Teveel, ze zouden het met kaarsen moeten doen en nooit warm eten.quote:Op maandag 17 december 2007 20:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mensen die thuis zitten verbruiken over het algemeen niet zo veel energie.
Blijkbaar ben je niet intelligent genoeg om het begrip "offer" te relateren aan mijn post.quote:Op maandag 17 december 2007 20:26 schreef FJD het volgende:
[..]
Ow ja stom van mij, als je de top 1% van de werknemers die dat verdient, beperkt in hun mobiliteit dan is het klimaatprobleem geholpen
CO2 uitstoot in Nederland is 0,2% van de werelduitstoot, als je dan de top 1% halveert in hun uitstoot dan daalt de wereldwijde uitstoot met 0,001%.
Daar ga je met je "oplossing"
Ah! Een klassieker; op basis van onderbuikgevoelens iets roepen, vervolgens met een simpele berekening om je oren geslagen worden met het minimale effect, om daar vervolgens niet op te antwoorden maar op de man te spelen.quote:Op maandag 17 december 2007 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Blijkbaar ben je niet intelligent genoeg om het begrip "offer" te relateren aan mijn post.
bron: Nederlands Dagblad 9 nov 2007.quote:De overheid als aanjager én stok achter de deur. ,,Dat is heel belangrijk'', beaamt Mirjam de Rijk, directrice van de Stichting Natuur en Milieu. ,,Mensen zullen hun gedrag nooit op vrijwillige basis veranderen. Als ze zelf de auto laten staan, maar hun buurman doet dat niet, dan zitten ze nog steeds in de vieze lucht. Ze hebben dan geen profijt van hun eigen gedrag en verliezen hun motivatie.''
Leuk zo'n extremistisch duo.quote:Op maandag 17 december 2007 20:44 schreef sigme het volgende:
Mirjam de Rijk (Duyvendaks partner) zei een ruime maand geleden praktisch hetzelfde:
ok je tegenargument: niemand heeft het recht om iemand in zijn bewegingsvrijheid te beperken, einde discussie.quote:Op maandag 17 december 2007 19:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door. Het is een prima plan, het is alleen een beetje laat en hopelijk nog niet te laat.
Je ziet ook wel in dit topic dat er geen enkel tegenargument wordt genoemd, alleen wat gescheld en smileys.
In het geheel niet, iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun mobiliteit gegarandeerd moet zijn, hetzij via openbaar vervoer of via de auto. Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, mobiliteit heeft een prijs,quote:
Wat een loze kreet.quote:In elk geval heeft niemand het recht een ander te verbieden om een auto te nemen, erin te rijden, of met het vliegtuig te gaan.
Er zijn 15.900.000 mensen die gemiddeld 20.000 km afleggen. 100.000 mensen leggen gemiddeld het 4 voudige af (en volgens Duyvendak zijn dat de rijken).quote:Op maandag 17 december 2007 19:40 schreef SCH het volgende:
Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door. Het is een prima plan
Waarom ga je niet in op mijn post?quote:Op maandag 17 december 2007 20:39 schreef FJD het volgende:
[..]
Ah! Een klassieker; op basis van onderbuikgevoelens iets roepen, vervolgens met een simpele berekening om je oren geslagen worden met het minimale effect, om daar vervolgens niet op te antwoorden maar op de man te spelen.
Los daar zijn het natuurlijk gewoon offers en dan gaat het niet eens zo zeer om geld. Dit soort plannen zorgen ervoor dat je mensen in hun bewegingsvrijheid beperkt maar goed in je blinde woede tegen iedereen die wel geld heeft had je daar vast nog niet echt over nagedacht.
Heb jij geen rekenen gehad op de lagere school?quote:
En dan krijgen we:quote:Op maandag 17 december 2007 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In het geheel niet, iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun mobiliteit gegarandeerd moet zijn, hetzij via openbaar vervoer of via de auto. Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, mobiliteit heeft een prijs,
en dus ook een milieuprijs. Op een gegeven moment moet je gewoon doen wat pragmatisch is.
[..]
Wat een loze kreet.
Bron: AmericanThinkerquote:Kyoto Schmyoto
One would think that countries that committed to the Kyoto treaty are doing a better job of curtailing carbon emissions. One would also think that the United States, the only country that does not even intend to ratify, keeps on emitting carbon dioxide at growth levels much higher than those who signed.
And one would be wrong.
The Kyoto treaty was agreed upon in late 1997 and countries started signing and ratifying it in 1998. A list of countries and their carbon dioxide emissions due to consumption of fossil fuels is available from the U.S. government. If we look at that data and compare 2004 (latest year for which data is available) to 1997 (last year before the Kyoto treaty was signed), we find the following.
Emissions worldwide increased 18.0%.
Emissions from countries that signed the treaty increased 21.1%.
Emissions from non-signers increased 10.0%.
Emissions from the U.S. increased 6.6%.
Maar de "ernst van de situatie" noopt jou niet om een goed voorbeeld te stellen?quote:
Op grond waarvan moeten zij het goede voorbeeld geven? Als er een groep is die het goede voorbeeld zou moeten geven dan is het wel de groep politici. Maar al die jaren dat Duyvendak al in de Tweede Kamer zit woont ie in Amsterdam. Dat is op zijn minst hypocriet voor iemand die iets roept over het goede voorbeeld geven.quote:Op maandag 17 december 2007 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat clubje rijken moet verantwoordelijkheid nemen en het goede voorbeeld geven. Het is zo makkelijk om je als rijke minderheid te goed te voelen en alle problemen af te schuiven op het plebs.
Do as I say, don't do as I do...quote:Op maandag 17 december 2007 21:43 schreef NewOrder het volgende:
Maar al die jaren dat Duyvendak al in de Tweede Kamer zit woont ie in Amsterdam. Dat is op zijn minst hypocriet voor iemand die iets roept over het goede voorbeeld geven.
Je snapt het bijnaquote:Op maandag 17 december 2007 21:28 schreef Kadesh het volgende:
[..]
En dan krijgen we:
iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun gezondheidszorg gegarandeerd moet zijn, Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, gezondheidszorg heeft een prijs,
en dus ook een milieuprijs. Op een gegeven moment moet je gewoon doen wat pragmatisch is.
En:
iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun onderwijs gegarandeerd moet zijn, Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, onderwijs heeft een prijs,
en dus ook een milieuprijs. Op een gegeven moment moet je gewoon doen wat pragmatisch is.
Etc, etc.
Totdat:
iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun leven gegarandeerd moet zijn, Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, leven heeft een prijs,
en dus ook een milieuprijs. Op een gegeven moment moet je gewoon doen wat pragmatisch is.
Het is sowieso frappant dat de grootste milieufanatici in de stad lijken te wonen. Mooie verhalen over het milieu en de natuur maar ondertussen ergens wonen waar natuur ver te zoeken is en in zekere zin zelfs een bedreiging vormt voor de natuur door het uitdijende karakter van een stad.quote:Op maandag 17 december 2007 21:43 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Op grond waarvan moeten zij het goede voorbeeld geven? Als er een groep is die het goede voorbeeld zou moeten geven dan is het wel de groep politici. Maar al die jaren dat Duyvendak al in de Tweede Kamer zit woont ie in Amsterdam. Dat is op zijn minst hypocriet voor iemand die iets roept over het goede voorbeeld geven.
Daar ben ik het mee eens, maar dat stelt de energie slurpende rijken niet vrij.quote:Op maandag 17 december 2007 21:43 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Op grond waarvan moeten zij het goede voorbeeld geven? Als er een groep is die het goede voorbeeld zou moeten geven dan is het wel de groep politici. Maar al die jaren dat Duyvendak al in de Tweede Kamer zit woont ie in Amsterdam. Dat is op zijn minst hypocriet voor iemand die iets roept over het goede voorbeeld geven.
Ja, de normale marktprijs van een vervoersmiddel, brandstof en bijkomende kosten, de rest is kunstmatig.quote:Op maandag 17 december 2007 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In het geheel niet, iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun mobiliteit gegarandeerd moet zijn, hetzij via openbaar vervoer of via de auto. Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, mobiliteit heeft een prijs,
en dus ook een milieuprijs. Op een gegeven moment moet je gewoon doen wat pragmatisch is.
Ik vind het gewoon een fascistisch idee dat je mensen zomaar vast kunt zetten zonder dat ze iets hebben gedaan, omdat je denkt dat dat beter is voor 'het milieu'.quote:Wat een loze kreet.
Dwang is daar niet voor nodig. Wel beprijzing, zodat duurzame producten op prijs kunnen gaan concurreren (wat ze nu nog niet, dan wel onvoldoende, kunnen).quote:Op maandag 17 december 2007 21:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Feit is: mensen gaan niet uit zichzelf massaal "duurza(a)m(er)" leven. Daar is echt dwang voor nodig. Helaas.
daar gaan weer wat zeteltjes.quote:Op maandag 17 december 2007 16:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Wat is dit?Gevalletje rijken pesten? Of valt dit onder door geslagen milieudrang? Wel zelf naar Bali vliegen en daarna andere mensen verbieden mobiel te zijn.......
Al met al lijkt dit erg op doorgeslagen betuttelende politiek maar dat is mijn mening hoe denken jullie er over?
Bewijst maar weer dat achterlijke fascistische trekjes zowel links als rechts zitten.quote:Op maandag 17 december 2007 16:35 schreef ElectricEye het volgende:
Als overtuigd conservatief rechtse anti-GroenLinkser vind ik dat ex-terrorist Duijvendak gelijk heeft met zijn opmerking dat er een grens dient te komen aan mobiliteit.
Ga telewerken en video-conferencen met z'n allen, stelletje file-lemmings en vlieg-tuig! nergens voor nodig, al dat verplaatsen.
En de eerstvolgende die een klimaattop organiseert waar duizenden met het vliegtuig naar toe moeten komen, moet eens onderzocht worden in zijn bovenkamer!
Gebruiken zij werkelijk zoveel meer energie dan de gemiddelde tweeverdiener, met twee auto's voor de deur, die dagelijks in de file naar/van het werk staat, en die toch ook minstens twee maal per jaar op vakantie gaat? Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op maandag 17 december 2007 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar ben ik het mee eens, maar dat stelt de energie slurpende rijken niet vrij.
Ik denk dat de armen met oude brakke vervuilende auto's veel meer vervuilen.quote:Op maandag 17 december 2007 22:14 schreef NewOrder het volgende:
Gebruiken zij werkelijk zoveel meer energie dan de gemiddelde tweeverdiener, met twee auto's voor de deur, die dagelijks in de file naar/van het werk staat, en die toch ook minstens twee maal per jaar op vakantie gaat? Dat waag ik te betwijfelen.
Nee hoor, het enige wat nodig is is bewustzijn bij de consument.quote:Op maandag 17 december 2007 21:58 schreef DS4 het volgende:
Dwang is daar niet voor nodig. Wel beprijzing, zodat duurzame producten op prijs kunnen gaan concurreren (wat ze nu nog niet, dan wel onvoldoende, kunnen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |