Wat heeft ze daar nu in d'r mond?quote:
In principe kunnen nog 3 van die 4 landen zich plaatsen. De twee hoogstgeplaatste Europese landen op de wereldranglijst die na dit toernooi nog niet geplaatst zijn, mogen meedoen aan OKT 3 (een mondiaal toernooi), waar drie startbewijzen voor Peking te verdienen zijn. Omdat Nederland echter achter Rusland, Polen en Servië op de wereldranglijst staat, is het voor Nederland onmogelijk nog mee te doen aan OKT 3.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:46 schreef franklop het volgende:
toch ongelooflijk dat 4 wereldtoppers om 1 ticket moeten strijden.... wat een belachelijke regels zijn dat eigenlijk doen ze bij hockey toch een stuk beter.
Ieder continent krijgt zijn plaatsen voor OKT 3.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:44 schreef tong80 het volgende:
En een zooi derdewereldlanden zeker wel ?
Inderdaad een drama niveau. Heel veel kunnen niet eens een bal hard naar beneden slaan. Nee, als Nederland gewoon redelijk goed in vorm is, moeten deze twee teams geen probleem zijn.quote:
Duitsland - Turkije was net (3-0).quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:11 schreef Szura het volgende:
wie spelen er dan?
Chips en bier staan alvast koudquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:13 schreef avotar het volgende:
Vanavond om 8 uur op Eurosport.. en om 22.30 de samenvatting
Nou in het Nederlandse team heb je er nog meer rondlopen (Chaïne Staelens, Stam, Visser, Huurman). En straks krijgen ze ook wat tegenover zich hoor. Met sterspeelster Glinka, en andere toppers als Skowronska enz. moeten ze oppassen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:30 schreef Ambrosius het volgende:
Als Nederland nog tegen Kroatië of Roemenië moet hoeven we ook niet echt te vrezen. Als ik het zo zie is Flier ongeveer de enige die echt hard kan smashen ter wereld.
Ja echt hè. Die Sonja Popovic, zozo. Wat een gigantisch lekker wijfquote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:49 schreef Eppie_NL het volgende:
Popović en Katic (beide van Kroatië)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en zometeen Flier![]()
![]()
![]()
ff paar punten mee pakken bij NL - Polen...meer niet...
Klopt, er zijn er zeker meer. Maar Flier steekt daar toch bovenuit (ze maakte niet voor niks de meeste punten in de Worold Grand Prix). Glinka is idd zeer gevaarlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou in het Nederlandse team heb je er nog meer rondlopen (Chaïne Staelens, Stam, Visser, Huurman). En straks krijgen ze ook wat tegenover zich hoor. Met sterspeelster Glinka, en andere toppers als Skowronska enz. moeten ze oppassen.
Roep dat niet te hard.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:50 schreef Szura het volgende:
22-19 nu in de tweede set. Niet meer weggeven. Polen maakt wat foutjes en Nederland wat beter in de wedstrijd nu
Ach, deze wedstrijd is niet eens zo belangrijk. Vooral de volgende twee poulewedstrijden. Dan is de halve finale binnen en dan is alles open.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:05 schreef Denewar het volgende:
misschien doemdenken maar heb hier al weer een hard hoofd in!
Maar je speelt toch liever een wedstrijd tegen de nr2 van de andere poule dan tegen de nr1? Of zijn Polen en NL veruit de sterkste teams van dit OKT?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach, deze wedstrijd is niet eens zo belangrijk. Vooral de volgende twee poulewedstrijden. Dan is de halve finale binnen en dan is alles open.
Nou in die andere poule zitten Rusland en Servië. Ook dat zijn samen met Polen en Nederland toplanden, dus maakt het volgens mij niet eens zoveel uit wie je treft.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:08 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Maar je speelt toch liever een wedstrijd tegen de nr2 van de andere poule dan tegen de nr1? Of zijn Polen en NL veruit de sterkste teams van dit OKT?
Daar werden we flink genaaid iddquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:32 schreef Szura het volgende:
rotscheids die bal was dik uit
hoofdscheids kan altijd overrulen volgens mij, maar meestal krijg je dan een let (iig bij tennis, maar daar is het punt mislukt als de lijnscheidsrechter uit roeptquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:33 schreef Ambrosius het volgende:
Ik snap het niet. De lijnrechter geeft 'm uit. Die man staat er toch voor? Dan kan de scheidsrechter niet overrulen naar mijn mening.
Ik heb ze toch liever niet, zijn toch te vaak niet succesvol. Gewoon rammen als het kan.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:42 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Ik geniet echt van die prikballetjes... zo subtiel
Idd, eigenlijk het belangrijkste tijdens het einde van de tweede set. 1-1 is toch heel wat anders dan 2-0.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:45 schreef Szura het volgende:
veel te veel gepruts deze wedstrijd om hem te kunnen winnen
daar hebben ze het goed vernaggeld inderdaad... 24-21 voorquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:49 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Idd, eigenlijk het belangrijkste tijdens het einde van de tweede set. 1-1 is toch heel wat anders dan 2-0.
Zelfde reden als waarom er telkens voor de middenaanval met Huurman wordt gekozen, gebrek aan variatie en scherpte...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:50 schreef TheArt het volgende:
Hoe kan die Baranska drie keer binnen zes punten dezelfde hoek kiezen en dan binnenslaan.
Ze waren al tijdens het EK met de voetjes op de grond gezet. Oveirgens vind ik ook best dat je wat van ze mag verwachten hoor, als je bekant 3 jaar onafgebroken samen speelt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:57 schreef Denewar het volgende:
nee, niets verloren, maar tegen het thuisland, extra druk, teleurstelling! ik hoop het zo, maar wellicht overschatten we/ze zich na de World grandpix
Ik heb die Duitse vrouwen vandaag zien spelen en dat was ook helemaal niets.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:57 schreef Denewar het volgende:
nee, niets verloren, maar tegen het thuisland, extra druk, teleurstelling! ik hoop het zo, maar wellicht overschatten we/ze zich na de World grandpix
Het blijven duitsers hequote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik heb die Duitse vrouwen vandaag zien spelen en dat was ook helemaal niets.
De eerste scheidsrechter mag ten allen tijde een andere beslissing nemen dan de lijnrechters en de tweede scheidsrechter "adviseren". Netjes is het niet, waar zijn ze voor.. maar het komt vaak genoeg voor dat de lijnrechters wat partijdiger zijn.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:33 schreef Ambrosius het volgende:
Ik snap het niet. De lijnrechter geeft 'm uit. Die man staat er toch voor? Dan kan de scheidsrechter niet overrulen naar mijn mening.
Maar, op dit niveau zijn de lijnrechters dus wel de hoogste nationale scheidsrechers. Ik werk elk jaar op een internationaal toernooi (Cogas in Almelo), en daar komen de scheidsrechters van het allerhoogste niveau (We hebben dit jaar afscheid genomen van Peter Koncnik), en de lijnrechters zijn de scheidsrechters van de A en B-leauge en de 1e divisie...quote:Op woensdag 16 januari 2008 07:32 schreef avotar het volgende:
[..]
De eerste scheidsrechter mag ten allen tijde een andere beslissing nemen dan de lijnrechters en de tweede scheidsrechter "adviseren". Netjes is het niet, waar zijn ze voor.. maar het komt vaak genoeg voor dat de lijnrechters wat partijdiger zijn.
De eerste en tweede scheidsrechters worden internationaal aangewezen en zijn op dit niveau dus, net zoals op de grote voetbal toernooien, altijd van een andere nationaliteit dan de spelende teams en vaak ook de in de poule spelende teams. Lijnrechters zijn nationaal... en die hebben toch vaak ondanks alles een zweem van partijdigheid over zich.. let er maar eens goed op bij een wedstrijd van het Duitse team.
Ik heb het zelf vaak ook.. als ik wedstrijden flluit zijn de lijnrechters vaak spelers van de thuisvereniging.. en daar heb je een hoop draken tussen zitten.... je hebt er zelfs die gaan lopen juichen als hun team een punt maakt...
Maar goed.. ik maak er dan altijd een punt van om ze te verwijderen van het veld..maar dat ben ik..
En die ene bal... tja.. voor iedereen is ie dik uit, alleen als je kijkt naar de hoek waarmee de eerste de bal ziet.. sja.. ik kan me heel goed voorstellen dat hij hem in ziet...
Dit is een van de eerste dingen overigens die je leert op de scheidsrechters cursus als je hem ooit zou doen.
Maar goed.. inderdaad.. op dit niveau.. moet je eigenlijk blind vertrouwen op je lijnrechters....
Maar ik moet zeggen dat ik de scheids sowieso wel wat eh zwakjes vond...
Klopt.. maar het blijven nationale scheidsrechters....quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:06 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Maar, op dit niveau zijn de lijnrechters dus wel de hoogste nationale scheidsrechers. Ik werk elk jaar op een internationaal toernooi (Cogas in Almelo), en daar komen de scheidsrechters van het allerhoogste niveau (We hebben dit jaar afscheid genomen van Peter Koncnik), en de lijnrechters zijn de scheidsrechters van de A en B-leauge en de 1e divisie...
Ik heb me helemaal doodgelachen dit jaar toen Hans van der Velde (Die dus internationaal fluit) lijnrechter was bij een zitvolleybal interland. Hij stelde serieus voor om een stoel erbij te pakken, omdat hij dan beter zicht zou hebben op de lijnen...quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:20 schreef avotar het volgende:
[..]
Klopt.. maar het blijven nationale scheidsrechters....
Overigens briljant... ik ben nog wel eens op de eindtoernooien van NVS bijvoorbeeld.. en daar zie je dan ook nationale scheidsrechters als tweede scheids bij een jeugd c gemengd wedstrijd staan fluiten...
maar goed.. dat is weer een heel ander verhaal.
haha geniaalquote:Op woensdag 16 januari 2008 11:22 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik heb me helemaal doodgelachen dit jaar toen Hans van der Velde (Die dus internationaal fluit) lijnrechter was bij een zitvolleybal interland. Hij stelde serieus voor om een stoel erbij te pakken, omdat hij dan beter zicht zou hebben op de lijnen...
Nog langer ?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:15 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
en morgen weer![]()
hopelijk wat langer dan vandaag
Sommige zijn gewoon te lang voor mij (dus meer dan 1.95)... Vaduz daarentegen moet toch likkebaardend op de bank naar dit schouwspel zitten te kijkenquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:15 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
en morgen weer![]()
hopelijk wat langer dan vandaag
ja dat ze nog wat langer in beeld is dan vandaag..waren gewoon 3 snelle sets....hopelijk pakt Kroatie morgen een setje ofzoquote:
Moet zelf ook niks hebben van die lange speelsters.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:03 schreef Grulez het volgende:
[..]
Sommige zijn gewoon te lang voor mij (dus meer dan 1.95)... Vaduz daarentegen moet toch likkebaardend op de bank naar dit schouwspel zitten te kijken
Ik ben één meter 75quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Niks mis mee, zolang ze niet langer zijn dan ik ben.
Wel gigantisch dom van Bonita om Podolec die derde en vierde set als passer/loopster neer te zetten. Dat had ze bijna de kop gekost, aangezien de Duitsers alleen maar haar opzochten bij de service.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:34 schreef Ambrosius het volgende:
Polen wint 'm idd, Podolec in haar eentje in de vijfde set ongeveer. Heel gunstig voor NL.
jep. Helaas wel.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:15 schreef pfaf het volgende:
Vanmiddag dus al, alleen op Eurosport 2?
Vertel.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:47 schreef AKnynke het volgende:
OM 15.00 uur! Oeh, dat kan ik voor de verandering een keertje zien. Er speelt trouwens een oud-klasgenootje (en clubgenoot) in Oranje!
Grappig, met haar en nog twee dames van het team zijn we op de foto geweest dinsdag in Halle.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:31 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Caroline Wensink zat bij mij op de Havo!
Ik zie het. Slechte zaak. Time out nu.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:56 schreef AKnynke het volgende:
MOest wel ff zoeken tussen alle oranje tshirts!
NL heeft trouwens de 2e set 25-19 verloren, en staat nu 5-2 voor in de derde set.
Slechte zaak in die zin dat ze totaal niet zichzelf zijn. Als ze maar winnen deze wedstrijd.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:00 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Ik zie het. Slechte zaak. Time out nu.
15 - 11 voorquote:Op donderdag 17 januari 2008 16:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Slechte zaak in die zin dat ze totaal niet zichzelf zijn. Als ze maar winnen deze wedstrijd.
Jep, 16-12 nu, maar ze moeten gewoon beter gaan spelen. Het lijkt wel of ze al die wedstrijden constant bol staan van de spanning. Van het Nederlandse team dat zo vrijuit en lekker de World Grand Prix speelde, is niet zoveel te zien helaas.quote:
Nogal ja, dit is gewoon diep triest. De passing is zoooooooo slecht.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:15 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Ah nee, dit is echt diep triest. Ook zo frustrerend dat je weet dat ze het kunnen, terwijl ze zo lopen te prutsen!
dat dacht ik toch ook... ze zouden gewoon makkelijk met 3-0 Turkije moeten vegenquote:Op donderdag 17 januari 2008 16:23 schreef kepler het volgende:
ze moeten dit toch winnen?
Ja, en dat zijn ze ook aan hun stand verplicht. Eigenlijk zouden ze dit Turkije met 3-0 op moeten rollen. Maar wat ze nu doen is buiten alle proporties. Zo slecht heb ik ze werkelijk waar nog nooit zien spelen. Als ik wat foute dingen op moet noemen, heb ik vijf A4-tjes nodig. Je zou zowat denken dat dit Nederlands team 90e op de wereldranglijst staat, maar in werkelijkheid staan ze 10e en zijn ze met Martinus één van de beste clubs van Europa. Nou dat is dus niet te zien.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:23 schreef kepler het volgende:
ze moeten dit toch winnen?
ja dat ook. Ze worden alleen tweede in de poule als ze vandaag van Turkije winnen en (over)morgen van duitsland.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:29 schreef kepler het volgende:
ik bedoelde meer of ze moeten winnen om kans te houden op de OS?
Jep, ze hebben een wildcard aangevraagd voor OKT 3 (het mondiale toernooi). Maar ja, als je hier al in de poulefase wordt uitgeschakeld, maak je daar echt geen kans op.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:31 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
ja dat ook. Ze worden alleen tweede in de poule als ze vandaag van Turkije winnen en (over)morgen van duitsland.
Maar ik dacht dat ze ook nog een kansje hadden op een volgende OKT? Maar dat weet ik niet zeker
ah, niet dus...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
In principe kunnen nog 3 van die 4 landen zich plaatsen. De twee hoogstgeplaatste Europese landen op de wereldranglijst die na dit toernooi nog niet geplaatst zijn, mogen meedoen aan OKT 3 (een mondiaal toernooi), waar drie startbewijzen voor Peking te verdienen zijn. Omdat Nederland echter achter Rusland, Polen en Servië op de wereldranglijst staat, is het voor Nederland onmogelijk nog mee te doen aan OKT 3.
weet je wie er nog meer in de race voor die wildcard zijn? Nederland heeft wel die World Grand Prix zege die voor hen spreekt uiteraard...quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep, ze hebben een wildcard aangevraagd voor OKT 3 (het mondiale toernooi). Maar ja, als je hier al in de poulefase wordt uitgeschakeld, maak je daar echt geen kans op.
Absoluut, maar dit OKT + het EK spreekt dan weer gigantisch in hun nadeel.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:36 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
weet je wie er nog meer in de race voor die wildcard zijn? Nederland heeft wel die World Grand Prix zege die voor hen spreekt uiteraard...
true true... maar de landen van wie ze verliezen op dit OKT en EK zijn toch of al geplaatst voor de OS of OKT3? Dus zijn de eerste...quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut, maar dit OKT + het EK spreekt dan weer gigantisch in hun nadeel.
Nou dacht het niet. Al deze ploegen zijn nog niet geplaatst voor de spelen. Turkije bijv. is pas de nummer 22 van de wereld. Polen is dan weer wel al zo goed als gekwalificeerd voor OKT3 wegens hun positie op de ranglijst.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:41 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
true true... maar de landen van wie ze verliezen op dit OKT en EK zijn toch of al geplaatst voor de OS of OKT3? Dus zijn de eerste...
Nouja, als ze zo blijven spelen kunnen ze die wildcard wel geven, ze hebben er toch niks aan*zucht* 15-11 voor Turkije...
Dit lijkt wel op een nachtmerrie.quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:45 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Jezus, wat een fouten zeg!
Illusie is al teveel hoop...quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:54 schreef TheArt het volgende:
Halve finale halen is nog mogelijk, maar op deze manier lijkt ook dat onmogelijk. 3-0 winnen van Duitsland morgen, dat is de opdracht. Een illusie als je het spel van vandaag echter zag.
Dan moet Turkije zeker ook met 3-0 verliezen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:54 schreef TheArt het volgende:
Halve finale halen is nog mogelijk, maar op deze manier lijkt ook dat onmogelijk. 3-0 winnen van Duitsland morgen, dat is de opdracht. Een illusie als je het spel van vandaag echter zag.
nee turkije mag ook gewoon met 3-2 verliezen. Dus turkije moet verliezen en Nederland moet met 3-0 winnen en dan nog zijn ze niet zeker..want dan komen ze met duitsland op gelijke hoogte qua setstanden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:34 schreef kepler het volgende:
[..]
Dan moet Turkije zeker ook met 3-0 verliezen?
ik merk het wel, maar met dit spel gaat het niet lukken...quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:47 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
nee turkije mag ook gewoon met 3-2 verliezen. Dus turkije moet verliezen en Nederland moet met 3-0 winnen en dan nog zijn ze niet zeker..want dan komen ze met duitsland op gelijke hoogte qua setstanden.
En nu hoor ik dat nederland ook nog eens met 9 punten verschil moeten winnen dus we weten het nu....alleen moet NL het nog gaan halen.
20.00 uur.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:35 schreef kepler het volgende:
hoe laat moeten ze vandaag spelen?
verwacht er niet teveel vanquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:40 schreef kepler het volgende:
[..]
mooi, dat ga ik dan wel even kijken (als het uitgezonden wordt)
Polen de volgende twee.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:32 schreef Eppie_NL het volgende:
slecht nieuws: Turkije pakt 1e set tegen Polen.........
Nee, het is alleen tof als ze met 3-0 en 11 punten verschil (of meer) winnen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:04 schreef AKnynke het volgende:
Het zou zo tof zijn als ze winnen!
en de kans is helaas zo klein... die duitsers weten ook dondersgoed dat ze maar 1 setje hoeven te winnen. Nou, ze staan alweer achter; 8-6 Duitslandquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:04 schreef AKnynke het volgende:
Het zou zo tof zijn als ze winnen!
de Duitsers zijn best goed, vooral verdediging heb ik zo het ideequote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:07 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
en de kans is helaas zo klein... die duitsers weten ook dondersgoed dat ze maar 1 setje hoeven te winnen. Nou, ze staan alweer achter; 8-6 Duitsland
Ik vind ze vooral slim spelen. Steeds de handjes opzoeken bij het blok, etc.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:07 schreef kepler het volgende:
[..]
de Duitsers zijn best goed, vooral verdediging heb ik zo het idee
dat ook, gewoon veel afwisseling en weinig fouten. Daar win je wel meequote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:13 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik vind ze vooral slim spelen. Steeds de handjes opzoeken bij het blok, etc.
Ja, als ik het zo zie denk ik dat het bijna wel over is, de duitsers zijn gewoon goed..quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:14 schreef kepler het volgende:
[..]
dat ook, gewoon veel afwisseling en weinig fouten. Daar win je wel mee
alles kan, positief blijvenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:21 schreef Ambrosius het volgende:
Dat was gewoon een uitbal, het block raakte 'm niet. 20-17 wordt heel lastig.
Lijkt mij kansloos, gezien de prestaties op dit toernooi.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:26 schreef TheArt het volgende:
Het is voorbij, over en uit voor dit OKT.
Dit wordt hopen op een wildcard voor OKT3.
Ach, dit is ook geen verrassing. Ze hebben de hele week al bibberende handjes.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:27 schreef Appeltjesmoes het volgende:
En toen was de droom over und uit.... 25-22 Duitsland![]()
Moet zeggen dat ik ze ook niet echt vol overtuiging vond spelen ofzo...
En als mnr Acosta dan gul is, zal Selinger ook iets moeten verzinnen om zn dames te prikkelen. Hij heeft ze ook zo ver gekregen dat ze er stonden tijdens de World Grand Prix... toch raar dat een team zo kan instorten in zo'n korte tijdquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach, dit is ook geen verrassing. Ze hebben de hele week al bibberende handjes.
Nou hopen dat meneer Acosta gul is, maar met dit resultaat deze week zie ik ook dat somber in.
Precies. Is dit een incident of zijn ze toch minder goed dan ze dachten.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach, dit is ook geen verrassing. Ze hebben de hele week al bibberende handjes.
Nou hopen dat meneer Acosta gul is, maar met dit resultaat deze week zie ik ook dat somber in.
is niet raar.....toen stond er weinig tot geen druk op.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:33 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Hij heeft ze ook zo ver gekregen dat ze er stonden tijdens de World Grand Prix... toch raar dat een team zo kan instorten in zo'n korte tijd
Nou met Martinus winnen ze in de Champions League ook van iedereen en alles, waaronder van Dinamo Moskou, één van de topclubs in Europa. Ze zijn er onderhand zelf één. Alleen ja, beslissende moment en pieken. Dat is ze en Selinger blijkbaar niet gegeven.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:35 schreef Grulez het volgende:
[..]
Precies. Is dit een incident of zijn ze toch minder goed dan ze dachten.
Dat is idd belachelijk, na ieder punt (gewonnen of verloren zelfs) dat gezeik.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:16 schreef djstoffel het volgende:
ja dat zegt alles over dit team...vooral die flier is daar een voorbeeld van....In oefenpotjes lukt alles. En maar blijven lachen he. Wordt ook gek van dat voortdurende handjesgeklap.
maar denk dat daar de druk ook minder is ..........zijn toch veredelde oefenpotjes omdat alles in het teken staat van het nederlandse team. Martinus als clubteam is van ondergeschikt belang....gewoon een podium om te trainen en wedstrijden te spelen. Een groot verschil!!!!!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou met Martinus winnen ze in de Champions League ook van iedereen en alles, waaronder van Dinamo Moskou, één van de topclubs in Europa. Ze zijn er onderhand zelf één. Alleen ja, beslissende moment en pieken. Dat is ze en Selinger blijkbaar niet gegeven.
nou, dat hoort er wel een beetje bij. Je kan moeilijk als een sjaggo in het veld blijven staanquote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is idd belachelijk, na ieder punt (gewonnen of verloren zelfs) dat gezeik.
Lijkt me wel in lijn met de algehele Nederlandse sportmentaliteit.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:33 schreef TheArt het volgende:
En tuurlijk, de druk is er af en ze lopen er zowat overheen.
Nou, de reden van de uitschakeling is dus gevonden. Dat van die bibberende handjes klopt dus.
Nou valt dat wel reuze mee, want de kans is groot dat we meer sporters op de OS krijgen dan ooit tevoren en daarmee ook een recordaantal medailles gaan halen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:42 schreef Grulez het volgende:
[..]
Lijkt me wel in lijn met de algehele Nederlandse sportmentaliteit.
Toch zijn er ook genoeg voorbeelden te verzinnen die juist in lijn liggen met de volleybalsters. Kijk maar naar de tennissers of voetbal.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou valt dat wel reuze mee, want de kans is groot dat we meer sporters op de OS krijgen dan ooit tevoren en daarmee ook een recordaantal medailles gaan halen.
En zie de waterpolosters. Die pieken wel op het juiste moment. Verslaan daar Europese topper Rusland, die voor eigen publiek speelden, en door die winst zo sterk geworden dat ze inmiddels zelf zware kanshebbers zijn voor een olympische medaille.
Dat van het tennis klopt enigszins, maar gaat ook niet voor de volle 100% op.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:49 schreef Grulez het volgende:
[..]
Toch zijn er ook genoeg voorbeelden te verzinnen die juist in lijn liggen met de volleybalsters. Kijk maar naar de tennissers of voetbal.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou valt dat wel reuze mee, want de kans is groot dat we meer sporters op de OS krijgen dan ooit tevoren en daarmee ook een recordaantal medailles gaan halen.
En zie de waterpolosters. Die pieken wel op het juiste moment. Verslaan daar Europese topper Rusland, die voor eigen publiek speelden, en door die winst zo sterk geworden dat ze inmiddels zelf zware kanshebbers zijn voor een olympische medaille.
Ach dat vind ik aan de andere kant zo'n onzin. Wij doen het gewoon fantastisch als klein land op sportgebied. Op Olympische Spelen halen wij regelmatig het twee na hoogste aantal medailles per aantal inwoners (achter Australië meestal). In elk land hebben ze van dit soort zaken. Kijk eens hoeveel meer sportieve successen wij halen dan bijvoorbeeld België. Die zijn jaloers op ons wat betreft ons sportklimaat en het enige wat wij kunnen is afgeven als het een keer niet lukt.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:01 schreef djstoffel het volgende:
[..]
maar in hoofdlijnen klopt dit wel...uitzonderingen zijn er altijd. Die prestatie van de waterpolosters is uniek maar eerder uitzondering dan regel. Zij konden dit behalen omdat er weinig druk op stond. Niemand had dat verwacht...zij zelf ook niet
Kwaliteitsarm, dat slaat nou ook weer nergens op hè. Duitsland staat maar 2 plaatsen achter Nederland op de wereldranglijst (10 om 12). Daarnaast met dat thuispubliek. Ze versloegen ook bijna Polen hè.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:33 schreef djstoffel het volgende:
je hebt nu over individuele sporten..........mij gaat het over de echte winnaarsmentaliteit, die ontbreekt gewoon. Verklaar mij waarom een kwaliteits arme ploeg als duitsland boven zichzelf uitstijgt en doet wat het moet doen...gewoon 1 setje winnen. Waarom slaagt een nederlands ploeg hier zelden in?
Nederland vond zich toch de beste van de wereld? Hoorde ik flier zelf nog zeggen gisteren met haar arrogante blik...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:13 schreef wimderon het volgende:
Bovendien is er vandaag verder prima gespeeld, de opgave waar ze voor stonden om het te halen was gewoon lastig. Ze hebben het met name tegen Turkije laten liggen.
Als ik jou hoor is er geen onderzoek nodig, kennelijk achten de mensen die erover gaan dat wel nodig.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:25 schreef djstoffel het volgende:
[..]
Nederland vond zich toch de beste van de wereld? Hoorde ik flier zelf nog zeggen gisteren met haar arrogante blik...
prima gespeelt?? ja nadat de eerste belangrijke set kansloos verloren is en duitsland de touwtjes laat vieren en nederland de bibbers kwijt is......mentale kwestie. Niet goed genoeg voor de absolute top.
Heeft niks met zwartkijken te maken., Gewoon een constatering..
DE NEVOBO STELT NIET VOOR NIKS EEN ONDERZOEK IN NAAR HET FALEN VAN HET TEAM (lees ik net)
Waar zeg ik dat je dat gezegd hebt?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:20 schreef djstoffel het volgende:
Heb ik gezegd dat er geen ambitie was??? Leer eens lezen man!
loop niet te piepen...constateer alleen maar.
Die service van Podelec vanaf 19-15 tot 19-21 was ook geweldig, ik zie die Polen nog wel winnen eigenlijk (hoop het ook wel).quote:Op zondag 20 januari 2008 17:22 schreef TheArt het volgende:
Fantastische finale op dit moment. Hoe die Polen terugkomen aan de hand van Glinka is echt fantasisch. Wat een topspeelster is dat toch.
Klopt, vooral die eerste. Nog niet veel zo'n perfecte floater gezien.quote:Op zondag 20 januari 2008 17:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die service van Podelec vanaf 19-15 tot 19-21 was ook geweldig, ik zie die Polen nog wel winnen eigenlijk (hoop het ook wel).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |