Waarvan dit debuutalbum is gereviewd op de FrontPage:quote:is een Iers trio, dat in eigen land twee jaar geleden al de aandacht wist te trekken met haar debuut Waltzing Alone, maar dat nu, na een uitstapje naar de VS vorig jaar, ook eindelijk het Europese vasteland weet te bereiken. Volkomen terecht overigens, want
is een opvallend goede plaat. Op het ook nog eens prachtig verpakte
maakt
heel veel indruk met een serie wonderschone popliedjes vol melancholie. Popliedjes met invloeden uit de folk en de psychedelica die de band al de vergelijking hebben opgeleverd met onder andere The Beatles, Radiohead, The Shins, Simon & Garfunkel en Leonard Cohen. Vergelijkingen die geen van allen onzinnig zijn, maar ook geen van allen heel lang overeind blijven. Op haar debuut schotelt
ons muziek voor om smoorverliefd op te worden. Ietwat weemoedige muziek met prachtige harmonieën, wonderschone melodieën en een afwisselende en originele instrumentatie.
Ja, je verzint het niet. Dus het is óf een rebus, óf wachten op een kenner. Ik kies voorlopig even voor het laatstequote:Op dinsdag 4 december 2007 21:18 schreef MadMaster het volgende:
Zag de naam net staan in Cafca's playlist op last.fm...
Lijkt me sterk, eerlijk gezegd. maar ik denk dat bukgeit of bigshadow ze wel kent. Anders mag iemand anders door met een nieuwe vraagquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Misschien dat de desbetreffende reviewer nog langskomt
quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:43 schreef MadMaster het volgende:
Ondertussen spam ik iedereen hier die ik kan traceren om vriendje te worden op last.fm.
U is gewaarschuwd...
Hiquote:Your musical compatibility rating with MadMaster66 is:
High
RoofingBurner +1quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:19 schreef RoofingBurner het volgende:
Radiohead - Hail to the Thief
quote:Now Im relieved to hear
That youve been to some far out places
Its hard to carry on
When you feel all alone
Now Ive swung back down again
Its worse than it was before
If I hadnt seen such riches
I could live with being poor
Ik heb een vermoeden dat het dan The guttenheim grotto moet zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, eerlijk gezegd. maar ik denk dat bukgeit of bigshadow ze wel kent. Anders mag iemand anders door met een nieuwe vraag
quote:Ill sing myself to sleep
A song from the darkest hour
Secrets I cant keep
Inside of the day
Swing from high to deep
Extremes of sweet and sour
Hope that God exists
I hope I pray
Alweer een nieuwe stand?quote:Op woensdag 5 december 2007 06:56 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE:
De nieuwe stand...
[ afbeelding ]
Typo gemaakt?quote:Op woensdag 5 december 2007 00:19 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat het dan The guttenheim grotto moet zijn.
Kijk, ik wist dat ik op je kon rekenenquote:Op woensdag 5 december 2007 00:19 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat het dan The guttenheim grotto moet zijn.
Da's weer veel kouder. We zoeken geen Ier.quote:Op woensdag 5 december 2007 09:14 schreef bukgeit het volgende:
Nou... Gary Moore?
quote:Op woensdag 5 december 2007 09:20 schreef MadMaster het volgende:
Sjimmie Peedzj?
quote:Op woensdag 5 december 2007 09:33 schreef peaceman het volgende:
is dat er 1 van run dmc?
Toch nog snel...quote:Op woensdag 5 december 2007 09:38 schreef cafca het volgende:
Of Prince Buster?
Was vandaag in het nieuws, vandaarquote:Op woensdag 5 december 2007 09:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie?
Tot nu toe zitten jullie in de verkeerde hoek te denken...
quote:Chad Butler, beter bekend als Pimp C van het rapduo UGK uit Houston, is dinsdag dood aangetroffen in het Mondrian-hotel in Los Angeles. Over de doodsoorzaak is nog niets bekend.
Butler en partner Bernard Freeman (Bun B) waren de grondleggers van de Southern rap. Hoewel zij niet zoveel hits scoorden als sommige andere rappers, geldt hun CD Ridin' Dirty uit 1996 als een klassieker uit het genre.
De carrière van het duo liep spaak toen Pimp C in 2002 voor drie jaar de gevangenis in draaide wegens verboden wapenbezit. Het duo maakte dit jaar een comeback met het album Underground Kingz, dat goed werd ontvangen.
Nee, maar ik had jouw antwoord nog niet gezien na de 2 antwoorden uit de rap-hoek en toen ik wilde reageren op Lee Perry had je het juiste antwoord al gegeven...quote:Op woensdag 5 december 2007 09:42 schreef cafca het volgende:
Dan was Lee Perry toch niet zo heel erg in de verkeerde hoek?
Mwah.... warm.quote:Op woensdag 5 december 2007 09:55 schreef Captain_Redbeard het volgende:
straatschoffies ?
quote:Op woensdag 5 december 2007 09:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tot nu toe zitten jullie in de verkeerde hoek te denken...
Die dusquote:Op woensdag 5 december 2007 10:22 schreef MadMaster het volgende:
Billy Ocean dan?
Da's inderdaad toeval. Ik wilde eerst Burning Spear vragen, maar vond dat nogal voor de hand liggend, toen besloot ik deze foto maar te vragenquote:Op woensdag 5 december 2007 10:38 schreef MadMaster het volgende:
Ik kom net uit ons rookhok en daar stond in het krantje Metro dezelfde foto van Billy. Toeval?
ik kijk precies op dit moment dus op Fok! hequote:Op woensdag 5 december 2007 11:10 schreef MadMaster het volgende:
In de Metro staat vandaag een paginagroot artikel over Billy Ocean dus...
En daar zijn uit het niets, met slechts één post verschil, ineens de dance-freaks...
Je had de vraag niet juist beantwoord v.w.b. de herkomst van 'SL', dat had Iggy wel (SL1200 Technics draaitafels die bij mij stof staan te happen, maar die ik niet weg wil doen)...quote:
En nu heb je wel je punt Captain +1quote:Op woensdag 5 december 2007 11:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:
radiohead nu ook op XL
Goed gevonden maar sorryquote:Op woensdag 5 december 2007 11:19 schreef MadMaster het volgende:
Paranoid Android vs. Android is toch een behoorlijke overeenkomst...
dat zijn wel vier van de zes grootste vissen, samen met Nick Cave en Goldfrappquote:
Wat van wie?quote:Turn it down you say,
Well all I got to say to you is time again I say, "No!"
No! No, No, No, No, No!
Tell me not to play
Well, all I got to say to you when you tell me not to play,
I say, "No!"
No! No, No, No, No, No!
So, if you ask me why I like the way I play it
There's only one thing I can say to you
Die richting op, ja...quote:Op woensdag 5 december 2007 12:21 schreef ranja het volgende:
Play it Loud ofzo?
De afgelopen week waren het schat ik 97% rockgeorienteerde vragen, dus je moet niet klagenquote:Op woensdag 5 december 2007 12:01 schreef MadMaster het volgende:
Na al die dance-vragen vond ik deze song wel toepasselijk...
Ik klaag helemaal niet, ik hou van afwisseling en snoep sowieso van alle walletjes mee...quote:Op woensdag 5 december 2007 13:10 schreef Captain_Redbeard het volgende:
De afgelopen week waren het schat ik 97% rockgeorienteerde vragen, dus je moet niet klagen
Hint voor niets in elkaar gefröbeld...quote:Op woensdag 5 december 2007 13:13 schreef Berkery het volgende:
Twisted Sister - I wanna rock!
Jazzmatazz reken ik half goed. Snel gedaan!quote:Op woensdag 5 december 2007 14:54 schreef Captain_Redbeard het volgende:
jazzmatazz
kiss my jazz
jazzanova
kyoto jazz massive
dephazz
zz & de maskers
zZz
frizzle sizzle
Yazz
thin lizzy
Haha, waar ga je langs, en als wat: S of P?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:55 schreef MadMaster het volgende:
Ik kom er nu tot 7, maar ga zo de schmink in.
Het heerlijk avondje is gekomen... [ afbeelding ]
Inderdaad, met de PP, die hoort er wel bij.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:00 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dan zou ik eerder Yazz half goed rekenen..
..maar dan wel samen met de Plastic Population
perfectquote:Op woensdag 5 december 2007 15:28 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Koen Groeneveld, Addy van de Zwan en Jan Voermans
P, mijn postuur doet afbreuk aan een rol van S...quote:Op woensdag 5 december 2007 14:59 schreef bukgeit het volgende:
Haha, waar ga je langs, en als wat: S of P?
quote:Op woensdag 5 december 2007 15:42 schreef ranja het volgende:
het aantal punten in de laatste stand?
Jullie doen geen van allen mee aan de Popquiz in Amstelveen op 16 december a.s.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:37 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Wat hebben bigshadow, Grobbel, Sack_Blabbath en ik gemeen?
Hoe weet jij dat nou? Dat event is verdwenen van last.fmquote:Op woensdag 5 december 2007 15:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jullie doen geen van allen mee aan de Popquiz in Amstelveen op 16 december a.s.
quote:
was niet wat ik zocht. dan zou het ook voor veel meer users kunnen gelden.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jullie doen geen van allen mee aan de Popquiz in Amstelveen op 16 december a.s.
Zwarte Piet weet alles...quote:Op woensdag 5 december 2007 15:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Dat event is verdwenen van last.fm
in dat geval zou ik oude jaargangen van 'het boek van S.' er maar bij gaan pakken.quote:
quote:Op woensdag 5 december 2007 15:48 schreef cafca het volgende:
Allemaal een bepaalde plaat in jullie album top 100?
quote:Op woensdag 5 december 2007 15:51 schreef Berkery het volgende:
Jullie zijn allemaal van hetzelfde bouwjaar?
ach, de pagina's geven dezelfde leeftijd aan. dat is wat ik eigenlijk bedoelde.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als jij van 1981 ben dan zijn wij niet van 't zelfde bouwjaar hoor
Checkquote:Op woensdag 5 december 2007 15:52 schreef bukgeit het volgende:
Een muzikale verwijzing in jullie avatar? Hoewel, dat hebben er wel meer.
Oeh, dan staat er een verkeerde geboortedatum in m'n last.fm-profiel, want ik ben al weer een kleine maand geleden 27 gewordenquote:Op woensdag 5 december 2007 15:58 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
ach, de pagina's geven dezelfde leeftijd aan. dat is wat ik eigenlijk bedoelde.
cafca + 1quote:Op woensdag 5 december 2007 15:59 schreef cafca het volgende:
Lola
quote:Op woensdag 5 december 2007 16:07 schreef Captain_Redbeard het volgende:
uriah heep ?
quote:Op woensdag 5 december 2007 16:12 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Gentle Giant
quote:Don't cry now
You know it happens to the best of us
Goodbye now
And don't forget about the rest of us
I'm staying
You never know if they can use me here
I'm praying
I won't be looking when you disappear
And everybody's looking out
For close encounters of another kind
And it won't help me if I shout
But I'm getting pretty close this time
You're on my mind
quote:Op woensdag 5 december 2007 16:31 schreef belsen het volgende:
Michael Jackson's They don't really care about us???
Hoezo niet?quote:Op woensdag 5 december 2007 16:55 schreef Gambolputty het volgende:
Ik ken het hele nummer niet ..
In de zin van nooit op MTV gezien, nooit op de radio gehoord.quote:
Wonen wij in hetzelfde land, NBDBD?quote:Op woensdag 5 december 2007 16:40 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Bijna 2 jaar voordat het nummer airplay kreeg op MTV, was het in ons land al een dikke top 10-hit.
quote:In 1984,released their most well-known single,
. A collaboration between
&
, and producer/bassist Bill Laswell, this single is the first real rapcore song; predating Run-DMC and Aerosmith's Walk This Way. The single was arranged by Laswell after
and
had acknowledged respect for each others work.
Mjah, volgens mij heeft het niet in de top 40 gestaan. Ik weet wel dat het in de uitgaansgelegenheden waar ik indertijd kwam redelijk grijsgedraaid is.....quote:Op donderdag 6 december 2007 10:01 schreef ranja het volgende:
Ik ken bijna alles wat in 1984 in de top40 heeft gestaan maar kom nog niet op een rap/rock combi...
quote:......................... Your life ain't nothing.
The human race is becoming a disgrace.
The rich get richer.
The poor are getting poorer.
Fascist, chauvinistic government fools.
People, Moslems, Christians and Hindus.
quote:Op donderdag 6 december 2007 11:14 schreef MadMaster het volgende:
* MadMaster bijt z'n tong er af...![]()
![]()
Yeah! http://www.youtube.com/watch?v=ZuL2kvEaWrwquote:Op donderdag 6 december 2007 12:11 schreef belsen het volgende:
Dat is dan met Afrika Bambaataa.
Timezone.
Ja, maar hoe kwamen ze dan aan die titel?quote:Op donderdag 6 december 2007 12:18 schreef cafca het volgende:
Titel van hun eerste single, toch?
quote:Op donderdag 6 december 2007 17:40 schreef ranja het volgende:
Uit een boek?
ranja +1quote:Public Image Limited - named after a Muriel Spark book about an incredibly driven and vain actress...
Namens Ranja:quote:Op donderdag 6 december 2007 18:32 schreef bartrid het volgende:
Breeders.
Verder nog te zien The Sweet, Dave Edmunds en Chris Norman van Smokie, maar ik doe het er voor...quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:26 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Rubettes, Alvin Stardust, Middle of the Road, Tremeloes en nog wat oudjes
Vanavond is er een concert in Amsterdam van deze allemaal: Golden Years
quote:I just can't believe the loveliness of loving you.
(I just can't believe it's true).
quote:Can't keep my eyes from the circling skies
Tongue-tied and twisted just an earthbound misfit, I
quote:It's not the way you lead me
By the hand into the bedroom
It's not the way you throw your clothes
Upon the bathroom floor
quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:04 schreef knars het volgende:
Bridge over troubled water, simon & garfunkel
quote:
Berkery +1quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:36 schreef Berkery het volgende:
Pink Floyd - Learning to fly
Vroeger erg veel Delicate sound of thunder gedraaid
lekker tempo zo, welk nummer is dit dan?quote:You and I have memories
longer than the road
that stretches out ahead
Gambolputty + 1quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:51 schreef Gambolputty het volgende:
Erasure - Sometimes
Goeie hint, ik had hem al opgezochtquote:Op vrijdag 7 december 2007 11:34 schreef knars het volgende:
Zijn we maar met z'n tweeën online nu?
quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:46 schreef Mark het volgende:
Dan gok ik op It takes two van Marvin en Tammi Kim
Alsnog de Fvijfertquote:Op vrijdag 7 december 2007 11:04 schreef knars het volgende:
Bridge over troubled water, simon & garfunkel
Zegt me ook niets.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:11 schreef knars het volgende:
[..]
lekker tempo zo, welk nummer is dit dan?
quote:
quote:'I Dig a Pygmy', by Charles Hawtrey and the Deaf Aids... Phase One, in which Doris gets her oats!
quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:46 schreef MadMaster het volgende:
Bovenstaande quote vroeg om opzoeken...
Volgens mij hebben de Beatles wel een paar nog bekendere nummers.quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:06 schreef knars het volgende:
Shit, en ik dacht nog, ik neem een relatief bekend nummer van deze behoorlijk bekende band.
OK dan: welke clip?quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:34 schreef knars het volgende:
Iemand anders mag verder, ben even de kleinste knars aan het voeren
Welk album?quote:"Two of Us", performed by Aimee Mann and Michael Penn – 3:30
"Blackbird", performed by Sarah McLachlan – 2:21
"Across the Universe", performed by Rufus Wainwright – 4:08
"I'm Looking Through You", performed by The Wallflowers – 2:39
"You've Got to Hide Your Love Away", performed by Eddie Vedder – 2:09
"Strawberry Fields Forever", performed by Ben Harper – 4:26
"Mother Nature's Son", performed by Sheryl Crow – 2:42
"Golden Slumbers", performed by Ben Folds – 1:41
"I'm Only Sleeping", performed by The Vines – 3:05
"Don't Let Me Down", performed by Stereophonics – 4:08
"Lucy in the Sky with Diamonds", performed by The Black Crowes – 3:50
"Julia", performed by Chocolate Genius – 4:34
"We Can Work It Out", performed by Heather Nova – 2:15
"Help!", performed by Howie Day – 3:33
"Nowhere Man", performed by Paul Westerberg – 3:29
"Revolution", performed by Grandaddy – 3:02
"Let It Be", performed by Nick Cave – 3:30
belsen +1 en verder met jouw vraagquote:Op vrijdag 7 december 2007 14:02 schreef belsen het volgende:
Die komt er niet in voor, maar het is Coffee + TV van Blur.
Lukt het niet met de kleine?quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:03 schreef knars het volgende:
Help!
Nee.quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:05 schreef knars het volgende:
Die kijkt nu een dvd van de Mike en Thomasshow, altijd garant voor een gedegen opvoeding![]()
Maar ik dacht dat dit een beatle-cover album was voor een of ander goed doel onder de naam "Help!"
Warmen, maar nee.quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:12 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Op basis van Ben folds met (Golden slumber) een OST-achtig iets van de TV serie Everwood???
Daarmee verdien je het punt (sorry, knars!)quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:13 schreef MadMaster het volgende:
Herman van Keeken - Pappie Loop Toch Niet Zo Snel er dan nog bij...
Mag ik er daar van één of meerdere willekeurige thema's nog 5 (dus 10 totaal!) van incl. uitvoerende?quote:Simple Minds - Speed Your Love To Me
Supremes - You Can't Hurry Love
de raggende manne - het rijdt niet
Tracy Chapman - Fast Car
De Dijk - Slow Motion
space marines - sneller dan god
[matennaaier]quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:29 schreef Mark het volgende:
Kelis - I hate you so much right now
En deze is wel creatief, maar niet tegengesteld:quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
[matennaaier]
Die heet Caught Out There
[/matennaaier]
Het strijdtoneel is weer geopend...quote:Iggy & The Stooges - I Wanna Be Your Dog
Slayer - I'm Gonna Be Your God
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |