abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 december 2007 @ 15:36:09 #201
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55291879
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het is toch logisch dat die kinderen dan bij de vader gaan wonen
Maar wat nu als die vader dat niet wil?
Er is niemand die hem kan dwingen ook daadwerkelijk voor zijn kinderen te zorgen.
  zaterdag 15 december 2007 @ 15:42:20 #202
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_55291970
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 15:36 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Maar wat nu als die vader dat niet wil?
Er is niemand die hem kan dwingen ook daadwerkelijk voor zijn kinderen te zorgen.
Ik denk dat het wetboek daar een andere mening over heeft....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 15 december 2007 @ 17:34:15 #203
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55293971
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 15:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja, en dan? Dan zitten je kinderen ergens waar ze helemaal niet gewenst zijn, terwijl jij zelf met alle liefde voor hen zou willen zorgen...
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_55295732
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 17:34 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ja, en dan? Dan zitten je kinderen ergens waar ze helemaal niet gewenst zijn, terwijl jij zelf met alle liefde voor hen zou willen zorgen...
Wel willen, niet kunnen of niet willen, wel kunnen.
Ik denk dat ik wel weet wat ik liever heb voor mijn kids.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2007 09:09:38 (aangepast na feedback ;) ) ]
pi_55304704
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wel willen, niet kunnen of niet kunnen, wel willen.
offtopic: Je zegt nu twee keer hetzelfde
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  † In Memoriam † zondag 16 december 2007 @ 08:35:16 #206
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55308097
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Advertenties doorspitten, ophangen en plaatsen o.a. Vrienden, familie en kenissen afgaan. En dan vergeet ik wsl nog wel eea.
Mijn persoonlijk ervaring is ( diverse malen..) dat als je keurig met je werkgeverscontract bij een normale woningcorporatie voor de balie staat, je helemaal niets te maken hebt met wachttijden en inschrijfduur, ik heb in diverse Gemeentes helemaal niets te maken gehad met wachttijden. Men riep vrijwel overal dat de gemiddelde wachttijd tussen de 2 en 5 jaar was maar ik had doorgaans binnen 2 tot 4 weken een woning. Blijf het heel vreemd vinden dat TS-er dat niet voorelkaar kan krijgen in Alkmaar....
quote:
Een andere baan vindt je niet snel als je geen relevante werkervaring of opleiding hebt. Dat is dus wel een optie maar niet op korte termijn. Buiten dat lijkt het erop dat werkgevers niet zitten te wachten op een alleenstaande moeder, ivm flexibiliteit.
Ik weet niet wat zij in haar sollicitatiebrieven schrijft maar ik heb nimmer geschreven dat ik alleenstaande moeder was.
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Nope. Dan zou de ex-man in het verhaal onder het bestaansminimum uitkomen. Hij betaalt al minder dan de door het Nibud vastgestelde norm per kind. Als hij het al daadwerkelijk overmaakt
Je kan de betalingsverplichting gewoon afdwingen via het LBIO, dat heb ik reeds eerder geschreven. Zeuren dat hij niet betaald of te weinig betaald heeft totaal geen nut.
quote:
Overigens ben ik het met je eens dat de kinderen nooit de dupe mogen zijn en zou er imo altijd partneralimentatie moeten zijn. Vaak wordt vergeten dat de moeder vaak minder moet of kan gaan werken vanwege de opvoeding van de kinders (of je moet accepteren dat de opvoeding door een kinderdagverblijf of gastgezin gedaan wordt).
Het gaat hier om twee meiden van 9 en 11 toch? Naschoolse opvang ? Of zijn ze jonger?
  zondag 16 december 2007 @ 10:39:53 #207
3542 Gia
User under construction
pi_55308795
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wel willen, niet kunnen of niet kunnen, wel willen.
De straat?
  zondag 16 december 2007 @ 10:42:58 #208
3542 Gia
User under construction
pi_55308821
quote:
Op zondag 16 december 2007 08:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Mijn persoonlijk ervaring is ( diverse malen..) dat als je keurig met je werkgeverscontract bij een normale woningcorporatie voor de balie staat, je helemaal niets te maken hebt met wachttijden en inschrijfduur, ik heb in diverse Gemeentes helemaal niets te maken gehad met wachttijden. Men riep vrijwel overal dat de gemiddelde wachttijd tussen de 2 en 5 jaar was maar ik had doorgaans binnen 2 tot 4 weken een woning. Blijf het heel vreemd vinden dat TS-er dat niet voorelkaar kan krijgen in Alkmaar....
Misschien wil ze niet in elke buurt wonen?
quote:
Het gaat hier om twee meiden van 9 en 11 toch? Naschoolse opvang ? Of zijn ze jonger?
Dacht 3 en 5, en oma vangt ze op.

Daarom heb ik zoiets, waarom gaan die kids dan niet zolang naar oma? Kan zij toch alvast iets voor zichzelf zoeken. Scheelt ook weer tijd met kinderen wegbrengen en zo. Kan ze een fulltime baan zoeken en haar leven op poten zetten. In het weekend ziet ze de kinderen dan.
Dat zou ook zo zijn als ze naar hun vader moeten.
pi_55312252
quote:
Kreeg je dan een urgentieverklaring of zo?
De regels hiervoor zijn in diverse gemeentes aangescherpt
  zondag 16 december 2007 @ 14:59:22 #210
152789 karr-1
pi_55313269
quote:
Op zondag 16 december 2007 14:03 schreef Xennia het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat je dan een verklaring krijgt. Iedereen kan wel voor die balie gaan staan, als je dan om de normale regels heen gaat zal het niet lang duren voor iedereen die truc doorheeft. Lijkt me dus gewoon een broodje aap verhaal.
  zondag 16 december 2007 @ 15:00:16 #211
152789 karr-1
pi_55313296
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 17:34 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik doelde ook meer op verzorgen in financiele zin.
  † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 06:21:47 #212
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55328628
quote:
Op zondag 16 december 2007 14:03 schreef Xennia het volgende:

quote:
Dat is al jaren zo.
Woningcorporaties plaatsen niet alle woningen in woonkrantjes, als jij en goede indruk maakt bij de balie dan heb je echt binnen afzienbare tijd een woning (in Groningen zelfs binnen een kwartier , een 3-kamer woning btw..)
Ik heb collega's gehad die echt nog boos waren dat het mij wel was gelukt hen hen niet, denk dat het een beetje te maken heeft met de manier waarop je daar binnenkomt. In de meeste Gemeentes duurt het ongeveer een week tot 2 weken ( er leveren elke week wel mensen hun sleutels in omdat ze iets anders hebben, zeker in de grote steden )
Die woningen worden dan onderworpen aan een controle van de woningcorporaties en vervolgens komen ze in de woonkrant . Jij bent daar met een keurige presenatie van *je verhaal*, laat je werkcontract zien en hebt het terloops nog even over van alles en nog wat , blijf correct en zie het als een solicitatie (op je paasbest, liefst in mantelpakje )

Het gaat om dié eerste indruk die men daar van je krijgt dus je trekt al je charmes uit de kast en maakt gebruik van je charsima
Manipuleren ten top maar voor een goed doel toch?
  † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 06:27:40 #213
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55328639
quote:
Op zondag 16 december 2007 14:59 schreef karr-1 het volgende:

Lijkt me dus gewoon een broodje aap verhaal.
No way, heb een vriendin die het o.a in Almaar ook is gelukt (en in Amsterdam !)
Daarom was ik eigenlijk ook best verbaast dat TS-er al 5 maanden intensief bezig schijnt te zijn, dát is ongeloofwaardiger in mijn ogen.

Je kunt idd alleen niet kritisch zijn als men je direct een sleutel meegeeft om te gaan kijken. Ben ook eenmaal in een studentenflat terecht gekomen (voor een jaar) die men t.z.t. (op korte termijn ) zou gaan slopen. Men vertelde terloops nog wel dat indien dat doorging je wél een urgentie kreeg wegens stadsvernieuwing dus ook daarna zat ik niet zonder woning en kreeg ik voorrang bij een andere woning (+ een verhuispremie )
  maandag 17 december 2007 @ 08:11:33 #214
3542 Gia
User under construction
pi_55328978
Ik heb zelfs eens een eengezinswoning gekregen in mijn uppie. Zat eerst op een eenpersoonsflatje en schreef mij voor deze nieuwe woningen in. Binnen 3 maanden was ik verhuisd.

Maar je moet inderdaad niet te kritisch zijn. De vriendin van TS moet zich inschrijven voor elke woning in Alkmaar en niet alleen de beter gesitueerde. Wat maakt het uit als je een paar jaar 'beneden je stand' moet wonen!!
Blijf intussen ingeschreven staan voor wat beters.

Maar goed, heb ook nog steeds geen antwoord waarom de kids niet bij oma zouden kunnen en de moeder voorlopig op een kamer? Als oma toch al de vaste oppas is! Intussen kan mams op zoek naar een grotere woning.
  maandag 17 december 2007 @ 09:13:56 #215
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_55329576
quote:
Op maandag 17 december 2007 06:27 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ben ook eenmaal in een studentenflat terecht gekomen (voor een jaar) die men t.z.t. (op korte termijn ) zou gaan slopen. Men vertelde terloops nog wel dat indien dat doorging je wél een urgentie kreeg wegens stadsvernieuwing dus ook daarna zat ik niet zonder woning en kreeg ik voorrang bij een andere woning (+ een verhuispremie )
Met kinderen kom je doorgaans niet in aanmerking voor een woning die op korte termijn gesloopt gaat worden.
Een vriendin van mij, gescheiden met kind, kreeg hier in de gemeente geen urgentieverklaring, maar in een gemeente verderop wel. Die had binnen 2 weken een woning. Wat volgens haar wel helpt; een afspraak maken bij de woningbouw, en daar zo nodig relgelmatig naar toe gaan en bellen.
But till then tramps like us baby we were born to run
  maandag 17 december 2007 @ 09:45:15 #216
152789 karr-1
pi_55330202
er is niets mis met beneden je stand wonen, niemand begint meteen in een droomhuis. Dan woon je maar een paar jaar in een wat mindere buurt, als je ondertussen door blijft gaan met punten opbouwen dan kom je daar vast ooit weer weg.
  maandag 17 december 2007 @ 09:47:16 #217
152789 karr-1
pi_55330227
quote:
Op maandag 17 december 2007 06:21 schreef Loedertje het volgende:
Het gaat om dié eerste indruk die men daar van je krijgt dus je trekt al je charmes uit de kast en maakt gebruik van je charsima
Manipuleren ten top maar voor een goed doel toch?
Dus jij beweert dat ik in willekeurig welke stad in dit land binnen een paar uur een woning kan hebben als ik er maar op mijn paasbest uitzie en vriendelijk blijf?

Zijn er dan geen mensen die meer recht hebben omdat ze al jaren bezig zijn met punten opbouw en daarom recht hebben op een woning? Het lijkt me sterk dat iedereen die binnenloopt meteen een woning krijgt, ik zie de rijen nu al ontstaan als mensen dit ontdekken.
  Vis een optie? maandag 17 december 2007 @ 09:55:08 #218
70532 loveli
N
pi_55330386
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:45 schreef karr-1 het volgende:
er is niets mis met beneden je stand wonen, niemand begint meteen in een droomhuis. Dan woon je maar een paar jaar in een wat mindere buurt, als je ondertussen door blijft gaan met punten opbouwen dan kom je daar vast ooit weer weg.
Van mij hoeft de vriendin van TS niet in een pauperwijk te gaan wonen waar je 's avonds niet veilig buiten kunt lopen. Als je een alleenstaande vrouw met kinderen bent, zijn er gewoon minder plaatsen waar je 'kunt' wonen dan wanneer je een alleenstaande man bent.
crap in = crap out
  maandag 17 december 2007 @ 10:07:04 #219
152789 karr-1
pi_55330582
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Van mij hoeft de vriendin van TS niet in een pauperwijk te gaan wonen waar je 's avonds niet veilig buiten kunt lopen. Als je een alleenstaande vrouw met kinderen bent, zijn er gewoon minder plaatsen waar je 'kunt' wonen dan wanneer je een alleenstaande man bent.
En waarom is dat dan? Als je kinderen thuis hebt zitten is de kans dat je over straat loopt 's avonds uberhaupt vrij klein, maar los daarvan zie ik geen enkele reden om hier niet te gaan wonen.
  maandag 17 december 2007 @ 11:48:52 #220
3542 Gia
User under construction
pi_55332607
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus jij beweert dat ik in willekeurig welke stad in dit land binnen een paar uur een woning kan hebben als ik er maar op mijn paasbest uitzie en vriendelijk blijf?

Zijn er dan geen mensen die meer recht hebben omdat ze al jaren bezig zijn met punten opbouw en daarom recht hebben op een woning? Het lijkt me sterk dat iedereen die binnenloopt meteen een woning krijgt, ik zie de rijen nu al ontstaan als mensen dit ontdekken.
Als je elke woning die je aangeboden krijgt aanneemt. Ja, dan denk ik dat je in elke Gemeente vrijwel direct een woning hebt.

Een vriendin van me heeft 3 jaar op de wachtlijst gestaan. Waarom? Omdat ze dus maar 2 soorten woningen in 2 straten had aangegeven. Nu heeft ze dus inderdaad in één van die straten een huis.
  maandag 17 december 2007 @ 13:22:23 #221
152789 karr-1
pi_55334648
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je elke woning die je aangeboden krijgt aanneemt. Ja, dan denk ik dat je in elke Gemeente vrijwel direct een woning hebt.

Een vriendin van me heeft 3 jaar op de wachtlijst gestaan. Waarom? Omdat ze dus maar 2 soorten woningen in 2 straten had aangegeven. Nu heeft ze dus inderdaad in één van die straten een huis.
Je gaat dus compleet voorbij aan een puntensysteem of welk ander systeem dan ook om huizen aan mensen toe te wijzen?
  maandag 17 december 2007 @ 14:12:59 #222
3542 Gia
User under construction
pi_55335951
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je gaat dus compleet voorbij aan een puntensysteem of welk ander systeem dan ook om huizen aan mensen toe te wijzen?
Niet voor elk type huis in elke buurt is een wachtlijst.

Hier kun je je opgeven voor de huizen waar jij er graag één van wil, en daar kom je dan voor op de wachtlijst. Als je die keuze beperkt en het zijn gewilde woningen, dan reken maar op een lange wachttijd.

Maar er zijn dus ook huizen waar geen wachtlijst voor is. Waar dus in principe leegstand is. En daar kun je er meteen één van krijgen.
  maandag 17 december 2007 @ 14:16:48 #223
152789 karr-1
pi_55336054
quote:
Op maandag 17 december 2007 14:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet voor elk type huis in elke buurt is een wachtlijst.

Hier kun je je opgeven voor de huizen waar jij er graag één van wil, en daar kom je dan voor op de wachtlijst. Als je die keuze beperkt en het zijn gewilde woningen, dan reken maar op een lange wachttijd.

Maar er zijn dus ook huizen waar geen wachtlijst voor is. Waar dus in principe leegstand is. En daar kun je er meteen één van krijgen.
Als je het hebt over huurhuizen en niet over koophuizen zou je zeggen dat de verhuur gaat via een woningbouwstichting. En die kunnen toch niet iedereen die van de straat binnenloopt meteen een woning geven.
pi_55336069
Of een zak geld neerleggen bij een corrupte rat bij de wooncorporatie. Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat dit in Amsterdam aan de orde is. Je betaalt 750 euro en als bij toverslag ben je opeens nummer 1 voor een woning op Woningnet.
  maandag 17 december 2007 @ 14:19:53 #225
152789 karr-1
pi_55336121
quote:
Op maandag 17 december 2007 14:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Of een zak geld neerleggen bij een corrupte rat bij de wooncorporatie. Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat dit in Amsterdam aan de orde is. Je betaalt 750 euro en als bij toverslag ben je opeens nummer 1 voor een woning op Woningnet.
Tsja dat zou ook nog kunnen inderdaad. Ik heb ook al verhalen gehoord over dames die 'bepaalde diensten' verrichten in ruil voor de 1ste plaats bij een woning. Het is maar wat je er voor over hebt.
  maandag 17 december 2007 @ 14:28:14 #226
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_55336302
Sorry hoor, maar ik vind het hele verhaal een beetje raar klinken...
Ik ben op dit moment gedatacheerd bij 1 van de grootste woningbouwverenigingen van Amsterdam en heb met een aantal verantwoordelijke mensen goed contact, maar jij kan hier echt niet binnenlopen in je mooiste pakje en met een gladde babbel in no-time een huis regelen...
NO WAY!!

Ik geloof er echt geen ruk van...

Kom je met een zak met geld of misschien diensten in natura, ja dat is weer wat anders...maar dat andere verhaal vind ik echt heel moeilijk te geloven...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_55336303
Dat "voordringen" kan toch ook helemaal niet bij dat systeem van Woningnet? Dat gaat namelijk op langste inschrijfduur en is door iedereen te controleren.
  maandag 17 december 2007 @ 14:40:40 #228
152789 karr-1
pi_55336638
quote:
Op maandag 17 december 2007 14:28 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind het hele verhaal een beetje raar klinken...
Ik ben op dit moment gedatacheerd bij 1 van de grootste woningbouwverenigingen van Amsterdam en heb met een aantal verantwoordelijke mensen goed contact, maar jij kan hier echt niet binnenlopen in je mooiste pakje en met een gladde babbel in no-time een huis regelen...
NO WAY!!

Ik geloof er echt geen ruk van...

Kom je met een zak met geld of misschien diensten in natura, ja dat is weer wat anders...maar dat andere verhaal vind ik echt heel moeilijk te geloven...
Precies, daarom zei ik ook dat het waarschijnlijk een broodje aap verhaal is, ik vind het echt heel moeilijk te geloven als het echt zo zou gaan.
  maandag 17 december 2007 @ 14:42:28 #229
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_55336688
quote:
Op maandag 17 december 2007 14:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat "voordringen" kan toch ook helemaal niet bij dat systeem van Woningnet? Dat gaat namelijk op langste inschrijfduur en is door iedereen te controleren.
Dat bedoel ik....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  maandag 17 december 2007 @ 14:50:11 #230
3542 Gia
User under construction
pi_55336926
quote:
Op maandag 17 december 2007 14:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als je het hebt over huurhuizen en niet over koophuizen zou je zeggen dat de verhuur gaat via een woningbouwstichting. En die kunnen toch niet iedereen die van de straat binnenloopt meteen een woning geven.
Vroeger had je een systeem waarbij je werd ingeschreven en elke woning, die je aangeboden kreeg, in principe moest accepteren, waarbij je dan nog net wel mocht aangeven in welke wijken je wilde wonen.
Je mocht dan 3 keer weigeren en dan stond je weer onderaan.

Nu is het zo, tenminste hier, dat de wachtlijsten gaan per type woningen, zelfs per straat.
Schrijf je je in voor een huis in straat A, dan kom je voor die huizen op plek 30. Schrijf je je daarnaast ook nog in voor een huis in straat B, dan kan het zijn dat je daar al op plek 24 staat. Dit kun je verder mooi op internet volgen.

En zo zijn er dus ook type woningen, waar geen wachtlijst voor is. Daar kun je inderdaad zó in.
Maar goed, dat moet je dan ook maar willen, tussen de kampers of in klein Marokkië.

Hier sta je niet direct ingeschreven voor elk soort woning en ik ga ervan uit dat dit systeem overal zo is.
Je geeft aan wat voor soort woning je wilt en in welke buurt. Eventueel nog welke straten en dan kom je daarvoor op de wachtlijst. Je krijgt dan dus geen woning aangeboden waar je niet voor op de wachtlijst staat.

Ik weet zeker dat je, als je elk type woning accepteert, je binnen een half jaar een huis hebt.
pi_55337068
quote:
Op maandag 17 december 2007 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Vroeger had je een systeem waarbij je werd ingeschreven en elke woning, die je aangeboden kreeg, in principe moest accepteren, waarbij je dan nog net wel mocht aangeven in welke wijken je wilde wonen.
Je mocht dan 3 keer weigeren en dan stond je weer onderaan.

Nu is het zo, tenminste hier, dat de wachtlijsten gaan per type woningen, zelfs per straat.
Schrijf je je in voor een huis in straat A, dan kom je voor die huizen op plek 30. Schrijf je je daarnaast ook nog in voor een huis in straat B, dan kan het zijn dat je daar al op plek 24 staat. Dit kun je verder mooi op internet volgen.

En zo zijn er dus ook type woningen, waar geen wachtlijst voor is. Daar kun je inderdaad zó in.
Maar goed, dat moet je dan ook maar willen, tussen de kampers of in klein Marokkië.

Hier sta je niet direct ingeschreven voor elk soort woning en ik ga ervan uit dat dit systeem overal zo is.
Je geeft aan wat voor soort woning je wilt en in welke buurt. Eventueel nog welke straten en dan kom je daarvoor op de wachtlijst. Je krijgt dan dus geen woning aangeboden waar je niet voor op de wachtlijst staat.

Ik weet zeker dat je, als je elk type woning accepteert, je binnen een half jaar een huis hebt.
Hier werkt het gewoon per inschrijftijd... Je kunt zelf wekelijks reageren op een woning, degene met het hoogste puntenaantal krijgt de woning....

Hoe het precies met de "urgentiegevallen" gaat weet ik niet precies... Ik geloof dat je dan ook onderaan komt als je drie keer geweigerd hebt...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 17 december 2007 @ 14:55:05 #232
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55337096
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:00 schreef Argento het volgende:
sanger, wat is toch die vreemde behoefte om in een serieus topic als dit te pas, maar vooral te onpas, een smiley te gebruiken?
Noem het gewoonte
quote:
De urgentie die je schets geldt mijns inziens uitsluitend voor de kinderen. Zij zijn de dupe en hebben daarentegen niets gedaan om in deze situatie verzeild te raken en kunnen niets doen om er weer uit te raken. Ze moeten natuurlijk gewoon naar hun vader, dus op naar de rechtbank.

Wat de moeder vervolgens gaat doen moet ze zelf maar even bepalen. Maar zodra ze niet langer de dagelijkse zorg over die kinderen heeft, moet het een fluitje van een cent zijn om structurele woonruimte te regelen. Natuurlijk krijgt ze een omgangsregeling.
Het probleem is echter dat de vader de kinderen niet wenst en er niet voor kan zorgen. Drank en drugsgebruik zijn hier mede debet aan al is dat niet eerder genoemd in het topic.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 17 december 2007 @ 14:56:48 #233
65960 sanger
pi_55337149
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:06 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ja, en ík zeg daar weer op dat je dan dus als moeder niets anders kunt doen dan zélf voor je kroost te gaan zorgen. Sanger betoogt dat deze vriendin dat niet kan, WANT ze heeft kinderen. Maar je kunt het natuurlijk niet both ways hebben. Als je aan de ene kant vindt, om wat voor reden dan ook, dat je de vader niet kunt dwingen, dan kan je niet aan de andere kant óók vinden dat je zelf niet hoeft te werken omdat je kinderen hebt. 't Is leuk en aardig hoor, dat eendjes voeren en fimokleien, maar dat kan alleen als je daar de middelen voor hebt. Ik vind het echt be-la-che-lijk dat Sanger en JJ eigenlijk al 2 topics lang vinden dat deze mevrouw een urgentieverklaring zou moeten krijgen terwijl ze zelf te beroerd is om gewoon voor een normaal en toereikend inkomen te zorgen. Net zoals ik het belachelijk vind dat jij in een eerdere reactie zei dat het niet zo erg is om een uitkering te hebben. Dat is wél erg als je gewoon kunt werken en zelfs al werk hébt.
Ehhm..... Je hoort mij nergens zeggen dat ze een urgentieverklaring moet hebben. Je hoort me wel vragen hoe we tot een structurele oplossing kunnen komen. Het liefst zo snel mogelijk zodat een noodoplossing niet nodig is.
  maandag 17 december 2007 @ 14:59:24 #234
65960 sanger
pi_55337229
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:37 schreef Shitney het volgende:
Ik neem aan dat de keuze dat moeder part time ging werken een gezamenlijke was, of niet? Sanger?
Van de toenmalige vader en de dame in kwestie wel ja.
  maandag 17 december 2007 @ 15:02:37 #235
65960 sanger
pi_55337341
Wat me vooral opvalt is dat WEER iedereen leest dat er een urgentieverklaring moet komen, een oigerichte woning zonder kosten, en het liefst ook nog eens stoppen met werken. Maar als jullie daadwerkelijk lezen wat er gezegd is zullen jullie het volgende lezen:

• Het gaat om het zoeken naar een structurele oplossing.
  • Noodoplossingen zijn er al.
  • De kinderen bij opa en oma onderbrengen is GEEN structurele oplossing!
  • Werk is niet eenvoudig gevonden vanwege specifieke beroepsrichting.
  • Meer werken bij zelfde werkgever is niet mogelijk.

Waarom meent iedereen dan TS en mij te moeten bashen omdat we niet voor een tijdelijke olossing gezorg hebben?
  • Everything you want is on the other side of fear.
      maandag 17 december 2007 @ 15:08:01 #236
    65960 sanger
    pi_55337404
    quote:

[..]

Je magbest eens mee hoor
    quote:
    Ik weet niet wat zij in haar sollicitatiebrieven schrijft maar ik heb nimmer geschreven dat ik alleenstaande moeder was.
    En bij een sollicitatie komt he ook nooit naar voren
    quote:
    Je kan de betalingsverplichting gewoon afdwingen via het LBIO, dat heb ik reeds eerder geschreven. Zeuren dat hij niet betaald of te weinig betaald heeft totaal geen nut.
    Die kunnen niets als de vader daardoor onder het bestaansminimum komt....
    quote:
    3 en 5 zijn ze.
      maandag 17 december 2007 @ 15:08:58 #237
    65960 sanger
    pi_55337410
    quote:
    Op zondag 16 december 2007 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien wil ze niet in elke buurt wonen?
    [..]

Dacht 3 en 5, en oma vangt ze op.

Daarom heb ik zoiets, waarom gaan die kids dan niet zolang naar oma? Kan zij toch alvast iets voor zichzelf zoeken. Scheelt ook weer tijd met kinderen wegbrengen en zo. Kan ze een fulltime baan zoeken en haar leven op poten zetten. In het weekend ziet ze de kinderen dan.
    Dat zou ook zo zijn als ze naar hun vader moeten.
    Zucht.... Dat is dus de noodoplossing die allang bedach is, rond is en waar elk moment mee begonnen kan worden.

Maar we zoeken hier naar een structurele oplossing!
      Licht Ontvlambaar maandag 17 december 2007 @ 15:12:08 #238
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_55337429
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 15:02 schreef sanger het volgende:
    Wat me vooral opvalt is dat WEER iedereen leest dat er een urgentieverklaring moet komen, een oigerichte woning zonder kosten, en het liefst ook nog eens stoppen met werken. Maar als jullie daadwerkelijk lezen wat er gezegd is zullen jullie het volgende lezen:

• Het gaat om het zoeken naar een structurele oplossing.
  • Noodoplossingen zijn er al.
  • De kinderen bij opa en oma onderbrengen is GEEN structurele oplossing!
  • Werk is niet eenvoudig gevonden vanwege specifieke beroepsrichting.
  • Meer werken bij zelfde werkgever is niet mogelijk.

Waarom meent iedereen dan TS en mij te moeten bashen omdat we niet voor een tijdelijke olossing gezorg hebben?
  • Wat verwacht je nu eigenlijk dan? Dat iemand komt met... kijk eens, hier is een huis? Hoe kun je nu van ons verwachten dat we met een structurele oplossing komen voor een probleem waar we alle ins en outs niet eens van kennen. Sorry hoor, maar ik weet dus echt niet meer wat voor antwoorden jullie nu eigenlijk zoeken...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_55338747
    Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gebeld naar de grootste woningbouwvereniging in Alkmaar e.o. en die zegt dat in heel Noord-Kennemerland (dus ook HHWaard wat ik eerder suggereerde) de wachttijd jaren bedraagt en vrijwel niemand meer urgentie krijgt. Daar heb je dus niks aan.

Kijk ik echter op http://woonkrant.nl, dan zie ik een behoorlijk aanbod aan betaalbare huurwoningen in Alkmaar, o.a. van Direct Wonen. Ik weet niet hoe dat werkt maar de naam suggereert dat je er meteen kunt intrekken. Het zal wel particuliere huur zijn. Heeft ze daar al gekeken?
    pi_55339536
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Ehhm..... Je hoort mij nergens zeggen dat ze een urgentieverklaring moet hebben. Je hoort me wel vragen hoe we tot een structurele oplossing kunnen komen. Het liefst zo snel mogelijk zodat een noodoplossing niet nodig is.
    De structurele oplossing zou zijn dat zij met haar twee kinderen in één huis woont en dat ze voldoende middelen heeft om haarzelf en haar kinderen te (laten) verzorgen (in de breedste zin van het woord).

Die situatie bereik je niet in één stap, dus zul je daar via tussenstappen (jij noemt dat noodoplossingen) moeten komen. Op de eerste plaats is daar het belang van de kinderen. Die kinderen moeten ergens worden ondergebracht zodat hun moeder voor zichzelf woonruimte kan zoeken en haar leven dusdanig op orde kan brengen dat ze die kinderen weer wel kan verzorgen.

Dat de vader de kinderen niet wil of kan verzorgen is heel vervelend, maar het is een wat mager excuus om je helemaal van de zorg voor kinderen die je notabene zelf op de wereld hebt gezet, te onttrekken. Zo werkt dat, gelukkig, niet. Zoals ik al zei, of hij biedt zijn kinderen zorg of hij koopt die zorg af. Ik denk niet dat moeders het zich kan permiteren om de vader niet op zijn zorgplicht of betaalplicht aan te spreken. Dat moet ze dus gewoon doen. Als hij drugs kan kopen kan hij ook alimentatie betalen.

Voor het overige kan ik mij slecht voorstellen dat er geen vrienden of familieleden zijn die niet hun handen willen uitstekend om een kind van 3 en 5 van de straat te halen.

Maar goed, er is dus geen toverformule die tot gevolg heeft dat de moeder binnen nu en een maand met haar kinderen in een gezellig huisje komt te wonen, zonder welke zorg dan ook, dus op de post die die formule bevat hoef je niet te gaan zitten wachten.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      maandag 17 december 2007 @ 16:45:34 #241
    65960 sanger
    pi_55339551
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:08 schreef dvr het volgende:
    Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gebeld naar de grootste woningbouwvereniging in Alkmaar e.o. en die zegt dat in heel Noord-Kennemerland (dus ook HHWaard wat ik eerder suggereerde) de wachttijd jaren bedraagt en vrijwel niemand meer urgentie krijgt. Daar heb je dus niks aan.
    .

Misschien dat ze het nu wel geloven
    quote:
    Kijk ik echter op http://woonkrant.nl, dan zie ik een behoorlijk aanbod aan betaalbare huurwoningen in Alkmaar, o.a. van Direct Wonen. Ik weet niet hoe dat werkt maar de naam suggereert dat je er meteen kunt intrekken. Het zal wel particuliere huur zijn. Heeft ze daar al gekeken?
    Het probleem daarvan is dat ze te weinig verdient om in aanmerkign te komen. Als je aan die inkomenseisen kunt voldoen had ze de koopwoning waar ze uit moet kunnen houden.
      maandag 17 december 2007 @ 16:47:51 #242
    65960 sanger
    pi_55339601
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 15:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat verwacht je nu eigenlijk dan? Dat iemand komt met... kijk eens, hier is een huis? Hoe kun je nu van ons verwachten dat we met een structurele oplossing komen voor een probleem waar we alle ins en outs niet eens van kennen. Sorry hoor, maar ik weet dus echt niet meer wat voor antwoorden jullie nu eigenlijk zoeken...
    Eigenlijk eel simpel. Misschien weet iemand wegen die nog niet bewandeld zijn, of iemand in de buurt die zijn hius wilt verhuren. Misschien iemand zelf....

De axacte details van het probleem zijn hiervoor niet zozeer van belang.
      maandag 17 december 2007 @ 16:54:31 #243
    65960 sanger
    pi_55339742
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:44 schreef Argento het volgende:

[..]

De structurele oplossing zou zijn dat zij met haar twee kinderen in één huis woont en dat ze voldoende middelen heeft om haarzelf en haar kinderen te (laten) verzorgen (in de breedste zin van het woord).

Die situatie bereik je niet in één stap, dus zul je daar via tussenstappen (jij noemt dat noodoplossingen) moeten komen. Op de eerste plaats is daar het belang van de kinderen. Die kinderen moeten ergens worden ondergebracht zodat hun moeder voor zichzelf woonruimte kan zoeken en haar leven dusdanig op orde kan brengen dat ze die kinderen weer wel kan verzorgen.
    Misschien verwoord je het anders, maar dat is dus exact wat er gezocht wordt. Oveigens hoeft het inkomen niet zozeer verhoogt te worden of het leven op orde worden gebracht. Dat loop t allemaal op rolletjes op de huisvesting na dan.
    quote:
    Dat de vader de kinderen niet wil of kan verzorgen is heel vervelend, maar het is een wat mager excuus om je helemaal van de zorg voor kinderen die je notabene zelf op de wereld hebt gezet, te onttrekken. Zo werkt dat, gelukkig, niet. Zoals ik al zei, of hij biedt zijn kinderen zorg of hij koopt die zorg af. Ik denk niet dat moeders het zich kan permiteren om de vader niet op zijn zorgplicht of betaalplicht aan te spreken. Dat moet ze dus gewoon doen. Als hij drugs kan kopen kan hij ook alimentatie betalen.
    Dat aanspreken doet ze ook wel. Maar de vader verdient op papier niet zoveel, of niet meer dan het minimum. De rest verdient hij zwart bij en kan hij dus besteden zonder dat zij daat aanspraak op kan maken. De vader ontloopt daarmee zijn eigen verantwoordelijkheid weliswaar. Hem als zwartwerker aangeven klinkt leuk, maar is niet handig. Dan krijgt hij een boete waardoor hij geen alimentatie meer kan betalen omdat hij dan onder het bestaansminimum zal komen. Dan zou ze zichzelf min of meer in de vingers snijden.
    quote:
    Voor het overige kan ik mij slecht voorstellen dat er geen vrienden of familieleden zijn die niet hun handen willen uitstekend om een kind van 3 en 5 van de straat te halen.
    De kinderen kunnen zolang bij opa en oma terecht, zolang hun huis niet gesloopt wordt (wat wel op de nominatie staat). Wsl kan ze er zelf ook terecht. Die noodoplossing is er dus.
    quote:
    Maar goed, er is dus geen toverformule die tot gevolg heeft dat de moeder binnen nu en een maand met haar kinderen in een gezellig huisje komt te wonen, zonder welke zorg dan ook, dus op de post die die formule bevat hoef je niet te gaan zitten wachten.
    Dan nog kunnen er mensen zijn die en andere manier weten. Bv. via particulier of een vastgoedbedrijf waar ze werken. Zolang ze maar geen inkomenseis gaan stellen van minimaal 2500-2800 bruto per maand om een huur van 500-600 te kunnen betalen. Dat ze het kan betalen staat niet ter discussie, mar aan die inkmenseis voldoet ze nu eenmaal niet.
      Licht Ontvlambaar maandag 17 december 2007 @ 16:55:59 #244
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_55339761
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Eigenlijk eel simpel. Misschien weet iemand wegen die nog niet bewandeld zijn, of iemand in de buurt die zijn hius wilt verhuren. Misschien iemand zelf....

De axacte details van het probleem zijn hiervoor niet zozeer van belang.
    Kortom, eigenlijk hadden jullie gewoon een V&A topic moeten openen (tenzij woonruimte zoeken in V&A niet mag volgens de policy...)
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      maandag 17 december 2007 @ 18:54:23 #245
    3542 Gia
    User under construction
    pi_55342363
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:45 schreef sanger het volgende:

[..]

.

Misschien dat ze het nu wel geloven
    [..]

Het probleem daarvan is dat ze te weinig verdient om in aanmerkign te komen. Als je aan die inkomenseisen kunt voldoen had ze de koopwoning waar ze uit moet kunnen houden.
    Staat al een 2-kamerappartement tussen van 350 euro per maand in de Winkelwaard.

En met die woningcorporaties werkt dat hier toch wel anders, zoals ik al eerder zei.

Wil je meteen een huis, dan moet je ook in een achterbuurt willen wonen.
      maandag 17 december 2007 @ 20:18:40 #246
    152789 karr-1
    pi_55344424
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 18:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Staat al een 2-kamerappartement tussen van 350 euro per maand in de Winkelwaard.

En met die woningcorporaties werkt dat hier toch wel anders, zoals ik al eerder zei.

Wil je meteen een huis, dan moet je ook in een achterbuurt willen wonen.
    En dat is dus bull shit zoals ik en anderen al eerder vertelden....
    pi_55344762
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 15:08 schreef sanger het volgende:
    Zucht.... Dat is dus de noodoplossing die allang bedach is, rond is en waar elk moment mee begonnen kan worden.

Maar we zoeken hier naar een structurele oplossing!
    En heel velen met haar zijn op zoek naar een structurele oplossing voor zichzelf. Gut, ik heb ook zes jaar in een eenkamerflatje gezeten tussen de psychoten voordat ik m'n "structurele oplossing" voor elkaar had. En als ik niet zo verdomd kieskeurig was geweest, was het al veel eerder voor elkaar geweest. Ook in steden met veel woningnood ben je zo onder de pannen als je reageert op elke mogelijke woning. En voor iedereen duurt het langer als je meer noten op je zang hebt.

Dat staat verder helemaal los van de situatie van je vriendin: altijd en overal geldt dat je zelf de afweging moet maken tussen op korte termijn iets niet-helemaal-ideaals verkiezen, of nog even wat langer door blijven zoeken naar iets beters. Als jouw vriendin de noodoplossing al voor elkaar heeft, dan is het verder toch gewoon hetzelfde verhaal als voor jou, en mij, en alle anderen? Of zie ik iets over het hoofd?
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 21:34:48 #248
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_55346364
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 09:13 schreef doeka het volgende:

[..]

Met kinderen kom je doorgaans niet in aanmerking voor een woning die op korte termijn gesloopt gaat worden.
    Ik heb kinderen.
    quote:
    Een vriendin van mij, gescheiden met kind

Die had binnen 2 weken een woning. Wat volgens haar wel helpt; een afspraak maken bij de woningbouw, en daar zo nodig relgelmatig naar toe gaan en bellen.
    Precies, regelmatig je zondagse gezicht laten zien helpt altijd
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 21:39:31 #249
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_55346486
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 09:47 schreef karr-1 het volgende:

Ik beweer dat ik maar liefst 7 keer ben verhuist zonder urgentieverklaring binnen een maand (In Groningen ging het echt supersnel btw)

Als ik nu besluit dat ik in januari ergens in Nederland wil wonen dan lukt dat ja..
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 21:51:48 #250
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_55346887
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 14:28 schreef Doedezemaar het volgende:
    Woningen die nog NIET in dat systeem zitten.

Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
      maandag 17 december 2007 @ 23:47:05 #251
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_55350427
    quote:
    Op zaterdag 15 december 2007 15:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe kortzichtig kan je zijn

Als jij niet voor je kinderen wil zorgen schop je ze gewoon naar buiten en laat je ze niet meer naar binnen.

Dan wordt je onbekwaam geacht en gaan je kinderen naar een kindertehuis/pleeggezin.

Fuck het wetboek. Daar luisteren alleen paupers naar. Het wetboek is de juridische Commedy Central, en niets anders.
      dinsdag 18 december 2007 @ 09:19:30 #252
    15466 --HOOLIE--
    Maar das logisch...
    pi_55354173
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Woningen die nog NIET in dat systeem zitten.

Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
    Ik kan je wel vertellen dat, wat jij vertelt, NIET geldt voor de regio "Groot Amsterdam".
    Alles is daar geautomatiseerd en je kan er dus niet mee sjoemelen.(omkoping achter wege gelaten).
    Het is dus hier onmogelijk om bij een woningbouwvereniging naar binnen te lopen en een huis te regelen...
    En ik neem aan dat het bij meerdere gemeentes zo werkt...
    |X|
    |X|
      dinsdag 18 december 2007 @ 12:27:54 #253
    3542 Gia
    User under construction
    pi_55358200
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 09:19 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen dat, wat jij vertelt, NIET geldt voor de regio "Groot Amsterdam".
    Alles is daar geautomatiseerd en je kan er dus niet mee sjoemelen.(omkoping achter wege gelaten).
    Het is dus hier onmogelijk om bij een woningbouwvereniging naar binnen te lopen en een huis te regelen...
    En ik neem aan dat het bij meerdere gemeentes zo werkt...
    Hier zijn er huizen die gewoon leegstaan, omdat niemand ze wil.
    En ik neem aan dat dat ook bij meerdere gemeenten voorkomt.
      dinsdag 18 december 2007 @ 12:49:17 #254
    15466 --HOOLIE--
    Maar das logisch...
    pi_55358663
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]

In Amsterdam niet hoor...
    |X|
    |X|
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:17:46 #255
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_55359344

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 18-12-2007 13:35:24 (geen toegevoegde waarde...) ]
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:52:45 #256
    152789 karr-1
    pi_55360303
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik beweer dat ik maar liefst 7 keer ben verhuist zonder urgentieverklaring binnen een maand (In Groningen ging het echt supersnel btw)

Als ik nu besluit dat ik in januari ergens in Nederland wil wonen dan lukt dat ja..
    Groningen
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:53:04 #257
    152789 karr-1
    pi_55360312
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet in de Randstad dat kan ik je verzekeren.
      dinsdag 18 december 2007 @ 15:37:49 #258
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_55362989
    Regio Rijnmond.. 6 weken (is R'dam e.o.)

En dat was idd ook wel na pro-actief achter je inschrijving aangaan. (ik was ook gescheiden en op zoek naar woonruimte voor mezelf, is wel 7 jaar geleden).

Vriend van ons, vorig jaar.. Plaats verderop; 2 maanden. Ook pro-actief bezig zijn en niet lijdzaam afwachten met je inschrijving.

Dus ja, ook in de randstad is het mogelijk om snel(ler) aan een woning te komen door pro-actief er achter aan te gaan.
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      dinsdag 18 december 2007 @ 17:54:27 #259
    65960 sanger
    pi_55366527
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niet in de Randstad dat kan ik je verzekeren.
    Of ze moeten onbewoonbaar verklaard zijn. Maar over het algemeen staat een woning hier ca. 1 week leeg voordat deze opnieuw verhuurd wordt.
      dinsdag 18 december 2007 @ 17:58:28 #260
    65960 sanger
    pi_55366621
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 15:37 schreef E.T. het volgende:

En dat was idd ook wel na pro-actief achter je inschrijving aangaan. (ik was ook gescheiden en op zoek naar woonruimte voor mezelf, is wel 7 jaar geleden).

Vriend van ons, vorig jaar.. Plaats verderop; 2 maanden. Ook pro-actief bezig zijn en niet lijdzaam afwachten met je inschrijving.

Dus ja, ook in de randstad is het mogelijk om snel(ler) aan een woning te komen door pro-actief er achter aan te gaan.
    En wat versta je onder pro-actief bezig zijn? Dat zijn juist die dingen waar we naar op zoek zijn.

Hier krijg je punten nav reacties op woningen. Hoe vaker je reageert hoe meer punten. In Alkmaar is het weer iets anders. Hoe ging het destijds daar?
      dinsdag 18 december 2007 @ 17:59:52 #261
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_55366657
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 15:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat verwacht je nu eigenlijk dan? Dat iemand komt met... kijk eens, hier is een huis? Hoe kun je nu van ons verwachten dat we met een structurele oplossing komen voor een probleem waar we alle ins en outs niet eens van kennen. Sorry hoor, maar ik weet dus echt niet meer wat voor antwoorden jullie nu eigenlijk zoeken...
    Ik snap er ook niets meer van , wat voor soort oplossing zoeken jullie nou , voor wat? Voor een huis later?? Of voor nog meer zaken ?

Geef gewoon een duidelijke vraag , zolas wij zijn op zoek naar een huis voor zoveel geld in die en die buurt , wie kan ons helpen?
    Dan krijg je ook duidelijke antwoorden
      dinsdag 18 december 2007 @ 18:21:23 #262
    65960 sanger
    pi_55366983
    Oke, nieuwe poging

We zoeken en structurele oplossing om binnen zo kort mogelijke tijd aan een huis in Alkmaar te komen.
    De huurprijs mag maximaal EUR 600 per maand zijn.
    Het liefst een eengezinswoning, maar een appartement mag natuurlijk ook.

Buurten durf ik niet te zeggen, ben niet zo goed bekend in Alkmaar, maar een buurt waarin je niet 's nachts wakker hoeft te blijven om de inbrekers de deur te wijzen geniet de voorkeur. Ohja, de kinderen moeten ook nog redelijk veilig buiten kunnen spelen zonder dat ze thuis komen met anatomische kennis die ze op die leeftijd nog niet behoeven.

Dus kort gezegd; een normaal huis in een normale buurt in Alkmaar voor maximaal EUR 600 per maand

De tijdelijke/nood/tussenoplossingen zijn allemaal geregeld.
      dinsdag 18 december 2007 @ 18:29:39 #263
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_55367202
    Kijk , dat is een duidelijke vraagstelling
      dinsdag 18 december 2007 @ 22:02:14 #264
    3011 E.T.
    pi_55372963
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 17:58 schreef sanger het volgende:

[..]

En wat versta je onder pro-actief bezig zijn? Dat zijn juist die dingen waar we naar op zoek zijn.

Hier krijg je punten nav reacties op woningen. Hoe vaker je reageert hoe meer punten. In Alkmaar is het weer iets anders. Hoe ging het destijds daar?
    Toewijzing ging in principe op inschrijfduur/woonduur (bij mij dus).
    En na inschrijven langsgaan, bellen, nogmaals langsgaan. En dan niet rechtstreeks vragen of ze een huis voor je hebben, maar gerichte vragen stellen 'Ik zie dat en dat huis in de aanbiedingen-lijst staan... heeft dat huis CV?" (om maar wat te noemen).
    "ik heb vorige week met meneer die-en-die gesproken, maar heb toch nog wat vraagjes over woning X"
    "ik zie dat adres Y niet aan mij is toegewezen, mag ik vragen wat de exacte reden was en naar wie is het wel gegaan en welke criteria had deze persoon?'

En dan zo maar ineens staat bij de 'verantwoordingspublicatie' jouw inschrijvingsduur achter jouw nieuwe huisje staan met een *.. (toegewezen op andere gronden, w.o. urgentiegevallen)

Maar dan kun je niet al te kieskeurig zijn, en al helemaal niet qua buurten e.d.
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_55373758
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 18:21 schreef sanger het volgende:
    Oke, nieuwe poging

We zoeken en structurele oplossing om binnen zo kort mogelijke tijd aan een huis in Alkmaar te komen.
    De huurprijs mag maximaal EUR 600 per maand zijn.
    Het liefst een eengezinswoning, maar een appartement mag natuurlijk ook.

Buurten durf ik niet te zeggen, ben niet zo goed bekend in Alkmaar, maar een buurt waarin je niet 's nachts wakker hoeft te blijven om de inbrekers de deur te wijzen geniet de voorkeur. Ohja, de kinderen moeten ook nog redelijk veilig buiten kunnen spelen zonder dat ze thuis komen met anatomische kennis die ze op die leeftijd nog niet behoeven.

Dus kort gezegd; een normaal huis in een normale buurt in Alkmaar voor maximaal EUR 600 per maand

Ja dat is als Sjeen al aangaf gewoon een oproep om woonruimte. Dat kan beter in V&A.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 22:45:15 #266
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_55374347
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 15:37 schreef E.T. het volgende:

Precies, een week is supersnel dat geef ik toe maar 6 weken actief zoeken en je hebt een huis, zéker in Alkmaar e.o.
    quote:

Volledig eens.
    pi_55374731
    Jemig, daar had ik echt geen idee van. Ik wist wel dat er hier in Nijmegen veel te sjoemelen valt als je iemand kent die bij Entree werkt, maar omdat ik daar dus niemand kende, heb ik keurig gewacht tot ik een keer bovenaan eindigde. Jullie suggereren dat ik met m'n drie jaar wachttijd in Amsterdam maar eens actief elke dag moet gaan bellen? Ik zie het nog niet zo voor me hoor, als het zo was deed iedereen dat toch?

[edit]Vooral ook omdat ik me nog levendig het verhaal herinner van die kennis die zowat op haar knieeen heeft gelegen bij verschillende medewerkers van de woningcorporaties en toch geen urgentie kreeg en zelf maar moest uitzoeken hoe ze het ging doen met een baby op een klein kamertje in een aftands studentenhuis.

[ Bericht 28% gewijzigd door thaleia op 18-12-2007 23:08:49 ]
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 23:05:19 #268
    43556 miss_dynastie
    pi_55375066
    quote:
    Neem een extra baan, bijv. schoonmaakwerk, opdat het inkomen verhoogd wordt en je (nou ja, ze dus) wél aan de inkomenseis voldoet. Volgens mij zijn er behalve zorgen voor een hoger inkomen c.q. wachten tot je aan de beurt bent geen opties, het is niet alsof iemand hier even de ideale gezinswoning aan zal bieden.
      dinsdag 18 december 2007 @ 23:07:56 #269
    65960 sanger
    pi_55375169
    Dus kort samengevat: als je lastig genoeg bent voor de wbv dan krijg je vanzelf urgentie?
      dinsdag 18 december 2007 @ 23:30:36 #270
    3011 E.T.
    pi_55375903
    Niet lastig worden, niet smeken, niet vragen om urgentie.... Soms is het gewoon een lulpraatje als je geen directe aanleiding hebt.

Aardig blijven is het allerbelangrijkste
    pi_55376445
    quote:
    Kortom.. ze heeft nu een plek om met haar kinderen te kunnen verblijven zodat ze niet de straat op hoeft?
    Want als dat niet zo is dan vind ik je eisen wat hoog.. Als ze eerst maar even wat heeft, daar gaat het neem ik aan om?! Dan kan je vanuit die positie wel weer verder kijken. En ja, dan zal ze vaak op woningen moeten reageren..
      Vis een optie? woensdag 19 december 2007 @ 01:47:43 #272
    70532 loveli
    N
    pi_55378584
    Langsgaan bij particuliere verhuurders, gezicht laten zien en papieren meenemen waaruit blijkt dat ze een vast inkomen heeft. Als ze het idee hebben dat mevrouw een goede huurder is, kan het best zijn dat ze coulant omgaan met de inkomenseis (of genoegen nemen met een extra borg of bankgarantie, om die nog maar eens te noemen).
    Als ze zichzelf laat zien maakt ze meer indruk dan door de telefoon. Zoals eerder al iemand zei, zie het als een sollicitatiegesprek. Een goede presentatie kan een hoop drempels wegnemen.

Als je de juiste mensen kent kom je veel sneller aan een huis. Een vriendin van me heeft een tijdje in hetzelfde gebouw als een verkoper/verhuurder van nieuwbouwwoningen gewerkt. Mensen die een goede indruk maakten, kwamen veel hoger op de stapel dan minder verzorgde types. Ook al schreven ze zich later in.

Worden er nieuwbouwwoningen gebouwd/opgeleverd? Dan komen er elders woningen vrij. Spreek mensen aan die in nieuwbouw wonen. Stap bij een makelaar/projectontwikkelaar binnen, grote kans dat ze daar weten waar je het beste kunt zoeken.
    crap in = crap out
      woensdag 19 december 2007 @ 07:38:37 #273
    3542 Gia
    User under construction
    pi_55379464
    quote:

Oftewel, ze wil niet elke woning accepteren. Als er in die mindere buurten nu wel eens huizen direct verhuurbaar zijn?
    Zoals ik al eerder aangaf, dat is hier in het algemeen wel het geval.

In de zogenaamde 'nette' buurten zit je inderdaad met wachtlijsten van jaren.

Verder vind ik het nogal een vooroordeel wat je daar verkondigt. Heel veel mensen wonen in die buurten en voelen zich volstrekt niet onveilig. Ligt denk ik, ook wel aan je instelling.
    pi_55379501
    ah niets gemist dus in drie dagen offline zijn merk ik
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      woensdag 19 december 2007 @ 07:57:52 #275
    65960 sanger
    pi_55379590
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 23:48 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Kortom.. ze heeft nu een plek om met haar kinderen te kunnen verblijven zodat ze niet de straat op hoeft?
    Want als dat niet zo is dan vind ik je eisen wat hoog.. Als ze eerst maar even wat heeft, daar gaat het neem ik aan om?! Dan kan je vanuit die positie wel weer verder kijken. En ja, dan zal ze vaak op woningen moeten reageren..
    Ze heeft een plek waar ze terecht kan als ze niets anders heeft indd.
      woensdag 19 december 2007 @ 07:58:41 #276
    65960 sanger
    pi_55379593
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 01:47 schreef loveli het volgende:
    Langsgaan bij particuliere verhuurders, gezicht laten zien en papieren meenemen waaruit blijkt dat ze een vast inkomen heeft. Als ze het idee hebben dat mevrouw een goede huurder is, kan het best zijn dat ze coulant omgaan met de inkomenseis (of genoegen nemen met een extra borg of bankgarantie, om die nog maar eens te noemen).
    Als ze zichzelf laat zien maakt ze meer indruk dan door de telefoon. Zoals eerder al iemand zei, zie het als een sollicitatiegesprek. Een goede presentatie kan een hoop drempels wegnemen.

Als je de juiste mensen kent kom je veel sneller aan een huis. Een vriendin van me heeft een tijdje in hetzelfde gebouw als een verkoper/verhuurder van nieuwbouwwoningen gewerkt. Mensen die een goede indruk maakten, kwamen veel hoger op de stapel dan minder verzorgde types. Ook al schreven ze zich later in.

Worden er nieuwbouwwoningen gebouwd/opgeleverd? Dan komen er elders woningen vrij. Spreek mensen aan die in nieuwbouw wonen. Stap bij een makelaar/projectontwikkelaar binnen, grote kans dat ze daar weten waar je het beste kunt zoeken.
    Die nieuwbouwwoningen zijn juist het probleem in Alkmaar. Er wordt veel gesloopt en die mensen krijgen voorrang op de nieuwbouwwoningen. Weliswaar logisch, maar daardoor is de doorloop niet zo hoog.
      woensdag 19 december 2007 @ 08:00:28 #277
    65960 sanger
    pi_55379601
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 07:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Oftewel, ze wil niet elke woning accepteren. Als er in die mindere buurten nu wel eens huizen direct verhuurbaar zijn?
    Zoals ik al eerder aangaf, dat is hier in het algemeen wel het geval.

In de zogenaamde 'nette' buurten zit je inderdaad met wachtlijsten van jaren.

Verder vind ik het nogal een vooroordeel wat je daar verkondigt. Heel veel mensen wonen in die buurten en voelen zich volstrekt niet onveilig. Ligt denk ik, ook wel aan je instelling.
    Ik heb het niet per se over de nette buurten. Meer over het niet willen wonen in buurten waar je niet over straat kunt zonder aangerand of beroofd te worden. Nu weet ik niet of die er uberhaupt zijn in Alkmaar maar het gaat meer om het plaatje. Dus een minder nette buurt (als in wat oudere auto's en meer straatschoffies) is helemaal niet zo een probleem.
      woensdag 19 december 2007 @ 09:01:27 #278
    3011 E.T.
    pi_55380122
    Je hebt het over Alkmaar hoor.. Niet over Rotterdam-Zuid
      woensdag 19 december 2007 @ 09:36:24 #279
    152789 karr-1
    pi_55380599
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 08:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb het niet per se over de nette buurten. Meer over het niet willen wonen in buurten waar je niet over straat kunt zonder aangerand of beroofd te worden. Nu weet ik niet of die er uberhaupt zijn in Alkmaar maar het gaat meer om het plaatje. Dus een minder nette buurt (als in wat oudere auto's en meer straatschoffies) is helemaal niet zo een probleem.
    Volgens mij kun je in Alkmaar probleemloos in elke wijk wonen die je wilt, het is geen Amsterdam of Rotterdam met zogenaamd 'slechte' wijken.
      woensdag 19 december 2007 @ 11:14:49 #280
    113373 doeka
    Pompiedomtiedom
    pi_55382624
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 09:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je in Alkmaar probleemloos in elke wijk wonen die je wilt, het is geen Amsterdam of Rotterdam met zogenaamd 'slechte' wijken.
    Je hebt in iedere stad goede en minder goede wijken. Maar, kom op, het is hier geen Rio de Janeiro met sloppenwijken.
    Zoals ik al eerder geschreven heb heeft een vriendin van mij, een jaar geleden, in exact dezelfde positie als de vriendin van Sanger en dinges, een urgentieverklaring gekregen in een andere gemeente dan waar ze woonde; in onze gemeente kreeg ze 'm niet. Zij is daar gaan praten bij de woningbouwvereniging, kreeg voorrang en had 2 weken later een huis. Ok, het is geen eengezinswoning met een voor en achter tuin; wel een mooie ruime 4 kamer flat. Ja, in een hoogbouwflat, en ja, er wonen ook allochtonen Wat ik maar wil zeggen is, kijk wat verder dan je neus lang is. Het gaat erom dat ze een dak boven haar hoofd heeft, voor haar en de kinderen; laat ze nou gewoon eens gaan praten bij omliggende gemeenten; kijken wat er mogelijk is.
    Eigenlijk zeg ik precies hetzelfde wat iedereen al heeft gezegd. Zucht.....
    Wij wonen in een verzorgingsstaat maar het is nog steeds niet zo dat men bij je aanbelt met een nieuw huis, zelf actie ondernemen dus.
      woensdag 19 december 2007 @ 11:22:37 #281
    3011 E.T.
    pi_55382781
    Overigens is een oude schoolvriendin van mij uitgeweken naar Schermer. Daar had ze ook snel een ander huis met haar zoontje. (ze woonde ook in Alkmaar tot ze ging scheiden).

Ik zou je dus ook zeker niet blindstaren op alleen maar Alkmaar, maar elke gemeente in de buurt ook inschrijven.
      woensdag 19 december 2007 @ 11:29:04 #282
    152789 karr-1
    pi_55382943
    Ik heb jarenlang in flats gewoond met allerlei mensen van bejaarden tot allochtonen. Nooit geen problemen mee gehad, zolang je je een beetje normaal gedraagt is er niets aan de hand.
      woensdag 19 december 2007 @ 11:45:06 #283
    113373 doeka
    Pompiedomtiedom
    pi_55383356
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 11:29 schreef karr-1 het volgende:
    Ik heb jarenlang in flats gewoond met allerlei mensen van bejaarden tot allochtonen. Nooit geen problemen mee gehad, zolang je je een beetje normaal gedraagt is er niets aan de hand.
    Dat is dus precies wat ik bedoel; ik heb jarenlang in Amsterdam oud-west gewoond; prima tijd gehad.
    Deze mevrouw moet niet zoveel noten op haar zang hebben en gewoon een huis gaan zoeken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')