Waarvan dit debuutalbum is gereviewd op de FrontPage:quote:is een Iers trio, dat in eigen land twee jaar geleden al de aandacht wist te trekken met haar debuut Waltzing Alone, maar dat nu, na een uitstapje naar de VS vorig jaar, ook eindelijk het Europese vasteland weet te bereiken. Volkomen terecht overigens, want
is een opvallend goede plaat. Op het ook nog eens prachtig verpakte
maakt
heel veel indruk met een serie wonderschone popliedjes vol melancholie. Popliedjes met invloeden uit de folk en de psychedelica die de band al de vergelijking hebben opgeleverd met onder andere The Beatles, Radiohead, The Shins, Simon & Garfunkel en Leonard Cohen. Vergelijkingen die geen van allen onzinnig zijn, maar ook geen van allen heel lang overeind blijven. Op haar debuut schotelt
ons muziek voor om smoorverliefd op te worden. Ietwat weemoedige muziek met prachtige harmonieën, wonderschone melodieën en een afwisselende en originele instrumentatie.
Ja, je verzint het niet. Dus het is óf een rebus, óf wachten op een kenner. Ik kies voorlopig even voor het laatstequote:Op dinsdag 4 december 2007 21:18 schreef MadMaster het volgende:
Zag de naam net staan in Cafca's playlist op last.fm...
Lijkt me sterk, eerlijk gezegd. maar ik denk dat bukgeit of bigshadow ze wel kent. Anders mag iemand anders door met een nieuwe vraagquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Misschien dat de desbetreffende reviewer nog langskomt
quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:43 schreef MadMaster het volgende:
Ondertussen spam ik iedereen hier die ik kan traceren om vriendje te worden op last.fm.
U is gewaarschuwd...
Hiquote:Your musical compatibility rating with MadMaster66 is:
High
RoofingBurner +1quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:19 schreef RoofingBurner het volgende:
Radiohead - Hail to the Thief
quote:Now Im relieved to hear
That youve been to some far out places
Its hard to carry on
When you feel all alone
Now Ive swung back down again
Its worse than it was before
If I hadnt seen such riches
I could live with being poor
Ik heb een vermoeden dat het dan The guttenheim grotto moet zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, eerlijk gezegd. maar ik denk dat bukgeit of bigshadow ze wel kent. Anders mag iemand anders door met een nieuwe vraag
quote:Ill sing myself to sleep
A song from the darkest hour
Secrets I cant keep
Inside of the day
Swing from high to deep
Extremes of sweet and sour
Hope that God exists
I hope I pray
Alweer een nieuwe stand?quote:Op woensdag 5 december 2007 06:56 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE:
De nieuwe stand...
[ afbeelding ]
Typo gemaakt?quote:Op woensdag 5 december 2007 00:19 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat het dan The guttenheim grotto moet zijn.
Kijk, ik wist dat ik op je kon rekenenquote:Op woensdag 5 december 2007 00:19 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat het dan The guttenheim grotto moet zijn.
Da's weer veel kouder. We zoeken geen Ier.quote:Op woensdag 5 december 2007 09:14 schreef bukgeit het volgende:
Nou... Gary Moore?
quote:Op woensdag 5 december 2007 09:20 schreef MadMaster het volgende:
Sjimmie Peedzj?
quote:Op woensdag 5 december 2007 09:33 schreef peaceman het volgende:
is dat er 1 van run dmc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |