abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 december 2007 @ 09:44:14 #251
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_55409580
Tof. 802.1x authenticatie brengt een MBP op zijn knieen (en ik kan niet inloggen op de UU). Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en niet werkend.
pi_55409654
Eduroam toevallig?
  donderdag 20 december 2007 @ 10:02:58 #253
13783 Anthraxx
pi_55409974
Nee, Solis. Maar dat maakt niet uit lijkt mij. 802.1x werkte op mijn iBook prima en op mijn MBP dus niet. Eduroam doe ik niets mee.

Alles is nu opgelost nu ik gewoon een ethernet kabel heb.
pi_55411492
Nou, ik heb nog maar 's 4Gb besteld voor 80 euro. Dat is dus geen geld.
Calmer than you are
pi_55411642
iPod Touch 16GB bij Office Centre voor 329 euro excl. BTW.

Hm, dat scheelt niet veel eigenlijk. Da's 391,51 euro incl. BTW. Leuke aanbieding
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  donderdag 20 december 2007 @ 12:25:03 #256
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_55413261
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:44 schreef Anthraxx het volgende:
Tof. 802.1x authenticatie brengt een MBP op zijn knieen (en ik kan niet inloggen op de UU). Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en niet werkend.
Ook zo stom, opeens kan ik deze week wel op internet hier op InHolland, waar me dit sinds eind oktober niet meer lukte
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 12:29:20 #257
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55413356
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:44 schreef Anthraxx het volgende:
802.1X is kut geworden sinds Leopard, gaat blijkbaar met 10.5.2 weer helemaal veranderen.. GELUKKIG
Degene die de manier van connecten verzonnen heeft met die interface, mogen ze afschieten..

Ik ben ondertussen wel op m'n Uni netwerk gekomen, maar het ging echt op een "Windows" manier, iets van 3 x een netwerk toevoegen, totdat het uiteindelijk iets deed. Nu het werkt, ga ik er ook niet meer aanzitten..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 20 december 2007 @ 12:29:56 #258
13783 Anthraxx
pi_55413372
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:29 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

802.1X is kut geworden sinds Leopard, gaat blijkbaar met 10.5.2 weer helemaal veranderen.. Ik ben ondertussen wel op m'n Uni netwerk gekomen, maar het ging echt op een "Windows" manier, iets van 3 x een netwerk toevoegen, totdat het uiteindelijk iets deed. Nu werkt het ook, maar goed ik ga er ook niet meer aanzitten..
Ik heb nu gewoon een ethernet kabel aan mijn notebook hangen. Werkt beter.
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 12:32:33 #259
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55413418
Kabel werkt altijd beter, draadloos is pure luxe en moet niet als iets anders gezien worden..
  donderdag 20 december 2007 @ 13:01:11 #260
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_55414087
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kabel werkt altijd beter, draadloos is pure luxe en moet niet als iets anders gezien worden..
Draadloos > Kabel
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 13:06:11 #261
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55414197
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:01 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Draadloos > Kabel
Right.. er klagen elk weekend wel weer wat kindjes bij me omdat ze een te hoge ping hebben bij WoW als ze via draadloos werken. Al die tig onbeveiligde netwerken bij jouw in de straat, mensen die hun verbindingen verloren hebben en vervolgens gaan lopen janken dat ze niks met hun pc gedaan hebben ("Ja, hij viel zo maar weg, kut internetprovider!!!) en vervolgens niet weten wat ze ermee moeten doen om het weer aan de gang te krijgen... Draadloos echt super... zeker met mensen die er geen onbenul van begrijpen. Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?

Gewoon netwerkkabeltje inprikken, klaar hoor...
  donderdag 20 december 2007 @ 13:13:53 #262
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_55414383
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:06 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Right.. er klagen elk weekend wel weer wat kindjes bij me omdat ze een te hoge ping hebben bij WoW als ze via draadloos werken. Al die tig onbeveiligde netwerken bij jouw in de straat, mensen die hun verbindingen verloren hebben en vervolgens gaan lopen janken dat ze niks met hun pc gedaan hebben ("Ja, hij viel zo maar weg, kut internetprovider!!!) en vervolgens niet weten wat ze ermee moeten doen om het weer aan de gang te krijgen... Draadloos echt super... zeker met mensen die er geen onbenul van begrijpen. Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?

Bwhehe

Ik beveilig mijn netwerk goed, heb zowat nooit last van uitval en ik heb een perfect signaal in het hele huis . Ik kan m'n laptop overal neerzetten en dan overal kunnen internetten Ik hoef geen 30 gaten te boren in een betonnen muur van 30 cm dik, daarna nog 3 uur staan kutten om een kabeltje erdoorheen te krijgen

Maargoed, ik heb nu dan ook een iBook en geen iMac. Als ik een iMac heb, hang ik hem ook gewoon aan een kabeltje, duh.
pi_55414474
Het is alleen jammer dat het knijpen van een netwerkkabel zo lastig is. Anders was hier alles bedraad
  Eindredactie Games donderdag 20 december 2007 @ 13:17:16 #264
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_55414478
quote:
Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?
ik heb nog nooit software moeten installeren voor mijn draadloze ontvanger
quote:
euh, nee
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_55414581
http://tweakers.net/nieuws/50937
quote:
Weblog Think Secret heeft een schikking met Apple getroffen. Think Secret-blogger Nick Ciarelli hoeft nog altijd geen bronnen aan de fabrikant te geven, maar zijn blog houdt wel op te bestaan.
Zie ook: http://www.thinksecret.com/news/settlement.html
Calmer than you are
pi_55414641
1<meta name="generator" content="HTML Tidy for Mac OS X (vers 1st March 2004), see www.w3.org" />

W3 O+
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 13:23:58 #267
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55414685
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:17 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik heb nog nooit software moeten installeren voor mijn draadloze ontvanger
[..]

euh, nee
Afgezien van de nieuwe Laptops van tegenwoordig wel, of je zit met een USB-stick opgescheept of een PCMCIA kaartje.. die hadden echt wel een software cd'tje nodig. Alle Dell Laptops hebben hun eigen meegeleverde draadloze software meuk erop staan, wat best ruk werkt i.t.t het normale WZC van Windows.

En hoezo werkt bij jou gewoon een netwerkkabeltje in je modem prikken niet? (Afgezien van het eenmalig aanmelden voor Provisioning soms)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Noodle op 20-12-2007 13:29:33 ]
pi_55414740
quote:
Jammer. Het zijn juist dit soort sites die de hypes van Apple opkloppen. Al vond ik ThinkSecret wel één van de betere, omdat die ook een vrij kritische blik hadden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 13:30:29 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55414854
quote:

[..]

Schei uit man. Een goede draadloze router is tegenwoordig even stabiel en even snel als bekabeld. Sterker nog, ik heb hier momenteel draadloze routers met een echte throughput van 135Mbps van draadloos naar bekabeld (gigabit).

Moielijk configureren? Ook verleden tijd, WPS lost dat op. Kan je een draadloos toetsenbord aansluiten? Dan kan je ook een draadloze PC aansluiten. Beveiligd.

Hoge ping tijden? Een goede draadloze router heeft al snel een routing snelheid van 100Mbps of meer en kan zonder problemen duizenden simultane connecties aan. WMM zorgt voor goede multimedia prestaties. Q1 brengen wij nog een speciale gamingrouter op de markt die naast al deze features speciale QoS heeft die het verkeer zowel aan WAN als LAN kant prioritized. LAG hoeft al lang geen probleem meer van je draadloze netwerk te zijn. En draadloze instabiele netwerken zijn sinds MiMo en smart antenna technologie verleden tijd.

Je oordeel baseren op goedkopere of oudere routers in een van de weinige computer gerelateerde technieken voor thuis gebruik welke tegenwoordig nog heel snel verouderd is niet erg objectief.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 13:32:44 #270
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55414911
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:23 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Afgezien van de nieuwe Laptops van tegenwoordig wel, of je zit met een USB-stick opgescheept of een PCMCIA kaartje.. die hadden echt wel een software cd'tje nodig. Alle Dell Laptops hebben hun eigen meegeleverde draadloze software meuk erop staan, wat best ruk werkt i.t.t het normale WZC van Windows.

En hoezo werkt bij jou gewoon een netwerkkabeltje in je modem prikken niet? (Afgezien van het eenmalig aanmelden voor Provisioning soms)
WZC was tot SP2 zo brak als de nete. Een van de redenen dat leveranciers van draadloze netwerkkaarten altijd hun eigen software meeleverde. Ik heb exact 1 jaar geen utility meegeleverd. Nu is er WPS. Helaas ondersteunt microsoft alleen de meest gebruikersonvriendelijke versies van WPS. Pushbutton niet. Dus wederom een eigen utility meeleveren. Maar goed. Je moet toch die driver installeren.
  donderdag 20 december 2007 @ 13:34:31 #271
13783 Anthraxx
pi_55414957
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:17 schreef Geqxon het volgende:
Het is alleen jammer dat het knijpen van een netwerkkabel zo lastig is. Anders was hier alles bedraad
Wat is daar lastig aan? Misschien ben ik bevooroordeeld als Elektrotechnicus, maar het is gewoon een kwestie van draadjes goed leggen (neem draad met een harde kern, dat werkt beter). Er in stoppen. Knijpen en herhalen van de procedure.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 13:36:33 #272
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55415017
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wat is daar lastig aan? Misschien ben ik bevooroordeeld als Elektrotechnicus, maar het is gewoon een kwestie van draadjes goed leggen (neem draad met een harde kern, dat werkt beter). Er in stoppen. Knijpen en herhalen van de procedure.
Die kabel van meterkast tot zolder krijgen blijft in veel gevallen gepijpzeik
Maar hee, als je echt niet draadloos wil is er altijd nog homeplug

Toch ook al tot 65Mbps echte throughput
  donderdag 20 december 2007 @ 13:37:44 #273
13783 Anthraxx
pi_55415046
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die kabel van meterkast tot zolder krijgen blijft in veel gevallen gepijpzeik
Maar hee, als je echt niet draadloos wil is er altijd nog homeplug

Toch ook al tot 65Mbps echte throughput
Mja, ik vond alleen dubbele plafonds klote. Meestal gaat het wel prima met een trek draad .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 13:41:11 #274
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55415165
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:37 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Mja, ik vond alleen dubbele plafonds klote. Meestal gaat het wel prima met een trek draad .
Ik mag hier bv niet in de vloeren boren ivm leidingen in de vloer. Staat letterlijk in het huurcontract. Dan wordt dat kabeltje trekken toch een smerig gezicht.

Maar goed, ik heb in mijn hele huis 100% verbinding dankzij MiMo, dus wireless is geen enkel probleem.
  donderdag 20 december 2007 @ 13:43:51 #275
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55415236
In veel huizen liggen sowieso vaak al elektriciteitskabels van de meterkast naar de verschillende kamers. Ik had de mazzel dat in de buizen nog ruimte genoeg zat voor een UTP-kabel, dus da's perfect. Maar bij oudere huizen zal het idd lastig zijn.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')