan? Misschien ben ik bevooroordeeld als Elektrotechnicus, maar het is gewoon een kwestie van draadjes goed leggen (neem draad met een harde kern, dat werkt beter). Er in stoppen. Knijpen en herhalen van de procedure.
Mja, ik vond alleen dubbele plafonds klote. Meestal gaat het wel prima met een trek draadquote:Op donderdag 20 december 2007 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die kabel van meterkast tot zolder krijgen blijft in veel gevallen gepijpzeik
Maar hee, als je echt niet draadloos wil is er altijd nog homeplug
Toch ook al tot 65Mbps echte throughput
Ik mag hier bv niet in de vloeren boren ivm leidingen in de vloer. Staat letterlijk in het huurcontract. Dan wordt dat kabeltje trekken toch een smerig gezicht.quote:Op donderdag 20 december 2007 13:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mja, ik vond alleen dubbele plafonds klote. Meestal gaat het wel prima met een trek draad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |