abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55052272
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:11 schreef Dupje het volgende:
Gefeli PunkJunk!

En die wijven negeer ik maar even, ieeehhhhhh
jammer, had je wel graag zo een bandje op zien starten
pi_55052283
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:18 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

idd jij gaat door voor de koelkast
WOEHOE, what is the next question?
heb wel een koelkas tnodig op me kamer, hoef ik niet zo ver te lopen voor gekoeld drinken
pi_55052402
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:30 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

jammer, had je wel graag zo een bandje op zien starten
OMG
Ik ben een meisje =)
pi_55052482
Alé nog een paar dan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ Bericht 13% gewijzigd door nipeng op 05-12-2007 21:27:41 (Bosskey) ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_55052522
Tief eens een eind op met die foto's, wil je?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_55052527
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:38 schreef Dupje het volgende:

[..]

OMG
hehehe, just joking
  woensdag 5 december 2007 @ 11:01:59 #127
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55052901
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:44 schreef Cynic het volgende:
Je kan niet zeggen dat ze geen stage-performance hebben... maar ja... wat voor één dat is, is een tweede...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_55052917
ach, een seksshow is toch best grappig? ze leven zich iig wel uit
  woensdag 5 december 2007 @ 11:06:57 #129
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55053001
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:02 schreef Aresdreams het volgende:
Mja... een uur lang staren naar een naaktbandje tussen (wsch) honderden andere mannen met een tent in hun broek, lijkt me niet echt een ideale avond.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_55053335
* Gitarist voelt zich ge0wnd

Ben zelf a-technisch en wilde de buizen van m'n amp Marshall JCM2000-DSL401 laten vervangen. In eerste instantie wilde ik het wel zelf doen (ik kan een lampje er ook indraaien, dus waarom geen buizen), maar toen ik iets las over re-biasen heb ik toch maar besloten om het te laten doen.

Feedback Utrecht is eigenlijk mijn vaste gitaarboer, dus was de keuze voor deze toko in Utrecht snel gemaakt. Geld zou het me toch wel gaan kosten, dus heb ik (achteraf stom van me) niet naar de kosten gevraagd.
Twee weken zou het gaan duren, werd me verteld.

Op zaterdagmiddag 10 november heb ik m'n amp weggebracht en afgelopen vrijdag (inmiddels een kleine drie weken later) heb ik maar eens gebeld of ze al wat wisten. De verkoper die ik aan de lijn kreeg kon geen enkele informatie, laat staan m'n versterker vinden. Hij zou contact opnemen met Voerman die voor hun dergelijke reparaties uitvoerd, want waaschijnlijk zou m'n versterker daar staan. Maandag zou ik teruggebeld worden (vreemd, want dan zijn ze dicht).

Anyway, gisteren (dinsdag) nog maar eens gebeld met Feedback maar telkens niet te pakken gekregen.
Vandaag weer geprobeerd en jawel hoor, m'n versterker is gearriveerd.
Verkoper (V): Ze hebben vier buizen (EL84) vervangen en de kosten zijn ongeveer ¤ 150,-
Gitarist (G): (Ik dacht dat ik het verkeerd verstaan had) ¤ 50,-?
V: Nee, honderdvijftig euro, meneer.
G: Zo, dat is nogal wat!
V: Ja de buizen zijn de kosten niet echt, maar het is het uurloon heh
G: ..., moah. Maar ehh... er zitten zes buizen in m'n versterker, zijn die niet vervangen dan?
V: Nee, de voortrapbuizen waren nog goed, dus die zijn niet vervangen.
G: Hmm... ok dan.
[..]

Ik was eigenlijk teleurgesteld dat de voortrapbuizen niet ook vervangen zijn. Dit terwijl ik gewoon gevraagd had om m'n buizen te vervangen (en niet specifiek de eindtrap).
M'n denkwijze is misschien onjuist, maar het lijkt me dat deze het meest gebruikt zijn en daardoor het meest "versleten" (vreeme benaming in deze, maar ik denk dat men wel begrijpt wat ik bedoel).
Uurloon is natuurlijk een grote kostenpost, maar dat dit geintje me ¤ 150,- gaat kosten, had ik niet verwacht! Alleen voor de eindbuizen! Is dit nou normaal? Een EL84 kost ongeveer ¤ 10. ¤ 10x4 = ¤ 40. Dus ¤ 110 aan uurloon... nogal veel als je het mij vraagt. Hoe lang is de beste man er dan wel niet mee bezig geweest?

Gelukkig valt de totale tijdsduur nog wel mee (maar 1,5 week langer dan me was toegezegd), maar het feit dat ze niet terugbellen staat me wel tegen.

Anyway, ik heb het weer van me afgeschreven.
A.s. vrijdag ga ik m'n amp ophalen en ben ik weer een pak geld armer

[ Bericht 3% gewijzigd door Gitarist op 05-12-2007 11:33:41 (Quotation shit weggehaald) ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_55053455
tja... feedback en reperaties... wees blij dat ie niet verdwenen is, die amp van je!
pi_55053482
Volgens mij is dat niet eens zo'n hele gekke prijs....en voortrapbuizen hoef je inderdaad lang niet zo vaak te repareren want die werken op een heel andere manier dan eindtrapbuizen.
It has to mean something
pi_55053761
Juist, het zijn juist de eindtrapbuizen die staan te trappen hoor, die leveren je eindvermogen.

En ja, dat uurloon valt ook prima mee. Met gemiddeld 60 euro per uur, versterker open schroeven, buizen er voorzichtig uit, boel ff schoonmaken, nieuwe buizen er voorzichtig in, goed vast, biassen, versterker weer in elkaar schroeven, even warmdraaien en testen... ben je zomaar anderhalf uur mee bezig

Ik vind de prijs dus best ok
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_55053932
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:40 schreef Deansensitized het volgende:
Juist, het zijn juist de eindtrapbuizen die staan te trappen hoor, die leveren je eindvermogen.
Ok dat begrijp ik, maar (correct me if I'm wrong) de voorbuizen staan in principe altijd aan... toch? Of is dat niet zo?
quote:
En ja, dat uurloon valt ook prima mee. Met gemiddeld 60 euro per uur, versterker open schroeven, buizen er voorzichtig uit, boel ff schoonmaken, nieuwe buizen er voorzichtig in, goed vast, biassen, versterker weer in elkaar schroeven, even warmdraaien en testen... ben je zomaar anderhalf uur mee bezig

Ik vind de prijs dus best ok
¤ 60 p/u... ik weet niet wat gangbaar is, maar ik verdien het bij lange na niet (en ook niet bruto).

Maar goed, weer een leer voor de volgende keer (beter voorbereiden op de prijs).
pi_55054014
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:44 schreef Cynic het volgende:
Och och, wat een zielig mannetje ben jij
Did I hurt your feelings? och arme
pi_55054046
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:02 schreef Aresdreams het volgende:
pi_55054217
Ik denk dat het ook wel wat langer dan 1,5 uur duurt om buizen te vervangen en alles goed af te stellen.
Zolang waren ze bij mij al bezig om alles open te maken, door te meten, draadje te solderen en de boel weer inelkaar te zetten.
It has to mean something
pi_55054267
Bij Tonika in Groningen is het uurtarief voor producten die daar gekocht zijn ¤45 en voor elders gekochte artikelen ¤55, en in het westen zal het wel weer duurder zijn
It has to mean something
pi_55054307
ik heb nog gene buizen... dus zuid-oosten geen ervaring mee...
maar zou wel graag eens buizen willen...
pi_55054401
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:46 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ok dat begrijp ik, maar (correct me if I'm wrong) de voorbuizen staan in principe altijd aan... toch? Of is dat niet zo?
[..]

¤ 60 p/u... ik weet niet wat gangbaar is, maar ik verdien het bij lange na niet (en ook niet bruto).

Maar goed, weer een leer voor de volgende keer (beter voorbereiden op de prijs).
Zo'n zaak heeft ook nog pand huur, gas, water, elektra, personeel, e.d. te betalen hè. Dat kost het je, wil niet zeggen dat die mannen dat per uur verdienen
  woensdag 5 december 2007 @ 13:08:06 #141
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_55055862
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:04 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Zo'n zaak heeft ook nog pand huur, gas, water, elektra, personeel, e.d. te betalen hè. Dat kost het je, wil niet zeggen dat die mannen dat per uur verdienen
Ja precies, ik kost voor de klant ook 65 euro per uur, maar dat zie ik (helaas) ook niet terug in mijn loon...
Don't let my username fool you...
pi_55055940
jammer is dat ja...
ik kost mijn baas ook meer geld dan dat ik krijg
alhoewel, technisch gesproken verdient mijn baas meer aan mij dan dat ik kost...
pi_55056025
Daar hebben jullie natuurlijk wel gelijk in... maar ik had niet gerekend op een dergelijk bedrag.... maar dat zal wel een misrekening van mij zijn dan.

Maar hoe zit het dan met die voortrapbuizen, kan iemand mij dat vertellen?
pi_55056469
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:15 schreef Gitarist het volgende:
Daar hebben jullie natuurlijk wel gelijk in... maar ik had niet gerekend op een dergelijk bedrag.... maar dat zal wel een misrekening van mij zijn dan.

Maar hoe zit het dan met die voortrapbuizen, kan iemand mij dat vertellen?
't Is natuurlijk knap stom dat je niet vantevoren hebt gevraagd hoeveel het zou kosten, maar dat had je vast zelf al bedacht .

Iemand een Wah-aanrader die (tweedehands) niet meer dan een euro of 60 kost?
pi_55056849
VOX V847
pi_55056958
Reviews op Harmony Central zien er goed uit.
  FOK!Fotograaf woensdag 5 december 2007 @ 14:09:11 #147
159915 -Menn0-
MNO
pi_55057125
Ik heb een Boss PW-10 daar zitten allemaal verschillende wahs in

Crybaby, Morley enz
,,/
pi_55058439
GT-8, maar ik weet niet... heb het idee dat de meeste wahs niet extreem genoeg zijn...
pi_55058441
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

't Is natuurlijk knap stom dat je niet vantevoren hebt gevraagd hoeveel het zou kosten, maar dat had je vast zelf al bedacht .
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:21 schreef Gitarist het volgende:
(achteraf stom van me)
Ja
  woensdag 5 december 2007 @ 15:32:59 #150
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_55058976
Na hoeveel jaren zal je die buizen eens moeten vervangen bij een beetje gemiddeld gebruik ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')