quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Was een scherptecheck. Het is uiteraard andersom, je bent de enige die oplet.²
Pff heb ze zoveel gelezen, ken ze dus best goed.quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ken je Suske en Wiske? Persoonlijk???²
Ik keur het af, maar heb er wel begrip voorquote:Op dinsdag 4 december 2007 22:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is wat hij jou en de rest van het gepeupel wil laten denken. Het is in de trant van:
- Wilders spuugt in je gezicht
- Of je negeert hem
- Of je spuugt terug
Als je terugspuugt bewijs je zijn gelijk. En als je je mond houd zegt hij:"Wie zwijgt stemt toe."²
respect komt ook totaal niet voor bij Nederlandersquote:Op woensdag 5 december 2007 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
"Respect" is bij veel moslims een eenrichtingsweg. Een variant als wederzijds respect komt niet in het woordenboek voor. Dit soort moslims EIST alleen respect, maar geeft het niet.
Ik respecteer jou en je mening, Meki.quote:Op woensdag 5 december 2007 00:45 schreef Meki het volgende:
[..]
respect komt ook totaal niet voor bij Nederlanders
dan ben jij een van de weinigen die dat doenquote:Op woensdag 5 december 2007 00:48 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Ik respecteer jou en je mening, Meki.
Helaas ben je de uitzondering die regel bevestigd.quote:Op woensdag 5 december 2007 00:48 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Ik respecteer jou en je mening, Meki.
dat denk jijquote:Op woensdag 5 december 2007 00:45 schreef Meki het volgende:
[..]
respect komt ook totaal niet voor bij Nederlanders
doe niet zo sneu elke keer met je smiley met oorringquote:Op woensdag 5 december 2007 00:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helaas ben je de uitzondering die regel bevestigd.²
Nederland, en welk land dan ook, kent respect.quote:Op woensdag 5 december 2007 00:32 schreef Meki het volgende:
Nederland kent alleen respect voor blanken
Het wordt tijd, dat de Commando's en de Marine zaterdag ingrijpen in Amsterdam.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:45 schreef PasOpMarokkaan het volgende:
[..]
Kom a.s. zaterdag naar Adam als je ballen hebt.
Als je het zo erg vind rot dan op naar dat kankerbergdorpje van je!quote:Op woensdag 5 december 2007 00:32 schreef Meki het volgende:
Nederland kent alleen respect voor blanken
Respect moet je VERDIENEN.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:36 schreef IRW het volgende:
In Den Haag hebben zo'n 20 islamitische organisaties zich verenigd om respect voor de islam te eisen. Aanleiding zijn foto's van de Iraanse Sooreh Hera. Op de foto's zijn homo's te zien met maskers van de profeet Mohammed.
Die baarden zeggen "respect" maar bedoelen "geen kritiek op de Islam leveren". Wat ze overigens niet weerhoudt om hun Middeleeuwse denkbeelden aan ons op te dringen.quote:Op woensdag 5 december 2007 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je kunt personen respecteren als ze het verdienen maar geen ideologie.
Zoals bv de Chinesen in ons land, of de vietnamezen!quote:
Ik vind de OP een constatering bevatten die valide is.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:10 schreef Triggershot het volgende:
Pff, wat een frustratie in dit topic en dan heb ik het niet eens over inhoud van OP.
Vind jij dan dat moslims respect mogen eisen voor hun religie?quote:Op woensdag 5 december 2007 12:10 schreef Triggershot het volgende:
Pff, wat een frustratie in dit topic en dan heb ik het niet eens over inhoud van OP.
We moeten heel voorzichtig zijn voor we daar antwoord opgeven. Wat verstaan we onder respect?quote:Op woensdag 5 december 2007 12:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vind jij dan dat moslims respect mogen eisen voor hun religie?
Reageren met frustratie op frustratie maakt je geen haar beter dan partij a.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind de OP een constatering bevatten die valide is.
Maar wat zegt jou die frustraties dan?
Zo vanzelfsprekend vind ik niet hoor.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
We moeten heel voorzichtig zijn voor we daar antwoord opgeven. Wat verstaan we onder respect?
Aanzien of in waarde gelaten worden... Als we het over het eerste hebben, nee.. hebben we het over het laatste, dan is het vanzelfsprekend.
Hoeft toch niet, al vind je dat, vanzelfsprekend laat ik je in je waarde.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zo vanzelfsprekend vind ik niet hoor.
Cryptisch. Niet beter, maar ook niet slechter.Misschien kunnen kloven overbrugd worden wanneer alle frustraties worden geuit. Wanneer alle kaarten op tafel worden gelegd.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Regeren met frustratie op frustratie maakt je geen haar beter dan partij a.
Afgezien dat 'in de waarde laten' niet iets normatief is, lijkt me ook niet ongewenst de verschillen te benadrukken en te waarderen.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
We moeten heel voorzichtig zijn voor we daar antwoord opgeven. Wat verstaan we onder respect?
Aanzien of in waarde gelaten worden... Als we het over het eerste hebben, nee.. hebben we het over het laatste, dan is het vanzelfsprekend.
Probleem is Wilders raakt met zijn boodschap de gematigde moslims, met zijn Mohammed is dit en de Koran is dat. De radicale moslim veroorzaakt onrust in Amsterdam en overlast en raakt de tolerante Nederlander. Wilders plaatst en duwt de gematigden een kant op een de extremisten duwen de Nederlanders een kant op, uiteindelijk zijn de mensen die er tussen in zijn en niets mee te maken willen hebben de slachtoffers van geweld, weigeren van dialoog, frustraties etc.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Cryptisch. Niet beter, maar ook niet slechter.Misschien kunnen kloven overbrugd worden wanneer alle frustraties worden geuit. Wanneer alle kaarten op tafel worden gelegd.
Slechter is om om de lieve vrede te bewaken niets doen.
De manier waarop je het aanpakt beste Damian, niet wat je doet.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Afgezien dat 'in de waarde laten' niet iets normatief is, lijkt me ook niet ongewenst de verschillen te benadrukken en te waarderen.
Dat lijkt me evident.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De manier waarop je het aanpakt beste Damian, niet wat je doet.
In deze topic is de directe aanleiding de foto expositie van Sooreh Hera.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Probleem is Wilders raakt met zijn boodschap de gematigde moslims, met zijn Mohammed is dit en de Koran is dat. De radicale moslim veroorzaakt onrust in Amsterdam en overlast en raakt de tolerante Nederlander. Wilders plaatst en duwt de gematigden een kant op een de extremisten duwen de Nederlanders een kant op, uiteindelijk zijn de mensen die er tussen in zijn en niets mee te maken willen hebben de slachtoffers van geweld, weigeren van dialoog, frustraties etc.
Snap ik, Wilders was dan ook maar een voorbeeld omdat hij toch wel een beetje gezicht van Anti Islam in Nederland is geworden.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In deze topic is de directe aanleiding de foto expositie van Sooreh Hera.
De zweem beklijft, dat een kleine minderheid onder de moslims kunnen bepalen wat wel of niet als kunst tentoon gesteld mag worden.
Blijkbaar worden de afbeeldingen van Mohammed en zijn schoonzoon Ali in de sjiitische processie gewoon gebruikt.
Wat ik heb begrepen is, dat de koran verbiedt niet uitdrukkelijk God, Mohammed of gewoon mensen verbiedt af te beelden. Het verbod berust niet op koranische verzen, maar deze stamt uit een consensus. Afbeeldingen van Mohammed zijn er door de eeuwen gemaakt.
In Nederland zijn er dus nog taboes die doorbroken dienen te worden.
Ik zeg, dat ik heb begrepen dat het verbod niet berust op koranische verzen maar op consensus.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:01 schreef Triggershot het volgende:
Sorry zeg je nou dat God en Mohammed wel mogen afgebeeld worden in de Islam?
Wil geen woorden in je mond leggen.
Ik denk dat het voor de betreffende "kunstenaars" weinig uit zou maken. Denk je niet?quote:Op woensdag 5 december 2007 13:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zeg, dat ik heb begrepen dat het verbod niet berust op koranische verzen maar op consensus.
Dat de koran het afbeelden niet uitdrukkelijk verbiedt en dat de desbetreffende afbeeldingen in de sjiitische processie gewoon worden gebruikt.
In het verleden is het christelijke geloof ook geschoffeerd door allerlei groeperingen. Hetzelfde gebeurt nu met de islam, so be it. Juist door de hele ophef over deze foto's maak je het hype rond die paar fotootjes groter dan zou moeten. En je brengt mensen alleen maar op het idee om er heen te gaan. Aangezien er "nooit" afbeeldingen gemaakt zijn van Mohammed weet geen enkele mens eigenlijk hoe die eruit heeft gezien. Beschouw het maar gewoon als een paar foto's van mannetjes met maskers. Weinig aan de hand dus.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Snap ik, Wilders was dan ook maar een voorbeeld omdat hij toch wel een beetje gezicht van Anti Islam in Nederland is geworden.
Sorry zeg je nou dat God en Mohammed wel mogen afgebeeld worden in de Islam?
Wil geen woorden in je mond leggen.
Nou ja, als ze Sjiitisch is, heeft ze iig niet de regel geschonden dat je Mo' niet mag afbeelden, dus das al een kritiekpunt minder dan. Toch?quote:Op woensdag 5 december 2007 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat het voor de betreffende "kunstenaars" weinig uit zou maken. Denk je niet?
Het verbod geldt voor alle afgoden, als zeg maar beeld wordt gemaakt van Mohammed om te vereren of een soort van 'geluk' van te verwachten dan is het haram volgens de Koran. Net zoals hoe het bij Jezus is gegaa zeg maar, overgaan tot vereren.. Afbeelden van God is per definitie haram.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zeg, dat ik heb begrepen dat het verbod niet berust op koranische verzen maar op consensus.
Dat de koran het afbeelden niet uitdrukkelijk verbiedt en dat de desbetreffende afbeeldingen in de sjiitische processie gewoon worden gebruikt.
Als ze een hond is ook niet. Uit niets blijkt dat ze islamitisch is, als je begrijpt wat ik bedoel. Oftewel het maakt voor haar geen drol uit of het nu wel of niet mag. Dus ik snap de discussie daarover niet zo erg.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou ja, als ze Sjiitisch is, heeft ze iig niet de regel geschonden dat je Mo' niet mag afbeelden, dus das al een kritiekpunt minder dan. Toch?
Ik ben ook tegen alle ophef en beschouw het als iets onbelangrijks, maar als mensen de Islam gaan afzeiken en vervolgens mij aanspreken op het gedrag van anderen met 'zie je wel, jouw geloof dit dat' terwijl ik me netjes in heb gehouden, tsjaah, wat moet je dan nog doen? Koffie aanbieden en zeggen dat ze gelijk hebben.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In het verleden is het christelijke geloof ook geschoffeerd door allerlei groeperingen. Hetzelfde gebeurt nu met de islam, so be it. Juist door de hele ophef over deze foto's maak je het hype rond die paar fotootjes groter dan zou moeten. En je brengt mensen alleen maar op het idee om er heen te gaan. Aangezien er "nooit" afbeeldingen gemaakt zijn van Mohammed weet geen enkele mens eigenlijk hoe die eruit heeft gezien. Beschouw het maar gewoon als een paar foto's van mannetjes met maskers. Weinig aan de hand dus.
Volgens mij was ze uit Iran afkomstig dus de kans dat ze Sjiitisch is, is vrij groot dan toch?quote:Op woensdag 5 december 2007 13:12 schreef Mutant01 het volgende:
Als ze een hond is ook niet. Uit niets blijkt dat ze islamitisch is, als je begrijpt wat ik bedoel. Oftewel het maakt voor haar geen drol uit of het nu wel of niet mag. Dus ik snap de discussie daarover niet zo erg.
Dan was ze in Iran gebleven, dan was de revolutie een zegen voor haar.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij was ze uit Iran afkomstig dus de kans dat ze Sjiitisch is, is vrij groot dan toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |