abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55435835
Oh ja zo'n site die aan de hand van een vooringenomen conclusie de boel probeert te analyseren.
pi_55436973
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 09:58 schreef Resonancer het volgende:

En de oefeningen waar niemand over sprak waren wel begonnen.
Ik weet echt niet waar iedereen over sprak...sorry.
Er zijn veel mensen van mening dat er oefeningen waren ten tijde van de aanslagen en dat die oefeningen ervoor hebben gezorgd dat de overheid / NORAD niet op tijd kon reageren.

Die oefeningen dus.
En misschien kun je ook uitleggen waaruit blijkt dat de onderscheppingsvliegtuigen anders wel op tijd waren geweest en dat ze ook daadwerkelijk de gekaapte vliegtuigen zouden hebben neergehaald.
pi_55437931
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:54 schreef wormwood het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen van mening dat er oefeningen waren ten tijde van de aanslagen en dat die oefeningen ervoor hebben gezorgd dat de overheid / NORAD niet op tijd kon reageren.

Die oefeningen dus.
En misschien kun je ook uitleggen waaruit blijkt dat de onderscheppingsvliegtuigen anders wel op tijd waren geweest en dat ze ook daadwerkelijk de gekaapte vliegtuigen zouden hebben neergehaald.
uhm, het lijkt mij dat het wel of niet plaatsvinden van oefeningen weinig met " n mening te maken heeft. Dit zijn feiten.

Anders ? je bedoelt met of zonder oefeningen? Enige wat ik weet is dat als de FAA de procedures had gevolgd en Cheney, Bush en Rumsfeld hun orders op tijd hadden gegeven de commander van NORAD beweert dat men alle vliegtuigen neer had kunnen halen. Alhoewel ik denk dat men dat met de 1e gekaapte vlucht niet gedaan zou hebben.
quote:
The NORAD commander said the Air Force could have stopped the planes if notified immediately.

Vice President Dick Cheney relayed President Bush's orders to shoot down hijacked jetliners, but the orders were apparently too late.

http://edition.cnn.com/20(...)ranscript/index.html

Verwarring:
quote:
It is interesting to note that between 0837 and 1015 (98 minutes) NEADS are notified of 11 different incidents involving commercial aircraft (many of these turn out to be double-ups, phantom aircraft , mistakes, etc...)

According to the 9/11 Commission, “During the course of the morning, there were multiple erroneous reports of hijacked aircraft in the system.”

At 8:43 a.m., Major James Fox, the leader of the NEADS Weapons Team, comments, “I’ve never seen so much real-world stuff happen during an exercise.”
http://www.cooperativeres(...)37mistakeforexercise
Helaas zijn 'n aantal van die tapes er niet meer.

En ik sluit de mogelijkheid dus niet uit, dat GlobalGuardian hier de oorzaak van is. Stratcom heeft nl de mogelijkheid en bevoegdheid om verwarring te veroorzaken.

Hoe verklaar jij in hemelsnaam deze reactie, zeker gelet op het tijdstip ? Zaten die allemaal naar CNN te kijken ofzo ?
quote:
At 9:36, Cleveland Center had asked national Air Traffic Control System Command Center in Virginia about possible military intervention. The Command Center said that would be an FAA decision. Thirteen minutes later, the FAA spoke with the Command Center.

FAA headquarters: They're pulling Jeff away to go talk about United 93.

Command Center: Uh, do we want to think about, uh, scrambling aircraft?

FAA headquarters: Uh, God, I don't know.

Command Center: Uh, that's a decision somebody's gonna have to make probably in the next 10 minutes.

FAA headquarters: Uh, ya know everybody just left the room.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_55438495
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:32 schreef Resonancer het volgende:

[..]

uhm, het lijkt mij dat het wel of niet plaatsvinden van oefeningen weinig met " n mening te maken heeft. Dit zijn feiten.
Welke feiten doel je dan op?
Het is helaam geen feit dat wargames de reactie op de kapingen hebben verstoord.
Het is geen feit dat de onderscheppingsvleigtuigen op tijd bij de gekaapte vliegtuigen hadden kunnen zijn.
Het is geen feit dat de gekaapte vliegtuigen op tijd gestopt zouden kunnen worden.

Er waren geen vliegvelden in de buurt waar onderscheppingsvliegtuigen klaar stonden. En dan nog hadden ze niet genoeg tijd en ook geen idee waar ze precies moesten zijn.

Ik ben dan ook wel benieuwd naar waar welke NORAD commander dat beweerd heeft en wat ze met dat "immediately" bedoelen. Ik ben wel benieuwd naar de gehele context van die uitspraak. Ik kan ook wel zeggen dat de brandweer de brand had kunnen stoppen als ze al klaarstonden met de bluswagens.
quote:
Verwarring:
[..]

Helaas zijn 'n aantal van die tapes er niet meer.

En ik sluit de mogelijkheid dus niet uit, dat GlobalGuardian hier de oorzaak van is. Stratcom heeft nl de mogelijkheid en bevoegdheid om verwarring te veroorzaken.

Hoe verklaar jij in hemelsnaam deze reactie, zeker gelet op het tijdstip ? Zaten die allemaal naar CNN te kijken ofzo ?
[..]
Ik denk niet dat alles 100% helder is op zo'n dag. Als je dat wel verwacht ben je denk ik redelijk naief. Er zullen vast wel moment zijn geweest dat ze niet precies wisten wat er aan de hand was. Maar ik zie nergens bewijs dat NORAD de weg compleet kwijt was of dat dat onderdeel was van een complot: De andere kant op kijken.
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:24:19 #155
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55439113
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 09:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Lees nergens dat dit slecht nieuws zou zijn voor de "gelovers van het officiele verhaal".

Dat je nog steeds begint over de uitspraken van Silverstein toont overigens wederom de zwakte van complot -theorie aanhangers en bovendien van een gigantische plaat voor je kop.
Nee hoor. In Open Complicity docu wordt heel mooi verwoord.

ik snap niet dat jullie nog steeds vast houden dat het een brandweerterm is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:29:49 #156
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55439261
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee hoor. In Open Complicity docu wordt heel mooi verwoord.

ik snap niet dat jullie nog steeds vast houden dat het een brandweerterm is.
Of dat een brandweerterm is of niet maakt niet uit. Een beetje kennis van engels zou toch voldoende moeten zijn om de betekenis te snappen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:32:22 #157
52357 Lambiekje
pi_55439328
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:53 schreef wormwood het volgende:

[..]

Welke feiten doel je dan op?
Het is helaam geen feit dat wargames de reactie op de kapingen hebben verstoord.
Nee nee nee de wargames heeft het mede mogelijk gemaakt dat de kapingen zonder enige probleem konden uitgevoerd. Door dat medewerkers in de lagen van de luchtruim-instantie in verwarring waren.
quote:
Het is geen feit dat de onderscheppingsvleigtuigen op tijd bij de gekaapte vliegtuigen hadden kunnen zijn.
Nee vast en daarom met een lage topsnelheid de verkeerde kant uitsturen. Wat en extreme vorm van incomptentie was er die dag. Maar nee niemand heeft repremandes gehad.
quote:
Het is geen feit dat de gekaapte vliegtuigen op tijd gestopt zouden kunnen worden.
Met het grootste gemak. .. Maar dat deden ze niet om DIE rede dat er chaos, paniek gecreeerd moest worden zodat er een regiem wijzing kon door gevoerd worden (patriot act) en dat er animo voor een oorlog er was.
quote:
Er waren geen vliegvelden in de buurt waar onderscheppingsvliegtuigen klaar stonden. En dan nog hadden ze niet genoeg tijd en ook geen idee waar ze precies moesten zijn.
Ze hadden het zo uitgekiend dat de dichtst bijzijnde meewerkten aan de wargames. Toevallig allemaal.
quote:
Ik ben dan ook wel benieuwd naar waar welke NORAD commander dat beweerd heeft en wat ze met dat "immediately" bedoelen. Ik ben wel benieuwd naar de gehele context van die uitspraak. Ik kan ook wel zeggen dat de brandweer de brand had kunnen stoppen als ze al klaarstonden met de bluswagens.
[..]

Ik denk niet dat alles 100% helder is op zo'n dag. Als je dat wel verwacht ben je denk ik redelijk naief. Er zullen vast wel moment zijn geweest dat ze niet precies wisten wat er aan de hand was. Maar ik zie nergens bewijs dat NORAD de weg compleet kwijt was of dat dat onderdeel was van een complot: De andere kant op kijken.
NORAD is de weg niet kwijt. NORAD was maand ervoor heel wat bevoegdheden kwijt geraakt. Weet eigenlijk niet of dat weer hersteld is.

Radars werden bevuilt met fake-blieps. Door die fakeblieps moesten de transponders-tooltip uit want anders raakt het systeem in de war. WAT IS DAT voor iets belachelijks. Het miljarden systeem kan het niet aan als een vliegtuig zijn transponder uit heeft. Bespottelijk.

In mijn ogen is het OPZETTELIJKE sabotage, zodat de kapingen smoothy uitgevoerd konden worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:37:34 #158
52357 Lambiekje
pi_55439461
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Of dat een brandweerterm is of niet maakt niet uit. Een beetje kennis van engels zou toch voldoende moeten zijn om de betekenis te snappen.
in mijn ogen is het een totaal verkeerde term en voelt niet goed aan. En daarnaast. Het is wel erg opzicht verbeterd allemaal.

Het is juist een spil voor ons debunkers/CTrs als decoy.
pi_55439512
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

in mijn ogen is het een totaal verkeerde term en voelt niet goed aan. En daarnaast. Het is wel erg opzicht verbeterd allemaal.

Je wou zeggen dat de nutcase theorien wel goed "aanvoelen"?
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:39:58 #160
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55439526
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom vind je dat dan?
Onikaan ni ov dovah
pi_55440464
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:53 schreef wormwood het volgende:
Ik ben dan ook wel benieuwd naar waar welke NORAD commander dat beweerd heeft en wat ze met dat "immediately" bedoelen. Ik ben wel benieuwd naar de gehele context van die uitspraak.
Lees het commision report 's dan had je geweten dat het Air Force Gen. Ralph E. Eberhart was die deze uitspraak deed en dat hij met "immediately" bedoelt, as soon as the FAA knew these planes were hijjacked.
quote:
ik zie nergens bewijs dat NORAD de weg compleet kwijt was

Achter 'n reeds gecrashed vliegtuig aanjagen, dan ben je imo toch redelijk de weg kwijt.

Maar het maakt i.d.d. vrij weinig uit want de orders kwamen toch te laat.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:21:01 #162
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55440509
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee nee nee de wargames heeft het mede mogelijk gemaakt dat de kapingen zonder enige probleem konden uitgevoerd. Door dat medewerkers in de lagen van de luchtruim-instantie in verwarring waren.
leugen
quote:
[..]

Nee vast en daarom met een lage topsnelheid de verkeerde kant uitsturen. Wat en extreme vorm van incomptentie was er die dag. Maar nee niemand heeft repremandes gehad.
leugen
quote:
[..]

Met het grootste gemak. .. Maar dat deden ze niet om DIE rede dat er chaos, paniek gecreeerd moest worden zodat er een regiem wijzing kon door gevoerd worden (patriot act) en dat er animo voor een oorlog er was.
leugen
quote:
[..]

Ze hadden het zo uitgekiend dat de dichtst bijzijnde meewerkten aan de wargames. Toevallig allemaal.
leugen
quote:
[..]

NORAD is de weg niet kwijt. NORAD was maand ervoor heel wat bevoegdheden kwijt geraakt. Weet eigenlijk niet of dat weer hersteld is.
leugen
quote:
Radars werden bevuilt met fake-blieps. Door die fakeblieps moesten de transponders-tooltip uit want anders raakt het systeem in de war. WAT IS DAT voor iets belachelijks. Het miljarden systeem kan het niet aan als een vliegtuig zijn transponder uit heeft. Bespottelijk.
leugen
quote:
In mijn ogen is het OPZETTELIJKE sabotage, zodat de kapingen smoothy uitgevoerd konden worden.
leugen

Lambiekje, je bent met grote marge de grootste mongool die ik ooit ben tegengekomen, dat mag best wel eens gezegd worden. Doe je nou expres zo dom, of heb je echt het geheugen van een goudvis?
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:30:41 #163
52357 Lambiekje
pi_55440751
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:21 schreef Terecht het volgende:

[..]

Lambiekje, je bent met grote marge de grootste mongool die ik ooit ben tegengekomen, dat mag best wel eens gezegd worden. Doe je nou expres zo dom, of heb je echt het geheugen van een goudvis?
Debunkers

Grootste leugen is het officiele verhaal en dat weet je! Ooit zal je de waarheid om je oren krijgen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:46:32 #164
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55441198
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Debunkers

Grootste leugen is het officiele verhaal en dat weet je! Ooit zal je de waarheid om je oren krijgen.
Voor iemand die zoveel leugens verspreid ben je best fel tegen leugens zeg...
Onikaan ni ov dovah
pi_55442763
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:21 schreef Terecht het volgende:

[..]

leugen
[..]

leugen
[..]

leugen
[..]

leugen
[..]

leugen
[..]

leugen
[..]

leugen

1x leugen volstond niet...

Je vgl is wat ongelukkig gekozen:
quote:
Goldfish have excellent memory. That's why they are frequently used in scientific studies of memory and learning.
http://www.faktoider.nu/goldfish_memory_eng.html
Over je andere vergelijking zeg ik...... nee, dat mag hier niet gezegd worden.
Ga je
Eisenhower1961.
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:35:19 #166
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55444252
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:48 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Ga je
Solly, ik was mezelf niet meer, ik had een waas voor me ogen . Ik zal er vast afgekieperd worden door de mods, ik heb al een waarschuwing aan me broek .
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:45:09 #167
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55444483
Ik dacht, laat ik weer die maffe 9/11-topics eens checken. Misschien dat de interesse voor al die complottheorieën wat minder is geworden, maar ik zie dat in dit topic nog vrolijk gediscussieerd wordt, al heb ik het idee dat het voornamelijk een herhaling van steeds dezelfde stappen is. Anyway, daar was ik benieuwd naar, hoe actief die conspiracy-gasten zijn en in hoeverre die 'beweging' groeit of juist slinkt. Weet iemand hoe dat nu precies zit. In 2006 (vijf jaar na 9/11) werd er even vanuit de media veel aandacht besteed aan dit fenomeen, maar sindsdien kom je het maar weinig tegen. Zou de interesse dan toch minder zijn geworden, nu ook vrijwel alle complottheorieën uitgebreid debunked zijn?

Ohja nog een filmtip voor een aantal verstokte conspiracy-believers: Magnolia
Sommige dingen gebeuren nu eenmaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:52:12 #168
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55444641
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:45 schreef Falco het volgende:
Ik dacht, laat ik weer die maffe 9/11-topics eens checken. Misschien dat de interesse voor al die complottheorieën wat minder is geworden, maar ik zie dat in dit topic nog vrolijk gediscussieerd wordt, al heb ik het idee dat het voornamelijk een herhaling van steeds dezelfde stappen is. Anyway, daar was ik benieuwd naar, hoe actief die conspiracy-gasten zijn en in hoeverre die 'beweging' groeit of juist slinkt. Weet iemand hoe dat nu precies zit. In 2006 (vijf jaar na 9/11) werd er even vanuit de media veel aandacht besteed aan dit fenomeen, maar sindsdien kom je het maar weinig tegen. Zou de interesse dan toch minder zijn geworden, nu ook vrijwel alle complottheorieën uitgebreid debunked zijn?

Ohja nog een filmtip voor een aantal verstokte conspiracy-believers: Magnolia
Sommige dingen gebeuren nu eenmaal.
Ze waren laatst nog op de TU, was een leuk gesprek met die gasten .
pi_55445940
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:45 schreef Falco het volgende:
In 2006 (vijf jaar na 9/11) werd er even vanuit de media veel aandacht besteed aan dit fenomeen, maar sindsdien kom je het maar weinig tegen.
Veel ?

Goh, hoe zou het toch komen dat de main stream media er geen aandacht aan besteed terwijl op het www 9-11 toch aardig wat page hits heeft en dus ook op TV omzet zou kunnen genereren?
Zou het soms komen omdat mensen die echt info hebben gegaged worden. (Edmonds)
Of zou het soms komen omdat er n hoop medeschuldigen/ profiteurs van 9-11 zeggenschap hebben in wat de media ons mag laten zien?
Of zouden de meeste journalisten van tegenwoordig n stelletje laffe naieve gebrainwashte sukkels zijn, die maar al te goed beseffen dat je niet teveel moet gaan roeren , voor je het weet ben je je baan kwijt of...lig je op straat met 'n mes in je rug.
quote:
Zou de interesse dan toch minder zijn geworden, nu ook vrijwel alle complottheorieën uitgebreid debunked zijn?
Debunked.. LOL-broek. ...
Zou het komen omdat men iedere keer weer tegen dezelfde muren aanloopt... secret en immunity.

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 21-12-2007 18:31:38 ]
Eisenhower1961.
pi_55446407
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:19 schreef Resonancer het volgende:

Maar het maakt i.d.d. vrij weinig uit want de orders kwamen toch te laat.
Maar is dat een onderdeel van een complot volgens jou?
Of is het iets wat inherent is aan dit soort situaties?
pi_55446541
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:49 schreef Resonancer het volgende:

Goh, hoe zou het toch komen dat de main stream media er geen aandacht aan besteed terwijl op het www 9-11 toch aardig wat page hits heeft en dus ook op TV omzet zou kunen genereren?
Als het internet overspoeld wordt met conspiracy sites die eigenlijk alleen maar verwarring blijven zaaien (nu weer victorie schreeuwen omdat het NIST zegt dat diesel weinig met WTC7 te maken heeft bijvoorbeeld) dan trek je inderdaad veel pageviews.
Dat zegt niks over de waarheid van hetgene gezegd wordt. Het zegt alleen maar dat een groot aantal mensen zich makkelijk laten beinvloeden door anderen.

Dat een aantal pageviews op internet garant zou moeten staan voor een TV omzet is klinklare onzin.
quote:
Of zou het soms komen omdat er n hoop medeschuldigen/ profiteurs van 9-11 zeggenschap hebben in wat de media ons mag laten zien?
Als dat zo is, waarom krijgen we alle andere schandalen van de Amerikaanse overheid dan wel te horen?
quote:
Zou het komen omdat men iedere keer weer tegen dezelfde muren aanloopt... secret en immunity.
Ik zie wel muren, maar op een andere plek. Zie bijvoorbeeld Lambiekje die niet in wilt zien dat die leugens loopt te verkondigen.
pi_55447027
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 09:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Lees nergens dat dit slecht nieuws zou zijn voor de "gelovers van het officiele verhaal".

Dat je nog steeds begint over de uitspraken van Silverstein toont overigens wederom de zwakte van complot -theorie aanhangers en bovendien van een gigantische plaat voor je kop.
Silversteins uitspraken zijn gewoon multi-interpretabel , "pull it " kan ook betekenen het neerhalen van het gebouw , zoals inmiddels bekend.
pi_55447054
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 18:27 schreef wormwood het volgende:

Dat zegt niks over de waarheid van hetgene gezegd wordt.
Zeg ik dat dan ? Als iets niet besproken wordt komt de waarheid daarover zeker niet aan het licht. En dan gaat het er ook nog om wie het bespreekt. Over 9-11 heb ik zelden iemand met verstand van zaken op de publieke omroep gezien. Een van de weinige die ik zag spreken (hij gelooft zelf absoluut niet in 'n complot ) meende dat 9-11 de Bush govt wel enorm veel politiek voordeel had opgeleverd. Aan het financiele plaatje van 9-11 kwam men in die uitzending helaas niet toe omdat men de nieuwe CD oid vanPaul de Leeuw belangrijker vond.
quote:
Dat een aantal pageviews op internet garant zou moeten staan voor een TV omzet is klinklare onzin.
Ik zeg toch zou kunnen. Ik denk dat er wel 'n verband is overigens. Als 'n onderwerp op het WWW aandacht en dus adverteerders trekt dan lijkt het me sterk dat dit onderwerp het op TV helemaal niet zou doen.
Maar goed dat is kennelijk klinklare onzin omdat.....jij het zegt.
quote:
Als dat zo is, waarom krijgen we alle andere schandalen van de Amerikaanse overheid dan wel te horen?
Alle ? Ik denk dat men het gedoseerd brengt omdat het anders teveel op gaat vallen, 'n hoop van die zgn. blootgelegde schandalen blijven o.h.a. zonder gevolgen voor de daders, maar gelukkig is er kennelijk ook 'n limiet aan de macht van eindredacties.
quote:
Ik zie wel muren, maar op een andere plek. Zie bijvoorbeeld Lambiekje die niet in wilt zien dat die leugens loopt te verkondigen.
De vgl tussen gag orders, immuniteit verlenen aan betrokken (Israelische) beveiligingsbedrijven, vernietigde tapes e.d. en 'n FOK user.

Was je maar net zo kritisch jegens de Bush govt en de leugens die zij verkondigen.. ja ook mbt 9-11.
Eisenhower1961.
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:57:29 #174
52357 Lambiekje
pi_55447112
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:48 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Ga je
thx, hehe goudvis memory
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:59:42 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55447159
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Veel ?
Ik was eerder bekend met deze theorieën, maar pas bij de vijfde verjaardag werd dit onderwerp vaak behandeld door kranten en TV. Sindsdien is dit weer naar de achtergrond gegaan. Voor de conspiracy-gasten zal het waarschijnlijk helaas teveel over het fenomeen zijn gegaan, dan over de inhoud zelf, alhoewel de Zembla-docu toch veel verschillende kanten belichtte en erg interessant was.
quote:
Goh, hoe zou het toch komen dat de main stream media er geen aandacht aan besteed terwijl op het www 9-11 toch aardig wat page hits heeft en dus ook op TV omzet zou kunnen genereren?
Zou het soms komen omdat mensen die echt info hebben gegaged worden. (Edmonds)
Gegaged? Wat bedoel je? En als er zoveel omzet hiermee gegenereerd kan worden, waarom begin je dan zelf niet een TV-zender, desnoods begin je klein op internet en trek je bezoekers door veel advertenties.
quote:
Dit is voor mij het allerzwakste punt van een complottheorie. Hoe meer mensen achter een complot zitten, hoe groter de kans is dat iemand uit de school gaat klappen en met zijn verhaal plus onomstotelijke bewijzen naar de media stapt. Van een groep van 10 personen kan ik nog geloven dat zij dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, achter gesloten kunnen houden (hoewel... Lewinsky ), maar voor de theorieën van conspiracy-believers moeten er ruim 100 personen nodig zijn om dat allemaal te bewerkstelligen. Ongetwijfeld dat er iemand is, die uiteindelijk inziet dat dit niet door de beugel kan, berouw kent en naar een krant stapt. Kranten zouden hier overigens miljoenen voor over hebben uiteraard. Vooralsnog is dit niet gebeurd.
quote:
Of zouden de meeste journalisten van tegenwoordig n stelletje laffe naieve gebrainwashte sukkels zijn, die maar al te goed beseffen dat je niet teveel moet gaan roeren , voor je het weet ben je je baan kwijt of...lig je op straat met 'n mes in je rug.
Bron en/of voorbeeld Naar mijn weten heeft het beroep journalist niet zulke hoge veiligheidsrisico's. En ook dit zou breed uitgemeten worden in de media, alleen maar omdat ze een lichte interesse-bias voor hun eigen omgeving hebben (overleden journalisten, die het grote publiek niet kent, komen wel terecht op TT101 bijv.). Een verdacht sterfgeval van een journalist zou sowieso de aandacht trekken van zijn collega's, denk je niet .
quote:
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_55447229
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 18:53 schreef atmosphere2 het volgende:

[..]

Silversteins uitspraken zijn gewoon multi-interpretabel , "pull it " kan ook betekenen het neerhalen van het gebouw , zoals inmiddels bekend.
Als het zo multi-interpretabel is, dan moet er ook niet geoordeeld worden alsof die alleen maar kan bedoelen dat het gesloopt moest worden.
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:12:36 #177
52357 Lambiekje
pi_55447461
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 18:27 schreef wormwood het volgende:

[..]

Als het internet overspoeld wordt met conspiracy sites die eigenlijk alleen maar verwarring blijven zaaien (nu weer victorie schreeuwen omdat het NIST zegt dat diesel weinig met WTC7 te maken heeft bijvoorbeeld) dan trek je inderdaad veel pageviews.
Dat zegt niks over de waarheid van hetgene gezegd wordt. Het zegt alleen maar dat een groot aantal mensen zich makkelijk laten beinvloeden door anderen.

[..]
Ja maar heb jy uberhaupt een mainstream programma gezien die alles behandeld en zaken veroordeeld of zaken laat zien wat niet klopt. Afgezien van een Zembla uitzending en ook zij hebben zich er niet aangewaagd.

Power of Nightmares van de BBC was goed. maar een jaar of wat later verloochen zijn hun eigen programma met een zeer beschamend "Conspiracy docu".

Resonancer heeft gelijk over de journalistiek, ze durven niet. Want als je maar iets negatiefs neer zet over het beleid van Amerika, dan staat de deur open... Dus wat krijg je Paris-Hilton achtig nieuws.
quote:
[..]
Afleidingen van het echte werk.
Wat vind je dan andere schandalen?!De enige echt "grote" is watergate.
Het is toch bespottelijk dat een Lowinski gebeuren 10x zo veel onderzoekbudget had dan het 911. Dat is voor mij alleen al een aanleiding om te geloven dat er iets serieus mis is aan het officiele verhaal.
quote:
Te gemakkelijk.

Ik word meteen beticht voor een inwoner van Ulaanbaatar. Maar Bush die krijgt een pluim voor zijn gelieg. Misschien is het niet geheel de waarheid, maar ik heb geen pertinente leugens verkondigd en dat doet Bush wel. En daarnaast de leugens van Bush dat kost mensen levens en onze democratisch samenleving en mijn leugens (meer halve waarheden) ontneem ik alleen mijn eigen geloofwaardigheid.

Maar zijn gelieg dat wordt algemeen geaccepteerd en wordt nog voor waar aangezien ook. Het is veel gemakkelijk iemand als ik te beschuldigen. En dat overmatig gelieg van Bush & Co dat kost ons (jy en ik) geld veel geld. Alles uit naam van de (schein)veiligheid.
pi_55447483
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 18:54 schreef Resonancer het volgende:

Zeg ik dat dan ?
Nee. Ik geef alleen maar duidelijk mijn mening daarover.
quote:
Als iets niet besproken wordt komt de waarheid daarover zeker niet aan het licht. En dan gaat het er ook nog om wie het bespreekt. Over 9-11 heb ik zelden iemand met verstand van zaken op de publieke omroep gezien.
Nou en?
Waarom zou de publieke omroep in Nederland veel aandacht moeten besteden aan 9/11 en het onderzoek?
Toch niet omdat er nog zoveel mensen zijn die perse in een complot willen geloven en telkens maar nieuwe dingen blijven zoeken om over te klagen.
quote:
Ik zeg toch zou kunnen. Ik denk dat er wel 'n verband is overigens. Als 'n onderwerp op het WWW aandacht en dus adverteerders trekt dan lijkt het me sterk dat dit onderwerp het op TV helemaal niet zou doen.
Fok! trekt ook veel aandacht en adverteerders. Maar over Fok! is geen programma op TV.
quote:
Maar goed dat is kennelijk klinklare onzin omdat.....jij het zegt.
Nee het is klinklare onzin omdat het gewoon klinklare onzin is.
Een brandweer wagen is ook niet rood omdat ik het zeg, een brandweerwagen is rood omdat die rood is.
quote:
Alle ? Ik denk dat men het gedoseerd brengt omdat het anders teveel op gaat vallen, 'n hoop van die zgn. blootgelegde schandalen blijven o.h.a. zonder gevolgen voor de daders, maar gelukkig is er kennelijk ook 'n limiet aan de macht van eindredacties.
Toch wel vreemd he dat zaken als Lewinksky, Abu Graib, foute bewijzen voor Irak etc wel uitlekken, maar het mogelijk grootste schandaal van de Amerikaanse overheid niet.
quote:
De vgl tussen gag orders, immuniteit verlenen aan betrokken (Israelische) beveiligingsbedrijven, vernietigde tapes e.d. en 'n FOK user.
Je leest niet goed wat er staat of je verzint er zelf nog wat dingen bij. Beide zeer kwalijk eigenlijk.
Ik geef alleen maar aan dat complotverhalen niet meer interessant zijn omdat er zoveel mensen zijn die telkens maar bewijsbare leugens lopen te verkondigen.
Dat wordt de media op een gegeven moment ook wel moe.
quote:
Was je maar net zo kritisch jegens de Bush govt en de leugens die zij verkondigen.. ja ook mbt 9-11.
Ik ben zeer kritisch tegenover Bush. Hij heeft zat domme streken geleverd en het 9/11 verhaal bekijk ik zeer kritisch.
Maar helaas voor jou zitten er in het complot verhaal meer gaten dan in het officiele verhaal.
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:17:23 #179
52357 Lambiekje
pi_55447568
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 18:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit is voor mij het allerzwakste punt van een complottheorie. Hoe meer mensen achter een complot zitten, hoe groter de kans is dat iemand uit de school gaat klappen en met zijn verhaal plus onomstotelijke bewijzen naar de media stapt. Van een groep van 10 personen kan ik nog geloven dat zij dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, achter gesloten kunnen houden (hoewel... Lewinsky ), maar voor de theorieën van conspiracy-believers moeten er ruim 100 personen nodig zijn om dat allemaal te bewerkstelligen. Ongetwijfeld dat er iemand is, die uiteindelijk inziet dat dit niet door de beugel kan, berouw kent en naar een krant stapt. Kranten zouden hier overigens miljoenen voor over hebben uiteraard. Vooralsnog is dit niet gebeurd.
[..]

Een ding vergeet je. Hoe groter de leugen hoe meer mensen het geloven.
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:19:30 #180
52357 Lambiekje
pi_55447620
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:13 schreef wormwood het volgende:

[..]

Ik ben zeer kritisch tegenover Bush. Hij heeft zat domme streken geleverd en het 9/11 verhaal bekijk ik zeer kritisch.
Maar helaas voor jou zitten er in het complot verhaal meer gaten dan in het officiele verhaal.
que?

Geen gaten (of ten minste minder dan) in het officiele verhaal. Vind je het niet maf dat Osama NIET gezocht wordt voor zijn 911 daden?

Het hele grondbeginsel van het officiele verhaal berust op bullshit.
pi_55447622
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:12 schreef Lambiekje het volgende:

Te gemakkelijk.

Ik word meteen beticht voor een inwoner van Ulaanbaatar.
Ten eerste, ik maak jou niet uit voor een inwoner van Ulaanbaatar.
Ten tweede geef ik mijn mening over jou niet meteen, ik heb al teveel 'foute' uitspraken van jou gezien de laatste tijd.
Ten derde jouw geloofwaardigheid is bij mij al verder onder het vriespunt.

En als laatste, als je niet makkelijk beschuldigd wilt worden van leugens, dan moet je Bush en Co ook niet zo makkelijk van leugens beschuldigen. Jij stort zelf ontzettend veel kritiek uit over Bush en Co zonder dat je die kritiek onderbouwd.
pi_55447686
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

que?

Geen gaten (of ten minste minder dan) in het officiele verhaal. Vind je het niet maf dat Osama NIET gezocht wordt voor zijn 911 daden?
Jawel. Maar ik zie het niet als bewijs dat die er niks mee te maken heeft of dat de Amerikaanse overheid 9/11 heeft georganiseerd.
quote:
Het hele grondbeginsel van het officiele verhaal berust op bullshit.
Zo denk ik ook over het complot verhaal.
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:22:38 #183
52357 Lambiekje
pi_55447692
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:19 schreef wormwood het volgende:

[..]

Ten eerste, ik maak jou niet uit voor een inwoner van Ulaanbaatar.
Ten tweede geef ik mijn mening over jou niet meteen, ik heb al teveel 'foute' uitspraken van jou gezien de laatste tijd.
Ten derde jouw geloofwaardigheid is bij mij al verder onder het vriespunt.

En als laatste, als je niet makkelijk beschuldigd wilt worden van leugens, dan moet je Bush en Co ook niet zo makkelijk van leugens beschuldigen. Jij stort zelf ontzettend veel kritiek uit over Bush en Co zonder dat je die kritiek onderbouwd.
Er is toch ook helemaal NIETS goed wat Bush+govt doet afgezien van leugens verkondingen en met rasse stappen onze rechten aan het inperken. en natuurlijk niet vergeten geld verbrassen.

Kennelijk is mijn geloofwaardig in het geding gekomen door het AIDS verhaal. Maar kennelijk is men daar nog niet klaar voor om te beseffen hoe godsgruwelijke leugens en zwendel daar in omgaat. AIDS is nog een taboe en kan met geen mogelijkheid serieus behandeld worden hier. Het is echt diep en diep treurig.
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:28:32 #184
52357 Lambiekje
pi_55447836
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:22 schreef wormwood het volgende:

[..]

Jawel. Maar ik zie het niet als bewijs dat die er niks mee te maken heeft of dat de Amerikaanse overheid 9/11 heeft georganiseerd.
[..]

Zo denk ik ook over het complot verhaal.
Maar als OBL niet gezocht wordt. En dat wel de basis van het verhaal is. Dan is er toch serieus iets mis.?
Daarnaast is zo onnoemlijk veel bewijs dat er voorkennis is geweest.

Oke hier en daar worden de stippellijntjes wat verkeerd getrokken door ons complotters. Maar als er nieuw bewijs, niet documenten boven water komen wordt er opnieuw herstippeld.

En vind je ook niet dat de 19 kapers wel heel veel mazzel hebben gehad met hun geintjes? Naar mijn idee iets TE veel mazzel.

Maar ik ben van mening dat het basis van het officiele verhaal onzin is. En zeker omdat Osama een CIA-agent is.
pi_55447887
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:22 schreef Lambiekje het volgende:

Kennelijk is mijn geloofwaardig in het geding gekomen door het AIDS verhaal.
Ik heb geen idee van jouw AIDS verhaal. Mijn mening over jouw geloofwaardigheid komt voort uit simpele zaken als roepen dat een vliegtuig veel langer heeft rondgevlogen dan mogelijk was.

Dat jij jouw AIDS verhaal hierbij haalt is veelzeggend.
pi_55447935
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:28 schreef Lambiekje het volgende:

Maar als OBL niet gezocht wordt. En dat wel de basis van het verhaal is. Dan is er toch serieus iets mis.?
OBL wordt wel gezocht. Dat het niet op zijn FBI cv staat wil nog niet zeggen dat die niks met 9/11 te maken heeft.
quote:
Daarnaast is zo onnoemlijk veel bewijs dat er voorkennis is geweest.
Ik vind 1 duidelijke bron al meer dan genoeg.
Wie heeft er ineens gehandeld?
Wie heeft ervan geprofiteerd?

1 bron maar een duidelijk verhaal. Dat moet toch niet moeilijk zijn.
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:33:58 #187
52357 Lambiekje
pi_55447955
http://www.sfgate.com/cgi(...)/12/12/EDR7TS7DI.DTL

Het verdacht maken van CIA en sabotage is toch wel zeer overduidelijk nu. Lijkt me.
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:35:15 #188
52357 Lambiekje
pi_55447987
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:32 schreef wormwood het volgende:

[..]

OBL wordt wel gezocht. Dat het niet op zijn FBI cv staat wil nog niet zeggen dat die niks met 9/11 te maken heeft.
[..]
Hij wordt niet gezocht. En die keren dat hij zogenaamd bijna gepakt is. Blijk een serieus ingenieus ontsnappings plan voor gemaakt. maar ach.

Voor 911 is geen bewijs dat OBL het heeft gedaan. PUNT!
En bovendien KSM heeft het toch opgebiecht. Waarom dan nog OBL?
quote:
Ik vind 1 duidelijke bron al meer dan genoeg.
Wie heeft er ineens gehandeld?
Wie heeft ervan geprofiteerd?

1 bron maar een duidelijk verhaal. Dat moet toch niet moeilijk zijn.
Amerikaanse govt + grote bedrijven waar govt vinger in heeft, heeft geprofiteerd. en niemand anders
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:37:27 #189
52357 Lambiekje
pi_55448042
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:30 schreef wormwood het volgende:

[..]

Ik heb geen idee van jouw AIDS verhaal. Mijn mening over jouw geloofwaardigheid komt voort uit simpele zaken als roepen dat een vliegtuig veel langer heeft rondgevlogen dan mogelijk was.
waar heb je het over ....
pi_55448047
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:35 schreef Lambiekje het volgende:

Hij wordt niet gezocht. En die keren dat hij zogenaamd bijna gepakt is. Blijk een serieus ingenieus ontsnappings plan voor gemaakt. maar ach.
Denk je nou echt dat ik jou nog ga geloven?
quote:
Voor 911 is geen bewijs dat OBL het heeft gedaan. PUNT!
Voor 911 is geen bewijs dat Bush het heeft gedaan. PUNT!
quote:
Amerikaanse govt + grote bedrijven waar govt vinger in heeft, heeft geprofiteerd. en niemand anders
Je roept net dat er zoveel bewijzen zijn.
Geef dan eens één duidelijk bewijs.
pi_55448076
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

waar heb je het over ....
[9/11] Meningen en argumenten #4 - Blanchard vs Jowenko
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:40:42 #192
52357 Lambiekje
pi_55448116
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:37 schreef wormwood het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik jou nog ga geloven?
[..]
Hoeft ook niet. FBI zegt dat er geen bewijs is.
quote:
Voor 911 is geen bewijs dat Bush het heeft gedaan. PUNT!
[..]
HahahahahahahahHAHAHAHAHAHA. Kom op zeg. Dat geloof je zelf niet.
quote:
Je roept net dat er zoveel bewijzen zijn.
Geef dan eens één duidelijk bewijs.
och die zijn hier al zo vaak voor bijgekomen. Na genoeg elke inlichtingdienst heeft gewaarschuwd. Plaats tijd locatie alles. Maar nee. Men wist van niks. Droom maar lekker verder.
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:41:16 #193
52357 Lambiekje
pi_55448133
edit
pi_55448160
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:40 schreef Lambiekje het volgende:

Hoeft ook niet. FBI zegt dat er geen bewijs is.
Waar dan?
quote:
och die zijn hier al zo vaak voor bijgekomen.
Nee die bewijzen zijn nooit voorbij gekomen.
Alleen maar mensen die lopen te gillen dat het zo is.

Prima als jij jezelf die sprookjes voor blijft houden maar ga niet mensen die jouw verhalen niet geloven voor dom uitmaken.
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:52:33 #195
52357 Lambiekje
pi_55448348
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:42 schreef wormwood het volgende:

[..]

Waar dan?
[..]
is google je vriend niet ...
http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&q=FBI+OBL+not+wanted
quote:
Nee die bewijzen zijn nooit voorbij gekomen.
Alleen maar mensen die lopen te gillen dat het zo is.
DAn loop je niet lang genoeg mee hier.

Type eens wat zoektermen in google. en er gaat een wereld open
Able Danger ?!!

http://www.globalresearch.ca/articles/CRG204A.html
http://www.911truth.org/article.php?story=20041221155307646
http://www.911truth.org/article.php?story=20051110202854511
quote:
Prima als jij jezelf die sprookjes voor blijft houden maar ga niet mensen die jouw verhalen niet geloven voor dom uitmaken.

Nee dom wordt je door school gemaakt In kadertjes denken. Slaaf van het systeem worden.
Sprookjes wordt vertelt door overheid, media en (medische)wetenschap
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:57:41 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55448462
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

is google je vriend niet ...
http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&q=FBI+OBL+not+wanted
[..]

DAn loop je niet lang genoeg mee hier.

Type eens wat zoektermen in google. en er gaat een wereld open
Able Danger ?!!

http://www.globalresearch.ca/articles/CRG204A.html
http://www.911truth.org/article.php?story=20041221155307646
http://www.911truth.org/article.php?story=20051110202854511
[..]

Nee dom wordt je door school gemaakt In kadertjes denken. Slaaf van het systeem worden.
Sprookjes wordt vertelt door overheid, media en (medische)wetenschap
Ik vind het anders behoorlijk dom om het onderscheid tussen hier langskomen en google niet te zien... En verder, niet alles wat je op internet leest is waar. Zit een enorme portie onzin tussen.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:03:15 #197
52357 Lambiekje
pi_55448575
Ik ben de tel kwijt maar weet je hoe vaak OBL al dood is verklaard. Door Frankrijk, dan weer door Uk. Dan weer door pakistan. Iedere keer komt USA met een tegen bericht dat het niet zo is. Volgens mij is hij al dood verklaard (ver) voor 911. OBL is al wel 10 keer dood verklaard in de afgelopen 6 jaar, en keer op keer een tegen bericht van Amerika.

En dit dan ... http://thinkprogress.org/2006/09/14/barnes-osama/
Het officiele verhaal berust op kolder.
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:05:42 #198
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_55448629
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En bovendien KSM heeft het toch opgebiecht. Waarom dan nog OBL?
Als je het zo wil spelen, Waarom dan nog de Amerikaanse regering ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:06:08 #199
52357 Lambiekje
pi_55448640
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik vind het anders behoorlijk dom om het onderscheid tussen hier langskomen en google niet te zien... En verder, niet alles wat je op internet leest is waar. Zit een enorme portie onzin tussen.
zo lang OBL maar verantwoordelijk wordt gehouden zijn jullie gelukkig ?
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:06:53 #200
52357 Lambiekje
pi_55448657
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:05 schreef ChOas het volgende:

[..]

Als je het zo wil spelen, Waarom dan nog de Amerikaanse regering ?
Je geloofd toch niet echt dat hij opgebiecht heef he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')