Kom ik later nog uitgebreider op terug, maar was het niet zo dat de FBI agent die het arrestatiebevel van Moussaoui verhinderde bang was dat Moussaoui's rechten geschonden zouden worden oid?quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:22 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
http://www.thememoryhole.org/911/phoenix-memo/
Het officiele verhaal klopt van geen kanten. Waarom wel deze vliegtuig in de lucht krijgen maaar een F16 ho maar. Er is op hoger hand gemanipuleerd. En dat is dus niet OBL.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:15 schreef wormwood het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_E-4B
Die white plane is dus waarschijnlijk een mobiel commando post. Toch wel handig om zoiets in de lucht te hebben als je land aangevallen word en je niet weet wat er allemaal precies gebeurd.
Je kunt het natuurlijk zien als commando post om de aanslagen te organiseren, maar wel apart dat het pas boven Washongton gezien wordt nadat vlucht 77 in het Pentagon is gevlogen.
Het is in jouw ogen weerlegd. Vast en zeker door dat onbetrouwe "Our take"-websitetje.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Heb je het geheugen van een goudvis of wat? Je blijft constant allang weerlegde argumenten als feiten poneren, misschien kan je verknipte geest ook wel niet meer behappen... Je begint behoorlijk vermoeiend te woorden met je geraaskal.
Ik ben er nog niet uit of dit nu sarcastisch bedoeld is...quote:Op woensdag 12 december 2007 13:10 schreef Buschetta het volgende:![]()
Die memo is wel zo'n beetje het slechtste HOAX materiaal dat ik ooit heb gezien....
Denk nou toch eens na man. Die kopieen zijn zo slecht niet te geloven. En de gebruikte termen zijn totaal niet FBI standard protocol. Dit is gemaakt door mensen die vrijgegeven memo's hebben gezien uit 1960 en denken dat het nog steeds zo eruit ziet
?quote:Op woensdag 12 december 2007 13:23 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit of dit nu sarcastisch bedoeld is...
Je vergeet dus voor het gemak 1 belangrijk detail. Dit vliegtuig is gezien NA de aanslagen op het WTC1 en 2 en het Pentagon.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het officiele verhaal klopt van geen kanten. Waarom wel deze vliegtuig in de lucht krijgen maaar een F16 ho maar. Er is op hoger hand gemanipuleerd. En dat is dus niet OBL.
Bij lange na niet alleen in zijn ogen. Denk eerder in de ogen van bijna elk mens wat hier rationeel over nadenkt.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is in jouw ogen weerlegd. Vast en zeker door dat onbetrouwe "Our take"-websitetje.
Waar komt die memo vandaan ? Enige manier lijkt me dat een FBI medewerker het zogenaamd uit een kantoor heeft gesmokkeld aangezien er een verjaring staat op memo's.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:33 schreef Terecht het volgende:
[..]
Meen je wat je in die post zegt?
Nee wat ze wisten al 40 minuten voor dat de eerste toren geraakt zou worden dat er 4 gekaapt waren. En trouwens als je het in scene zet, danweet je het toch sowieso.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:28 schreef wormwood het volgende:
[..]
Je vergeet dus voor het gemak 1 belangrijk detail. Dit vliegtuig is gezien NA de aanslagen op het WTC1 en 2 en het Pentagon.
Om 8:46 werd de eerste WTC toren geraakt en dat vliegtuig werd een uur later gezien.
Ze hadden dus veel meer tijd om dat vliegtuig de lucht in te sturen dan om de gekaapte vliegtuigen te onderscheppen.
Edit: Toch eigenlijk wel apart dat iemand die zegt dat die zich alleen maar bezig houd met de waarheid, totaal geen rekeninghoud met controleerbare feiten als tijdstippen.
Maar of ze ook wisten dat die in het WTC zouden vliegen is punt twee. Het was namelijk niet echt standaard dat gekaapte vliegtuigen gebouwen binnen vlogen.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee wat ze wisten al 40 minuten voor dat de eerste toren geraakt zou worden dat er 4 gekaapt waren. En trouwens als je het in scene zet, danweet je het toch sowieso.
Zoals eerder is aangegeven zijn de protocols gevolgd. Die gingen uit van een nadering vanuit zee,.m vandaar dat de verkeerde richting is gevlogen. Overigens was het ook allesminst standaard dat binnen 40 minuten een vliegtuig werd onderschept door de luchtmacht. Hou er daarbij ook rekening mee dat onderscheppen in dit verband niet neerhalen betekent.quote:F16 zijn expres te laat en de verkeerde kant op gestuurd, tevens met een gereduceert topsnelheid.
Ben benieuwd. Vooralsnog heb ik nog weinig tot geen bewijzen langs zien komen dat dit vliegtuig is neergehaald.quote:Aan alles is gedacht om het plannetje tot een goed einde te brengen. Er is maar een slippertje gemaakt die dag en dat is bij Shanksville, daar heeft een ongehoorzame pilot de boeing neer gehaald. ** daar is overigens nog wel een aardige artikel over geschreven .. zal is kijken of ik dat terug kan vinden.
Wanneer ga je eindelijk eens beginnen met eerst nadenken en feiten opzoeken en dan pas posten?quote:Op woensdag 12 december 2007 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee wat ze wisten al 40 minuten voor dat de eerste toren geraakt zou worden dat er 4 gekaapt waren. En trouwens als je het in scene zet, danweet je het toch sowieso.
Zoals Mouzer al zegt, dat is dus klinkklare onzin.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat is het begin punt van jouw redenatie?quote:F16 zijn expres te laat en de verkeerde kant op gestuurd, tevens met een gereduceert topsnelheid. Aan alles is gedacht om het plannetje tot een goed einde te brengen.
Doe dat.quote:Er is maar een slippertje gemaakt die dag en dat is bij Shanksville, daar heeft een ongehoorzame pilot de boeing neer gehaald. ** daar is overigens nog wel een aardige artikel over geschreven .. zal is kijken of ik dat terug kan vinden.
ehm... die phoenix memo bestaat weldegelijk hoor (PS: Hoe moet ik nou weten hoe een FBI memo eruit moet zienquote:Op woensdag 12 december 2007 13:50 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Waar komt die memo vandaan ? Enige manier lijkt me dat een FBI medewerker het zogenaamd uit een kantoor heeft gesmokkeld aangezien er een verjaring staat op memo's.
DIt is een memo die de stijl heeft van een memo uit 1960.
Daarnaast is hij geblacklined. Wat dus niet gebeurd voor uitgifte aan het publiek. Iemand die hem publiceert is al te traceren door de uitgifte records. Daarnaast is het een memo die niet volgens de protocollen zoals de voorgeschreven lettertypes is geschreven..
Secret ?!?!? denk je nu echt dat dat er op staat ? Kom op man.
De laatste memo's die ik zag zagen er i.i.g heel anders uit.
Leuke HOAX maar intelligente mensen zullen er nooit in trappen.
Ook het feit dat de kopieen zo slecht zijn is natuurlijk om het allemaal wat spannender te maken.
Erg triest dat conspiracisten hun woorden kracht willen bijzetten door nep memo's te plaatsen.
Nog triester dat het wordt gelooft door mensen zoals jou.
Als je die Time magazine article leest dan realiseer je je dat de dingen die ik noem precies hetgeen is waarom die memo niet echt isquote:Op woensdag 12 december 2007 17:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
ehm... die phoenix memo bestaat weldegelijk hoor (PS: Hoe moet ik nou weten hoe een FBI memo eruit moet zien) :
http://www.unansweredques(...)2/fortune052202.html
Time magazine heeft een dossier over de phoenix memo en de Rowley memo:
http://www.time.com/time/covers/1101020603/index.html
In het verhaal van Time komt goed naar voren hoe bureacratie en grove incompetentie FBI agenten ervan weerhielden om Moussaoui te arresteren en zijn huis te doorzoeken:
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,250017-1,00.html
quote:Op woensdag 12 december 2007 17:47 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als je die Time magazine article leest dan realiseer je je dat de dingen die ik noem precies hetgeen is waarom die memo niet echt is
Die andere 2 links kan ik niet serieus noemen want dat zijn conspiracy linkjes.
Er was al in een juni een draaiboek gemaakt. Vizier op wtc en plaatje van OBL er bij. En dan hebben we nog de Pilot aflevering van Lone gunman. Wat een toevalligheid allemaal.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar of ze ook wisten dat die in het WTC zouden vliegen is punt twee. Het was namelijk niet echt standaard dat gekaapte vliegtuigen gebouwen binnen vlogen.
Protocol was meer dan standaard alleen was er een totale incompetentie op die dag. Tja chaos, maar dat is TE gemakkelijk.quote:[..]
Zoals eerder is aangegeven zijn de protocols gevolgd. Die gingen uit van een nadering vanuit zee,.m vandaar dat de verkeerde richting is gevlogen. Overigens was het ook allesminst standaard dat binnen 40 minuten een vliegtuig werd onderschept door de luchtmacht. Hou er daarbij ook rekening mee dat onderscheppen in dit verband niet neerhalen betekent.
Zie ook dit topic
Dat OBL of KSM of wie dan ookl heeft gedaan, staat voor mij vast dat dat NIET het geval is. Dus als zij niet gedaan wie dan wel + overvloedig veel bewijsmateriaal, circumstanial evidence, documenten, versprekingen, aanwijzingen dat Bush+Govt hebben gedaan ... en bovendien motief is er voor Bush en dat is er TOTAAL niet voor OBL met z'n vriendjes.quote:[..]
Ben benieuwd. Vooralsnog heb ik nog weinig tot geen bewijzen langs zien komen dat dit vliegtuig is neergehaald.
Overigens wel weer interessant dat zelfs als dat al het geval geweest zou zijn, dit juist bewijs zou zijn voor een complot, terwijl bij de andere vliegtuigen juist het niet neerhalen als bewijs daarvoor wordt gezien.
Dit wekt bij mij de indruk dat alles per definitie als bewijs voor een complot wordt gezien door jou.
Ik geloof best wel dat er een soortgelijke memo was....quote:Op woensdag 12 december 2007 17:50 schreef Terecht het volgende:
[..]
![]()
De eerste link die ik gaf is een artikel van fortune (nu cnn), en in het time magazine artikel wordt het bestaan van die phoenix memo juist bevestigd....
Ach so. Niet iedereen is een expert op het gebied van FBI memo's weet je welquote:Op woensdag 12 december 2007 21:22 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik geloof best wel dat er een soortgelijke memo was....
Maar die scans dat is hem niet... DAAR doel ik op.
Tja, ik heb de link naar die site niet gegeven dus ik zou het niet kunnen zeggen.quote:Dus het vervalsen van materiaal om bepaalde theorieeen kracht bij te zetten. Hoe kan het zijn dat maar 1 persoon die memo zogezegt heeft gezien en die copieen dan in handen vallen van dubieuze conspiracy websites ?
Je kan die protocollen opvragen en daar valt dus ook o.a de lettertypes voor memo's uit te halenquote:Op woensdag 12 december 2007 21:48 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ach so. Niet iedereen is een expert op het gebied van FBI memo's weet je wel.
Grappig, hoe je 40 minuten voor 09:02 kunt weten dat flight 175 gekaapt wordt om 08:44quote:Op woensdag 12 december 2007 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
F16 zijn expres te laat en de verkeerde kant op gestuurd, tevens met een gereduceert topsnelheid. Aan alles is gedacht om het plannetje tot een goed einde te brengen. Er is maar een slippertje gemaakt die dag en dat is bij Shanksville, daar heeft een ongehoorzame pilot de boeing neer gehaald. ** daar is overigens nog wel een aardige artikel over geschreven .. zal is kijken of ik dat terug kan vinden.
Ja en Stephen King schreef er als Richard Bachman in de jaren 70 ook over een vliegtuig wat een wolkenkrabber invliegt. Wat wil je hier mee aantonen?quote:Op woensdag 12 december 2007 19:20 schreef Lambiekje het volgende:
. En dan hebben we nog de Pilot aflevering van Lone gunman. Wat een toevalligheid allemaal.
Vergeet Tom Clancy niet. Die heeft jaren voor 2001 ook al een boek geschreven over een Japanner (of chinees) die zich met een 747 in het capitool in Washington boorde.quote:Op vrijdag 14 december 2007 09:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja en Stephen King schreef er als Richard Bachman in de jaren 70 ook over een vliegtuig wat een wolkenkrabber invliegt. Wat wil je hier mee aantonen?
Nog gevaarlijker is concluderen dat het allemaal toevaligheden zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2007 22:08 schreef Cyclonis het volgende:
Conclusies trekken uit toevalligheden is zeer gevaarlijk.
Weet je waarom?quote:Op zaterdag 15 december 2007 19:55 schreef atmosphere2 het volgende: Deze voorspelling moest destijds verwijderd worden uit het rapport dat naar de congresleden ging.
Dus jij vind het goed dat mensen van alles en nog wat toevallig noemen en dan daaruit maar concluderen dat er een grote conspiracy achter zit? Een gebeurtenis is namelijk heel erg makkelijk voor aan te tonen of het wel of niet toevallig is. Verder zou het ook niet zo moeilijk moeten zijn om van een gebeurtenis aan te tonen wat de connectie is met een zogenaamde conspiracy.quote:Op zaterdag 15 december 2007 07:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nog gevaarlijker is concluderen dat het allemaal toevaligheden zijn.
---
Dit is (een tvp en) een herinnering aan iedereen om het een beetje beschaafd te houden.
Redenaties, vermoedens.quote:Op zaterdag 15 december 2007 15:54 schreef atmosphere2 het volgende:
@ wormwood:
-Controlled demiolition.inc is één van d ebedrijven die heeft gezorgt voor het verwijderen van alle puin op ground zero . CDI heeft diverse construction engeneers in dienst .
-FEMA was al voor 9/11 aanwezig in Manhatten om een grote oefening voor te bereiden. Zij waren dus al goed uitgerust aanwezig . FEMA heeft gebruik gemaakt van CDI diensten
-controlled demolition experts melden dat zij met portable seismograven aanwezig waren in Manhatten op 11 september .
Onder andere uit deze zaken maak ik op dat er demolition teams op ground zero aanwezig waren op 9/11 . Dit is ook volslagen logisch gezien de situatie.
quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:42 schreef gorgg het volgende:
NIST heeft wat vragen toegevoegd aan zijn FAQ:
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_12_2007.htm
Ik heb nog nooit iemand "jullie zijn een stelletje onwetende malloten" zo vriendelijk zien zeggen.quote:The complexity of the investigation and the length of the final report (including all of the supporting volumes) have made understanding of the investigation a challenge for many interested readers.
Dan heb je niet goed gelezen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 19:55 schreef atmosphere2 het volgende:
De kans dat een 9/11 zich voor ging doen was niet erg klein. Terrorisme-expert Marvin Centron schreef in 1994 al een diepgravend rapport over terrorisme op basis van info van CIA, FBI, KGB, Mossad etc. Hij voorspelde expliciet dat een aanslag m.b.v. een burgerluchtvaartvliegtuig op het WTC eraan kwam. Deze voorspelling moest destijds verwijderd worden uit het rapport dat naar de congresleden ging.
Volgens bedoelt atmosphere niet dat hij hierin een complot ziet. Leidt ik iig uit deze post af:quote:Op zondag 16 december 2007 11:23 schreef wormwood het volgende:
Dus wat is volgens jou het "complot" hierin?
Als 'ie op een complot wilde wijzen, had 'ie dat anders verwoord.quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:55 schreef atmosphere2 het volgende:
Men wou voorkomen dat de bevolking ongerust werd en men had ook niet de financiële middelen om er iets aan te doen.
Ik kreeg de indruk dat dat de officiele reden was en dat Atmosphere dat anders ziet.quote:Op zondag 16 december 2007 11:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens bedoelt atmosphere niet dat hij hierin een complot ziet. Leidt ik iig uit deze post af:
[..]
Als 'ie op een complot wilde wijzen, had 'ie dat anders verwoord.
Rabiate hokjesdenker!quote:Op zondag 16 december 2007 11:36 schreef wormwood het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat dat de officiele reden was en dat Atmosphere dat anders ziet.
Ik krijg van sommige mensen hier niet goed het idee wat ze denken en wat voor een mening ze hebben. Dus vandaar dat ik het wel eens duidelijk, misschien iets te duidelijk, vraag.
Nee, het zijn feiten . Google maar eens op "controlled demolition.inc 9/11 debris removal"quote:Op zondag 16 december 2007 02:12 schreef wormwood het volgende:
[..]
Redenaties, vermoedens.
Als je wilt dat ik jou ga geloven, zul je toch met heel wat betere onderbouwing van jouw verhalen moeten komen.
Want bijvoorbeeld dat ze in Manhattan met iets bezig waren, wil nog niet zeggen dat er binnen een paar uur een complete CD ploeg staat te trappelen om een gebouw in te gaan waarvan veel mensen denken dat het gaat instorten.
Ja ik had het al op de video gezien idd. Ik heb eerlijk gezegd met verbazing gekeken naar dat filmpje, die man heeft gruwelijk goede voorspellingen gedaan (tokio metro, het wtc, pentagon).quote:Op zondag 16 december 2007 12:14 schreef atmosphere2 het volgende:
Correct, 'terecht' Overigens werd het WTC als één van de 5 hoofddoelen genoemt door de terrorisme expert in 1994 . zie de Eenvandaag video waarin hij wordt geïnterviewed . Hij heeft zelfs voorspelt dat het met vliegtuigen zu gaan gebeuren.
Ik posste de link van het interview waarin hij zelf zegt dat het WTC doel was .quote:Op zondag 16 december 2007 11:23 schreef wormwood het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gelezen.
Het WTC werd in dat rapport niet als mogelijk doel gezien. Wel het CIA hoofdkantoor en het Capitool. Daarnaast werden er ook nog veel variaties genoemd. Een cesna vol proppen met explosieven, een burgervliegtuig boven de oceaan laten ontploffen.
Dat idee had ik ook zeker nietquote:Overigens was het dus in de tijd van Clinton dat dit gebeurde. Met deze geruchten had Bush weinig tot niets te maken. http://www.hillaryproject.com/index.php?/en/story-details/2591/
complot wil ik het niet noemen . Wel is duidelijk dat er genoeg concrete informatie was om een mogelijke aanslag te kunnen voorkomen . Een hele waslijst van waarschuwingen van buitenlandse geheime diensten . Dringende waarschuwingen zelfs, door onder andere de russen die zelfs mensen naar het witte huis stuurde om de Amerikanen te waarschuwen.quote:Dus wat is volgens jou het "complot" hierin?
Wat was er dan zo concreet aan die waarschuwingen?quote:Op zondag 16 december 2007 12:35 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Ik posste de link van het interview waarin hij zelf zegt dat het WTC doel was .
[..]
Dat idee had ik ook zeker niet
[..]
complot wil ik het niet noemen . Wel is duidelijk dat er genoeg concrete informatie was om een mogelijke aanslag te kunnen voorkomen . Een hele waslijst van waarschuwingen van buitenlandse geheime diensten . Dringende waarschuwingen zelfs, door onder andere de russen die zelfs mensen naar het witte huis stuurde om de Amerikanen te waarschuwen.
De neocons ergerde zich onder Clinton enorm aan het in hun ogen te kleine defensie budget en waren aan het pleitten voor een verhoging ook in verband met terreur dreiging ( zie 'product for an American century' website). Toen zij aan de macht kwamen deden ze alsnog niets omdat het volk eerst overstag moest. En dat gebeurde op 9/11
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |