Of je kunt de (inmiddels zwaar verouderde) MiniIn gebruiken, daar zit die patch ook in.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:56 schreef Merovingian het volgende:
Ik kan niet bevestigen of jij daarvan gehoord hebt, maar er bestaat wel een statistics patch waarmee je dat soort info kan zien van waypoints.
BestaaT er ook een nieuwere patch Voor dit soort metingen? Want dat zou erg goed van Pas komen bij het netwerk wat ik nu aan het bouwen benquote:Op donderdag 13 december 2007 00:17 schreef vanOekelen het volgende:
Of je kunt de (inmiddels zwaar verouderde) MiniIn gebruiken, daar zit die patch ook in.
Ik denk dat ik in de OP ook maar een t, een v en een p bold maakquote:Op donderdag 13 december 2007 10:26 schreef MaxMark het volgende:
Als je toch een hele zin plaatst, maak er dan ook geen verkapte tvp van met al die 'verstopte' letters, want dan is het dus geen tvp meer he
er staat gewoon bij welke versie gedraaid wordquote:Op donderdag 13 december 2007 12:26 schreef cablegunmaster het volgende:
worden de servers nog geupdate? je kan er niet op speler omdat ze verschillende versies hebben ...
en welke versie hebben ze dan ? :p 0.5.3 heeft de fok ^^
in beta 2 zegt hij "ANDERE VERSIE "quote:Op donderdag 13 december 2007 12:43 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
er staat gewoon bij welke versie gedraaid word
Ik ken vooral MOOIERE spellen.quote:Op donderdag 13 december 2007 18:51 schreef armmoetzaaier het volgende:
maar moet eerlijk zeggen ik kan betere spellen
hoe werkt dat ? ben heel benieuwd naarquote:Op donderdag 13 december 2007 18:36 schreef maartena het volgende:
Ik ben voor het eerst gaan spelen met die copy/paste patch...... die is wel verrekte handig voor een aantal "standaard" kruisingen of toevoerlijnen die ik toch altijd bouw!
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=25037quote:Op donderdag 13 december 2007 22:20 schreef cablegunmaster het volgende:
hoe werkt dat ? ben heel benieuwd naar
Welke server is dat? Ik gebruik bij mijn weten alleen temperate...quote:Op donderdag 13 december 2007 23:09 schreef maartena het volgende:
Hey Bart, ik kwam voor de gein eens kijken op jouw server..... en zag dat je een Arctic map gebruikte. Alleen is het land te plat, want er bestaan namelijk geen bossen, en bossen kunnen ook niet geplaatst worden, omdat deze alleen boven de sneeuwhoogte kunnen bestaan.
Ik denk dat je dat even moet aanpassen
Mjah.... volgens mij was er toch even een andere Bart bij gekomen op een of andere manierquote:Op vrijdag 14 december 2007 07:40 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb Barts Server 0.6.0B1, Barts Big Endless 0.5.3, Fokserver 0.6.0B1 en Automatic Rock server 0.5.3 draaien.
Een beetje, wat wil je weten?quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:30 schreef Martijn_77 het volgende:
Iemand ervaring met kanalen in Transport Tycoon?
Ik vroeg me af hoe dat dat werkt omdat het mij niet lukt om kanalen aan open water te koppelen en haven te bouwen in kanalenquote:
Is dat niet allejezus duur? Een kanaal bouwen. Haal je je investering daar wel uit? Zo'n schip kost ook een kapitaal..quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:53 schreef yorP het volgende:
water>kanaal doe je met lock(sluis)
dock in kanaal doe je door land te verhogen naast het kanaal en daar een dock aan te bouwen
link werkt niet....quote:Op dinsdag 18 december 2007 08:56 schreef maartena het volgende:
In 1 keer hier te downloaden: http://nl.mine.nu/newgrf.zip
Ik ben vrij nieuw in de wereld van newgrfs dus ik zal van de week eens gaan kijken hoe e.e.a. in elkaar steekt.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:47 schreef yorP het volgende:
commentaar
Doe mij eens een lijstje van de newgrfs die je gebruikt (degene die je uit het openttdcoop-pack hebt ingeladen, en in welke volgorde)quote:Op woensdag 19 december 2007 14:11 schreef yorP het volgende:
welkom in de wereld van newgrfs
wie zei er dat schepen en vliegtuigen nutteloos waren?
CTRL+ALT+C opent het cheat menu, en dan kun je het jaar terugschroeven.quote:Op woensdag 19 december 2007 16:01 schreef Roellie80 het volgende:
leuk plaatje,
maar als het 21februari 2069 is...
hoe kunnen die boten dan ergens in 2139 de laatste servicebeurt gehad hebben ...
Maar dat kun je toch uitzetten?quote:Op woensdag 19 december 2007 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
CTRL+ALT+C opent het cheat menu, en dan kun je het jaar terugschroeven.
Ik kan me voorstellen dat bijv. bepaalde voertuigen op een gegeven moment verdwijnen, en dan kan je ze niet meer bouwen.....erg lastig enzo, dus schroef je het jaar terug, en dan kun je ze weer bouwen.
ok, rechtstreeks uit de openttd.cfg:quote:Op woensdag 19 december 2007 16:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Doe mij eens een lijstje van de newgrfs die je gebruikt (degene die je uit het openttdcoop-pack hebt ingeladen, en in welke volgorde)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | ottdc_grfpack/2_landscape/newwater/newwaterw.grf ottdc_grfpack/4_infrastructure/b/newbridges/newbridgesW.GRF ottdc_grfpack/4_infrastructure/tramtrk/tramtrkw.grf ottdc_grfpack/4_infrastructure/bktun/BKTunw.grf ottdc_grfpack/5_industries_cargos/pikkind/pikkindw.grf ottdc_grfpack/5_industries_cargos/pikkind/z/pikbrikw.grf ottdc_grfpack/6_town_buildings/ttrs3/ttrs3w.grf ottdc_grfpack/7_stations/indstatr/indstatrw.grf ottdc_grfpack/7_stations/newstats/newstatsw.grf ottdc_grfpack/7_stations/dutchstat/dutchstatw.grf ottdc_grfpack/8_vehicles/planes/pb_av8/pb_av8w.grf ottdc_grfpack/8_vehicles/road_vehicles/4LV/4LVw.grf ottdc_grfpack/8_vehicles/ships/newships/newshipsw.grf ottdc_grfpack/8_vehicles/trains_wagons/pb_ukrs/pb_ukrs.grf ottdc_grfpack/8_vehicles/trams/generictrams/generictrams_v0.32.grf ottdc_grfpack/9_last/newshipsmod/newshipsmod2.grf 5 2 |
Je hebt waarschijnlijk onderhoud ook uit staan. De treinen moeten een depot in om vernieuwd te worden. Je moet gewoon even alle treinen in één keer de opdracht geven om het depot in te duiken, dan worden de oude automatisch vervangen.quote:Op donderdag 20 december 2007 14:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik heb mijn treinen op automatisch vernieuwen staan maar toch raken de treinen verouderd. Weet iemand waar door dit kan komen?
Ja, maar dat kost best veel werk bij meer dan 150 treinen.........quote:Op donderdag 20 december 2007 14:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk onderhoud ook uit staan. De treinen moeten een depot in om vernieuwd te worden. Je moet gewoon even alle treinen in één keer de opdracht geven om het depot in te duiken, dan worden de oude automatisch vervangen.
Hij zegt toch ook: ALLE treinen in 1 keer.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar dat kost best veel werk bij meer dan 150 treinen.........
Het leuke van UKRS is juist dat je wagons moet vervangen voor snellere en dat je snelheidsverschil tussen vrachttreinen en passagierstreinen hebtquote:Op donderdag 20 december 2007 05:45 schreef maartena het volgende:
Ik heb een newgrf server geopend gebaseerd op bovenstaande newgrfs! Deze keer met 50 vliegtuigen. Wagon speed limits laat ik lekker uit, dan schiet de trein wat op
hoe doe je dat dan?quote:Op donderdag 20 december 2007 15:33 schreef sk888er het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook: ALLE treinen in 1 keer.
Treinmenu openin in het menu bovenin, dan bij "Beheerlijst" kiezen voor "Stuur naar onderhoud". Dan rijden alle treinen eenmalig het depot inquote:
Wow. Zit all die shizzl ook in mijn ding? Ik wil ook high-tech steden en snelwegquote:Op woensdag 19 december 2007 14:11 schreef yorP het volgende:
welkom in de wereld van newgrfs
wie zei er dat schepen en vliegtuigen nutteloos waren?
Voor een standalone spel geef ik je gelijk. Voor een online spel, waar de gemiddelde speler hooguit 10-15 speeljaren blijft hangen, is het alleen maar een sta-in-de-weg voor een leuk spelletje.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:35 schreef yorP het volgende:
Het leuke van UKRS is juist dat je wagons moet vervangen voor snellere en dat je snelheidsverschil tussen vrachttreinen en passagierstreinen hebt
als je wagon_speed_limits uit zet is er voor mij geen moeilijkheid meer aan om met die set een goed netwerk te bouwen
Je zou van tevoren al meer splitsingen kunnen maken. Deel bijvoorbeeld je station in 2 of 3 en maak daar afzonderlijke in- en uitrijsporen voor. Zorg natuurlijk wel dat je je signalen goed hebt. Op deze manier verdelen de treinen zich dus over 2 of 3 ingangen, in plaats van maar 1.quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:18 schreef ttd_knol het volgende:
hoi iedereen ik speel sindskort dit spel ook weer heb het van mijn vader die is er al jaren fanatiek mee bezig maar ik heb altijd opstoppingen
heeft iemand advies voor mij om deze opstopping op te lossen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
er moeten ook vrij veel treinen over die kruising en nu gaat er telkens maar 1 tegelijk heeft iemand een voorbeeld of tips hoe dit opgelost kan worden
ik heb al afzonderlijke in- en uitrijsporen maar hoe maak ik die 2 of 3 ingangen heb je daar een voorbeeld van?quote:Je zou van tevoren al meer splitsingen kunnen maken. Deel bijvoorbeeld je station in 2 of 3 en maak daar afzonderlijke in- en uitrijsporen voor. Zorg natuurlijk wel dat je je signalen goed hebt. Op deze manier verdelen de treinen zich dus over 2 of 3 ingangen, in plaats van maar 1.
als je precies dat zou doen zou je niet de meidling krijgenquote:Op dinsdag 25 december 2007 14:18 schreef RayMania het volgende:
Kan iemand mij helpen met de installatie? Ik doe het precies zoals hier is beschreven, maar ik krijg een 'Fatal Application Failure' als ik OpenTTD open.
Ik download TTD, pak de zip uit, open setup.exe en installeer het spel ergens.quote:Op dinsdag 25 december 2007 14:25 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
als je precies dat zou doen zou je niet de meidling krijgen
ik gok dat het ergens mis gaat met de padverwijzing naar het oude spel
Invoer en Uitvoer splitsen. Scheelt al heel veel. Kijk maar eens naar deze schema's : linkquote:Op dinsdag 25 december 2007 10:18 schreef ttd_knol het volgende:
hoi iedereen ik speel sindskort dit spel ook weer heb het van mijn vader die is er al jaren fanatiek mee bezig maar ik heb altijd opstoppingen
heeft iemand advies voor mij om deze opstopping op te lossen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
er moeten ook vrij veel treinen over die kruising en nu gaat er telkens maar 1 tegelijk heeft iemand een voorbeeld of tips hoe dit opgelost kan worden
Ja, alleen die melding.quote:Op dinsdag 25 december 2007 15:04 schreef yorP het volgende:
krijg je ook meer dan alleen die melding?
Ruimere bochten maken zodat je treinen niet zo hoeven af te remmen maar in 1x door het station binnen kunnen rijden.quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:18 schreef ttd_knol het volgende:
hoi iedereen ik speel sindskort dit spel ook weer heb het van mijn vader die is er al jaren fanatiek mee bezig maar ik heb altijd opstoppingen
heeft iemand advies voor mij om deze opstopping op te lossen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
er moeten ook vrij veel treinen over die kruising en nu gaat er telkens maar 1 tegelijk heeft iemand een voorbeeld of tips hoe dit opgelost kan worden
Hier.quote:Op dinsdag 25 december 2007 17:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
waar kan ik die openttd-coop pack voor grf's vinden?
ik heb het een total change gemaaktquote:Op dinsdag 25 december 2007 15:40 schreef Khalen het volgende:
[..]
Invoer en Uitvoer splitsen. Scheelt al heel veel. Kijk maar eens naar deze schema's : link
En wil je het wel juist op dezelfde lijnen gaan doen, moet je zorgen voor veel bypasses.
dat probleem is al verholpen maar alsnog bedankt ik ben nu beter als mij pa die het al sinds 94' speelt toen was ik nog maar 1quote:Op dinsdag 25 december 2007 21:05 schreef yorP het volgende:
Probeer eens wat minder scherpe bochten te maken, daar kunnen treinen veel sneller doorheen.
heb de melding nooit eerder gezien,quote:Op dinsdag 25 december 2007 22:19 schreef RayMania het volgende:
Maar niemand die een oplossing weet voor mij? .
Ik zie nog wel een aantal sporen onnodig omhoog en omlaag gaan...quote:Op dinsdag 25 december 2007 22:25 schreef ttd_knol het volgende:
[..]
dat probleem is al verholpen maar alsnog bedankt ik ben nu beter als mij pa die het al sinds 94' speelt toen was ik nog maar 1
Had ik al gesuggereerdquote:Op dinsdag 25 december 2007 21:05 schreef yorP het volgende:
Probeer eens wat minder scherpe bochten te maken, daar kunnen treinen veel sneller doorheen.
klopt dat had ik zelf ook al gezien heb er op die foto verkeerde wissels staan maar alsnog bedanktquote:Op woensdag 26 december 2007 07:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik zie nog wel een aantal sporen onnodig omhoog en omlaag gaan...
Ooit gehoord van interpunctie? Dit is geen PUB...quote:Op woensdag 26 december 2007 12:45 schreef ttd_knol het volgende:
wat is een geadviseerd aantal wagons per trein ik heb nu elke keer het hele rijdje vol 10 intotaal d8 ik maar met baan wissels word dat zolang hoeveel hebben jullie
wat is interpunctiequote:Op woensdag 26 december 2007 19:25 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ooit gehoord van interpunctie? Dit is geen PUB...
Hoofdletters, komma's punten. Aanhalingstekensquote:
http://users.skynet.be/florisjan/ttd/ttrs.html ik heb geen idee of die in het coop pack zitten wat is dat eigenlijkquote:Op woensdag 26 december 2007 14:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
wat is de beste/mooiste building replace grf set? En zit die ook in de coop pack?
Ziet er leuki uit iemand nog meer packs ? ik vraag me namelijk af hoeveel verschillende stad soorten er nu zijn (Qua graphics)quote:Op donderdag 27 december 2007 10:12 schreef ttd_knol het volgende:
[..]
http://users.skynet.be/florisjan/ttd/ttrs.html ik heb geen idee of die in het coop pack zitten wat is dat eigenlijk
Kun je die packs ook in OpenTTD gebruiken? Want ze hebben het wel over een speciale TTDpatch die je nodig zou hebbenquote:Op donderdag 27 december 2007 10:41 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ziet er leuki uit iemand nog meer packs ? ik vraag me namelijk af hoeveel verschillende stad soorten er nu zijn (Qua graphics)
misschien moet je wel een aparte grf ervoor downloaden en installeren ik weet het ook niet zeker maar dat zou een mogelijkheid kunnen zijn of misschien kun je het gewoon ergens veranderen bij instellingen en dan de configure patches of hoe dan ook hangt er natuurlijk van af welke taal je hebt anders staat het er in een andere taal dat weet ik ook niet precies en met die schepen daar moet je waarschijnlijk gewoon zorgen dat die naar een dok gaan waar vis wordt verzameld alhoewel ik zelf daar nog niet mee heb gespeeld dus het zal wel iets nieuws zijn maar het lijkt me logisch dat het precies hetzelfde werkt als met alle andere goederen die je moet vervoeren nou ik zou zeggen veel succes ermee dagquote:Op donderdag 27 december 2007 16:05 schreef ttd_knol het volgende:
waar staat dat je moreairports on kan zetten ofzo, want ik heb een grf daar staat een wit driehoekje achter met een rode omlijning en een uitroepteken erin als ik daar op klik. geeft hij aan dat de grf is gebouwd voor more airports on
en nog de vraag hoe zet je bij een schip fish laden in zijn orders
Wat?quote:Op donderdag 27 december 2007 16:49 schreef MaxMark het volgende:
Heerlijk
nee fish werkt niet zo helaas het zit midden in het water dus ik dacht het werkt net als een olieplatform maar helaas is ook dat niet het gevalquote:Op donderdag 27 december 2007 16:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
met die schepen daar moet je waarschijnlijk gewoon zorgen dat die naar een dok gaan waar vis wordt verzameld alhoewel ik zelf daar nog niet mee heb gespeeld dus het zal wel iets nieuws zijn maar het lijkt me logisch dat het precies hetzelfde werkt als met alle andere goederen die je moet vervoeren nou ik zou zeggen veel succes ermee dag
De manier van typen in de post ervoor, valt je niks op?quote:
Ikweets, te lui om het eruit te halen.quote:BTW, de link naar een afbeelding die je in je sig hebt staan loopt dood.
Nee, ik zag geen leestekens, dan sla ik hem meteen overquote:Op donderdag 27 december 2007 17:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
De manier van typen in de post ervoor, valt je niks op?
quote:Op donderdag 27 december 2007 18:18 schreef ttd_knol het volgende:
MaxMark en ik hadden beiden geen leestekens, maar ik ben het niet gewend om op de computer met leestekens te werken.
^ is die goed^
Ik zou zeggen: probeer het eens. Ten eerste is dat prettiger voor de lezers thuis, ten tweede zul je toch een keer moeten opgroeien en volwassen worden. Als ik mensen moet aannemen, en sollicitanten gebruiken in hun cv dezelfde schrijfstijl als jij, zullen ze vrij snel in de papierversnipperaar belandenquote:Op donderdag 27 december 2007 18:18 schreef ttd_knol het volgende:
MaxMark en ik hadden beiden geen leestekens maar ik ben het niet gewend om op de computer met leestekens te werken
Dat had ik al doorquote:Op donderdag 27 december 2007 17:54 schreef MaxMark het volgende:
Dat was het punt juist
quote:Op donderdag 27 december 2007 19:00 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: probeer het eens. Ten eerste is dat prettiger voor de lezers thuis, ten tweede zul je toch een keer moeten opgroeien en volwassen worden. Als ik mensen moet aannemen, en sollicitanten gebruiken in hun cv dezelfde schrijfstijl als jij, zullen ze vrij snel in de papierversnipperaar belanden
ja ok maar ik ben nog maar 14 dat komt wel als ik examen ga doen en zo
[..]
Dat had ik al door
Geen nieuwe seintjes, maar in 0.6 hebben ze besloten om voor 1975 altijd semaforen te gebruiken in plaats van lichtseinen. Dit kun je zelf in de patch settings wijzigen.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:18 schreef Miesjel het volgende:
Hoe zit het met de nieuwe seintjes? Ik ga de OP nog even doorspitten, maar in 6 zien ze er anders uit.
Nee, die is taalkundig gezien nog steeds niet goed. Quote-kundig ook nietquote:
Ik heb er al jaren meegespeeld en ook wel met de ns treinset maar zoals jij over de papierfabriek zegt is ook met de ns trein set.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Nee, die is taalkundig gezien nog steeds niet goed. Quote-kundig ook niet
Maar om maar ontopic te blijven, kun je die grf's niet op de centrale site vinden?
Dock bouwen. Dus een klein stukje land ophogen naast de fishing grounds en een Dock neerpleurenquote:Op donderdag 27 december 2007 12:22 schreef ttd_knol het volgende:
hoe moet je laden met fish?
En dan valt natuurlijk nog te betwisten of een smilie het juiste leesteken is aan het einde van een zin. Volgens mij eerst een punt, dan een smilie.quote:Op donderdag 27 december 2007 19:00 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: probeer het eens. Ten eerste is dat prettiger voor de lezers thuis, ten tweede zul je toch een keer moeten opgroeien en volwassen worden. Als ik mensen moet aannemen, en sollicitanten gebruiken in hun cv dezelfde schrijfstijl als jij, zullen ze vrij snel in de papierversnipperaar belanden
[..]
Dat had ik al door
Bij mij ook.quote:Op donderdag 27 december 2007 22:49 schreef MaxMark het volgende:
Smilies vervangen bij mij ook altijd de punt. Anders vind ik het zo lelijk staan
Dan altijd nog eerst de smilie, daarna de punt .quote:Op donderdag 27 december 2007 22:48 schreef maartena het volgende:
[..]
En dan valt natuurlijk nog te betwisten of een smilie het juiste leesteken is aan het einde van een zin. Volgens mij eerst een punt, dan een smilie.
quote:Op donderdag 27 december 2007 23:51 schreef ttd_knol het volgende:
[..]
Even on-topic
zijn geen smillies maar emoticons
Sorry ik was even in de war dit is de emoticon ;-) en dit is de smilie .quote:Op donderdag 27 december 2007 23:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Zie hier de Fok!wiki. Beide benamingen zijn correct.
Ik neem ze één voor één over, meestal. En dan ga ik proberen de overgenomen lijnen wat rendabeler te maken.quote:Op vrijdag 28 december 2007 00:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe doen jullie dat als jullie alleen verder gaan met een gesavede multiplayer game?
Verwijderen jullie dan langzaam al jullie tegenstanders van het veld of wat doen jullie?
Ik doe dat niet vaak maar als ik verder ga met een gesavede multiplayer game laat ik meestal alleen de bussen en heel soms de vliegtuigen over, spoor vernietig ik meestal omdat de stijl waarin het gebouwd is vaak totaal incompatible (voor het bouwen van één groot netwerk) is met de mijne. Bussen zijn altijd handig omdat ze de steden zo lekker snel laten groeien.quote:Op vrijdag 28 december 2007 00:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe doen jullie dat als jullie alleen verder gaan met een gesavede multiplayer game?
Verwijderen jullie dan langzaam al jullie tegenstanders van het veld of wat doen jullie?
Idd, vooral dat laatste.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:32 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ik doe dat niet vaak maar als ik verder ga met een gesavede multiplayer game laat ik meestal alleen de bussen en heel soms de vliegtuigen over, spoor vernietig ik meestal omdat de stijl waarin het gebouwd is vaak totaal incompatible (voor het bouwen van één groot netwerk) is met de mijne. Bussen zijn altijd handig omdat ze de steden zo lekker snel laten groeien.
Maglev : 2022quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:30 schreef RayMania het volgende:
In OpenTTD; wanneer wordt monorail beschikbaar en wanneer het spoor na de monorol (jaartal)? Ik heb nu die elektrische, maar wil monorail .
Je kan wel oneindig doorspelen ja.quote:En kun je oneindig doorspelen of is het na een bepaald jaartal over en uit?
Volgens mij komt de monorail in 2001. Maglev weet ik niet precies, 2015 ofzo. Het spel eindigt officieel in 2030, maar daarna kun je gewoon doorspelen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:30 schreef RayMania het volgende:
In OpenTTD; wanneer wordt monorail beschikbaar en wanneer het spoor na de monorol (jaartal)? Ik heb nu die elektrische, maar wil monorail .
En kun je oneindig doorspelen of is het na een bepaald jaartal over en uit?
1998quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:30 schreef RayMania het volgende:
In OpenTTD; wanneer wordt monorail beschikbaar
2020quote:en wanneer het spoor na de monorol (jaartal)?
Je kan oneindig doorspelen.quote:Ik heb nu die elektrische, maar wil monorail .
En kun je oneindig doorspelen of is het na een bepaald jaartal over en uit?
Hoe doe je dat overnemen?quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:24 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik neem ze één voor één over, meestal. En dan ga ik proberen de overgenomen lijnen wat rendabeler te maken.
Dat in passen in mijn netwerk zal wel gaan lukken als ik een paar lijnen aanpasquote:Op vrijdag 28 december 2007 11:32 schreef vanOekelen het volgende:
Ik doe dat niet vaak maar als ik verder ga met een gesavede multiplayer game laat ik meestal alleen de bussen en heel soms de vliegtuigen over, spoor vernietig ik meestal omdat de stijl waarin het gebouwd is vaak totaal incompatible (voor het bouwen van één groot netwerk) is met de mijne. Bussen zijn altijd handig omdat ze de steden zo lekker snel laten groeien.
Koop ze over als ze falliet gaan :-). Neem even de controle over het betreffende bedrijf over via het cheat menuutje, stuur al het geld naar je eigen bedrijf of vernietig het geld door een stuk zee te buldozen (eventueel meerdere keren), zet alle voertuigen even stil, en wacht een paar jaartjes, dan kan je het bedrijf voor een paar euro overkopen .quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens de OpenTTD wiki kan ik ook niet meer dan 75% overnemen omdat het een multiplayer game is.
Weet iemand een workaround?
Waar bij de patches?quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:01 schreef MaxMark het volgende:
Volgens mij kun je bij de patches gewoon instellen dat je aandelen kunt kopen en dus bedrijven overnemen? Ik kon altijd gewoon tot de 100% overkopen.
Bij mij is dat nog altijd 2050 geweest 100 jaar spelen vanaf 1950 tot 2050 daarna heb ik ontdekt dat je een scenario in 1921 kan laten beginnen en in openttd nog veel meer.quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het spel eindigt officieel in 2030, maar daarna kun je gewoon doorspelen.
Anders lees je de OP even door.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:55 schreef ttd_knol het volgende:
Is er iemand die een openttd versie van het scenario van Nederland heeft
In OpenTTD kun je een spel laten doorgaan tot het jaar 4999999, en ik heb al eens uitgerekend dat dat ong. 67 jaar duurt in echte jaren, dus je kunt tot na je pensioen met hetzelfde scenario blijven spelen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:59 schreef ttd_knol het volgende:
Bij mij is dat nog altijd 2050 geweest 100 jaar spelen vanaf 1950 tot 2050 daarna heb ik ontdekt dat je een scenario in 1921 kan laten beginnen en in openttd nog veel meer.
Als een spel gestart is als multiplayer, dan gelden andere regels. Zo neemt de AI niet de bestaande spelers over, maar blijven ze gewoon "dummy" bedrijven. Ook kun je ze inderdaad niet overnemen en houdt het op bij 75%.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens de OpenTTD wiki kan ik ook niet meer dan 75% overnemen omdat het een multiplayer game is.
Weet iemand een workaround?
Wat is een op?quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:06 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Anders lees je de OP even door.
Dan ga ik toch maar voor de optie om met de cheat (van bedrijf wisselen enzo) alles te verwijderen en dan de bedrijven bankroet te laten gaan.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Als een spel gestart is als multiplayer, dan gelden andere regels. Zo neemt de AI niet de bestaande spelers over, maar blijven ze gewoon "dummy" bedrijven. Ook kun je ze inderdaad niet overnemen en houdt het op bij 75%.
Moraal van het verhaal is eigenlijk dat je geen Multiplayer spel stand-alone moet gaan spelen, althans niet voor een lange tijd.
Je kunt de savegame wel in je eigen, interne server laden, en zodoende bedrijven verwijderen etc.
Anders lees je de Fok!wiki even door.quote:
Wat is een fok!wiki?quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:13 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Anders lees je de Fok!wiki even door.
Dat is een ikiw!kof maar dan andersom.quote:
Waarom niet gewoon verwijderen? Ff laden in een server die je zelf kan starten, en dan reset_company # in de console tikken... Gaat stuk snellerquote:Op vrijdag 28 december 2007 18:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan ga ik toch maar voor de optie om met de cheat (van bedrijf wisselen enzo) alles te verwijderen en dan de bedrijven bankroet te laten gaan.
Lees dit topic eens door.quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:27 schreef ttd_knol het volgende:
Ja die heb ik al gezien maar als je mijn eerdere posts in dit topic hebt gelezen weet je dat ik er 1 zoek die 90°C is gedraaid van die
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:29 schreef Merovingian het volgende:
Waarom niet gewoon verwijderen? Ff laden in een server die je zelf kan starten, en dan reset_company # in de console tikken... Gaat stuk sneller
Daar dacht je hier anders nog anders over..... en dat is alleen uit DIT topicquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:42 schreef yorP het volgende:
ttdknol: En ook voor veertienjarigen is interpunctie verplicht .
Je bedoelt de trambaantjes? Die zijn pas te bouwen als je er tenminste een tram beschikbaar is, standaard zitten er (nog?) geen trams in OpenTTD, om ze toch te kunnen gebruiken die je een NewGrf met trams te laden, bijvoorbeeld deze.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:54 schreef Miesjel het volgende:
Wat doet de tweede stap in wegenbouw? Ik heb nog niet gezien dat ik het kon gebruiken.
Tja dan sla je ze maar over hé en je hebt zelf een spelfout nooit een "en'' aan het begin van een zinquote:Op zaterdag 29 december 2007 17:35 schreef Merovingian het volgende:
Ach jongens, het hoeft ook niet perfect te zijn, als het maar een beetje leesbaar is. En die posts van ttdknol zijn dat gewoon niet.
Tja, dan sla je ze maar over hč, en je hebt zelf een spelfout: nooit een "en'' aan het begin van een zin.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:45 schreef ttd_knol het volgende:
[..]
Tja dan sla je ze maar over hé en je hebt zelf een spelfout nooit een "en'' aan het begin van een zin
quote:Op zondag 30 december 2007 01:51 schreef maartena het volgende:
Sjongejonge, ZEIK nou eens niet zo over of iemand wel of niet leestekens gebruikt of hoofdletters....
Als je je ergert aan de schrijfstijl van een bepaalde post of poster....
LEES ZE DAN GEWOON NIET!
Alle treinen naar depot sturen, daarna alle treinen verkopen, vervolgens in 1x via een extra kijkvenster de hele map rails naar maglev ombouwen, en tot slot nieuwe treinen bouwen is bij mijn weten de snelste manier.quote:Op zondag 30 december 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe kun je makelijk treinen om bouwen van Electra naar Maglev?
Maar dat houdt dus ook in dat je ze nieuwe orders moet geven?quote:Op zondag 30 december 2007 10:59 schreef Merovingian het volgende:
Alle treinen naar depot sturen, daarna alle treinen verkopen, vervolgens in 1x via een extra kijkvenster de hele map rails naar maglev ombouwen, en tot slot nieuwe treinen bouwen is bij mijn weten de snelste manier.
Je kan in ieder geval niet treinen vervangen van elektrisch naar maglev. Je zal ze moeten verkopen en nieuwe moeten kopen. Zolang er nog elektra treinen in je depot staan, zal deze ook niet geupgrade worden naar maglevdepot.
Voor Maglev klopt niet het is bij mij 2022quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:36 schreef Merovingian het volgende:
2020
Wat ik altijd doe, ik verwijder de oude treinen nog NIET. Ik bouw altijd een nieuw depot naast het huidige waar de oude treinen inzitten en dan bouw ik ze in het nieuwe depot na en kopieer dan eenvoudigweg de orders. Als ik alle treinen in een depot heb 'gekopieerd' in mijn monorail/maglev-depot, dan pas verwijder ik ze. Op die manier hou je precies dezelfde dienstregeling als je voorheen had.quote:Op zondag 30 december 2007 11:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar dat houdt dus ook in dat je ze nieuwe orders moet geven?
Dat heb ik nu ook gedaan maar is wel een behoorlijke klus met een trein of 40quote:Op zondag 30 december 2007 11:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe, ik verwijder de oude treinen nog NIET. Ik bouw altijd een nieuw depot naast het huidige waar de oude treinen inzitten en dan bouw ik ze in het nieuwe depot na en kopieer dan eenvoudigweg de orders. Als ik alle treinen in een depot heb 'gekopieerd' in mijn monorail/maglev-depot, dan pas verwijder ik ze. Op die manier hou je precies dezelfde dienstregeling als je voorheen had.
800 Treinen wat voor Netwerk heb je dan gebouwdquote:Op zondag 30 december 2007 13:45 schreef vanOekelen het volgende:
Ach, 40 is niets, ik heb savegames gehad waar ik >800 treintjes moest aanpassen... Daarom begin ik meestal maar gewoon pas in 2022 of ik blijf gewoon doorgaan met normale treinen.
En monorail is natuurlijk helemaal geen optie om voor te gaan upgraden...
Uiteraard alleen als je 1 groot netwerk hebt. Ik heb soms nog wat losse lijntjes liggen (kool, test, enz), dus dan werkt het 1-depot-principe niet helemaal.quote:Op zondag 30 december 2007 17:46 schreef armmoetzaaier het volgende:
* alle treinen in het depot
* rails vervangen
* 1 depot maken (als je 1 netwerk heb gebouwd natuurlijk.
* alle trein soorten. 1 keer maken en een stuk of 10 keer kopieren (zonder order)
* dan alle depots langs gaan en orders kopieren. (en meer treinen kopieren als nodig is)
best vaak omgebouwd en na vele dingen proberen is dit het snelste.
Shame on youquote:Op maandag 31 december 2007 00:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Uiteraard alleen als je 1 groot netwerk hebt. Ik heb soms nog wat losse lijntjes liggen (kool, test, enz), dus dan werkt het 1-depot-principe niet helemaal.
Nostalgie, zo deed ik het vroeger ook altijdquote:
Heb ook een netwerk maar heb wel een los lijntje liggen want dat zorgde voor wat problemen bij een station. Maar dat moet ik nog om bouwen daar heb ik nu de ruimte / aansluitingen voorquote:
Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruikenquote:Op zaterdag 29 december 2007 18:45 schreef poehej het volgende:
Ik ben nu ook heel wat speljaren bezig met mijn bedrijfje.
Ik heb ongeveer 70.000.000.000 winst per jaar.. Na een lange tijd is die inflatie niks meer aan.
Totale wereldpopulatie: 44.700.000
Grootste stad: 509.000
Screentje:(klikbaar)
[ afbeelding ]
*kuch, kuchquote:Op maandag 31 december 2007 14:23 schreef Jump het volgende:
[..]
Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruiken
Wat bedoel je precies??quote:Op maandag 31 december 2007 14:23 schreef Jump het volgende:
[..]
Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruiken
Nouja, ik zie toch gewoon een lange rij treinen die aan het aanschuiven is, misschien is het screenshotop het verkeerde moment genomen.quote:Op maandag 31 december 2007 14:38 schreef yorP het volgende:
[..]
*kuch, kuch
Dat is allang niet meer zo, al sinds de introductie van NPF niet meer .
Ik wou al zeggen ze gebruiken gewoon alle perrons hoor mn stad kan de vraag alleen niet zo goed aan. Er kunnen ook 1900 passagiers ofzo in 1 zo'n trein, en dan te bedenken dat er 80 van rijden.quote:Op maandag 31 december 2007 15:16 schreef Jump het volgende:
[..]
Nouja, ik zie toch gewoon een lange rij treinen die aan het aanschuiven is, misschien is het screenshotop het verkeerde moment genomen.
Edit: en ik zie nu pas dat er op de rest van de perrons ook treinen staan, stomme kleuren
Productie gaat altijd al enigzins omhoog zodra je er begint te vervoeren. Je kunt het ook kunstmatig drastisch vermeerderen dmv het cheatmenu.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:00 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het ook mogelijk om bedrijven meer te laten produceren.
OpenTTD Developers Blog - Industry Production Ratequote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:00 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het ook mogelijk om bedrijven meer te laten produceren.
Je kunt er niet schuin overheen bouwen, je kunt wel over schuin spoor heenbouwen nu.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom kan ik niet schuin over sporen, bruggen heenbouwen? Dat kon toch met openttd?
Schuine bruggen bouwen kan niet, bruggen bouwen over schuine stukken rails kan tegenwoordig wel, maar daar heb je de 0.6.0 beta's of een niet al te oude nightly build voor nodig.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom kan ik niet schuin over sporen, bruggen heenbouwen? Dat kon toch met openttd?
Zoiets (voor het laatst gesaved in openTTD 0.6.0 beta 2, dus tenminste die heb je nodig om hem te kunnen laden.) Alleen hier heb ik gelukkig nog wel een tijdje te gaan voordat maglev beschikbaar komt.quote:Op zondag 30 december 2007 14:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
800 Treinen wat voor Netwerk heb je dan gebouwd
Heb je enkele screenshots van jouw spel?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:00 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zoiets (voor het laatst gesaved in openTTD 0.6.0 beta 2, dus tenminste die heb je nodig om hem te kunnen laden.) Alleen hier heb ik gelukkig nog wel een tijdje te gaan voordat maglev beschikbaar komt.
Edit:
Hier staat een versie zonder de NewGRFs (verder precies dezelfde savegame, alleen nu even gesaved zonder de mooie bomen van SAC en het generic tramset (die nog niet gebruikt was)).
Zoek eens op gfrcrawler voor nieuwe stationsquote:Op zaterdag 5 januari 2008 07:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe krijg je die aparte stations voor verschillende fabrieken??
Weet ik ook niet, maar bij bijna alle knoppen krijg je met rechtsklikken een omschrijving van hun functie. Probeer dat eens uit zou ik zeggen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:07 schreef Jump het volgende:
[ afbeelding ]
Wat betekend dat vierde icoontje aan de linkerkant? Dat dat zo apart staat.
Was dat niet "Groep uitsluiten van autoreplace"?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:07 schreef Jump het volgende:
[ afbeelding ]
Wat betekend dat vierde icoontje aan de linkerkant? Dat dat zo apart staat.
Even over die achterste 4 sporen. Ze gaan eerst omhoog de berg op, dan omlaag een tunnel door, dan weer omhoog, en dan weer omlaag voor de volgende tunnel...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:54 schreef yorP het volgende:
[..]
Was dat niet "Groep uitsluiten van autoreplace"?
Nog even een screenshotje van de huidige #coop game:
[ link | afbeelding ]
Volgens mij willen ze in de coop-games terraforming minimaliseren...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Even over die achterste 4 sporen. Ze gaan eerst omhoog de berg op, dan omlaag een tunnel door, dan weer omhoog, en dan weer omlaag voor de volgende tunnel...
Dit had je ook gewoon allemaal op 1 niveau kunnen houden..
Openttd voor iPhone en iPod Touch.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:23 schreef poehej het volgende:
Vet ik draai nu openttd op mn iPod Touch lekker spelen in de trein!!
Euh, als je de nieuwste nightly of RC draait, heb je al een versie die 32bpp ondersteunt. Kwestie van graphics downloaden en aanzetten.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:18 schreef BenjaminFranklin het volgende:
kun je je spel converteren in 32 bbp?
En trouwens, wie wil er binnenkort een keer op de server een game starten? dat we een fokmeet hebben met TTD op de server?
Groet,
BF
Ik vind het niksquote:Op zondag 13 januari 2008 18:02 schreef Merovingian het volgende:
Nog weer even een leuk plaatje van 32bpp
[ afbeelding ]
1 |
maak er 32pbb-anim vanquote:Op maandag 14 januari 2008 16:50 schreef Merovingian het volgende:
Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
[ code verwijderd ]
Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.
Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.
Ik zal bovenstaande ook even aan de OP toevoegen
Animaties zijn toch ook graphics?quote:
Maar goed dat het een optie isquote:
Met de 32bpp-anim blitter animeert hij ook de kleuren(olieraffinaderij vuur effect, waterkleur, etc...)quote:Op maandag 14 januari 2008 17:09 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Animaties zijn toch ook graphics?
En dat die graphics nog zwaar WIP zijn.quote:Op maandag 14 januari 2008 17:27 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Maar goed dat het een optie is
Heb je de regel wel onder [misc] gezet?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 02:34 schreef BenjaminFranklin het volgende:
ok ik snap er geen reet van. Ik heb de .tar files gedownload, in mn data map gezet (waar OpenTTD) is geinstalled.
Daarna cfg geopend en regel toegevoegd.
Ik heb 0.6 beta 2, dat zegt het programma zelf, maar het werkt nog steeds niet... moet je de .tar's uitpakken? Het is erg frustrerend wanneer het niet werkt en heb gegoogled, maar niemand anders heeft een probleem met het te laten werken. en mn newgrf's werken wel.
Lees de OP.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:42 schreef escape_nl het volgende:
Is er een pagina waar de seinen enz goed worden uitgelegd?
Ik snap er nog steeds niets van en om veel sporen naast elkaar te leggen schiet ook niet op.
Servers updatedquote:
Volgens mij hoef/ mag je die .tars niet uit( te )pakken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:35 schreef BenjaminFranklin het volgende:
Ik heb dus nu ook beta 3 erop gezet... Maar mn 32bpp graphics werken nog steeds niet
Ik heb onder misc de regel toegevoegd en alle tars uitgepakt en ze staan zelf ook nog in de data map. Ik weet het ff niet meer.. iemand suggesties?
--EDIT--
Ok hij doet het nu, maar alleen de -simple versie, de -anim versie niet. Maar zo groot is het verschil daartussen toch niet?
Als je nu gewoon eens in die zip kijkt:quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:11 schreef vanOekelen het volgende:
Een changelog voor 0.6.0 beta 3 heb ik ook nog niet kunnen vinden, maar meestal duurt dat een dagje voordat die ergens op tt-forums.net wordt geplaatst.
quote:0.6.0-beta3 (2008-01-16)
------------------------------------------------------------------------
-Feature: Replaced fixed size custom name array. Names are now attached to their object directly and there is no limit to the amount of names (r11822)
-Feature: Add drag-n-drop support to the raise/lower land tools. Land is raised/lowered at the start and the rest of the area levelled to match (r11759)
-Feature: Add support for NewGRF's train 'tilt' flag. Trains with tilt capability (specific details are per NewGRF set) will be given a 20% speed limit bonus on curves (r11741)
-Feature: Added sorting for cost, running costs and speed to road vehicles and ships build windows (r11710)
-Feature: List neutral stations where the player has service in the station list too (r11670)
-Feature: Check whether (some) characters are missing in the current 'font' for the 'currently' chosen language and give a warning when that does happen (r11646)
-Feature: Support shore replacement via Action 5 (r11726)
-Fix: When two NewGRFs 'fight' to define the same cargo it could happen that the strings are defined by one cargo and the 'action2' by another and when one assumes that both come from the same NewGRF [FS#1559] (r11862)
-Fix: Recompute town population when removing a 'newhouses' grf, or when loading a game with missing 'newhouses' grfs [FS#1335] (r11855)
-Fix: Road vehicle count was incorrect in network lobby window (r11844)
-Fix: Mark dirty canal tile even in diagonal direction from flooded tile, draw correctly canal next to half flooded rail tile (r11843, r11838)
-Fix: At least one instance of dmusic driver is needed for it to be registered and usable (r11826)
-Fix: An articulated road vehicle could split up when it turned around at a corner and then would enter a drive through station at the next tile [FS#1627] (r11825)
-Fix: Switch _screen to the output buffer and disable usage of 32bpp-anim animation buffer during giant screenshots [FS#1602] (r11813)
-Fix: Do not crash trains when leaving depot to a very long track [FS#716] (r11802)
-Fix: Take town rating into account when testing if a command can be executed [FS#1616] (r11795)
-Fix: Reversing a train when loading at a station with an adjacent station in the same axis crashed [FS#1632] (r11794)
-Fix: Group names got not deallocated in the command test run [FS#1614] (r11743)
-Fix: Run window tick events when paused, so that news pop-ups and the about window still progress. For other windows the events are ignored when paused [FS#1319] (r11742)
-Fix: Modify and possibly discard key events for code points in the unicode private use area [FS#1610] (r11740)
-Fix: Set the new scroll position after zooming in instead of before, as the zoom will cancel it out [FS#1609] (r11739)
-Fix: Do not reset loading indicator IDs when only reloading NewGRFs [FS#1574] (r11735)
-Fix: Elrail merge gave elrail, monorail & maglev unintended speed bonuses for curves, as the bonus was based on the railtype index. The bonus is now specified by a property of the railtype (r11732)
-Fix: Clear sprite override data before performing NewGRF wagon attach callback. This stopped the callback working for autoreplace and when moving wagons from train to train in a depot [FS#1582] (r11731)
-Fix: If there are no houses that can be build in a specific year yet, force the houses with the earliest introduction year to be available [FS#1577] (r11727)
-Fix: Make it impossible (for users) to circumvent the length checking of the NewGRF 'allow wagon attach' callback by moving several wagons at a time (r11724)
-Fix: Do not put more than one Random() in function calls because parameter evaluation order is not guaranteed in the c++ standard [FS#1561] (r11716)
-Fix: Do not allow player inauguration date on scenarios to be bigger than current year [FS#1569] (r11714)
-Fix: Add more house string id ranges to MapGRFStringID so NewGRFs use the proper string ids (r11712)
-Fix: Do not allow refitting flooded (destroyed) vehicles (r11707)
-Fix: Trains could have sprites with wrong direction when reversing, also was inconsistent with save/load process [FS#1557] (r11705)
-Fix: When removing buoys, return to water or canal depending on their owner (r11666)
-Fix: Animation informations should not be copied from original industry tile spec, while doing an action 00, industry tile, prop 08 (r11665)
-Fix: Do not allow modifying non-uniform stations when non-uniform stations are disabled [FS#1563] (r11659)
-Fix: 'Initialised' NewGRFs could still be deactivated in the later 'activation' pass (r11650)
-Fix: Vehicles were still followed when sold [FS#1541] (r11632)
-Fix: Many viewports could crash the scenario editor [FS#1527] (r11629)
-Fix: Popping from text reference stack must be done in a precise order. But some compiler (MSVC) over optimised it and inverted this order [FS#1532] (r11627)
-Fix: There were still some cases where one could not build a tram track, but the tram could become blocked [FS#1525] (r11621)
-Fix: Do not make crossing red behind depot the train is entering [FS#1531] (r11619)
-Fix: Buoys are just waypoints, so don't allow load/unload/transfert for them (r11618)
-Fix: Sometimes large values could go off the chart [FS#1526] (r11616)
-Fix: Temperate banks can only be built in towns (over a house) (r11615)
Dan moet je die eerst downloaden, maar voor je iets download wil je toch weten wat er veranderd is?quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:10 schreef Jump het volgende:
Als je nu gewoon eens in die zip kijkt:
1 |
HMM! Natuurlijk moet dat aan, ik dacht dat ik dat op alle servers aan gezet had....quote:
Ook weer geupdatequote:
Wat is dat voor raar versienummer? Die ken ik nog niet!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:45 schreef armmoetzaaier het volgende:
6.0.3
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat is dat voor raar versienummer? Die ken ik nog niet!
Ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:45 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik zie veel van die mooie plaatjs van station aan een fabriek of kolenmijn. en dan ziet het station er ook zo uit.
kan je dan met een 6.0.3 versie ook zo iets krijgen.
Nee.quote:of is dat alleen nightly.
Zie een paar posts terug van mij.quote:en waar kan ik die downloade voor 6.0.3
Onder het motto, we zetten er ergens een 6 en een 3 in, en dan is het goed?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:18 schreef armmoetzaaier het volgende:
moet het weer precies 0.6.0 beta 3
Kort en simpel gezegd: Ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:03 schreef Lampje_NL het volgende:
Vraagje,
Als je bijv maar 36% ofzo transporteerd, moet je dan meer treinen inzetten?
Dat is dus omdat je nog te weinig vervoert. Als je meer treinen inzet, zal de hoeveelheid aangeboden goederen ook toenemen.quote:Maar er staat niet dat er nog zoveel kolen (bijv) staan te wachten...
Het is het makkelijkste als je je treinen op full load zet. Als er dan geen trein meer staat te laden op het station, heb je er te weinig en moet je er eentje bij bouwen. Als je er drie of meer hebt die staan te laden, moet je er een aantal verwijderen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:03 schreef Lampje_NL het volgende:
Vraagje,
Als je bijv maar 36% ofzo transporteerd, moet je dan meer treinen inzetten?
Maar er staat niet dat er nog zoveel kolen (bijv) staan te wachten...
Ik zou alleen die combo's in het midden 1-way maken en niet 2-way, want als je nog een kruising wil maken tussen die twee, gaat de ene combo de andere groenhouden.quote:Op zondag 20 januari 2008 00:15 schreef Jump het volgende:
Zoiets
[ afbeelding ]
Vooraan een gewoon entry signal. Bij de drie signalen op een rij zijn de twee buitenste met gele vlakjes, het binnenste met een wit
Volgens mij alleen als je YAPF aan hebt. Maargoed, dat hebben de meesten dan ook wel.quote:Op zondag 20 januari 2008 09:00 schreef yorP het volgende:
Exit presignals hoeven trouwens ook allang niet meer 2-way te zijn in openttd
Hoe lang duurt et voordat je ze kunt overkopen? Ben nu in 1960, maar kan mn tegenstanders niet opkopen..quote:Op zondag 20 januari 2008 17:21 schreef Lampje_NL het volgende:
Ik wouw zonder spelen, toch werden er 2 computer's 'gebouwt'
Later maar gewoon over gekocht en alles verkocht en gesloopt
Ik ben nu heerlijk bezig
Als je aandelen kopen ofzo aan hebt staan dan kan je 5 jaar na oprichting van een bedrijf deze over kopen, als je genoeg geld hebt. Als het een gesavede multiplayer game is kan je niet meer dan 75% van een bedrijf overkopen en derhalve kom je daar zonder cheats niet vanaf (tenzij het bedrijf failliet gaat).quote:Op zondag 20 januari 2008 17:22 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
Hoe lang duurt et voordat je ze kunt overkopen? Ben nu in 1960, maar kan mn tegenstanders niet opkopen..
Hmmz ik zal eens even zien.. Na 10 jaar ben ik zelf namelijk al schuldenvrij maar kan mn concurrenten niet overnemen..quote:Op zondag 20 januari 2008 17:23 schreef Lampje_NL het volgende:
Geen flauw idee, kan je volgens mij ook ergens instellen (Opentdd)
Maar ik begon in 2100 dus geen idee
Mooie bijschriften, toch sneu voor die inwoners waarvan de huizen gesloopt zijn .quote:Op zondag 20 januari 2008 20:08 schreef Jump het volgende:
Even een nieuw screenshot momentje van een nieuw spel dat ik gestart ben.
[...]
Volgende keer nog enkele screenshots
Jah, zoals in Belgiė héquote:Op zondag 20 januari 2008 20:57 schreef Merovingian het volgende:
@Lampje:
@Jump: Je treinen rijden links
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |