Je gaat dus compleet voorbij aan een puntensysteem of welk ander systeem dan ook om huizen aan mensen toe te wijzen?quote:Op maandag 17 december 2007 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je elke woning die je aangeboden krijgt aanneemt. Ja, dan denk ik dat je in elke Gemeente vrijwel direct een woning hebt.
Een vriendin van me heeft 3 jaar op de wachtlijst gestaan. Waarom? Omdat ze dus maar 2 soorten woningen in 2 straten had aangegeven. Nu heeft ze dus inderdaad in één van die straten een huis.
Niet voor elk type huis in elke buurt is een wachtlijst.quote:Op maandag 17 december 2007 13:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je gaat dus compleet voorbij aan een puntensysteem of welk ander systeem dan ook om huizen aan mensen toe te wijzen?
Als je het hebt over huurhuizen en niet over koophuizen zou je zeggen dat de verhuur gaat via een woningbouwstichting. En die kunnen toch niet iedereen die van de straat binnenloopt meteen een woning geven.quote:Op maandag 17 december 2007 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet voor elk type huis in elke buurt is een wachtlijst.
Hier kun je je opgeven voor de huizen waar jij er graag één van wil, en daar kom je dan voor op de wachtlijst. Als je die keuze beperkt en het zijn gewilde woningen, dan reken maar op een lange wachttijd.
Maar er zijn dus ook huizen waar geen wachtlijst voor is. Waar dus in principe leegstand is. En daar kun je er meteen één van krijgen.
Tsja dat zou ook nog kunnen inderdaad. Ik heb ook al verhalen gehoord over dames die 'bepaalde diensten' verrichten in ruil voor de 1ste plaats bij een woning. Het is maar wat je er voor over hebt.quote:Op maandag 17 december 2007 14:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Of een zak geld neerleggen bij een corrupte rat bij de wooncorporatie. Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat dit in Amsterdam aan de orde is. Je betaalt 750 euro en als bij toverslag ben je opeens nummer 1 voor een woning op Woningnet.
Precies, daarom zei ik ook dat het waarschijnlijk een broodje aap verhaal is, ik vind het echt heel moeilijk te geloven als het echt zo zou gaan.quote:Op maandag 17 december 2007 14:28 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind het hele verhaal een beetje raar klinken...
Ik ben op dit moment gedatacheerd bij 1 van de grootste woningbouwverenigingen van Amsterdam en heb met een aantal verantwoordelijke mensen goed contact, maar jij kan hier echt niet binnenlopen in je mooiste pakje en met een gladde babbel in no-time een huis regelen...
NO WAY!!
Ik geloof er echt geen ruk van...
Kom je met een zak met geld of misschien diensten in natura, ja dat is weer wat anders...maar dat andere verhaal vind ik echt heel moeilijk te geloven...
Dat bedoel ik....quote:Op maandag 17 december 2007 14:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat "voordringen" kan toch ook helemaal niet bij dat systeem van Woningnet? Dat gaat namelijk op langste inschrijfduur en is door iedereen te controleren.
Vroeger had je een systeem waarbij je werd ingeschreven en elke woning, die je aangeboden kreeg, in principe moest accepteren, waarbij je dan nog net wel mocht aangeven in welke wijken je wilde wonen.quote:Op maandag 17 december 2007 14:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je het hebt over huurhuizen en niet over koophuizen zou je zeggen dat de verhuur gaat via een woningbouwstichting. En die kunnen toch niet iedereen die van de straat binnenloopt meteen een woning geven.
Hier werkt het gewoon per inschrijftijd... Je kunt zelf wekelijks reageren op een woning, degene met het hoogste puntenaantal krijgt de woning....quote:Op maandag 17 december 2007 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Vroeger had je een systeem waarbij je werd ingeschreven en elke woning, die je aangeboden kreeg, in principe moest accepteren, waarbij je dan nog net wel mocht aangeven in welke wijken je wilde wonen.
Je mocht dan 3 keer weigeren en dan stond je weer onderaan.
Nu is het zo, tenminste hier, dat de wachtlijsten gaan per type woningen, zelfs per straat.
Schrijf je je in voor een huis in straat A, dan kom je voor die huizen op plek 30. Schrijf je je daarnaast ook nog in voor een huis in straat B, dan kan het zijn dat je daar al op plek 24 staat. Dit kun je verder mooi op internet volgen.
En zo zijn er dus ook type woningen, waar geen wachtlijst voor is. Daar kun je inderdaad zó in.
Maar goed, dat moet je dan ook maar willen, tussen de kampers of in klein Marokkië.
Hier sta je niet direct ingeschreven voor elk soort woning en ik ga ervan uit dat dit systeem overal zo is.
Je geeft aan wat voor soort woning je wilt en in welke buurt. Eventueel nog welke straten en dan kom je daarvoor op de wachtlijst. Je krijgt dan dus geen woning aangeboden waar je niet voor op de wachtlijst staat.
Ik weet zeker dat je, als je elk type woning accepteert, je binnen een half jaar een huis hebt.
Noem het gewoontequote:Op zaterdag 15 december 2007 11:00 schreef Argento het volgende:
sanger, wat is toch die vreemde behoefte om in een serieus topic als dit te pas, maar vooral te onpas, een smiley te gebruiken?
Het probleem is echter dat de vader de kinderen niet wenst en er niet voor kan zorgen. Drank en drugsgebruik zijn hier mede debet aan al is dat niet eerder genoemd in het topic.quote:De urgentie die je schets geldt mijns inziens uitsluitend voor de kinderen. Zij zijn de dupe en hebben daarentegen niets gedaan om in deze situatie verzeild te raken en kunnen niets doen om er weer uit te raken. Ze moeten natuurlijk gewoon naar hun vader, dus op naar de rechtbank.
Wat de moeder vervolgens gaat doen moet ze zelf maar even bepalen. Maar zodra ze niet langer de dagelijkse zorg over die kinderen heeft, moet het een fluitje van een cent zijn om structurele woonruimte te regelen. Natuurlijk krijgt ze een omgangsregeling.
Ehhm..... Je hoort mij nergens zeggen dat ze een urgentieverklaring moet hebben. Je hoort me wel vragen hoe we tot een structurele oplossing kunnen komen. Het liefst zo snel mogelijk zodat een noodoplossing niet nodig is.quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:06 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ja, en ík zeg daar weer op dat je dan dus als moeder niets anders kunt doen dan zélf voor je kroost te gaan zorgen. Sanger betoogt dat deze vriendin dat niet kan, WANT ze heeft kinderen. Maar je kunt het natuurlijk niet both ways hebben. Als je aan de ene kant vindt, om wat voor reden dan ook, dat je de vader niet kunt dwingen, dan kan je niet aan de andere kant óók vinden dat je zelf niet hoeft te werken omdat je kinderen hebt. 't Is leuk en aardig hoor, dat eendjes voeren en fimokleien, maar dat kan alleen als je daar de middelen voor hebt. Ik vind het echt be-la-che-lijk dat Sanger en JJ eigenlijk al 2 topics lang vinden dat deze mevrouw een urgentieverklaring zou moeten krijgen terwijl ze zelf te beroerd is om gewoon voor een normaal en toereikend inkomen te zorgen. Net zoals ik het belachelijk vind dat jij in een eerdere reactie zei dat het niet zo erg is om een uitkering te hebben. Dat is wél erg als je gewoon kunt werken en zelfs al werk hébt.
Van de toenmalige vader en de dame in kwestie wel ja.quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:37 schreef Shitney het volgende:
Ik neem aan dat de keuze dat moeder part time ging werken een gezamenlijke was, of niet? Sanger?
Je magbest eens mee hoorquote:Op zondag 16 december 2007 08:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk ervaring is ( diverse malen..) dat als je keurig met je werkgeverscontract bij een normale woningcorporatie voor de balie staat, je helemaal niets te maken hebt met wachttijden en inschrijfduur, ik heb in diverse Gemeentes helemaal niets te maken gehad met wachttijden. Men riep vrijwel overal dat de gemiddelde wachttijd tussen de 2 en 5 jaar was maar ik had doorgaans binnen 2 tot 4 weken een woning. Blijf het heel vreemd vinden dat TS-er dat niet voorelkaar kan krijgen in Alkmaar....
En bij een sollicitatie komt he ook nooit naar vorenquote:Ik weet niet wat zij in haar sollicitatiebrieven schrijft maar ik heb nimmer geschreven dat ik alleenstaande moeder was.
Die kunnen niets als de vader daardoor onder het bestaansminimum komt....quote:Je kan de betalingsverplichting gewoon afdwingen via het LBIO, dat heb ik reeds eerder geschreven. Zeuren dat hij niet betaald of te weinig betaald heeft totaal geen nut.
3 en 5 zijn ze.quote:Het gaat hier om twee meiden van 9 en 11 toch? Naschoolse opvang ? Of zijn ze jonger?
Zucht.... Dat is dus de noodoplossing die allang bedach is, rond is en waar elk moment mee begonnen kan worden.quote:Op zondag 16 december 2007 10:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien wil ze niet in elke buurt wonen?
[..]
Dacht 3 en 5, en oma vangt ze op.
Daarom heb ik zoiets, waarom gaan die kids dan niet zolang naar oma? Kan zij toch alvast iets voor zichzelf zoeken. Scheelt ook weer tijd met kinderen wegbrengen en zo. Kan ze een fulltime baan zoeken en haar leven op poten zetten. In het weekend ziet ze de kinderen dan.
Dat zou ook zo zijn als ze naar hun vader moeten.
Wat verwacht je nu eigenlijk dan? Dat iemand komt met... kijk eens, hier is een huis? Hoe kun je nu van ons verwachten dat we met een structurele oplossing komen voor een probleem waar we alle ins en outs niet eens van kennen. Sorry hoor, maar ik weet dus echt niet meer wat voor antwoorden jullie nu eigenlijk zoeken...quote:Op maandag 17 december 2007 15:02 schreef sanger het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat WEER iedereen leest dat er een urgentieverklaring moet komen, een oigerichte woning zonder kosten, en het liefst ook nog eens stoppen met werken. Maar als jullie daadwerkelijk lezen wat er gezegd is zullen jullie het volgende lezen:Het gaat om het zoeken naar een structurele oplossing. Noodoplossingen zijn er al. De kinderen bij opa en oma onderbrengen is GEEN structurele oplossing! Werk is niet eenvoudig gevonden vanwege specifieke beroepsrichting. Meer werken bij zelfde werkgever is niet mogelijk.
Waarom meent iedereen dan TS en mij te moeten bashen omdat we niet voor een tijdelijke olossing gezorg hebben?
De structurele oplossing zou zijn dat zij met haar twee kinderen in één huis woont en dat ze voldoende middelen heeft om haarzelf en haar kinderen te (laten) verzorgen (in de breedste zin van het woord).quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Ehhm..... Je hoort mij nergens zeggen dat ze een urgentieverklaring moet hebben. Je hoort me wel vragen hoe we tot een structurele oplossing kunnen komen. Het liefst zo snel mogelijk zodat een noodoplossing niet nodig is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |