abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91636335
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:35 schreef ecktebaas het volgende:
inb4 socios
pi_91636661
Verdomme, dat plaatje van de Nederlandse trein doet het niet. Derhalve wordt dit topic verworpen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:50:40 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91637970
Echt, zo leuk is dat grapje niet meer. Dit topic is van voor zijn tijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91638034
wie kickt deze oude topics telkens :')
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_91638400
Ergens is dit heel grappig :')

Van dat we inmiddels 3 jaar verder zijn enzo :D :'( :D
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:58:27 #106
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_91638444
Ah 2007, goeie ouwe tijd, toen leefde mij pappa nog :'(
pi_91638473
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:58 schreef Twiitch het volgende:
Ah 2007, goeie ouwe tijd, toen leefde mij pappa nog :'(
En nu is 'ie dood.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:59:43 #108
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_91638532
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:58 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

En nu is 'ie dood.
Hebben hem opgezet _O_
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:00:12 #109
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_91638567
WTF
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:21:27 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91639635
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:57 schreef Yreal het volgende:
Ergens is dit heel grappig :')

Van dat we inmiddels 3 jaar verder zijn enzo :D :'( :D
Eigenlijk vind ik het helemaal niet grappig, maar eerder dieptriest. Een Italiaans bedrijf heeft in 2008 treinen besteld bij Alstom en zij gaan er volgend jaar mee rijden. De proef- en toelatingsritten verlopen prima en alles loopt eigenlijk op rolletjes.

Hispeed heeft in 2004 treinen besteld en die krengen zijn nog niet in orde. :')
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:24:31 #111
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_91639778
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hebben hem opgezet _O_
_O-

Ja hij zit naast mij op de bank, ik vond het al zo gek dat hij zo weinig zei. :?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:31:58 #112
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91640102
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef James1988 het volgende:

[..]
Een Italiaans bedrijf heeft in 2008 treinen besteld bij Alstom en zij gaan er volgend jaar mee rijden. (...)
Hispeed heeft in 2004 treinen besteld en die krengen zijn nog niet in orde. :')
Hispeed heeft dan ook bij Ansaldo besteld. Hoewel je dat volgens mij ook bedoeld te zeggen. Maar bij de Fransen (Alstom) bestellen zie ik ook niet zitten. Dan toch maar het (volgens sommige) B-merk (Bombardier). Een investering in treinmaterieel daar komt tenminste indirect gewoon ten gunste aan Nederland doordat er veel Limburgers in Aken werken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91640136
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het helemaal niet grappig, maar eerder dieptriest. Een Italiaans bedrijf heeft in 2008 treinen besteld bij Alstom en zij gaan er volgend jaar mee rijden. De proef- en toelatingsritten verlopen prima en alles loopt eigenlijk op rolletjes.

Hispeed heeft in 2004 treinen besteld en die krengen zijn nog niet in orde. :')
Ze moeten eigenlijk gewoon sancties treffen met dat bedrijf. Korten op de betaling ofzo. Wie niet luisteren wil moet maar (financieel) voelen. Het kost de NS immers ook extra geld en uitstraling, omdat ze nu met die paupertreinen rijden :')
pi_91640161
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef Eix het volgende:

[..]

Hispeed heeft dan ook bij Ansaldo besteld. Hoewel je dat volgens mij ook bedoeld te zeggen. Maar bij de Fransen (Alstom) bestellen zie ik ook niet zitten. Dan toch maar het (volgens sommige) B-merk (Bombardier). Een investering in treinmaterieel daar komt tenminste indirect gewoon ten gunste aan Nederland doordat er veel Limburgers in Aken werken.
Dat mag niet meer :{ Alles moet Europees aanbesteed worden.
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:34:50 #115
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_91640253
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Dat mag niet meer :{ Alles moet Europees aanbesteed worden.
Europees of in de EU?

Veolia heeft Zwitserse treinen geloof ik.
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:51:39 #116
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91641036
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Dat mag niet meer :{ Alles moet Europees aanbesteed worden.
Dat klopt. Maar Europees aanbesteden betekend toch niet direct dat je met de goedkoopste offerte akkoord hoeft te gaan? Kwaliteitsaspecten en het verleden (reputatie) kun je volgens mij ook laten meewegen. Daarnaast kun je zo'n aanbesteding manipuleren door je eisen zo te formuleren dat je uiteindelijk toch bij de gewenste aanbieder uitkomt.

Nu weet ik niet of je daarmee ook Alstom naar de deur kan wijzen, maar een wanbedrijf als Ansaldo had je daarmee toch wel buiten de deur kunnen houden lijkt mij.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:04:10 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91641588
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef Eix het volgende:

[..]

Hispeed heeft dan ook bij Ansaldo besteld. Hoewel je dat volgens mij ook bedoeld te zeggen.
Dat bedoelde ik inderdaad, had ik iets duidelijk in moeten zijn.
quote:
Maar bij de Fransen (Alstom) bestellen zie ik ook niet zitten. Dan toch maar het (volgens sommige) B-merk (Bombardier). Een investering in treinmaterieel daar komt tenminste indirect gewoon ten gunste aan Nederland doordat er veel Limburgers in Aken werken.
Via-via heb ik gehoord dat NS destijds een aanbesteding heeft uitgeschreven voor de nieuwe sprinters (wat nu SLT is) en dat het bod dat Alstom deed eigenlijk beter was. Toch is men om politieke redenen (de werknemers uit Limburg bij Bombardier Aken) weer bij Bombardier uitgekomen, en we weten inmiddels allemaal wat een prachtmachientjes die SLT's zijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:51 schreef Eix het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar Europees aanbesteden betekend toch niet direct dat je met de goedkoopste offerte akkoord hoeft te gaan? Kwaliteitsaspecten en het verleden (reputatie) kun je volgens mij ook laten meewegen. Daarnaast kun je zo'n aanbesteding manipuleren door je eisen zo te formuleren dat je uiteindelijk toch bij de gewenste aanbieder uitkomt.
Correct, als je een goed bestek opstelt (de eisen van de aanbesteding) kun je vervolgens de gunstigste partij kiezen.
quote:
Nu weet ik niet of je daarmee ook Alstom naar de deur kan wijzen, maar een wanbedrijf als Ansaldo had je daarmee toch wel buiten de deur kunnen houden lijkt mij.
Als je hogesnelheidstreinen van Alstom wilt zou je het bestek als volgt kunnen formuleren:
• Topsnelheid van 320 km/h
• Geleed ontwerp t.b.v. veiligheid
• Gebaseerd op een bestaand platform met bewezen technologie

Door deze 3 eisen streep je eigenlijk alle concurrenten van Alstom al weg, want zowel Bombardier als Siemens hebben geen uitvoerige ervaring met een geleed ontwerp (waarbij tussen twee rijtuigen slechts één draaistel ligt) terwijl Alstom dit ontwerp al sinds de allereerste TGV's (jaren 70/80!) gebruikt.

Als je alleen formuleert:
• Topsnelheid 250 km/h
• Fabrikant moet ervaring hebben met hogesnelheidstreinen

Dan kom je ook uit bij AnsaldoBreda (hebben meegeholpen met de Eurostar Italia-treinen) en we weten allemaal wat voor reputatie die hebben. Kortom: veel staat of valt bij de kwaliteit van het bestek.

[ Bericht 44% gewijzigd door James1988 op 21-01-2011 00:13:54 ]
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:08:27 #118
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91641790
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:35 schreef ecktebaas het volgende:
inb4 socios
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:04:47 #119
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91644063
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2007 12:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dit lelijke mormel is nog lang niet in staat om afgeleverd te worden. AnsaldoTilburg heeft weliswaar het leveringscontract voor de treinen gewonnen, maar is wel de traagste van allemaal in het afleveren van treinstellen. Een tijdje geleden zijn ze er in geslaagd een bestelling 10 jaar te laat af te leveren. Hoewel dit soort extreme gevallen niet meer voorkomen daar zijn ze nog steeds flink te laat met leveren. Ongelofelijk dat een firma met zo'n reputatie de treinstellen mag leveren.
Waarschijnlijk omdat de top van AnsaldoBreda vrienden is met ome Silvio. Mensen die in hetzelfde restaurant vreten verlinken elkaar niet...
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:05:36 #120
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91644094
quote:
13s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:31 schreef CaptainCookie het volgende:
Verdomme, dat plaatje van de Nederlandse trein doet het niet. Derhalve wordt dit topic verworpen.
Dat vind ik ook diep triest van NS en AnsaldoBreda...
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:08:29 #121
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_91644187
Als de eerste posters in dit topic toen al eens wisten wat voor een kankerzooi de NS er de afgelopen 4 jaar van heeft gemaakt... Oeehhh!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:13:00 #122
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91644310
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 00:04 schreef James1988 het volgende:
Via-via heb ik gehoord dat NS destijds een aanbesteding heeft uitgeschreven voor de nieuwe sprinters (wat nu SLT is) en dat het bod dat Alstom deed eigenlijk beter was. Toch is men om politieke redenen (de werknemers uit Limburg bij Bombardier Aken) weer bij Bombardier uitgekomen, en we weten inmiddels allemaal wat een prachtmachientjes die SLT's zijn.
Om dezelfde redenen die jij noemt worden de nieuwste stoptreinen (AM08, red.) ook gebouwd door Bombardier Brugge. Positieve (lees: regionale) discriminatie...

quote:
Correct, als je een goed bestek opstelt (de eisen van de aanbesteding) kun je vervolgens de gunstigste partij kiezen.
De Tsjechische spoorwegen stellen hun bestekken zo op dat bijna elke opdracht naar een Tsjechische fabrikant gaat. Weer een geval van regionale discriminatie...

quote:
Als je hogesnelheidstreinen van Alstom wilt zou je het bestek als volgt kunnen formuleren:
• Topsnelheid van 320 km/h
• Geleed ontwerp t.b.v. veiligheid
• Gebaseerd op een bestaand platform met bewezen technologie

Door deze 3 eisen streep je eigenlijk alle concurrenten van Alstom al weg, want zowel Bombardier als Siemens hebben geen uitvoerige ervaring met een geleed ontwerp (waarbij tussen twee rijtuigen slechts één draaistel ligt) terwijl Alstom dit ontwerp al sinds de allereerste TGV's (jaren 70/80!) gebruikt.

Als je alleen formuleert:
• Topsnelheid 250 km/h
• Fabrikant moet ervaring hebben met hogesnelheidstreinen

Dan kom je ook uit bij AnsaldoBreda (hebben meegeholpen met de Eurostar Italia-treinen) en we weten allemaal wat voor reputatie die hebben. Kortom: veel staat of valt bij de kwaliteit van het bestek.
Zulke bestekken maak ik vaak genoeg mee in OV-aanbestedingen.

Stadsregio Amsterdam zet de lijnen uit, terwijl de provincie Noord-Holland laissez-faire speelt...
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:15:41 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91644367
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:32 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Ze moeten eigenlijk gewoon sancties treffen met dat bedrijf. Korten op de betaling ofzo. Wie niet luisteren wil moet maar (financieel) voelen. Het kost de NS immers ook extra geld en uitstraling, omdat ze nu met die paupertreinen rijden :')
Nee. NS moet direct met annulering dreigen, boetes werken niet afschrikkend genoeg.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:19:50 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91644479
Een tijdje terug liet Bert Meerstadt (algemeen directeur NS Groep) via de media weten een claim van 60 miljoen euro neer te willen leggen bij AnsaldoBreda.... totdat bleek dat NS helemaal niet in de positie is om een claim neer te leggen omdat AnsaldoBreda kennelijk aan alle contractuele verplichtingen voldoet. :')

Annulering zal dan ook wel niet mogelijk zijn.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:25:26 #125
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91644606
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:19 schreef James1988 het volgende:
Een tijdje terug liet Bert Meerstadt (algemeen directeur NS Groep) via de media weten een claim van 60 miljoen euro neer te willen leggen bij AnsaldoBreda.... totdat bleek dat NS helemaal niet in de positie is om een claim neer te leggen omdat AnsaldoBreda kennelijk aan alle contractuele verplichtingen voldoet. :')

Annulering zal dan ook wel niet mogelijk zijn.
Als die treinen nog steeds witte olifanten blijken, dan heeft Meerstadt het bij iedereen verkorven.

Hij bungelt, nu is het de vraag wanneer iemand hem over de rand brengt...
pi_91644724
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2007 18:39 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Ehm, waarom staat er een Duitse ICE in een Nederlandse werkplaats?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:33:49 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91644797
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:30 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ehm, waarom staat er een Duitse ICE in een Nederlandse werkplaats?
NS heeft 4 ICE-treinstellen in bezit. Die stellen rijden in een pool waardoor het regelmatig voorkomt dat een NS-ICE in Brussel staat en een DB-ICE in Amsterdam.
pi_91644906
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS heeft 4 ICE-treinstellen in bezit. Die stellen rijden in een pool waardoor het regelmatig voorkomt dat een NS-ICE in Brussel staat en een DB-ICE in Amsterdam.
Ja en? Dan nog ga je toch niet aan elkaars materieel zitten sleutelen?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:40:34 #129
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91644955
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:38 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ja en? Dan nog ga je toch niet aan elkaars materieel zitten sleutelen?
Tentoonstelling misschien?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:52:18 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91645183
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:38 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ja en? Dan nog ga je toch niet aan elkaars materieel zitten sleutelen?
Ja hoor, daar zijn gewoon overeenkomsten voor gesloten. DB en NS exploiteren samen de ICE en doen ook samen het onderhoud, dus heeft Nedtrain de ICE-treinstellen in onderhoud. Hierbij kun je denken aan het legen van prullenbakken, maar ook kleine herstellingen (zoals een kapot raam of vernielde zitting) maar ook inspecties e.d.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:59:50 #131
165512 MASD
Music is dead.
pi_91645319
De Frans TGV wordt waarschijnlijk vervangen door de snellere AGV:

Long live music.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 02:08:47 #132
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91645442
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:59 schreef MASD het volgende:
De Frans TGV wordt waarschijnlijk vervangen door de snellere AGV:

[ afbeelding ]
Persoonlijk ben ik meer op de hand van de Velaro.

Ik vind een verspreide aandrijving meer verantwoord dan een aandrijving die zich alleen in de kopbakken bevindt...
  vrijdag 21 januari 2011 @ 02:15:41 #133
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_91645515


Zie ik daar nou een rijdende dildo, WW2 bommewerper en een boeing 777 ofzo?
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 02:24:19 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91645629
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 02:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik meer op de hand van de Velaro.

Ik vind een verspreide aandrijving meer verantwoord dan een aandrijving die zich alleen in de kopbakken bevindt...
De AGV heeft distributed traction. :)

Overigens is dit een beter plaatje van de AGV:


En zo ziet de AGV voor de eerste klant (het Italiaanse NTV) eruit:
  vrijdag 21 januari 2011 @ 02:25:55 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91645646
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 02:15 schreef RodeNek het volgende:
[ afbeelding ]

Zie ik daar nou een rijdende dildo, WW2 bommewerper en een boeing 777 ofzo?
Overigens wel een strak Programma van Eisen dat de Japanse Spoorwegen doorvoeren: op de Shinkansen-lijnen rijden alleen treinen die jonger dan 15 jaar zijn, daarna worden deze doorgeschoven naar de overige lijnen.

Het enige ongeluk met de Shinkansen (zelfmoorden uitgesloten) vond plaats toen van een trein het beveiligingssysteem een aardbeving detecteerde. Slachtoffers: NUL!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 02:26:26 #136
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91645654
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 02:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

De AGV heeft distributed traction. :)

Overigens is dit een beter plaatje van de AGV:
[ afbeelding ]
Oké, ik was hem even vergeten. Toch bedankt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')