abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55063969
Obama word hem niet ondank de hulp van Oprah. Om maar met Dr. House te spreken het heet niey voor niets het Witte Huis.

Ik hoop Hillary
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_55064641
quote:
Op woensdag 5 december 2007 19:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Irak en zijn leeftijd zijn mijn eerste gedachten.
Ja, ik denk dat hij wordt geassocieerd met de huidge problemen in Irak, terwijl de andere (pro-war) kandidaten in elk geval een nieuw gezicht en wellicht nieuwe ideeën bieden. Overigens vermoed ik dat het immigratieprobleem ook zwaar weegt. McCain was immers één van de personen die achter het hele 'amnesty' plan zat.
pi_55080599
Romney takes leap of faith with religion speech

Story Highlights:
  • Romney to address role of religion in society in speech Thursday
  • Speech is being compared to JFK's 1960 speech about Catholicism, politics
  • Some say speech is what sealed Kennedy's win over Nixon
  • 19 percent say they are less likely to vote for a Mormon, poll shows
    (CNN)

Dit kan wel eens een belangrijke zet zijn voor Romney, maar hij komt er wel erg vroeg mee. Alhoewel het misschien het beste is om het uit de weg te hebben.
  • pi_55081162
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 16:12 schreef Evil_Jur het volgende:
    Dit kan wel eens een belangrijke zet zijn voor Romney, maar hij komt er wel erg vroeg mee. Alhoewel het misschien het beste is om het uit de weg te hebben.
    Alleen wil Romney winnen bij de christelijke Republikeinen. Kennedy moest zeggen dat hij niet per se een katholieke presidentskandidaat was, maar een Democratische. Wat gaat Romney zeggen? Geloof is niet belangrijk, of ik ben de Mormoonse presidentskandidaat?

Lijkt me geen slimme zet van Romney, maar ja.
    pi_55083108
    Huckabee en Gulliani komen op mij erg goed over. Die Romney ziet er naar mijn mening echt uit als zo'n gladde verkoper.

Als ik moet kiezen tussen Huckabee en Gulliani hoop ik toch voor Gulliani aangezien hij wat liberaler is. Ik hoop in ieder geval niet dat Romney de nieuwe president wordt.
    lollig
    pi_55083136
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 16:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Alleen wil Romney winnen bij de christelijke Republikeinen. Kennedy moest zeggen dat hij niet per se een katholieke presidentskandidaat was, maar een Democratische. Wat gaat Romney zeggen? Geloof is niet belangrijk, of ik ben de Mormoonse presidentskandidaat?

Lijkt me geen slimme zet van Romney, maar ja.
    Als republikein kun je het wel vergeten als je zegt dat geloof niet belangrijk is. Ik denk dat hij Katholieken wil overtuigen dat mormenen ook goede christenen zijn.
    lollig
    pi_55083255
    Romney laat illegalen tuin opknappen
    quote:
    Eén van de Republikeinse presidentskandidaten is in opspraak geraakt omdat hij illegalen zijn tuin liet opknappen. Inmiddels heeft de presidentskandidaat, Mitt Romney, het bedrijf die dat deed weggestuurd. Het schandaal is pijnlijk omdat Romney zich in zijn campagne fel tegen illegale immigratie keert.
    Pijnlijk.
    pi_55083623
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 18:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Romney laat illegalen tuin opknappen
    [..]

Pijnlijk.
    Tsjah hij had gewoon een bedrijf ingehuurd. Wat kan hij eraan doen dat dat bedrijf illegalen in dienst neemt? Ja, het is niet goed voor zijn campagne maar kan hij er iets aan doen? Nee.
    lollig
    pi_55083682
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 18:48 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Tsjah hij had gewoon een bedrijf ingehuurd. Wat kan hij eraan doen dat dat bedrijf illegalen in dienst neemt? Ja, het is niet goed voor zijn campagne maar kan hij er iets aan doen? Nee.
    Helaas zat dat voor de Amerikanen weinig uitmaken .
    pi_55083754
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 18:48 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Klopt uiteraard, maar het staat nog steeds niet goed. Net zoals Al Gore's energieverbruik, al is dat natuurlijk wat minder vergelijkbaar.
    pi_55084506
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 18:55 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Klopt uiteraard, maar het staat nog steeds niet goed. Net zoals Al Gore's energieverbruik, al is dat natuurlijk wat minder vergelijkbaar.
    Maar Gore gebruikt dan ook groene stroom.
    lollig
    pi_55084538
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 18:52 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja dit zijn natuurlijk prachtige aanleidingen voor reclame filmpjes voor mannen als Roves.
    lollig
    pi_55084659
    quote:
    Ex-senator en acteur Fred Thompson is wel een solide conservatief, maar de 'nieuwe Reagan' voert zo een lusteloze campagne dat sommige mensen zich afvragen of hij nog wel in leven is.
    .
    pi_55085603
    Ik verwacht dat Romney het beter kan gaan doen na de speech die hij zojuist heeft gegeven. Over het algemeen wordt het met gematigd enthousiasme ontvangen. Hij staat nog steeds op 24% in Iowa en mocht zijn speech het gewenste effect hebben, dan zou hij die staat alsnog kunnen pakken. Daarna wordt het een stuk makkelijker om New Hampshire, Michigan en South Carolina te pakken.

Maar Huckabee komt wel erg dichtbij op het moment, hoewel hij in New Hampshire niets voorstelt. Romney staat nog steeds op +33% in NH, met Giuliani op slechts 18%. Het is nauwelijks voorgekomen dat diegene die zowel Iowa als New Hampshire wint, het kandidaatschap niet wint. Misschien was Bush een uitzondering?
      donderdag 6 december 2007 @ 20:29:43 #117
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_55085953
    Romney: President needs prayers of people of all faiths

(CNN) -- White House hopeful Mitt Romney on Thursday articulated his position on the role of religion in America, but avoided details about his personal faith.

Romney, who hopes to become the first Mormon president, said "religious tolerance would be a shallow principle, indeed, if it were reserved only for faiths with which we agree."

[...]

http://edition.cnn.com/20(...)ey.speech/index.html
    pi_55087237
    Ik hoop dat de christenen Romney boycotten, dat mormoonse geloof is een ziek geloof.
    lollig
    pi_55088170
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 21:21 schreef ub40_bboy het volgende:
    Ik hoop dat de christenen Romney boycotten, dat mormoonse geloof is een ziek geloof.
    Mwoa, dat ligt aan je referentie-kader denk ik, als je er nuchter bij stilstaat is elk geloof 'ziek' (als in belachelijk).
    pi_55088297
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 18:52 schreef pberends het volgende:

[..]

Oud nieuws en Romney heeft het al uitgebreid besproken. Volgens mij zitten de Amerikanen er niet zo mee.
    pi_55124560
    quote:
    [quote]Op vrijdag 16 november 2007 19:31 schreef Monidique het volgende:
    Clinton is vrij zeker, vooralsnog, maar inderdaad, het kan veranderen, maar Guiliani, misschien toch wat minder zeker. Hij leidt bij de Republikeinen, maar volgens mij niet zoals Clinton bij de Democraten en er zijn nog wel wat inhoudelijke verschillen ook, dus de kans is groot dat naarmate er meer kandidaten uit de race stappen bij de Republikeinen, er meer en meer een anti-Guiliani verschijnt.
    Niet helemaal toepasbaar, maar toch:
    quote:
    Former Arkansas governor Mike Huckabee has vaulted over his major GOP challengers to take a commanding lead in the race to win the Iowa caucuses, while Barack Obama continues to edge ahead of Hillary Clinton among Democrats likely to participate, a new NEWSWEEK poll shows.

The most dramatic result to come out of the poll, which is based on telephone interviews with 1,408 registered Iowa voters on Dec. 5 and 6, is Huckabee's emergence from the shadows of the GOP race into the front runner's spot in just two months. The ordained Southern Baptist minister now leads Romney by a two-to-one margin, 39 percent to 17 percent, among likely GOP caucus-goers. In the last NEWSWEEK survey, conducted Sept. 26-27, Huckabee polled a mere 6 percent to Romney's 25 percent, which then led the field.

(...)

"You rarely see anything like [Huckabee's surge]," says Larry Hugick, who directed the polling for Princeton Survey Research Associates. Hugick added that the reason has as much to do with a leeriness of the other candidates among Republican voters as Huckabee's folksy success on the stump. "He's filling a vacuum," Hugick said. "Nobody on the Republican side was getting strong support."
    http://www.newsweek.com/id/74215
    pi_55124745
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 22:00 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Oud nieuws en Romney heeft het al uitgebreid besproken. Volgens mij zitten de Amerikanen er niet zo mee.
    quote:
    Questions about religion—in particular skepticism about Romney's Mormonism—appeared to play a role in the latest results on the GOP side. The survey was completed on the day of the former Massachusetts governor's much-heralded speech in College Station, Texas, addressing his religion, though most respondents probably had not heard it. Still, only a small number of the 540 Republican voters surveyed in Iowa (10 percent) said they wanted to hear more from Romney about that issue, and close to half (46 percent) said at least some Iowa Republican voters will not consider supporting Romney because of his Mormon faith. More than a quarter (27 percent) said they don't consider Mormons to be Christians, and one in six (16 percent) said they are less likely to support Romney because he is a Mormon.
    pi_55126959
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 15:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]
    We hadden het over het laten werken van illegalen op zijn terrein
    pi_55126987
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 17:17 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

We hadden het over het laten werken van illegalen op zijn terrein
    O...
    pi_55175809
    quote:
    Up until the night of October 30, the former First Lady’s campaign had been a textbook model of a disciplined campaign following a clear game plan. Then, famously, the candidate stumbled on a question about drivers’ licenses for undocumented workers. But, it wasn’t the debate answer that caused problems as much as the campaign’s response to it. A week later, on CNN, Clinton still couldn’t answer the question directly. A story that should have been handled in a day with a clarification and a new story line became the new narrative of the race.

Since then, it seems that every news cycle has a bit of bad news for candidate Clinton. Her strategy of going negative on Obama has raised more eyebrows than support. From a polling perspective, the most damaging recent news may be found in the Rasmussen Reports South Carolina poll. Earlier in the campaign, Clinton and Obama were evenly splitting the African-American vote. But, now, Obama has opened a wide lead in that demographic. If that same change is repeated throughout the South, Obama’s prospects have brightened considerably.

What does it all mean? The voters of Iowa will begin to answer that question on January 3. Until then, just like last week, all that can be said with certainty is that the race is getting closer.
    http://www.rasmussenrepor(...)presidential_primary

Wordt het toch nog spannend, hè.
    pi_55176025
    Goed nieuws wat mij betreft
    pi_55176577
    Wat betreft de Republikeinse kandidaat ga ik voor Huckabee. Hij mag dan wel veuls te christelijk zijn, hij blijft een kandidaat die recht voor z'n raap is. Bij interviews met Romney en Guiliani blijft toch iedere keer een nare smaak hangen, omdat ze recht proberen te praten wat krom is.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 10 december 2007 @ 20:44:50 #128
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55176934
    Even snel:

* Huckabee opposes abortion, same-sex marriage, and civil unions.
    * Huckabee is against gun control and is a hunter.
    * Huckabee supports the death penalty.
    * Huckabee supports the War in Iraq and the troop surge.

Een Mitt Romney die het net even anders brengt dus.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55222840
    Obama gaat lekker

CNN Poll: Obama catches Clinton in New Hampshire

Story Highlights:
  • A month before New Hampshire primary, Obama, Clinton tie in new poll
  • Poll: Clinton's support among Democratic women slips in New Hampshire
  • 43 percent of state Dems, 55 percent of GOP voters still undecided, poll says
  • Poll: Romney leads Huckabee in New Hampshire by 23 percentage points
    CNN
  • pi_55223007
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 20:32 schreef Lyrebird het volgende:
    Wat betreft de Republikeinse kandidaat ga ik voor Huckabee. Hij mag dan wel veuls te christelijk zijn, hij blijft een kandidaat die recht voor z'n raap is. Bij interviews met Romney en Guiliani blijft toch iedere keer een nare smaak hangen, omdat ze recht proberen te praten wat krom is.
    Qua Republikeinen ga ik voor Ron Paul. Is inhoudelijk goed, en komt op mij ook goed over. Maar hij zal wel geen echte kans maken, in dat geval gaat mijn voorkeur uit naar een Democratische kandidaat.
    pi_55223031
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 18:09 schreef Evil_Jur het volgende:
    Obama gaat lekker

CNN Poll: Obama catches Clinton in New Hampshire

Story Highlights:
  • A month before New Hampshire primary, Obama, Clinton tie in new poll
  • Poll: Clinton's support among Democratic women slips in New Hampshire
  • 43 percent of state Dems, 55 percent of GOP voters still undecided, poll says
  • Poll: Romney leads Huckabee in New Hampshire by 23 percentage points
    CNN
  • Dat Oprah-verhaal gaat Hillary het nodige kosten. Ik denk dat ook Bill Clinton als geheimwapen, daar moeilijk tegenop kan.
      woensdag 12 december 2007 @ 18:24:11 #132
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55223213
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 18:16 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Qua Republikeinen ga ik voor Ron Paul. Is inhoudelijk goed, en komt op mij ook goed over. Maar hij zal wel geen echte kans maken, in dat geval gaat mijn voorkeur uit naar een Democratische kandidaat.
    Paul is ook eigenlijk de enige echte republikein van dat stelletje. Romney en Huckabee zijn gewoon neocons. Alwéér meer van hetzelfde dus ...
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55223305
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 18:24 schreef popolon het volgende:

[..]

Paul is ook eigenlijk de enige echte republikein van dat stelletje. Romney en Huckabee zijn gewoon neocons. Alwéér meer van hetzelfde dus ...
    Gulliani is ook qua buitenlands beleid een nog grotere neocon dan Bush
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_55225535
    Wat is er zo geweldig aan Oprah Winfrey?

Ik mag toch niet hopen dat zo'n vrouw uiteindelijk beslist wie er in het Witte Huis mag plaatsnemen.
    pi_55225903
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 18:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gulliani is ook qua buitenlands beleid een nog grotere neocon dan Bush
    Geilliani wordt het niet, die ligt slecht bij de Christelijke massa, die denkt dat de aarde slechts 6000 jaar oud is.
    Geiliani is gescheiden, gek op vrouwen en vind homo's ok.
    Dus die kan het schudden, verder heeft rechts geen kandidaten, ja Ron Paul maar die is te oud.

Nee het zullen democratisch verkiezingen zijn.
    En ik gok op Hillary, iedereen denkt met weemoed aan de jaren van Clinton
      woensdag 12 december 2007 @ 20:07:45 #136
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_55226110
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 19:45 schreef MrX1982 het volgende:

Ik mag toch niet hopen dat zo'n vrouw uiteindelijk beslist wie er in het Witte Huis mag plaatsnemen.
    Nee, christenfundamentalisten die de evolutietheorie afwijzen mogen dat bepalen.
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
    pi_55226364
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, christenfundamentalisten die de evolutietheorie afwijzen mogen dat bepalen.
    Oprah Winfrey of christenfundamentalisten. Een keuze tussen de kogel of de strop .

Ik begrijp sowieso niet waarom creationisme zo sterk leeft in de VS. Dat zou toch helemaal geen issue meer moeten zijn in de 21ste eeuw.
    pi_55227617
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 18:17 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat Oprah-verhaal gaat Hillary het nodige kosten. Ik denk dat ook Bill Clinton als geheimwapen, daar moeilijk tegenop kan.
    Oprah heeft de afgelopen week de beslissende slag geslagen voor Obama, die race is gelopen. Obama wint met een straatlengte.
    Bill Clinton is de laatste jaren ook teveel met Pa Bush opgetrokken, om nog serieus genomen te kunnen worden.
    pi_55227665
    NOW op CNN republic candidates

Candidates face off IOWA
    Mitt Romney is a winner
    Zegt die lul dattie het beleid van G Walker BUSH wil voortzetten
    nou die kan het ook wel schudden

[ Bericht 28% gewijzigd door henkway op 12-12-2007 21:14:23 ]
      woensdag 12 december 2007 @ 21:07:38 #140
    pi_55227844
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 20:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oprah Winfrey of christenfundamentalisten. Een keuze tussen de kogel of de strop .

Ik begrijp sowieso niet waarom creationisme zo sterk leeft in de VS. Dat zou toch helemaal geen issue meer moeten zijn in de 21ste eeuw.
    De helft van America bestaat uit ex-Europeaanse losers die (zoals meestal bij immigranten, kijk naar moslims in Nederland) in hun nieuwe onzekere situatie teruggrijpen op oude zekerheden (religie).
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    pi_55227934
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 19:45 schreef MrX1982 het volgende:

Het is Amerika.
      woensdag 12 december 2007 @ 21:15:17 #142
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_55228060
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 21:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De helft van America bestaat uit ex-Europeaanse losers die (zoals meestal bij immigranten, kijk naar moslims in Nederland) in hun nieuwe onzekere situatie teruggrijpen op oude zekerheden (religie).
    Beetje simplistisch gesteld, niet?
      woensdag 12 december 2007 @ 21:18:38 #143
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55228188
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 21:15 schreef Terecht het volgende:

[..]

Een beetje?
      woensdag 12 december 2007 @ 21:20:44 #144
    pi_55228246
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 21:15 schreef Terecht het volgende:

[..]

Niet simplistischer dan de gemiddelde christenfundamentalistische Amerikaan die iemands geloof of standpunt over sex-voor-het-huwelijk belangrijker vind dan iemands politieke kunnen.
      woensdag 12 december 2007 @ 22:07:59 #145
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_55229856
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 21:18 schreef popolon het volgende:

[..]

Een beetje?
    Nogal dan, of verdomd, te, tamelijk, behoorlijk, ...

U vraagt, wij draaien, nuances on demand
      woensdag 12 december 2007 @ 22:09:26 #146
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_55229902
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet simplistischer dan de gemiddelde christenfundamentalistische Amerikaan die iemands geloof of standpunt over sex-voor-het-huwelijk belangrijker vind dan iemands politieke kunnen.
    Ik begin me af te vragen wie hier nu de simplist is.
      woensdag 12 december 2007 @ 22:14:18 #147
    pi_55230076
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 22:09 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik begin me af te vragen wie hier nu de simplist is.
    Ik druk me nog genuanceerd uit over de debielen.

oeps
    pi_55230422
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 21:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Blijf anders lekker weg uit dit topic... Je hebt een hekel aan de VS, wat interesseert dit je nou?
    pi_55230543
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 20:56 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

Oprah heeft de afgelopen week de beslissende slag geslagen voor Obama, die race is gelopen. Obama wint met een straatlengte.
    Nou, nou. Oprah is wel geliefd en bekend, maar niet bij iedereen. Maar het was een goede zet, ja.
      woensdag 12 december 2007 @ 22:30:20 #150
    pi_55230573
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 22:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Blijf anders lekker weg uit dit topic... Je hebt een hekel aan de VS, wat interesseert dit je nou?
    Je hebt gelijk, 70% van Amerika zijn Europese immigranten.

En het interesseert me omdat Amerika graag oorlog voert en de wereld op andere wijzen onderdrukt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')