abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:59:52 #261
92279 N.icka
Windforce 11
pi_55366657
quote:
Op maandag 17 december 2007 15:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat verwacht je nu eigenlijk dan? Dat iemand komt met... kijk eens, hier is een huis? Hoe kun je nu van ons verwachten dat we met een structurele oplossing komen voor een probleem waar we alle ins en outs niet eens van kennen. Sorry hoor, maar ik weet dus echt niet meer wat voor antwoorden jullie nu eigenlijk zoeken...
Ik snap er ook niets meer van , wat voor soort oplossing zoeken jullie nou , voor wat? Voor een huis later?? Of voor nog meer zaken ?

Geef gewoon een duidelijke vraag , zolas wij zijn op zoek naar een huis voor zoveel geld in die en die buurt , wie kan ons helpen?
Dan krijg je ook duidelijke antwoorden
  dinsdag 18 december 2007 @ 18:21:23 #262
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55366983
Oke, nieuwe poging

We zoeken en structurele oplossing om binnen zo kort mogelijke tijd aan een huis in Alkmaar te komen.
De huurprijs mag maximaal EUR 600 per maand zijn.
Het liefst een eengezinswoning, maar een appartement mag natuurlijk ook.

Buurten durf ik niet te zeggen, ben niet zo goed bekend in Alkmaar, maar een buurt waarin je niet 's nachts wakker hoeft te blijven om de inbrekers de deur te wijzen geniet de voorkeur. Ohja, de kinderen moeten ook nog redelijk veilig buiten kunnen spelen zonder dat ze thuis komen met anatomische kennis die ze op die leeftijd nog niet behoeven.

Dus kort gezegd; een normaal huis in een normale buurt in Alkmaar voor maximaal EUR 600 per maand

De tijdelijke/nood/tussenoplossingen zijn allemaal geregeld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 18 december 2007 @ 18:29:39 #263
92279 N.icka
Windforce 11
pi_55367202
Kijk , dat is een duidelijke vraagstelling
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:02:14 #264
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55372963
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 17:58 schreef sanger het volgende:

[..]

En wat versta je onder pro-actief bezig zijn? Dat zijn juist die dingen waar we naar op zoek zijn.

Hier krijg je punten nav reacties op woningen. Hoe vaker je reageert hoe meer punten. In Alkmaar is het weer iets anders. Hoe ging het destijds daar?
Toewijzing ging in principe op inschrijfduur/woonduur (bij mij dus).
En na inschrijven langsgaan, bellen, nogmaals langsgaan. En dan niet rechtstreeks vragen of ze een huis voor je hebben, maar gerichte vragen stellen 'Ik zie dat en dat huis in de aanbiedingen-lijst staan... heeft dat huis CV?" (om maar wat te noemen).
"ik heb vorige week met meneer die-en-die gesproken, maar heb toch nog wat vraagjes over woning X"
"ik zie dat adres Y niet aan mij is toegewezen, mag ik vragen wat de exacte reden was en naar wie is het wel gegaan en welke criteria had deze persoon?'

En dan zo maar ineens staat bij de 'verantwoordingspublicatie' jouw inschrijvingsduur achter jouw nieuwe huisje staan met een *.. (toegewezen op andere gronden, w.o. urgentiegevallen)

Maar dan kun je niet al te kieskeurig zijn, en al helemaal niet qua buurten e.d.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55373758
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 18:21 schreef sanger het volgende:
Oke, nieuwe poging

We zoeken en structurele oplossing om binnen zo kort mogelijke tijd aan een huis in Alkmaar te komen.
De huurprijs mag maximaal EUR 600 per maand zijn.
Het liefst een eengezinswoning, maar een appartement mag natuurlijk ook.

Buurten durf ik niet te zeggen, ben niet zo goed bekend in Alkmaar, maar een buurt waarin je niet 's nachts wakker hoeft te blijven om de inbrekers de deur te wijzen geniet de voorkeur. Ohja, de kinderen moeten ook nog redelijk veilig buiten kunnen spelen zonder dat ze thuis komen met anatomische kennis die ze op die leeftijd nog niet behoeven.

Dus kort gezegd; een normaal huis in een normale buurt in Alkmaar voor maximaal EUR 600 per maand

Ja dat is als Sjeen al aangaf gewoon een oproep om woonruimte. Dat kan beter in V&A.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 22:45:15 #266
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55374347
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:37 schreef E.T. het volgende:
Regio Rijnmond.. 6 weken (is R'dam e.o.)

En dat was idd ook wel na pro-actief achter je inschrijving aangaan. (ik was ook gescheiden en op zoek naar woonruimte voor mezelf, is wel 7 jaar geleden).
Precies, een week is supersnel dat geef ik toe maar 6 weken actief zoeken en je hebt een huis, zéker in Alkmaar e.o.
quote:
Vriend van ons, vorig jaar.. Plaats verderop; 2 maanden. Ook pro-actief bezig zijn en niet lijdzaam afwachten met je inschrijving.

Dus ja, ook in de randstad is het mogelijk om snel(ler) aan een woning te komen door pro-actief er achter aan te gaan.
Volledig eens.
pi_55374731
Jemig, daar had ik echt geen idee van. Ik wist wel dat er hier in Nijmegen veel te sjoemelen valt als je iemand kent die bij Entree werkt, maar omdat ik daar dus niemand kende, heb ik keurig gewacht tot ik een keer bovenaan eindigde. Jullie suggereren dat ik met m'n drie jaar wachttijd in Amsterdam maar eens actief elke dag moet gaan bellen? Ik zie het nog niet zo voor me hoor, als het zo was deed iedereen dat toch?

[edit]Vooral ook omdat ik me nog levendig het verhaal herinner van die kennis die zowat op haar knieeen heeft gelegen bij verschillende medewerkers van de woningcorporaties en toch geen urgentie kreeg en zelf maar moest uitzoeken hoe ze het ging doen met een baby op een klein kamertje in een aftands studentenhuis.

[ Bericht 28% gewijzigd door thaleia op 18-12-2007 23:08:49 ]
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 23:05:19 #268
43556 miss_dynastie
pi_55375066
quote:
Neem een extra baan, bijv. schoonmaakwerk, opdat het inkomen verhoogd wordt en je (nou ja, ze dus) wél aan de inkomenseis voldoet. Volgens mij zijn er behalve zorgen voor een hoger inkomen c.q. wachten tot je aan de beurt bent geen opties, het is niet alsof iemand hier even de ideale gezinswoning aan zal bieden.
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:07:56 #269
65960 sanger
pi_55375169
Dus kort samengevat: als je lastig genoeg bent voor de wbv dan krijg je vanzelf urgentie?
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:30:36 #270
3011 E.T.
pi_55375903
Niet lastig worden, niet smeken, niet vragen om urgentie.... Soms is het gewoon een lulpraatje als je geen directe aanleiding hebt.

Aardig blijven is het allerbelangrijkste
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55376445
quote:
Kortom.. ze heeft nu een plek om met haar kinderen te kunnen verblijven zodat ze niet de straat op hoeft?
Want als dat niet zo is dan vind ik je eisen wat hoog.. Als ze eerst maar even wat heeft, daar gaat het neem ik aan om?! Dan kan je vanuit die positie wel weer verder kijken. En ja, dan zal ze vaak op woningen moeten reageren..
  Vis een optie? woensdag 19 december 2007 @ 01:47:43 #272
70532 loveli
N
pi_55378584
Langsgaan bij particuliere verhuurders, gezicht laten zien en papieren meenemen waaruit blijkt dat ze een vast inkomen heeft. Als ze het idee hebben dat mevrouw een goede huurder is, kan het best zijn dat ze coulant omgaan met de inkomenseis (of genoegen nemen met een extra borg of bankgarantie, om die nog maar eens te noemen).
Als ze zichzelf laat zien maakt ze meer indruk dan door de telefoon. Zoals eerder al iemand zei, zie het als een sollicitatiegesprek. Een goede presentatie kan een hoop drempels wegnemen.

Als je de juiste mensen kent kom je veel sneller aan een huis. Een vriendin van me heeft een tijdje in hetzelfde gebouw als een verkoper/verhuurder van nieuwbouwwoningen gewerkt. Mensen die een goede indruk maakten, kwamen veel hoger op de stapel dan minder verzorgde types. Ook al schreven ze zich later in.

Worden er nieuwbouwwoningen gebouwd/opgeleverd? Dan komen er elders woningen vrij. Spreek mensen aan die in nieuwbouw wonen. Stap bij een makelaar/projectontwikkelaar binnen, grote kans dat ze daar weten waar je het beste kunt zoeken.
crap in = crap out
  woensdag 19 december 2007 @ 07:38:37 #273
3542 Gia
User under construction
pi_55379464
quote:

Oftewel, ze wil niet elke woning accepteren. Als er in die mindere buurten nu wel eens huizen direct verhuurbaar zijn?
Zoals ik al eerder aangaf, dat is hier in het algemeen wel het geval.

In de zogenaamde 'nette' buurten zit je inderdaad met wachtlijsten van jaren.

Verder vind ik het nogal een vooroordeel wat je daar verkondigt. Heel veel mensen wonen in die buurten en voelen zich volstrekt niet onveilig. Ligt denk ik, ook wel aan je instelling.
pi_55379501
ah niets gemist dus in drie dagen offline zijn merk ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 19 december 2007 @ 07:57:52 #275
65960 sanger
pi_55379590
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:48 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Kortom.. ze heeft nu een plek om met haar kinderen te kunnen verblijven zodat ze niet de straat op hoeft?
Want als dat niet zo is dan vind ik je eisen wat hoog.. Als ze eerst maar even wat heeft, daar gaat het neem ik aan om?! Dan kan je vanuit die positie wel weer verder kijken. En ja, dan zal ze vaak op woningen moeten reageren..
Ze heeft een plek waar ze terecht kan als ze niets anders heeft indd.
  woensdag 19 december 2007 @ 07:58:41 #276
65960 sanger
pi_55379593
quote:
Op woensdag 19 december 2007 01:47 schreef loveli het volgende:
Langsgaan bij particuliere verhuurders, gezicht laten zien en papieren meenemen waaruit blijkt dat ze een vast inkomen heeft. Als ze het idee hebben dat mevrouw een goede huurder is, kan het best zijn dat ze coulant omgaan met de inkomenseis (of genoegen nemen met een extra borg of bankgarantie, om die nog maar eens te noemen).
Als ze zichzelf laat zien maakt ze meer indruk dan door de telefoon. Zoals eerder al iemand zei, zie het als een sollicitatiegesprek. Een goede presentatie kan een hoop drempels wegnemen.

Als je de juiste mensen kent kom je veel sneller aan een huis. Een vriendin van me heeft een tijdje in hetzelfde gebouw als een verkoper/verhuurder van nieuwbouwwoningen gewerkt. Mensen die een goede indruk maakten, kwamen veel hoger op de stapel dan minder verzorgde types. Ook al schreven ze zich later in.

Worden er nieuwbouwwoningen gebouwd/opgeleverd? Dan komen er elders woningen vrij. Spreek mensen aan die in nieuwbouw wonen. Stap bij een makelaar/projectontwikkelaar binnen, grote kans dat ze daar weten waar je het beste kunt zoeken.
Die nieuwbouwwoningen zijn juist het probleem in Alkmaar. Er wordt veel gesloopt en die mensen krijgen voorrang op de nieuwbouwwoningen. Weliswaar logisch, maar daardoor is de doorloop niet zo hoog.
  woensdag 19 december 2007 @ 08:00:28 #277
65960 sanger
pi_55379601
quote:
Op woensdag 19 december 2007 07:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Oftewel, ze wil niet elke woning accepteren. Als er in die mindere buurten nu wel eens huizen direct verhuurbaar zijn?
Zoals ik al eerder aangaf, dat is hier in het algemeen wel het geval.

In de zogenaamde 'nette' buurten zit je inderdaad met wachtlijsten van jaren.

Verder vind ik het nogal een vooroordeel wat je daar verkondigt. Heel veel mensen wonen in die buurten en voelen zich volstrekt niet onveilig. Ligt denk ik, ook wel aan je instelling.
Ik heb het niet per se over de nette buurten. Meer over het niet willen wonen in buurten waar je niet over straat kunt zonder aangerand of beroofd te worden. Nu weet ik niet of die er uberhaupt zijn in Alkmaar maar het gaat meer om het plaatje. Dus een minder nette buurt (als in wat oudere auto's en meer straatschoffies) is helemaal niet zo een probleem.
  woensdag 19 december 2007 @ 09:01:27 #278
3011 E.T.
pi_55380122
Je hebt het over Alkmaar hoor.. Niet over Rotterdam-Zuid
  woensdag 19 december 2007 @ 09:36:24 #279
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_55380599
quote:
Op woensdag 19 december 2007 08:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb het niet per se over de nette buurten. Meer over het niet willen wonen in buurten waar je niet over straat kunt zonder aangerand of beroofd te worden. Nu weet ik niet of die er uberhaupt zijn in Alkmaar maar het gaat meer om het plaatje. Dus een minder nette buurt (als in wat oudere auto's en meer straatschoffies) is helemaal niet zo een probleem.
Volgens mij kun je in Alkmaar probleemloos in elke wijk wonen die je wilt, het is geen Amsterdam of Rotterdam met zogenaamd 'slechte' wijken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 19 december 2007 @ 11:14:49 #280
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_55382624
quote:
Op woensdag 19 december 2007 09:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je in Alkmaar probleemloos in elke wijk wonen die je wilt, het is geen Amsterdam of Rotterdam met zogenaamd 'slechte' wijken.
Je hebt in iedere stad goede en minder goede wijken. Maar, kom op, het is hier geen Rio de Janeiro met sloppenwijken.
Zoals ik al eerder geschreven heb heeft een vriendin van mij, een jaar geleden, in exact dezelfde positie als de vriendin van Sanger en dinges, een urgentieverklaring gekregen in een andere gemeente dan waar ze woonde; in onze gemeente kreeg ze 'm niet. Zij is daar gaan praten bij de woningbouwvereniging, kreeg voorrang en had 2 weken later een huis. Ok, het is geen eengezinswoning met een voor en achter tuin; wel een mooie ruime 4 kamer flat. Ja, in een hoogbouwflat, en ja, er wonen ook allochtonen Wat ik maar wil zeggen is, kijk wat verder dan je neus lang is. Het gaat erom dat ze een dak boven haar hoofd heeft, voor haar en de kinderen; laat ze nou gewoon eens gaan praten bij omliggende gemeenten; kijken wat er mogelijk is.
Eigenlijk zeg ik precies hetzelfde wat iedereen al heeft gezegd. Zucht.....
Wij wonen in een verzorgingsstaat maar het is nog steeds niet zo dat men bij je aanbelt met een nieuw huis, zelf actie ondernemen dus.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')