Op zich is hij klaar, maar de opening van de HSL wordt uitgesteld omdat de beveiligingssystemen nog niet optimaal werken.quote:Op maandag 3 december 2007 12:33 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Is die spoorlijn al klaar eigenlijk?
Volgende week op de FP:quote:Op maandag 3 december 2007 12:50 schreef spijkerbroek het volgende:
't Ding heeft wel een pijpbekkie...
quote:Op maandag 3 december 2007 12:54 schreef Robin2130 het volgende:
Spijkerbroek aangeklaagd omdat hij zich liet pijpen door trein![]()
Ik zag er vanochtend nog een losse locomotief op rijdenquote:Op maandag 3 december 2007 12:35 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Op zich is hij klaar, maar de opening van de HSL wordt uitgesteld omdat de beveiligingssystemen nog niet optimaal werken.
quote:Op maandag 3 december 2007 12:54 schreef Robin2130 het volgende:
Volgende week op de FP:
Spijkerbroek aangeklaagd omdat hij zich liet pijpen door trein![]()
Welk?quote:Op maandag 3 december 2007 12:57 schreef Duvel het volgende:
Ach dat ding gaat toch niet fatsoenlijk rijden, gezien het bedrijf dat 'm fabriceert.
Ja, dat zijn testrittenquote:Op maandag 3 december 2007 12:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]![]()
[..]
Ik zag er vanochtend nog een losse locomotief op rijden
Die was z'n wagons kwijtgeraakt wegens falende beveiligingssystemenquote:Op maandag 3 december 2007 12:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik zag er vanochtend nog een losse locomotief op rijden
... die vervolgens meteen opgediend kan worden in de 1e klascoupé voorin de treinquote:Op maandag 3 december 2007 13:23 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Dan word je tot patat gesneden door die grille!
Volgens mij is dat die shuttle, met een max van 200 of zo. De Thalys, die ze al hebben, gaat 300 rijden.quote:Op maandag 3 december 2007 13:09 schreef SillyWalks het volgende:
Hey wacht es ff... is dat HiSpeed ding nou dat tijdelijke ding dat maar iets van 180 gaat rijden, of is dat echt het ding waar ze decennia lang 300 km/u mee gaan rijden?
Nee, daar hebben ze een andere trein voor:quote:Op maandag 3 december 2007 14:11 schreef Sapstengel het volgende:
Nee die Japanse ziet er lekker uit, lijkt net een kruimelzuiger ofzo.
quote:Op maandag 3 december 2007 14:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, daar hebben ze een andere trein voor:
[ afbeelding ]
Die rechter lijkt donald duck welquote:Op maandag 3 december 2007 14:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, daar hebben ze een andere trein voor:
[ afbeelding ]
Dan.quote:Op maandag 3 december 2007 14:40 schreef tralalala het volgende:
Maar wel beter als die gare bloemetjestreinecht weer zo'n ontwerp uit de randstad
De Donald Duck-trein rijdt in Spanje, de "Talgo":quote:Op maandag 3 december 2007 14:40 schreef tralalala het volgende:
[..]
Die rechter lijkt donald duck wel![]()
Maar wel beter als die gare bloemetjestreinecht weer zo'n ontwerp uit de randstad
quote:Op maandag 3 december 2007 15:35 schreef Karrs het volgende:
Wat IS DAT?! Dat is toch geen trein! Dat is de Ondergronder uit Suske en Wiske!
Waarom doet dat ding me aan koeien denken?quote:Op maandag 3 december 2007 17:54 schreef Robin2130 het volgende:
[ afbeelding ]die is wel mooi zeker?
De Protos die op de Valleilijn rijden
De Protos valt nog wel mee vind ik.quote:Op maandag 3 december 2007 17:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom doet dat ding me aan koeien denken?
Dan ben je een slechte want dit ding is gewoon lelijk.quote:Op maandag 3 december 2007 21:09 schreef Koewam het volgende:
Vind hem wel mooi.
En ik ben industrieel ontwerper...
ik ben iemand met smaakquote:Op maandag 3 december 2007 21:09 schreef Koewam het volgende:
Vind hem wel mooi.
En ik ben industrieel ontwerper...
valt reuze mee waar ie allemaal stoptquote:Op maandag 3 december 2007 22:23 schreef frame-saw het volgende:
De ICE is ook niet mooi en spuuglelijk aan de binnenkant. Maar het zit wel fijn <3 .
Alleen lijkt me kut als je uit Hamburg komt, je wilt naar Amsterdam en dan stop je in allemaal kutstadjes.
Denk jij dat je het beter weet dan de ontwerpers die er voor hebben doorgeleerd dan?quote:Op maandag 3 december 2007 21:09 schreef switchboy het volgende:
wat een lelijk ding. niet eens aerodynamisch.
dus jij denkt dat omdat het een hispeed trein is hij gelijk zo aerodynamisch mogelijk is?quote:Op maandag 3 december 2007 22:35 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Denk jij dat je het beter weet dan de ontwerpers die er voor hebben doorgeleerd dan?
Ik zou zeggen: Ga solliciteren...
Dat ziet iedere nitwit toch zo. Dat ding is zo aerodynamisch als een platte bakstenen muur. Echt snelle treinen moeten gewoon een raket/kogel vorm hebbenquote:Op maandag 3 december 2007 22:35 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Denk jij dat je het beter weet dan de ontwerpers die er voor hebben doorgeleerd dan?
Ik zou zeggen: Ga solliciteren...
de japanse shinkansen dat is de bullit treinquote:Op maandag 3 december 2007 22:55 schreef switchboy het volgende:
[..]
Dat ziet iedere nitwit toch zo. Dat ding is zo aerodynamisch als een platte bakstenen muur. Echt snelle treinen moeten gewoon een raket/kogel vorm hebben![]()
Een soort bullittrain meteen een geweldige slogan: "As fast as a gunshot" marketting zit ook meteen goed. En dat allemaal in een brainfart van 5 sec. Ze moeten mij gewoon hebben daar. ik ben zo goed![]()
Disclaimer: Bovenstaande post is sarcasme. Ik ben niet nagegaan of er al een bullittrain is. Maar feit blijft dat de ontwerper hiervan nog meer wansmaak heeft dan de ontwerper van de fiat multipla. Als de ontwerper ergens tijdens het ontwerp hiervan naar achteren was gaan zitten en had gekeken naar wat hij werkelijk had getekend dan was hij zich vast doodgescrokken![]()
Minstens 3 keerquote:Op maandag 3 december 2007 22:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
valt reuze mee waar ie allemaal stopt
Haha! RIGHT!quote:
klopt, ik zie dingen die het gewone volk niet opvalt.quote:Op maandag 3 december 2007 21:33 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oh nou dan moét 'ie wel goed zijn!
quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:19 schreef Koewam het volgende:
[..]
klopt, ik zie dingen die het gewone volk niet opvalt.
wadloper FTW....quote:Op maandag 3 december 2007 18:51 schreef Diemietuhriej het volgende:
[ afbeelding ]
Die vink ik welVooral van binnen
![]()
![]()
Zit er nu iedere dag in mja.Nog altijd stukken beter dan de wadlopers..
Thalys is een aparte firma die ingeschakeld wordt door de NS om de trein naar Parijs te rijden. NS Highspeed, een consortium van de NS en de KLM wil met eigen materieel gaan rijden en daarom zal de firma Thalys in de toekomst niet meer voor die diensten ingeschakeld worden.quote:Op maandag 3 december 2007 12:55 schreef SillyWalks het volgende:
Hij heeft een beetje een Britney Spears hoofd.
Waarom blijven ze niet gewoon met die Thalys rijden?
Dit lelijke mormel is nog lang niet in staat om afgeleverd te worden. AnsaldoTilburg heeft weliswaar het leveringscontract voor de treinen gewonnen, maar is wel de traagste van allemaal in het afleveren van treinstellen. Een tijdje geleden zijn ze er in geslaagd een bestelling 10 jaar te laat af te leveren. Hoewel dit soort extreme gevallen niet meer voorkomen daar zijn ze nog steeds flink te laat met leveren. Ongelofelijk dat een firma met zo'n reputatie de treinstellen mag leveren.quote:Op maandag 3 december 2007 12:21 schreef Harmen1984 het volgende:
... en waar moeten we het in Nederland vanaf 20xx mee doen?
:
[ afbeelding ]
En nu is 'ie dood.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:58 schreef Twiitch het volgende:
Ah 2007, goeie ouwe tijd, toen leefde mij pappa nog
Eigenlijk vind ik het helemaal niet grappig, maar eerder dieptriest. Een Italiaans bedrijf heeft in 2008 treinen besteld bij Alstom en zij gaan er volgend jaar mee rijden. De proef- en toelatingsritten verlopen prima en alles loopt eigenlijk op rolletjes.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:57 schreef Yreal het volgende:
Ergens is dit heel grappig![]()
Van dat we inmiddels 3 jaar verder zijn enzo![]()
![]()
quote:
Hispeed heeft dan ook bij Ansaldo besteld. Hoewel je dat volgens mij ook bedoeld te zeggen. Maar bij de Fransen (Alstom) bestellen zie ik ook niet zitten. Dan toch maar het (volgens sommige) B-merk (Bombardier). Een investering in treinmaterieel daar komt tenminste indirect gewoon ten gunste aan Nederland doordat er veel Limburgers in Aken werken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een Italiaans bedrijf heeft in 2008 treinen besteld bij Alstom en zij gaan er volgend jaar mee rijden. (...)
Hispeed heeft in 2004 treinen besteld en die krengen zijn nog niet in orde.
Ze moeten eigenlijk gewoon sancties treffen met dat bedrijf. Korten op de betaling ofzo. Wie niet luisteren wil moet maar (financieel) voelen. Het kost de NS immers ook extra geld en uitstraling, omdat ze nu met die paupertreinen rijdenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het helemaal niet grappig, maar eerder dieptriest. Een Italiaans bedrijf heeft in 2008 treinen besteld bij Alstom en zij gaan er volgend jaar mee rijden. De proef- en toelatingsritten verlopen prima en alles loopt eigenlijk op rolletjes.
Hispeed heeft in 2004 treinen besteld en die krengen zijn nog niet in orde.
Dat mag niet meerquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Hispeed heeft dan ook bij Ansaldo besteld. Hoewel je dat volgens mij ook bedoeld te zeggen. Maar bij de Fransen (Alstom) bestellen zie ik ook niet zitten. Dan toch maar het (volgens sommige) B-merk (Bombardier). Een investering in treinmaterieel daar komt tenminste indirect gewoon ten gunste aan Nederland doordat er veel Limburgers in Aken werken.
Europees of in de EU?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat mag niet meerAlles moet Europees aanbesteed worden.
Dat klopt. Maar Europees aanbesteden betekend toch niet direct dat je met de goedkoopste offerte akkoord hoeft te gaan? Kwaliteitsaspecten en het verleden (reputatie) kun je volgens mij ook laten meewegen. Daarnaast kun je zo'n aanbesteding manipuleren door je eisen zo te formuleren dat je uiteindelijk toch bij de gewenste aanbieder uitkomt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat mag niet meerAlles moet Europees aanbesteed worden.
Dat bedoelde ik inderdaad, had ik iets duidelijk in moeten zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Hispeed heeft dan ook bij Ansaldo besteld. Hoewel je dat volgens mij ook bedoeld te zeggen.
Via-via heb ik gehoord dat NS destijds een aanbesteding heeft uitgeschreven voor de nieuwe sprinters (wat nu SLT is) en dat het bod dat Alstom deed eigenlijk beter was. Toch is men om politieke redenen (de werknemers uit Limburg bij Bombardier Aken) weer bij Bombardier uitgekomen, en we weten inmiddels allemaal wat een prachtmachientjes die SLT's zijn.quote:Maar bij de Fransen (Alstom) bestellen zie ik ook niet zitten. Dan toch maar het (volgens sommige) B-merk (Bombardier). Een investering in treinmaterieel daar komt tenminste indirect gewoon ten gunste aan Nederland doordat er veel Limburgers in Aken werken.
Correct, als je een goed bestek opstelt (de eisen van de aanbesteding) kun je vervolgens de gunstigste partij kiezen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:51 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar Europees aanbesteden betekend toch niet direct dat je met de goedkoopste offerte akkoord hoeft te gaan? Kwaliteitsaspecten en het verleden (reputatie) kun je volgens mij ook laten meewegen. Daarnaast kun je zo'n aanbesteding manipuleren door je eisen zo te formuleren dat je uiteindelijk toch bij de gewenste aanbieder uitkomt.
Als je hogesnelheidstreinen van Alstom wilt zou je het bestek als volgt kunnen formuleren:quote:Nu weet ik niet of je daarmee ook Alstom naar de deur kan wijzen, maar een wanbedrijf als Ansaldo had je daarmee toch wel buiten de deur kunnen houden lijkt mij.
quote:
Waarschijnlijk omdat de top van AnsaldoBreda vrienden is met ome Silvio. Mensen die in hetzelfde restaurant vreten verlinken elkaar niet...quote:Op woensdag 5 december 2007 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit lelijke mormel is nog lang niet in staat om afgeleverd te worden. AnsaldoTilburg heeft weliswaar het leveringscontract voor de treinen gewonnen, maar is wel de traagste van allemaal in het afleveren van treinstellen. Een tijdje geleden zijn ze er in geslaagd een bestelling 10 jaar te laat af te leveren. Hoewel dit soort extreme gevallen niet meer voorkomen daar zijn ze nog steeds flink te laat met leveren. Ongelofelijk dat een firma met zo'n reputatie de treinstellen mag leveren.
Dat vind ik ook diep triest van NS en AnsaldoBreda...quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:31 schreef CaptainCookie het volgende:
Verdomme, dat plaatje van de Nederlandse trein doet het niet. Derhalve wordt dit topic verworpen.
Om dezelfde redenen die jij noemt worden de nieuwste stoptreinen (AM08, red.) ook gebouwd door Bombardier Brugge. Positieve (lees: regionale) discriminatie...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:04 schreef James1988 het volgende:
Via-via heb ik gehoord dat NS destijds een aanbesteding heeft uitgeschreven voor de nieuwe sprinters (wat nu SLT is) en dat het bod dat Alstom deed eigenlijk beter was. Toch is men om politieke redenen (de werknemers uit Limburg bij Bombardier Aken) weer bij Bombardier uitgekomen, en we weten inmiddels allemaal wat een prachtmachientjes die SLT's zijn.
De Tsjechische spoorwegen stellen hun bestekken zo op dat bijna elke opdracht naar een Tsjechische fabrikant gaat. Weer een geval van regionale discriminatie...quote:Correct, als je een goed bestek opstelt (de eisen van de aanbesteding) kun je vervolgens de gunstigste partij kiezen.
Zulke bestekken maak ik vaak genoeg mee in OV-aanbestedingen.quote:Als je hogesnelheidstreinen van Alstom wilt zou je het bestek als volgt kunnen formuleren:
• Topsnelheid van 320 km/h
• Geleed ontwerp t.b.v. veiligheid
• Gebaseerd op een bestaand platform met bewezen technologie
Door deze 3 eisen streep je eigenlijk alle concurrenten van Alstom al weg, want zowel Bombardier als Siemens hebben geen uitvoerige ervaring met een geleed ontwerp (waarbij tussen twee rijtuigen slechts één draaistel ligt) terwijl Alstom dit ontwerp al sinds de allereerste TGV's (jaren 70/80!) gebruikt.
Als je alleen formuleert:
• Topsnelheid 250 km/h
• Fabrikant moet ervaring hebben met hogesnelheidstreinen
Dan kom je ook uit bij AnsaldoBreda (hebben meegeholpen met de Eurostar Italia-treinen) en we weten allemaal wat voor reputatie die hebben. Kortom: veel staat of valt bij de kwaliteit van het bestek.
Nee. NS moet direct met annulering dreigen, boetes werken niet afschrikkend genoeg.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:32 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Ze moeten eigenlijk gewoon sancties treffen met dat bedrijf. Korten op de betaling ofzo. Wie niet luisteren wil moet maar (financieel) voelen. Het kost de NS immers ook extra geld en uitstraling, omdat ze nu met die paupertreinen rijden
Als die treinen nog steeds witte olifanten blijken, dan heeft Meerstadt het bij iedereen verkorven.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:19 schreef James1988 het volgende:
Een tijdje terug liet Bert Meerstadt (algemeen directeur NS Groep) via de media weten een claim van 60 miljoen euro neer te willen leggen bij AnsaldoBreda.... totdat bleek dat NS helemaal niet in de positie is om een claim neer te leggen omdat AnsaldoBreda kennelijk aan alle contractuele verplichtingen voldoet.
Annulering zal dan ook wel niet mogelijk zijn.
NS heeft 4 ICE-treinstellen in bezit. Die stellen rijden in een pool waardoor het regelmatig voorkomt dat een NS-ICE in Brussel staat en een DB-ICE in Amsterdam.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:30 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ehm, waarom staat er een Duitse ICE in een Nederlandse werkplaats?
Ja en? Dan nog ga je toch niet aan elkaars materieel zitten sleutelen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS heeft 4 ICE-treinstellen in bezit. Die stellen rijden in een pool waardoor het regelmatig voorkomt dat een NS-ICE in Brussel staat en een DB-ICE in Amsterdam.
Tentoonstelling misschien?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:38 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ja en? Dan nog ga je toch niet aan elkaars materieel zitten sleutelen?
Ja hoor, daar zijn gewoon overeenkomsten voor gesloten. DB en NS exploiteren samen de ICE en doen ook samen het onderhoud, dus heeft Nedtrain de ICE-treinstellen in onderhoud. Hierbij kun je denken aan het legen van prullenbakken, maar ook kleine herstellingen (zoals een kapot raam of vernielde zitting) maar ook inspecties e.d.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:38 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ja en? Dan nog ga je toch niet aan elkaars materieel zitten sleutelen?
Persoonlijk ben ik meer op de hand van de Velaro.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:59 schreef MASD het volgende:
De Frans TGV wordt waarschijnlijk vervangen door de snellere AGV:
[ afbeelding ]
De AGV heeft distributed traction.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik meer op de hand van de Velaro.
Ik vind een verspreide aandrijving meer verantwoord dan een aandrijving die zich alleen in de kopbakken bevindt...
Overigens wel een strak Programma van Eisen dat de Japanse Spoorwegen doorvoeren: op de Shinkansen-lijnen rijden alleen treinen die jonger dan 15 jaar zijn, daarna worden deze doorgeschoven naar de overige lijnen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:15 schreef RodeNek het volgende:
[ afbeelding ]
Zie ik daar nou een rijdende dildo, WW2 bommewerper en een boeing 777 ofzo?
Oké, ik was hem even vergeten. Toch bedankt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
De AGV heeft distributed traction.
Overigens is dit een beter plaatje van de AGV:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |