Ja, iets met Soldiers-who-want-to-be-heroes toch?quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:44 schreef cafca het volgende:
Zegt de naam Rod McKuen je iets?
Inderdaad. (Rod McKuen schreef de meest gebruikte vertaling)quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:48 schreef Berkery het volgende:
Hebben ze allemaal iets met ne me quitte pas gedaan?
http://www.secondhandsongs.com/song/932quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:10 schreef ranja het volgende:
Hm ja die staat op dat franstalige coveralbum van Belinda zie ik nu. Maar ik wist niet dat daar zoveel versies van waren of dat dat hetzlefde nummer was als die van McKuen.
Ik hoorde 'm net op radio 3. "Ril"quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:48 schreef bukgeit het volgende:
Dat was Coldplay.
Best tofquote:Op dinsdag 11 december 2007 16:55 schreef bukgeit het volgende:
Hoe heet het verzamelalbum van Skik?
O man!quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Deze had ook nog mooi in 't rijtje van de vorige vraag gekund
Afgelopen weekend nog een cd van gekochtquote:Op dinsdag 11 december 2007 20:43 schreef bukgeit het volgende:
Band Of Horses
Rare horse daar in het middenquote:Op dinsdag 11 december 2007 20:43 schreef bukgeit het volgende:
Band Of Horses
Band of goats + 1quote:Op dinsdag 11 december 2007 20:43 schreef bukgeit het volgende:
Band Of Horses
Misschien heb je Is there a ghost wel eens gehoordquote:Op dinsdag 11 december 2007 20:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Rare horse daar in het midden
overigens nooit van gehoord
Tering, jij mag voortaan niet meer klagen als ranja een vraag lang open laat staan. Ruim 23 uur voor een lijstjes vraagquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:17 schreef bukgeit het volgende:
Kijken of dit werkt, een aloude alfabetvraag: noem 26 bandnamen, van A t/m Z met dezelfde begin- en eindletter.
Om 20.45 maak ik de balans op.
Hij was echt niet te doen. Iets anders: graag 25 bands/acts (geen artiesten), liefst zonder 'The'.quote:
Alleen over Filter zijn we het eensquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:40 schreef ranja het volgende:
Babe
Bettie Serveert
Bis
Bomb the Bass
Bush
Cake
Celtic Frost
Ciccone Youth
Coco Rosie
Curve
Daf
Deodato
Dillinger
Dolly Dots
Dubstar
Faster Pussycat
Felt
Filter
Foreigner
Fuzzbox
Gangway
Genesis
Giant
Golden Earring
Guv'ner
quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:28 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Hij was echt niet te doen. Iets anders: graag 25 bands/acts (geen artiesten), liefst zonder 'The'.
Bad Brains
Beatcream
Big Audio Dynamite
Bon Jovi
Buffalo Tom
Carter The USM
Celtic Frost
City Pig Unit
Coldcut
Curved Air
Daft Punk
Depeche mode
Diesel
Doe Maar
Dubwar
Faith No More
Fear Factory
Fine Young Cannibals
Foo Fighters
Fun Loving Criminals
Gang Of Four
General Public
Giant
Go-team
Guns N'Roses
quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:28 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Hij was echt niet te doen. Iets anders: graag 25 bands/acts (geen artiesten), liefst zonder 'The'.
Band zonder banaan
Bewitched
Biohazard
Bon Jovi
Burzum
Cardigans
Celestial Season
Cianide
Cocksparrer
Cult of luna
Dargaard
Death
Dismembered
Dominion
Duvel Duvel
Faith no more
Fear Factory
Finntroll
Foo Fighters
Fu Manchu
Gathering
Gehenna
Girls Aloud
Gorguts
Guns 'n Roses
quote:
quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:50 schreef belsen het volgende:
[..]AbbA Benjamin B CCC DeaD ExtremE Golden Smog I against I Kaduk LUL MAM Niet SchieteN Oingo BoingO PulP RedivideR StandellS TrouT WoW X ZzZ
Inderdaad, niet te doen. Maar toch ver gekomenquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:50 schreef belsen het volgende:
[..]AbbA Benjamin B CCC DeaD ExtremE Kaduk LUL MAM Niet SchieteN Oingo BoingO PulP RedivideR StandellS TrouT WoW X ZzZ
wel zo?quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:55 schreef peaceman het volgende:
Joe le taxi
Tandem
Be my baby
sunday mornings
Shit, ik ga buiten de top 10 eindigenquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:35 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE:
De nieuwe stand...
[ afbeelding ]
Nou ja, het is dus Sunday Mondays maar ok.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:55 schreef peaceman het volgende:
Joe le taxi
Tandem
Be my baby
sunday mornings
Ah zo.. dat was de fout.... hmmm tijd voor een andere brilquote:Op dinsdag 11 december 2007 22:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, het is dus Sunday Mondays maar ok.
Peaceman +1
F5- feestquote:Op dinsdag 11 december 2007 22:13 schreef MadMaster het volgende:
Big Country
Wat van wie?quote:Get back, get back, get back to where you once belong
Get back, get back (In the US)
Back (In the US)
Back in the USSR
V.w.b. het eerste: Niet alleen de titels en er zaten ook nog wat niet Beatles-regels in (het refrein)...quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:40 schreef Burnett het volgende:
Is het dat nummer waarvan de tekst volledig uit Beatles-titles bestaat maar waarvan ik niet op de naam kan komen van de uitvoerenden?
quote:Singing with the Beatles
Dancing on the disco
Twisting in the sixties
Ahahahaaa...
A ja nutuurlijk Cafe creme..quote:
Dat was ook de reden dat ik deze vraag stelde...quote:Op woensdag 12 december 2007 08:31 schreef ranja het volgende:
Nooit van gehoord, tja, jaren 70... zoals ik in het popquiz topic al zei blijft dat een zwak punt
En toch laat zo'n vraag je niet meer losquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:57 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Inderdaad, niet te doen. Maar toch ver gekomen
Flufquote:Op woensdag 12 december 2007 09:44 schreef cafca het volgende:
[..]
En toch laat zo'n vraag je niet meer los
Ik ben uiteindelijk tot 22 gekomen. wie weet er nog bands die beginnen én eindigen met: F,J,U of V?
Wel als je de enige bent. Kom maar op.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:29 schreef cafca het volgende:
Ja ik ook. Toch heb ik er 22, maar ik mag geen incomplete lijstjes posten van bukgeit
cafca +1quote:Op woensdag 12 december 2007 11:35 schreef cafca het volgende:
Vooruit dan, met 1 of 2 gokjes:
Ace
Blondie
Cocorosie
Deacon Blue
Evanesence
Fun Boy Three
Golden Globe ?
Horseshoe
Icehouse
Jo Lemaire & Flouze
Kings of Convenience
Let's Active
Modern Romance
Nocturne ?
Orange Juice
Porcupine Tree
Queens of the Stone Age
Renaissance
Suede
Thee Stranded Horse
Ugly Kid Joe
Vorgruppe
Wire
X
Y
Z
quote:Like so many memorable bands of the post-punk era,emerged from Liverpool, England, rising out of the Eric's Club scene which also launched Echo and the Bunnymen and the Teardrop Explodes. Formed from the ashes of the group Radio Blank,
was founded in November 1977 by guitarist Alan Gill and bassist David Balfe; while Balfe wished to call the band
, Gill preferred
. Upon reaching a compromise, the duo recruited keyboardist Dave Hughes, synth player Chris "Teepee" Shaw and a drum machine, completing the first of many fluid line-ups.
After issuing a handful of singles experimenting with electronic pop sounds, Balfe exited to join Big in Japan (later settling in the Teardrop Explodes), and by the release of their 1980 debut,
was already splintering: Hughes soon departed to join Orchestral Manoeuvres in the Dark, and before long Gill reunited with Balfe in the Teardrop Explodes. However, in 1983 a line-up of
comprising none of the original members issued a self-titled LP on the Korova label; as simply
, they also released the cassette-only Naive in 1985 before finally calling it a day.
Omdat Wah! toch niet zo Mighty was?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:03 schreef ranja het volgende:
Waarom wordt in dit soort stukjes altijd Echo en Teardrop Explodes genoemd en nooit Wah!
Verder weet ik het niet.
quote:
Net als deze bandquote:Op woensdag 12 december 2007 12:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Zeer zwaar ondergewaardeerd sowieso.
Nee hoor.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:49 schreef Gambolputty het volgende:
Opgezocht, nooit van gehoord dus dat belooft niet veel goeds voor a.s. zondag...
quote:Op maandag 10 december 2007 20:04 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Er worden zoveel mogelijk populaire muziekgenres verwerkt in de quiz, maar bij geen van die genres gaan het echt de diepte in. Dus geen echte obscure artiesten.
toch iets minder bekend als ik dacht....quote:Op woensdag 12 december 2007 13:14 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Dalek I Love You misschien?
Wat dat betreft zit er een foutje in de vraag van Iggy...quote:Op woensdag 12 december 2007 13:45 schreef Neleos het volgende:
8 Chic - Le Freak
Hoezo?quote:Op woensdag 12 december 2007 13:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat dat betreft zit er een foutje in de vraag van Iggy...
30 jaar oud?quote:Op woensdag 12 december 2007 13:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat dat betreft zit er een foutje in de vraag van Iggy...
quote:Op woensdag 12 december 2007 13:56 schreef Burnett het volgende:
3. terence trent d'arby - dance little sister
Sorry, maarquote:Op woensdag 12 december 2007 13:56 schreef MadMaster het volgende:
Wie gunt mij de uitvoerenden van #8?
De rest heb ik al een tijdje, hoewel ik m'n twijfels heb bij #8 v.w.b. de letters die tussen haakjes staan...quote:
Die staat er wel bij, (via internet> www.radio538.nl en dan top 40)quote:Op woensdag 12 december 2007 14:10 schreef ranja het volgende:
Abigail Mead & ? - Full Metal Jacket
(werd wel makkelijker met de juiste letters tussen haakjes)
Nigel Goulding trouwens (al werd die in de top 40 volgens mij niet gecredit)
Iddquote:Op woensdag 12 december 2007 14:09 schreef MadMaster het volgende:
Dat zeg ik...
V.w.b. #8: Dat is waarschijnlijk Jack Le Freak, de jack-versie van Le Freak. Daar mist dan nog een J, dat is wat ik eerder bedoelde...
En waar ik eerder #8 zei, bedoel ik #6. Stop de tijd...
Soms typen mijn vingers andere dingen als wat mijn hersenen willen (of andersomquote:Op woensdag 12 december 2007 14:13 schreef MadMaster het volgende:
Er stond eerst bij # 6 (HCWBADI) en daarom twijfelde ik daar ook over (How Can We Be A Drill Instructor???).
Bij mij is dat juist andersom, mijn vingers kunnen sneller typen dan mijn hersens denkenquote:Op woensdag 12 december 2007 14:19 schreef MadMaster het volgende:
Ik ken dat probleem, ik denk vaak sneller dan mijn vingers kunnen typen...
[ afbeelding ]
Nee, het heeft niks met titels of tributes te maken.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:23 schreef MadMaster het volgende:
'Enjoy The Silence' is opgedragen aan de overleden Tim Hardin...
Hm, daar moet ik zelf nog over denkenquote:Op woensdag 12 december 2007 14:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Hè, waarom vraag je niet naar Sonic Youth of Shonen Knife dit keer ipv DM..dan had ik 'm wel geweten
Nee.... maar je komt dichterbijquote:Op woensdag 12 december 2007 15:01 schreef knars het volgende:
Een shot van hardin wordt gebruikt in een DM video die geregisseerd is door Corbijn?
Lekker dubbelzinnig...quote:Op woensdag 12 december 2007 15:01 schreef knars het volgende:
Een shot van hardin wordt gebruikt in een DM video die geregisseerd is door Corbijn?
Inmiddels is het al minder ver gezocht.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:32 schreef MadMaster het volgende:
Je zegt zelf al dat je vraag 'misschien wat ver gezocht is', ik kan jouw hersenkronkels in ieder geval niet volgen...
quote:Op woensdag 12 december 2007 17:28 schreef knars het volgende:
de vrouw in de video van i feel you door depeche mode is een familielid van hardin?
Sterker nog, ze IS Eileenquote:Op woensdag 12 december 2007 18:03 schreef Burnett het volgende:
Ze speelt zowel in deze clip als in "Zoeken naar Eileen"?
Dus tochquote:Op woensdag 12 december 2007 19:32 schreef Burnett het volgende:
Ah! Mijn eerste punt!
Van de volgende vraag heb ik het idee dat ik 'm al eens aan Newbiedoobiedoo heb gevraagd...
Mocht je hem herkennen svp niet antwoorden... ;-)
Wat is de overeenkomst tussen de volgende 4 nummers?
1. The Beatles - Yesterday
2. U2 - Newyearsday
3. The Jam - Going Underground
4. Kiss - Crazy, Crazy Nights
Ik doelde op 'If I Were A Carpenter'quote:Op woensdag 12 december 2007 15:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm, daar moet ik zelf nog over denken
Eh..., nee. Ben wel benieuwd welke van wie gejat is?quote:Op woensdag 12 december 2007 20:17 schreef belsen het volgende:
Alle drie zijn per ongeluk gejat van een ander nummer?
Ik beredeneerde enkel vanuit Yesterday.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:20 schreef Burnett het volgende:
[..]
Eh..., nee. Ben wel benieuwd welke van wie gejat is?
Helaas...quote:Op woensdag 12 december 2007 20:17 schreef knars het volgende:
vest verkopende singles van deze bands?
Die van The Jam wel, met het machtige Dreams of children.quote:
Een 5e nummer toegevoegd.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:32 schreef Burnett het volgende:
Ah! Mijn eerste punt!
Van de volgende vraag heb ik het idee dat ik 'm al eens aan Newbiedoobiedoo heb gevraagd...
2. U2 - Newyearsday
5. Free - All Right Now
quote:Op woensdag 12 december 2007 20:43 schreef cafca het volgende:
Nummer zonder intro, begint meteen met de zang?
quote:Op woensdag 12 december 2007 20:48 schreef knars het volgende:
Al deze nummers kun je karaoke'en op de Playstation?
quote:Op woensdag 12 december 2007 20:54 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik kan zo nog een paar van die nummers opnoemen
En een zesde nummer toegevoegd.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:32 schreef Burnett het volgende:
Ah! Mijn eerste punt!
2. U2 - Newyearsday
5. Free - All Right Now
6. Iron Maiden - Iron Maiden
quote:Op woensdag 12 december 2007 19:32 schreef Burnett het volgende:
Ah! Mijn eerste punt!
Wat is de overeenkomst tussen de volgende 9 nummers?
2. U2 - Newyearsday
5. Free - All Right Now
6. Iron Maiden - Iron Maiden
en met dank aan Newbiedoobiedoo
7. Rubettes - Sugar Baby Love (leuk!)
8. Maxïmo Park - Our velocity
9. Mike & the mechanics - The Living years
quote:Op woensdag 12 december 2007 21:14 schreef cafca het volgende:
Heeft het iets met live sets te maken?
Extra aanwijzing: de conXie moet je binnen de bands zoeken..., de nummers zijn in veel gevallen inwisselbaar.quote:
quote:Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef belsen het volgende:
Allen gezongen door een Paul (Weller, McCartney, Hewston...).
Jij zou dit toch wel moeten weten, eik.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:54 schreef Berkery het volgende:
Ik begin wel met het 'ik roep maar wat'-rondje: Status Quo?
quote:A taut, explosive Belfast-based punk band,(named after a Vibrators song) had the dubious distinction of being referred to as "The Irish Clash." What must have seemed like a compliment at the time did little to help their career, only because it made comparisons between the two bands inevitable.
quote:Op woensdag 12 december 2007 22:02 schreef Berkery het volgende:
Stiff Little Fingers?
quote:Op woensdag 12 december 2007 22:08 schreef ranja het volgende:
Hm volgens mij vind ik de SLF gemiddeld beter dan de Clash
quote:Op woensdag 12 december 2007 22:28 schreef Burnett het volgende:
clash
giv 'm enough rope
london calling
scandinista
combat rock
cut the crap
Nee, je had ze. Cut the crap is de laatste, maar die kun je ook wel missen eik.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:33 schreef Burnett het volgende:
Volgens mij ontbreekt er nog eentje uit de jaren 90...
Die uit de jaren 90 met BAD op de achterkant?quote:Op woensdag 12 december 2007 22:44 schreef ranja het volgende:
Ik heb alleen The Clash op lp (en sisosig op 7")
Ja, dat welquote:Op woensdag 12 december 2007 22:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Die uit de jaren 90 met BAD op de achterkant?
Wie blijven in 2007 volhouden dat Ike Turner niet dood is?quote:Op woensdag 12 december 2007 23:13 schreef Mark het volgende:
En ik maar een vraag over Ike turner verwachten
whoeeeaaaaa m'n oom speelde in sammie america's gasphettiquote:Op dinsdag 20 november 2007 20:50 schreef cafca het volgende:
(1949) heet in 1978 als hij in de hoogtijdagen van punk de groep Gasphetti opricht. Deze band, waarin (ex-MstrubietM) zingt en gitaar speelt, brengt vier geflopte singles (waaronder het prachtige Too Much Understanding) en een album uit. De werkwijze van Gasphetti, waarin Henny Vrienten (later in Doe Maar) aanvankelijk aantreedt als tweede gitarist, wordt getypeerd als een punky variant op het Wall Of Sound-principe.
Wegens problemen met zijn stem is genoodzaakt om te stoppen met zingen. Hij legt zich toe op de basgitaar en 's . Deze Tilburgse groep groeit in de loop er jaren uit tot één van de meest interessantste Nederlandse bands. De groep bestaat uit Pieter Bon (zang), Mark van Woerkom (gitaar), Antoine Kroes (gitaar), :s (bas) en een ritmebox. De optredens worden omschreven als levendig en swingend, de muziek als strakke, hoekige cool wave.
's haalt de finale van de Grote Prijs van Nederland die op een regenachtige Hemelvaartdag plaatsvindt in het Openluchttheater in Lochem. De bokaal gaat naar de groep Neel. Stadgenoot Henny Vrienten produceert de lp 's .
Hmmm, de definitie van 'punk' ontgaat mij een beetje heden ten dage.quote:Op woensdag 12 december 2007 23:04 schreef ranja het volgende:
Wie blijven in 2007 volhouden dat Punk niet dood is?
Ik hoef alleen Combat Rock nog maarquote:Op woensdag 12 december 2007 22:44 schreef ranja het volgende:
Ik heb alleen The Clash op lp (en sisosig op 7")
bukgeit +1quote:Op donderdag 13 december 2007 10:51 schreef bukgeit het volgende:
Hospital Bombers?
Primaquote:Op donderdag 13 december 2007 11:06 schreef ranja het volgende:
The Cure
The Cramps
Dr. & the Medics
Sick of it All
De Artsen
Die Ärtze
The Wounded
PIL
Medicine
Clinic