abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55101387
Ik zag net het onderstaande filmpje.
http://www.terrorismaware(...)n-of-women-in-islam/

En volgens mij is Wilders dus te laat met zijn film want kan hij dit filmpje overtreffen?

Goed dat we in Nederland wonen met een Joods Christelijke geschiedenis.
Een zin uit het filmpje blijft overigens wel hangen: The culture Islam has created.

Heeft Islam de cultuur gecreëerd die voor de excessen zorgt of was die cultuur er al? En is het niet een beetje toevallig dat die in alle moslim landen dan gelijk is?
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:22:34 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_55101468
'Foei, stoute moslims!!!'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_55101547
quote:
En is het niet een beetje toevallig dat die in alle moslim landen dan gelijk is?
AAHHAHAHAHAHAHHA!

Ps. You get my point.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55102069
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

AAHHAHAHAHAHAHHA!

Ps. You get my point.
dat dus
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55102239
heb het filmpje even gekeken en mijn haat voor vandaag is weer gevoed
Life sucks
pi_55103231
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

AAHHAHAHAHAHAHHA!

Ps. You get my point.
Nou, ik niet! Leg uit?
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:44:55 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55103282
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:57 schreef mr.marcus het volgende:
heb het filmpje even gekeken en mijn haat verdriet voor vandaag is weer gevoed
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_55103383
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:19 schreef HarryP het volgende:
En is het niet een beetje toevallig dat die in alle moslim landen dan gelijk is?
Nee, door de vele stigmatisering en de nadruk op de religieuze aspecten denk jij dat die cultuur in alle 'moslimlanden' hetzelfde is, maar dat is niet zo. Turkije, Iran, Bosnië, Pakistan, Indonesië, Somalië en Egypte - om maar eens wat landen te noemen - hebben dezelfde cultuur? Lijkt me een mooi motief voor een wereldreisje
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:10:08 #9
136 V.
pi_55103855
quote:
Tsja, als je daar een dwingende behoefte aan hebt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_55117347
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:50 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Nee, door de vele stigmatisering en de nadruk op de religieuze aspecten denk jij dat die cultuur in alle 'moslimlanden' hetzelfde is, maar dat is niet zo. Turkije, Iran, Bosnië, Pakistan, Indonesië, Somalië en Egypte - om maar eens wat landen te noemen - hebben dezelfde cultuur? Lijkt me een mooi motief voor een wereldreisje
Maar in die landen worden vrouwen wel onderdruk.
Turkije valt gelukkig nog wel mee. Maar als er een jong meisje door de familie tegen haar wil in een taxi wordt gesleurd staat wel heel de straat vol met toeschouwers die het niet al te vreemd vinden.
pi_55120755
Zeggen dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor die misstanden is als zeggen dat alle christenen verantwoordelijk zijn voor jodenvervolgingen of alle Amerikanen verantwoordelijk voor de lynchpartijen van zwarten.
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:22:44 #12
136 V.
pi_55124961
Nee joh, dat is iets heeeel anders...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 9 december 2007 @ 12:43:55 #13
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_55142661
Maar niemand die het blijkbaar erg vind dat vrouwen worden onderdrukt?
Niemand die op de dam staat te demonstreren tegen deze praktijken?
Niemand die landen boycot omdat dit daar gebeurt?
pi_55143210
quote:
Voelt dat lekker?
pi_55143224
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:43 schreef HarryP het volgende:
Wat houd je tegen?
pi_55143272
Goede kritiek SCH!
pi_55143530
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:12 schreef Refragmental het volgende:
Goede kritiek SCH!
bedankt, die van jou mag er ook zijn
  zondag 9 december 2007 @ 13:25:51 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55143589
quote:
de christelijk-joodse samenleving is ook gebouwd op vrouwenonderdrukking... of vergeten we dat maar ff?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55144968
Waarom quoten ze Marx nou weer in godsnaam?
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_55145115
quote:
Ik neem aan dat jij morgen met een spandoek op de Dam gaat staan om te protesteren tegen de vrouwenonderdrukking op de veluwe en andere bible-belt streken ? Of is dat wat anders ...
pi_55145479
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij morgen met een spandoek op de Dam gaat staan om te protesteren tegen de vrouwenonderdrukking op de veluwe en andere bible-belt streken ? Of is dat wat anders ...
Dat is heel wat anders. Het vergelijken van appels met peren. In de Nederlandse bijbel-gordel wordt vrouwen geen hoofddoek aangemeten; worden ze niet van hun identiteit beroofd; kunnen ze zich ontworstelen aan de ijzeren greep van hun man, en gemakkelijk; worden clitorissen niet weggesneden; kunnen vrouwen gewoon een baan krijgen; krijgen vrouwen de kans om te studeren en zich te ontwikkelen.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_55146274
Nederlandse bijbel-gordel??? Alles weten is alles begrijpen... Ook in nederland (europa) worden nog steeds vrouwen dagelijks onderdrukt. Ze durven er alleen niet voor uit te komen. Waar gaat dit in hemelsnaam over?
pi_55146728
Het gaat heus niet alleen om geloof. Ook in niet-gelovige gezinnen wordt de vrouw soms onderdrukt door een machopikje.

Wat zeg ik: soms wordt de man wel eens onderdrukt door een heks van een vrouw.
pi_55146762
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:42 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders. Het vergelijken van appels met peren. In de Nederlandse bijbel-gordel wordt vrouwen geen hoofddoek aangemeten; worden ze niet van hun identiteit beroofd; kunnen ze zich ontworstelen aan de ijzeren greep van hun man, en gemakkelijk; worden clitorissen niet weggesneden; kunnen vrouwen gewoon een baan krijgen; krijgen vrouwen de kans om te studeren en zich te ontwikkelen.
Het principe is hetzelfde hoor - de manier waarop er naar vrouwen wordt gekeken, de achterliggende gedachte. Zolang vrouwen dat zelf willen, heb ik er niet zoveel problemen mee.
pi_55149567
Onwaarschijnlijk dat deze "cultuur" vergoeilijkt wordt, dit alles in naam van een onbestaand opperwezen.
Deze religie annex cultuur is zeer barbaars.
Het filmpje getuigt van de kloof tussen de Westerse waarden en deze van de moslims, dat er nog verdedigers zijn van deze leefwijze is te gek voor woorden.
De eeuwige relativering of bv. de onnozele vergelijking met de Veluwe helpt ook niet, de Islam en haar adepten passen niet in een vrije open samenleving.
  zondag 9 december 2007 @ 17:42:57 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55149604
Huilen dan.
  zondag 9 december 2007 @ 17:46:46 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55149675
quote:
[..]
[..]
Daar gaan we weer, het ontkennen van het bestaan van Thor door een ander infantiel geloof aan te halen. Bah!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_55158957
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Het principe is hetzelfde hoor - de manier waarop er naar vrouwen wordt gekeken, de achterliggende gedachte. Zolang vrouwen dat zelf willen, heb ik er niet zoveel problemen mee.
De manier waarop naar vrouwen wordt gekeken is heel wat anders dan de manier waarop met vrouwen om dient worden te gaan. Ik kijk ook achterdochtig naar een communist maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet met respect kan behandelen. Een nazi zou hem bijvoorbeeld een klap voor zijn anti-fascistische kop hebben gegeven.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_55165628
Die lui lopen gewoon achter. We moeten ze gewoon even een paar honderd jaar geven om tot die inzichten te komen, vanaf die tijd zal alles verbeteren..
pi_55172108
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:50 schreef K-Billy het volgende:
Turkije, Iran, Bosnië, Pakistan, Indonesië, Somalië en Egypte - om maar eens wat landen te noemen - hebben dezelfde cultuur? Lijkt me een mooi motief voor een wereldreisje
Ach, men meent Homerische situaties te herkennen in de traditionele poezie van o.a. Afghanistan.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55172221
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Rouvoet tijdens een besloten bijeenkomst:

Wat is de ware versie?

Truus, 28, arrived at the Amersfoort law offices of Jopie Zelder and Frederique Rijssem, who are sisters, on April 6. She had engaged Jopie a few days earlier, because she wanted a divorce from her violent husband. Truus settled on a chair across the desk from the lawyer. Margreet, Truus' mother, entered five minutes later with a male companion. Truus half-rose in greeting. The man,Henk Binnendijk, grabbed Truus and put a pistol to her head. The first bullet entered near Truus's eye and she fell. "There was no scream. There was dead silence. I don't even think she knew what was happening," Jopie said. The killer stood over Truus's body, and fired again. Jopie reached for the alarm button as the gunman and Margreet left. "She never even bothered to look whether the girl was dead."

The aftermath of the murder was equally revealing: "Members of the Dutch upper house demanded punishment for the two women [lawyers] and none of the Netherlands' political leaders condemned the attack. ... The clergy in Urk want the lawyers to be put to death" for trying to help Truus.

Samia, 28, arrived at the Lahore law offices of Hina Jilani and Asma Jahangir, who are sisters, on April 6. She had engaged Jilani a few days earlier, because she wanted a divorce from her violent husband. Samia settled on a chair across the desk from the lawyer. Sultana, Samia's mother, entered five minutes later with a male companion. half-rose in greeting. The man, Habib-ur-Rhemna, grabbed Samia and put a pistol to her head. The first bullet entered near Samia's eye and she fell. "There was no scream. There was dead silence. I don't even think she knew what was happening," Jilani said. The killer stood over Samia's body, and fired again. Jilani reached for the alarm button as the gunman and Sultana left. "She never even bothered to look whether the girl was dead."

The aftermath of the murder was equally revealing: "Members of Pakistan's upper house demanded punishment for the two women [lawyers] and none of Pakistan's political leaders condemned the attack. ... The clergy in Peshawar want the lawyers to be put to death" for trying to help Imran.

Maar, godzijdank, we kunnen de Christelijke kneuterigheid weer te berde brengen, anders wisten we niet wat we moesten beginnen.

[ Bericht 35% gewijzigd door Apropos op 10-12-2007 17:26:06 ]
pi_55173032
  maandag 10 december 2007 @ 19:22:51 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55174962
je moet staken/demonstreren of verzet plegen als in je eigen land iets onfatsoenlijks of emancipatoirisch aan de hand is.

waarom zouden wij de behoefte moeten hebben om een cultuur, ver weg van hier, te beoordelen. of nóg erger te veranderen?

hoe zou jij het vinden als mensen hier in nederland haat gaan zaaien tenopzichte van onze cultuur? dat ze homo's van een berg willen gooien en vrouwen zonder hoofddoek "hoeren" zijn?

dat zou toch van de gekke zijn?
  maandag 10 december 2007 @ 23:44:36 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55181861
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:23 schreef Nam_Soldier het volgende:
Waarom quoten ze Marx nou weer in godsnaam?
Die had een prachtige ideologie, volgens de filmmakers, blijkbaar.
pi_55181871
Is die film nou nog niet klaar?
pi_55516881
Vandaag is het volgende huis aan huis verspreid in onze wijk.

pi_55576981
Contradictions in the NOT so perfect Quran

http://www.youtube.com/watch?v=km3x35aJDqU
pi_55577006
De opstellers van het pamflet noemen zich de jongeren van Hizb ut Tahrir (HUT) in Nederland. Volgens AIVD-rapporten is Hizb ut Tahrir een 'internationale radicaal-islamitische beweging die streeft naar een hernieuwde vestiging van een islamitische staat'. Het kabinet meldde in 2005 dat de organisatie een gevaar kan vormen voor de democratische rechtsorde. In veel islamitische landen en enkele Europese landen zoals Duitsland, is HUT verboden, ondanks dat de beweging zegt geweld af te zweren.
pi_55577084
quote:
Op maandag 24 december 2007 18:58 schreef Wokkel het volgende:
Vandaag is het volgende huis aan huis verspreid in onze wijk.

[ link | afbeelding ]
Dus?

edit: oh de mensen er achter zijn idd naar
  donderdag 27 december 2007 @ 18:48:01 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55578574
quote:
Op donderdag 27 december 2007 17:41 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dus?

edit: oh de mensen er achter zijn idd naar
Ja, ze roepen op tot een grote unie met een democratisch verkozen leider.

De EU had dat idee al eerder!
Verder, dubbel: Oh noes! D'r zijn terroristen in mijn buurt!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2007 @ 12:18:16 #41
862 Arcee
Look closer
pi_55621082
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:25 schreef Re het volgende:
de christelijk-joodse samenleving is ook gebouwd op vrouwenonderdrukking... of vergeten we dat maar ff?
Nee hoor, daar worden we nog steeds aan herinnerd:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:20:27 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55621125
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:22 schreef zoalshetis het volgende:
je moet staken/demonstreren of verzet plegen als in je eigen land iets onfatsoenlijks of emancipatoirisch aan de hand is.

waarom zouden wij de behoefte moeten hebben om een cultuur, ver weg van hier, te beoordelen. of nóg erger te veranderen?

hoe zou jij het vinden als mensen hier in nederland haat gaan zaaien tenopzichte van onze cultuur? dat ze homo's van een berg willen gooien en vrouwen zonder hoofddoek "hoeren" zijn?

joehoe! hoeveel mensen snappen dit hier?
pi_55625009
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:04 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

De manier waarop naar vrouwen wordt gekeken is heel wat anders dan de manier waarop met vrouwen om dient worden te gaan. Ik kijk ook achterdochtig naar een communist maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet met respect kan behandelen. Een nazi zou hem bijvoorbeeld een klap voor zijn anti-fascistische kop hebben gegeven.
Ach, zoveel verschil is er niet hoor. Je klinkt bijna alsof vrouwen een soort van huisdieren zijn die je goed dient te behandelen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_55625096
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:41 schreef Calox9 het volgende:
Onwaarschijnlijk dat deze "cultuur" vergoeilijkt wordt, dit alles in naam van een onbestaand opperwezen.
Deze religie annex cultuur is zeer barbaars.
Ik denk dat het meer met barbaarsheid van het land dan met de Islam te maken.

In niet-islamitische achterlijke landen in Afrika gebeuren ook heus wel dingen waar de honden geen brood van lusten. Zo worden ledematen van albino's afgehakt, omdat ze genezende krachten zouden bezitten. Tweelingbaby's worden achtergelaten om te sterven, want ze zijn behekst. Rechtzaken vinden plaats door iemand aan een boom te binden en net zolang af te ranselen tot hij bekent. Vrouwen worden om elke scheet verstoten uit een stam.

Ik ben ook geen fan van de islam, maar ik wil maar even zeggen dat een Islamiet niet inherent een (vrouwen)beul is.
pi_55625386
Ik vrees dat het erger is. Het is de barbaarsheid van de mens.
pi_55625931
quote:

wat is dit nu weer voor opmerking.
moslims wonen hier massaal, dan heb je het niet over "een cultuur, ver weg van hier."
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_55724034
zoalshetis, ben je er nog
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_55788355
  zaterdag 5 januari 2008 @ 01:41:20 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55788743
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:18 schreef roburt het volgende:
zoalshetis, ben je er nog
ja snikkeltje! dat niet zo goed kan lezen...
  zaterdag 5 januari 2008 @ 01:52:53 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55788860
Hey zoalshetis
Huilen dan.
pi_55789069
quote:

dus demonstreren tegen de apartheid, of tegen de oorlog in darfur is fout?
pi_55789095
een aantal posters in dit topic stelt de traditionele rolverdeling man/vrouw van christenen gelijk aan het legaal verbannen, verkrachten, verminken en vermoorden van vrouwen in moslimlanden..

met zulke kromme denkbeelden valt er uberhaubt niet te discusseren...
pi_55790184
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 02:27 schreef Schepseltje het volgende:
een aantal posters in dit topic stelt de traditionele rolverdeling man/vrouw van christenen gelijk aan het legaal verbannen, verkrachten, verminken en vermoorden van vrouwen in moslimlanden..

met zulke kromme denkbeelden valt er uberhaubt niet te discusseren...
Dat zou ik niet willen stellen, en heb ik ook niemand zien doen. De rol van vrouwen in de koran is een stuk vriendelijker en veel geëmancipeerder dan van vrouwen in de bijbel.

Het is alleen jammer dat de regimes in veel islamitische landen deze zaken van de islam volledig negeren.
Verkrachting mag niet, verminken ook niet. En vermoorden al helemaal niet.
De vrouwenbesnijding heeft al helemaal niets met de islam te maken.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:03:36 #54
3542 Gia
User under construction
pi_55791219
Het is een plicht om het heilige boek te verdedigen.
Wie niet achter dit pamflet staat, als moslim, is fout bezig.

Ik zou zeggen: Ingrijpen, meteen!! Dit stilzwijgen mag niet getolereerd worden!!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:41:08 #55
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_55792986
quote:
Ik zag net het onderstaande filmpje.
http://www.terrorismaware(...)n-of-women-in-islam/

En volgens mij is Wilders dus te laat met zijn film want kan hij dit filmpje overtreffen?

Een zin uit het filmpje blijft overigens wel hangen: The culture Islam has created.

Heeft Islam de cultuur gecreëerd die voor de excessen zorgt of was die cultuur er al? En is het niet een beetje toevallig dat die in alle moslim landen dan gelijk is?
Weer een bewijs hoe achterlijk de Islam is. Maar van Doekle moeten we rezzzzpekt hebben voor deze barbaarse 'religie.'
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:43:04 #56
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_55793018
Deze pagina geeft ook een goed beeld van hoe zwaar achterlijk Doekle Terpstra is, de man van het pamflet tegen Wilders:

http://www.terrorismaware(...)n-the-name-of-allah/
pi_55793020
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 13:41 schreef Ippon het volgende:

[..]

Weer een bewijs hoe achterlijk de Islam is. Maar van Doekle moeten we rezzzzpekt hebben voor deze barbaarse 'religie.'
Kun jij citeren waar Terpstra zegt dat we dergelijke barbaarse uitingen moeten respecteren?
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2008 @ 13:47:08 #58
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55793088
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 13:43 schreef Ippon het volgende:
Deze pagina geeft ook een goed beeld van hoe zwaar achterlijk Doekle Terpstra is, de man van het pamflet tegen Wilders:

http://www.terrorismaware(...)n-the-name-of-allah/
Hoe stupide die plattelandse gristen ook is zie ik echt met de beste wil van de wereld niet in wat dat soort filmpjes te maken hebben met moslims hier.
Carpe Libertatem
pi_55814164
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:03 schreef Gia het volgende:
Het is een plicht om het heilige boek te verdedigen.
Het is een plicht?

Is dat zo voor moslims?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_55824470
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 13:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kun jij citeren waar Terpstra zegt dat we dergelijke barbaarse uitingen moeten respecteren?
Ippon? Niet?
  zondag 6 januari 2008 @ 17:39:24 #61
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_55827311
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 13:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Door Wilders te demoniseren, de man die een felle tegenstander is van import van barbaren.
Geen citaat maar een logische deductie van argumenten.
pi_55827587
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:39 schreef Ippon het volgende:

[..]

Door Wilders te demoniseren, de man die een felle tegenstander is van import van barbaren.
Fail.

Wilders is een tegenstander van alle moslims, niet van enkel de barbaarse uitingen.
  zondag 6 januari 2008 @ 18:31:36 #63
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_55828519
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:50 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Fail.

Wilders is een tegenstander van alle moslims, niet van enkel de barbaarse uitingen.
Nee hoor, hij wil dat de Achterlijken het land uit worden gezet maar de Normalen mogen blijven mits zij hun Geloof aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden.
pi_55828694
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:31 schreef Ippon het volgende:
mits zij hun Geloof aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden.
Wat dus inhoudt dat ze de dan verboden Koran moeten afzweren. Maar voor de rest mogen de "Normalen" natuurlijk gewoon van Gekke Geert blijven.
pi_55828826
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:39 schreef Ippon het volgende:

[..]

Juist.
pi_55829010
Van demonisering is geen sprake, of meent men nu dan ook dat moslims gedemoniseerd worden? Consequent wezen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 6 januari 2008 @ 19:00:59 #67
3542 Gia
User under construction
pi_55829181
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat dus inhoudt dat ze de dan verboden Koran moeten afzweren.
Tuurlijk niet. Ze mogen alleen hun geloof niet boven onze normen en waarden stellen.
Als zij in een privésituatie iemand geen hand willen geven, prima.
Maar als een islamitische juf een vader van een kind geen hand wil geven, dan botst dat met onze normen en waarden. En dat hoort niet.

Als iemand in de eigen tijd, graag een hoofddoek draagt, prima.
Maar iemand die een bijstandsuitkering aan gaat vragen, gekleed in een boerka, kan natuurlijk niet.

Dus, ze mogen gerust geloven wat ze willen, zolang dat niet botst met onze normen en waarden. Oftewel, je valt er iemand anders niet mee lastig en past je, tot op zekere hoogte aan.

Wat ik al eerder zei: Als ik, zelfs voor alleen een vakantie, naar Iran ga, dan ga ik toch ook niet zeuren dat ik geen hoofddoek op wil en mijn bijbel wil meenemen overal waar ik ga. Dat mag niet in Iran en dus doe ik dat dan ook niet.
Als ik naar japan ga, waar mensen buigen ter begroeting, dan doe ik dat ook.
Als ik in Frankrijk bepaalde franse mensen vaker zie en die groeten met twee zoenen, dan doe ik dat ook.

Iemands geloof of cultuur gaat niet boven de normen en waarden, wetten en regels van het land waar je, om wat voor reden dan ook, verblijft.
pi_55829206
quote:
Op zondag 6 januari 2008 19:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk niet.
Natuurlijk wel. Volgens Geert.
  zondag 6 januari 2008 @ 19:08:33 #69
3542 Gia
User under construction
pi_55829325
quote:
Op zondag 6 januari 2008 19:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Volgens Geert.
De koran is niet geldig in Nederland, als zijnde een 'wetboek'. Zolang niemand er last van heeft, mogen ze leven volgens hun regeltjes. Verder gelden moslim regeltjes nergens in Nederland en moet je je er ook niet op beroepen om iets voor elkaar te krijgen als jouw geloof botst met Nederlandse normen en waarden.

Je hoeft nog steeds, als moslim, geen varkensvlees te eten. Maar eisen dat het rundvlees in een ziekenhuis halal is, gaat m.i. te ver. Dat sommige supermarkten hierin meegaan, slaat ook nergens op. Hoewel, iedereen kan natuurlijk 'halal' op de verpakking zetten. Het is niet zo dat je dat proeft of zo.
pi_55829381
quote:
Op zondag 6 januari 2008 19:08 schreef Gia het volgende:
Dat sommige supermarkten hierin meegaan, slaat ook nergens op.
Natuurlijk wel, het levert geld op.

Maar dus, waar het over ging: volgens Gekke Geert mogen islamieten, die in wezen verraderlijke huichelaars zijn, en bovendien een demografisch probleem dat opgelost dient te worden, onder andere door het uitzetten van hele families, slechts in Nederland blijven als ze de Koran afzweren.
  zondag 6 januari 2008 @ 20:52:06 #71
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_55831908
Kut topic.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: