Dat ligt er heel erg aan hoeveel en hoe hard je gemiddeld vindt.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Na hoeveel jaren zal je die buizen eens moeten vervangen bij een beetje gemiddeld gebruik ?
Dat is nog best snel eigenlijkquote:Op woensdag 5 december 2007 15:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat ligt er heel erg aan hoeveel en hoe hard je gemiddeld vindt.
Maar ergens tussen de 1 en 2 jaar is wel normaal geloof ik. Naar het schijnt wordt vooral je laag minder strak naarmate je buizen meer slijten.
Dat is zeker iets dat je in overweging moet nemen bij de aanschaf van een buizenamp. Overigens ken ik ook zat mensen die veel langer met hun buizen doen, vriend van me heeft al 5 jaar dezelfde buizen in zijn eindtrap en die klinkt ook nog steeds als een klok. Helaas slijten je buizen vrij geleidelijk dus heb je niet zo snel door dat je geluid achteruit gaat. Beetje zoals wanneer je nooit je fietsband oppompt todat je je dat uiteindelijk wel doet en dan beseft hoeveel fijner dat fietst.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:36 schreef Aresdreams het volgende:
duur geintje dus, eerst veel geld voor een buizenbak neertellen, dan een hoop geld voor het vervangen elk jaar...
Dat dacht ik dusquote:Op woensdag 5 december 2007 15:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is zeker iets dat je in overweging moet nemen bij de aanschaf van een buizenamp. Overigens ken ik ook zat mensen die veel langer met hun buizen doen, vriend van me heeft al 5 jaar dezelfde buizen in zijn eindtrap en die klinkt ook nog steeds als een klok. Helaas slijten je buizen vrij geleidelijk dus heb je niet zo snel door dat je geluid achteruit gaat. Beetje zoals wanneer je nooit je fietsband oppompt todat je je dat uiteindelijk wel doet en dan beseft hoeveel fijner dat fietst.
Omdat die het geluid maken en daarbij krijgen ze het lang niet zo hard te verduren als de eindbuizen die dat signaal moeten versterken.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:18 schreef Gitarist het volgende:
Maar dan is er volgens mij nog geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe dat dan zit met de voorbuizen... Waarom gaan deze een stuk minder snel achteruit dan de eindbuizen?
Niet als je het zelf kanquote:Op woensdag 5 december 2007 15:36 schreef Aresdreams het volgende:
duur geintje dus, eerst veel geld voor een buizenbak neertellen, dan een hoop geld voor het vervangen elk jaar... [afbeelding]
Juistquote:Op woensdag 5 december 2007 16:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Omdat die het geluid maken en daarbij krijgen ze het lang niet zo hard te verduren als de eindbuizen die dat signaal moeten versterken.
Waarom moet je die vervangen dan? Dat is toch een voorversterkerbuis?quote:Op woensdag 5 december 2007 18:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ik moet misschien de buis in mijn Hartke (zie eerdere pagina) vervangen, maar ik weet niet waar hij zit en ik weet ook niet wat voor buis er in zit en met welke buis ik hem eventueel zou kunnen vervangen..
Nou, doe ik ook niet snel, maar het is een occassion en ik weet niet hoe goed of verrot de buis is, maar aan de andere kant....hij geeft nog wel een heerschend geluid. Dadelijk verlies ik dat juist.quote:Op woensdag 5 december 2007 18:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Waarom moet je die vervangen dan? Dat is toch een voorversterkerbuis?
ahhh, ziellige jij!quote:Op woensdag 5 december 2007 18:45 schreef Dupje het volgende:
Geen Sinterklaas voor mij vanavond, werken van 20:00 tot 24:00
Jeeeeeeeeeeeeeeej, stuur je ook een echte op?quote:Op woensdag 5 december 2007 18:54 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ahhh, ziellige jij!
*gooit dupje chocolade letter toe*
If it ain't broke...quote:Op woensdag 5 december 2007 18:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, doe ik ook niet snel, maar het is een occassion en ik weet niet hoe goed of verrot de buis is, maar aan de andere kant....hij geeft nog wel een heerschend geluid. Dadelijk verlies ik dat juist..
Een kennis van mij heeft btw een Trace Elliott basamp met een transistor pre-amp en een buizen natrap. Go figure!
sorry, maar daarvoor is chocola mij te liefquote:Op woensdag 5 december 2007 18:57 schreef Dupje het volgende:
[..]
Jeeeeeeeeeeeeeeej, stuur je ook een echte op?
Stuur maar naar:
Vahali Adjectum
Lent
Dan komt ie wel aan
He jammer, geen chocolaquote:Op woensdag 5 december 2007 19:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
sorry, maar daarvoor is chocola mij te lief
als je nou mijn vriendin was... maar da is nie, dus
Transistor geeft ook een directer geluid dan buizen.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:04 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb eerlijk gezet in mijn preamp meer transistor gemixt dan buis. Transistor geeft mij net meer 'tang'..
Laat ook maarquote:Op woensdag 5 december 2007 19:10 schreef Aresdreams het volgende:
euhm... 2x ontkenning... nu kom ik er niet meer uit...
quote:Op woensdag 5 december 2007 19:10 schreef Aresdreams het volgende:
euhm... 2x ontkenning... nu kom ik er niet meer uit...
Whahaha daar zit net zo hard een dubbele ontkenning inquote:Op woensdag 5 december 2007 19:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tip: ga nooit met een Zuid-Afrikaan in gesprek dan..
Hun g is toch veel te hard voor je tere Brabantse oortjes..
Ze bedoelt dat het jammer is dat ze geen chocola krijgt, niet jammer omdat ze je vriendin niet is..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |