abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55043233
Fokkers, zie Teletekst:

In Den Haag hebben zo'n 20 islamitische organisaties zich verenigd om respect voor de islam te eisen. Aanleiding zijn foto's van de Iraanse Sooreh Hera. Op de foto's zijn homo's te zien met maskers van de profeet Mohammed.

-

Ook gaan ze bekijken of ze actie kunnen gaan ondernemen tegen Wilders. Het is weer onrustig in multireligieus Nederland...
pi_55043275
eerste wat in me opkwam: "flikker ff gauw op "
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55043531
Moslimcomite tegen vrijheid van meningsuiting

Ik geef het woord aan Pat Condell

http://nl.youtube.com/watch?v=WPAC_cGVnUg
pi_55043549
Altijd maar eisen.
pi_55043561
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:36 schreef IRW het volgende:
om respect... ....te eisen.
Daar gaan we weer; niet vragen, niet verdienen.... nee; EISEN!

<zucht>
  dinsdag 4 december 2007 @ 20:49:38 #6
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_55043566
Eerste wat in mij opkwam was een marokkaantje allochtoontje wat met een mes voor je staat en zegt:"Ik eis respect".
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 4 december 2007 @ 20:49:50 #7
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_55043572
Ik begin een beetje moe te worden van de Islam.
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  Donald Duck held dinsdag 4 december 2007 @ 20:50:34 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_55043586
Ongrondwettelijke eikels. Gelukkig zullen ze niks kunnen uithalen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_55043606
quote:
Fokkers, zie Teletekst:

In Den Haag hebben zo'n 20 islamitische organisaties zich verenigd om respect voor de islam te eisen. Aanleiding zijn foto's van de Iraanse Sooreh Hera. Op de foto's zijn homo's te zien met maskers van de profeet Mohammed.

-

Ook gaan ze bekijken of ze actie kunnen gaan ondernemen tegen Wilders. Het is weer onrustig in multireligieus Nederland...
Een extra censuur-beweging is natuurlijk altijd mooi

Nou, dan kan Doekle ook weer wat anders gaan doen.
Wilders e.d. krijgen inmiddels wel heel veel gratis reclame.
pi_55043608
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:49 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

&lt;zucht&gt;
precies..
pi_55043615
Zit er eigenlijk een verschil in betekenis tussen het Engelse woord respect en het Nederlandse woord respect?

Het Engelse betekent voor mij waarderen oid. Het Nederlandse meer ontzag.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_55043751
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:52 schreef StaalPaal het volgende:
Zit er eigenlijk een verschil in betekenis tussen het Engelse woord respect en het Nederlandse woord respect?

Het Engelse betekent voor mij waarderen oid. Het Nederlandse meer ontzag.
nee, in beide talen heeft het 2 betekenissen
- tegen iemand opkijken/eerbiedigen
- iets/iemand in zijn waarde laten
pi_55043918
Wat zou respect moeten betekenen volgens jullie? Ik vind respect echt totaal geen betekenis meer hebben omdat het door iedereen op een eigen manier wordt gebruikt.
pi_55044003
moslims

Maar serieus, waarom zou je respect eisen als je het niet verdiend?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_55044050
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:58 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

nee, in beide talen heeft het 2 betekenissen
- tegen iemand opkijken/eerbiedigen
- iets/iemand in zijn waarde laten
Bedoel je niet respecteren?

Respect hebben voor de islam (Ontzag hebben voor de islam)
vs.
De islam respecteren (De islam in zijn waarde laten)
pi_55044053
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:06 schreef bijdehand het volgende:
moslims

Maar serieus, waarom zou je respect eisen als je het niet verdiend?
Ze willen het zelfde soort respect dat gehandicapten en mensen met een brilletje krijgen, ze vinden zichzelf zielig dus mensen moeten aardig voor ze zijn.
pi_55044338
Ze eisen respect?

Respect eis je niet. Respect verdien je. Daarnaast word ik persoonlijk nogal moe van dat chronische slachtofferschap waarin moslims zich voortdurend plaatsen. Ze eisen zoveel maar bieden niets behalve ellende.
pi_55044514
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ze eisen respect?

Respect eis je niet. Respect verdien je. Daarnaast word ik persoonlijk nogal moe van dat chronische slachtofferschap waarin moslims zich voortdurend plaatsen. Ze eisen zoveel maar bieden niets behalve ellende.
Ze kunnen echt bijna nooit gewoon iets vragen, nee altijd eisen flikker toch op, dat worden mensen echt zat.
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:32:26 #19
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_55044654
Ze hebben gewoon groot gelijk. Volgens artikel 147 van de Nederlandse Grondwet is Godslastering strafbaar. In de praktijk komt er weinig van terecht. De vraag is niet óf Wilders een kogel door zijn kop krijgt, maar wanneer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_55044905
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:32 schreef ouderejongere het volgende:
Ze hebben gewoon groot gelijk. Volgens artikel 147 van de Nederlandse Grondwet is Godslastering strafbaar. In de praktijk komt er weinig van terecht. De vraag is niet óf Wilders een kogel door zijn kop krijgt, maar wanneer.
Is in strijd met deze: Tekst van artikel 7 Grondwet, geldend op 26 april 2005:

1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2. De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.

3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.

4. De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:56:16 #21
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_55045250
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Is in strijd met deze: Tekst van artikel 7 Grondwet, geldend op 26 april 2005:
Dat gaat over persvrijheid.

Er is een Nederlands spreekwoord "wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten".
Mensen als Wilders, Jami en ook deze "kunstenaar" zijn er zelf verantwoordelijk voor als er wat met hun gebeurt. Ik zal niet meelopen in een stille tocht
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  Donald Duck held dinsdag 4 december 2007 @ 22:03:30 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_55045419
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:56 schreef ouderejongere het volgende:
Dat gaat over persvrijheid.

Er is een Nederlands spreekwoord "wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten".
Mensen als Wilders, Jami en ook deze "kunstenaar" zijn er zelf verantwoordelijk voor als er wat met hun gebeurt. Ik zal niet meelopen in een stille tocht
De daders zijn verantwoordelijk. Wilders verkondigt enkel zijn boodschap, daarmee roept hij helemaal niks over zichzelf heen. Al die bedreigingen tonen juist zijn gelijk aan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:04:57 #23
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_55045448
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De daders zijn verantwoordelijk. Wilders verkondigt enkel zijn boodschap, daarmee roept hij helemaal niks over zichzelf heen. Al die bedreigingen tonen juist zijn gelijk aan.
Gij misbruikt de naam der Verlosser
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:17:19 #24
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_55045748
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is wat hij jou en de rest van het gepeupel wil laten denken. Het is in de trant van:

- Wilders spuugt in je gezicht
- Of je negeert hem
- Of je spuugt terug

Als je terugspuugt bewijs je zijn gelijk. En als je je mond houd zegt hij:"Wie zwijgt stemt toe."

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:18:47 #25
13462 BansheeBoy
pi_55045791
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:49 schreef kwib het volgende:
Ik begin een beetje moe te worden van de Islam.
Ga je toch weg. Verhuis je naar België of een ander romig land.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_55045917
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
België.

"Aanslag in Brussel is kwestie van tijd"
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_55046016
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:32 schreef ouderejongere het volgende:
Je zal art 147 Sr bedoelen.
pi_55046106
Als de Islam iets niet snel van me zal krijgen is 't wel respect, zeker niet door het te eisen.
X
X
X
pi_55046138
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Wat ben jij toch ook een irritante kut slachtofferrol knuffel marokkaan, waren je voorouders maar nooit uit dat achterlijke kut bergdorp vertrokken.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:34:15 #30
13462 BansheeBoy
pi_55046152
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:32 schreef Frasier het volgende:
Als de Islam iets nooit van me zal krijgen is 't wel respect, zeker niet door het te eisen.
Als je het maar in zijn waarde laat. Je hoeft er geen respect voor te hebben, maar dat non-stop beledigen zijn we nu wel beu.

²
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:37:13 #31
13462 BansheeBoy
pi_55046234
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:33 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Wat ben jij toch ook een irritante kut slachtofferrol knuffel marokkaan, waren je voorouders maar nooit uit dat achterlijke kut bergdorp vertrokken.
Dat ben ik niet met je eens. Ik kruip nooit in de slachtofferrol. En inderdaad, het minste wat je kunt doen is de Islam en de Moslims in zijn waarde laten, dat ben ik dus zeer zeker met je eens.

²
pi_55046247
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je het maar in zijn waarde laat. Je hoeft er geen respect voor te hebben, maar dat non-stop beledigen zijn we nu wel beu.

²
Als je het niet bevalt dat er ook gespot wordt met jullie geloof dan ben je hier op de verkeerde plek. We zouden overigens een grote stap verder zijn als er niet zo zwaar zou worden getild aan iets wat op lucht gebasseerd is.
X
X
X
pi_55046354
laten we naar marokko verhuizen en daar marokkanen gaan wegpesten
pi_55046365
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ik kruip nooit in de slachtofferrol. En inderdaad, het minste wat je kunt doen is de Islam en de Moslims in zijn waarde laten, dat ben ik dus zeer zeker met je eens.

²
Waarom zou ik? Jij vindt het al beledigend als ik zeg dat je in sprookjes gelooft. Daar heb ik nu geen boodschap aan.
pi_55046395
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:49 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

&lt;zucht&gt;
Respect eis je niet
dat verdien je!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:45:21 #36
13462 BansheeBoy
pi_55046449
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:37 schreef Frasier het volgende:

[..]

Als je het niet bevalt dat er ook gespot wordt met jullie geloof dan ben je hier op de verkeerde plek.
Och, een sensueel grapje kan ik heus wel waarderen, maar wat wijlen ex-poedel Theo van G. deed, en nu romige Jami van plan is valt absoluut niet in de categorie humor. Dat is gewoon het beledigen om het beledigen, provoceren om het provoceren. Ik mag er toch als verstandig persoon wel vanuit gaan dat de rest van Nederland ook hersens heeft en begrijpt dat het niet "gezellig" is als je dierbare geloof en geloofsgenoten dag in dag uit wordt beledigd. Het wordt tijd dat we ingrijpen. Ik ben blij met dit soort initiatieven, ze zijn legitiem en geweldloos. Wat kan iemand met meer dan 3 hersencellen er op tegen hebben?

Vriendje Stokvis en romige Jami zijn helaas niet gezegend met een talrijk hersencellenstelsel, dat is algmeen bekend. Ik vind echter dat wij daar niet onder hoeven te lijden.

²
pi_55046453
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:44 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Van wie is u een kloon?
Ik ging er nog serieus op in ook
X
X
X
pi_55046507
Weer zo'n wij-moeten-de-islam-begrijpen subsidiegroep. Rot vooral gewoon op als je jezelf onbegrepen voelt.
pi_55046517
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:46 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

is dit een dreigement?????
Ah nee joh. Een loze kreet van een puber.
X
X
X
pi_55046535
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:47 schreef Frasier het volgende:

[..]

Ah nee joh. Een loze kreet van een puber.
zo verdien je geen respect natuurlijk...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:48:38 #41
13462 BansheeBoy
pi_55046544
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Jij vindt het al beledigend als ik zeg dat je in sprookjes gelooft. Daar heb ik nu geen boodschap aan.
Ik had er ook geen boodschaap aan toen wijlen Theo van G. een degelijk stuk mes door zijn niet zo tedere Germaanse lichaam heen geperforeerd kreeg. Het deed me enorm pijn dat dat gebeurde, ondanks dat ik het beschouwde als een afrekening in het criminele circuit. Zo willen we toch niet met elkaar omgaan in dit land? Sleutelwoorden zijn:

- Respect
- Begrip
- Etc.
- Tolerantie

Uiteraard van alle partijen!

²
pi_55046601
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Och, een sensueel grapje kan ik heus wel waarderen, maar wat wijlen ex-poedel Theo van G. deed, en nu romige Jami van plan is valt absoluut niet in de categorie humor. Dat is gewoon het beledigen om het beledigen, provoceren om het provoceren. Ik mag er toch als verstandig persoon wel vanuit gaan dat de rest van Nederland ook hersens heeft en begrijpt dat het niet &quot;gezellig&quot; is als je dierbare geloof en geloofsgenoten dag in dag uit wordt beledigd. Het wordt tijd dat we ingrijpen. Ik ben blij met dit soort initiatieven, ze zijn legitiem en geweldloos. Wat kan iemand met meer dan 3 hersencellen er op tegen hebben?

Vriendje Stokvis en romige Jami zijn helaas niet gezegend met een talrijk hersencellenstelsel, dat is algmeen bekend. Ik vind echter dat wij daar niet onder hoeven te lijden.

²
Neem een voorbeeld aan de enige Marokkaan met humor in Nederland: Najib Amhali
٩๏̯͡๏)۶
pi_55046622
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:45 schreef Frasier het volgende:

[..]

Ik ging er nog serieus op in ook
Onverstandig. Er zitten niet eens spelfouten in zijn stukje, moet wel kloon zijn derhalve, en slechte bovendien.
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:52:10 #44
13462 BansheeBoy
pi_55046636
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:50 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Neem een voorbeeld aan de enige Marokkaan met humor in Nederland: Najib Amhali
Ik vind Salaheddin van Ab en Sal ook wel humor hebben!

²
pi_55046721
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik had er ook geen boodschaap aan toen wijlen Theo van G. een degelijk stuk mes door zijn niet zo tedere Germaanse lichaam heen geperforeerd kreeg. Het deed me enorm pijn dat dat gebeurde, ondanks dat ik het beschouwde als een afrekening in het criminele circuit. Zo willen we toch niet met elkaar omgaan in dit land? Sleutelwoorden zijn:

- Respect
- Begrip
- Etc.
- Tolerantie

Uiteraard van alle partijen!

²
Ik zal het je even uitleggen: je kunt mensen subjectief kwetsen, en objectief kwetsen. Het laatste mag in Nederland niet. Ik laat aan jou over te bedenken waar de moord op Van Gogh onder valt, en waar het beledigen van islamieten onder valt.
  dinsdag 4 december 2007 @ 23:00:48 #46
13462 BansheeBoy
pi_55046837
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:55 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zal het je even uitleggen: je kunt mensen subjectief kwetsen, en objectief kwetsen. Het laatste mag in Nederland niet. Ik laat aan jou over te bedenken waar de moord op Van Gogh onder valt, en waar het beledigen van islamieten onder valt.
Ik daarentegen geef het nog een extra onderverdeling, en een ietwat belangrijke ook me dunkt:

• bewust
  • onbewust

Wij irriteren ons mateloos aan die laatste.

²
  • Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
      dinsdag 4 december 2007 @ 23:05:47 #47
    13462 BansheeBoy
    pi_55046975
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 23:02 schreef Frasier het volgende:

[..]

Jullie waren toch degene die zichzelf lieten kwetsen door een simpele cartoon?
    Niets van gemerkt in Nederland. Of spreek je hier de Moslims van het Midden-Oosten aan? Het is een nobele gedachte, echter kan ik je garanderen dat die Moslims hier niet meelezen, bespaar je de moeite.

²
    pi_55047538
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik daarentegen geef het nog een extra onderverdeling, en een ietwat belangrijke ook me dunkt:

• bewust
  • onbewust

Wij irriteren ons mateloos aan die laatste.

²
  • Bewust kwetsen is minder erg dan onbewust?
      dinsdag 4 december 2007 @ 23:34:59 #49
    13462 BansheeBoy
    pi_55047559
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 23:33 schreef PasOpMarokkaan het volgende:

[..]

Heb geen idee wat je bedoelt. Ik wist dat NLers schijtluizen zijn, maar op een linkje klikken?
    Ken je Suske en Wiske? Persoonlijk???

²
      dinsdag 4 december 2007 @ 23:35:49 #50
    13462 BansheeBoy
    pi_55047576
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 23:34 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Bewust kwetsen is minder erg dan onbewust?
    Was een scherptecheck. Het is uiteraard andersom, je bent de enige die oplet.

²
    pi_55047629
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Was een scherptecheck. Het is uiteraard andersom, je bent de enige die oplet.

²
    jurist he.
    pi_55047715
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ken je Suske en Wiske? Persoonlijk???

²
    Pff heb ze zoveel gelezen, ken ze dus best goed.
    de Baas.
    pi_55048466
    Nederland kent alleen respect voor blanken
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_55048522
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 22:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is wat hij jou en de rest van het gepeupel wil laten denken. Het is in de trant van:

- Wilders spuugt in je gezicht
    - Of je negeert hem
    - Of je spuugt terug

Als je terugspuugt bewijs je zijn gelijk. En als je je mond houd zegt hij:&quot;Wie zwijgt stemt toe.&quot;

²
    Ik keur het af, maar heb er wel begrip voor
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
    pi_55048602
    "Respect" is bij veel moslims een eenrichtingsweg. Een variant als wederzijds respect komt niet in het woordenboek voor. Dit soort moslims EIST alleen respect, maar geeft het niet.
    pi_55048627
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
    &quot;Respect&quot; is bij veel moslims een eenrichtingsweg. Een variant als wederzijds respect komt niet in het woordenboek voor. Dit soort moslims EIST alleen respect, maar geeft het niet.
    respect komt ook totaal niet voor bij Nederlanders
    pi_55048641
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik respecteer jou en je mening, Meki.
    pi_55048660
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:48 schreef StaalPaal het volgende:

[..]

dan ben jij een van de weinigen die dat doen
      woensdag 5 december 2007 @ 00:59:39 #59
    13462 BansheeBoy
    pi_55048771
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:48 schreef StaalPaal het volgende:

[..]

Helaas ben je de uitzondering die regel bevestigd.

²
    pi_55048786
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:45 schreef Meki het volgende:

[..]

dat denk jij
    dat is wat je wilt zien waarschijnlijk
    is dit andersom niet ook zo
    projectie geheten?
    pi_55048798
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Helaas ben je de uitzondering die regel bevestigd.

²
    doe niet zo sneu elke keer met je smiley met oorring ² je doet zielig
    maar bent het niet
    pi_55049194
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:32 schreef Meki het volgende:
    Nederland, en welk land dan ook, kent respect.
    Niet alleen voor blanken maar ook voor anders gekleurden.
    Je kortzichtigheid én je korte lontje doen je dit soort uitspraken maken.
    Respect verdien je, dat kan je je niet toeëigenen.
    En daar gaan de meeste de fout mee in die het hardst roepen dat ze geen respect krijgen, zoals jij Meki.

En ff btw....als hoofdagent deel je geen orders uit maar ontvang je ze....
    Maar dat wist je natuurlijk al lang.
    pi_55049319
    Oprecht respect is iets dat, volgens mij, iemand of een groep spontaan ten deel valt.
    Zoals het in de context gebruikt wordt als een (door geweld) afdwingbare waarde is het een verschrikkelijk woord.
    Je gaat in achting dan er ook niet op vooruit, vermoed ik.
    pi_55049698
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 22:45 schreef PasOpMarokkaan het volgende:

[..]

Kom a.s. zaterdag naar Adam als je ballen hebt.
    Het wordt tijd, dat de Commando's en de Marine zaterdag ingrijpen in Amsterdam.
    Sportieve inbreng
    pi_55049712
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:32 schreef Meki het volgende:
    Als je het zo erg vind rot dan op naar dat kankerbergdorpje van je!
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
      woensdag 5 december 2007 @ 06:50:26 #66
    3542 Gia
    User under construction
    pi_55049713
    Niemand weet hoe mohammed eruit zag, maar als een kunstenares een portret van zo maar iemand gebruikt en ZEGT dat het mohammed is, is iedere moslim beledigd.

Waarom??

Als zij nu, met dezelfde maskers, had gezegd dat dat Jezus en Paulus moesten voorstellen, had dan de tentoonstelling wél gemogen van de moslims?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 05-12-2007 07:36:48 ]
      woensdag 5 december 2007 @ 07:39:49 #67
    3542 Gia
    User under construction
    pi_55049860
    Als je een stokpoppetje tekent en er mohammed onder zet, dan is dat al heiligschennis. Een grove belediging, want je mag de profeet niet afbeelden!!

Ik snap niet dat die mensen geen mohammed mogen tekenen, maar wel kleine mohammedjes mogen maken! Dat is toch hetzelfde. Er lopen ik weet niet hoeveel mensen rond met een portret met de naam mohammed eronder, namelijk op hun rijbewijs of paspoorten. En dan mag het wel?
    Eigenlijk moeten die allemaal verboden worden, toch?
    pi_55050234
    quote:
    Respect moet je VERDIENEN.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_55050320
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 08:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Je kunt personen respecteren als ze het verdienen maar geen ideologie.
    pi_55050338
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Je kunt personen respecteren als ze het verdienen maar geen ideologie.
    Die baarden zeggen "respect" maar bedoelen "geen kritiek op de Islam leveren". Wat ze overigens niet weerhoudt om hun Middeleeuwse denkbeelden aan ons op te dringen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 5 december 2007 @ 08:33:12 #71
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_55050359
    Als je respect voor iets eist geef je zelf al aan, dat 't gaat om een * twijfelachtige * zaak.

Voor iets goeds hoef je geen respect te eisen.....
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      woensdag 5 december 2007 @ 09:44:32 #72
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_55051372
    Wat een heerlijk vermakelijk topic ^_^

En een lekker kaasje op zijn tijd gaat er zeker wel in , maar wat dat betreft zijn de Zwitsers en Italianen wat beter onderlegd imho.
    "The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
    pi_55051612
    Tsjonge jonge .. wat een gezeik met die moslims. Godslastering is het meest kansloze artikel uit het wetboek van Strafrecht en mijn inziens allang achterhaald. Oja, respect moet je verdienen, en helemaal in een democratische rechtstaat. Dat snappen die lui niet, want afdwingen van respect kan dus blijkbaar alleen door middel van geweld. Ergo, ze horen hier niet thuis in dit land omdat ze de democratie en zijn grondrechten niet accepteren. Religieuzen hebben vrijheid van godsdienst, maar ik sta er tegenover met mijn vrijheid van meningsuiting, en mag ik dus zeggen wat ik wil over gelovigen. Middeleeuwse taferelen.
    Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
    pi_55052351
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 08:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Zoals bv de Chinesen in ons land, of de vietnamezen!
    Japanners!
    Koreanen, Grieken, Italianen, Spanjaarden, al deze mensen die hier komen wonen doen nooit rare dingen!*uitzondering op de regel*
    Gedragen zich normaal en passen zich aan, en stellen geen eisen!
    Zijn niet trots of arrogant...ze zijn net als wij nml...
    Zij verdienen respect!
    Noem er nog eens een aantal...
    En leg die berggeiten nu maar eens uit waarom zij dat respect zo niet verdienen!
    Want dat schijnen ze maar niet te willen begrijpen!
    pi_55054526
    Pff, wat een frustratie in dit topic en dan heb ik het niet eens over inhoud van OP.
    pi_55054584
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:10 schreef Triggershot het volgende:
    Pff, wat een frustratie in dit topic en dan heb ik het niet eens over inhoud van OP.
    Ik vind de OP een constatering bevatten die valide is.
    Maar wat zegt jou die frustraties dan?
    pi_55054979
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:10 schreef Triggershot het volgende:
    Vind jij dan dat moslims respect mogen eisen voor hun religie?
    pi_55055020
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vind jij dan dat moslims respect mogen eisen voor hun religie?
    We moeten heel voorzichtig zijn voor we daar antwoord opgeven. Wat verstaan we onder respect?
    Aanzien of in waarde gelaten worden... Als we het over het eerste hebben, nee.. hebben we het over het laatste, dan is het vanzelfsprekend.
    pi_55055046
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind de OP een constatering bevatten die valide is.
    Maar wat zegt jou die frustraties dan?
    Reageren met frustratie op frustratie maakt je geen haar beter dan partij a.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2007 12:46:41 ]
    pi_55055110
    Er loopt een travestiet over straat,...
    met opzichtige kleding en felle make up, hij provoceert!
    Er lopen homo's op straat, elkaar flink aflebberend, kijk ons eens homo zijn!?!? Nou?
    Ze provoceren..

Er loopt een chinees over straat met een keukengodje in zijn handen, hij groet beleefd en is vriendelijk.
    Hij provoceert niet, niemand zal ooit iets zeggen over zijn keukengodje...

Er staat een groepje jongeren op straat, ze schelden mensen uit, spugen erop tonen totaal geen respect, en eisen dan dat er respect gegeven wordt aan hen...

mmmm
    pi_55055162
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

We moeten heel voorzichtig zijn voor we daar antwoord opgeven. Wat verstaan we onder respect?
    Aanzien of in waarde gelaten worden... Als we het over het eerste hebben, nee.. hebben we het over het laatste, dan is het vanzelfsprekend.
    Zo vanzelfsprekend vind ik niet hoor.
    pi_55055220
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zo vanzelfsprekend vind ik niet hoor.
    Hoeft toch niet, al vind je dat, vanzelfsprekend laat ik je in je waarde.
    pi_55055311
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Regeren met frustratie op frustratie maakt je geen haar beter dan partij a.
    Cryptisch. Niet beter, maar ook niet slechter.Misschien kunnen kloven overbrugd worden wanneer alle frustraties worden geuit. Wanneer alle kaarten op tafel worden gelegd.
    Slechter is om om de lieve vrede te bewaken niets doen.
    pi_55055386
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Afgezien dat 'in de waarde laten' niet iets normatief is, lijkt me ook niet ongewenst de verschillen te benadrukken en te waarderen.
    pi_55055404
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Cryptisch. Niet beter, maar ook niet slechter.Misschien kunnen kloven overbrugd worden wanneer alle frustraties worden geuit. Wanneer alle kaarten op tafel worden gelegd.
    Slechter is om om de lieve vrede te bewaken niets doen.
    Probleem is Wilders raakt met zijn boodschap de gematigde moslims, met zijn Mohammed is dit en de Koran is dat. De radicale moslim veroorzaakt onrust in Amsterdam en overlast en raakt de tolerante Nederlander. Wilders plaatst en duwt de gematigden een kant op een de extremisten duwen de Nederlanders een kant op, uiteindelijk zijn de mensen die er tussen in zijn en niets mee te maken willen hebben de slachtoffers van geweld, weigeren van dialoog, frustraties etc.
    pi_55055427
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Afgezien dat 'in de waarde laten' niet iets normatief is, lijkt me ook niet ongewenst de verschillen te benadrukken en te waarderen.
    De manier waarop je het aanpakt beste Damian, niet wat je doet.
    pi_55055455
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De manier waarop je het aanpakt beste Damian, niet wat je doet.
    Dat lijkt me evident.
      woensdag 5 december 2007 @ 12:52:25 #88
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_55055476
    Ach weet je, laat ze lekker respect eisen, maken ze zichzelf alleen maar belachelijk mee. Ik zie 't probleem niet.

Kan me er echt niet druk om maken.
    "The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
    pi_55055654
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Probleem is Wilders raakt met zijn boodschap de gematigde moslims, met zijn Mohammed is dit en de Koran is dat. De radicale moslim veroorzaakt onrust in Amsterdam en overlast en raakt de tolerante Nederlander. Wilders plaatst en duwt de gematigden een kant op een de extremisten duwen de Nederlanders een kant op, uiteindelijk zijn de mensen die er tussen in zijn en niets mee te maken willen hebben de slachtoffers van geweld, weigeren van dialoog, frustraties etc.
    In deze topic is de directe aanleiding de foto expositie van Sooreh Hera.
    De zweem beklijft, dat een kleine minderheid onder de moslims kunnen bepalen wat wel of niet als kunst tentoon gesteld mag worden.
    Blijkbaar worden de afbeeldingen van Mohammed en zijn schoonzoon Ali in de sjiitische processie gewoon gebruikt.
    Wat ik heb begrepen is, dat de koran niet uitdrukkelijk God, Mohammed of gewoon mensen verbiedt af te beelden. Het verbod berust niet op koranische verzen, maar deze stamt uit een consensus. Afbeeldingen van Mohammed zijn er door de eeuwen gemaakt.
    In Nederland zijn er dus nog taboes die doorbroken dienen te worden.
    pi_55055687
    Respect hoeft niet, als deze organisaties dat dus echt menen op te eisen ben ik het daar niet mee eens.

In mijn waarde worden gelaten wel, en niet constant geschoffeerd worden omdat bepaalde figuren een achilles hieltje onder Moslims hebben gevonden en zelfs zover daarin willen gaan om gebruik te maken van grote media als tv, en daarin hun issue en persoonlijke "levensdoel" tot een gevaarlijk maatschappelijk issue maakt en constant weer, waar we dat nu absoluut niet kunnen gebruiken en het weleens heel fout zou kunnen aflopen.
    X
    pi_55055708
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In deze topic is de directe aanleiding de foto expositie van Sooreh Hera.
    De zweem beklijft, dat een kleine minderheid onder de moslims kunnen bepalen wat wel of niet als kunst tentoon gesteld mag worden.
    Blijkbaar worden de afbeeldingen van Mohammed en zijn schoonzoon Ali in de sjiitische processie gewoon gebruikt.
    Wat ik heb begrepen is, dat de koran verbiedt niet uitdrukkelijk God, Mohammed of gewoon mensen verbiedt af te beelden. Het verbod berust niet op koranische verzen, maar deze stamt uit een consensus. Afbeeldingen van Mohammed zijn er door de eeuwen gemaakt.
    In Nederland zijn er dus nog taboes die doorbroken dienen te worden.
    Snap ik, Wilders was dan ook maar een voorbeeld omdat hij toch wel een beetje gezicht van Anti Islam in Nederland is geworden.

Sorry zeg je nou dat God en Mohammed wel mogen afgebeeld worden in de Islam?
    Wil geen woorden in je mond leggen.
    pi_55055786
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:01 schreef Triggershot het volgende:

Ik zeg, dat ik heb begrepen dat het verbod niet berust op koranische verzen maar op consensus.
    Dat de koran het afbeelden niet uitdrukkelijk verbiedt en dat de desbetreffende afbeeldingen in de sjiitische processie gewoon worden gebruikt.
    pi_55055839
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zeg, dat ik heb begrepen dat het verbod niet berust op koranische verzen maar op consensus.
    Dat de koran het afbeelden niet uitdrukkelijk verbiedt en dat de desbetreffende afbeeldingen in de sjiitische processie gewoon worden gebruikt.
    Ik denk dat het voor de betreffende "kunstenaars" weinig uit zou maken. Denk je niet?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_55055882
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Snap ik, Wilders was dan ook maar een voorbeeld omdat hij toch wel een beetje gezicht van Anti Islam in Nederland is geworden.

In het verleden is het christelijke geloof ook geschoffeerd door allerlei groeperingen. Hetzelfde gebeurt nu met de islam, so be it. Juist door de hele ophef over deze foto's maak je het hype rond die paar fotootjes groter dan zou moeten. En je brengt mensen alleen maar op het idee om er heen te gaan. Aangezien er "nooit" afbeeldingen gemaakt zijn van Mohammed weet geen enkele mens eigenlijk hoe die eruit heeft gezien. Beschouw het maar gewoon als een paar foto's van mannetjes met maskers. Weinig aan de hand dus.
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
      woensdag 5 december 2007 @ 13:11:02 #95
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_55055922
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
    Ik denk dat het voor de betreffende "kunstenaars" weinig uit zou maken. Denk je niet?
    Nou ja, als ze Sjiitisch is, heeft ze iig niet de regel geschonden dat je Mo' niet mag afbeelden, dus das al een kritiekpunt minder dan. Toch?
    pi_55055943
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het verbod geldt voor alle afgoden, als zeg maar beeld wordt gemaakt van Mohammed om te vereren of een soort van 'geluk' van te verwachten dan is het haram volgens de Koran. Net zoals hoe het bij Jezus is gegaa zeg maar, overgaan tot vereren.. Afbeelden van God is per definitie haram.
    pi_55055959
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou ja, als ze Sjiitisch is, heeft ze iig niet de regel geschonden dat je Mo' niet mag afbeelden, dus das al een kritiekpunt minder dan. Toch?
    Als ze een hond is ook niet. Uit niets blijkt dat ze islamitisch is, als je begrijpt wat ik bedoel. Oftewel het maakt voor haar geen drol uit of het nu wel of niet mag. Dus ik snap de discussie daarover niet zo erg.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_55055982
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:09 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In het verleden is het christelijke geloof ook geschoffeerd door allerlei groeperingen. Hetzelfde gebeurt nu met de islam, so be it. Juist door de hele ophef over deze foto's maak je het hype rond die paar fotootjes groter dan zou moeten. En je brengt mensen alleen maar op het idee om er heen te gaan. Aangezien er &quot;nooit&quot; afbeeldingen gemaakt zijn van Mohammed weet geen enkele mens eigenlijk hoe die eruit heeft gezien. Beschouw het maar gewoon als een paar foto's van mannetjes met maskers. Weinig aan de hand dus.
    Ik ben ook tegen alle ophef en beschouw het als iets onbelangrijks, maar als mensen de Islam gaan afzeiken en vervolgens mij aanspreken op het gedrag van anderen met 'zie je wel, jouw geloof dit dat' terwijl ik me netjes in heb gehouden, tsjaah, wat moet je dan nog doen? Koffie aanbieden en zeggen dat ze gelijk hebben.
      woensdag 5 december 2007 @ 13:14:12 #99
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_55055990
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:12 schreef Mutant01 het volgende:
    Als ze een hond is ook niet. Uit niets blijkt dat ze islamitisch is, als je begrijpt wat ik bedoel. Oftewel het maakt voor haar geen drol uit of het nu wel of niet mag. Dus ik snap de discussie daarover niet zo erg.
    Volgens mij was ze uit Iran afkomstig dus de kans dat ze Sjiitisch is, is vrij groot dan toch?
    pi_55056016
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij was ze uit Iran afkomstig dus de kans dat ze Sjiitisch is, is vrij groot dan toch?
    Dan was ze in Iran gebleven, dan was de revolutie een zegen voor haar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')