abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 december 2007 @ 09:44:14 #251
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_55409580
Tof. 802.1x authenticatie brengt een MBP op zijn knieen (en ik kan niet inloggen op de UU). Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en niet werkend.
pi_55409654
Eduroam toevallig?
  donderdag 20 december 2007 @ 10:02:58 #253
13783 Anthraxx
pi_55409974
Nee, Solis. Maar dat maakt niet uit lijkt mij. 802.1x werkte op mijn iBook prima en op mijn MBP dus niet. Eduroam doe ik niets mee.

Alles is nu opgelost nu ik gewoon een ethernet kabel heb.
pi_55411492
Nou, ik heb nog maar 's 4Gb besteld voor 80 euro. Dat is dus geen geld.
Calmer than you are
pi_55411642
iPod Touch 16GB bij Office Centre voor 329 euro excl. BTW.

Hm, dat scheelt niet veel eigenlijk. Da's 391,51 euro incl. BTW. Leuke aanbieding
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  donderdag 20 december 2007 @ 12:25:03 #256
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_55413261
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:44 schreef Anthraxx het volgende:
Tof. 802.1x authenticatie brengt een MBP op zijn knieen (en ik kan niet inloggen op de UU). Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en niet werkend.
Ook zo stom, opeens kan ik deze week wel op internet hier op InHolland, waar me dit sinds eind oktober niet meer lukte
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 12:29:20 #257
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55413356
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:44 schreef Anthraxx het volgende:
802.1X is kut geworden sinds Leopard, gaat blijkbaar met 10.5.2 weer helemaal veranderen.. GELUKKIG
Degene die de manier van connecten verzonnen heeft met die interface, mogen ze afschieten..

Ik ben ondertussen wel op m'n Uni netwerk gekomen, maar het ging echt op een "Windows" manier, iets van 3 x een netwerk toevoegen, totdat het uiteindelijk iets deed. Nu het werkt, ga ik er ook niet meer aanzitten..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 20 december 2007 @ 12:29:56 #258
13783 Anthraxx
pi_55413372
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:29 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

802.1X is kut geworden sinds Leopard, gaat blijkbaar met 10.5.2 weer helemaal veranderen.. Ik ben ondertussen wel op m'n Uni netwerk gekomen, maar het ging echt op een "Windows" manier, iets van 3 x een netwerk toevoegen, totdat het uiteindelijk iets deed. Nu werkt het ook, maar goed ik ga er ook niet meer aanzitten..
Ik heb nu gewoon een ethernet kabel aan mijn notebook hangen. Werkt beter.
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 12:32:33 #259
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55413418
Kabel werkt altijd beter, draadloos is pure luxe en moet niet als iets anders gezien worden..
  donderdag 20 december 2007 @ 13:01:11 #260
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_55414087
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kabel werkt altijd beter, draadloos is pure luxe en moet niet als iets anders gezien worden..
Draadloos > Kabel
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 13:06:11 #261
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55414197
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:01 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Draadloos > Kabel
Right.. er klagen elk weekend wel weer wat kindjes bij me omdat ze een te hoge ping hebben bij WoW als ze via draadloos werken. Al die tig onbeveiligde netwerken bij jouw in de straat, mensen die hun verbindingen verloren hebben en vervolgens gaan lopen janken dat ze niks met hun pc gedaan hebben ("Ja, hij viel zo maar weg, kut internetprovider!!!) en vervolgens niet weten wat ze ermee moeten doen om het weer aan de gang te krijgen... Draadloos echt super... zeker met mensen die er geen onbenul van begrijpen. Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?

Gewoon netwerkkabeltje inprikken, klaar hoor...
  donderdag 20 december 2007 @ 13:13:53 #262
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_55414383
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:06 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Right.. er klagen elk weekend wel weer wat kindjes bij me omdat ze een te hoge ping hebben bij WoW als ze via draadloos werken. Al die tig onbeveiligde netwerken bij jouw in de straat, mensen die hun verbindingen verloren hebben en vervolgens gaan lopen janken dat ze niks met hun pc gedaan hebben ("Ja, hij viel zo maar weg, kut internetprovider!!!) en vervolgens niet weten wat ze ermee moeten doen om het weer aan de gang te krijgen... Draadloos echt super... zeker met mensen die er geen onbenul van begrijpen. Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?

Bwhehe

Ik beveilig mijn netwerk goed, heb zowat nooit last van uitval en ik heb een perfect signaal in het hele huis . Ik kan m'n laptop overal neerzetten en dan overal kunnen internetten Ik hoef geen 30 gaten te boren in een betonnen muur van 30 cm dik, daarna nog 3 uur staan kutten om een kabeltje erdoorheen te krijgen

Maargoed, ik heb nu dan ook een iBook en geen iMac. Als ik een iMac heb, hang ik hem ook gewoon aan een kabeltje, duh.
pi_55414474
Het is alleen jammer dat het knijpen van een netwerkkabel zo lastig is. Anders was hier alles bedraad
  Eindredactie Games donderdag 20 december 2007 @ 13:17:16 #264
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_55414478
quote:
Met Windows is het helemaal grappig, want dan moeten mensen ineens software installeren, voor hun draadloze ontvanger, wasda?
ik heb nog nooit software moeten installeren voor mijn draadloze ontvanger
quote:
euh, nee
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_55414581
http://tweakers.net/nieuws/50937
quote:
Weblog Think Secret heeft een schikking met Apple getroffen. Think Secret-blogger Nick Ciarelli hoeft nog altijd geen bronnen aan de fabrikant te geven, maar zijn blog houdt wel op te bestaan.
Zie ook: http://www.thinksecret.com/news/settlement.html
Calmer than you are
pi_55414641
1<meta name="generator" content="HTML Tidy for Mac OS X (vers 1st March 2004), see www.w3.org" />

W3 O+
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 13:23:58 #267
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55414685
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:17 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik heb nog nooit software moeten installeren voor mijn draadloze ontvanger
[..]

euh, nee
Afgezien van de nieuwe Laptops van tegenwoordig wel, of je zit met een USB-stick opgescheept of een PCMCIA kaartje.. die hadden echt wel een software cd'tje nodig. Alle Dell Laptops hebben hun eigen meegeleverde draadloze software meuk erop staan, wat best ruk werkt i.t.t het normale WZC van Windows.

En hoezo werkt bij jou gewoon een netwerkkabeltje in je modem prikken niet? (Afgezien van het eenmalig aanmelden voor Provisioning soms)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Noodle op 20-12-2007 13:29:33 ]
pi_55414740
quote:
Jammer. Het zijn juist dit soort sites die de hypes van Apple opkloppen. Al vond ik ThinkSecret wel één van de betere, omdat die ook een vrij kritische blik hadden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 13:30:29 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55414854
quote:

[..]

Schei uit man. Een goede draadloze router is tegenwoordig even stabiel en even snel als bekabeld. Sterker nog, ik heb hier momenteel draadloze routers met een echte throughput van 135Mbps van draadloos naar bekabeld (gigabit).

Moielijk configureren? Ook verleden tijd, WPS lost dat op. Kan je een draadloos toetsenbord aansluiten? Dan kan je ook een draadloze PC aansluiten. Beveiligd.

Hoge ping tijden? Een goede draadloze router heeft al snel een routing snelheid van 100Mbps of meer en kan zonder problemen duizenden simultane connecties aan. WMM zorgt voor goede multimedia prestaties. Q1 brengen wij nog een speciale gamingrouter op de markt die naast al deze features speciale QoS heeft die het verkeer zowel aan WAN als LAN kant prioritized. LAG hoeft al lang geen probleem meer van je draadloze netwerk te zijn. En draadloze instabiele netwerken zijn sinds MiMo en smart antenna technologie verleden tijd.

Je oordeel baseren op goedkopere of oudere routers in een van de weinige computer gerelateerde technieken voor thuis gebruik welke tegenwoordig nog heel snel verouderd is niet erg objectief.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 13:32:44 #270
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55414911
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:23 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Afgezien van de nieuwe Laptops van tegenwoordig wel, of je zit met een USB-stick opgescheept of een PCMCIA kaartje.. die hadden echt wel een software cd'tje nodig. Alle Dell Laptops hebben hun eigen meegeleverde draadloze software meuk erop staan, wat best ruk werkt i.t.t het normale WZC van Windows.

En hoezo werkt bij jou gewoon een netwerkkabeltje in je modem prikken niet? (Afgezien van het eenmalig aanmelden voor Provisioning soms)
WZC was tot SP2 zo brak als de nete. Een van de redenen dat leveranciers van draadloze netwerkkaarten altijd hun eigen software meeleverde. Ik heb exact 1 jaar geen utility meegeleverd. Nu is er WPS. Helaas ondersteunt microsoft alleen de meest gebruikersonvriendelijke versies van WPS. Pushbutton niet. Dus wederom een eigen utility meeleveren. Maar goed. Je moet toch die driver installeren.
  donderdag 20 december 2007 @ 13:34:31 #271
13783 Anthraxx
pi_55414957
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:17 schreef Geqxon het volgende:
Het is alleen jammer dat het knijpen van een netwerkkabel zo lastig is. Anders was hier alles bedraad
Wat is daar lastig aan? Misschien ben ik bevooroordeeld als Elektrotechnicus, maar het is gewoon een kwestie van draadjes goed leggen (neem draad met een harde kern, dat werkt beter). Er in stoppen. Knijpen en herhalen van de procedure.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 13:36:33 #272
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55415017
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wat is daar lastig aan? Misschien ben ik bevooroordeeld als Elektrotechnicus, maar het is gewoon een kwestie van draadjes goed leggen (neem draad met een harde kern, dat werkt beter). Er in stoppen. Knijpen en herhalen van de procedure.
Die kabel van meterkast tot zolder krijgen blijft in veel gevallen gepijpzeik
Maar hee, als je echt niet draadloos wil is er altijd nog homeplug

Toch ook al tot 65Mbps echte throughput
  donderdag 20 december 2007 @ 13:37:44 #273
13783 Anthraxx
pi_55415046
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die kabel van meterkast tot zolder krijgen blijft in veel gevallen gepijpzeik
Maar hee, als je echt niet draadloos wil is er altijd nog homeplug

Toch ook al tot 65Mbps echte throughput
Mja, ik vond alleen dubbele plafonds klote. Meestal gaat het wel prima met een trek draad .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 13:41:11 #274
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55415165
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:37 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Mja, ik vond alleen dubbele plafonds klote. Meestal gaat het wel prima met een trek draad .
Ik mag hier bv niet in de vloeren boren ivm leidingen in de vloer. Staat letterlijk in het huurcontract. Dan wordt dat kabeltje trekken toch een smerig gezicht.

Maar goed, ik heb in mijn hele huis 100% verbinding dankzij MiMo, dus wireless is geen enkel probleem.
  donderdag 20 december 2007 @ 13:43:51 #275
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55415236
In veel huizen liggen sowieso vaak al elektriciteitskabels van de meterkast naar de verschillende kamers. Ik had de mazzel dat in de buizen nog ruimte genoeg zat voor een UTP-kabel, dus da's perfect. Maar bij oudere huizen zal het idd lastig zijn.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_55415522
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat ik het tot op de millimeter nauwkeurig moet strippen, dan alle kabels goed leggen (en omdat ze dan gedraaid zijn sommige draadjes wat korter maken), zorgen dat alles perfect is en ze dan vastknijpen. Call me stupid, maar dat lukt mij niet altijd.

Daarnaast vind ik de tangen duur. Ik begrijp dat ze dermate geavanceerd zijn dat het niet goedkoper kan, maar een goede tang is al snel duurder van 25 euro. En dat voor die twee kabels die ik dan moet knijpen.
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 13:56:11 #277
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55415594
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Schei uit man. Een goede draadloze router is tegenwoordig even stabiel en even snel als bekabeld. Sterker nog, ik heb hier momenteel draadloze routers met een echte throughput van 135Mbps van draadloos naar bekabeld (gigabit).

Moielijk configureren? Ook verleden tijd, WPS lost dat op. Kan je een draadloos toetsenbord aansluiten? Dan kan je ook een draadloze PC aansluiten. Beveiligd.

Hoge ping tijden? Een goede draadloze router heeft al snel een routing snelheid van 100Mbps of meer en kan zonder problemen duizenden simultane connecties aan. WMM zorgt voor goede multimedia prestaties. Q1 brengen wij nog een speciale gamingrouter op de markt die naast al deze features speciale QoS heeft die het verkeer zowel aan WAN als LAN kant prioritized. LAG hoeft al lang geen probleem meer van je draadloze netwerk te zijn. En draadloze instabiele netwerken zijn sinds MiMo en smart antenna technologie verleden tijd.

Je oordeel baseren op goedkopere of oudere routers in een van de weinige computer gerelateerde technieken voor thuis gebruik welke tegenwoordig nog heel snel verouderd is niet erg objectief.
Ik krijg elke week wel weer met die mensen te maken. Laat ik zo zeggen 8 van de 10 bellen met een "draadloos probleem". Even tussen haakjes gezet, omdat er nog verschil zit in klein en groot...

Ach jij zult er vast ook meer inzitten, aangezien je die dinger zowat fabriceert. Punt is alleen meeste internet providers leveren hun eigen draadloze modems. Mensen zijn te lui of hebben geen verstand om zelf dinger aan te sluiten of installeren. Die "brakke" draadloze dinger zijn eenmaal uitgeleverd. maakt in principe niet uit welke provider. Vrijwel niemand heeft zin om zijn eigen apparatuur te kopen, want ja zuinig, je kan dus ook niet verwachten dat iedereen een eigen modem/router koopt...

Ik heb zelf het idee dat die 802.11g/54 Mbps dinger net standaard in NL geworden zijn.. dus nog niet de nieuwe apparatuur waar jij al mee te maken krijgt.

Hoe gemakkelijk het misschien voor jou is om dingen te installeren. Voordat je het uitgelegd hebt aan een Digibeet ben je 30 minuten verder. En dat is dan alleen van het CD'tje erin stoppen de Setup volgen en het apparaat koppelen...

Iets wat jij, ik en de rest hier waarschijnlijk in 5 minuten kan. Zou liever sneller doen, maar goed we moeten op de installatie wachten...

Degene die gewoon een laptop met XP SP2 gebruiken duurt het 10 minuten voordat ze eruit zijn (mits ze het goede wachtwoord invullen..) en met Vista is het nog altijd een loterij of het wel of niet werkt..

Met een Mac ben ik in drie minuten klaar..

Zodra het werkt is het leuk, maar je ziet ze naar een paar weken weer terugbellen,
Maar weinig mensen met een Mac trouwens die erover klagen.. los daarvan..

Ik ben het wel mee eens dat de laptops tegenwoordig steeds beter worden, nu dan alleen nog de brakke draadloze modems en routers eruit, die dus nooit de 54Mbps effectief halen waar vrij veel mensen nog mee opgezadeld zitten..
pi_55415612
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Jij hebt een goede ervaring met draadloze netwerken, dat klopt. Maar het gros van de mensen, die met el-cheapo 802.11b Sweex routers werkt, ditto draadloze adapter en daarmee proberen 50 meter te overbruggen, hebben met draadloze netwerken een zeer slechte ervaring. Constant de verbinding die eruit valt, dat hij niet wil reconnecten, en dat ze uit onkunde (of het niet hebben van admin-rechten1) hun computer maar opnieuw opstarten.

1: Onder Windows XP Professional heb je admin rechten nodig om je netwerkadapter te 'vernieuwen'.

Edit: Met Noodle. Onder een Mac gaat het veel makkelijker. Kopen, openklappen, je WPA wachtwoord invoeren, en het werkt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 14:01:53 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55415749
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:56 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jij hebt een goede ervaring met draadloze netwerken, dat klopt. Maar het gros van de mensen, die met el-cheapo 802.11b Sweex routers werkt, ditto draadloze adapter en daarmee proberen 50 meter te overbruggen, hebben met draadloze netwerken een zeer slechte ervaring. Constant de verbinding die eruit valt, dat hij niet wil reconnecten, en dat ze uit onkunde (of het niet hebben van admin-rechten1) hun computer maar opnieuw opstarten.

1: Onder Windows XP Professional heb je admin rechten nodig om je netwerkadapter te 'vernieuwen'.
Boeiuh, ik reageer op de melding dat kabel ALTIJD beter is. Dikke stierepoep.
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 14:02:46 #280
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55415762
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

WZC was tot SP2 zo brak als de nete.
Klopt dat het voor SP2, erg brak was. SP2 heeft een hoop goed gemaakt en maakt WZC, werkt toch een stuk makkelijker dan dat ik alle software van andere fabrikanten moet gebruiken. Ben vooral niet te spreken over de Belkin client software voor de adapters, maar goed mensen kopen eenmaal die dinger. Niet mijn keus..
pi_55415764
En puur uit nieuwsgierigheid, die 135 megabit, is dat voor of nadat je de snelheid door tweeen hebt gedeeld? Is dat de draft-n technologie?
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 14:08:09 #282
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55415928
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:56 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Edit: Met Noodle. Onder een Mac gaat het veel makkelijker. Kopen, openklappen, je WPA wachtwoord invoeren, en het werkt.
Lees m'n tekst boven je nog eens, staat erin. Mac is wat betreft echt een genot om het aan te slingeren..
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Boeiuh, ik reageer op de melding dat kabel ALTIJD beter is. Dikke stierepoep.
Om even het woordje "ALTIJD" anders te formuleren. Met de apparatuur waar ik mee te maken krijg werkt gedraad altijd en draadloos zijn er vaak problemen..

Gevalletje dit krijg ik ook maar al te vaak..

"Draadloos werkt niet? Probeer eens met draad? Oh, ja nu doet ie wel.."
pi_55415962
Ik heb een Mac Pro besteld met 1 GB geheugen. Nu wil ik er zelf minstens 2 GB van maken. Wie weet welk geheugen geschikt is om te installeren in de Mac Pro? Is het geheugen van bv. ProWarehouse geschikt om te installeren? Of is dat niet goed genoeg voor zo'n Mac?

Ik weet dat er maximaal 16 GB te installeren is. Maar, als ik 2 GB extra koop, kan ik die dan bij de standaard 1 GB zetten zodat ik 3 GB heb? Hmm, het werkt vast met 1, 2, 4, 8 of 16 GB? In dat geval koop ik natuurlijk maar 1 GB extra.

Wie kan mij verder helpen met deze voor jullie simpele vragen? Bij voorbaat dank .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 14:09:03 #284
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55415963
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:56 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik krijg elke week wel weer met die mensen te maken. Laat ik zo zeggen 8 van de 10 bellen met een "draadloos probleem". Even tussen haakjes gezet, omdat er nog verschil zit in klein en groot...

Ach jij zult er vast ook meer inzitten, aangezien je die dinger zowat fabriceert. Punt is alleen meeste internet providers leveren hun eigen draadloze modems. Mensen zijn te lui of hebben geen verstand om zelf dinger aan te sluiten of installeren. Die "brakke" draadloze dinger zijn eenmaal uitgeleverd. maakt in principe niet uit welke provider. Vrijwel niemand heeft zin om zijn eigen apparatuur te kopen, want ja zuinig, je kan dus ook niet verwachten dat iedereen een eigen modem/router koopt...
Allemaal leuk en aardig, maar bekabeld is dus simpelweg niet per definitie beter dan draadloos en draadloos is dus geen luxe.

Overigens levert bijvoorbeeld Casema onze MiMo router bijvoorbeeld. Prima draadloos spul. 8.7 op kieskeurig
quote:
Ik heb zelf het idee dat die 802.11g/54 Mbps dinger net standaard in NL geworden zijn.. dus nog niet de nieuwe apparatuur waar jij al mee te maken krijgt.
Onzin, de MiMo router is onze best verkochte router momenteel. En we zijn marktleider in Nederland. De verwachting is dat volgend jaar rond deze tijd bijna alleen nog 802.11N in de winkels zal liggen.
quote:
Hoe gemakkelijk het misschien voor jou is om dingen te installeren. Voordat je het uitgelegd hebt aan een Digibeet ben je 30 minuten verder. En dat is dan alleen van het CD'tje erin stoppen de Setup volgen en het apparaat koppelen...

Iets wat jij, ik en de rest hier waarschijnlijk in 5 minuten kan. Zou liever sneller doen, maar goed we moeten op de installatie wachten...
Wij hebben een CD die automatisch opstart en 1 klik vraagt voor het installeren. Zoals gezegd is het met WPS vervolgens een kwestie van op 2 knopjes klikken voor een beveiligde draadloze verbinding. De router staat standaard ingesteld op DHCP client en zal met 99% van het ISP aanbod direct een verbinding hebben.
quote:
Degene die gewoon een laptop met XP SP2 gebruiken duurt het 10 minuten voordat ze eruit zijn (mits ze het goede wachtwoord invullen..) en met Vista is het nog altijd een loterij of het wel of niet werkt..

Met een Mac ben ik in drie minuten klaar..
Met WPS is het 10 seconden.
quote:
Zodra het werkt is het leuk, maar je ziet ze naar een paar weken weer terugbellen,
Maar weinig mensen met een Mac trouwens die erover klagen.. los daarvan..

Ik ben het wel mee eens dat de laptops tegenwoordig steeds beter worden, nu dan alleen nog de brakke draadloze modems en routers eruit, die dus nooit de 54Mbps effectief halen waar vrij veel mensen nog mee opgezadeld zitten..
Draadloos is half duplex dus een verbinding van 54Mbps is effectief nooit sneller dan 27 Mbps. 802.11N zit nu rond de 120Mbps.

Maar nogmaals, je stelling dat bekabeld altijd beter is is niet waar.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 14:09:55 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55415992
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:02 schreef Geqxon het volgende:
En puur uit nieuwsgierigheid, die 135 megabit, is dat voor of nadat je de snelheid door tweeen hebt gedeeld? Is dat de draft-n technologie?
ECHTE trhoughput. Dus wat je ziet als je van PC a een file kopieerd naar PC b.
802.11N draft 2.0
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 14:12:25 #286
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55416059
Ik wacht eerlijk gezegd nog even totdat het woordje "draft" weg is...
pi_55416122
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ECHTE trhoughput. Dus wat je ziet als je van PC a een file kopieerd naar PC b.
802.11N draft 2.0
Draft 2.0? Het is me toch wat met "standaarden".

Net als met HDMI, leuk, een video en geluid standaard! En voor we het wisten hadden we 1.0, 1.1 1.2, 1.2a, 1.3, 1.3a en 1.3b.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 14:15:07 #288
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 14:15:49 #289
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55416156
Ze zien eruit als Powerpoint slides..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 14:16:59 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55416191
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik wacht eerlijk gezegd nog even totdat het woordje "draft" weg is...

Er is het volste vertrouwen dat draft 2.0 compatible zal zijn met de uiteindelijke standaard. Die komt overigens pas eind 2008 met geluk. Ik ga wel voor 150Mbps draadloos in Q1

En in een macbook en airport extreme zit ook 802.11n DRAFT 2.0 he...

[ Bericht 7% gewijzigd door Swetsenegger op 20-12-2007 14:26:51 ]
pi_55416477
Misschien wordt het eens tijd dat Swets een tagje krijgt
  Redactie Games donderdag 20 december 2007 @ 14:28:42 #292
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55416502
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Er is het volste vertrouwen dat draft 2.0 compatible zal zijn met de uiteindelijke standaard. Die komt overigens pas eind 2008 met geluk. Ik ga wel voor 150Mbps draadloos in Q1
Het zal allemaal ook best wel dat dit werkt, maar even los staand van de reclame-geneuzel...
Marketing-lui zijn heel slinks hierin.

Dingen zoals HD-Ready en vervolgens Full-HD preken voor die flatscreen tv's hebben bij mij nu ook niet echt een goede indruk achtergelaten.

Ik wacht nog steeds liever en waarschijnlijk moet ik dan weer een nieuwe compatible draadloze ontvangst unit kopen om het volledig te kunnen benutten...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 december 2007 @ 14:33:00 #293
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55416594
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:28 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Het zal allemaal ook best wel dat dit werkt, maar even los staand van de reclame-geneuzel...
Marketing-lui zijn heel slinks hierin.

Dingen zoals HD-Ready en vervolgens Full-HD preken voor die flatscreen tv's hebben bij mij nu ook niet echt een goede indruk achtergelaten.

Ik wacht nog steeds liever en waarschijnlijk moet ik dan weer een nieuwe compatible draadloze ontvangst unit kopen om het volledig te kunnen benutten...
Ik snap dat niet iedereen naar de winkel rent om direct een nieuwe router te kopen, maar als je TOCH een router moet en bereid ben om meer dan 25 euro uit te geven, koop je in Q1 voor rond de 75 euro zeer snelle en stabiele draadloze routers.
pi_55418175
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:09 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb een Mac Pro besteld met 1 GB geheugen. Nu wil ik er zelf minstens 2 GB van maken. Wie weet welk geheugen geschikt is om te installeren in de Mac Pro? Is het geheugen van bv. ProWarehouse geschikt om te installeren? Of is dat niet goed genoeg voor zo'n Mac?

Ik weet dat er maximaal 16 GB te installeren is. Maar, als ik 2 GB extra koop, kan ik die dan bij de standaard 1 GB zetten zodat ik 3 GB heb? Hmm, het werkt vast met 1, 2, 4, 8 of 16 GB? In dat geval koop ik natuurlijk maar 1 GB extra.

Wie kan mij verder helpen met deze voor jullie simpele vragen? Bij voorbaat dank .
Ja dat kan . Je hebt 8 poorten verdeeld over 2 "planken". Standaard zit er al 2x512 in , en dat kun je dus uitbereiden tot maximaal 8x 2GB . Prijzen zijn wel gedaald trouwens.
  donderdag 20 december 2007 @ 15:50:18 #295
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55418381
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:29 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik heb nu gewoon een ethernet kabel aan mijn notebook hangen. Werkt beter.
Hmm bij mij gaat het vlekkeloos. Heb je alle updates al geinstallt?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55418424
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
heeft er iemand een mail adres van ifactors lijnbaan?
En is dit eenvoudig te vervangen?
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad de topcase, en dat deze zovaak op deze plek stuk gaan illustreert wat mij betreft een designflaw in het Macbook ontwerp: de 'voetjes' waarmee het scherm in dichtgeklapte stand op de topcase rusten zijn dusdanig hard en de magneten die het scherm sluiten dusdanig sterk dat er na verloop van tijd een soort 'moeheid' ontstaat in het kunststof van de topcase.

Zelf heb ik op mijn nieuwe Macbook boven de originele voetjes rubberen stripjes geplakt(op maat geknipt van rubberen voetjes die bij een andere PC geleverd werden), waarmee ik hoop dit probleem voor te zijn.

Moderator donderdag 20 december 2007 @ 16:08:46 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_55418835
* Guppyfriend wil geen rubberen voetjes op haar macbook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 20 december 2007 @ 16:11:48 #298
13783 Anthraxx
pi_55418918
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:50 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Hmm bij mij gaat het vlekkeloos. Heb je alle updates al geinstallt?
Jup .
  donderdag 20 december 2007 @ 16:21:26 #299
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55419188
Maar het lukt niet om te verbinden? Of de verbinding is brak?
Want het instellen is een trucje. En daarna ging het als een trein.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55419214
quote:
Op donderdag 20 december 2007 16:08 schreef Guppyfriend het volgende:
* Guppyfriend wil geen rubberen voetjes op haar macbook
Tja, door de flits lijkt het heel apart, maar je ziet het in het echt nauwelijks. En aangezien mijn topcase na 1 dag (!) al zichtbare slijtageplekken had precies op de plek waar de originele voetjes erop rusten neem ik er verder geen risico mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')