.quote:Op maandag 17 december 2007 16:08 schreef dvr het volgende:
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gebeld naar de grootste woningbouwvereniging in Alkmaar e.o. en die zegt dat in heel Noord-Kennemerland (dus ook HHWaard wat ik eerder suggereerde) de wachttijd jaren bedraagt en vrijwel niemand meer urgentie krijgt. Daar heb je dus niks aan.
Het probleem daarvan is dat ze te weinig verdient om in aanmerkign te komen. Als je aan die inkomenseisen kunt voldoen had ze de koopwoning waar ze uit moet kunnen houden.quote:Kijk ik echter op http://woonkrant.nl, dan zie ik een behoorlijk aanbod aan betaalbare huurwoningen in Alkmaar, o.a. van Direct Wonen. Ik weet niet hoe dat werkt maar de naam suggereert dat je er meteen kunt intrekken. Het zal wel particuliere huur zijn. Heeft ze daar al gekeken?
Eigenlijk eel simpel. Misschien weet iemand wegen die nog niet bewandeld zijn, of iemand in de buurt die zijn hius wilt verhuren. Misschien iemand zelf....quote:Op maandag 17 december 2007 15:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat verwacht je nu eigenlijk dan? Dat iemand komt met... kijk eens, hier is een huis? Hoe kun je nu van ons verwachten dat we met een structurele oplossing komen voor een probleem waar we alle ins en outs niet eens van kennen. Sorry hoor, maar ik weet dus echt niet meer wat voor antwoorden jullie nu eigenlijk zoeken...
Misschien verwoord je het anders, maar dat is dus exact wat er gezocht wordt. Oveigens hoeft het inkomen niet zozeer verhoogt te worden of het leven op orde worden gebracht. Dat loop t allemaal op rolletjes op de huisvesting na dan.quote:Op maandag 17 december 2007 16:44 schreef Argento het volgende:
[..]
De structurele oplossing zou zijn dat zij met haar twee kinderen in één huis woont en dat ze voldoende middelen heeft om haarzelf en haar kinderen te (laten) verzorgen (in de breedste zin van het woord).
Die situatie bereik je niet in één stap, dus zul je daar via tussenstappen (jij noemt dat noodoplossingen) moeten komen. Op de eerste plaats is daar het belang van de kinderen. Die kinderen moeten ergens worden ondergebracht zodat hun moeder voor zichzelf woonruimte kan zoeken en haar leven dusdanig op orde kan brengen dat ze die kinderen weer wel kan verzorgen.
Dat aanspreken doet ze ook wel. Maar de vader verdient op papier niet zoveel, of niet meer dan het minimum. De rest verdient hij zwart bij en kan hij dus besteden zonder dat zij daat aanspraak op kan maken. De vader ontloopt daarmee zijn eigen verantwoordelijkheid weliswaar. Hem als zwartwerker aangeven klinkt leuk, maar is niet handig. Dan krijgt hij een boete waardoor hij geen alimentatie meer kan betalen omdat hij dan onder het bestaansminimum zal komen. Dan zou ze zichzelf min of meer in de vingers snijden.quote:Dat de vader de kinderen niet wil of kan verzorgen is heel vervelend, maar het is een wat mager excuus om je helemaal van de zorg voor kinderen die je notabene zelf op de wereld hebt gezet, te onttrekken. Zo werkt dat, gelukkig, niet. Zoals ik al zei, of hij biedt zijn kinderen zorg of hij koopt die zorg af. Ik denk niet dat moeders het zich kan permiteren om de vader niet op zijn zorgplicht of betaalplicht aan te spreken. Dat moet ze dus gewoon doen. Als hij drugs kan kopen kan hij ook alimentatie betalen.
De kinderen kunnen zolang bij opa en oma terecht, zolang hun huis niet gesloopt wordt (wat wel op de nominatie staat). Wsl kan ze er zelf ook terecht. Die noodoplossing is er dus.quote:Voor het overige kan ik mij slecht voorstellen dat er geen vrienden of familieleden zijn die niet hun handen willen uitstekend om een kind van 3 en 5 van de straat te halen.
Dan nog kunnen er mensen zijn die en andere manier weten. Bv. via particulier of een vastgoedbedrijf waar ze werken. Zolang ze maar geen inkomenseis gaan stellen van minimaal 2500-2800 bruto per maand om een huur van 500-600 te kunnen betalen. Dat ze het kan betalen staat niet ter discussie, mar aan die inkmenseis voldoet ze nu eenmaal niet.quote:Maar goed, er is dus geen toverformule die tot gevolg heeft dat de moeder binnen nu en een maand met haar kinderen in een gezellig huisje komt te wonen, zonder welke zorg dan ook, dus op de post die die formule bevat hoef je niet te gaan zitten wachten.
Kortom, eigenlijk hadden jullie gewoon een V&A topic moeten openen (tenzij woonruimte zoeken in V&A niet mag volgens de policy...)quote:Op maandag 17 december 2007 16:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Eigenlijk eel simpel. Misschien weet iemand wegen die nog niet bewandeld zijn, of iemand in de buurt die zijn hius wilt verhuren. Misschien iemand zelf....
De axacte details van het probleem zijn hiervoor niet zozeer van belang.
Staat al een 2-kamerappartement tussen van 350 euro per maand in de Winkelwaard.quote:Op maandag 17 december 2007 16:45 schreef sanger het volgende:
[..]
.
Misschien dat ze het nu wel geloven
[..]
Het probleem daarvan is dat ze te weinig verdient om in aanmerkign te komen. Als je aan die inkomenseisen kunt voldoen had ze de koopwoning waar ze uit moet kunnen houden.
En dat is dus bull shit zoals ik en anderen al eerder vertelden....quote:Op maandag 17 december 2007 18:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Staat al een 2-kamerappartement tussen van 350 euro per maand in de Winkelwaard.
En met die woningcorporaties werkt dat hier toch wel anders, zoals ik al eerder zei.
Wil je meteen een huis, dan moet je ook in een achterbuurt willen wonen.
En heel velen met haar zijn op zoek naar een structurele oplossing voor zichzelf. Gut, ik heb ook zes jaar in een eenkamerflatje gezeten tussen de psychoten voordat ik m'n "structurele oplossing" voor elkaar had. En als ik niet zo verdomd kieskeurig was geweest, was het al veel eerder voor elkaar geweest. Ook in steden met veel woningnood ben je zo onder de pannen als je reageert op elke mogelijke woning. En voor iedereen duurt het langer als je meer noten op je zang hebt.quote:Op maandag 17 december 2007 15:08 schreef sanger het volgende:
Zucht.... Dat is dus de noodoplossing die allang bedach is, rond is en waar elk moment mee begonnen kan worden.
Maar we zoeken hier naar een structurele oplossing!
Ik heb kinderen.quote:Op maandag 17 december 2007 09:13 schreef doeka het volgende:
[..]
Met kinderen kom je doorgaans niet in aanmerking voor een woning die op korte termijn gesloopt gaat worden.
Precies, regelmatig je zondagse gezicht laten zien helpt altijdquote:Een vriendin van mij, gescheiden met kind
Die had binnen 2 weken een woning. Wat volgens haar wel helpt; een afspraak maken bij de woningbouw, en daar zo nodig relgelmatig naar toe gaan en bellen.
Ik beweer dat ik maar liefst 7 keer ben verhuist zonder urgentieverklaring binnen een maand (In Groningen ging het echt supersnel btw)quote:Op maandag 17 december 2007 09:47 schreef karr-1 het volgende:
Dus jij beweert dat ik in willekeurig welke stad in dit land binnen een paar uur een woning kan hebben als ik er maar op mijn paasbest uitzie en vriendelijk blijf?
Woningen die nog NIET in dat systeem zitten.quote:Op maandag 17 december 2007 14:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat "voordringen" kan toch ook helemaal niet bij dat systeem van Woningnet? Dat gaat namelijk op langste inschrijfduur en is door iedereen te controleren.
Hoe kortzichtig kan je zijnquote:Op zaterdag 15 december 2007 15:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wetboek daar een andere mening over heeft....
Ik kan je wel vertellen dat, wat jij vertelt, NIET geldt voor de regio "Groot Amsterdam".quote:Op maandag 17 december 2007 21:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Woningen die nog NIET in dat systeem zitten.
Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
Hier zijn er huizen die gewoon leegstaan, omdat niemand ze wil.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:19 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen dat, wat jij vertelt, NIET geldt voor de regio "Groot Amsterdam".
Alles is daar geautomatiseerd en je kan er dus niet mee sjoemelen.(omkoping achter wege gelaten).
Het is dus hier onmogelijk om bij een woningbouwvereniging naar binnen te lopen en een huis te regelen...
En ik neem aan dat het bij meerdere gemeentes zo werkt...
In Amsterdam niet hoor...quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier zijn er huizen die gewoon leegstaan, omdat niemand ze wil.
En ik neem aan dat dat ook bij meerdere gemeenten voorkomt.
Groningenquote:Op maandag 17 december 2007 21:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik beweer dat ik maar liefst 7 keer ben verhuist zonder urgentieverklaring binnen een maand (In Groningen ging het echt supersnel btw)
Als ik nu besluit dat ik in januari ergens in Nederland wil wonen dan lukt dat ja..
Niet in de Randstad dat kan ik je verzekeren.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier zijn er huizen die gewoon leegstaan, omdat niemand ze wil.
En ik neem aan dat dat ook bij meerdere gemeenten voorkomt.
Of ze moeten onbewoonbaar verklaard zijn. Maar over het algemeen staat een woning hier ca. 1 week leeg voordat deze opnieuw verhuurd wordt.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet in de Randstad dat kan ik je verzekeren.
En wat versta je onder pro-actief bezig zijn? Dat zijn juist die dingen waar we naar op zoek zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:37 schreef E.T. het volgende:
Regio Rijnmond.. 6 weken(is R'dam e.o.)
En dat was idd ook wel na pro-actief achter je inschrijving aangaan. (ik was ook gescheiden en op zoek naar woonruimte voor mezelf, is wel 7 jaar geleden).
Vriend van ons, vorig jaar.. Plaats verderop; 2 maanden. Ook pro-actief bezig zijn en niet lijdzaam afwachten met je inschrijving.
Dus ja, ook in de randstad is het mogelijk om snel(ler) aan een woning te komen door pro-actief er achter aan te gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |