Daarom zuigen ze ook, glijd voor geen ene meter!quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jawel! Al glijden ze vaak moeilijk. Ik heb ducttape aan de binnenkant..
Maar zit een mooi folky patroon in..
Mijn volgende bas krijgt er één met piramidespikes..
Inderdaad als je zelfs een dean in evenwicht kan houden moet het bij elke gitaar lukkenquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:05 schreef Deansensitized het volgende:
Zware headstock moet niks uitmaken hoor, gewoon de strapholders op de verkeerde plek
Whehequote:Op dinsdag 4 december 2007 14:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Inderdaad als je zelfs een dean in evenwicht kan houden moet het bij elke gitaar lukken
Daar vroeg Dribbel_ ook al om.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:01 schreef Deansensitized het volgende:
Dat is aan jezelf, maar het is gewoon niks voor mij
Foto's van je moves?
Hey, Dean..je zei eens dat evenwicht wel een probleem is bij LTD Vipers. Hoe dat? Knopje op de verkeerde plaats geschroefd?quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Inderdaad als je zelfs een dean in evenwicht kan houden moet het bij elke gitaar lukken
Dat lijkt me pas kutquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:33 schreef Doodkapje het volgende:
Peter Steele (Type O Negative) gebruikt altijd stoere kettingen
[ afbeelding ]
Leuk voor een extremistisch katholieke white metal band... zelfkastijding tijdens een concert...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:37 schreef Cynic het volgende:
Gewoon spikes aan de binnenkant van je strap, dan kan je ook zonder shirt spelen
jaaahaaaaaa maarrrrr dat gaat niet lekker glijdenquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:37 schreef Cynic het volgende:
Gewoon spikes aan de binnenkant van je strap, dan kan je ook zonder shirt spelen
Als de opperhuid door is en de diepere lagen aan gort zijn geschuurd wel hoor... en al dat bloed erbij smeert het ook wel...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
jaaahaaaaaa maarrrrr dat gaat niet lekker glijden
Lijkt mij ook wel geinigquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:33 schreef Doodkapje het volgende:
[ afbeelding ]
maar die het ook niet echt een strap nodig omdat ie zo wild beweegt tijdens het optredenquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:33 schreef Doodkapje het volgende:
[ afbeelding ]
Nouja écht nodig is het nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:54 schreef Deansensitized het volgende:
Waarom hebben jullie trouwens 'zoveel' pedalen?
Naast mijn tuner en footswitch echt niks nodig
Wil je dat ding op je knieën hebben hangen ofzo?quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon van 2 straps 1 strap maken![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dude ik speel punk tuurlijk wil ik m'n gitaar niet op m'n kn........ ach laat maarquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wil je dat ding op je knieën hebben hangen ofzo?.
Waarom nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:02 schreef punkjunk het volgende:
Oh ik heb geen footswitch voor me kanelen, want ik gebruik me scheur kanaal niet.
Ik heb een multieffect, maar daar gebruik ik ook niet alles van... Alhoewel, als ik eens ga kijken naar dingen die toch wel handig zijn: ik gebruik de distortion (scheurkanaal op mijn amp is niet agressief genoeg en daar zit nog wel een buis in...), overdrive, equalizer, compressor heel af en toe, flanger, chorus en noise suppressor... Hmmm toch best veel als ik het zo bekijkquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:54 schreef Deansensitized het volgende:
ik heb er maar 2 liggen,footswitchje en me GT-8quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:54 schreef Deansensitized het volgende:
Whehehe.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dude ik speel punk tuurlijk wil ik m'n gitaar niet op m'n kn........ ach laat maar
Octaver vind ik wel geinig bij wat bluesy solo's, DS-1 gebruik ik als drive, ML-2 Metalcore voor solo's die veeul gain nodig hebben (bijvoorbeeld bij tappen), Delay voor diepte, Flanger voor wat spacy effecten en mijn GE-7 Equalizer om je geluid af te stellen (ideaal bij optredens waar je een andere versterker moet gebruiken)... en een tunert natuurlijk...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:54 schreef Deansensitized het volgende:
We hebben het al over lederen straps en gitaren gehad............................quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:01 schreef Dupje het volgende:
Ben ik weerLeuke topictitel zeg
![]()
![]()
Net op een Ibanez gebast!
Dat is genoeg lijkt mequote:Op dinsdag 4 december 2007 15:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
We hebben het al over lederen straps en gitaren gehad............................
Ja klopt, maar als je verschillende effecten wil gebruiken heb je weer andere equalizer settings nodig. Bijvoorbeeld voor een metaldistortion wil ik wat meer treble hebben, maar voor de cleane stukjes wil ik weer een donkerder meer bassy geluid hebbenquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:27 schreef Deansensitized het volgende:
En equalizer ook nog niet nodig. Beetje gitarist kan uit elke versterker wel een fatsoenlijk geluid krijgen...
Alleen het clean kanaal is volledig buizen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:16 schreef Cynic het volgende:
Ik dacht dat JTM volledig buizen was?
Je wil het wel maar je hebt wel geld nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:44 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb geen zin om die LTD te kopen, hoe evil is dat ?!
Je moest eens wetenquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je wil het wel maar je hebt wel geld niet
Je kan het geld ook aan een goed doel geven...... .quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:28 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Je moest eens weten
Vind het op het moment zonde van het geld
quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:35 schreef ibaneX het volgende:
Leren bandmet zacht gestofferd interieur
Volgens mij heb je dan juist geen GAS, of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:50 schreef -Menn0- het volgende:
Dit is serieus GAS voor gevorderden! GASsen op iets wat je makkelijk kan betalen, het dan niet kopen en dan gaan zeuren dat je het niet koopt!
Ik sta vaak versteld van mezelf maar dit is toch wel het dieptepunt
I don't wanna knowquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dan juist geen GAS, of zie ik dat verkeerd?
Hmmmm dat had ik net verzonnenquote:Op dinsdag 4 december 2007 18:09 schreef Aresdreams het volgende:
en waar staat het voor drib?
Auw! nuja, gast heeft precies spieren zat, maartoch...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:33 schreef Doodkapje het volgende:
[ afbeelding ]
Gedowngrade gitaristquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:32 schreef punkjunk het volgende:
Want! we hebben een bassist! Of eigelijk een ge-down-grade gitarist die bass wilt spelen in een band. Hij is super ambitieus maar heeft nog geen bass, maar die wou ie deze maand aanschaffen.
Op hoop en zegen denk ik dan maar.
Zo lopen er nogal wat bassisten rondquote:
Ah ik heb geleerd dat dat de drummer isquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:58 schreef punkjunk het volgende:
Bass is ook wel het leukste instrument om te spelen in een band als je geen frotman bent. Je krijgt niet alle aandacht maar roert wel iedereens zak.
Ja het was een beetje fout geformuleerd bedenk ik me nuquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:01 schreef Cynic het volgende:
Ik hoef eerlijk gezegd niet zo nodig zakken te roeren.
Whatever floats your boat.
Euhhh? Bedoel je gay?quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:20 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja het was een beetje fout geformuleerd bedenk ik me nu.
maar stel, de bassist is gey. ik weet nite of een meisje een bass ook in der edele delen voelt.
Dat zijn ook altijd de slechtste bassisten. "Ja, ik speel wel ff gitaar met één snaar hooor!".quote:
Haha boeie, ik kan ook niet speule.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat zijn ook altijd de slechtste bassisten. "Ja, ik speel wel ff gitaar met één snaar hooor!"..
Maar dat is ook een vak apartquote:Op dinsdag 4 december 2007 22:20 schreef Cynic het volgende:
Van een gitaar werd ooit eens gezegd dat het een instrument was voor mensen die geen banjo konden spelen. Moet je nagaan wat dat over een basgitaar wil zeggen.
Een basgitaar is voor mensen die een contrabas te onhandig vinden. Althans, dat was ooit het idee.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:20 schreef Cynic het volgende:
Van een gitaar werd ooit eens gezegd dat het een instrument was voor mensen die geen banjo konden spelen. Moet je nagaan wat dat over een basgitaar wil zeggen.
Als je maar zorgt dat-ie true bypass is.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:38 schreef Sloggi het volgende:
Ik wil een Wah-pedaal kopen, maar ik weet niet welke.
Word.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als je maar zorgt dat-ie true bypass is.
En dan nog geef je geen antwoord op zijn vraagquote:
Crybaby classicquote:Op dinsdag 4 december 2007 22:38 schreef Sloggi het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 5 december 2007 08:13 schreef punkjunk het volgende:
whoohoo, 17 jaar! whoohoo Korg dt-10.
Koop een Morley !quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:38 schreef Sloggi het volgende:
Wat moet je met 15 Morley wah's?quote:Op woensdag 5 december 2007 09:50 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Koop een Morley !
Niet stuk te krijgenOndanks kisten lmp gestamp stagedivers die 'M meesleuren ed.
al 15 in mijn bezit nog nooit een probleem mee gehad
Wat een geweldige tuner is dat!quote:Op woensdag 5 december 2007 08:13 schreef punkjunk het volgende:
whoohoo, 17 jaar! whoohoo Korg dt-10.
Vrouwenquote:Op woensdag 5 december 2007 10:11 schreef Dupje het volgende:
Gefeli PunkJunk!
En die wijven negeer ik maar even, ieeehhhhhh
jammer, had je wel graag zo een bandje op zien startenquote:Op woensdag 5 december 2007 10:11 schreef Dupje het volgende:
Gefeli PunkJunk!
En die wijven negeer ik maar even, ieeehhhhhh
WOEHOE, what is the next question?quote:Op woensdag 5 december 2007 10:18 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
idd jij gaat door voor de koelkast
OMGquote:Op woensdag 5 december 2007 10:30 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
jammer, had je wel graag zo een bandje op zien starten
Je kan niet zeggen dat ze geen stage-performance hebben... maar ja... wat voor één dat is, is een tweede...quote:Op woensdag 5 december 2007 10:44 schreef Cynic het volgende:
Tief eens een eind op met die foto's, wil je?
Mja... een uur lang staren naar een naaktbandje tussen (wsch) honderden andere mannen met een tent in hun broek, lijkt me niet echt een ideale avond.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:02 schreef Aresdreams het volgende:
ach, een seksshow is toch best grappig? ze leven zich iig wel uit
Ok dat begrijp ik, maar (correct me if I'm wrong) de voorbuizen staan in principe altijd aan... toch? Of is dat niet zo?quote:Op woensdag 5 december 2007 11:40 schreef Deansensitized het volgende:
Juist, het zijn juist de eindtrapbuizen die staan te trappen hoor, die leveren je eindvermogen.
¤ 60 p/u... ik weet niet wat gangbaar is, maar ik verdien het bij lange na niet (en ook niet bruto).quote:En ja, dat uurloon valt ook prima mee. Met gemiddeld 60 euro per uur, versterker open schroeven, buizen er voorzichtig uit, boel ff schoonmaken, nieuwe buizen er voorzichtig in, goed vast, biassen, versterker weer in elkaar schroeven, even warmdraaien en testen... ben je zomaar anderhalf uur mee bezig
Ik vind de prijs dus best ok
Och och, wat een zielig mannetje ben jijquote:Op woensdag 5 december 2007 10:44 schreef Cynic het volgende:
Tief eens een eind op met die foto's, wil je?
quote:Op woensdag 5 december 2007 11:02 schreef Aresdreams het volgende:
ach, een seksshow is toch best grappig? ze leven zich iig wel uit
Zo'n zaak heeft ook nog pand huur, gas, water, elektra, personeel, e.d. te betalen hè. Dat kost het je, wil niet zeggen dat die mannen dat per uur verdienenquote:Op woensdag 5 december 2007 11:46 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ok dat begrijp ik, maar (correct me if I'm wrong) de voorbuizen staan in principe altijd aan... toch? Of is dat niet zo?
[..]
¤ 60 p/u... ik weet niet wat gangbaar is, maar ik verdien het bij lange na niet (en ook niet bruto).
Maar goed, weer een leer voor de volgende keer (beter voorbereiden op de prijs).
Ja precies, ik kost voor de klant ook 65 euro per uur, maar dat zie ik (helaas) ook niet terug in mijn loon...quote:Op woensdag 5 december 2007 12:04 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zo'n zaak heeft ook nog pand huur, gas, water, elektra, personeel, e.d. te betalen hè. Dat kost het je, wil niet zeggen dat die mannen dat per uur verdienen
't Is natuurlijk knap stom dat je niet vantevoren hebt gevraagd hoeveel het zou kosten, maar dat had je vast zelf al bedachtquote:Op woensdag 5 december 2007 13:15 schreef Gitarist het volgende:
Daar hebben jullie natuurlijk wel gelijk in... maar ik had niet gerekend op een dergelijk bedrag.... maar dat zal wel een misrekening van mij zijn dan.
Maar hoe zit het dan met die voortrapbuizen, kan iemand mij dat vertellen?
quote:Op woensdag 5 december 2007 13:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
't Is natuurlijk knap stom dat je niet vantevoren hebt gevraagd hoeveel het zou kosten, maar dat had je vast zelf al bedacht.
Jaquote:Op woensdag 5 december 2007 11:21 schreef Gitarist het volgende:
(achteraf stom van me)
Dat ligt er heel erg aan hoeveel en hoe hard je gemiddeld vindt.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Na hoeveel jaren zal je die buizen eens moeten vervangen bij een beetje gemiddeld gebruik ?
Dat is nog best snel eigenlijkquote:Op woensdag 5 december 2007 15:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat ligt er heel erg aan hoeveel en hoe hard je gemiddeld vindt.
Maar ergens tussen de 1 en 2 jaar is wel normaal geloof ik. Naar het schijnt wordt vooral je laag minder strak naarmate je buizen meer slijten.
Dat is zeker iets dat je in overweging moet nemen bij de aanschaf van een buizenamp. Overigens ken ik ook zat mensen die veel langer met hun buizen doen, vriend van me heeft al 5 jaar dezelfde buizen in zijn eindtrap en die klinkt ook nog steeds als een klok. Helaas slijten je buizen vrij geleidelijk dus heb je niet zo snel door dat je geluid achteruit gaat. Beetje zoals wanneer je nooit je fietsband oppompt todat je je dat uiteindelijk wel doet en dan beseft hoeveel fijner dat fietst.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:36 schreef Aresdreams het volgende:
duur geintje dus, eerst veel geld voor een buizenbak neertellen, dan een hoop geld voor het vervangen elk jaar...
Dat dacht ik dusquote:Op woensdag 5 december 2007 15:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is zeker iets dat je in overweging moet nemen bij de aanschaf van een buizenamp. Overigens ken ik ook zat mensen die veel langer met hun buizen doen, vriend van me heeft al 5 jaar dezelfde buizen in zijn eindtrap en die klinkt ook nog steeds als een klok. Helaas slijten je buizen vrij geleidelijk dus heb je niet zo snel door dat je geluid achteruit gaat. Beetje zoals wanneer je nooit je fietsband oppompt todat je je dat uiteindelijk wel doet en dan beseft hoeveel fijner dat fietst.
Omdat die het geluid maken en daarbij krijgen ze het lang niet zo hard te verduren als de eindbuizen die dat signaal moeten versterken.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:18 schreef Gitarist het volgende:
Maar dan is er volgens mij nog geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe dat dan zit met de voorbuizen... Waarom gaan deze een stuk minder snel achteruit dan de eindbuizen?
Niet als je het zelf kanquote:Op woensdag 5 december 2007 15:36 schreef Aresdreams het volgende:
duur geintje dus, eerst veel geld voor een buizenbak neertellen, dan een hoop geld voor het vervangen elk jaar... [afbeelding]
Juistquote:Op woensdag 5 december 2007 16:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Omdat die het geluid maken en daarbij krijgen ze het lang niet zo hard te verduren als de eindbuizen die dat signaal moeten versterken.
Waarom moet je die vervangen dan? Dat is toch een voorversterkerbuis?quote:Op woensdag 5 december 2007 18:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ik moet misschien de buis in mijn Hartke (zie eerdere pagina) vervangen, maar ik weet niet waar hij zit en ik weet ook niet wat voor buis er in zit en met welke buis ik hem eventueel zou kunnen vervangen..
Nou, doe ik ook niet snel, maar het is een occassion en ik weet niet hoe goed of verrot de buis is, maar aan de andere kant....hij geeft nog wel een heerschend geluid. Dadelijk verlies ik dat juist.quote:Op woensdag 5 december 2007 18:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Waarom moet je die vervangen dan? Dat is toch een voorversterkerbuis?
ahhh, ziellige jij!quote:Op woensdag 5 december 2007 18:45 schreef Dupje het volgende:
Geen Sinterklaas voor mij vanavond, werken van 20:00 tot 24:00
Jeeeeeeeeeeeeeeej, stuur je ook een echte op?quote:Op woensdag 5 december 2007 18:54 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ahhh, ziellige jij!
*gooit dupje chocolade letter toe*
If it ain't broke...quote:Op woensdag 5 december 2007 18:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, doe ik ook niet snel, maar het is een occassion en ik weet niet hoe goed of verrot de buis is, maar aan de andere kant....hij geeft nog wel een heerschend geluid. Dadelijk verlies ik dat juist..
Een kennis van mij heeft btw een Trace Elliott basamp met een transistor pre-amp en een buizen natrap. Go figure!
sorry, maar daarvoor is chocola mij te liefquote:Op woensdag 5 december 2007 18:57 schreef Dupje het volgende:
[..]
Jeeeeeeeeeeeeeeej, stuur je ook een echte op?
Stuur maar naar:
Vahali Adjectum
Lent
Dan komt ie wel aan
He jammer, geen chocolaquote:Op woensdag 5 december 2007 19:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
sorry, maar daarvoor is chocola mij te lief
als je nou mijn vriendin was... maar da is nie, dus
Transistor geeft ook een directer geluid dan buizen.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:04 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb eerlijk gezet in mijn preamp meer transistor gemixt dan buis. Transistor geeft mij net meer 'tang'..
Laat ook maarquote:Op woensdag 5 december 2007 19:10 schreef Aresdreams het volgende:
euhm... 2x ontkenning... nu kom ik er niet meer uit...
quote:Op woensdag 5 december 2007 19:10 schreef Aresdreams het volgende:
euhm... 2x ontkenning... nu kom ik er niet meer uit...
Whahaha daar zit net zo hard een dubbele ontkenning inquote:Op woensdag 5 december 2007 19:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tip: ga nooit met een Zuid-Afrikaan in gesprek dan..
Hun g is toch veel te hard voor je tere Brabantse oortjes..
Ze bedoelt dat het jammer is dat ze geen chocola krijgt, niet jammer omdat ze je vriendin niet is..
Ssst.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:17 schreef Dupje het volgende:
[..]
Whahaha daar zit net zo hard een dubbele ontkenning in
ah, een mogelijkheid dat ik het nu wel snapquote:Op woensdag 5 december 2007 19:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tip: ga nooit met een Zuid-Afrikaan in gesprek dan..
Hun g is toch veel te hard voor je tere Brabantse oortjes..
Ze bedoelt dat het jammer is dat ze geen chocola krijgt, niet jammer omdat ze je vriendin niet is..
kvltquote:Op woensdag 5 december 2007 19:36 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ah, een mogelijkheid dat ik het nu wel snap
dus jammer: geen chocola, niet jammer: mijn vriendin niet zijn
trui?
quote:Op woensdag 5 december 2007 19:42 schreef guitarist.nl het volgende:
M'n nieuwe speeltje! [afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=637Qn-oOPg0
Mja, dingen met effecten phasers delay, écht van alles.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat kan je er eignelijk allemaal mee brian
Alles wat je dus eignelijk direct op de copmuter ook kan opzich ?quote:Op woensdag 5 december 2007 20:48 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, dingen met effecten phasers delay, écht van alles.
Nee die heeft allemaal vage effectenquote:Op woensdag 5 december 2007 21:18 schreef Cynic het volgende:
Had die vent van Muse niet zo'n ding op zijn gitaar gemonteerd?
Ja ik zat tussen de colleges in ff te scrollenquote:Op woensdag 5 december 2007 21:33 schreef nipeng het volgende:
Over Bellamy ben ik nog niet uit maar de Rockbitch foto's heb ik ff achter een linkje gezet.Scheelt weer wat gitaristen uitleg (aan de baas).
Mijn dank is grootquote:Op woensdag 5 december 2007 21:33 schreef nipeng het volgende:
Over Bellamy ben ik nog niet uit maar de Rockbitch foto's heb ik ff achter een linkje gezet. [afbeelding] Scheelt weer wat gitaristen uitleg (aan de baas).
Nope, hetzelfde!quote:Op woensdag 5 december 2007 21:31 schreef Cynic het volgende:
Die ja. Maar dat is dus een ander ding?
Stond een keer in de Gitarist een stukje over wat er onder andere inzit, maar het is neit alleen dat ding (reageert op hoe je hem aanraakt ofzo) maar zitten ook nog allemaal andere effecten in, bijna geen hout meer over in die body en een loodzware gitaarquote:Op woensdag 5 december 2007 21:31 schreef Cynic het volgende:
Die ja. Maar dat is dus een ander ding?
Wat moet ik nou met een Manowar DVD? Vreselijk.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:47 schreef Deansensitized het volgende:
Volgens mij moet jij deze week naar 3FM luisteren Witch, tijdens Eetvermaak [12-14, Rob Stenders] heb je Grunten voor Punten, als je het gegrunte popliedje raad kan je Manowar DVD winnen
Ik heb er een omdat er een tang aan de andere kant zit.quote:Op woensdag 5 december 2007 23:14 schreef Dribbel_ het volgende:
wáárom een stringwinder
Okee relax als je als reperateur tig gitaren op een dag moet doen, maar eens in de zoveel tijd is het toch niet nodig ?
Levensgevaarlijkquote:Op donderdag 6 december 2007 07:56 schreef Witchfynder het volgende:
Precies, jij snapt hem..
Ik kan alleen soms de stukjes die ik afknip niet vinden. Vind ik 3 maanden erna een stukje D-snaar achter mijn TV..
leuke schoonfamilie?quote:Op donderdag 6 december 2007 08:00 schreef allsystemshalt het volgende:
Avond met schoonfamilie overleefd heeft.....
![]()
Ja ik heb sinterklaasliedjes gezongen (Nee niet gespeeld)
klinkt pijnlijk, netzoiets als het in je handen prikken met je oude G snaar, of nieuwe... das ook auwquote:Op donderdag 6 december 2007 08:40 schreef Cynic het volgende:
Op zo'n stukje snaar gaan staan met je blote voeten is ook altijd plezierig
Alle Muse isquote:
Ik heb gister wel een sinterklaasliedje gespeeld.quote:Op donderdag 6 december 2007 08:00 schreef allsystemshalt het volgende:
Ja ik heb sinterklaasliedjes gezongen (Nee niet gespeeld)
Live is het ook weer goed te doen.quote:Op donderdag 6 december 2007 10:00 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, nieuwe is ook prima aan te horen hoor
Maar oude vind ik net iets leuker
Ja, op CD vind ik Muse echt geen bal aan, maar live...quote:Op donderdag 6 december 2007 10:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Live is het ook weer goed te doen.
Een paar jaar geleden ben ik er op rock werchter nog bij weg gelopen maar afgelopen jaar was het weer zeer de moeite waard.
De keuring zelf zal niet duur zijn...quote:Op donderdag 6 december 2007 10:15 schreef Aresdreams het volgende:
ik wil ook gitaar cadeautjes!
zal wel moeten wachtne tot het nieuwe jaar voordat ik die voor mezelf kan kopen... zo ongeveer pas als ik weet hoeveel de keuring van me auto gaat kosten
Ja, hier nog een ICT-er die sleutelt aan auto's... Wist er ook niets van toen ik eraan begon, maar ik heb ondertussen al: remmen vervangen, uitlaat vervangen, olie verwisseld, een complete auto netjes gedemonteerd en zelfs het motorblok vervangen van mijn huidige (2e) auto.quote:Op donderdag 6 december 2007 10:22 schreef Aresdreams het volgende:
ben ICT'er, dnek je nou echt dat ik zelf aan me auto kan sleutelen?
Is je auto niet Plug&Play dan?quote:Op donderdag 6 december 2007 10:22 schreef Aresdreams het volgende:
ben ICT'er, dnek je nou echt dat ik zelf aan me auto kan sleutelen?
eerder plug&prayquote:Op donderdag 6 december 2007 10:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Is je auto niet Plug&Play dan?
Je wat?quote:Op donderdag 6 december 2007 10:28 schreef Aresdreams het volgende:
mijn homokeneet
Da's een koppeling in je aandrijfas waardoor die kan scharnieren en je dus ook vering kunt gebruiken op aangedreven wielenquote:Op donderdag 6 december 2007 10:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je wat?
Ik weet helemaal niks van auto's
tja... hij kraakt als ik volledig naar links stuur, maar verder valt het wel meequote:Op donderdag 6 december 2007 10:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Da's een koppeling in je aandrijfas waardoor die kan scharnieren en je dus ook vering kunt gebruiken op aangedreven wielenJe merkt als die versleten is, als je vol instuurt, dan gaan rijden, als je auto dan gaat schokken of hobbelen, dan is 'ie versleten...
Homokineet vervangen is een kutwerkje, maar een heel stuk goedkoper als je gewoon je aandrijfas los inlevert bij de garage
Ga je even bijslapen...quote:Op donderdag 6 december 2007 10:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo en weer thuiskorte dagen zijn okee
vroeg opstaan niet
En dan tijdens het optreden erachter komen dat het lettertype te klein isquote:Op donderdag 6 december 2007 11:01 schreef Cynic het volgende:
Teksten gewoon op een blaadje op de grond, wil prima
Een beetje corny, niet?quote:Op donderdag 6 december 2007 11:01 schreef Cynic het volgende:
Of dat jaquote:Op donderdag 6 december 2007 11:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dan tijdens het optreden erachter komen dat het lettertype te klein is
Ehm, was jij niet degene met de gitaar op z'n rug?quote:
Zanger van TW doet dat regelmatig, niet?quote:Op donderdag 6 december 2007 11:01 schreef Cynic het volgende:
wij hebben zo een blinde aap in de band die het blaadje zichtbaar vasthoudquote:Op donderdag 6 december 2007 11:10 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ehm, was jij niet degene met de gitaar op z'n rug?![]()
Ik bedoel ook niet zichtbaar op een muziekstandaard voor je neus ofzo. De zanger van mijn band doet het ook gewoon zo, en ik heb het laatst zelf ook gedaan toen ik met mijn andere bandje moest spelen. Daar ziet niemand wat van en het is altijd beter dan de tekst vergeten of verkeerd zingen.
Altijd, tegenwoordig zelfs in een map en dan de teksten op volgorde.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:20 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Zanger van TW doet dat regelmatig, niet?
Mja... het nummer was al af voordat ik naar Japan was gegaan... een jaar geleden hebben we het dus voor het laatst gespeeld... alleen was er toen nog geen tekst... nu hebben we dit nummer weer uit de kast getrokken en klonk het eigenlijk wel leuk...quote:Op donderdag 6 december 2007 11:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Waarom ga je dan ook een nummer spelen dat nog niet af isen die je dus nog niet fatsoenlijk hebt kunnen oefenen
Eigenlijk heb ik nooit een concert meegemaakt waarbij iemand een map op de vloer had liggen met teksten... eigenlijk alleen tijdens jamsessies en karaoke party's...quote:Op donderdag 6 december 2007 11:26 schreef Cynic het volgende:
[..]
Altijd, tegenwoordig zelfs in een map en dan de teksten op volgorde.
Omdat er nogal wat fans zijn die de teksten uit hun hoofd kennen en meezingen en dan is het zo raar als hij ineens iets heel anders gaat zingen. Daar hebben ze hem in het begin weleens op aangesproken, dus dit is een goede oplossing.
De partijen zijn denk ik niet zo'n groot probleem... die kennen we allemaal wel, tijdens de vorige repetitie was het even zoeken van 'hoe ging dat ook alweer.' Dat zit wel okee... het is gewoon de inspiratie voor een leuke tekst. En als je iets vergeet,... zing je een couplet dubbel... geen hond die het merktquote:Op donderdag 6 december 2007 11:50 schreef Cynic het volgende:
Da's wel link, een encore moet een beetje de uitsmijter van je set zijn, als je op het laatst een beetje gaat lopen aanrommelen is dat zo'n anticlimax.
Als het tijdens de repetitie van zaterdag niet klinkt, dan doen we m natuurlijk niet. Aangezien het een 'oudje' voor ons is, is het misschien de moeite waard.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja klinkt meer alsof je het nu ff snel gaat afraffelen om er dan iets bij te hebben. En wat cynic zegt als je zo'n encore nog doet moet het er natuurlijk wel uitknallen. Maarja dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk
Ach, ik heb ook tot februari niks staan hoor.quote:Op donderdag 6 december 2007 12:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Iedereen optreden en ik maar wachten
Capo's zijn dan ook erg gayquote:Op donderdag 6 december 2007 14:15 schreef Aresdreams het volgende:
oke dan... gebruik binnen metal nihil?
quote:Op donderdag 6 december 2007 14:19 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Capo's zijn dan ook erg gay
Niet br00tal genoeg
Maar ik speel ook wel eens wat anders... En eigenlijk heb ik altijd m'n gitaar een halve toon lager gestemd. Wil ik dan eens met een nummer meespelen op normale stemming, dan ff capo eropquote:Op donderdag 6 december 2007 14:15 schreef Aresdreams het volgende:
oke dan... gebruik binnen metal nihil?
das idd dan wel weer handig ja, maar ja, ik heb gewoon meerdere gitaren daarvoor in de planning staanquote:Op donderdag 6 december 2007 14:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar ik speel ook wel eens wat anders... En eigenlijk heb ik altijd m'n gitaar een halve toon lager gestemd. Wil ik dan eens met een nummer meespelen op normale stemming, dan ff capo eropSpeel toch niet in een bandje he
Mijn andere heb ik in drop d + halve toon lager staan... Maar die gebruik ik af en toe maar eens. Soms om een bepaald nummer van Machine Head te spelen, maar voor de rest gebruik ik die niet veel meer...quote:Op donderdag 6 december 2007 14:35 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
das idd dan wel weer handig ja, maar ja, ik heb gewoon meerdere gitaren daarvoor in de planning staan
RATMquote:Op donderdag 6 december 2007 14:35 schreef -Menn0- het volgende:Rage Against The Machine en Metallica op Rock Am Ring 2008
Heb Rob Flynn eens horen zeggen: "Our highest tuning is C sharp"... dus die drop D dinges klopt al nietquote:Op donderdag 6 december 2007 14:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mijn andere heb ik in drop d + halve toon lager staan... Maar die gebruik ik af en toe maar eens. Soms om een bepaald nummer van Machine Head te spelen, maar voor de rest gebruik ik die niet veel meer...
Nee ze zijn niet weer bij elkaar, ze doen dit jaar 4 shows. Drie in amerika, uno in europaquote:Op donderdag 6 december 2007 14:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
RATMZijn die weer bij elkaar dan
Weet ik, maar ik heb een tab van Blood of the Zodiac in die stemming en die klopt qua nummer op de CD toch vrij aardig...quote:Op donderdag 6 december 2007 14:41 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Heb Rob Flynn eens horen zeggen: "Our highest tuning is C sharp"... dus die drop D dinges klopt al niet
+ een halve toon lager kom je al behoorlijk inde buurtquote:Op donderdag 6 december 2007 14:41 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Heb Rob Flynn eens horen zeggen: "Our highest tuning is C sharp"... dus die drop D dinges klopt al niet
Gitaren in C# gestemd? Of bedoelde de beste man Drop C#?quote:Op donderdag 6 december 2007 14:41 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Omdat ik super preciese tuners heb en zo 1 uur bezig met snaren verwisselen en dan nog stemmen, gewoon relaxt, Jewaids. En ik moest kleine (lees niet dure) meukjes vragen voor die ouwe sokquote:Op woensdag 5 december 2007 23:14 schreef Dribbel_ het volgende:
wáárom een stringwinder
Okee relax als je als reperateur tig gitaren op een dag moet doen, maar eens in de zoveel tijd is het toch niet nodig ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |