Maar wat nu als die vader dat niet wil?quote:Op donderdag 13 december 2007 11:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het is toch logisch dat die kinderen dan bij de vader gaan wonen
Ik denk dat het wetboek daar een andere mening over heeft....quote:Op zaterdag 15 december 2007 15:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Maar wat nu als die vader dat niet wil?
Er is niemand die hem kan dwingen ook daadwerkelijk voor zijn kinderen te zorgen.
Ja, en dan? Dan zitten je kinderen ergens waar ze helemaal niet gewenst zijn, terwijl jij zelf met alle liefde voor hen zou willen zorgen...quote:Op zaterdag 15 december 2007 15:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wetboek daar een andere mening over heeft....
Wel willen, niet kunnen of niet willen, wel kunnen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:34 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ja, en dan? Dan zitten je kinderen ergens waar ze helemaal niet gewenst zijn, terwijl jij zelf met alle liefde voor hen zou willen zorgen...
offtopic: Je zegt nu twee keer hetzelfdequote:Op zaterdag 15 december 2007 18:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel willen, niet kunnen of niet kunnen, wel willen.
Ik denk dat ik wel weet wat ik liever heb voor mijn kids.
Mijn persoonlijk ervaring is ( diverse malen..) dat als je keurig met je werkgeverscontract bij een normale woningcorporatie voor de balie staat, je helemaal niets te maken hebt met wachttijden en inschrijfduur, ik heb in diverse Gemeentes helemaal niets te maken gehad met wachttijden. Men riep vrijwel overal dat de gemiddelde wachttijd tussen de 2 en 5 jaar was maar ik had doorgaans binnen 2 tot 4 weken een woning. Blijf het heel vreemd vinden dat TS-er dat niet voorelkaar kan krijgen in Alkmaar....quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Advertenties doorspitten, ophangen en plaatsen o.a. Vrienden, familie en kenissen afgaan. En dan vergeet ik wsl nog wel eea.
Ik weet niet wat zij in haar sollicitatiebrieven schrijft maar ik heb nimmer geschreven dat ik alleenstaande moeder was.quote:Een andere baan vindt je niet snel als je geen relevante werkervaring of opleiding hebt. Dat is dus wel een optie maar niet op korte termijn. Buiten dat lijkt het erop dat werkgevers niet zitten te wachten op een alleenstaande moeder, ivm flexibiliteit.
Je kan de betalingsverplichting gewoon afdwingen via het LBIO, dat heb ik reeds eerder geschreven. Zeuren dat hij niet betaald of te weinig betaald heeft totaal geen nut.quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Nope. Dan zou de ex-man in het verhaal onder het bestaansminimum uitkomen. Hij betaalt al minder dan de door het Nibud vastgestelde norm per kind. Als hij het al daadwerkelijk overmaakt
Het gaat hier om twee meiden van 9 en 11 toch? Naschoolse opvang ? Of zijn ze jonger?quote:Overigens ben ik het met je eens dat de kinderen nooit de dupe mogen zijn en zou er imo altijd partneralimentatie moeten zijn. Vaak wordt vergeten dat de moeder vaak minder moet of kan gaan werken vanwege de opvoeding van de kinders (of je moet accepteren dat de opvoeding door een kinderdagverblijf of gastgezin gedaan wordt).
De straat?quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel willen, niet kunnen of niet kunnen, wel willen.
Ik denk dat ik wel weet wat ik liever heb voor mijn kids.
Misschien wil ze niet in elke buurt wonen?quote:Op zondag 16 december 2007 08:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk ervaring is ( diverse malen..) dat als je keurig met je werkgeverscontract bij een normale woningcorporatie voor de balie staat, je helemaal niets te maken hebt met wachttijden en inschrijfduur, ik heb in diverse Gemeentes helemaal niets te maken gehad met wachttijden. Men riep vrijwel overal dat de gemiddelde wachttijd tussen de 2 en 5 jaar was maar ik had doorgaans binnen 2 tot 4 weken een woning. Blijf het heel vreemd vinden dat TS-er dat niet voorelkaar kan krijgen in Alkmaar....
Dacht 3 en 5, en oma vangt ze op.quote:Het gaat hier om twee meiden van 9 en 11 toch? Naschoolse opvang ? Of zijn ze jonger?
Kreeg je dan een urgentieverklaring of zo?quote:Op zondag 16 december 2007 08:35 schreef Loedertje het volgende:
Mijn persoonlijk ervaring is ( diverse malen..) dat als je keurig met je werkgeverscontract bij een normale woningcorporatie voor de balie staat, je helemaal niets te maken hebt met wachttijden en inschrijfduur, ik heb in diverse Gemeentes helemaal niets te maken gehad met wachttijden. Men riep vrijwel overal dat de gemiddelde wachttijd tussen de 2 en 5 jaar was maar ik had doorgaans binnen 2 tot 4 weken een woning. Blijf het heel vreemd vinden dat TS-er dat niet voorelkaar kan krijgen in Alkmaar....
Lijkt me niet dat je dan een verklaring krijgt. Iedereen kan wel voor die balie gaan staan, als je dan om de normale regels heen gaat zal het niet lang duren voor iedereen die truc doorheeft. Lijkt me dus gewoon een broodje aap verhaal.quote:Op zondag 16 december 2007 14:03 schreef Xennia het volgende:
[..]
Kreeg je dan een urgentieverklaring of zo?
De regels hiervoor zijn in diverse gemeentes aangescherpt
Ik doelde ook meer op verzorgen in financiele zin.quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:34 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ja, en dan? Dan zitten je kinderen ergens waar ze helemaal niet gewenst zijn, terwijl jij zelf met alle liefde voor hen zou willen zorgen...
quote:Op zondag 16 december 2007 14:03 schreef Xennia het volgende:
Kreeg je dan een urgentieverklaring of zo?
Dat is al jaren zo.quote:De regels hiervoor zijn in diverse gemeentes aangescherpt
No way, heb een vriendin die het o.a in Almaar ook is gelukt (en in Amsterdam !)quote:Op zondag 16 december 2007 14:59 schreef karr-1 het volgende:
Lijkt me dus gewoon een broodje aap verhaal.
Met kinderen kom je doorgaans niet in aanmerking voor een woning die op korte termijn gesloopt gaat worden.quote:Op maandag 17 december 2007 06:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ben ook eenmaal in een studentenflat terecht gekomen (voor een jaar) die men t.z.t. (op korte termijn ) zou gaan slopen. Men vertelde terloops nog wel dat indien dat doorging je wél een urgentie kreeg wegens stadsvernieuwing dus ook daarna zat ik niet zonder woning en kreeg ik voorrang bij een andere woning (+ een verhuispremie )
Dus jij beweert dat ik in willekeurig welke stad in dit land binnen een paar uur een woning kan hebben als ik er maar op mijn paasbest uitzie en vriendelijk blijf?quote:Op maandag 17 december 2007 06:21 schreef Loedertje het volgende:
Het gaat om dié eerste indruk die men daar van je krijgt dus je trekt al je charmes uit de kast en maakt gebruik van je charsima
Manipuleren ten top maar voor een goed doel toch?
Van mij hoeft de vriendin van TS niet in een pauperwijk te gaan wonen waar je 's avonds niet veilig buiten kunt lopen. Als je een alleenstaande vrouw met kinderen bent, zijn er gewoon minder plaatsen waar je 'kunt' wonen dan wanneer je een alleenstaande man bent.quote:Op maandag 17 december 2007 09:45 schreef karr-1 het volgende:
er is niets mis met beneden je stand wonen, niemand begint meteen in een droomhuis. Dan woon je maar een paar jaar in een wat mindere buurt, als je ondertussen door blijft gaan met punten opbouwen dan kom je daar vast ooit weer weg.
En waarom is dat dan? Als je kinderen thuis hebt zitten is de kans dat je over straat loopt 's avonds uberhaupt vrij klein, maar los daarvan zie ik geen enkele reden om hier niet te gaan wonen.quote:Op maandag 17 december 2007 09:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Van mij hoeft de vriendin van TS niet in een pauperwijk te gaan wonen waar je 's avonds niet veilig buiten kunt lopen. Als je een alleenstaande vrouw met kinderen bent, zijn er gewoon minder plaatsen waar je 'kunt' wonen dan wanneer je een alleenstaande man bent.
Als je elke woning die je aangeboden krijgt aanneemt. Ja, dan denk ik dat je in elke Gemeente vrijwel direct een woning hebt.quote:Op maandag 17 december 2007 09:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat ik in willekeurig welke stad in dit land binnen een paar uur een woning kan hebben als ik er maar op mijn paasbest uitzie en vriendelijk blijf?
Zijn er dan geen mensen die meer recht hebben omdat ze al jaren bezig zijn met punten opbouw en daarom recht hebben op een woning? Het lijkt me sterk dat iedereen die binnenloopt meteen een woning krijgt, ik zie de rijen nu al ontstaan als mensen dit ontdekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |