abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:49:14 #251
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56141408
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nou valt dat wel reuze mee, want de kans is groot dat we meer sporters op de OS krijgen dan ooit tevoren en daarmee ook een recordaantal medailles gaan halen.

En zie de waterpolosters. Die pieken wel op het juiste moment. Verslaan daar Europese topper Rusland, die voor eigen publiek speelden, en door die winst zo sterk geworden dat ze inmiddels zelf zware kanshebbers zijn voor een olympische medaille.
Toch zijn er ook genoeg voorbeelden te verzinnen die juist in lijn liggen met de volleybalsters. Kijk maar naar de tennissers of voetbal.
pi_56141530
En ja hoor, gedaan. 3-1 gewonnen.

Ongelofelijk. Speel verdoeme zo het hele toernooi.
pi_56141565
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:49 schreef Grulez het volgende:

[..]

Toch zijn er ook genoeg voorbeelden te verzinnen die juist in lijn liggen met de volleybalsters. Kijk maar naar de tennissers of voetbal.
Dat van het tennis klopt enigszins, maar gaat ook niet voor de volle 100% op.
pi_56141785
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nou valt dat wel reuze mee, want de kans is groot dat we meer sporters op de OS krijgen dan ooit tevoren en daarmee ook een recordaantal medailles gaan halen.

En zie de waterpolosters. Die pieken wel op het juiste moment. Verslaan daar Europese topper Rusland, die voor eigen publiek speelden, en door die winst zo sterk geworden dat ze inmiddels zelf zware kanshebbers zijn voor een olympische medaille.

maar in hoofdlijnen klopt dit wel...uitzonderingen zijn er altijd. Die prestatie van de waterpolosters is uniek maar eerder uitzondering dan regel. Zij konden dit behalen omdat er weinig druk op stond. Niemand had dat verwacht...zij zelf ook niet
pi_56142006
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:01 schreef djstoffel het volgende:

[..]

maar in hoofdlijnen klopt dit wel...uitzonderingen zijn er altijd. Die prestatie van de waterpolosters is uniek maar eerder uitzondering dan regel. Zij konden dit behalen omdat er weinig druk op stond. Niemand had dat verwacht...zij zelf ook niet
Ach dat vind ik aan de andere kant zo'n onzin. Wij doen het gewoon fantastisch als klein land op sportgebied. Op Olympische Spelen halen wij regelmatig het twee na hoogste aantal medailles per aantal inwoners (achter Australië meestal). In elk land hebben ze van dit soort zaken. Kijk eens hoeveel meer sportieve successen wij halen dan bijvoorbeeld België. Die zijn jaloers op ons wat betreft ons sportklimaat en het enige wat wij kunnen is afgeven als het een keer niet lukt.

Aan de andere kant is het verschil met oostbloklanden wel duidelijk op sportgebied. Ze hebben daar amper uitzichten en dus gaan ze in de topsport om nog wat van hun leven te maken. Die hoeven geen school of te maken of dat soort dingen, wat wij in Nederland wel nodig achten. Daarom komt dat in het damestennis zo sterk tot uiting. Een achterstand van een jaar of 2 a 3 maak je onmogelijk meer goed, aangezien vrouwen relatief vroeg doorbreken. Dan kom je op een gegeven moment op een punt in je carrière dat je moet kiezen. Het is niet anders. Dat probleem is bij de mannen een stuk minder vanwege het later doorbreken.
In andere sporten is dat een stuk minder te merken, dus daarm denk ik dat je stelling nogal wat overdreven is.
pi_56142616
je hebt nu over individuele sporten..........mij gaat het over de echte winnaarsmentaliteit, die ontbreekt gewoon. Verklaar mij waarom een kwaliteits arme ploeg als duitsland boven zichzelf uitstijgt en doet wat het moet doen...gewoon 1 setje winnen. Waarom slaagt een nederlands ploeg hier zelden in?
pi_56143455
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:33 schreef djstoffel het volgende:
je hebt nu over individuele sporten..........mij gaat het over de echte winnaarsmentaliteit, die ontbreekt gewoon. Verklaar mij waarom een kwaliteits arme ploeg als duitsland boven zichzelf uitstijgt en doet wat het moet doen...gewoon 1 setje winnen. Waarom slaagt een nederlands ploeg hier zelden in?
Kwaliteitsarm, dat slaat nou ook weer nergens op hè. Duitsland staat maar 2 plaatsen achter Nederland op de wereldranglijst (10 om 12). Daarnaast met dat thuispubliek. Ze versloegen ook bijna Polen hè.

En ik denk dat je wat betreft die mening teveel een zwartkijker bent. Je onthoudt gewoon de momenten waarbij het niet lukt en die keren wanneer het wel lukt, vergeet je voor de eenvoud gewoon. Ja vind je het gek dan op een gegeven moment een eenzijdig beeld hebt. Tuurlijk zijn er zat voorbeelden te noemen van momenten waarop ook ik denk van goh even wat meer doorzettingsvermogen tonen. Toon dat je het echt wil. Maar net zoveel momenten zie ik Nederlandse ploegen er vol voor gaan en knokken tot op het einde.
pi_56143576
Bovendien is er vandaag verder prima gespeeld, de opgave waar ze voor stonden om het te halen was gewoon lastig. Ze hebben het met name tegen Turkije laten liggen.
pi_56143921
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:13 schreef wimderon het volgende:
Bovendien is er vandaag verder prima gespeeld, de opgave waar ze voor stonden om het te halen was gewoon lastig. Ze hebben het met name tegen Turkije laten liggen.
Nederland vond zich toch de beste van de wereld? Hoorde ik flier zelf nog zeggen gisteren met haar arrogante blik...

prima gespeelt?? ja nadat de eerste belangrijke set kansloos verloren is en duitsland de touwtjes laat vieren en nederland de bibbers kwijt is......mentale kwestie. Niet goed genoeg voor de absolute top.
Heeft niks met zwartkijken te maken., Gewoon een constatering..

DE NEVOBO STELT NIET VOOR NIKS EEN ONDERZOEK IN NAAR HET FALEN VAN HET TEAM (lees ik net)
pi_56144482
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:25 schreef djstoffel het volgende:

[..]

Nederland vond zich toch de beste van de wereld? Hoorde ik flier zelf nog zeggen gisteren met haar arrogante blik...

prima gespeelt?? ja nadat de eerste belangrijke set kansloos verloren is en duitsland de touwtjes laat vieren en nederland de bibbers kwijt is......mentale kwestie. Niet goed genoeg voor de absolute top.
Heeft niks met zwartkijken te maken., Gewoon een constatering..

DE NEVOBO STELT NIET VOOR NIKS EEN ONDERZOEK IN NAAR HET FALEN VAN HET TEAM (lees ik net)
Als ik jou hoor is er geen onderzoek nodig, kennelijk achten de mensen die erover gaan dat wel nodig.

Als Flier gisteren had gezegd: 'Tja, jammer' had je hier lopen piepen over een gebrek aan ambitie.
pi_56145261
Heb ik gezegd dat er geen ambitie was??? Leer eens lezen man!
loop niet te piepen...constateer alleen maar.
Heb het over de mentale weerbaarheid van die huppelkutjes, dat is het enige wat ontbreekt...helaas wel een van de belangrijkste aspecten in topsport
pi_56146110
Bezweken onder de druk, mentale begeleiding blijft een onderschatte factor in de absolute topsport... je kunt zeggen dat het winnen van de World League de nekslag is geweest, die onbevangenheid waren ze toen definitief kwijt....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 januari 2008 @ 13:01:51 #263
7889 tong80
Spleenheup
pi_56151447
Nu maar op Acosta hopen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56152935
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:20 schreef djstoffel het volgende:
Heb ik gezegd dat er geen ambitie was??? Leer eens lezen man!
loop niet te piepen...constateer alleen maar.
Waar zeg ik dat je dat gezegd hebt?

Je lijkt Louis van Gaal wel als ie het heeft over 'gewoon de feiten'
pi_56179062
De finale tussen Polen en Rusland staat op het punt van beginnen (Eurosport is live).
sig verwijderd door FA
pi_56181847
Geweldige wedstrijd zeg .

Polen stond met 2-1 in sets achter en 19-15 in de 4e, 22-25 voor Polen. Vijfde set dus!
sig verwijderd door FA
pi_56181857
Fantastische finale op dit moment. Hoe die Polen terugkomen aan de hand van Glinka is echt fantasisch. Wat een topspeelster is dat toch.
pi_56181882
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:22 schreef TheArt het volgende:
Fantastische finale op dit moment. Hoe die Polen terugkomen aan de hand van Glinka is echt fantasisch. Wat een topspeelster is dat toch.
Die service van Podelec vanaf 19-15 tot 19-21 was ook geweldig, ik zie die Polen nog wel winnen eigenlijk (hoop het ook wel).
sig verwijderd door FA
pi_56181913
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:24 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Die service van Podelec vanaf 19-15 tot 19-21 was ook geweldig, ik zie die Polen nog wel winnen eigenlijk (hoop het ook wel).
Klopt, vooral die eerste. Nog niet veel zo'n perfecte floater gezien.
pi_56181933
Skowronska heeft toch ook al HEEL veel blocks gemaakt vandaag .
sig verwijderd door FA
pi_56182051
Sjonge jonge, drie Russische blocks op rij.
pi_56182142
4-1 voor en het dan zo weggeven, zonde.
sig verwijderd door FA
pi_56182281
Hè bah, domme Russen
pi_56182469
Rusland gewonnen ....toch goed van Polen

Skowronska
  zondag 20 januari 2008 @ 17:48:42 #275
58560 Oksel
Gezellig.
pi_56182479