abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 12 december 2007 @ 23:25:52 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_55232473



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Bij OpenTTD zit een installatie programma (kies de stable of release candidate, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een or

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het \"afvoer\"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het \"aanvoer\"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha\'s): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal.html

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena
  • Automatic Rock Server (85.144.78.174:3982) gehost door Merovingian

    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_55233858
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 21:56 schreef Merovingian het volgende:
    Ik kan niet bevestigen of jij daarvan gehoord hebt, maar er bestaat wel een statistics patch waarmee je dat soort info kan zien van waypoints.
    Of je kunt de (inmiddels zwaar verouderde) MiniIn gebruiken, daar zit die patch ook in.
    pi_55234158
    bonsoir
    oneindig...?
    dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
      donderdag 13 december 2007 @ 03:43:49 #5
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55235749
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55236034
    Gaat steeds sneller met die topics
      donderdag 13 december 2007 @ 08:03:46 #7
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55236294
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 00:17 schreef vanOekelen het volgende:
    Of je kunt de (inmiddels zwaar verouderde) MiniIn gebruiken, daar zit die patch ook in.
    BestaaT er ook een nieuwere patch Voor dit soort metingen? Want dat zou erg goed van Pas komen bij het netwerk wat ik nu aan het bouwen ben
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 13 december 2007 @ 09:42:57 #8
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55237700
    ff zoeken op tt-forums.net..
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 13 december 2007 @ 09:49:20 #9
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_55237816
    Binnenkort heb ik ook weer tijd om te spelen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 13 december 2007 @ 10:14:19 #10
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55238324
    Ga je dan ook je server weer eens onderhouden?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_55238561
    Als je toch een hele zin plaatst, maak er dan ook geen verkapte tvp van met al die 'verstopte' letters, want dan is het dus geen tvp meer he
      donderdag 13 december 2007 @ 10:26:51 #12
    171509 ObviousClone
    Adventure is just bad planning
    pi_55238574
    tvp
    He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
    pi_55238661
    ook weer geistalleerd
      donderdag 13 december 2007 @ 10:31:48 #14
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55238667
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 10:26 schreef MaxMark het volgende:
    Als je toch een hele zin plaatst, maak er dan ook geen verkapte tvp van met al die 'verstopte' letters, want dan is het dus geen tvp meer he
    Ik denk dat ik in de OP ook maar een t, een v en een p bold maak
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_55241512
    worden de servers nog geupdate? je kan er niet op speler omdat ze verschillende versies hebben ...

    en welke versie hebben ze dan ? :p 0.5.3 heeft de fok ^^


    Maglev met hout niet mogelijk ? ( praktisch ? of ligt dit gewoon aan mij ?)

    [ Bericht 21% gewijzigd door cablegunmaster op 13-12-2007 12:43:17 ]
    Redacted
    pi_55241965
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 12:26 schreef cablegunmaster het volgende:
    worden de servers nog geupdate? je kan er niet op speler omdat ze verschillende versies hebben ...

    en welke versie hebben ze dan ? :p 0.5.3 heeft de fok ^^
    er staat gewoon bij welke versie gedraaid word
    pi_55242012
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 12:43 schreef Roellie80 het volgende:

    [..]

    er staat gewoon bij welke versie gedraaid word
    in beta 2 zegt hij "ANDERE VERSIE "

    en niet welke , maar ja
    Redacted
    pi_55242212
    dan zou je eerst terugmoeten naar 0.5.3, dan word het namelijk wel weergegeven

    zorg dan wel eerst voor een kopie van je TTD directory
    pi_55242970
    Of je kijkt gewoon even hier: http://www.openttd.org/servers.php .
    pi_55243984
    * speelt nu op de Fok! Server ^^ :p
    Redacted
      donderdag 13 december 2007 @ 14:24:26 #21
    195484 Tecnix
    Remove before flight
    pi_55244596


    Straks na het installeren van wat addons gaan we ook weer beginnen
      donderdag 13 december 2007 @ 15:51:00 #22
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_55246742
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      donderdag 13 december 2007 @ 17:05:33 #23
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55248920
    Wordt de Fok!Server ook eens geupdate naar 0.6.0-beta2?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      donderdag 13 december 2007 @ 17:09:44 #24
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55249036
    Ik vroeg in het vorige topic of daar animo voor was, om de server te updaten. Ik heb daar geen enkele reactie op gekregen, dus de fokserver draait nog steeds op 0.5.3...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_55250079
    en al iets gevonden van die waypoints.
    kan zelf ook wel zoeken maar. ik kom toch niet ver want me engels is niet okee
    ik type ook mar wat
      donderdag 13 december 2007 @ 17:56:12 #26
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55250145
    Fok!Server draait nu op 0.6.0-beta2!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 13 december 2007 @ 18:36:19 #27
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55251081
    Ik ben voor het eerst gaan spelen met die copy/paste patch...... die is wel verrekte handig voor een aantal "standaard" kruisingen of toevoerlijnen die ik toch altijd bouw!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55251451
    ik zit nou even de eerste zin van dit topic te lezen maar. ik vind dat wel weer overdreven.
    okee ik ben er al twee keer verslaaft geweest. maar moet eerlijk zeggen ik kan betere spellen
    ik type ook mar wat
      donderdag 13 december 2007 @ 19:04:59 #29
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55251765
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 18:51 schreef armmoetzaaier het volgende:
    maar moet eerlijk zeggen ik kan betere spellen
    Ik ken vooral MOOIERE spellen.

    Maar betere......qua speltechniek zit OpenTTD toch erg hoog aan de top bij mij. De grafische kwaliteit komt dan op de tweede plaats bij me.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55254062
    het gaat toch om het speel genot... grafisch maakt me niet zoveel uit. vooral niet bij een game die 10? oud is. als het maar een goede gameplay heeft.
    daar schrok je van!!
    pi_55256349
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 18:36 schreef maartena het volgende:
    Ik ben voor het eerst gaan spelen met die copy/paste patch...... die is wel verrekte handig voor een aantal "standaard" kruisingen of toevoerlijnen die ik toch altijd bouw!
    hoe werkt dat ? ben heel benieuwd naar

    vraag me daarnaast af of er ook 1 dags spellen op de FOK! server kunnen

    ???
    Redacted
      donderdag 13 december 2007 @ 23:09:28 #32
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55257620
    Hey Bart, ik kwam voor de gein eens kijken op jouw server..... en zag dat je een Arctic map gebruikte. Alleen is het land te plat, want er bestaan namelijk geen bossen, en bossen kunnen ook niet geplaatst worden, omdat deze alleen boven de sneeuwhoogte kunnen bestaan.

    Ik denk dat je dat even moet aanpassen
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 13 december 2007 @ 23:13:37 #33
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55257752
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 22:20 schreef cablegunmaster het volgende:
    hoe werkt dat ? ben heel benieuwd naar
    http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=25037

    Executable downloaden voor jouw versie, en spelen maar!

    Er zitten nog wel wat bugs in, voor singleplayer werkt het perfect eigenlijk MITS je een redelijke machine hebt, voor multiplayer werkt het voor 98%, zo af en toe vergeet ie een spoortje of zet ie een signaaltje in de verkeerde richting, met name als de server wat trager is of sync problemen heeft.

    Maar zelfs dan is het handig. Dat ene signaaltje of spoortje fix je wel even.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 14 december 2007 @ 01:45:32 #34
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55260266
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 23:09 schreef maartena het volgende:
    Hey Bart, ik kwam voor de gein eens kijken op jouw server..... en zag dat je een Arctic map gebruikte. Alleen is het land te plat, want er bestaan namelijk geen bossen, en bossen kunnen ook niet geplaatst worden, omdat deze alleen boven de sneeuwhoogte kunnen bestaan.

    Ik denk dat je dat even moet aanpassen
    Welke server is dat? Ik gebruik bij mijn weten alleen temperate...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 14 december 2007 @ 07:20:09 #35
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55261151
    Heb je 3 servers?

    Vanmiddag waren er namelijk even 3 "Bart" servers uit NL, nu nog maar 1 op 0.6.0-beta2....

    Waarschijnlijk een andere Bart dan
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 14 december 2007 @ 07:40:06 #36
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55261242
    Ik heb Barts Server 0.6.0B1, Barts Big Endless 0.5.3, Fokserver 0.6.0B1 en Automatic Rock server 0.5.3 draaien.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_55261252
    schaamteloze tvp.
      vrijdag 14 december 2007 @ 08:10:32 #38
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55261464
    Ik ben vandaag vrij en lekker aan het spelen op de Fok!server
    Iemand zin om te joinen?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 14 december 2007 @ 15:26:35 #39
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_55271106
    Merovingian: Super OP. Heb de hele zwik op mijn ploeter gepleurd en ben nostalgisch aan het wegzwijmelen bij mij spoorverbindingen... Loving it
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

    - Oliver Goldsmith, The Deserted Village
      vrijdag 14 december 2007 @ 17:23:22 #40
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55273747
    Iemand die de OP leest
    Dank voor het compliment
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 14 december 2007 @ 17:44:17 #41
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55274106
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 07:40 schreef Merovingian het volgende:
    Ik heb Barts Server 0.6.0B1, Barts Big Endless 0.5.3, Fokserver 0.6.0B1 en Automatic Rock server 0.5.3 draaien.
    Mjah.... volgens mij was er toch even een andere Bart bij gekomen op een of andere manier

    Overigens is het woestijnklimaat ook erg leuk om te spelen
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 14 december 2007 @ 20:30:13 #42
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55277589
    Iemand ervaring met kanalen in Transport Tycoon?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_55278545
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 20:30 schreef Martijn_77 het volgende:
    Iemand ervaring met kanalen in Transport Tycoon?
    Een beetje, wat wil je weten?
      zaterdag 15 december 2007 @ 16:38:49 #44
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55292825
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 21:17 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Een beetje, wat wil je weten?
    Ik vroeg me af hoe dat dat werkt omdat het mij niet lukt om kanalen aan open water te koppelen en haven te bouwen in kanalen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 15 december 2007 @ 16:53:07 #45
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55293079
    water>kanaal doe je met lock(sluis)
    dock in kanaal doe je door land te verhogen naast het kanaal en daar een dock aan te bouwen
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 16 december 2007 @ 10:29:04 #46
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_55308659
    quote:
    Op zaterdag 15 december 2007 16:53 schreef yorP het volgende:
    water>kanaal doe je met lock(sluis)
    dock in kanaal doe je door land te verhogen naast het kanaal en daar een dock aan te bouwen
    Is dat niet allejezus duur? Een kanaal bouwen. Haal je je investering daar wel uit? Zo'n schip kost ook een kapitaal..
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

    - Oliver Goldsmith, The Deserted Village
    pi_55308915
    Ja, schepen zijn in TTD nou niet echt het meest handige vervoersmiddel, ze leveren waarschijnlijk het minste rendement op van allemaal, maar als je ze een beetje fatsoenlijke routes laat varen zullen ze vrijwel altijd winst draaien hoor.

    Zet trouwens wel YAPF voor schepen uit als je eraan begint, dat kan je pc nogal traag maken...
      dinsdag 18 december 2007 @ 08:56:07 #48
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55353901
    Ik heb toch maar eens een server gebouwd met een paar newgrfs.

    Maarten 6 heeft de volgende newgrfs:

    NewCargo (met o.a. Fishing Grounds, Breweries, en Food Processing Plants in Temperate)
    DB-XL treinen set (Duitse treinenset, gebaseerd op de DB. Geen monorail, maar de Maglev is Transrapid)
    NewShips (met o.a. Boten om te kunnen vissen - wel land ophogen en een dock bouwen)
    GenericVehicles, (met Generic Trams en Generic Vehicles).

    In 1 keer hier te downloaden: http://nl.mine.nu/newgrf.zip

    Plaats in je \data folder met de andere grfs

    Even laden met de NewGrf settings in OpenTTD, en spelen maar!

    Let wel op voor je begint te bouwen dat de prijzen van de DB set iets realistischer zijn
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55362053
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 08:56 schreef maartena het volgende:

    In 1 keer hier te downloaden: http://nl.mine.nu/newgrf.zip
    link werkt niet....


    Edit: werkt wel FF die tegenwerkte
    Redacted
      dinsdag 18 december 2007 @ 16:47:05 #50
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55364733
    graag alleen grfs uit #OpenTTDCoop GRFPack
    nu heb ik in mijn data map 1 lullig bestandje staan met GRVTS en dat grfpack in een .tar
    en dan ook even price & capacity multiplier laden met parameters 5 2
    goederenschepen met 3,500 pallets en passagiers met 1,800
    en newShips is dus NIET COMPATIBLE met newcargo, of ik moet blind zijn, ik zie geen enkel schip dat vis vervoert

    Edit: ah, er is er eentje, the Austin&Pickersgill, maar die heeft een indrukwekkende snelheid van 33 km/h (!) en hij verdwijnt ergens in 1980, omdat hij ontworpen is in 1925(!)

    Je zou ook nog een paar ECS dingen kunnen laden en dan met dbxl_ecs.grf
    of natuurlijk PBI met UKTS
    en als je dan toch bezig bent : TTRS, long vehicles en generic trams of Dutch trams, en natuurlijk stations(industrial stations renewal, dutch station set)
    veel plezier

    [ Bericht 31% gewijzigd door yorP op 18-12-2007 17:06:04 ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 18 december 2007 @ 17:55:13 #51
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_55366548
    Je had dit topic transploft tycoon moeten noemen.


    Nee, eigenlijk niet.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      dinsdag 18 december 2007 @ 18:08:20 #52
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55366772
    Ik roggel het wiel.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 19 december 2007 @ 00:25:05 #53
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55377237
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 16:47 schreef yorP het volgende:
    commentaar
    Ik ben vrij nieuw in de wereld van newgrfs dus ik zal van de week eens gaan kijken hoe e.e.a. in elkaar steekt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 19 december 2007 @ 14:11:45 #54
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55387434
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_55390016
    leuk plaatje,

    maar als het 21februari 2069 is...
    hoe kunnen die boten dan ergens in 2139 de laatste servicebeurt gehad hebben ...

      woensdag 19 december 2007 @ 16:20:23 #56
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55390554
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 14:11 schreef yorP het volgende:
    welkom in de wereld van newgrfs
    wie zei er dat schepen en vliegtuigen nutteloos waren?
    Doe mij eens een lijstje van de newgrfs die je gebruikt (degene die je uit het openttdcoop-pack hebt ingeladen, en in welke volgorde)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 19 december 2007 @ 16:22:38 #57
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55390624
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 16:01 schreef Roellie80 het volgende:
    leuk plaatje,

    maar als het 21februari 2069 is...
    hoe kunnen die boten dan ergens in 2139 de laatste servicebeurt gehad hebben ...

    CTRL+ALT+C opent het cheat menu, en dan kun je het jaar terugschroeven.

    Ik kan me voorstellen dat bijv. bepaalde voertuigen op een gegeven moment verdwijnen, en dan kan je ze niet meer bouwen.....erg lastig enzo, dus schroef je het jaar terug, en dan kun je ze weer bouwen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55390756
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 16:22 schreef maartena het volgende:

    [..]

    CTRL+ALT+C opent het cheat menu, en dan kun je het jaar terugschroeven.

    Ik kan me voorstellen dat bijv. bepaalde voertuigen op een gegeven moment verdwijnen, en dan kan je ze niet meer bouwen.....erg lastig enzo, dus schroef je het jaar terug, en dan kun je ze weer bouwen.
    Maar dat kun je toch uitzetten?
      woensdag 19 december 2007 @ 20:10:49 #59
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55397238
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 16:20 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Doe mij eens een lijstje van de newgrfs die je gebruikt (degene die je uit het openttdcoop-pack hebt ingeladen, en in welke volgorde)
    ok, rechtstreeks uit de openttd.cfg:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    ottdc_grfpack/2_landscape/stolentrees/stolentreesw_162_108.grf
    ottdc_grfpack/2_landscape/newwater/newwaterw.grf
    ottdc_grfpack/4_infrastructure/b/newbridges/newbridgesW.GRF
    ottdc_grfpack/4_infrastructure/tramtrk/tramtrkw.grf
    ottdc_grfpack/4_infrastructure/bktun/BKTunw.grf
    ottdc_grfpack/5_industries_cargos/pikkind/pikkindw.grf
    ottdc_grfpack/5_industries_cargos/pikkind/z/pikbrikw.grf
    ottdc_grfpack/6_town_buildings/ttrs3/ttrs3w.grf
    ottdc_grfpack/7_stations/indstatr/indstatrw.grf
    ottdc_grfpack/7_stations/newstats/newstatsw.grf
    ottdc_grfpack/7_stations/dutchstat/dutchstatw.grf
    ottdc_grfpack/8_vehicles/planes/pb_av8/pb_av8w.grf
    ottdc_grfpack/8_vehicles/road_vehicles/4LV/4LVw.grf
    ottdc_grfpack/8_vehicles/ships/newships/newshipsw.grf
    ottdc_grfpack/8_vehicles/trains_wagons/pb_ukrs/pb_ukrs.grf
    ottdc_grfpack/8_vehicles/trams/generictrams/generictrams_v0.32.grf
    ottdc_grfpack/9_last/newshipsmod/newshipsmod2.grf 5 2


    met wagon_speed_limits aan en max_aircraft rond de 200, niet te vergeten: never_expire_vehicles NIET aan, anders heb je in 2100 nog stoomlocomotieven, en de eerste die verdwijnt en ook bruikbaar is is de mail tram, ergens in 2130

    [ Bericht 1% gewijzigd door yorP op 19-12-2007 21:31:41 ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      donderdag 20 december 2007 @ 05:45:20 #60
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55408002
    Ik heb een newgrf server geopend gebaseerd op bovenstaande newgrfs! Deze keer met 50 vliegtuigen. Wagon speed limits laat ik lekker uit, dan schiet de trein wat op
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 20 december 2007 @ 14:20:12 #61
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55416273
    Ik heb mijn treinen op automatisch vernieuwen staan maar toch raken de treinen verouderd. Weet iemand waar door dit kan komen?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_55416921
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 14:20 schreef Martijn_77 het volgende:
    Ik heb mijn treinen op automatisch vernieuwen staan maar toch raken de treinen verouderd. Weet iemand waar door dit kan komen?
    Je hebt waarschijnlijk onderhoud ook uit staan. De treinen moeten een depot in om vernieuwd te worden. Je moet gewoon even alle treinen in één keer de opdracht geven om het depot in te duiken, dan worden de oude automatisch vervangen.
      donderdag 20 december 2007 @ 15:24:36 #63
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55417748
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 14:45 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Je hebt waarschijnlijk onderhoud ook uit staan. De treinen moeten een depot in om vernieuwd te worden. Je moet gewoon even alle treinen in één keer de opdracht geven om het depot in te duiken, dan worden de oude automatisch vervangen.
    Ja, maar dat kost best veel werk bij meer dan 150 treinen.........
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_55417968
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:24 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Ja, maar dat kost best veel werk bij meer dan 150 treinen.........
    Hij zegt toch ook: ALLE treinen in 1 keer.
      donderdag 20 december 2007 @ 15:35:47 #65
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55418008
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 05:45 schreef maartena het volgende:
    Ik heb een newgrf server geopend gebaseerd op bovenstaande newgrfs! Deze keer met 50 vliegtuigen. Wagon speed limits laat ik lekker uit, dan schiet de trein wat op
    Het leuke van UKRS is juist dat je wagons moet vervangen voor snellere en dat je snelheidsverschil tussen vrachttreinen en passagierstreinen hebt
    als je wagon_speed_limits uit zet is er voor mij geen moeilijkheid meer aan om met die set een goed netwerk te bouwen
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      donderdag 20 december 2007 @ 15:45:39 #66
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55418250
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:33 schreef sk888er het volgende:

    [..]

    Hij zegt toch ook: ALLE treinen in 1 keer.
    hoe doe je dat dan?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_55418517
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:45 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    hoe doe je dat dan?
    Treinmenu openin in het menu bovenin, dan bij "Beheerlijst" kiezen voor "Stuur naar onderhoud". Dan rijden alle treinen eenmalig het depot in
      donderdag 20 december 2007 @ 17:27:03 #68
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_55420952
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 14:11 schreef yorP het volgende:
    welkom in de wereld van newgrfs
    wie zei er dat schepen en vliegtuigen nutteloos waren?
    Wow. Zit all die shizzl ook in mijn ding? Ik wil ook high-tech steden en snelweg
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

    - Oliver Goldsmith, The Deserted Village
      donderdag 20 december 2007 @ 18:02:54 #69
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55421730
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:35 schreef yorP het volgende:
    Het leuke van UKRS is juist dat je wagons moet vervangen voor snellere en dat je snelheidsverschil tussen vrachttreinen en passagierstreinen hebt
    als je wagon_speed_limits uit zet is er voor mij geen moeilijkheid meer aan om met die set een goed netwerk te bouwen
    Voor een standalone spel geef ik je gelijk. Voor een online spel, waar de gemiddelde speler hooguit 10-15 speeljaren blijft hangen, is het alleen maar een sta-in-de-weg voor een leuk spelletje.

    Overigens is het vervangen van wagons nog steeds mogelijk, en ook een goed idee..... de grotere wagons die later in het spel komen hebben namelijk meer capaciteit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 20 december 2007 @ 18:05:17 #70
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55421749
    Oh en die Nederlandse vertaling ook....

    "Trein 333 heeft een lege opdracht"
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 20 december 2007 @ 19:11:53 #71
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55423044
    hoe zit het eigenlijk met resets op maarten 6?
    en autoclear?

    edit: zou je road_stop_on_town_road aan kunnen zetten
    anders zijn trams vrijwel onbruikbaar

    [ Bericht 66% gewijzigd door yorP op 20-12-2007 20:13:21 ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      donderdag 20 december 2007 @ 20:19:10 #72
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55424513
    autoclean is hetzelfde als alle andere servers: 5 jaar met wachtwoord, 2 jaar zonder wachtwoord.

    En daar is ook een enorm simpele oplossing voor natuurlijk: laat openttd gewoon draaien!

    road_stop_on_town_road moet inderdaad aan, daar heb je gelijk aan. Zorg ik voor.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 20 december 2007 @ 20:29:32 #73
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55424777
    dus dįt was die lag bedankt
    en de reset op maarten 6, of issie endless?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zaterdag 22 december 2007 @ 09:49:44 #74
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55458815
    ok, ik ben het zat, met newIndustries kun je geen goed bedrijf opbouwen met autoclear
    het duurt een paar uur om een bedrijf op te starten, maar als je 20 minuten weg bent wordt dat bedrijf meedogenloos verwijderd
    en als je je openttd client aan laat dan is het wel de reset die ervoor zorgt dat je alsnog je bedrijf kwijt bent
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 25 december 2007 @ 10:18:41 #75
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55529396
    hoi iedereen ik speel sindskort dit spel ook weer heb het van mijn vader die is er al jaren fanatiek mee bezig maar ik heb altijd opstoppingen

    heeft iemand advies voor mij om deze opstopping op te lossen






    er moeten ook vrij veel treinen over die kruising en nu gaat er telkens maar 1 tegelijk heeft iemand een voorbeeld of tips hoe dit opgelost kan worden

    [ Bericht 7% gewijzigd door ttd_knol op 25-12-2007 10:20:21 (plaatje lukte niet) ]
    pi_55529724
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 10:18 schreef ttd_knol het volgende:
    hoi iedereen ik speel sindskort dit spel ook weer heb het van mijn vader die is er al jaren fanatiek mee bezig maar ik heb altijd opstoppingen

    heeft iemand advies voor mij om deze opstopping op te lossen


    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]


    er moeten ook vrij veel treinen over die kruising en nu gaat er telkens maar 1 tegelijk heeft iemand een voorbeeld of tips hoe dit opgelost kan worden
    Je zou van tevoren al meer splitsingen kunnen maken. Deel bijvoorbeeld je station in 2 of 3 en maak daar afzonderlijke in- en uitrijsporen voor. Zorg natuurlijk wel dat je je signalen goed hebt. Op deze manier verdelen de treinen zich dus over 2 of 3 ingangen, in plaats van maar 1.
      dinsdag 25 december 2007 @ 12:59:27 #77
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55531841
    quote:
    Je zou van tevoren al meer splitsingen kunnen maken. Deel bijvoorbeeld je station in 2 of 3 en maak daar afzonderlijke in- en uitrijsporen voor. Zorg natuurlijk wel dat je je signalen goed hebt. Op deze manier verdelen de treinen zich dus over 2 of 3 ingangen, in plaats van maar 1.
    ik heb al afzonderlijke in- en uitrijsporen maar hoe maak ik die 2 of 3 ingangen heb je daar een voorbeeld van?

    en ik heb nog een vraag in welk jaar komt de electrische rails in ttd patch zat hij er direct in

    [ Bericht 9% gewijzigd door ttd_knol op 25-12-2007 13:40:53 ]
    pi_55533204
    Kan iemand mij helpen met de installatie? Ik doe het precies zoals hier is beschreven, maar ik krijg een 'Fatal Application Failure' als ik OpenTTD open.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_55533302
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 14:18 schreef RayMania het volgende:
    Kan iemand mij helpen met de installatie? Ik doe het precies zoals hier is beschreven, maar ik krijg een 'Fatal Application Failure' als ik OpenTTD open.
    als je precies dat zou doen zou je niet de meidling krijgen

    ik gok dat het ergens mis gaat met de padverwijzing naar het oude spel
    pi_55533497
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 14:25 schreef Roellie80 het volgende:

    [..]

    als je precies dat zou doen zou je niet de meidling krijgen

    ik gok dat het ergens mis gaat met de padverwijzing naar het oude spel
    Ik download TTD, pak de zip uit, open setup.exe en installeer het spel ergens.

    Vervolgens download ik OpenTTD, open ik het, zoek ik de map op waar ik TTD heb geinstalleerd, daarna kies ik de folder waar OpenTTD geinstalleerd moet worden. Als ik dan OpenTTD start krijg ik die melding.

    Wat doe ik fout?
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      dinsdag 25 december 2007 @ 15:04:56 #82
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55533913
    krijg je ook meer dan alleen die melding?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_55534046
    tvp ik ga ook maar even weer spelen
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_55534413
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 10:18 schreef ttd_knol het volgende:
    hoi iedereen ik speel sindskort dit spel ook weer heb het van mijn vader die is er al jaren fanatiek mee bezig maar ik heb altijd opstoppingen

    heeft iemand advies voor mij om deze opstopping op te lossen


    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]


    er moeten ook vrij veel treinen over die kruising en nu gaat er telkens maar 1 tegelijk heeft iemand een voorbeeld of tips hoe dit opgelost kan worden
    Invoer en Uitvoer splitsen. Scheelt al heel veel. Kijk maar eens naar deze schema's : link
    En wil je het wel juist op dezelfde lijnen gaan doen, moet je zorgen voor veel bypasses.
    pi_55534654
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 15:04 schreef yorP het volgende:
    krijg je ook meer dan alleen die melding?
    Ja, alleen die melding.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      dinsdag 25 december 2007 @ 16:46:21 #86
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55535185
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 10:18 schreef ttd_knol het volgende:
    hoi iedereen ik speel sindskort dit spel ook weer heb het van mijn vader die is er al jaren fanatiek mee bezig maar ik heb altijd opstoppingen

    heeft iemand advies voor mij om deze opstopping op te lossen


    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]


    er moeten ook vrij veel treinen over die kruising en nu gaat er telkens maar 1 tegelijk heeft iemand een voorbeeld of tips hoe dit opgelost kan worden
    Ruimere bochten maken zodat je treinen niet zo hoeven af te remmen maar in 1x door het station binnen kunnen rijden.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_55535370
    waar kan ik die openttd-coop pack voor grf's vinden?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_55535516
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 17:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    waar kan ik die openttd-coop pack voor grf's vinden?
    Hier.
    pi_55535551
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 17:15 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Hier.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      dinsdag 25 december 2007 @ 18:35:20 #90
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55536256
    bedankt mijn geld stijgt in rap tempo ik doe het nu wel goed voor een 14jarige:P
      dinsdag 25 december 2007 @ 19:31:30 #91
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55536728
    Ik was ook een jaar of 14 toen ik begon... Zo'n 11 jaar geleden
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 25 december 2007 @ 20:32:07 #92
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55537459
    ik doe het al 3 jaar maar doe nu voor het eerst open deed altijd ttdpatch
      dinsdag 25 december 2007 @ 20:38:17 #93
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55537546
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 15:40 schreef Khalen het volgende:

    [..]

    Invoer en Uitvoer splitsen. Scheelt al heel veel. Kijk maar eens naar deze schema's : link
    En wil je het wel juist op dezelfde lijnen gaan doen, moet je zorgen voor veel bypasses.
    ik heb het een total change gemaakt


    oud



    nieuw



    heeft iemand ook een leuk scenario van the netherlands die 90°C gedraaid is van die ene die in het begin van elk ttd topic word weergegeven

    [ Bericht 2% gewijzigd door ttd_knol op 25-12-2007 22:26:33 ]
      dinsdag 25 december 2007 @ 21:05:12 #94
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55537875
    Probeer eens wat minder scherpe bochten te maken, daar kunnen treinen veel sneller doorheen.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_55539228
    Maar niemand die een oplossing weet voor mij? .
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      dinsdag 25 december 2007 @ 22:25:42 #96
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55539367
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 21:05 schreef yorP het volgende:
    Probeer eens wat minder scherpe bochten te maken, daar kunnen treinen veel sneller doorheen.
    dat probleem is al verholpen maar alsnog bedankt ik ben nu beter als mij pa die het al sinds 94' speelt toen was ik nog maar 1
    pi_55545946
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 22:19 schreef RayMania het volgende:
    Maar niemand die een oplossing weet voor mij? .
    heb de melding nooit eerder gezien,

    maar zou het te maken kunnen hebben met de orginele TTD. Volgens mij installeer(en gebruik) je OpenTTD samen met de oude TTD. Dus geen TTD die je nog afzonderlijk kan installeren, echt een dos versie als ik me niet vergis
      woensdag 26 december 2007 @ 07:32:00 #98
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_55546000
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 22:25 schreef ttd_knol het volgende:

    [..]

    dat probleem is al verholpen maar alsnog bedankt ik ben nu beter als mij pa die het al sinds 94' speelt toen was ik nog maar 1
    Ik zie nog wel een aantal sporen onnodig omhoog en omlaag gaan...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 26 december 2007 @ 09:41:52 #99
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55546274
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 21:05 schreef yorP het volgende:
    Probeer eens wat minder scherpe bochten te maken, daar kunnen treinen veel sneller doorheen.
    Had ik al gesuggereerd
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 26 december 2007 @ 10:39:14 #100
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55546675
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 07:32 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ik zie nog wel een aantal sporen onnodig omhoog en omlaag gaan...
    klopt dat had ik zelf ook al gezien heb er op die foto verkeerde wissels staan maar alsnog bedankt
      woensdag 26 december 2007 @ 12:45:32 #101
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55548707
    wat is een geadviseerd aantal wagons per trein ik heb nu elke keer het hele rijdje vol 10 intotaal d8 ik maar met baan wissels word dat zolang hoeveel hebben jullie
    pi_55551870
    wat is de beste/mooiste building replace grf set? En zit die ook in de coop pack?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      woensdag 26 december 2007 @ 19:25:59 #103
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55557676
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 12:45 schreef ttd_knol het volgende:
    wat is een geadviseerd aantal wagons per trein ik heb nu elke keer het hele rijdje vol 10 intotaal d8 ik maar met baan wissels word dat zolang hoeveel hebben jullie
    Ooit gehoord van interpunctie? Dit is geen PUB...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 27 december 2007 @ 10:08:31 #104
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55567224
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 19:25 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Ooit gehoord van interpunctie? Dit is geen PUB...
    wat is interpunctie
    pi_55567252
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 10:08 schreef ttd_knol het volgende:

    [..]

    wat is interpunctie
    Hoofdletters, komma's punten. Aanhalingstekens

    Wat is overzichtelijker deze zin die aanelkaarvastisgeplaktomdatikgeenspatieskonvinden

    Of:" Deze zin waar ik iets meer leestekens heb gebruikt, Zodat je de zin makkelijker kan lezen. "

    in·ter·punc·tie (de ~ (v.))
    1 plaatsing van leestekens => punctuatie
    2 leestekens

    Van de vandale site geplukt!
    Redacted
      donderdag 27 december 2007 @ 10:12:15 #106
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55567261
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 14:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    wat is de beste/mooiste building replace grf set? En zit die ook in de coop pack?
    http://users.skynet.be/florisjan/ttd/ttrs.html ik heb geen idee of die in het coop pack zitten wat is dat eigenlijk
    pi_55567666
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 10:12 schreef ttd_knol het volgende:

    [..]

    http://users.skynet.be/florisjan/ttd/ttrs.html ik heb geen idee of die in het coop pack zitten wat is dat eigenlijk
    Ziet er leuki uit iemand nog meer packs ? ik vraag me namelijk af hoeveel verschillende stad soorten er nu zijn (Qua graphics)
    Redacted
      donderdag 27 december 2007 @ 10:54:05 #108
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55567866
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 10:41 schreef cablegunmaster het volgende:

    [..]

    Ziet er leuki uit iemand nog meer packs ? ik vraag me namelijk af hoeveel verschillende stad soorten er nu zijn (Qua graphics)
    Kun je die packs ook in OpenTTD gebruiken? Want ze hebben het wel over een speciale TTDpatch die je nodig zou hebben
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 27 december 2007 @ 11:06:43 #109
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55568069
    bij mij doet alles het maar je merkt het alleen nog aan de wegen, je moet denk ik nog wel een nieuw scenario maken waar die grf al in zit anders heb je een paar kleine gebouwen, de nieuwe halte's voor wagens, bruggen en de wegen maar het is wel mooi in iets rond 1985 veranderen de wegen naar een beter wegdek echt realistisch
      donderdag 27 december 2007 @ 11:20:18 #110
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55568281
    Automatic Rock moet zijn Server nog upgraden. De rest draait allemaal op OpenTTD 0.6.0 Beta 2
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 27 december 2007 @ 12:22:26 #111
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55569533
    hoe moet je laden met fish?
    pi_55573620
    Even een schaamteloze tvp.

    Hoe zit het met de nieuwe seintjes? Ik ga de OP nog even doorspitten, maar in 6 zien ze er anders uit.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
      donderdag 27 december 2007 @ 16:05:17 #113
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55574887
    waar staat dat je moreairports on kan zetten ofzo, want ik heb een grf daar staat een wit driehoekje achter met een rode omlijning en een uitroepteken erin als ik daar op klik. geeft hij aan dat de grf is gebouwd voor more airports on

    en nog de vraag hoe zet je bij een schip fish laden in zijn orders
    pi_55575934
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 16:05 schreef ttd_knol het volgende:
    waar staat dat je moreairports on kan zetten ofzo, want ik heb een grf daar staat een wit driehoekje achter met een rode omlijning en een uitroepteken erin als ik daar op klik. geeft hij aan dat de grf is gebouwd voor more airports on

    en nog de vraag hoe zet je bij een schip fish laden in zijn orders
    misschien moet je wel een aparte grf ervoor downloaden en installeren ik weet het ook niet zeker maar dat zou een mogelijkheid kunnen zijn of misschien kun je het gewoon ergens veranderen bij instellingen en dan de configure patches of hoe dan ook hangt er natuurlijk van af welke taal je hebt anders staat het er in een andere taal dat weet ik ook niet precies en met die schepen daar moet je waarschijnlijk gewoon zorgen dat die naar een dok gaan waar vis wordt verzameld alhoewel ik zelf daar nog niet mee heb gespeeld dus het zal wel iets nieuws zijn maar het lijkt me logisch dat het precies hetzelfde werkt als met alle andere goederen die je moet vervoeren nou ik zou zeggen veel succes ermee dag
      donderdag 27 december 2007 @ 17:30:34 #116
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55576837
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 16:49 schreef MaxMark het volgende:
    Heerlijk
    Wat?

    BTW, de link naar een afbeelding die je in je sig hebt staan loopt dood.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 27 december 2007 @ 17:34:51 #117
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55576931
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 16:48 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    met die schepen daar moet je waarschijnlijk gewoon zorgen dat die naar een dok gaan waar vis wordt verzameld alhoewel ik zelf daar nog niet mee heb gespeeld dus het zal wel iets nieuws zijn maar het lijkt me logisch dat het precies hetzelfde werkt als met alle andere goederen die je moet vervoeren nou ik zou zeggen veel succes ermee dag
    nee fish werkt niet zo helaas het zit midden in het water dus ik dacht het werkt net als een olieplatform maar helaas is ook dat niet het geval
    pi_55577243
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 17:30 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Wat?
    De manier van typen in de post ervoor, valt je niks op?
    quote:
    BTW, de link naar een afbeelding die je in je sig hebt staan loopt dood.
    Ikweets, te lui om het eruit te halen.
      donderdag 27 december 2007 @ 17:53:39 #119
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55577348
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 17:48 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    De manier van typen in de post ervoor, valt je niks op?
    Nee, ik zag geen leestekens, dan sla ik hem meteen over
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 27 december 2007 @ 18:18:42 #121
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55577869
    MaxMark en ik hadden beiden geen leestekens maar ik ben het niet gewend om op de computer met leestekens te werken
      donderdag 27 december 2007 @ 18:20:04 #122
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55577904
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 18:18 schreef ttd_knol het volgende:
    MaxMark en ik hadden beiden geen leestekens, maar ik ben het niet gewend om op de computer met leestekens te werken.

    ^ is die goed^
      donderdag 27 december 2007 @ 19:00:14 #123
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55578910
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 18:18 schreef ttd_knol het volgende:
    MaxMark en ik hadden beiden geen leestekens maar ik ben het niet gewend om op de computer met leestekens te werken
    Ik zou zeggen: probeer het eens. Ten eerste is dat prettiger voor de lezers thuis, ten tweede zul je toch een keer moeten opgroeien en volwassen worden. Als ik mensen moet aannemen, en sollicitanten gebruiken in hun cv dezelfde schrijfstijl als jij, zullen ze vrij snel in de papierversnipperaar belanden
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 17:54 schreef MaxMark het volgende:
    Dat was het punt juist
    Dat had ik al door
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 27 december 2007 @ 19:07:39 #124
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55579060
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 19:00 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Ik zou zeggen: probeer het eens. Ten eerste is dat prettiger voor de lezers thuis, ten tweede zul je toch een keer moeten opgroeien en volwassen worden. Als ik mensen moet aannemen, en sollicitanten gebruiken in hun cv dezelfde schrijfstijl als jij, zullen ze vrij snel in de papierversnipperaar belanden

    ja ok maar ik ben nog maar 14 dat komt wel als ik examen ga doen en zo

    [..]

    Dat had ik al door
      donderdag 27 december 2007 @ 19:32:38 #125
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55579682
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 15:18 schreef Miesjel het volgende:
    Hoe zit het met de nieuwe seintjes? Ik ga de OP nog even doorspitten, maar in 6 zien ze er anders uit.
    Geen nieuwe seintjes, maar in 0.6 hebben ze besloten om voor 1975 altijd semaforen te gebruiken in plaats van lichtseinen. Dit kun je zelf in de patch settings wijzigen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 27 december 2007 @ 20:17:19 #126
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55581043
    heeft iemand de grf van de papierfabriek en de drukkerij
    pi_55583075
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 18:20 schreef ttd_knol het volgende:

    [..]
    Nee, die is taalkundig gezien nog steeds niet goed. Quote-kundig ook niet
    Maar om maar ontopic te blijven, kun je die grf's niet op de centrale site vinden?
    pi_55585734
    de fok-server is ook niet echt actief meer zie ik
      donderdag 27 december 2007 @ 22:38:38 #129
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55586464
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 21:16 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Nee, die is taalkundig gezien nog steeds niet goed. Quote-kundig ook niet
    Maar om maar ontopic te blijven, kun je die grf's niet op de centrale site vinden?
    Ik heb er al jaren meegespeeld en ook wel met de ns treinset maar zoals jij over de papierfabriek zegt is ook met de ns trein set.
      donderdag 27 december 2007 @ 22:46:30 #130
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55586744
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 12:22 schreef ttd_knol het volgende:
    hoe moet je laden met fish?
    Dock bouwen. Dus een klein stukje land ophogen naast de fishing grounds en een Dock neerpleuren
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 27 december 2007 @ 22:48:22 #131
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55586825
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 19:00 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Ik zou zeggen: probeer het eens. Ten eerste is dat prettiger voor de lezers thuis, ten tweede zul je toch een keer moeten opgroeien en volwassen worden. Als ik mensen moet aannemen, en sollicitanten gebruiken in hun cv dezelfde schrijfstijl als jij, zullen ze vrij snel in de papierversnipperaar belanden
    [..]

    Dat had ik al door
    En dan valt natuurlijk nog te betwisten of een smilie het juiste leesteken is aan het einde van een zin. Volgens mij eerst een punt, dan een smilie.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55586873
    Smilies vervangen bij mij ook altijd de punt. Anders vind ik het zo lelijk staan
      donderdag 27 december 2007 @ 22:52:04 #133
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55586974
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 22:49 schreef MaxMark het volgende:
    Smilies vervangen bij mij ook altijd de punt. Anders vind ik het zo lelijk staan
    Bij mij ook.

    Maar taaltechnisch gesproken natuurlijk niet correct
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 27 december 2007 @ 23:05:05 #134
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55587586
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 22:48 schreef maartena het volgende:

    [..]

    En dan valt natuurlijk nog te betwisten of een smilie het juiste leesteken is aan het einde van een zin. Volgens mij eerst een punt, dan een smilie.
    Dan altijd nog eerst de smilie, daarna de punt .
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 27 december 2007 @ 23:51:56 #135
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55589619


    [ Bericht 100% gewijzigd door ttd_knol op 28-12-2007 00:01:02 ]
      donderdag 27 december 2007 @ 23:59:04 #136
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55589920
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 23:51 schreef ttd_knol het volgende:

    [..]

    Even on-topic

    zijn geen smillies maar emoticons

    Zie hier de Fok!wiki. Beide benamingen zijn correct.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 28 december 2007 @ 00:03:35 #137
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55590071
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 23:59 schreef Merovingian het volgende:

    [..]


    Zie hier de Fok!wiki. Beide benamingen zijn correct.
    Sorry ik was even in de war dit is de emoticon ;-) en dit is de smilie .

    maar laten we het weer over ttd hebben
      vrijdag 28 december 2007 @ 00:03:59 #138
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55590081
    Hoe doen jullie dat als jullie alleen verder gaan met een gesavede multiplayer game?

    Verwijderen jullie dan langzaam al jullie tegenstanders van het veld of wat doen jullie?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 28 december 2007 @ 00:15:10 #139
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55590471
    Wie heeft een goed site om grf's te downloaden behalve grf crawler, de site van george zernebok of http://ttdgraphics.cjb.net/
    pi_55591517
    Dit topic gaat echt te snel
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
      vrijdag 28 december 2007 @ 00:51:46 #141
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55591577
    Ja want mensen beantwoorden mijn vraag niet
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 28 december 2007 @ 11:19:05 #142
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55596705
    Martijn dat word ook niet veel gedaan en ik doe het alleen als ik alleen speel volgens mij kan dat ook niet wat jij doet.
    pi_55596791
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 00:03 schreef Martijn_77 het volgende:
    Hoe doen jullie dat als jullie alleen verder gaan met een gesavede multiplayer game?

    Verwijderen jullie dan langzaam al jullie tegenstanders van het veld of wat doen jullie?
    Ik neem ze één voor één over, meestal. En dan ga ik proberen de overgenomen lijnen wat rendabeler te maken.
    pi_55596930
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 00:03 schreef Martijn_77 het volgende:
    Hoe doen jullie dat als jullie alleen verder gaan met een gesavede multiplayer game?

    Verwijderen jullie dan langzaam al jullie tegenstanders van het veld of wat doen jullie?
    Ik doe dat niet vaak maar als ik verder ga met een gesavede multiplayer game laat ik meestal alleen de bussen en heel soms de vliegtuigen over, spoor vernietig ik meestal omdat de stijl waarin het gebouwd is vaak totaal incompatible (voor het bouwen van één groot netwerk) is met de mijne. Bussen zijn altijd handig omdat ze de steden zo lekker snel laten groeien.
    pi_55596964
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 11:32 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Ik doe dat niet vaak maar als ik verder ga met een gesavede multiplayer game laat ik meestal alleen de bussen en heel soms de vliegtuigen over, spoor vernietig ik meestal omdat de stijl waarin het gebouwd is vaak totaal incompatible (voor het bouwen van één groot netwerk) is met de mijne. Bussen zijn altijd handig omdat ze de steden zo lekker snel laten groeien.
    Idd, vooral dat laatste.
    pi_55598131
    In OpenTTD; wanneer wordt monorail beschikbaar en wanneer het spoor na de monorol (jaartal)? Ik heb nu die elektrische, maar wil monorail .

    En kun je oneindig doorspelen of is het na een bepaald jaartal over en uit?
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      vrijdag 28 december 2007 @ 12:35:14 #147
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_55598237
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 12:30 schreef RayMania het volgende:
    In OpenTTD; wanneer wordt monorail beschikbaar en wanneer het spoor na de monorol (jaartal)? Ik heb nu die elektrische, maar wil monorail .
    Maglev : 2022
    Monorail: 1999

    bron
    quote:
    En kun je oneindig doorspelen of is het na een bepaald jaartal over en uit?
    Je kan wel oneindig doorspelen ja.
    pi_55598264
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 12:30 schreef RayMania het volgende:
    In OpenTTD; wanneer wordt monorail beschikbaar en wanneer het spoor na de monorol (jaartal)? Ik heb nu die elektrische, maar wil monorail .

    En kun je oneindig doorspelen of is het na een bepaald jaartal over en uit?
    Volgens mij komt de monorail in 2001. Maglev weet ik niet precies, 2015 ofzo. Het spel eindigt officieel in 2030, maar daarna kun je gewoon doorspelen.
      vrijdag 28 december 2007 @ 12:36:48 #149
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55598270
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 12:30 schreef RayMania het volgende:
    In OpenTTD; wanneer wordt monorail beschikbaar
    1998
    quote:
    en wanneer het spoor na de monorol (jaartal)?
    2020
    quote:
    Ik heb nu die elektrische, maar wil monorail .

    En kun je oneindig doorspelen of is het na een bepaald jaartal over en uit?
    Je kan oneindig doorspelen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_55598305
    Ik meen me te herinneren dat in de originele TT de monorail in 2001 kwam, klopt toch?
      vrijdag 28 december 2007 @ 12:42:18 #151
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55598383
    Het eerste monorail voertuig dat je krijgt heet "X2001", misschien dat je daarmee in de war bent
    De X2001 is in beide versies designed in 1998, en komt ook in dat jaar uit.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 28 december 2007 @ 13:00:16 #152
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55598746
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 11:24 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ik neem ze één voor één over, meestal. En dan ga ik proberen de overgenomen lijnen wat rendabeler te maken.
    Hoe doe je dat overnemen?

    Kan maar tot 75 % aandelen kopen
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 11:32 schreef vanOekelen het volgende:
    Ik doe dat niet vaak maar als ik verder ga met een gesavede multiplayer game laat ik meestal alleen de bussen en heel soms de vliegtuigen over, spoor vernietig ik meestal omdat de stijl waarin het gebouwd is vaak totaal incompatible (voor het bouwen van één groot netwerk) is met de mijne. Bussen zijn altijd handig omdat ze de steden zo lekker snel laten groeien.
    Dat in passen in mijn netwerk zal wel gaan lukken als ik een paar lijnen aanpas
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 28 december 2007 @ 13:33:52 #153
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55599613
    Volgens de OpenTTD wiki kan ik ook niet meer dan 75% overnemen omdat het een multiplayer game is.

    Weet iemand een workaround?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_55599850
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 13:33 schreef Martijn_77 het volgende:
    Volgens de OpenTTD wiki kan ik ook niet meer dan 75% overnemen omdat het een multiplayer game is.

    Weet iemand een workaround?
    Koop ze over als ze falliet gaan :-). Neem even de controle over het betreffende bedrijf over via het cheat menuutje, stuur al het geld naar je eigen bedrijf of vernietig het geld door een stuk zee te buldozen (eventueel meerdere keren), zet alle voertuigen even stil, en wacht een paar jaartjes, dan kan je het bedrijf voor een paar euro overkopen .
    pi_55600332
    Volgens mij kun je bij de patches gewoon instellen dat je aandelen kunt kopen en dus bedrijven overnemen? Ik kon altijd gewoon tot de 100% overkopen.
      vrijdag 28 december 2007 @ 14:16:01 #156
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55600680
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 14:01 schreef MaxMark het volgende:
    Volgens mij kun je bij de patches gewoon instellen dat je aandelen kunt kopen en dus bedrijven overnemen? Ik kon altijd gewoon tot de 100% overkopen.
    Waar bij de patches?

    Kan het niet vinden
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 28 december 2007 @ 15:59:51 #157
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55602953
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 12:36 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Het spel eindigt officieel in 2030, maar daarna kun je gewoon doorspelen.
    Bij mij is dat nog altijd 2050 geweest 100 jaar spelen vanaf 1950 tot 2050 daarna heb ik ontdekt dat je een scenario in 1921 kan laten beginnen en in openttd nog veel meer.
      vrijdag 28 december 2007 @ 16:55:07 #158
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55604138
    Is er iemand die een openttd versie van het scenario van Nederland heeft
      vrijdag 28 december 2007 @ 17:06:51 #159
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55604409
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 16:55 schreef ttd_knol het volgende:
    Is er iemand die een openttd versie van het scenario van Nederland heeft
    Anders lees je de OP even door.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 28 december 2007 @ 17:33:04 #160
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55604964
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 15:59 schreef ttd_knol het volgende:
    Bij mij is dat nog altijd 2050 geweest 100 jaar spelen vanaf 1950 tot 2050 daarna heb ik ontdekt dat je een scenario in 1921 kan laten beginnen en in openttd nog veel meer.
    In OpenTTD kun je een spel laten doorgaan tot het jaar 4999999, en ik heb al eens uitgerekend dat dat ong. 67 jaar duurt in echte jaren, dus je kunt tot na je pensioen met hetzelfde scenario blijven spelen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 28 december 2007 @ 17:36:01 #161
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55605020
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 13:33 schreef Martijn_77 het volgende:
    Volgens de OpenTTD wiki kan ik ook niet meer dan 75% overnemen omdat het een multiplayer game is.

    Weet iemand een workaround?
    Als een spel gestart is als multiplayer, dan gelden andere regels. Zo neemt de AI niet de bestaande spelers over, maar blijven ze gewoon "dummy" bedrijven. Ook kun je ze inderdaad niet overnemen en houdt het op bij 75%.

    Moraal van het verhaal is eigenlijk dat je geen Multiplayer spel stand-alone moet gaan spelen, althans niet voor een lange tijd.

    Je kunt de savegame wel in je eigen, interne server laden, en zodoende bedrijven verwijderen etc.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 28 december 2007 @ 18:07:42 #162
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55605692
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 17:06 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Anders lees je de OP even door.
    Wat is een op?
      vrijdag 28 december 2007 @ 18:24:53 #163
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55606032
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 17:36 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Als een spel gestart is als multiplayer, dan gelden andere regels. Zo neemt de AI niet de bestaande spelers over, maar blijven ze gewoon "dummy" bedrijven. Ook kun je ze inderdaad niet overnemen en houdt het op bij 75%.

    Moraal van het verhaal is eigenlijk dat je geen Multiplayer spel stand-alone moet gaan spelen, althans niet voor een lange tijd.

    Je kunt de savegame wel in je eigen, interne server laden, en zodoende bedrijven verwijderen etc.
    Dan ga ik toch maar voor de optie om met de cheat (van bedrijf wisselen enzo) alles te verwijderen en dan de bedrijven bankroet te laten gaan.
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 28 december 2007 @ 19:13:16 #164
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55607180
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 18:07 schreef ttd_knol het volgende:

    [..]

    Wat is een op?
    Anders lees je de Fok!wiki even door.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 28 december 2007 @ 19:23:26 #165
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_55607409
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 19:13 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Anders lees je de Fok!wiki even door.
    Wat is een fok!wiki?
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      vrijdag 28 december 2007 @ 19:27:01 #166
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55607481
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 19:23 schreef Gamer_V het volgende:

    [..]

    Wat is een fok!wiki?
    Dat is een ikiw!kof maar dan andersom.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 28 december 2007 @ 19:27:19 #167
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55607487
    Ja die heb ik al gezien maar als je mijn eerdere posts in dit topic hebt gelezen weet je dat ik er 1 zoek die 90°C is gedraaid van die
      vrijdag 28 december 2007 @ 19:29:09 #168
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55607523
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 18:24 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Dan ga ik toch maar voor de optie om met de cheat (van bedrijf wisselen enzo) alles te verwijderen en dan de bedrijven bankroet te laten gaan.
    Waarom niet gewoon verwijderen? Ff laden in een server die je zelf kan starten, en dan reset_company # in de console tikken... Gaat stuk sneller
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 28 december 2007 @ 19:30:20 #169
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55607547
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 19:27 schreef ttd_knol het volgende:
    Ja die heb ik al gezien maar als je mijn eerdere posts in dit topic hebt gelezen weet je dat ik er 1 zoek die 90°C is gedraaid van die
    Lees dit topic eens door.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 28 december 2007 @ 19:31:27 #170
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55607581
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 19:29 schreef Merovingian het volgende:
    Waarom niet gewoon verwijderen? Ff laden in een server die je zelf kan starten, en dan reset_company # in de console tikken... Gaat stuk sneller
    Dat bedoel ik.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 29 december 2007 @ 12:42:58 #171
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55621574
    Hmm...er wordt dagen niet in dit topic gepost, ben ik even 3 dagen weg, staan er 2 pagina's extra om door te lezen .

    Waar moet ik beginnen met antwoorden?

    Ik begin maar met de link naar het #OpenTTDCoop GRFPack, daarin zitten veel GRF's (zoniet alle), en je kunt er de #OpenTTDCoop Public Server, de WWOTTDGD, en de openttd.dihedral.de servers mee in.
    TTRS3 en ECS zitten er ook in .

    Tegenwoordig werken de meeste GRF's ook voor OpenTTD, je moet ze gewoon in je "data" mapje pleuren, maar als ze een melding geven dat je variabele ... aan moet zetten in je ttdpatch.cfg, dan zijn ze nog niet compatible met OpenTTD.

    Hmm, ik heb fishing grounds ook gezien MET een station, het is mij een raadsel waarom de NewCargo set dat niet heeft .

    Voor mij zijn treinen met 10 wagons het optimale aantal, maar soms speel ik met 3( ), 8, 16 of 20 .

    Oja, de papierfabriek zit in het Arctic climate .

    ttdknol: En ook voor veertienjarigen is interpunctie verplicht .
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zaterdag 29 december 2007 @ 16:12:08 #172
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55626011
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 12:42 schreef yorP het volgende:
    ttdknol: En ook voor veertienjarigen is interpunctie verplicht .
    Daar dacht je hier anders nog anders over..... en dat is alleen uit DIT topic

    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 18

    Geen hoofdletters, geen leestekens, ziet er eigenlijk net zo uit als ttdknol

    En opeens bij DEZE post met punten achter de smilie? Beetje schijnheilig, nu opeens heel netjes tikken.....

    Ik post gewoon zoals ik wil verder, als je je er aan ergert, dan lees je mijn posts toch gewoon niet?

    Zeur niet zo.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 29 december 2007 @ 17:35:47 #173
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55627728
    Ach jongens, het hoeft ook niet perfect te zijn, als het maar een beetje leesbaar is. En die posts van ttdknol zijn dat gewoon niet.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 29 december 2007 @ 17:55:34 #174
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55628269
    1. Ik ben geen veertienjarige .
    2. Ik gebruik tenminsten nog punten(of smilies), en ik gebruik heul wel leestekens(,)!
    3. "Ach jongens, het hoeft ook niet perfect te zijn, als het maar een beetje leesbaar is. En die posts van ttdknol zijn dat gewoon niet."
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zaterdag 29 december 2007 @ 18:45:03 #175
    39338 poehej
    Tukker in hart en nieren.
    pi_55629328
    Ik ben nu ook heel wat speljaren bezig met mijn bedrijfje.

    Ik heb ongeveer 70.000.000.000 winst per jaar.. Na een lange tijd is die inflatie niks meer aan.

    Totale wereldpopulatie: 44.700.000
    Grootste stad: 509.000

    Screentje:(klikbaar)
    pi_55629481
    Wat doet de tweede stap in wegenbouw? Ik heb nog niet gezien dat ik het kon gebruiken.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    pi_55630574
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 18:54 schreef Miesjel het volgende:
    Wat doet de tweede stap in wegenbouw? Ik heb nog niet gezien dat ik het kon gebruiken.
    Je bedoelt de trambaantjes? Die zijn pas te bouwen als je er tenminste een tram beschikbaar is, standaard zitten er (nog?) geen trams in OpenTTD, om ze toch te kunnen gebruiken die je een NewGrf met trams te laden, bijvoorbeeld deze.
      zaterdag 29 december 2007 @ 20:45:29 #178
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_55632630
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 17:35 schreef Merovingian het volgende:
    Ach jongens, het hoeft ook niet perfect te zijn, als het maar een beetje leesbaar is. En die posts van ttdknol zijn dat gewoon niet.
    Tja dan sla je ze maar over hé en je hebt zelf een spelfout nooit een "en'' aan het begin van een zin
      zaterdag 29 december 2007 @ 23:25:08 #179
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55638066
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 20:45 schreef ttd_knol het volgende:

    [..]

    Tja dan sla je ze maar over hé en je hebt zelf een spelfout nooit een "en'' aan het begin van een zin
    Tja, dan sla je ze maar over hč, en je hebt zelf een spelfout: nooit een "en'' aan het begin van een zin.

    Als je het nou zo tiept, dan is het gewoon een stuk duidelijker. Een zin beginnen met "en" is trouwens geen spelfout, eerder een stijlfout. Het wordt er overigens echt niet minder leesbaar door. Probeer nou eerst eens je eigen schrijven te verbeteren voor je begint te mierenneuken.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 30 december 2007 @ 01:51:38 #180
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55642902
    Sjongejonge, ZEIK nou eens niet zo over of iemand wel of niet leestekens gebruikt of hoofdletters....

    Als je je ergert aan de schrijfstijl van een bepaalde post of poster....

    LEES ZE DAN GEWOON NIET!

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 30 december 2007 @ 10:05:37 #181
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55646089
    Hoe kun je makelijk treinen om bouwen van Electra naar Maglev?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 30 december 2007 @ 10:59:53 #182
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55646687
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 01:51 schreef maartena het volgende:
    Sjongejonge, ZEIK nou eens niet zo over of iemand wel of niet leestekens gebruikt of hoofdletters....

    Als je je ergert aan de schrijfstijl van een bepaalde post of poster....

    LEES ZE DAN GEWOON NIET!

    quote:
    Op zondag 30 december 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:
    Hoe kun je makelijk treinen om bouwen van Electra naar Maglev?
    Alle treinen naar depot sturen, daarna alle treinen verkopen, vervolgens in 1x via een extra kijkvenster de hele map rails naar maglev ombouwen, en tot slot nieuwe treinen bouwen is bij mijn weten de snelste manier.

    Je kan in ieder geval niet treinen vervangen van elektrisch naar maglev. Je zal ze moeten verkopen en nieuwe moeten kopen. Zolang er nog elektra treinen in je depot staan, zal deze ook niet geupgrade worden naar maglevdepot.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 30 december 2007 @ 11:20:05 #183
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55647033
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 10:59 schreef Merovingian het volgende:
    Alle treinen naar depot sturen, daarna alle treinen verkopen, vervolgens in 1x via een extra kijkvenster de hele map rails naar maglev ombouwen, en tot slot nieuwe treinen bouwen is bij mijn weten de snelste manier.

    Je kan in ieder geval niet treinen vervangen van elektrisch naar maglev. Je zal ze moeten verkopen en nieuwe moeten kopen. Zolang er nog elektra treinen in je depot staan, zal deze ook niet geupgrade worden naar maglevdepot.
    Maar dat houdt dus ook in dat je ze nieuwe orders moet geven?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 30 december 2007 @ 11:22:06 #184
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55647061
    @hierboven: ja.

    Ik kan niet verbinden met Maarten 6, het downloaden gaat prima met 30 kb/s, maar zodra ik er inzit(eerste keer gesynct) wil hij geen tweede keer syncen...
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 30 december 2007 @ 11:24:50 #185
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55647105
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 12:36 schreef Merovingian het volgende:
    2020
    Voor Maglev klopt niet het is bij mij 2022
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_55647745
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 11:20 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Maar dat houdt dus ook in dat je ze nieuwe orders moet geven?
    Wat ik altijd doe, ik verwijder de oude treinen nog NIET. Ik bouw altijd een nieuw depot naast het huidige waar de oude treinen inzitten en dan bouw ik ze in het nieuwe depot na en kopieer dan eenvoudigweg de orders. Als ik alle treinen in een depot heb 'gekopieerd' in mijn monorail/maglev-depot, dan pas verwijder ik ze. Op die manier hou je precies dezelfde dienstregeling als je voorheen had.
    pi_55647792
    Ja, zo ga ik het ook maar doen. De monorail skip ik en daarna doe ik Maglev op de manier van MaxMark.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_55649274
    Ik zet altijd de tijd gewoon terug. Dat hele monorail en maglev gebeuren vind ik maar nep.
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
      zondag 30 december 2007 @ 13:09:53 #189
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55649632
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 11:58 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Wat ik altijd doe, ik verwijder de oude treinen nog NIET. Ik bouw altijd een nieuw depot naast het huidige waar de oude treinen inzitten en dan bouw ik ze in het nieuwe depot na en kopieer dan eenvoudigweg de orders. Als ik alle treinen in een depot heb 'gekopieerd' in mijn monorail/maglev-depot, dan pas verwijder ik ze. Op die manier hou je precies dezelfde dienstregeling als je voorheen had.
    Dat heb ik nu ook gedaan maar is wel een behoorlijke klus met een trein of 40
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_55650815
    Ach, 40 is niets, ik heb savegames gehad waar ik >800 treintjes moest aanpassen... Daarom begin ik meestal maar gewoon pas in 2022 of ik blijf gewoon doorgaan met normale treinen.
    En monorail is natuurlijk helemaal geen optie om voor te gaan upgraden...
      zondag 30 december 2007 @ 14:07:54 #191
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55651637
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 13:45 schreef vanOekelen het volgende:
    Ach, 40 is niets, ik heb savegames gehad waar ik >800 treintjes moest aanpassen... Daarom begin ik meestal maar gewoon pas in 2022 of ik blijf gewoon doorgaan met normale treinen.
    En monorail is natuurlijk helemaal geen optie om voor te gaan upgraden...
    800 Treinen wat voor Netwerk heb je dan gebouwd
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_55658141
    * alle treinen in het depot
    * rails vervangen
    * 1 depot maken (als je 1 netwerk heb gebouwd natuurlijk.
    * alle trein soorten. 1 keer maken en een stuk of 10 keer kopieren (zonder order)
    * dan alle depots langs gaan en orders kopieren. (en meer treinen kopieren als nodig is)

    best vaak omgebouwd en na vele dingen proberen is dit het snelste.
    ik type ook mar wat
    pi_55670018
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 17:46 schreef armmoetzaaier het volgende:
    * alle treinen in het depot
    * rails vervangen
    * 1 depot maken (als je 1 netwerk heb gebouwd natuurlijk.
    * alle trein soorten. 1 keer maken en een stuk of 10 keer kopieren (zonder order)
    * dan alle depots langs gaan en orders kopieren. (en meer treinen kopieren als nodig is)

    best vaak omgebouwd en na vele dingen proberen is dit het snelste.
    Uiteraard alleen als je 1 groot netwerk hebt. Ik heb soms nog wat losse lijntjes liggen (kool, test, enz), dus dan werkt het 1-depot-principe niet helemaal.
      maandag 31 december 2007 @ 09:47:06 #194
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55673998
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 00:45 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Uiteraard alleen als je 1 groot netwerk hebt. Ik heb soms nog wat losse lijntjes liggen (kool, test, enz), dus dan werkt het 1-depot-principe niet helemaal.
    Shame on you
    1 netwerk FTW!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_55679334
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 09:47 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Shame on you
    1 netwerk FTW!
    Nostalgie, zo deed ik het vroeger ook altijd
      maandag 31 december 2007 @ 13:03:45 #196
    198428 shifty83
    Nee, en jij bent wel perfect?
    pi_55679420
    Ow beter dit spel is de shit
    * shifty83 gaat vanmiddag gelijk spel weer installeren en meedoen met FOK!
      maandag 31 december 2007 @ 14:06:57 #197
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_55681384
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 09:47 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Shame on you
    1 netwerk FTW!
    Heb ook een netwerk maar heb wel een los lijntje liggen want dat zorgde voor wat problemen bij een station. Maar dat moet ik nog om bouwen daar heb ik nu de ruimte / aansluitingen voor
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      Lieve Belg maandag 31 december 2007 @ 14:23:04 #198
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_55681873
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 18:45 schreef poehej het volgende:
    Ik ben nu ook heel wat speljaren bezig met mijn bedrijfje.

    Ik heb ongeveer 70.000.000.000 winst per jaar.. Na een lange tijd is die inflatie niks meer aan.

    Totale wereldpopulatie: 44.700.000
    Grootste stad: 509.000

    Screentje:(klikbaar)
    [ afbeelding ]
    Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruiken

    En zonder inflatie spelen is toffer
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg maandag 31 december 2007 @ 14:33:28 #199
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_55682178
    Kan je in OpenTD nu ook over het begin/einde van een tunnel bouwen net zoals in TTDPatch? Dat is verdomd handig voor kleinere kruisingen.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      maandag 31 december 2007 @ 14:38:26 #200
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55682357
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 14:23 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruiken
    *kuch, kuch

    Dat is allang niet meer zo, al sinds de introductie van NPF niet meer .
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 31 december 2007 @ 14:39:42 #201
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_55682397
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 14:23 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruiken
    Wat bedoel je precies??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      Lieve Belg maandag 31 december 2007 @ 15:16:49 #202
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_55683479
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 14:38 schreef yorP het volgende:

    [..]

    *kuch, kuch

    Dat is allang niet meer zo, al sinds de introductie van NPF niet meer .
    Nouja, ik zie toch gewoon een lange rij treinen die aan het aanschuiven is, misschien is het screenshotop het verkeerde moment genomen.

    Edit: en ik zie nu pas dat er op de rest van de perrons ook treinen staan, stomme kleuren
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 1 januari 2008 @ 14:29:10 #203
    39338 poehej
    Tukker in hart en nieren.
    pi_55701644
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 15:16 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Nouja, ik zie toch gewoon een lange rij treinen die aan het aanschuiven is, misschien is het screenshotop het verkeerde moment genomen.

    Edit: en ik zie nu pas dat er op de rest van de perrons ook treinen staan, stomme kleuren
    Ik wou al zeggen ze gebruiken gewoon alle perrons hoor mn stad kan de vraag alleen niet zo goed aan. Er kunnen ook 1900 passagiers ofzo in 1 zo'n trein, en dan te bedenken dat er 80 van rijden.
      dinsdag 1 januari 2008 @ 18:00:52 #204
    130426 armmoetzaaier
    ik type me suf
    pi_55705517
    is het ook mogelijk om bedrijven meer te laten produceren.
    ik type ook mar wat
    pi_55712426
    quote:
    Op dinsdag 1 januari 2008 18:00 schreef armmoetzaaier het volgende:
    is het ook mogelijk om bedrijven meer te laten produceren.
    Productie gaat altijd al enigzins omhoog zodra je er begint te vervoeren. Je kunt het ook kunstmatig drastisch vermeerderen dmv het cheatmenu.
      woensdag 2 januari 2008 @ 15:18:58 #206
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55724046
    quote:
    Op dinsdag 1 januari 2008 18:00 schreef armmoetzaaier het volgende:
    is het ook mogelijk om bedrijven meer te laten produceren.
    OpenTTD Developers Blog - Industry Production Rate
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_55770311
    Even een stomme vraag ;-)
    In welke map zet ik de NewGRF's neer?
    Ik kan het in geen enkel document terugvinden.
    alvast bedankt!
    pi_55770899
    Kan gewoon in \Data, net als de andere .grf-jes
    pi_55772462
    Waarom kan ik niet schuin over sporen, bruggen heenbouwen? Dat kon toch met openttd?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      vrijdag 4 januari 2008 @ 15:26:49 #210
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_55773009
    Hmmz ik moet dit spel toch echt weer eens gaan spelen..
    pi_55773684
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 15:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Waarom kan ik niet schuin over sporen, bruggen heenbouwen? Dat kon toch met openttd?
    Je kunt er niet schuin overheen bouwen, je kunt wel over schuin spoor heenbouwen nu.
    pi_55773774
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 15:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Waarom kan ik niet schuin over sporen, bruggen heenbouwen? Dat kon toch met openttd?
    Schuine bruggen bouwen kan niet, bruggen bouwen over schuine stukken rails kan tegenwoordig wel, maar daar heb je de 0.6.0 beta's of een niet al te oude nightly build voor nodig.

    [ Bericht 9% gewijzigd door vanOekelen op 04-01-2008 16:58:41 ]
    pi_55775083
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 14:07 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    800 Treinen wat voor Netwerk heb je dan gebouwd
    Zoiets (voor het laatst gesaved in openTTD 0.6.0 beta 2, dus tenminste die heb je nodig om hem te kunnen laden.) Alleen hier heb ik gelukkig nog wel een tijdje te gaan voordat maglev beschikbaar komt.

    Edit:
    Hier staat een versie zonder de NewGRFs (verder precies dezelfde savegame, alleen nu even gesaved zonder de mooie bomen van SAC en het generic tramset (die nog niet gebruikt was)).

    [ Bericht 3% gewijzigd door vanOekelen op 04-01-2008 17:37:05 ]
      vrijdag 4 januari 2008 @ 17:14:59 #214
    130426 armmoetzaaier
    ik type me suf
    pi_55775374
    veel treinen voor zo'n klein veld.

    ik probeer zelf ook alles vol te bouwen maar ben met het grootste veld dat ik kon maken bezicht. en ben eerst alleen boerderijen aan het doen. maar de rest van me industie gaat allemaal weg. die moet ik zelf dan maar weer een betje neer zetten als ik aan dat andere begin.
    ik type ook mar wat
      Lieve Belg vrijdag 4 januari 2008 @ 19:39:18 #215
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_55778697
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 17:00 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Zoiets (voor het laatst gesaved in openTTD 0.6.0 beta 2, dus tenminste die heb je nodig om hem te kunnen laden.) Alleen hier heb ik gelukkig nog wel een tijdje te gaan voordat maglev beschikbaar komt.

    Edit:
    Hier staat een versie zonder de NewGRFs (verder precies dezelfde savegame, alleen nu even gesaved zonder de mooie bomen van SAC en het generic tramset (die nog niet gebruikt was)).
    Heb je enkele screenshots van jouw spel?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg vrijdag 4 januari 2008 @ 22:07:58 #216
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_55782842


    Wat betekend dat vierde icoontje aan de linkerkant? Dat dat zo apart staat.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg vrijdag 4 januari 2008 @ 22:24:33 #217
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_55783290
    Even enkele screenshots van mijn huidig spelletje:

    Kruispuntje waar twee hoofdlijnen samenkomen, druk op sommige momenten.


    Hetzelfde kruispunt, maar iets meer naar het NO.


    Mijn belangrijkste inkomsten, véél olieplatformen.


    Een eenzaam huisje dat jaren geleden gesloopt ging worden. Echter is dit tegengehouden door mensen uit ene naburig dorpje die het erkend willen hebben als 'erfgoed'.


    Nog een kleine splitsing


    Rustig dorpje waar de spoorwegbaas later zijn oude dag wil doorbrengen.


    De productie van de beste 'fabriekjes'.


    Eindstation voor alle treinen met kool.


    Twee ovens in the middle of nowhere.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zaterdag 5 januari 2008 @ 07:14:21 #218
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_55789728
    Hoe krijg je die aparte stations voor verschillende fabrieken??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 5 januari 2008 @ 10:01:22 #219
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55790000
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 07:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hoe krijg je die aparte stations voor verschillende fabrieken??
    Zoek eens op gfrcrawler voor nieuwe stations
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 22:07 schreef Jump het volgende:
    [ afbeelding ]

    Wat betekend dat vierde icoontje aan de linkerkant? Dat dat zo apart staat.
    Weet ik ook niet, maar bij bijna alle knoppen krijg je met rechtsklikken een omschrijving van hun functie. Probeer dat eens uit zou ik zeggen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 5 januari 2008 @ 10:54:01 #220
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55790384
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 22:07 schreef Jump het volgende:
    [ afbeelding ]

    Wat betekend dat vierde icoontje aan de linkerkant? Dat dat zo apart staat.
    Was dat niet "Groep uitsluiten van autoreplace"?

    Nog even een screenshotje van de huidige #coop game:


    [ Bericht 12% gewijzigd door yorP op 05-01-2008 10:54:45 (foutje) ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zaterdag 5 januari 2008 @ 20:46:33 #221
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_55805253
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 10:54 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Was dat niet "Groep uitsluiten van autoreplace"?

    Nog even een screenshotje van de huidige #coop game:
    [ link | afbeelding ]
    Even over die achterste 4 sporen. Ze gaan eerst omhoog de berg op, dan omlaag een tunnel door, dan weer omhoog, en dan weer omlaag voor de volgende tunnel...
    Dit had je ook gewoon allemaal op 1 niveau kunnen houden..
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 5 januari 2008 @ 21:09:02 #222
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55806151
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Even over die achterste 4 sporen. Ze gaan eerst omhoog de berg op, dan omlaag een tunnel door, dan weer omhoog, en dan weer omlaag voor de volgende tunnel...
    Dit had je ook gewoon allemaal op 1 niveau kunnen houden..
    Volgens mij willen ze in de coop-games terraforming minimaliseren...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 7 januari 2008 @ 17:44:49 #223
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55852750


    Simutrans anyone?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 7 januari 2008 @ 18:17:58 #224
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55853483
    Hmm, beetje jammer van dat hoekje met gras in de stoep op die kruising... Ziet er verder wel goed uit Jammer dat het retetraag draait met een hoop 32bpp graphics op een grote map als je ver uitzoomt.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 16:23:27 #225
    39338 poehej
    Tukker in hart en nieren.
    pi_55975264
    Vet ik draai nu openttd op mn iPod Touch lekker spelen in de trein!!
      zaterdag 12 januari 2008 @ 16:30:05 #226
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_55975392
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 16:23 schreef poehej het volgende:
    Vet ik draai nu openttd op mn iPod Touch lekker spelen in de trein!!
    Openttd voor iPhone en iPod Touch.
    Treinsimulatie in de trein
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 13 januari 2008 @ 12:06:36 #227
    130426 armmoetzaaier
    ik type me suf
    pi_55993940
    bij de laatste versie. kan je geen boereijen of kolenmijnen meer neer zetten. kan je dat ook aan zetten. of moet ik het er mee doenwat er in het veld staat.
    ik type ook mar wat
      zondag 13 januari 2008 @ 15:20:35 #228
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_55999104
    Is een optie in de patches. Moet je ff zoeken.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 13 januari 2008 @ 15:31:38 #229
    130426 armmoetzaaier
    ik type me suf
    pi_55999464
    ik had hem al door gelezen kon het niet vinden. maar na nog een keer goed lezen gevonden
    thanks
    ik type ook mar wat
      zondag 13 januari 2008 @ 18:02:10 #230
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56003774
    Nog weer even een leuk plaatje van 32bpp

    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 13 januari 2008 @ 23:18:32 #231
    192379 BenjaminFranklin
    Voor een bedachte mening
    pi_56011656
    kun je je spel converteren in 32 bbp?

    En trouwens, wie wil er binnenkort een keer op de server een game starten? dat we een fokmeet hebben met TTD op de server?

    Groet,

    BF
      zondag 13 januari 2008 @ 23:21:20 #232
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56011757
    quote:
    Op zondag 13 januari 2008 23:18 schreef BenjaminFranklin het volgende:
    kun je je spel converteren in 32 bbp?

    En trouwens, wie wil er binnenkort een keer op de server een game starten? dat we een fokmeet hebben met TTD op de server?

    Groet,

    BF
    Euh, als je de nieuwste nightly of RC draait, heb je al een versie die 32bpp ondersteunt. Kwestie van graphics downloaden en aanzetten.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_56013350
    quote:
    Op zondag 13 januari 2008 18:02 schreef Merovingian het volgende:
    Nog weer even een leuk plaatje van 32bpp

    [ afbeelding ]
    Ik vind het niks
      maandag 14 januari 2008 @ 00:21:38 #234
    192379 BenjaminFranklin
    Voor een bedachte mening
    pi_56013555
    ik lijkt misschien een n00b, maar je bedoelt nieuwe gebouwen etc downloaden? (kun je een link geven)

    of iets anders?

    Sorry!
      maandag 14 januari 2008 @ 16:50:11 #235
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56026987
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple


    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    Ik zal bovenstaande ook even aan de OP toevoegen

    [ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 14-01-2008 17:09:39 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 14 januari 2008 @ 17:07:29 #236
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56027350
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 16:50 schreef Merovingian het volgende:
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    [ code verwijderd ]

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    Ik zal bovenstaande ook even aan de OP toevoegen
    maak er 32pbb-anim van
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 14 januari 2008 @ 17:09:05 #237
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56027384
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 17:07 schreef yorP het volgende:

    [..]

    maak er 32pbb-anim van
    Animaties zijn toch ook graphics?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 14 januari 2008 @ 17:27:43 #238
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56027781
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 00:12 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ik vind het niks
    Maar goed dat het een optie is
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 14 januari 2008 @ 17:38:14 #239
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56028016
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 17:09 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Animaties zijn toch ook graphics?
    Met de 32bpp-anim blitter animeert hij ook de kleuren(olieraffinaderij vuur effect, waterkleur, etc...)
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_56028040
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 17:27 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Maar goed dat het een optie is
    En dat die graphics nog zwaar WIP zijn.
    Dat station in het onderste plaatje, is dat überhaupt al verkrijgbaar als .tar?
    (die vrachtwagen zeker niet, maar van dat station weet ik het niet zeker)
      maandag 14 januari 2008 @ 17:53:16 #241
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56028310
    Weet ik niet, ik heb tot ik dit plaatje zag dat station ook nog niet gezien. Vond het er wel vet uitzien moet ik bekennen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      Lieve Belg maandag 14 januari 2008 @ 22:49:18 #242
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56036446
    Enkel dat je vastzit aan de brede ruimte tussen twee sporen. Met de huidige "oude" graphics kan je dat nog mooi oplossen om te "groeperen" per twee sporen, maar met die nieuwe wordt dit een veel te groot gat.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 15 januari 2008 @ 02:34:01 #243
    192379 BenjaminFranklin
    Voor een bedachte mening
    pi_56040436
    ok ik snap er geen reet van. Ik heb de .tar files gedownload, in mn data map gezet (waar OpenTTD) is geinstalled.

    Daarna cfg geopend en regel toegevoegd.

    Ik heb 0.6 beta 2, dat zegt het programma zelf, maar het werkt nog steeds niet... moet je de .tar's uitpakken? Het is erg frustrerend wanneer het niet werkt en heb gegoogled, maar niemand anders heeft een probleem met het te laten werken. en mn newgrf's werken wel.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 15:25:28 #244
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56049637
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 02:34 schreef BenjaminFranklin het volgende:
    ok ik snap er geen reet van. Ik heb de .tar files gedownload, in mn data map gezet (waar OpenTTD) is geinstalled.

    Daarna cfg geopend en regel toegevoegd.

    Ik heb 0.6 beta 2, dat zegt het programma zelf, maar het werkt nog steeds niet... moet je de .tar's uitpakken? Het is erg frustrerend wanneer het niet werkt en heb gegoogled, maar niemand anders heeft een probleem met het te laten werken. en mn newgrf's werken wel.
    Heb je de regel wel onder [misc] gezet?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_56057215
    Is er een pagina waar de seinen enz goed worden uitgelegd?
    Ik snap er nog steeds niets van en om veel sporen naast elkaar te leggen schiet ook niet op.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 20:44:41 #246
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56057269
    Je kunt proberen de tars uit te pakken in [openttd map]\data\sprites\trg1r
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 20:46:02 #247
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56057304
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 20:42 schreef escape_nl het volgende:
    Is er een pagina waar de seinen enz goed worden uitgelegd?
    Ik snap er nog steeds niets van en om veel sporen naast elkaar te leggen schiet ook niet op.
    Lees de OP.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 23:16:00 #248
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56061331
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      woensdag 16 januari 2008 @ 00:46:52 #249
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56063656
    quote:
    Servers updated
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 16 januari 2008 @ 08:09:35 #250
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56065622
    Dat ga ik vanavond ook even doen
    Fok!Server ook meteen maar?

    maartena: als er nog bugs inzitten waardoor deze versie niet speelbaar is, wil je dat dan ff laten weten hier, dan hoef ik vanavond niet te updaten
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 16 januari 2008 @ 11:35:06 #251
    192379 BenjaminFranklin
    Voor een bedachte mening
    pi_56068911
    Ik heb dus nu ook beta 3 erop gezet... Maar mn 32bpp graphics werken nog steeds niet

    Ik heb onder misc de regel toegevoegd en alle tars uitgepakt en ze staan zelf ook nog in de data map. Ik weet het ff niet meer.. iemand suggesties?

    --EDIT--

    Ok hij doet het nu, maar alleen de -simple versie, de -anim versie niet. Maar zo groot is het verschil daartussen toch niet?
      woensdag 16 januari 2008 @ 11:41:34 #252
    192379 BenjaminFranklin
    Voor een bedachte mening
    pi_56069077
    en weet iemand wat het verschil is tussen de beta 3 en beta 2?
    pi_56069825
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 11:35 schreef BenjaminFranklin het volgende:
    Ik heb dus nu ook beta 3 erop gezet... Maar mn 32bpp graphics werken nog steeds niet

    Ik heb onder misc de regel toegevoegd en alle tars uitgepakt en ze staan zelf ook nog in de data map. Ik weet het ff niet meer.. iemand suggesties?

    --EDIT--

    Ok hij doet het nu, maar alleen de -simple versie, de -anim versie niet. Maar zo groot is het verschil daartussen toch niet?
    Volgens mij hoef/ mag je die .tars niet uit( te )pakken.


    Een changelog voor 0.6.0 beta 3 heb ik ook nog niet kunnen vinden, maar meestal duurt dat een dagje voordat die ergens op tt-forums.net wordt geplaatst.

    [ Bericht 9% gewijzigd door vanOekelen op 16-01-2008 12:21:02 ]
      Lieve Belg woensdag 16 januari 2008 @ 14:10:45 #254
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56072919
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 12:11 schreef vanOekelen het volgende:


    Een changelog voor 0.6.0 beta 3 heb ik ook nog niet kunnen vinden, maar meestal duurt dat een dagje voordat die ergens op tt-forums.net wordt geplaatst.
    Als je nu gewoon eens in die zip kijkt:
    quote:
    0.6.0-beta3 (2008-01-16)
    ------------------------------------------------------------------------
    -Feature: Replaced fixed size custom name array. Names are now attached to their object directly and there is no limit to the amount of names (r11822)
    -Feature: Add drag-n-drop support to the raise/lower land tools. Land is raised/lowered at the start and the rest of the area levelled to match (r11759)
    -Feature: Add support for NewGRF's train 'tilt' flag. Trains with tilt capability (specific details are per NewGRF set) will be given a 20% speed limit bonus on curves (r11741)
    -Feature: Added sorting for cost, running costs and speed to road vehicles and ships build windows (r11710)
    -Feature: List neutral stations where the player has service in the station list too (r11670)
    -Feature: Check whether (some) characters are missing in the current 'font' for the 'currently' chosen language and give a warning when that does happen (r11646)
    -Feature: Support shore replacement via Action 5 (r11726)
    -Fix: When two NewGRFs 'fight' to define the same cargo it could happen that the strings are defined by one cargo and the 'action2' by another and when one assumes that both come from the same NewGRF [FS#1559] (r11862)
    -Fix: Recompute town population when removing a 'newhouses' grf, or when loading a game with missing 'newhouses' grfs [FS#1335] (r11855)
    -Fix: Road vehicle count was incorrect in network lobby window (r11844)
    -Fix: Mark dirty canal tile even in diagonal direction from flooded tile, draw correctly canal next to half flooded rail tile (r11843, r11838)
    -Fix: At least one instance of dmusic driver is needed for it to be registered and usable (r11826)
    -Fix: An articulated road vehicle could split up when it turned around at a corner and then would enter a drive through station at the next tile [FS#1627] (r11825)
    -Fix: Switch _screen to the output buffer and disable usage of 32bpp-anim animation buffer during giant screenshots [FS#1602] (r11813)
    -Fix: Do not crash trains when leaving depot to a very long track [FS#716] (r11802)
    -Fix: Take town rating into account when testing if a command can be executed [FS#1616] (r11795)
    -Fix: Reversing a train when loading at a station with an adjacent station in the same axis crashed [FS#1632] (r11794)
    -Fix: Group names got not deallocated in the command test run [FS#1614] (r11743)
    -Fix: Run window tick events when paused, so that news pop-ups and the about window still progress. For other windows the events are ignored when paused [FS#1319] (r11742)
    -Fix: Modify and possibly discard key events for code points in the unicode private use area [FS#1610] (r11740)
    -Fix: Set the new scroll position after zooming in instead of before, as the zoom will cancel it out [FS#1609] (r11739)
    -Fix: Do not reset loading indicator IDs when only reloading NewGRFs [FS#1574] (r11735)
    -Fix: Elrail merge gave elrail, monorail & maglev unintended speed bonuses for curves, as the bonus was based on the railtype index. The bonus is now specified by a property of the railtype (r11732)
    -Fix: Clear sprite override data before performing NewGRF wagon attach callback. This stopped the callback working for autoreplace and when moving wagons from train to train in a depot [FS#1582] (r11731)
    -Fix: If there are no houses that can be build in a specific year yet, force the houses with the earliest introduction year to be available [FS#1577] (r11727)
    -Fix: Make it impossible (for users) to circumvent the length checking of the NewGRF 'allow wagon attach' callback by moving several wagons at a time (r11724)
    -Fix: Do not put more than one Random() in function calls because parameter evaluation order is not guaranteed in the c++ standard [FS#1561] (r11716)
    -Fix: Do not allow player inauguration date on scenarios to be bigger than current year [FS#1569] (r11714)
    -Fix: Add more house string id ranges to MapGRFStringID so NewGRFs use the proper string ids (r11712)
    -Fix: Do not allow refitting flooded (destroyed) vehicles (r11707)
    -Fix: Trains could have sprites with wrong direction when reversing, also was inconsistent with save/load process [FS#1557] (r11705)
    -Fix: When removing buoys, return to water or canal depending on their owner (r11666)
    -Fix: Animation informations should not be copied from original industry tile spec, while doing an action 00, industry tile, prop 08 (r11665)
    -Fix: Do not allow modifying non-uniform stations when non-uniform stations are disabled [FS#1563] (r11659)
    -Fix: 'Initialised' NewGRFs could still be deactivated in the later 'activation' pass (r11650)
    -Fix: Vehicles were still followed when sold [FS#1541] (r11632)
    -Fix: Many viewports could crash the scenario editor [FS#1527] (r11629)
    -Fix: Popping from text reference stack must be done in a precise order. But some compiler (MSVC) over optimised it and inverted this order [FS#1532] (r11627)
    -Fix: There were still some cases where one could not build a tram track, but the tram could become blocked [FS#1525] (r11621)
    -Fix: Do not make crossing red behind depot the train is entering [FS#1531] (r11619)
    -Fix: Buoys are just waypoints, so don't allow load/unload/transfert for them (r11618)
    -Fix: Sometimes large values could go off the chart [FS#1526] (r11616)
    -Fix: Temperate banks can only be built in towns (over a house) (r11615)
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56073502
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 14:10 schreef Jump het volgende:
    Als je nu gewoon eens in die zip kijkt:
    Dan moet je die eerst downloaden, maar voor je iets download wil je toch weten wat er veranderd is?
    Bij normale programma's dan, bij OpenTTD is het altijd wel de moeite om een nieuwe versie te downloaden natuurlijk .
      woensdag 16 januari 2008 @ 17:05:31 #256
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56077572
    Maarten:
    1patch road_stop_on_town_road 1
    graag ;)
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      woensdag 16 januari 2008 @ 17:28:59 #257
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56078115
    Zo, mijn servers inclusief de Fok!server zijn ook weer geupdate
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 16 januari 2008 @ 19:34:51 #258
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56081353
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 17:05 schreef yorP het volgende:
    Maarten:
    [ code verwijderd ]

    graag
    HMM! Natuurlijk moet dat aan, ik dacht dat ik dat op alle servers aan gezet had....

    Dank.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 16 januari 2008 @ 19:41:27 #259
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_56081584
    quote:
    Ook weer geupdate
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_56139733
    ik zie veel van die mooie plaatjs van station aan een fabriek of kolenmijn. en dan ziet het station er ook zo uit.
    kan je dan met een 6.0.3 versie ook zo iets krijgen. of is dat alleen nightly. en waar kan ik die downloade voor 6.0.3
    ik type ook mar wat
      vrijdag 18 januari 2008 @ 21:39:29 #261
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56141132
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 20:45 schreef armmoetzaaier het volgende:
    6.0.3
    Wat is dat voor raar versienummer? Die ken ik nog niet!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_56141182
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 21:39 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Wat is dat voor raar versienummer? Die ken ik nog niet!
    pi_56142224
    moet het weer precies 0.6.0 beta 3
    ik type ook mar wat
      zaterdag 19 januari 2008 @ 08:52:10 #264
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56148277
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 20:45 schreef armmoetzaaier het volgende:
    ik zie veel van die mooie plaatjs van station aan een fabriek of kolenmijn. en dan ziet het station er ook zo uit.
    kan je dan met een 6.0.3 versie ook zo iets krijgen.
    Ja.
    quote:
    of is dat alleen nightly.
    Nee.
    quote:
    en waar kan ik die downloade voor 6.0.3
    Zie een paar posts terug van mij.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 19-01-2008 08:59:35 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 19 januari 2008 @ 09:25:46 #265
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56148403
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 22:18 schreef armmoetzaaier het volgende:
    moet het weer precies 0.6.0 beta 3
    Onder het motto, we zetten er ergens een 6 en een 3 in, en dan is het goed?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_56151477
    Vraagje,

    Als je bijv maar 36% ofzo transporteerd, moet je dan meer treinen inzetten?
    Maar er staat niet dat er nog zoveel kolen (bijv) staan te wachten...

    [ Bericht 48% gewijzigd door Lampje_NL op 19-01-2008 14:52:43 ]
    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
    pi_56155018
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 13:03 schreef Lampje_NL het volgende:


    Vraagje,

    Als je bijv maar 36% ofzo transporteerd, moet je dan meer treinen inzetten?
    Kort en simpel gezegd: Ja.
    quote:
    Maar er staat niet dat er nog zoveel kolen (bijv) staan te wachten...
    Dat is dus omdat je nog te weinig vervoert. Als je meer treinen inzet, zal de hoeveelheid aangeboden goederen ook toenemen.
      zaterdag 19 januari 2008 @ 17:10:44 #268
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56157045
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 13:03 schreef Lampje_NL het volgende:


    Vraagje,

    Als je bijv maar 36% ofzo transporteerd, moet je dan meer treinen inzetten?
    Maar er staat niet dat er nog zoveel kolen (bijv) staan te wachten...
    Het is het makkelijkste als je je treinen op full load zet. Als er dan geen trein meer staat te laden op het station, heb je er te weinig en moet je er eentje bij bouwen. Als je er drie of meer hebt die staan te laden, moet je er een aantal verwijderen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      Lieve Belg zaterdag 19 januari 2008 @ 20:16:47 #269
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56161575
    r11926 peter1138 2008-01-19 18:00:54 +0100 (Sat, 19 Jan 2008) 2 lines
    -Feature: Rivers. Graphics must be provided by NewGRF else rivers are drawn as canals. Rivers can currently only be placed with-in the scenario editor.


    Tof
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56164267
    Eeen vraagje want ik kom er niet uit
    Als je zoon Ro in Ro out ofzo station maakt

    Dan krijg je het zo: Station -> Grijs | -> Geel -
    Als ik dat doe dan krijg ik dat die Gele - op groen blijft en dat alles toch daar heen rijdt, en alles er achter vast loop

    Hoe moet ik het dan doen dat dat stoplicht ook op rood springt ?
    ik hoop dat jullie het snappen, anders teken ik het wel

    [ Bericht 0% gewijzigd door Lampje_NL op 19-01-2008 22:29:46 ]
    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
      Lieve Belg zaterdag 19 januari 2008 @ 23:40:32 #271
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56167273
    Teken het even
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 00:06:00 #272
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56167753
    Zijn er nog mensen die de Canadeese set met treinen gebruiken en dit tegenkomen als ze trams willen bouwen?

    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56167765
    Mijn Uber Pwn PhotoshopPaint Skills
    Edit: (Was even vergeten dat Kikkershack hier niet werkte XD)


    Wat voor singel moet op de kleur Blauw, Groen en Grijs ?
    Want als ik Grijs een Grijze | zet, op de Blauw een Gele - en bij de Groen uh ook Gele -
    En bijv de onder 5 zijn vol, en staat er nog steeds groen bij de Blauwe ? ..
    Hoe kan ik dat oplossen ?

    Hoop dat je het nu snapt XD anders probeer ik wel screenshot in TT te maken ^^

    [ Bericht 11% gewijzigd door Lampje_NL op 20-01-2008 00:13:11 ]
    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
      Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 00:15:15 #274
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56167942
    Zoiets



    Vooraan een gewoon entry signal. Bij de drie signalen op een rij zijn de twee buitenste met gele vlakjes, het binnenste met een wit
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56168135
    Oke Bedankt zal het eens proberen
    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
      zondag 20 januari 2008 @ 08:39:28 #276
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56171644
    Misschien makkelijk om te onthouden:
    voor de splitsing: 1x ctrl-klik;
    na de splitsing: 2x ctrl-klik.

    Als je moeilijk wil gaan doen met combo's (zoals de buitenste 2 seinen van de 3 naast elkaar), 3x ctrl-klik. Die combo's zijn zeg maar doorgeefluikjes voor de seinen erachter.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 20 januari 2008 @ 09:00:08 #277
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56171709
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 00:15 schreef Jump het volgende:
    Zoiets

    [ afbeelding ]

    Vooraan een gewoon entry signal. Bij de drie signalen op een rij zijn de twee buitenste met gele vlakjes, het binnenste met een wit
    Ik zou alleen die combo's in het midden 1-way maken en niet 2-way, want als je nog een kruising wil maken tussen die twee, gaat de ene combo de andere groenhouden.
    Exit presignals hoeven trouwens ook allang niet meer 2-way te zijn in openttd, het kan zelfs problemen geven als treinen niet door de uitgang kunnen en omkeren
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 20 januari 2008 @ 09:08:47 #278
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56171745
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 09:00 schreef yorP het volgende:
    Exit presignals hoeven trouwens ook allang niet meer 2-way te zijn in openttd
    Volgens mij alleen als je YAPF aan hebt. Maargoed, dat hebben de meesten dan ook wel.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 20 januari 2008 @ 12:02:50 #279
    130426 armmoetzaaier
    ik type me suf
    pi_56173661
    ik kan nog steeds niet die grf vinden voor die station. ik heb die newgrf gedownload. en daar zitten 4 mappen in die map zit dbsetxlw , newcargow, newshipsw, grvts, zit die daar tussen of heeft die aan andere naar. ik hoef alleen de naam te weten zoeken doe ik zelf wel.
    ik type ook mar wat
      Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 12:15:51 #280
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56173903
    Download deze pack eens: http://openttdcoop.ppcis.org/newgrfs/ottdc_grfpack_6.zip
    13.9MB aan grf's. Treinsets, stationnen, nieuw water, vliegtuigen, schepen, ...
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zondag 20 januari 2008 @ 12:19:16 #281
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56173976
    Pff... omdat je zo aandringt , hier:
    Industrial Stations Renewal
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 20 januari 2008 @ 12:30:38 #282
    130426 armmoetzaaier
    ik type me suf
    pi_56174214
    hartelijk bedankt.
    ik type ook mar wat
      zondag 20 januari 2008 @ 17:18:55 #283
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_56181769
    Even een vraagje.. Spelen jullie met of zonder concurrenten?
    Ik momenteel met, maar ze bouwen vreselijk irritant..
    pi_56181825
    Ik wouw zonder spelen, toch werden er 2 computer's 'gebouwt'
    Later maar gewoon over gekocht en alles verkocht en gesloopt

    Ik ben nu heerlijk bezig
    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
      zondag 20 januari 2008 @ 17:22:08 #285
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_56181841
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 17:21 schreef Lampje_NL het volgende:
    Ik wouw zonder spelen, toch werden er 2 computer's 'gebouwt'
    Later maar gewoon over gekocht en alles verkocht en gesloopt

    Ik ben nu heerlijk bezig
    Hoe lang duurt et voordat je ze kunt overkopen? Ben nu in 1960, maar kan mn tegenstanders niet opkopen..
    pi_56181864
    Geen flauw idee, kan je volgens mij ook ergens instellen (Opentdd)

    Maar ik begon in 2100 dus geen idee
    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
    pi_56182140
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 17:22 schreef Wurdsje het volgende:

    [..]

    Hoe lang duurt et voordat je ze kunt overkopen? Ben nu in 1960, maar kan mn tegenstanders niet opkopen..
    Als je aandelen kopen ofzo aan hebt staan dan kan je 5 jaar na oprichting van een bedrijf deze over kopen, als je genoeg geld hebt. Als het een gesavede multiplayer game is kan je niet meer dan 75% van een bedrijf overkopen en derhalve kom je daar zonder cheats niet vanaf (tenzij het bedrijf failliet gaat).

    Overigens is de oude "nieuwe AI" al een stukje minder irritatie opwekkend, deze bouwt alleen maar wegvoertuigen en kan soms voor een redelijke groei van steden zorgen.
    Een tijdje geleden was er ook vrij veel ontwikkeling voor de NoAI branch waar al wel redelijke resultaten mee behaalt werden, helaas is die ontwikkeling op een vrij laag pitje gezet...

    [ Bericht 22% gewijzigd door vanOekelen op 20-01-2008 17:40:47 ]
      zondag 20 januari 2008 @ 18:14:20 #288
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_56183030
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 17:23 schreef Lampje_NL het volgende:
    Geen flauw idee, kan je volgens mij ook ergens instellen (Opentdd)

    Maar ik begon in 2100 dus geen idee
    Hmmz ik zal eens even zien.. Na 10 jaar ben ik zelf namelijk al schuldenvrij maar kan mn concurrenten niet overnemen..

    Edit: nog maar even een vraagje nu ik toch bezig ben..

    Hoe groot is de map waarmee jullie spelen?

    [ Bericht 9% gewijzigd door Wurdsje op 20-01-2008 19:02:59 ]
    pi_56184607
    Wachtend: 18.000 Ton kolen

    En heb al dikke file met treinen
    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
      Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 19:33:15 #290
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56184765
    Hoeveel productie heb je dan wel niet per maand? Of speel je met zo van die mini treintjes
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56184964
    Treinen van 14 Lang
    Maar ik stuur meerdere treinen van andere kolenmijnen naar dat station en dan overladen

    Edit:
    Weet probleem al, dat onderhoud van de Treinen maakt opstopping, dus moet even die depots anders zetten

    [ Bericht 35% gewijzigd door Lampje_NL op 20-01-2008 19:49:23 ]
    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
      Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 20:08:44 #292
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56185797
    Even een nieuw screenshot momentje van een nieuw spel dat ik gestart ben.


    Het eerste passagiersstation. Hier eindigen twee lijnen, maar alreeds drie stations gebouwd en grond gekocht voor een eventueel vierde platform. Een Canadeese T12-10-4 'Selkirk' vertrekt juist, terwijl een andere aan het wachten is op perron 2.


    Een andere locomotief die door het spoorbedrijf gebruikt wordt, is de 2-10-2 'Santa Fe'. Deze wordt vooral ingezet voor het goederen transport, hier te zien met 17 kleine koolwagentjes.


    Hier niet volledig te zien, maar hetzelfde type locomotief wordt ook gebruikt om boomstammen te vervoeren van het bos naar de zagerij.


    Terwijl je hier een lege trein ziet die terugrijdt naar het station uit de vorige screenshot. Op deze lijn rijden er momenteel zo'n 4 treinen. Eerst wou het bedrijf deze lijn geėlektrificeerd hebben om zo de nieuwe elektrische locomotieven te testen, maar deze bleken nog niet instaat te zien om zware goederentreinen te trekken. De plannen zijn voorlopig opgeborgen, maar er gaan geruchten de ronde dat er binnenkort een kort testspoor komt tussen twee kleine steden.


    De eerste tramroute is ook aangelegd. Hier werd aanvankelijk gedacht om de lijn uit te breiden naar de dichtstbijzijnde stad, maar deze ligt aan de andere kant van het meer. De kosten voor de brug konden wel opgehoest worden door het bedrijf, maar men heeft afgezien van de bouw er van. Aan de andere kant van het meer zijn wel al de werken gestart om de lijn verder te trekken naar de andere stad. Het is wachten op trams die een hogere snelheid kunnen halen en meer passagiers kunnen vervoeren dan deze 'Brush Class'.


    Een nieuwe stad werd aangesloten op het netwerk, hierbij is gekozen voor slechts 1 spoor verder te trekken. Als later blijkt dat er veel passagiers opstappen in deze stad wordt de verdubbeling van de lijn doorgetrokken tot in het station. In de stad is al een petitie gestart om de twee-uur dienst te vervangen voor een trein elk uur. Het bedrijf heeft het voorstel momenteel in overleg.


    Op een andere plaats is een 'experimentele' tramlijn gelegd. Hier test het bedrijf prototypes van trams uit. Veel kan hier niet over gezegd worden, aangezien het goede informatie zou zijn voor de concurrenten (die toch niet in het spel zitten ).


    De andere kant van de 'experimentele' tramlijn. Het onderzoek focused hem vooral op de spreiding van de trams. Hoe verhoudt de afstand van de trams zich als ze enkel tussen een zeer drukke en een zeer kalme halte rijden.


    Dit laatste beeld is enkel voor de investeerders. Zo te zien hebben we elk jaar al kunnen afsluiten met een positief kassaldo, en zitten we voorlopig goed bij kas. De komende jaren gaan zware jaren worden aangezien er grote expansies op de planning staan. Zo zouden er in de komende vijf jaar maar liefst 20 nieuwe stopplaatsen geopend worden. We zullen moeten afwachten als dit waar is, al is op sommige plaatsen wel an een bouwvergunning aangevraagd, op sommige plaatsen zijn al enkele huizen gesloopt die in de weg zouden staan voor het station dat er zou komen. De inwoners van deze huizen hebben een magere compensatie gekregen, zij mogen de komende drie jaar gratis rijden om het ganse net, maar hun station komt er misschien maar over vier jaar.


    Enkduinen was bereidt om een station te laten bouwen aan de rand van de stad. Het gemeentebestuur had gehoord van de geruchten om een testlijn te bouwen met elektrische treinen en wou dan graag deze primeur van het land hebben. Het bedrijf wou het enkel als de stad meebetaalde in de bouw van het station, en zo geschiede. De gemeente betaalde 30% van de totale kosten en het bedrijf begon aan de bouw en exploitatie van de eerste geėlektrificeerde lijn. Als locomotief werd gekozen voor het prototype van de 'Z1a'. Vier passagierswagonnen van tweede klas werden tevens aangepast. De trein heeft een capaciteit van 160 reizigers en dit aantal zou voldoende moeten zijn voor de komende jaren. Als de test positief is, zal er een tweede geėlektrificeerde lijn komen. Deze zal van Purmezijlen (zie eerste screenshot) lopen naar een nog niet verbonden stad.


    Volgende keer nog enkele screenshots
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56186764
    Wat gebeurd er als je al je treinen verkoopt?
    Juist dit:

    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
      zondag 20 januari 2008 @ 20:57:26 #294
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56187060
    @Lampje:
    @Jump: Je treinen rijden links
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 20 januari 2008 @ 21:26:32 #295
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56187722
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 20:08 schreef Jump het volgende:
    Even een nieuw screenshot momentje van een nieuw spel dat ik gestart ben.


    [...]

    Volgende keer nog enkele screenshots
    Mooie bijschriften, toch sneu voor die inwoners waarvan de huizen gesloopt zijn .
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 21:35:12 #296
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56187946
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 20:57 schreef Merovingian het volgende:
    @Lampje:
    @Jump: Je treinen rijden links
    Jah, zoals in Belgiė hé
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56188750
    Jump, waarom spreek je steeds over je eigen bedrijf in de derde persoon? Leef je je zo erg in?
      Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 22:05:12 #298
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56188874
    Nee, ik wou het gewoon als derde persoon vertellen. Het leest toffer op die manier
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zondag 20 januari 2008 @ 22:12:01 #299
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56189054
    Nou, het is een leuk stukje Jump
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 20 januari 2008 @ 22:16:06 #300
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56189181
    Op zich alleen jammer dat relatief weinig mensen het zullen lezen aangezien dit topic over 1 post vol is, zie ik net

    Ik ga naar bed, wie hem vol maakt mag deel 19 starten
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 22:22:01 #301
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56189365
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')