* Gitarist voelt zich ge0wndBen zelf a-technisch en wilde de buizen van m'n amp
Marshall JCM2000-DSL401 laten vervangen. In eerste instantie wilde ik het wel zelf doen (ik kan een lampje er ook indraaien, dus waarom geen buizen), maar toen ik iets las over re-biasen heb ik toch maar besloten om het te laten doen.
Feedback Utrecht is eigenlijk mijn vaste gitaarboer, dus was de keuze voor deze toko in Utrecht snel gemaakt. Geld zou het me toch wel gaan kosten, dus heb ik (achteraf stom van me) niet naar de kosten gevraagd.
Twee weken zou het gaan duren, werd me verteld.
Op zaterdagmiddag 10 november heb ik m'n amp weggebracht en afgelopen vrijdag (inmiddels een kleine drie weken later) heb ik maar eens gebeld of ze al wat wisten. De verkoper die ik aan de lijn kreeg kon geen enkele informatie, laat staan m'n versterker vinden. Hij zou contact opnemen met Voerman die voor hun dergelijke reparaties uitvoerd, want waaschijnlijk zou m'n versterker daar staan. Maandag zou ik teruggebeld worden (vreemd, want dan zijn ze dicht).
Anyway, gisteren (dinsdag) nog maar eens gebeld met Feedback maar telkens niet te pakken gekregen.
Vandaag weer geprobeerd en jawel hoor, m'n versterker is gearriveerd.
Verkoper (V):
Ze hebben vier buizen (EL84) vervangen en de kosten zijn ongeveer ¤ 150,-Gitarist (G): (Ik dacht dat ik het verkeerd verstaan had) ¤ 50,-?
V:
Nee, honderdvijftig euro, meneer.G: Zo, dat is nogal wat!
V:
Ja de buizen zijn de kosten niet echt, maar het is het uurloon hehG: ..., moah. Maar ehh... er zitten zes buizen in m'n versterker, zijn die niet vervangen dan?
V:
Nee, de voortrapbuizen waren nog goed, dus die zijn niet vervangen.G: Hmm... ok dan.
[..]
Ik was eigenlijk teleurgesteld dat de voortrapbuizen niet ook vervangen zijn. Dit terwijl ik gewoon gevraagd had om m'n buizen te vervangen (en niet specifiek de eindtrap).
M'n denkwijze is misschien onjuist, maar het lijkt me dat deze het meest gebruikt zijn en daardoor het meest "versleten" (vreeme benaming in deze, maar ik denk dat men wel begrijpt wat ik bedoel).
Uurloon is natuurlijk een grote kostenpost, maar dat dit geintje me ¤ 150,- gaat kosten, had ik niet verwacht! Alleen voor de eindbuizen! Is dit nou normaal? Een EL84 kost ongeveer ¤ 10. ¤ 10x4 = ¤ 40. Dus ¤ 110 aan uurloon... nogal veel als je het mij vraagt. Hoe lang is de beste man er dan wel niet mee bezig geweest?
Gelukkig valt de totale tijdsduur nog wel mee (
maar 1,5 week langer dan me was toegezegd), maar het feit dat ze niet terugbellen staat me wel tegen.
Anyway, ik heb het weer van me afgeschreven.
A.s. vrijdag ga ik m'n amp ophalen en ben ik weer een pak geld armer
[ Bericht 3% gewijzigd door Gitarist op 05-12-2007 11:33:41 (Quotation shit weggehaald) ]