abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 december 2007 @ 14:39:42 #201
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55682397
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:23 schreef Jump het volgende:

[..]

Tip: gebruik eens dubbele ingangssignalen aan je station. Dan gaan de treinen ook de rest van je station gebruiken
Wat bedoel je precies??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Lieve Belg maandag 31 december 2007 @ 15:16:49 #202
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_55683479
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:38 schreef yorP het volgende:

[..]

*kuch, kuch

Dat is allang niet meer zo, al sinds de introductie van NPF niet meer .
Nouja, ik zie toch gewoon een lange rij treinen die aan het aanschuiven is, misschien is het screenshotop het verkeerde moment genomen.

Edit: en ik zie nu pas dat er op de rest van de perrons ook treinen staan, stomme kleuren
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:29:10 #203
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_55701644
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:16 schreef Jump het volgende:

[..]

Nouja, ik zie toch gewoon een lange rij treinen die aan het aanschuiven is, misschien is het screenshotop het verkeerde moment genomen.

Edit: en ik zie nu pas dat er op de rest van de perrons ook treinen staan, stomme kleuren
Ik wou al zeggen ze gebruiken gewoon alle perrons hoor mn stad kan de vraag alleen niet zo goed aan. Er kunnen ook 1900 passagiers ofzo in 1 zo'n trein, en dan te bedenken dat er 80 van rijden.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:00:52 #204
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_55705517
is het ook mogelijk om bedrijven meer te laten produceren.
ik type ook mar wat
pi_55712426
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:00 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het ook mogelijk om bedrijven meer te laten produceren.
Productie gaat altijd al enigzins omhoog zodra je er begint te vervoeren. Je kunt het ook kunstmatig drastisch vermeerderen dmv het cheatmenu.
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:18:58 #206
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_55724046
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:00 schreef armmoetzaaier het volgende:
is het ook mogelijk om bedrijven meer te laten produceren.
OpenTTD Developers Blog - Industry Production Rate
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_55770311
Even een stomme vraag ;-)
In welke map zet ik de NewGRF's neer?
Ik kan het in geen enkel document terugvinden.
alvast bedankt!
pi_55770899
Kan gewoon in \Data, net als de andere .grf-jes
pi_55772462
Waarom kan ik niet schuin over sporen, bruggen heenbouwen? Dat kon toch met openttd?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:26:49 #210
188665 Wurdsje
High Times
pi_55773009
Hmmz ik moet dit spel toch echt weer eens gaan spelen..
pi_55773684
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom kan ik niet schuin over sporen, bruggen heenbouwen? Dat kon toch met openttd?
Je kunt er niet schuin overheen bouwen, je kunt wel over schuin spoor heenbouwen nu.
pi_55773774
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarom kan ik niet schuin over sporen, bruggen heenbouwen? Dat kon toch met openttd?
Schuine bruggen bouwen kan niet, bruggen bouwen over schuine stukken rails kan tegenwoordig wel, maar daar heb je de 0.6.0 beta's of een niet al te oude nightly build voor nodig.

[ Bericht 9% gewijzigd door vanOekelen op 04-01-2008 16:58:41 ]
pi_55775083
quote:
Op zondag 30 december 2007 14:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

800 Treinen wat voor Netwerk heb je dan gebouwd
Zoiets (voor het laatst gesaved in openTTD 0.6.0 beta 2, dus tenminste die heb je nodig om hem te kunnen laden.) Alleen hier heb ik gelukkig nog wel een tijdje te gaan voordat maglev beschikbaar komt.

Edit:
Hier staat een versie zonder de NewGRFs (verder precies dezelfde savegame, alleen nu even gesaved zonder de mooie bomen van SAC en het generic tramset (die nog niet gebruikt was)).

[ Bericht 3% gewijzigd door vanOekelen op 04-01-2008 17:37:05 ]
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:14:59 #214
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_55775374
veel treinen voor zo'n klein veld.

ik probeer zelf ook alles vol te bouwen maar ben met het grootste veld dat ik kon maken bezicht. en ben eerst alleen boerderijen aan het doen. maar de rest van me industie gaat allemaal weg. die moet ik zelf dan maar weer een betje neer zetten als ik aan dat andere begin.
ik type ook mar wat
  Lieve Belg vrijdag 4 januari 2008 @ 19:39:18 #215
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_55778697
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:00 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Zoiets (voor het laatst gesaved in openTTD 0.6.0 beta 2, dus tenminste die heb je nodig om hem te kunnen laden.) Alleen hier heb ik gelukkig nog wel een tijdje te gaan voordat maglev beschikbaar komt.

Edit:
Hier staat een versie zonder de NewGRFs (verder precies dezelfde savegame, alleen nu even gesaved zonder de mooie bomen van SAC en het generic tramset (die nog niet gebruikt was)).
Heb je enkele screenshots van jouw spel?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg vrijdag 4 januari 2008 @ 22:07:58 #216
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_55782842


Wat betekend dat vierde icoontje aan de linkerkant? Dat dat zo apart staat.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg vrijdag 4 januari 2008 @ 22:24:33 #217
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_55783290
Even enkele screenshots van mijn huidig spelletje:

Kruispuntje waar twee hoofdlijnen samenkomen, druk op sommige momenten.


Hetzelfde kruispunt, maar iets meer naar het NO.


Mijn belangrijkste inkomsten, véél olieplatformen.


Een eenzaam huisje dat jaren geleden gesloopt ging worden. Echter is dit tegengehouden door mensen uit ene naburig dorpje die het erkend willen hebben als 'erfgoed'.


Nog een kleine splitsing


Rustig dorpje waar de spoorwegbaas later zijn oude dag wil doorbrengen.


De productie van de beste 'fabriekjes'.


Eindstation voor alle treinen met kool.


Twee ovens in the middle of nowhere.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 5 januari 2008 @ 07:14:21 #218
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55789728
Hoe krijg je die aparte stations voor verschillende fabrieken??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:01:22 #219
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_55790000
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 07:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe krijg je die aparte stations voor verschillende fabrieken??
Zoek eens op gfrcrawler voor nieuwe stations
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:07 schreef Jump het volgende:
[ afbeelding ]

Wat betekend dat vierde icoontje aan de linkerkant? Dat dat zo apart staat.
Weet ik ook niet, maar bij bijna alle knoppen krijg je met rechtsklikken een omschrijving van hun functie. Probeer dat eens uit zou ik zeggen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:54:01 #220
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_55790384
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:07 schreef Jump het volgende:
[ afbeelding ]

Wat betekend dat vierde icoontje aan de linkerkant? Dat dat zo apart staat.
Was dat niet "Groep uitsluiten van autoreplace"?

Nog even een screenshotje van de huidige #coop game:


[ Bericht 12% gewijzigd door yorP op 05-01-2008 10:54:45 (foutje) ]
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:46:33 #221
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55805253
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:54 schreef yorP het volgende:

[..]

Was dat niet "Groep uitsluiten van autoreplace"?

Nog even een screenshotje van de huidige #coop game:
[ link | afbeelding ]
Even over die achterste 4 sporen. Ze gaan eerst omhoog de berg op, dan omlaag een tunnel door, dan weer omhoog, en dan weer omlaag voor de volgende tunnel...
Dit had je ook gewoon allemaal op 1 niveau kunnen houden..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:09:02 #222
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_55806151
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Even over die achterste 4 sporen. Ze gaan eerst omhoog de berg op, dan omlaag een tunnel door, dan weer omhoog, en dan weer omlaag voor de volgende tunnel...
Dit had je ook gewoon allemaal op 1 niveau kunnen houden..
Volgens mij willen ze in de coop-games terraforming minimaliseren...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 7 januari 2008 @ 17:44:49 #223
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_55852750


Simutrans anyone?
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  maandag 7 januari 2008 @ 18:17:58 #224
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_55853483
Hmm, beetje jammer van dat hoekje met gras in de stoep op die kruising... Ziet er verder wel goed uit Jammer dat het retetraag draait met een hoop 32bpp graphics op een grote map als je ver uitzoomt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:23:27 #225
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_55975264
Vet ik draai nu openttd op mn iPod Touch lekker spelen in de trein!!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:30:05 #226
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_55975392
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:23 schreef poehej het volgende:
Vet ik draai nu openttd op mn iPod Touch lekker spelen in de trein!!
Openttd voor iPhone en iPod Touch.
Treinsimulatie in de trein
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  zondag 13 januari 2008 @ 12:06:36 #227
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_55993940
bij de laatste versie. kan je geen boereijen of kolenmijnen meer neer zetten. kan je dat ook aan zetten. of moet ik het er mee doenwat er in het veld staat.
ik type ook mar wat
  zondag 13 januari 2008 @ 15:20:35 #228
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_55999104
Is een optie in de patches. Moet je ff zoeken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 13 januari 2008 @ 15:31:38 #229
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_55999464
ik had hem al door gelezen kon het niet vinden. maar na nog een keer goed lezen gevonden
thanks
ik type ook mar wat
  zondag 13 januari 2008 @ 18:02:10 #230
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56003774
Nog weer even een leuk plaatje van 32bpp

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:18:32 #231
192379 BenjaminFranklin
Voor een bedachte mening
pi_56011656
kun je je spel converteren in 32 bbp?

En trouwens, wie wil er binnenkort een keer op de server een game starten? dat we een fokmeet hebben met TTD op de server?

Groet,

BF
  zondag 13 januari 2008 @ 23:21:20 #232
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56011757
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:18 schreef BenjaminFranklin het volgende:
kun je je spel converteren in 32 bbp?

En trouwens, wie wil er binnenkort een keer op de server een game starten? dat we een fokmeet hebben met TTD op de server?

Groet,

BF
Euh, als je de nieuwste nightly of RC draait, heb je al een versie die 32bpp ondersteunt. Kwestie van graphics downloaden en aanzetten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_56013350
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:02 schreef Merovingian het volgende:
Nog weer even een leuk plaatje van 32bpp

[ afbeelding ]
Ik vind het niks
  maandag 14 januari 2008 @ 00:21:38 #234
192379 BenjaminFranklin
Voor een bedachte mening
pi_56013555
ik lijkt misschien een n00b, maar je bedoelt nieuwe gebouwen etc downloaden? (kun je een link geven)

of iets anders?

Sorry!
  maandag 14 januari 2008 @ 16:50:11 #235
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56026987
Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
1blitter = 32bpp-simple


Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

Ik zal bovenstaande ook even aan de OP toevoegen

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 14-01-2008 17:09:39 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 januari 2008 @ 17:07:29 #236
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56027350
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:50 schreef Merovingian het volgende:
Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
[ code verwijderd ]

Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

Ik zal bovenstaande ook even aan de OP toevoegen
maak er 32pbb-anim van
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  maandag 14 januari 2008 @ 17:09:05 #237
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56027384
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:07 schreef yorP het volgende:

[..]

maak er 32pbb-anim van
Animaties zijn toch ook graphics?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 januari 2008 @ 17:27:43 #238
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56027781
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:12 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik vind het niks
Maar goed dat het een optie is
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 januari 2008 @ 17:38:14 #239
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56028016
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:09 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Animaties zijn toch ook graphics?
Met de 32bpp-anim blitter animeert hij ook de kleuren(olieraffinaderij vuur effect, waterkleur, etc...)
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_56028040
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:27 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Maar goed dat het een optie is
En dat die graphics nog zwaar WIP zijn.
Dat station in het onderste plaatje, is dat überhaupt al verkrijgbaar als .tar?
(die vrachtwagen zeker niet, maar van dat station weet ik het niet zeker)
  maandag 14 januari 2008 @ 17:53:16 #241
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56028310
Weet ik niet, ik heb tot ik dit plaatje zag dat station ook nog niet gezien. Vond het er wel vet uitzien moet ik bekennen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg maandag 14 januari 2008 @ 22:49:18 #242
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56036446
Enkel dat je vastzit aan de brede ruimte tussen twee sporen. Met de huidige "oude" graphics kan je dat nog mooi oplossen om te "groeperen" per twee sporen, maar met die nieuwe wordt dit een veel te groot gat.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 15 januari 2008 @ 02:34:01 #243
192379 BenjaminFranklin
Voor een bedachte mening
pi_56040436
ok ik snap er geen reet van. Ik heb de .tar files gedownload, in mn data map gezet (waar OpenTTD) is geinstalled.

Daarna cfg geopend en regel toegevoegd.

Ik heb 0.6 beta 2, dat zegt het programma zelf, maar het werkt nog steeds niet... moet je de .tar's uitpakken? Het is erg frustrerend wanneer het niet werkt en heb gegoogled, maar niemand anders heeft een probleem met het te laten werken. en mn newgrf's werken wel.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:25:28 #244
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56049637
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 02:34 schreef BenjaminFranklin het volgende:
ok ik snap er geen reet van. Ik heb de .tar files gedownload, in mn data map gezet (waar OpenTTD) is geinstalled.

Daarna cfg geopend en regel toegevoegd.

Ik heb 0.6 beta 2, dat zegt het programma zelf, maar het werkt nog steeds niet... moet je de .tar's uitpakken? Het is erg frustrerend wanneer het niet werkt en heb gegoogled, maar niemand anders heeft een probleem met het te laten werken. en mn newgrf's werken wel.
Heb je de regel wel onder [misc] gezet?
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_56057215
Is er een pagina waar de seinen enz goed worden uitgelegd?
Ik snap er nog steeds niets van en om veel sporen naast elkaar te leggen schiet ook niet op.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:44:41 #246
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56057269
Je kunt proberen de tars uit te pakken in [openttd map]\data\sprites\trg1r
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:46:02 #247
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56057304
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:42 schreef escape_nl het volgende:
Is er een pagina waar de seinen enz goed worden uitgelegd?
Ik snap er nog steeds niets van en om veel sporen naast elkaar te leggen schiet ook niet op.
Lees de OP.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:16:00 #248
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56061331
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:46:52 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56063656
quote:
Servers updated
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 januari 2008 @ 08:09:35 #250
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56065622
Dat ga ik vanavond ook even doen
Fok!Server ook meteen maar?

maartena: als er nog bugs inzitten waardoor deze versie niet speelbaar is, wil je dat dan ff laten weten hier, dan hoef ik vanavond niet te updaten
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:35:06 #251
192379 BenjaminFranklin
Voor een bedachte mening
pi_56068911
Ik heb dus nu ook beta 3 erop gezet... Maar mn 32bpp graphics werken nog steeds niet

Ik heb onder misc de regel toegevoegd en alle tars uitgepakt en ze staan zelf ook nog in de data map. Ik weet het ff niet meer.. iemand suggesties?

--EDIT--

Ok hij doet het nu, maar alleen de -simple versie, de -anim versie niet. Maar zo groot is het verschil daartussen toch niet?
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:41:34 #252
192379 BenjaminFranklin
Voor een bedachte mening
pi_56069077
en weet iemand wat het verschil is tussen de beta 3 en beta 2?
pi_56069825
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:35 schreef BenjaminFranklin het volgende:
Ik heb dus nu ook beta 3 erop gezet... Maar mn 32bpp graphics werken nog steeds niet

Ik heb onder misc de regel toegevoegd en alle tars uitgepakt en ze staan zelf ook nog in de data map. Ik weet het ff niet meer.. iemand suggesties?

--EDIT--

Ok hij doet het nu, maar alleen de -simple versie, de -anim versie niet. Maar zo groot is het verschil daartussen toch niet?
Volgens mij hoef/ mag je die .tars niet uit( te )pakken.


Een changelog voor 0.6.0 beta 3 heb ik ook nog niet kunnen vinden, maar meestal duurt dat een dagje voordat die ergens op tt-forums.net wordt geplaatst.

[ Bericht 9% gewijzigd door vanOekelen op 16-01-2008 12:21:02 ]
  Lieve Belg woensdag 16 januari 2008 @ 14:10:45 #254
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56072919
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:11 schreef vanOekelen het volgende:


Een changelog voor 0.6.0 beta 3 heb ik ook nog niet kunnen vinden, maar meestal duurt dat een dagje voordat die ergens op tt-forums.net wordt geplaatst.
Als je nu gewoon eens in die zip kijkt:
quote:
0.6.0-beta3 (2008-01-16)
------------------------------------------------------------------------
-Feature: Replaced fixed size custom name array. Names are now attached to their object directly and there is no limit to the amount of names (r11822)
-Feature: Add drag-n-drop support to the raise/lower land tools. Land is raised/lowered at the start and the rest of the area levelled to match (r11759)
-Feature: Add support for NewGRF's train 'tilt' flag. Trains with tilt capability (specific details are per NewGRF set) will be given a 20% speed limit bonus on curves (r11741)
-Feature: Added sorting for cost, running costs and speed to road vehicles and ships build windows (r11710)
-Feature: List neutral stations where the player has service in the station list too (r11670)
-Feature: Check whether (some) characters are missing in the current 'font' for the 'currently' chosen language and give a warning when that does happen (r11646)
-Feature: Support shore replacement via Action 5 (r11726)
-Fix: When two NewGRFs 'fight' to define the same cargo it could happen that the strings are defined by one cargo and the 'action2' by another and when one assumes that both come from the same NewGRF [FS#1559] (r11862)
-Fix: Recompute town population when removing a 'newhouses' grf, or when loading a game with missing 'newhouses' grfs [FS#1335] (r11855)
-Fix: Road vehicle count was incorrect in network lobby window (r11844)
-Fix: Mark dirty canal tile even in diagonal direction from flooded tile, draw correctly canal next to half flooded rail tile (r11843, r11838)
-Fix: At least one instance of dmusic driver is needed for it to be registered and usable (r11826)
-Fix: An articulated road vehicle could split up when it turned around at a corner and then would enter a drive through station at the next tile [FS#1627] (r11825)
-Fix: Switch _screen to the output buffer and disable usage of 32bpp-anim animation buffer during giant screenshots [FS#1602] (r11813)
-Fix: Do not crash trains when leaving depot to a very long track [FS#716] (r11802)
-Fix: Take town rating into account when testing if a command can be executed [FS#1616] (r11795)
-Fix: Reversing a train when loading at a station with an adjacent station in the same axis crashed [FS#1632] (r11794)
-Fix: Group names got not deallocated in the command test run [FS#1614] (r11743)
-Fix: Run window tick events when paused, so that news pop-ups and the about window still progress. For other windows the events are ignored when paused [FS#1319] (r11742)
-Fix: Modify and possibly discard key events for code points in the unicode private use area [FS#1610] (r11740)
-Fix: Set the new scroll position after zooming in instead of before, as the zoom will cancel it out [FS#1609] (r11739)
-Fix: Do not reset loading indicator IDs when only reloading NewGRFs [FS#1574] (r11735)
-Fix: Elrail merge gave elrail, monorail & maglev unintended speed bonuses for curves, as the bonus was based on the railtype index. The bonus is now specified by a property of the railtype (r11732)
-Fix: Clear sprite override data before performing NewGRF wagon attach callback. This stopped the callback working for autoreplace and when moving wagons from train to train in a depot [FS#1582] (r11731)
-Fix: If there are no houses that can be build in a specific year yet, force the houses with the earliest introduction year to be available [FS#1577] (r11727)
-Fix: Make it impossible (for users) to circumvent the length checking of the NewGRF 'allow wagon attach' callback by moving several wagons at a time (r11724)
-Fix: Do not put more than one Random() in function calls because parameter evaluation order is not guaranteed in the c++ standard [FS#1561] (r11716)
-Fix: Do not allow player inauguration date on scenarios to be bigger than current year [FS#1569] (r11714)
-Fix: Add more house string id ranges to MapGRFStringID so NewGRFs use the proper string ids (r11712)
-Fix: Do not allow refitting flooded (destroyed) vehicles (r11707)
-Fix: Trains could have sprites with wrong direction when reversing, also was inconsistent with save/load process [FS#1557] (r11705)
-Fix: When removing buoys, return to water or canal depending on their owner (r11666)
-Fix: Animation informations should not be copied from original industry tile spec, while doing an action 00, industry tile, prop 08 (r11665)
-Fix: Do not allow modifying non-uniform stations when non-uniform stations are disabled [FS#1563] (r11659)
-Fix: 'Initialised' NewGRFs could still be deactivated in the later 'activation' pass (r11650)
-Fix: Vehicles were still followed when sold [FS#1541] (r11632)
-Fix: Many viewports could crash the scenario editor [FS#1527] (r11629)
-Fix: Popping from text reference stack must be done in a precise order. But some compiler (MSVC) over optimised it and inverted this order [FS#1532] (r11627)
-Fix: There were still some cases where one could not build a tram track, but the tram could become blocked [FS#1525] (r11621)
-Fix: Do not make crossing red behind depot the train is entering [FS#1531] (r11619)
-Fix: Buoys are just waypoints, so don't allow load/unload/transfert for them (r11618)
-Fix: Sometimes large values could go off the chart [FS#1526] (r11616)
-Fix: Temperate banks can only be built in towns (over a house) (r11615)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_56073502
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:10 schreef Jump het volgende:
Als je nu gewoon eens in die zip kijkt:
Dan moet je die eerst downloaden, maar voor je iets download wil je toch weten wat er veranderd is?
Bij normale programma's dan, bij OpenTTD is het altijd wel de moeite om een nieuwe versie te downloaden natuurlijk .
  woensdag 16 januari 2008 @ 17:05:31 #256
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56077572
Maarten:
1patch road_stop_on_town_road 1
graag ;)
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  woensdag 16 januari 2008 @ 17:28:59 #257
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56078115
Zo, mijn servers inclusief de Fok!server zijn ook weer geupdate
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:34:51 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56081353
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 17:05 schreef yorP het volgende:
Maarten:
[ code verwijderd ]

graag
HMM! Natuurlijk moet dat aan, ik dacht dat ik dat op alle servers aan gezet had....

Dank.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:41:27 #259
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56081584
quote:
Ook weer geupdate
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56139733
ik zie veel van die mooie plaatjs van station aan een fabriek of kolenmijn. en dan ziet het station er ook zo uit.
kan je dan met een 6.0.3 versie ook zo iets krijgen. of is dat alleen nightly. en waar kan ik die downloade voor 6.0.3
ik type ook mar wat
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:39:29 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56141132
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:45 schreef armmoetzaaier het volgende:
6.0.3
Wat is dat voor raar versienummer? Die ken ik nog niet!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_56141182
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat is dat voor raar versienummer? Die ken ik nog niet!
pi_56142224
moet het weer precies 0.6.0 beta 3
ik type ook mar wat
  zaterdag 19 januari 2008 @ 08:52:10 #264
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56148277
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:45 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik zie veel van die mooie plaatjs van station aan een fabriek of kolenmijn. en dan ziet het station er ook zo uit.
kan je dan met een 6.0.3 versie ook zo iets krijgen.
Ja.
quote:
of is dat alleen nightly.
Nee.
quote:
en waar kan ik die downloade voor 6.0.3
Zie een paar posts terug van mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 19-01-2008 08:59:35 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 09:25:46 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56148403
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:18 schreef armmoetzaaier het volgende:
moet het weer precies 0.6.0 beta 3
Onder het motto, we zetten er ergens een 6 en een 3 in, en dan is het goed?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_56151477
Vraagje,

Als je bijv maar 36% ofzo transporteerd, moet je dan meer treinen inzetten?
Maar er staat niet dat er nog zoveel kolen (bijv) staan te wachten...

[ Bericht 48% gewijzigd door Lampje_NL op 19-01-2008 14:52:43 ]
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
pi_56155018
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:03 schreef Lampje_NL het volgende:


Vraagje,

Als je bijv maar 36% ofzo transporteerd, moet je dan meer treinen inzetten?
Kort en simpel gezegd: Ja.
quote:
Maar er staat niet dat er nog zoveel kolen (bijv) staan te wachten...
Dat is dus omdat je nog te weinig vervoert. Als je meer treinen inzet, zal de hoeveelheid aangeboden goederen ook toenemen.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:10:44 #268
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56157045
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:03 schreef Lampje_NL het volgende:


Vraagje,

Als je bijv maar 36% ofzo transporteerd, moet je dan meer treinen inzetten?
Maar er staat niet dat er nog zoveel kolen (bijv) staan te wachten...
Het is het makkelijkste als je je treinen op full load zet. Als er dan geen trein meer staat te laden op het station, heb je er te weinig en moet je er eentje bij bouwen. Als je er drie of meer hebt die staan te laden, moet je er een aantal verwijderen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg zaterdag 19 januari 2008 @ 20:16:47 #269
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56161575
r11926 peter1138 2008-01-19 18:00:54 +0100 (Sat, 19 Jan 2008) 2 lines
-Feature: Rivers. Graphics must be provided by NewGRF else rivers are drawn as canals. Rivers can currently only be placed with-in the scenario editor.


Tof
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_56164267
Eeen vraagje want ik kom er niet uit
Als je zoon Ro in Ro out ofzo station maakt

Dan krijg je het zo: Station -> Grijs | -> Geel -
Als ik dat doe dan krijg ik dat die Gele - op groen blijft en dat alles toch daar heen rijdt, en alles er achter vast loop

Hoe moet ik het dan doen dat dat stoplicht ook op rood springt ?
ik hoop dat jullie het snappen, anders teken ik het wel

[ Bericht 0% gewijzigd door Lampje_NL op 19-01-2008 22:29:46 ]
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  Lieve Belg zaterdag 19 januari 2008 @ 23:40:32 #271
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56167273
Teken het even
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 00:06:00 #272
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56167753
Zijn er nog mensen die de Canadeese set met treinen gebruiken en dit tegenkomen als ze trams willen bouwen?

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_56167765
Mijn Uber Pwn PhotoshopPaint Skills
Edit: (Was even vergeten dat Kikkershack hier niet werkte XD)


Wat voor singel moet op de kleur Blauw, Groen en Grijs ?
Want als ik Grijs een Grijze | zet, op de Blauw een Gele - en bij de Groen uh ook Gele -
En bijv de onder 5 zijn vol, en staat er nog steeds groen bij de Blauwe ? ..
Hoe kan ik dat oplossen ?

Hoop dat je het nu snapt XD anders probeer ik wel screenshot in TT te maken ^^

[ Bericht 11% gewijzigd door Lampje_NL op 20-01-2008 00:13:11 ]
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 00:15:15 #274
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56167942
Zoiets



Vooraan een gewoon entry signal. Bij de drie signalen op een rij zijn de twee buitenste met gele vlakjes, het binnenste met een wit
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_56168135
Oke Bedankt zal het eens proberen
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  zondag 20 januari 2008 @ 08:39:28 #276
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56171644
Misschien makkelijk om te onthouden:
voor de splitsing: 1x ctrl-klik;
na de splitsing: 2x ctrl-klik.

Als je moeilijk wil gaan doen met combo's (zoals de buitenste 2 seinen van de 3 naast elkaar), 3x ctrl-klik. Die combo's zijn zeg maar doorgeefluikjes voor de seinen erachter.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:00:08 #277
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56171709
quote:
Op zondag 20 januari 2008 00:15 schreef Jump het volgende:
Zoiets

[ afbeelding ]

Vooraan een gewoon entry signal. Bij de drie signalen op een rij zijn de twee buitenste met gele vlakjes, het binnenste met een wit
Ik zou alleen die combo's in het midden 1-way maken en niet 2-way, want als je nog een kruising wil maken tussen die twee, gaat de ene combo de andere groenhouden.
Exit presignals hoeven trouwens ook allang niet meer 2-way te zijn in openttd, het kan zelfs problemen geven als treinen niet door de uitgang kunnen en omkeren
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  zondag 20 januari 2008 @ 09:08:47 #278
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56171745
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:00 schreef yorP het volgende:
Exit presignals hoeven trouwens ook allang niet meer 2-way te zijn in openttd
Volgens mij alleen als je YAPF aan hebt. Maargoed, dat hebben de meesten dan ook wel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 20 januari 2008 @ 12:02:50 #279
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_56173661
ik kan nog steeds niet die grf vinden voor die station. ik heb die newgrf gedownload. en daar zitten 4 mappen in die map zit dbsetxlw , newcargow, newshipsw, grvts, zit die daar tussen of heeft die aan andere naar. ik hoef alleen de naam te weten zoeken doe ik zelf wel.
ik type ook mar wat
  Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 12:15:51 #280
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56173903
Download deze pack eens: http://openttdcoop.ppcis.org/newgrfs/ottdc_grfpack_6.zip
13.9MB aan grf's. Treinsets, stationnen, nieuw water, vliegtuigen, schepen, ...
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 20 januari 2008 @ 12:19:16 #281
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56173976
Pff... omdat je zo aandringt , hier:
Industrial Stations Renewal
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  zondag 20 januari 2008 @ 12:30:38 #282
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_56174214
hartelijk bedankt.
ik type ook mar wat
  zondag 20 januari 2008 @ 17:18:55 #283
188665 Wurdsje
High Times
pi_56181769
Even een vraagje.. Spelen jullie met of zonder concurrenten?
Ik momenteel met, maar ze bouwen vreselijk irritant..
pi_56181825
Ik wouw zonder spelen, toch werden er 2 computer's 'gebouwt'
Later maar gewoon over gekocht en alles verkocht en gesloopt

Ik ben nu heerlijk bezig
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  zondag 20 januari 2008 @ 17:22:08 #285
188665 Wurdsje
High Times
pi_56181841
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:21 schreef Lampje_NL het volgende:
Ik wouw zonder spelen, toch werden er 2 computer's 'gebouwt'
Later maar gewoon over gekocht en alles verkocht en gesloopt

Ik ben nu heerlijk bezig
Hoe lang duurt et voordat je ze kunt overkopen? Ben nu in 1960, maar kan mn tegenstanders niet opkopen..
pi_56181864
Geen flauw idee, kan je volgens mij ook ergens instellen (Opentdd)

Maar ik begon in 2100 dus geen idee
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
pi_56182140
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:22 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

Hoe lang duurt et voordat je ze kunt overkopen? Ben nu in 1960, maar kan mn tegenstanders niet opkopen..
Als je aandelen kopen ofzo aan hebt staan dan kan je 5 jaar na oprichting van een bedrijf deze over kopen, als je genoeg geld hebt. Als het een gesavede multiplayer game is kan je niet meer dan 75% van een bedrijf overkopen en derhalve kom je daar zonder cheats niet vanaf (tenzij het bedrijf failliet gaat).

Overigens is de oude "nieuwe AI" al een stukje minder irritatie opwekkend, deze bouwt alleen maar wegvoertuigen en kan soms voor een redelijke groei van steden zorgen.
Een tijdje geleden was er ook vrij veel ontwikkeling voor de NoAI branch waar al wel redelijke resultaten mee behaalt werden, helaas is die ontwikkeling op een vrij laag pitje gezet...

[ Bericht 22% gewijzigd door vanOekelen op 20-01-2008 17:40:47 ]
  zondag 20 januari 2008 @ 18:14:20 #288
188665 Wurdsje
High Times
pi_56183030
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:23 schreef Lampje_NL het volgende:
Geen flauw idee, kan je volgens mij ook ergens instellen (Opentdd)

Maar ik begon in 2100 dus geen idee
Hmmz ik zal eens even zien.. Na 10 jaar ben ik zelf namelijk al schuldenvrij maar kan mn concurrenten niet overnemen..

Edit: nog maar even een vraagje nu ik toch bezig ben..

Hoe groot is de map waarmee jullie spelen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Wurdsje op 20-01-2008 19:02:59 ]
pi_56184607
Wachtend: 18.000 Ton kolen

En heb al dikke file met treinen
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 19:33:15 #290
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56184765
Hoeveel productie heb je dan wel niet per maand? Of speel je met zo van die mini treintjes
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_56184964
Treinen van 14 Lang
Maar ik stuur meerdere treinen van andere kolenmijnen naar dat station en dan overladen

Edit:
Weet probleem al, dat onderhoud van de Treinen maakt opstopping, dus moet even die depots anders zetten

[ Bericht 35% gewijzigd door Lampje_NL op 20-01-2008 19:49:23 ]
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 20:08:44 #292
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56185797
Even een nieuw screenshot momentje van een nieuw spel dat ik gestart ben.


Het eerste passagiersstation. Hier eindigen twee lijnen, maar alreeds drie stations gebouwd en grond gekocht voor een eventueel vierde platform. Een Canadeese T12-10-4 'Selkirk' vertrekt juist, terwijl een andere aan het wachten is op perron 2.


Een andere locomotief die door het spoorbedrijf gebruikt wordt, is de 2-10-2 'Santa Fe'. Deze wordt vooral ingezet voor het goederen transport, hier te zien met 17 kleine koolwagentjes.


Hier niet volledig te zien, maar hetzelfde type locomotief wordt ook gebruikt om boomstammen te vervoeren van het bos naar de zagerij.


Terwijl je hier een lege trein ziet die terugrijdt naar het station uit de vorige screenshot. Op deze lijn rijden er momenteel zo'n 4 treinen. Eerst wou het bedrijf deze lijn geėlektrificeerd hebben om zo de nieuwe elektrische locomotieven te testen, maar deze bleken nog niet instaat te zien om zware goederentreinen te trekken. De plannen zijn voorlopig opgeborgen, maar er gaan geruchten de ronde dat er binnenkort een kort testspoor komt tussen twee kleine steden.


De eerste tramroute is ook aangelegd. Hier werd aanvankelijk gedacht om de lijn uit te breiden naar de dichtstbijzijnde stad, maar deze ligt aan de andere kant van het meer. De kosten voor de brug konden wel opgehoest worden door het bedrijf, maar men heeft afgezien van de bouw er van. Aan de andere kant van het meer zijn wel al de werken gestart om de lijn verder te trekken naar de andere stad. Het is wachten op trams die een hogere snelheid kunnen halen en meer passagiers kunnen vervoeren dan deze 'Brush Class'.


Een nieuwe stad werd aangesloten op het netwerk, hierbij is gekozen voor slechts 1 spoor verder te trekken. Als later blijkt dat er veel passagiers opstappen in deze stad wordt de verdubbeling van de lijn doorgetrokken tot in het station. In de stad is al een petitie gestart om de twee-uur dienst te vervangen voor een trein elk uur. Het bedrijf heeft het voorstel momenteel in overleg.


Op een andere plaats is een 'experimentele' tramlijn gelegd. Hier test het bedrijf prototypes van trams uit. Veel kan hier niet over gezegd worden, aangezien het goede informatie zou zijn voor de concurrenten (die toch niet in het spel zitten ).


De andere kant van de 'experimentele' tramlijn. Het onderzoek focused hem vooral op de spreiding van de trams. Hoe verhoudt de afstand van de trams zich als ze enkel tussen een zeer drukke en een zeer kalme halte rijden.


Dit laatste beeld is enkel voor de investeerders. Zo te zien hebben we elk jaar al kunnen afsluiten met een positief kassaldo, en zitten we voorlopig goed bij kas. De komende jaren gaan zware jaren worden aangezien er grote expansies op de planning staan. Zo zouden er in de komende vijf jaar maar liefst 20 nieuwe stopplaatsen geopend worden. We zullen moeten afwachten als dit waar is, al is op sommige plaatsen wel an een bouwvergunning aangevraagd, op sommige plaatsen zijn al enkele huizen gesloopt die in de weg zouden staan voor het station dat er zou komen. De inwoners van deze huizen hebben een magere compensatie gekregen, zij mogen de komende drie jaar gratis rijden om het ganse net, maar hun station komt er misschien maar over vier jaar.


Enkduinen was bereidt om een station te laten bouwen aan de rand van de stad. Het gemeentebestuur had gehoord van de geruchten om een testlijn te bouwen met elektrische treinen en wou dan graag deze primeur van het land hebben. Het bedrijf wou het enkel als de stad meebetaalde in de bouw van het station, en zo geschiede. De gemeente betaalde 30% van de totale kosten en het bedrijf begon aan de bouw en exploitatie van de eerste geėlektrificeerde lijn. Als locomotief werd gekozen voor het prototype van de 'Z1a'. Vier passagierswagonnen van tweede klas werden tevens aangepast. De trein heeft een capaciteit van 160 reizigers en dit aantal zou voldoende moeten zijn voor de komende jaren. Als de test positief is, zal er een tweede geėlektrificeerde lijn komen. Deze zal van Purmezijlen (zie eerste screenshot) lopen naar een nog niet verbonden stad.


Volgende keer nog enkele screenshots
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_56186764
Wat gebeurd er als je al je treinen verkoopt?
Juist dit:

FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  zondag 20 januari 2008 @ 20:57:26 #294
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56187060
@Lampje:
@Jump: Je treinen rijden links
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:26:32 #295
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56187722
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:08 schreef Jump het volgende:
Even een nieuw screenshot momentje van een nieuw spel dat ik gestart ben.


[...]

Volgende keer nog enkele screenshots
Mooie bijschriften, toch sneu voor die inwoners waarvan de huizen gesloopt zijn .
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 21:35:12 #296
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56187946
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:57 schreef Merovingian het volgende:
@Lampje:
@Jump: Je treinen rijden links
Jah, zoals in Belgiė hé
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_56188750
Jump, waarom spreek je steeds over je eigen bedrijf in de derde persoon? Leef je je zo erg in?
  Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 22:05:12 #298
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56188874
Nee, ik wou het gewoon als derde persoon vertellen. Het leest toffer op die manier
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 20 januari 2008 @ 22:12:01 #299
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56189054
Nou, het is een leuk stukje Jump
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 20 januari 2008 @ 22:16:06 #300
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_56189181
Op zich alleen jammer dat relatief weinig mensen het zullen lezen aangezien dit topic over 1 post vol is, zie ik net

Ik ga naar bed, wie hem vol maakt mag deel 19 starten
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')