Ooit gehoord van interpunctie? Dit is geen PUB...quote:Op woensdag 26 december 2007 12:45 schreef ttd_knol het volgende:
wat is een geadviseerd aantal wagons per trein ik heb nu elke keer het hele rijdje vol 10 intotaal d8 ik maar met baan wissels word dat zolang hoeveel hebben jullie
wat is interpunctiequote:Op woensdag 26 december 2007 19:25 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ooit gehoord van interpunctie? Dit is geen PUB...
Hoofdletters, komma's punten. Aanhalingstekensquote:
http://users.skynet.be/florisjan/ttd/ttrs.html ik heb geen idee of die in het coop pack zitten wat is dat eigenlijkquote:Op woensdag 26 december 2007 14:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
wat is de beste/mooiste building replace grf set? En zit die ook in de coop pack?
Ziet er leuki uitquote:Op donderdag 27 december 2007 10:12 schreef ttd_knol het volgende:
[..]
http://users.skynet.be/florisjan/ttd/ttrs.html ik heb geen idee of die in het coop pack zitten wat is dat eigenlijk
Kun je die packs ook in OpenTTD gebruiken? Want ze hebben het wel over een speciale TTDpatch die je nodig zou hebbenquote:Op donderdag 27 december 2007 10:41 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ziet er leuki uitiemand nog meer packs
? ik vraag me namelijk af hoeveel verschillende stad soorten er nu zijn
(Qua graphics)
misschien moet je wel een aparte grf ervoor downloaden en installeren ik weet het ook niet zeker maar dat zou een mogelijkheid kunnen zijn of misschien kun je het gewoon ergens veranderen bij instellingen en dan de configure patches of hoe dan ook hangt er natuurlijk van af welke taal je hebt anders staat het er in een andere taal dat weet ik ook niet precies en met die schepen daar moet je waarschijnlijk gewoon zorgen dat die naar een dok gaan waar vis wordt verzameld alhoewel ik zelf daar nog niet mee heb gespeeld dus het zal wel iets nieuws zijn maar het lijkt me logisch dat het precies hetzelfde werkt als met alle andere goederen die je moet vervoeren nou ik zou zeggen veel succes ermee dagquote:Op donderdag 27 december 2007 16:05 schreef ttd_knol het volgende:
waar staat dat je moreairports on kan zetten ofzo, want ik heb een grf daar staat een wit driehoekje achter met een rode omlijning en een uitroepteken erin als ik daar op klik. geeft hij aan dat de grf is gebouwd voor more airports on
en nog de vraag hoe zet je bij een schip fish laden in zijn orders
nee fish werkt niet zo helaas het zit midden in het water dus ik dacht het werkt net als een olieplatform maar helaas is ook dat niet het gevalquote:Op donderdag 27 december 2007 16:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
met die schepen daar moet je waarschijnlijk gewoon zorgen dat die naar een dok gaan waar vis wordt verzameld alhoewel ik zelf daar nog niet mee heb gespeeld dus het zal wel iets nieuws zijn maar het lijkt me logisch dat het precies hetzelfde werkt als met alle andere goederen die je moet vervoeren nou ik zou zeggen veel succes ermee dag
De manier van typen in de post ervoor, valt je niks op?quote:
Ikweets, te lui om het eruit te halen.quote:BTW, de link naar een afbeelding die je in je sig hebt staan loopt dood.
Nee, ik zag geen leestekens, dan sla ik hem meteen overquote:Op donderdag 27 december 2007 17:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
De manier van typen in de post ervoor, valt je niks op?
quote:Op donderdag 27 december 2007 18:18 schreef ttd_knol het volgende:
MaxMark en ik hadden beiden geen leestekens, maar ik ben het niet gewend om op de computer met leestekens te werken.
^ is die goed^
Ik zou zeggen: probeer het eens. Ten eerste is dat prettiger voor de lezers thuis, ten tweede zul je toch een keer moeten opgroeien en volwassen worden. Als ik mensen moet aannemen, en sollicitanten gebruiken in hun cv dezelfde schrijfstijl als jij, zullen ze vrij snel in de papierversnipperaar belandenquote:Op donderdag 27 december 2007 18:18 schreef ttd_knol het volgende:
MaxMark en ik hadden beiden geen leestekens maar ik ben het niet gewend om op de computer met leestekens te werken
Dat had ik al doorquote:
quote:Op donderdag 27 december 2007 19:00 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: probeer het eens. Ten eerste is dat prettiger voor de lezers thuis, ten tweede zul je toch een keer moeten opgroeien en volwassen worden. Als ik mensen moet aannemen, en sollicitanten gebruiken in hun cv dezelfde schrijfstijl als jij, zullen ze vrij snel in de papierversnipperaar belanden
ja ok maar ik ben nog maar 14 dat komt wel als ik examen ga doen en zo
[..]
Dat had ik al door![]()
Geen nieuwe seintjes, maar in 0.6 hebben ze besloten om voor 1975 altijd semaforen te gebruiken in plaats van lichtseinen. Dit kun je zelf in de patch settings wijzigen.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:18 schreef Miesjel het volgende:
Hoe zit het met de nieuwe seintjes? Ik ga de OP nog even doorspitten, maar in 6 zien ze er anders uit.
Nee, die is taalkundig gezien nog steeds niet goed. Quote-kundig ook nietquote:
Ik heb er al jaren meegespeeld en ook wel met de ns treinset maar zoals jij over de papierfabriek zegt is ook met de ns trein set.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Nee, die is taalkundig gezien nog steeds niet goed. Quote-kundig ook niet
Maar om maar ontopic te blijven, kun je die grf's niet op de centrale site vinden?
Dock bouwen. Dus een klein stukje land ophogen naast de fishing grounds en een Dock neerpleurenquote:Op donderdag 27 december 2007 12:22 schreef ttd_knol het volgende:
hoe moet je laden met fish?
En dan valt natuurlijk nog te betwisten of een smilie het juiste leesteken is aan het einde van een zin. Volgens mij eerst een punt, dan een smilie.quote:Op donderdag 27 december 2007 19:00 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: probeer het eens. Ten eerste is dat prettiger voor de lezers thuis, ten tweede zul je toch een keer moeten opgroeien en volwassen worden. Als ik mensen moet aannemen, en sollicitanten gebruiken in hun cv dezelfde schrijfstijl als jij, zullen ze vrij snel in de papierversnipperaar belanden
[..]
Dat had ik al door![]()
Bij mij ook.quote:Op donderdag 27 december 2007 22:49 schreef MaxMark het volgende:
Smilies vervangen bij mij ook altijd de punt. Anders vind ik het zo lelijk staan
Dan altijd nog eerst de smilie, daarna de puntquote:Op donderdag 27 december 2007 22:48 schreef maartena het volgende:
[..]
En dan valt natuurlijk nog te betwisten of een smilie het juiste leesteken is aan het einde van een zin. Volgens mij eerst een punt, dan een smilie.
quote:Op donderdag 27 december 2007 23:51 schreef ttd_knol het volgende:
[..]
Even on-topic![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zijn geen smillies maar emoticons
Sorry ik was even in de war dit is de emoticon ;-) en dit is de smiliequote:Op donderdag 27 december 2007 23:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
![]()
Zie hier de Fok!wiki. Beide benamingen zijn correct.
Ik neem ze één voor één over, meestal. En dan ga ik proberen de overgenomen lijnen wat rendabeler te maken.quote:Op vrijdag 28 december 2007 00:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe doen jullie dat als jullie alleen verder gaan met een gesavede multiplayer game?
Verwijderen jullie dan langzaam al jullie tegenstanders van het veld of wat doen jullie?
Ik doe dat niet vaak maar als ik verder ga met een gesavede multiplayer game laat ik meestal alleen de bussen en heel soms de vliegtuigen over, spoor vernietig ik meestal omdat de stijl waarin het gebouwd is vaak totaal incompatible (voor het bouwen van één groot netwerk) is met de mijne. Bussen zijn altijd handig omdat ze de steden zo lekker snel laten groeien.quote:Op vrijdag 28 december 2007 00:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe doen jullie dat als jullie alleen verder gaan met een gesavede multiplayer game?
Verwijderen jullie dan langzaam al jullie tegenstanders van het veld of wat doen jullie?
Idd, vooral dat laatste.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:32 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ik doe dat niet vaak maar als ik verder ga met een gesavede multiplayer game laat ik meestal alleen de bussen en heel soms de vliegtuigen over, spoor vernietig ik meestal omdat de stijl waarin het gebouwd is vaak totaal incompatible (voor het bouwen van één groot netwerk) is met de mijne. Bussen zijn altijd handig omdat ze de steden zo lekker snel laten groeien.
Maglev : 2022quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:30 schreef RayMania het volgende:
In OpenTTD; wanneer wordt monorail beschikbaar en wanneer het spoor na de monorol (jaartal)? Ik heb nu die elektrische, maar wil monorail.
Je kan wel oneindig doorspelen ja.quote:En kun je oneindig doorspelen of is het na een bepaald jaartal over en uit?
Volgens mij komt de monorail in 2001. Maglev weet ik niet precies, 2015 ofzo. Het spel eindigt officieel in 2030, maar daarna kun je gewoon doorspelen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:30 schreef RayMania het volgende:
In OpenTTD; wanneer wordt monorail beschikbaar en wanneer het spoor na de monorol (jaartal)? Ik heb nu die elektrische, maar wil monorail.
En kun je oneindig doorspelen of is het na een bepaald jaartal over en uit?
1998quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:30 schreef RayMania het volgende:
In OpenTTD; wanneer wordt monorail beschikbaar
2020quote:en wanneer het spoor na de monorol (jaartal)?
Je kan oneindig doorspelen.quote:Ik heb nu die elektrische, maar wil monorail.
En kun je oneindig doorspelen of is het na een bepaald jaartal over en uit?
Hoe doe je dat overnemen?quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:24 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik neem ze één voor één over, meestal. En dan ga ik proberen de overgenomen lijnen wat rendabeler te maken.
Dat in passen in mijn netwerk zal wel gaan lukken als ik een paar lijnen aanpasquote:Op vrijdag 28 december 2007 11:32 schreef vanOekelen het volgende:
Ik doe dat niet vaak maar als ik verder ga met een gesavede multiplayer game laat ik meestal alleen de bussen en heel soms de vliegtuigen over, spoor vernietig ik meestal omdat de stijl waarin het gebouwd is vaak totaal incompatible (voor het bouwen van één groot netwerk) is met de mijne. Bussen zijn altijd handig omdat ze de steden zo lekker snel laten groeien.
Koop ze over als ze falliet gaan :-). Neem even de controle over het betreffende bedrijf over via het cheat menuutje, stuur al het geld naar je eigen bedrijf of vernietig het geld door een stuk zee te buldozen (eventueel meerdere keren), zet alle voertuigen even stil, en wacht een paar jaartjes, dan kan je het bedrijf voor een paar euro overkopenquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens de OpenTTD wiki kan ik ook niet meer dan 75% overnemen omdat het een multiplayer game is.
Weet iemand een workaround?
Waar bij de patches?quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:01 schreef MaxMark het volgende:
Volgens mij kun je bij de patches gewoon instellen dat je aandelen kunt kopen en dus bedrijven overnemen? Ik kon altijd gewoon tot de 100% overkopen.
Bij mij is dat nog altijd 2050 geweest 100 jaar spelen vanaf 1950 tot 2050 daarna heb ik ontdekt dat je een scenario in 1921 kan laten beginnen en in openttd nog veel meer.quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het spel eindigt officieel in 2030, maar daarna kun je gewoon doorspelen.
Anders lees je de OP even door.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:55 schreef ttd_knol het volgende:
Is er iemand die een openttd versie van het scenario van Nederland heeft
In OpenTTD kun je een spel laten doorgaan tot het jaar 4999999, en ik heb al eens uitgerekend dat dat ong. 67 jaar duurt in echte jaren, dus je kunt tot na je pensioen met hetzelfde scenario blijven spelen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:59 schreef ttd_knol het volgende:
Bij mij is dat nog altijd 2050 geweest 100 jaar spelen vanaf 1950 tot 2050 daarna heb ik ontdekt dat je een scenario in 1921 kan laten beginnen en in openttd nog veel meer.
Als een spel gestart is als multiplayer, dan gelden andere regels. Zo neemt de AI niet de bestaande spelers over, maar blijven ze gewoon "dummy" bedrijven. Ook kun je ze inderdaad niet overnemen en houdt het op bij 75%.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens de OpenTTD wiki kan ik ook niet meer dan 75% overnemen omdat het een multiplayer game is.
Weet iemand een workaround?
Wat is een op?quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:06 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Anders lees je de OP even door.
Dan ga ik toch maar voor de optie om met de cheat (van bedrijf wisselen enzo) alles te verwijderen en dan de bedrijven bankroet te laten gaan.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Als een spel gestart is als multiplayer, dan gelden andere regels. Zo neemt de AI niet de bestaande spelers over, maar blijven ze gewoon "dummy" bedrijven. Ook kun je ze inderdaad niet overnemen en houdt het op bij 75%.
Moraal van het verhaal is eigenlijk dat je geen Multiplayer spel stand-alone moet gaan spelen, althans niet voor een lange tijd.
Je kunt de savegame wel in je eigen, interne server laden, en zodoende bedrijven verwijderen etc.
Anders lees je de Fok!wiki even door.quote:
Wat is een fok!wiki?quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:13 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Anders lees je de Fok!wiki even door.
Dat is een ikiw!kof maar dan andersom.quote:
Waarom niet gewoon verwijderen? Ff laden in een server die je zelf kan starten, en dan reset_company # in de console tikken... Gaat stuk snellerquote:Op vrijdag 28 december 2007 18:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan ga ik toch maar voor de optie om met de cheat (van bedrijf wisselen enzo) alles te verwijderen en dan de bedrijven bankroet te laten gaan.
Lees dit topic eens door.quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:27 schreef ttd_knol het volgende:
Ja die heb ik al gezien maar als je mijn eerdere posts in dit topic hebt gelezen weet je dat ik er 1 zoek die 90°C is gedraaid van die
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:29 schreef Merovingian het volgende:
Waarom niet gewoon verwijderen? Ff laden in een server die je zelf kan starten, en dan reset_company # in de console tikken... Gaat stuk sneller
Daar dacht je hier anders nog anders over..... en dat is alleen uit DIT topicquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:42 schreef yorP het volgende:
ttdknol: En ook voor veertienjarigen is interpunctie verplicht.
Je bedoelt de trambaantjes? Die zijn pas te bouwen als je er tenminste een tram beschikbaar is, standaard zitten er (nog?) geen trams in OpenTTD, om ze toch te kunnen gebruiken die je een NewGrf met trams te laden, bijvoorbeeld deze.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:54 schreef Miesjel het volgende:
Wat doet de tweede stap in wegenbouw? Ik heb nog niet gezien dat ik het kon gebruiken.
Tja dan sla je ze maar over hé en je hebt zelf een spelfout nooit een "en'' aan het begin van een zinquote:Op zaterdag 29 december 2007 17:35 schreef Merovingian het volgende:
Ach jongens, het hoeft ook niet perfect te zijn, als het maar een beetje leesbaar is. En die posts van ttdknol zijn dat gewoon niet.
Tja, dan sla je ze maar over hč, en je hebt zelf een spelfout: nooit een "en'' aan het begin van een zin.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:45 schreef ttd_knol het volgende:
[..]
Tja dan sla je ze maar over hé en je hebt zelf een spelfout nooit een "en'' aan het begin van een zin
quote:Op zondag 30 december 2007 01:51 schreef maartena het volgende:
Sjongejonge, ZEIK nou eens niet zo over of iemand wel of niet leestekens gebruikt of hoofdletters....
Als je je ergert aan de schrijfstijl van een bepaalde post of poster....
LEES ZE DAN GEWOON NIET!
Alle treinen naar depot sturen, daarna alle treinen verkopen, vervolgens in 1x via een extra kijkvenster de hele map rails naar maglev ombouwen, en tot slot nieuwe treinen bouwen is bij mijn weten de snelste manier.quote:Op zondag 30 december 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe kun je makelijk treinen om bouwen van Electra naar Maglev?
Maar dat houdt dus ook in dat je ze nieuwe orders moet geven?quote:Op zondag 30 december 2007 10:59 schreef Merovingian het volgende:
Alle treinen naar depot sturen, daarna alle treinen verkopen, vervolgens in 1x via een extra kijkvenster de hele map rails naar maglev ombouwen, en tot slot nieuwe treinen bouwen is bij mijn weten de snelste manier.
Je kan in ieder geval niet treinen vervangen van elektrisch naar maglev. Je zal ze moeten verkopen en nieuwe moeten kopen. Zolang er nog elektra treinen in je depot staan, zal deze ook niet geupgrade worden naar maglevdepot.
Voor Maglev klopt niet het is bij mij 2022quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:36 schreef Merovingian het volgende:
2020
Wat ik altijd doe, ik verwijder de oude treinen nog NIET. Ik bouw altijd een nieuw depot naast het huidige waar de oude treinen inzitten en dan bouw ik ze in het nieuwe depot na en kopieer dan eenvoudigweg de orders. Als ik alle treinen in een depot heb 'gekopieerd' in mijn monorail/maglev-depot, dan pas verwijder ik ze. Op die manier hou je precies dezelfde dienstregeling als je voorheen had.quote:Op zondag 30 december 2007 11:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar dat houdt dus ook in dat je ze nieuwe orders moet geven?
Dat heb ik nu ook gedaan maar is wel een behoorlijke klus met een trein of 40quote:Op zondag 30 december 2007 11:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe, ik verwijder de oude treinen nog NIET. Ik bouw altijd een nieuw depot naast het huidige waar de oude treinen inzitten en dan bouw ik ze in het nieuwe depot na en kopieer dan eenvoudigweg de orders. Als ik alle treinen in een depot heb 'gekopieerd' in mijn monorail/maglev-depot, dan pas verwijder ik ze. Op die manier hou je precies dezelfde dienstregeling als je voorheen had.
800 Treinen wat voor Netwerk heb je dan gebouwdquote:Op zondag 30 december 2007 13:45 schreef vanOekelen het volgende:
Ach, 40 is niets, ik heb savegames gehad waar ik >800 treintjes moest aanpassen... Daarom begin ik meestal maar gewoon pas in 2022 of ik blijf gewoon doorgaan met normale treinen.
En monorail is natuurlijk helemaal geen optie om voor te gaan upgraden...
Uiteraard alleen als je 1 groot netwerk hebt. Ik heb soms nog wat losse lijntjes liggen (kool, test, enz), dus dan werkt het 1-depot-principe niet helemaal.quote:Op zondag 30 december 2007 17:46 schreef armmoetzaaier het volgende:
* alle treinen in het depot
* rails vervangen
* 1 depot maken (als je 1 netwerk heb gebouwd natuurlijk.
* alle trein soorten. 1 keer maken en een stuk of 10 keer kopieren (zonder order)
* dan alle depots langs gaan en orders kopieren. (en meer treinen kopieren als nodig is)
best vaak omgebouwd en na vele dingen proberen is dit het snelste.
Shame on youquote:Op maandag 31 december 2007 00:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Uiteraard alleen als je 1 groot netwerk hebt. Ik heb soms nog wat losse lijntjes liggen (kool, test, enz), dus dan werkt het 1-depot-principe niet helemaal.
Heb ook een netwerk maar heb wel een los lijntje liggen want dat zorgde voor wat problemen bij een station. Maar dat moet ik nog om bouwen daar heb ik nu de ruimte / aansluitingen voorquote:
Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruikenquote:Op zaterdag 29 december 2007 18:45 schreef poehej het volgende:
Ik ben nu ook heel wat speljaren bezig met mijn bedrijfje.
Ik heb ongeveer 70.000.000.000 winst per jaar.. Na een lange tijd is die inflatie niks meer aan.
Totale wereldpopulatie: 44.700.000
Grootste stad: 509.000
Screentje:(klikbaar)
[ afbeelding ]
*kuch, kuchquote:Op maandag 31 december 2007 14:23 schreef Jump het volgende:
[..]
Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruiken
Wat bedoel je precies??quote:Op maandag 31 december 2007 14:23 schreef Jump het volgende:
[..]
Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruiken
Nouja, ik zie toch gewoon een lange rij treinen die aan het aanschuiven is, misschien is het screenshotop het verkeerde moment genomen.quote:Op maandag 31 december 2007 14:38 schreef yorP het volgende:
[..]
*kuch, kuch
Dat is allang niet meer zo, al sinds de introductie van NPF niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |