Ik snap er ook niets meer van , wat voor soort oplossing zoeken jullie nou , voor wat? Voor een huis later?? Of voor nog meer zaken ?quote:Op maandag 17 december 2007 15:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat verwacht je nu eigenlijk dan? Dat iemand komt met... kijk eens, hier is een huis? Hoe kun je nu van ons verwachten dat we met een structurele oplossing komen voor een probleem waar we alle ins en outs niet eens van kennen. Sorry hoor, maar ik weet dus echt niet meer wat voor antwoorden jullie nu eigenlijk zoeken...
Toewijzing ging in principe op inschrijfduur/woonduur (bij mij dus).quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:58 schreef sanger het volgende:
[..]
En wat versta je onder pro-actief bezig zijn? Dat zijn juist die dingen waar we naar op zoek zijn.
Hier krijg je punten nav reacties op woningen. Hoe vaker je reageert hoe meer punten. In Alkmaar is het weer iets anders. Hoe ging het destijds daar?
Ja dat is als Sjeen al aangaf gewoon een oproep om woonruimte. Dat kan beter in V&A.quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:21 schreef sanger het volgende:
Oke, nieuwe poging
We zoeken en structurele oplossing om binnen zo kort mogelijke tijd aan een huis in Alkmaar te komen.
De huurprijs mag maximaal EUR 600 per maand zijn.
Het liefst een eengezinswoning, maar een appartement mag natuurlijk ook.
Buurten durf ik niet te zeggen, ben niet zo goed bekend in Alkmaar, maar een buurt waarin je niet 's nachts wakker hoeft te blijven om de inbrekers de deur te wijzen geniet de voorkeur. Ohja, de kinderen moeten ook nog redelijk veilig buiten kunnen spelen zonder dat ze thuis komen met anatomische kennis die ze op die leeftijd nog niet behoeven.
Dus kort gezegd; een normaal huis in een normale buurt in Alkmaar voor maximaal EUR 600 per maand
De tijdelijke/nood/tussenoplossingen zijn allemaal geregeld.
Precies, een week is supersnel dat geef ik toe maar 6 weken actief zoeken en je hebt een huis, zéker in Alkmaar e.o.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:37 schreef E.T. het volgende:
Regio Rijnmond.. 6 weken(is R'dam e.o.)
En dat was idd ook wel na pro-actief achter je inschrijving aangaan. (ik was ook gescheiden en op zoek naar woonruimte voor mezelf, is wel 7 jaar geleden).
Volledig eens.quote:Vriend van ons, vorig jaar.. Plaats verderop; 2 maanden. Ook pro-actief bezig zijn en niet lijdzaam afwachten met je inschrijving.
Dus ja, ook in de randstad is het mogelijk om snel(ler) aan een woning te komen door pro-actief er achter aan te gaan.
Neem een extra baan, bijv. schoonmaakwerk, opdat het inkomen verhoogd wordt en je (nou ja, ze dus) wél aan de inkomenseis voldoet. Volgens mij zijn er behalve zorgen voor een hoger inkomen c.q. wachten tot je aan de beurt bent geen opties, het is niet alsof iemand hier even de ideale gezinswoning aan zal bieden.quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:21 schreef sanger het volgende:
We zoeken en structurele oplossing om binnen zo kort mogelijke tijd aan een huis in Alkmaar te komen.
Kortom.. ze heeft nu een plek om met haar kinderen te kunnen verblijven zodat ze niet de straat op hoeft?quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:21 schreef sanger het volgende:
De tijdelijke/nood/tussenoplossingen zijn allemaal geregeld.
Oftewel, ze wil niet elke woning accepteren. Als er in die mindere buurten nu wel eens huizen direct verhuurbaar zijn?quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:21 schreef sanger het volgende:
Buurten durf ik niet te zeggen, ben niet zo goed bekend in Alkmaar, maar een buurt waarin je niet 's nachts wakker hoeft te blijven om de inbrekers de deur te wijzen geniet de voorkeur. Ohja, de kinderen moeten ook nog redelijk veilig buiten kunnen spelen zonder dat ze thuis komen met anatomische kennis die ze op die leeftijd nog niet behoeven.
Ze heeft een plek waar ze terecht kan als ze niets anders heeft indd.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:48 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Kortom.. ze heeft nu een plek om met haar kinderen te kunnen verblijven zodat ze niet de straat op hoeft?
Want als dat niet zo is dan vind ik je eisen wat hoog.. Als ze eerst maar even wat heeft, daar gaat het neem ik aan om?! Dan kan je vanuit die positie wel weer verder kijken. En ja, dan zal ze vaak op woningen moeten reageren..
Die nieuwbouwwoningen zijn juist het probleem in Alkmaar. Er wordt veel gesloopt en die mensen krijgen voorrang op de nieuwbouwwoningen. Weliswaar logisch, maar daardoor is de doorloop niet zo hoog.quote:Op woensdag 19 december 2007 01:47 schreef loveli het volgende:
Langsgaan bij particuliere verhuurders, gezicht laten zien en papieren meenemen waaruit blijkt dat ze een vast inkomen heeft. Als ze het idee hebben dat mevrouw een goede huurder is, kan het best zijn dat ze coulant omgaan met de inkomenseis (of genoegen nemen met een extra borg of bankgarantie, om die nog maar eens te noemen).
Als ze zichzelf laat zien maakt ze meer indruk dan door de telefoon. Zoals eerder al iemand zei, zie het als een sollicitatiegesprek. Een goede presentatie kan een hoop drempels wegnemen.
Als je de juiste mensen kent kom je veel sneller aan een huis. Een vriendin van me heeft een tijdje in hetzelfde gebouw als een verkoper/verhuurder van nieuwbouwwoningen gewerkt. Mensen die een goede indruk maakten, kwamen veel hoger op de stapel dan minder verzorgde types. Ook al schreven ze zich later in.
Worden er nieuwbouwwoningen gebouwd/opgeleverd? Dan komen er elders woningen vrij. Spreek mensen aan die in nieuwbouw wonen. Stap bij een makelaar/projectontwikkelaar binnen, grote kans dat ze daar weten waar je het beste kunt zoeken.
Ik heb het niet per se over de nette buurten. Meer over het niet willen wonen in buurten waar je niet over straat kunt zonder aangerand of beroofd te worden. Nu weet ik niet of die er uberhaupt zijn in Alkmaar maar het gaat meer om het plaatje. Dus een minder nette buurt (als in wat oudere auto's en meer straatschoffies) is helemaal niet zo een probleem.quote:Op woensdag 19 december 2007 07:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Oftewel, ze wil niet elke woning accepteren. Als er in die mindere buurten nu wel eens huizen direct verhuurbaar zijn?
Zoals ik al eerder aangaf, dat is hier in het algemeen wel het geval.
In de zogenaamde 'nette' buurten zit je inderdaad met wachtlijsten van jaren.
Verder vind ik het nogal een vooroordeel wat je daar verkondigt. Heel veel mensen wonen in die buurten en voelen zich volstrekt niet onveilig. Ligt denk ik, ook wel aan je instelling.
Volgens mij kun je in Alkmaar probleemloos in elke wijk wonen die je wilt, het is geen Amsterdam of Rotterdam met zogenaamd 'slechte' wijken.quote:Op woensdag 19 december 2007 08:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb het niet per se over de nette buurten. Meer over het niet willen wonen in buurten waar je niet over straat kunt zonder aangerand of beroofd te worden. Nu weet ik niet of die er uberhaupt zijn in Alkmaar maar het gaat meer om het plaatje. Dus een minder nette buurt (als in wat oudere auto's en meer straatschoffies) is helemaal niet zo een probleem.
Je hebt in iedere stad goede en minder goede wijken. Maar, kom op, het is hier geen Rio de Janeiro met sloppenwijken.quote:Op woensdag 19 december 2007 09:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je in Alkmaar probleemloos in elke wijk wonen die je wilt, het is geen Amsterdam of Rotterdam met zogenaamd 'slechte' wijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |