Wat bedoel je precies??quote:Op maandag 31 december 2007 14:23 schreef Jump het volgende:
[..]
Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruiken
Nouja, ik zie toch gewoon een lange rij treinen die aan het aanschuiven is, misschien is het screenshotop het verkeerde moment genomen.quote:Op maandag 31 december 2007 14:38 schreef yorP het volgende:
[..]
*kuch, kuch
Dat is allang niet meer zo, al sinds de introductie van NPF niet meer.
Ik wou al zeggenquote:Op maandag 31 december 2007 15:16 schreef Jump het volgende:
[..]
Nouja, ik zie toch gewoon een lange rij treinen die aan het aanschuiven is, misschien is het screenshotop het verkeerde moment genomen.
Edit: en ik zie nu pas dat er op de rest van de perrons ook treinen staan, stomme kleuren
Productie gaat altijd al enigzins omhoog zodra je er begint te vervoeren. Je kunt het ook kunstmatig drastisch vermeerderen dmv het cheatmenu.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:00 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het ook mogelijk om bedrijven meer te laten produceren.
OpenTTD Developers Blog - Industry Production Ratequote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:00 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het ook mogelijk om bedrijven meer te laten produceren.
Je kunt er niet schuin overheen bouwen, je kunt wel over schuin spoor heenbouwen nu.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom kan ik niet schuin over sporen, bruggen heenbouwen? Dat kon toch met openttd?
Schuine bruggen bouwen kan niet, bruggen bouwen over schuine stukken rails kan tegenwoordig wel, maar daar heb je de 0.6.0 beta's of een niet al te oude nightly build voor nodig.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom kan ik niet schuin over sporen, bruggen heenbouwen? Dat kon toch met openttd?
Zoiets (voor het laatst gesaved in openTTD 0.6.0 beta 2, dus tenminste die heb je nodig om hem te kunnen laden.) Alleen hier heb ik gelukkig nog wel een tijdje te gaan voordat maglev beschikbaar komt.quote:Op zondag 30 december 2007 14:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
800 Treinen wat voor Netwerk heb je dan gebouwd
Heb je enkele screenshots van jouw spel?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:00 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zoiets (voor het laatst gesaved in openTTD 0.6.0 beta 2, dus tenminste die heb je nodig om hem te kunnen laden.) Alleen hier heb ik gelukkig nog wel een tijdje te gaan voordat maglev beschikbaar komt.
Edit:
Hier staat een versie zonder de NewGRFs (verder precies dezelfde savegame, alleen nu even gesaved zonder de mooie bomen van SAC en het generic tramset (die nog niet gebruikt was)).
Zoek eens op gfrcrawler voor nieuwe stationsquote:Op zaterdag 5 januari 2008 07:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe krijg je die aparte stations voor verschillende fabrieken??
Weet ik ook niet, maar bij bijna alle knoppen krijg je met rechtsklikken een omschrijving van hun functie. Probeer dat eens uit zou ik zeggen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:07 schreef Jump het volgende:
[ afbeelding ]
Wat betekend dat vierde icoontje aan de linkerkant? Dat dat zo apart staat.
Was dat niet "Groep uitsluiten van autoreplace"?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:07 schreef Jump het volgende:
[ afbeelding ]
Wat betekend dat vierde icoontje aan de linkerkant? Dat dat zo apart staat.
Even over die achterste 4 sporen. Ze gaan eerst omhoog de berg op, dan omlaag een tunnel door, dan weer omhoog, en dan weer omlaag voor de volgende tunnel...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:54 schreef yorP het volgende:
[..]
Was dat niet "Groep uitsluiten van autoreplace"?
Nog even een screenshotje van de huidige #coop game:
[ link | afbeelding ]
Volgens mij willen ze in de coop-games terraforming minimaliseren...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Even over die achterste 4 sporen. Ze gaan eerst omhoog de berg op, dan omlaag een tunnel door, dan weer omhoog, en dan weer omlaag voor de volgende tunnel...
Dit had je ook gewoon allemaal op 1 niveau kunnen houden..
Openttd voor iPhone en iPod Touch.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:23 schreef poehej het volgende:
Vet ik draai nu openttd op mn iPod Touchlekker spelen in de trein!!
Euh, als je de nieuwste nightly of RC draait, heb je al een versie die 32bpp ondersteunt. Kwestie van graphics downloaden en aanzetten.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:18 schreef BenjaminFranklin het volgende:
kun je je spel converteren in 32 bbp?
En trouwens, wie wil er binnenkort een keer op de server een game starten? dat we een fokmeet hebben met TTD op de server?
Groet,
BF
Ik vind het niksquote:Op zondag 13 januari 2008 18:02 schreef Merovingian het volgende:
Nog weer even een leuk plaatje van 32bpp
[ afbeelding ]
1 |
maak er 32pbb-anim vanquote:Op maandag 14 januari 2008 16:50 schreef Merovingian het volgende:
Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
[ code verwijderd ]
Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.
Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.
Ik zal bovenstaande ook even aan de OP toevoegen
Animaties zijn toch ook graphics?quote:
Maar goed dat het een optie isquote:
Met de 32bpp-anim blitter animeert hij ook de kleuren(olieraffinaderij vuur effect, waterkleur, etc...)quote:Op maandag 14 januari 2008 17:09 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Animaties zijn toch ook graphics?
En dat die graphics nog zwaar WIP zijn.quote:Op maandag 14 januari 2008 17:27 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Maar goed dat het een optie is
Heb je de regel wel onder [misc] gezet?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 02:34 schreef BenjaminFranklin het volgende:
ok ik snap er geen reet van. Ik heb de .tar files gedownload, in mn data map gezet (waar OpenTTD) is geinstalled.
Daarna cfg geopend en regel toegevoegd.
Ik heb 0.6 beta 2, dat zegt het programma zelf, maar het werkt nog steeds niet... moet je de .tar's uitpakken? Het is erg frustrerend wanneer het niet werkt en heb gegoogled, maar niemand anders heeft een probleem met het te laten werken.![]()
en mn newgrf's werken wel.
![]()
Lees de OP.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:42 schreef escape_nl het volgende:
Is er een pagina waar de seinen enz goed worden uitgelegd?
Ik snap er nog steeds niets van en om veel sporen naast elkaar te leggen schiet ook niet op.
Servers updatedquote:
Volgens mij hoef/ mag je die .tars niet uit( te )pakken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:35 schreef BenjaminFranklin het volgende:
Ik heb dus nu ook beta 3 erop gezet... Maar mn 32bpp graphics werken nog steeds niet![]()
![]()
Ik heb onder misc de regel toegevoegd en alle tars uitgepakt en ze staan zelf ook nog in de data map. Ik weet het ff niet meer.. iemand suggesties?
--EDIT--
Ok hij doet het nu, maar alleen de -simple versie, de -anim versie niet. Maar zo groot is het verschil daartussen toch niet?
Als je nu gewoon eens in die zip kijkt:quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:11 schreef vanOekelen het volgende:
Een changelog voor 0.6.0 beta 3 heb ik ook nog niet kunnen vinden, maar meestal duurt dat een dagje voordat die ergens op tt-forums.net wordt geplaatst.
quote:0.6.0-beta3 (2008-01-16)
------------------------------------------------------------------------
-Feature: Replaced fixed size custom name array. Names are now attached to their object directly and there is no limit to the amount of names (r11822)
-Feature: Add drag-n-drop support to the raise/lower land tools. Land is raised/lowered at the start and the rest of the area levelled to match (r11759)
-Feature: Add support for NewGRF's train 'tilt' flag. Trains with tilt capability (specific details are per NewGRF set) will be given a 20% speed limit bonus on curves (r11741)
-Feature: Added sorting for cost, running costs and speed to road vehicles and ships build windows (r11710)
-Feature: List neutral stations where the player has service in the station list too (r11670)
-Feature: Check whether (some) characters are missing in the current 'font' for the 'currently' chosen language and give a warning when that does happen (r11646)
-Feature: Support shore replacement via Action 5 (r11726)
-Fix: When two NewGRFs 'fight' to define the same cargo it could happen that the strings are defined by one cargo and the 'action2' by another and when one assumes that both come from the same NewGRF [FS#1559] (r11862)
-Fix: Recompute town population when removing a 'newhouses' grf, or when loading a game with missing 'newhouses' grfs [FS#1335] (r11855)
-Fix: Road vehicle count was incorrect in network lobby window (r11844)
-Fix: Mark dirty canal tile even in diagonal direction from flooded tile, draw correctly canal next to half flooded rail tile (r11843, r11838)
-Fix: At least one instance of dmusic driver is needed for it to be registered and usable (r11826)
-Fix: An articulated road vehicle could split up when it turned around at a corner and then would enter a drive through station at the next tile [FS#1627] (r11825)
-Fix: Switch _screen to the output buffer and disable usage of 32bpp-anim animation buffer during giant screenshots [FS#1602] (r11813)
-Fix: Do not crash trains when leaving depot to a very long track [FS#716] (r11802)
-Fix: Take town rating into account when testing if a command can be executed [FS#1616] (r11795)
-Fix: Reversing a train when loading at a station with an adjacent station in the same axis crashed [FS#1632] (r11794)
-Fix: Group names got not deallocated in the command test run [FS#1614] (r11743)
-Fix: Run window tick events when paused, so that news pop-ups and the about window still progress. For other windows the events are ignored when paused [FS#1319] (r11742)
-Fix: Modify and possibly discard key events for code points in the unicode private use area [FS#1610] (r11740)
-Fix: Set the new scroll position after zooming in instead of before, as the zoom will cancel it out [FS#1609] (r11739)
-Fix: Do not reset loading indicator IDs when only reloading NewGRFs [FS#1574] (r11735)
-Fix: Elrail merge gave elrail, monorail & maglev unintended speed bonuses for curves, as the bonus was based on the railtype index. The bonus is now specified by a property of the railtype (r11732)
-Fix: Clear sprite override data before performing NewGRF wagon attach callback. This stopped the callback working for autoreplace and when moving wagons from train to train in a depot [FS#1582] (r11731)
-Fix: If there are no houses that can be build in a specific year yet, force the houses with the earliest introduction year to be available [FS#1577] (r11727)
-Fix: Make it impossible (for users) to circumvent the length checking of the NewGRF 'allow wagon attach' callback by moving several wagons at a time (r11724)
-Fix: Do not put more than one Random() in function calls because parameter evaluation order is not guaranteed in the c++ standard [FS#1561] (r11716)
-Fix: Do not allow player inauguration date on scenarios to be bigger than current year [FS#1569] (r11714)
-Fix: Add more house string id ranges to MapGRFStringID so NewGRFs use the proper string ids (r11712)
-Fix: Do not allow refitting flooded (destroyed) vehicles (r11707)
-Fix: Trains could have sprites with wrong direction when reversing, also was inconsistent with save/load process [FS#1557] (r11705)
-Fix: When removing buoys, return to water or canal depending on their owner (r11666)
-Fix: Animation informations should not be copied from original industry tile spec, while doing an action 00, industry tile, prop 08 (r11665)
-Fix: Do not allow modifying non-uniform stations when non-uniform stations are disabled [FS#1563] (r11659)
-Fix: 'Initialised' NewGRFs could still be deactivated in the later 'activation' pass (r11650)
-Fix: Vehicles were still followed when sold [FS#1541] (r11632)
-Fix: Many viewports could crash the scenario editor [FS#1527] (r11629)
-Fix: Popping from text reference stack must be done in a precise order. But some compiler (MSVC) over optimised it and inverted this order [FS#1532] (r11627)
-Fix: There were still some cases where one could not build a tram track, but the tram could become blocked [FS#1525] (r11621)
-Fix: Do not make crossing red behind depot the train is entering [FS#1531] (r11619)
-Fix: Buoys are just waypoints, so don't allow load/unload/transfert for them (r11618)
-Fix: Sometimes large values could go off the chart [FS#1526] (r11616)
-Fix: Temperate banks can only be built in towns (over a house) (r11615)
Dan moet je die eerst downloaden, maar voor je iets download wil je toch weten wat er veranderd is?quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:10 schreef Jump het volgende:
Als je nu gewoon eens in die zip kijkt:
1 |
HMM! Natuurlijk moet dat aan, ik dacht dat ik dat op alle servers aan gezet had....quote:
Ook weer geupdatequote:
Wat is dat voor raar versienummer? Die ken ik nog niet!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:45 schreef armmoetzaaier het volgende:
6.0.3
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat is dat voor raar versienummer? Die ken ik nog niet!
Ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:45 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik zie veel van die mooie plaatjs van station aan een fabriek of kolenmijn. en dan ziet het station er ook zo uit.
kan je dan met een 6.0.3 versie ook zo iets krijgen.
Nee.quote:of is dat alleen nightly.
Zie een paar posts terug van mij.quote:en waar kan ik die downloade voor 6.0.3
Onder het motto, we zetten er ergens een 6 en een 3 in, en dan is het goed?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:18 schreef armmoetzaaier het volgende:
moet het weer precies 0.6.0 beta 3
Kort en simpel gezegd: Ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:03 schreef Lampje_NL het volgende:
Vraagje,
Als je bijv maar 36% ofzo transporteerd, moet je dan meer treinen inzetten?
Dat is dus omdat je nog te weinig vervoert. Als je meer treinen inzet, zal de hoeveelheid aangeboden goederen ook toenemen.quote:Maar er staat niet dat er nog zoveel kolen (bijv) staan te wachten...
Het is het makkelijkste als je je treinen op full load zet. Als er dan geen trein meer staat te laden op het station, heb je er te weinig en moet je er eentje bij bouwen. Als je er drie of meer hebt die staan te laden, moet je er een aantal verwijderen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:03 schreef Lampje_NL het volgende:
Vraagje,
Als je bijv maar 36% ofzo transporteerd, moet je dan meer treinen inzetten?
Maar er staat niet dat er nog zoveel kolen (bijv) staan te wachten...
Ik zou alleen die combo's in het midden 1-way maken en niet 2-way, want als je nog een kruising wil maken tussen die twee, gaat de ene combo de andere groenhouden.quote:Op zondag 20 januari 2008 00:15 schreef Jump het volgende:
Zoiets
[ afbeelding ]
Vooraan een gewoon entry signal. Bij de drie signalen op een rij zijn de twee buitenste met gele vlakjes, het binnenste met een wit
Volgens mij alleen als je YAPF aan hebt. Maargoed, dat hebben de meesten dan ook wel.quote:Op zondag 20 januari 2008 09:00 schreef yorP het volgende:
Exit presignals hoeven trouwens ook allang niet meer 2-way te zijn in openttd
Hoe lang duurt et voordat je ze kunt overkopen? Ben nu in 1960, maar kan mn tegenstanders niet opkopen..quote:Op zondag 20 januari 2008 17:21 schreef Lampje_NL het volgende:
Ik wouw zonder spelen, toch werden er 2 computer's 'gebouwt'
Later maar gewoon over gekocht en alles verkocht en gesloopt
Ik ben nu heerlijk bezig
Als je aandelen kopen ofzo aan hebt staan dan kan je 5 jaar na oprichting van een bedrijf deze over kopen, als je genoeg geld hebt. Als het een gesavede multiplayer game is kan je niet meer dan 75% van een bedrijf overkopen en derhalve kom je daar zonder cheats niet vanaf (tenzij het bedrijf failliet gaat).quote:Op zondag 20 januari 2008 17:22 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
Hoe lang duurt et voordat je ze kunt overkopen? Ben nu in 1960, maar kan mn tegenstanders niet opkopen..
Hmmz ik zal eens even zien.. Na 10 jaar ben ik zelf namelijk al schuldenvrij maar kan mn concurrenten niet overnemen..quote:Op zondag 20 januari 2008 17:23 schreef Lampje_NL het volgende:
Geen flauw idee, kan je volgens mij ook ergens instellen (Opentdd)
Maar ik begon in 2100 dus geen idee
Mooie bijschriften, toch sneu voor die inwoners waarvan de huizen gesloopt zijnquote:Op zondag 20 januari 2008 20:08 schreef Jump het volgende:
Even een nieuw screenshot momentje van een nieuw spel dat ik gestart ben.
[...]
Volgende keer nog enkele screenshots
Jah, zoals in Belgiė héquote:Op zondag 20 januari 2008 20:57 schreef Merovingian het volgende:
@Lampje:
@Jump: Je treinen rijden links
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |