En nu is 'ie dood.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:58 schreef Twiitch het volgende:
Ah 2007, goeie ouwe tijd, toen leefde mij pappa nog
Eigenlijk vind ik het helemaal niet grappig, maar eerder dieptriest. Een Italiaans bedrijf heeft in 2008 treinen besteld bij Alstom en zij gaan er volgend jaar mee rijden. De proef- en toelatingsritten verlopen prima en alles loopt eigenlijk op rolletjes.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:57 schreef Yreal het volgende:
Ergens is dit heel grappig![]()
Van dat we inmiddels 3 jaar verder zijn enzo![]()
![]()
quote:
Hispeed heeft dan ook bij Ansaldo besteld. Hoewel je dat volgens mij ook bedoeld te zeggen. Maar bij de Fransen (Alstom) bestellen zie ik ook niet zitten. Dan toch maar het (volgens sommige) B-merk (Bombardier). Een investering in treinmaterieel daar komt tenminste indirect gewoon ten gunste aan Nederland doordat er veel Limburgers in Aken werken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een Italiaans bedrijf heeft in 2008 treinen besteld bij Alstom en zij gaan er volgend jaar mee rijden. (...)
Hispeed heeft in 2004 treinen besteld en die krengen zijn nog niet in orde.
Ze moeten eigenlijk gewoon sancties treffen met dat bedrijf. Korten op de betaling ofzo. Wie niet luisteren wil moet maar (financieel) voelen. Het kost de NS immers ook extra geld en uitstraling, omdat ze nu met die paupertreinen rijdenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het helemaal niet grappig, maar eerder dieptriest. Een Italiaans bedrijf heeft in 2008 treinen besteld bij Alstom en zij gaan er volgend jaar mee rijden. De proef- en toelatingsritten verlopen prima en alles loopt eigenlijk op rolletjes.
Hispeed heeft in 2004 treinen besteld en die krengen zijn nog niet in orde.
Dat mag niet meerquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Hispeed heeft dan ook bij Ansaldo besteld. Hoewel je dat volgens mij ook bedoeld te zeggen. Maar bij de Fransen (Alstom) bestellen zie ik ook niet zitten. Dan toch maar het (volgens sommige) B-merk (Bombardier). Een investering in treinmaterieel daar komt tenminste indirect gewoon ten gunste aan Nederland doordat er veel Limburgers in Aken werken.
Europees of in de EU?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat mag niet meerAlles moet Europees aanbesteed worden.
Dat klopt. Maar Europees aanbesteden betekend toch niet direct dat je met de goedkoopste offerte akkoord hoeft te gaan? Kwaliteitsaspecten en het verleden (reputatie) kun je volgens mij ook laten meewegen. Daarnaast kun je zo'n aanbesteding manipuleren door je eisen zo te formuleren dat je uiteindelijk toch bij de gewenste aanbieder uitkomt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat mag niet meerAlles moet Europees aanbesteed worden.
Dat bedoelde ik inderdaad, had ik iets duidelijk in moeten zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Hispeed heeft dan ook bij Ansaldo besteld. Hoewel je dat volgens mij ook bedoeld te zeggen.
Via-via heb ik gehoord dat NS destijds een aanbesteding heeft uitgeschreven voor de nieuwe sprinters (wat nu SLT is) en dat het bod dat Alstom deed eigenlijk beter was. Toch is men om politieke redenen (de werknemers uit Limburg bij Bombardier Aken) weer bij Bombardier uitgekomen, en we weten inmiddels allemaal wat een prachtmachientjes die SLT's zijn.quote:Maar bij de Fransen (Alstom) bestellen zie ik ook niet zitten. Dan toch maar het (volgens sommige) B-merk (Bombardier). Een investering in treinmaterieel daar komt tenminste indirect gewoon ten gunste aan Nederland doordat er veel Limburgers in Aken werken.
Correct, als je een goed bestek opstelt (de eisen van de aanbesteding) kun je vervolgens de gunstigste partij kiezen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:51 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar Europees aanbesteden betekend toch niet direct dat je met de goedkoopste offerte akkoord hoeft te gaan? Kwaliteitsaspecten en het verleden (reputatie) kun je volgens mij ook laten meewegen. Daarnaast kun je zo'n aanbesteding manipuleren door je eisen zo te formuleren dat je uiteindelijk toch bij de gewenste aanbieder uitkomt.
Als je hogesnelheidstreinen van Alstom wilt zou je het bestek als volgt kunnen formuleren:quote:Nu weet ik niet of je daarmee ook Alstom naar de deur kan wijzen, maar een wanbedrijf als Ansaldo had je daarmee toch wel buiten de deur kunnen houden lijkt mij.
quote:
Waarschijnlijk omdat de top van AnsaldoBreda vrienden is met ome Silvio. Mensen die in hetzelfde restaurant vreten verlinken elkaar niet...quote:Op woensdag 5 december 2007 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit lelijke mormel is nog lang niet in staat om afgeleverd te worden. AnsaldoTilburg heeft weliswaar het leveringscontract voor de treinen gewonnen, maar is wel de traagste van allemaal in het afleveren van treinstellen. Een tijdje geleden zijn ze er in geslaagd een bestelling 10 jaar te laat af te leveren. Hoewel dit soort extreme gevallen niet meer voorkomen daar zijn ze nog steeds flink te laat met leveren. Ongelofelijk dat een firma met zo'n reputatie de treinstellen mag leveren.
Dat vind ik ook diep triest van NS en AnsaldoBreda...quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:31 schreef CaptainCookie het volgende:
Verdomme, dat plaatje van de Nederlandse trein doet het niet. Derhalve wordt dit topic verworpen.
Om dezelfde redenen die jij noemt worden de nieuwste stoptreinen (AM08, red.) ook gebouwd door Bombardier Brugge. Positieve (lees: regionale) discriminatie...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:04 schreef James1988 het volgende:
Via-via heb ik gehoord dat NS destijds een aanbesteding heeft uitgeschreven voor de nieuwe sprinters (wat nu SLT is) en dat het bod dat Alstom deed eigenlijk beter was. Toch is men om politieke redenen (de werknemers uit Limburg bij Bombardier Aken) weer bij Bombardier uitgekomen, en we weten inmiddels allemaal wat een prachtmachientjes die SLT's zijn.
De Tsjechische spoorwegen stellen hun bestekken zo op dat bijna elke opdracht naar een Tsjechische fabrikant gaat. Weer een geval van regionale discriminatie...quote:Correct, als je een goed bestek opstelt (de eisen van de aanbesteding) kun je vervolgens de gunstigste partij kiezen.
Zulke bestekken maak ik vaak genoeg mee in OV-aanbestedingen.quote:Als je hogesnelheidstreinen van Alstom wilt zou je het bestek als volgt kunnen formuleren:
• Topsnelheid van 320 km/h
• Geleed ontwerp t.b.v. veiligheid
• Gebaseerd op een bestaand platform met bewezen technologie
Door deze 3 eisen streep je eigenlijk alle concurrenten van Alstom al weg, want zowel Bombardier als Siemens hebben geen uitvoerige ervaring met een geleed ontwerp (waarbij tussen twee rijtuigen slechts één draaistel ligt) terwijl Alstom dit ontwerp al sinds de allereerste TGV's (jaren 70/80!) gebruikt.
Als je alleen formuleert:
• Topsnelheid 250 km/h
• Fabrikant moet ervaring hebben met hogesnelheidstreinen
Dan kom je ook uit bij AnsaldoBreda (hebben meegeholpen met de Eurostar Italia-treinen) en we weten allemaal wat voor reputatie die hebben. Kortom: veel staat of valt bij de kwaliteit van het bestek.
Nee. NS moet direct met annulering dreigen, boetes werken niet afschrikkend genoeg.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:32 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Ze moeten eigenlijk gewoon sancties treffen met dat bedrijf. Korten op de betaling ofzo. Wie niet luisteren wil moet maar (financieel) voelen. Het kost de NS immers ook extra geld en uitstraling, omdat ze nu met die paupertreinen rijden
Als die treinen nog steeds witte olifanten blijken, dan heeft Meerstadt het bij iedereen verkorven.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:19 schreef James1988 het volgende:
Een tijdje terug liet Bert Meerstadt (algemeen directeur NS Groep) via de media weten een claim van 60 miljoen euro neer te willen leggen bij AnsaldoBreda.... totdat bleek dat NS helemaal niet in de positie is om een claim neer te leggen omdat AnsaldoBreda kennelijk aan alle contractuele verplichtingen voldoet.
Annulering zal dan ook wel niet mogelijk zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |