Oow, dat scheelt wel denk ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:50 schreef Oksel het volgende:
Nee, naar onze agent.![]()
Waar woon jij pfaf?
Uhm, echt een tijdlijn niet. Ik ben echt afhankelijk van het afstuderen. Dat visum loopt wel los. Wel gaan we met K.dag op de rommelmarkt zitten..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:58 schreef popolon het volgende:
Kun je al een beetje een tijdlijn maken zeg maar?
En wat ga je doen met je persoonlijke spullen? Ik neem aan dat je wel wat wilt meenemen. Zelf heb ik niet al teveel meegenomen maar wel wat klein meubilair en natuurlijk persoonlijke dingen.
Grote schoonmaak straks, alles in de verkoop.
Ik zit al vanaf april 2005 in Michigan.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:53 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhm, echt een tijdlijn niet. Ik ben echt afhankelijk van het afstuderen. Dat visum loopt wel los. Wel gaan we met K.dag op de rommelmarkt zitten..We hebben veel mooie spullen, die we niet meenemen. We nemen in principe niets mee op kleding, foto's, persoonlijke spullen en mijn Nintendo verzameling
na. Boeken ook nog. En wat DVD's / CD's. Geen rommeltjes, geen audio/video/witgoed of meubels.
Ik verwacht een verhuisdoosje of 10. Dat kost ongeveer ¤800,- om het daar neer te zetten.
We hebben waarschijnlijk al een meisje (vriendin) die in ons huis wil.. én alle spullen overneemt. Dus alle meubels, al het witgoed, audio/video/servies.. en dat is bij elkaar ongeveer ¤2000,- waard denk ik.
Waar ga jij heen? En wanneer?
Kun je waarschijnlijk gewoon bij de gemeente krijgen, scheelt weer vertaalkosten.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:05 schreef Oksel het volgende:
* Uitreksel van het geboorteregister van ons beiden, in het Engels;
Ik heb certified copies laten maken op het gemeentehuis. Valt enorm mee qua kosten. Als je een notaris of zo in je vriendenkring hebt kan het misschien wel voor nop laten doen.quote:* Officiële kopieën van onze paspoorten ($$$);
Mijn diploma's kwamen al in twee talen, maar dat hangt natuurlijk van de instelling af. Certified vertalingen laten maken is wel prijzig.quote:* Engelse versies van de diploma's van mijn vriendin.
* Engelse verklaring van onderwijsbevoegdheid (vriendin);
CD's en DVD's zijn rommelquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:53 schreef Oksel het volgende:
[..]
Uhm, echt een tijdlijn niet. Ik ben echt afhankelijk van het afstuderen. Dat visum loopt wel los. Wel gaan we met K.dag op de rommelmarkt zitten..We hebben veel mooie spullen, die we niet meenemen. We nemen in principe niets mee op kleding, foto's, persoonlijke spullen en mijn Nintendo verzameling
na. Boeken ook nog. En wat DVD's / CD's. Geen rommeltjes, geen audio/video/witgoed of meubels.
Ik verwacht een verhuisdoosje of 10. Dat kost ongeveer ¤800,- om het daar neer te zetten.
We hebben waarschijnlijk al een meisje (vriendin) die in ons huis wil.. én alle spullen overneemt. Dus alle meubels, al het witgoed, audio/video/servies.. en dat is bij elkaar ongeveer ¤2000,- waard denk ik.
Waar ga jij heen? En wanneer?
Ik heb altijd al in Australie willen wonen en vorig jaar is het er eindelijk van gekomen. We blijven hier totdat we het zat zijn. Ik denk zelf dat er nog wel eens een verhuizing naar een andere stad in zit, maar dat is afhankelijk van werk. Ik zal binnenkort even mailen, ben nu nog de jet lag van een weekje UK aan het verwerken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:13 schreef Oksel het volgende:
Grappig trouwens dat jij in Melbourne zit Anarchitect. Hoelang blijf je? Wat is je verhaal? Mail me anders eens; mordor@kabelfoon.nlBeetje netwerken kan geen kwaad, tenslotte..?
Godheremejezusnogantoe, ik ook!! En ook bij mij geen hond die er ooit naar vroeg. Ik heb ze zelfs laten certificeren. Zonde geldquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:48 schreef popolon het volgende:
Ook ik heb m'n diplma's laten vertalen en geen hond die er naar keek of vroeg tijdens sollicitaties.
Het is natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen maar ik vond 't best wel grappig.
We kennen ondertussen aardig wat mensen daar.. dus onderdak zou geen probleem moeten zijn de eerste paar weken. Verder willen we eerst nog paar maanden reizen als we aankomen..quote:Op vrijdag 8 februari 2008 02:34 schreef ElizabethR het volgende:
Dus wij gingen niet echt op de bonnefooi.
Overigens zijn wij naar Ierland verhuisd, niet naar Australie.
Wat voor een risico's zitten er nou aan vast?? Zelfde cultuur, bekende taal, veilige omgeving, pappie en mammie schieten wel bij als het financieel misgaat, nederlands paspoort dus je kunt altijd terug. Ik bedoel, leuk dat TS het doet, maar risico's zitten er niet aan vast hoor.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:24 schreef Lyzio het volgende:
Echt te mooi om te lezen. Ik zou het zelf ook heel graag willen. Alleen ben ik bij lange na niet zo ambitieus als jij, en hou ik wel van de zekerheid die ik hier in Nederland heb. Het vermijden van risico's zeg maar.
Eens.quote:Op donderdag 28 februari 2008 08:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat voor een risico's zitten er nou aan vast?? Zelfde cultuur, bekende taal, veilige omgeving, pappie en mammie schieten wel bij als het financieel misgaat, nederlands paspoort dus je kunt altijd terug. Ik bedoel, leuk dat TS het doet, maar risico's zitten er niet aan vast hoor.
Stukje angst.quote:Als het allemaal zo makkelijk is, en er zoveel mensen zijn die roepen: "Dat wil ik ook!", waarom gaan er dan zo weinig mensen?
Om wat voor soort bedrijven gaat het dan? En heb je een idee waarom ze zo in jou geïnteresseerd zijn? Behalve je babbel dan.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:07 schreef Oksel het volgende:
Ook ben ik druk bezig met het regelen van mijn afstudeerplaats. Ik heb nu al de keus tussen 3, waarbij 2 aan gegeven hebben mij te willen ondersteunen met een baan in Melbourne. Verder heb ik nog 2 gesprekken staan, en nog 2 lopende bedrijven waar ik ook zeker op gesprek zou kunnen. Verder krijg ik zeer positieve reacties op mijn C.V. en eigen presentatie bij het gesprek,
Als je hebt over Australie geloof ik dat wel, maar dat geldt cker niet voor elk land.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:03 schreef popolon het volgende:
Als je echt wilt kun je overal een baan krijgen. Misschien niet meteen de baan die je voor ogen had maar dat komt dan later wel.
Heel veel wel. Maar 't gaat eigenlijk meer om gedrevenheid.en wilskracht. Als je dat hebt kom je er wel.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als je hebt over Australie geloof ik dat wel, maar dat geldt cker niet voor elk land.
Over Australie:quote:Hallo TS,
Ik wil even terugkomen op ons gesprek van gisteren.
Ik heb een goede indruk van je gekregen en zou graag willen dat je bij ons je afstudeeropdracht gaat uitvoeren.
Verder 8 vakantiedagen tijdens mijn afstuderen, laptop, reiskostenvergoeding, thuis werken geen probleem en variabele werktijden. En een vér bovengemiddelde stagevergoeding.quote:- Australië. Ik heb gesproken met <Nederlander> in Australië. Hij is ca. 4
jaar geleden naar Australië geëmigreerd en werkt in Melbourne voor <afstudeerbedrijf>
Australië: klant is XXXXX. Ik heb <Nederlander> enthousiast gemaakt voor jou en
hij ziet goede kansen, maar kan uiteraard nu nog niets beloven. Ik heb hem
jouw cv gestuurd. XXX wil nog contact met jou opnemen. Hij is eind maart in
Nederland op vakantie.
- <Afstudeerbedrijf NL>. Ik heb ook gesproken met XXX, de <functie, afstudeerbedrijf> in Den Haag.
Hij ziet wel mogelijkheden om eventueel tijdelijk (tussen afstuderen en vertrek) voor hem te werken,
eventueel zelfs in samenwerking met Australië. Ook hij kan geen beloftes
doen, maar stelt voor dat je nog een keer langs komt in Den Haag zodat hij
e.e.a. kan laten zien.
Beiden verplicht.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:08 schreef popolon het volgende:
Moet je die IELTS test verplicht doen? Of is het gewoon een extraatje?
Omdat er een tekort is in het algemeen, omdat ik leuke werkervaring heb en ik iets kan wat een groot probleem is bij veel bedrijven: de link leggen tussen commercie en techniek. Ik ben een commercieel persoon met een zeer technische achtergrond, en dat is handig.quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Om wat voor soort bedrijven gaat het dan? En heb je een idee waarom ze zo in jou geïnteresseerd zijn? Behalve je babbel dan.![]()
Nee, ga ná mijn afstuderen..quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga je nu als stagaire naar Australie?
Het is omgekeerdquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:33 schreef Oksel het volgende:
die moet ik dan weer meezeulen enzo..
Verklaart idd een boel, daar zitten de banen en het geld. Dan kun je suc6 idd zelf creërenquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:02 schreef Oksel het volgende:
[..]
Omdat er een tekort is in het algemeen, omdat ik leuke werkervaring heb en ik iets kan wat een groot probleem is bij veel bedrijven: de link leggen tussen commercie en techniek. Ik ben een commercieel persoon met een zeer technische achtergrond, en dat is handig.
.. dat kan overal, geloof me. Ligt er maar aan hoe handig je bent, en hoe graag je iets wilt.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 07:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Verklaart idd een boel, daar zitten de banen en het geld. Dan kun je suc6 idd zelf creëren
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:01 schreef poepkwak het volgende:
Laat vooral je sportdiploma's en/of gewonnen sportprijzen zien bij een solicitatie, zijn ze dol op, ook al heeft het niks met de baan te maken.
Mijn vader heeft 3 jaar in Australie gewoond en bij elke solicitatie waren ze nauwlijks geinteresseerd in zijn diploma's maar bij de het zien van een of ander lullig papiertje dat hij 3e was geworden met sportdag waren ze gelijk dolenthousiast en werd hij ook aangenomen.
In elke solicitatie vermelden wat voor sporten je hebt gedaan en welke sporten hedendaags beoefent.
Ik weet niet in welke industrie dat was en voor welke functies, maar in mijn ervaring is het klinklare onzin. Je moet wel degelijk wat kunnen en de juiste ervaring en papieren hebben. Het is hier echt niet luilekkerland of zo.quote:
Ach, vergetenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:52 schreef Oksel het volgende:
Er zullen ongetwijfeld branches zijn waarin het belangrijk is, en als de werkgever gek is op cricket heb je wat om over te praten.. ik denk echter niet dat als je bij IBM gaat solliciteren dat ze je aannemen omdat je op zondag naar de cricket gaat. BS dus.
Ps; Anarchitect; mail me eens man.. :-)
Geen BS, tuurlijk heb je wel iets in opleiding nodig in die richting maar als ze kunnen kiezen tussen iemand die aan sport doet of iemand die niks om sport geeft en nooit iets aan sport heeft gedaan die dezelfde papieren heeft, you do the math.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:52 schreef Oksel het volgende:
Er zullen ongetwijfeld branches zijn waarin het belangrijk is, en als de werkgever gek is op cricket heb je wat om over te praten.. ik denk echter niet dat als je bij IBM gaat solliciteren dat ze je aannemen omdat je op zondag naar de cricket gaat. BS dus.
Ps; Anarchitect; mail me eens man.. :-)
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:47 schreef poepkwak het volgende:
Onderschat niet hoe belangrijk sport is voor Australiers, trouwens je hebt niks te verliezen om het toe te voegen op je CV.
Tja, ik bekijk het toch iets breder dan inkoopmanager bij de Blokker... (arme landen, racisme, dictatuur, geen vervoer, zeer moeilijke taal, dat soort zaken) En het is ook maar net wat je er voor over hebt (de vrouw van de baasquote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
.. dat kan overal, geloof me. Ligt er maar aan hoe handig je bent, en hoe graag je iets wilt.
Als ik nu dolgraag bij de Blokker wil werken als inkoopmanager zou me dat ook lukken. Misschien niet binnen een jaar, maar wel binnen 2,5 jaar.
Aboriginal kunst...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 18:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tja, ik bekijk het toch iets breder dan inkoopmanager bij de Blokker... (arme landen, racisme, dictatuur, geen vervoer, zeer moeilijke taal, dat soort zaken) En het is ook maar net wat je er voor over hebt (de vrouw van de baasenzo) Maar goed, dit is niet de plek voor zo'n discussie I guess.
@all: Zou het trouwens kloppen dat Aussies totaal niets weten van, en niet geïnteresseerd zijn in, 'Europese' zaken als kunst en cultuur?
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, want zoveel oude kunst is er natuurlijk niet op het eiland.
Dat vinden 'ze' over het algemeen prachtig ja, dat ik Duits, Frans, een beetje Italiaans en uiteraard Engels en Nederlands spreek.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 05:44 schreef cheukert het volgende:
Een hoop Ozzies vragen me vaak nadat ik vertel dat ik uit Nederland kom, 1-Of ik Dutch ben 2-Of ik ook zoveel talen spreektelt dat als interesse voor cultuur
?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:47 schreef poepkwak het volgende:
Geen BS, tuurlijk heb je wel iets in opleiding nodig in die richting maar als ze kunnen kiezen tussen iemand die aan sport doet of iemand die niks om sport geeft en nooit iets aan sport heeft gedaan die dezelfde papieren heeft, you do the math.
Bovendien geven ze je in Australie sneller een kans ook al heb je niet de vereiste diploma's omdat ze je makkelijk kunnen ontslaan.
Onderschat niet hoe belangrijk sport is voor Australiers, trouwens je hebt niks te verliezen om het toe te voegen op je CV.
Woon je daar in de buurt?quote:
Sweetquote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:28 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Ik woon aan de andere kant van de CBD, Southbank.
Hmm, ik heb de huizen midden in Sydney idd niet bekeken. Hier in de buurt (50 km ten westen van Sydney) zijn de huizen prima te betalen. Vrijstaand huis met 5 slaapkamers, garage waar 2 auto's in passen en zwembad in de tuin in een nette buurt met veel jonge gezinnen kost ongeveer 3 ton in euro's. (Huis vd baas staat te koopquote:Op woensdag 2 april 2008 20:16 schreef Oksel het volgende:
Gaten in de markt wel.. surfen ook. Maar goedkope huizen? Dan moet je wel ver van een stad wonen.
Overigens heb je werkervaring nodig binnen een vakgebied. Met een cursus lassen kom je er helaas niet..
Oh mooi, die heb ik alquote:Op woensdag 2 april 2008 23:15 schreef RickTheGreatest het volgende:
Met iets als lassen kom je er zeker wel en anders zijn er enorm veel banen voor "carpenters" en dergelijke, daarvoor hoef je alleen maar een veiligheid certificaat te halen.
Le-zen. Je moet werkervaring hebben, anders kom je er dus niet.quote:Op woensdag 2 april 2008 23:15 schreef RickTheGreatest het volgende:
Met iets als lassen kom je er zeker wel en anders zijn er enorm veel banen voor "carpenters" en dergelijke, daarvoor hoef je alleen maar een veiligheid certificaat te halen.
Kun je die kopieen niet goedkoper op het gemeentehuis laten maken? Dat accepteren ze ook als certified copies. Of is die E200 voor zowel kopieen als de vertalingen?quote:Op zaterdag 5 april 2008 12:05 schreef Oksel het volgende:
Overigens ga ik morgen naar de notaris, die gaat een 30-40 tal copien maken voor me, en ze certificeren als zijnde "echt". Vervolgens naar de vertaler, die beedigd is door de Nederlandse rechtbank, om alles te vertalen waar nodig. Kosten? In totaal weer ¤200,-. Vorig weekend ook weer ¤1000,- naar onze agent overgemaakt.
Dat is alleen niet heel erg praktisch als je in de stad werkt... Hoe dichter bij de stad hoe duurder het wordt.quote:Op donderdag 3 april 2008 00:18 schreef 44pje het volgende:
Hmm, ik heb de huizen midden in Sydney idd niet bekeken. Hier in de buurt (50 km ten westen van Sydney) zijn de huizen prima te betalen. Vrijstaand huis met 5 slaapkamers, garage waar 2 auto's in passen en zwembad in de tuin in een nette buurt met veel jonge gezinnen kost ongeveer 3 ton in euro's. (Huis vd baas staat te koop)
Ook in de wat kleinere kuststeden (bv Port Macquarie of Newcastle) zijn de huizen prima te betalen als ik de advertenties in de makelaarskantoors mag geloven.
Mwoah, notaris is rond de 50, vertalen rond de 100. Ik ronde het af.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:09 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Kun je die kopieen niet goedkoper op het gemeentehuis laten maken? Dat accepteren ze ook als certified copies. Of is die E200 voor zowel kopieen als de vertalingen?
Doen jullie trouwens de online aanvraag? Geen idee hoe dat werkt maar ik las er over op Xpdite.net en het lijkt er op dat het iets sneller gaat(?).
Bekijk trouwens eens huizen in Tarneit.. gloednieuw, betaalbaar. Alleen wel weer met de trein.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:12 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Dat is alleen niet heel erg praktisch als je in de stad werkt... Hoe dichter bij de stad hoe duurder het wordt.
Ik zit in Australië, iedereen hier in het hostel "maakt het". Ik hoef niet te le-zen wat jij typt, ik maak het zelf mee.quote:Op zaterdag 5 april 2008 11:55 schreef Oksel het volgende:
[..]
Le-zen. Je moet werkervaring hebben, anders kom je er dus niet.
Ja, dat is wel even iets anders dan vanuit Nederland een permanent residence visum aanvragen..quote:Op zondag 6 april 2008 02:12 schreef RickTheGreatest het volgende:
[..]
Ik zit in Australië, iedereen hier in het hostel "maakt het". Ik hoef niet te le-zen wat jij typt, ik maak het zelf mee.
Werkervaring zal ze aan de kont roesten, natuurlijk niet bij elke baan, maar je kan met gemak iets krijgen om tenminste je huur te betalen en wat simpele boodschappen.
De kans is groot. Als je overal aan voldoet, en voldoende punten hebt, krijg je een visum.quote:Op zondag 6 april 2008 14:07 schreef Bora-Bora het volgende:
Oksel, is er trouwens nog de mogelijkheid dat je aanvraag niet geaccepteerd wordt? Ik bedoel, hoeveel kans heb je dat het okee is, voor je visum? (-ervanuitgaande dat jullie taaltest in orde is hè!)
Zijn ze erg arbitrair in het toekennen ervan, of loopt het wel los als je gewoon aan alle regeltjes voldoet?
6 maandenquote:Op zondag 6 april 2008 07:50 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, dat is wel even iets anders dan vanuit Nederland een permanent residence visum aanvragen..![]()
Want dan kom je er echt niet met een cursus lassen, zoals ik al eerder zei.
Overigens zul je op je WHV maximaal 3 maanden bij dezelfde werkgever mogen klussen, en kun je hoogstens een sponsorship visum aangeboden krijgen. Met als resultaat dat je 2 jaar aan dezelfde werkgever vast zit. Jouw stelling slaat dus echt als een lul op een drumstel.. ik een permanent residence visum (Skilled) vanuit Nederland, en jij hebt het over 3 maandjes lassen op een WHD visum en gaat mij vervolgens vertellen dat je er met een cursus lassen wel komt..!
Ja daar heb je wel gelijk in, maar je bent met de trein in een uur op Town Hall. Met de auto nog wat vlugger (tenzij files, bla bla je begrijpt het wel).quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:12 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Dat is alleen niet heel erg praktisch als je in de stad werkt... Hoe dichter bij de stad hoe duurder het wordt.
Work limitation: 3 months. Uit mijn eigen paspoort.quote:Op maandag 7 april 2008 01:34 schreef 44pje het volgende:
[..]
6 maanden
Maar goed, perm visa is idd wel anders. Je lift dus mee op de aanvraag van je vriendin? Dat gaat bij mij waarschijnlijk ook gebeuren (mochten we besluiten naar Australie te gaan).
Ik ben benieuwd naar de IELTS, je hebt academic gedaan neem ik aan? Hoe was dat? Moeilijk? Hoe is jouw Engelse taalkennis?
6 maanden. Gewijzigd.quote:Op maandag 7 april 2008 14:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Work limitation: 3 months. Uit mijn eigen paspoort.
Vanuit Port Macquarie of Newcastle? Laat mij een keer meerijden, lijkt me wel spannend...quote:Op maandag 7 april 2008 01:37 schreef 44pje het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in, maar je bent met de trein in een uur op Town Hall. Met de auto nog wat vlugger (tenzij files, bla bla je begrijpt het wel).
quote:Op maandag 7 april 2008 19:55 schreef SlamD het volgende:
[..]
Vanuit Port Macquarie of Newcastle? Laat mij een keer meerijden, lijkt me wel spannend...
Hebben ze in Ierland nog 40 jarige R&D managers nodig?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 02:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Godheremejezusnogantoe, ik ook!! En ook bij mij geen hond die er ooit naar vroeg. Ik heb ze zelfs laten certificeren. Zonde geld
TS, heel veel succes!
Wij waren ook zo enthousiast hoor. En we wisten ook wat we konden! En nu hebben we een pracht van een huis, een leuke, goedbetaalde baan (ik) en een man die aan het studeren is op de universiteit (jeugddroom)
Gewoon ervoor gaan!!!!!
edit: Ow, en wij waren OUD toen we gingen
Verder had ik ervoor gezorgd dat ik al een baan had voor ik ging emigreren (Ruim van tevoren drie weken vakantie gehad om een job te scoren, op de eerste dag van de vakantie had ik een baan) en ik had ook een huis geregeld. Dus wij gingen niet echt op de bonnefooi.
Overigens zijn wij naar Ierland verhuisd, niet naar Australie.
Heb je plannen Swets?quote:Op dinsdag 8 april 2008 08:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hebben ze in Ierland nog 40 jarige R&D managers nodig?
Neh... ik ben te schijterig.quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Heb je plannen Swets?
Er zijn een hele bende mogelijkheden in Ierland. Zeker in de IT, en zeker voor research en development.
Als je serieus bent wil ik je best van een hoop informatie en tips voorzien.
Hint, hint, hint voor Swets!! ^^quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:08 schreef popolon het volgende:
Maar emigreren als ze jong zijn is zoveel 'makkelijker' als dat ze aan het puberen/tieneren etc. zijn.
Er gaan meer mensen weg uit Nederland (die niet meer terug komen) dan er buitenlanders binnen komen, dus geen idee waar je dat op baseert.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:14 schreef WooZ het volgende:
En wanneer kom je weer terug?
net zoals het gros van de mensen die dit probeert heb ik het idee?
Is dat zo? Heb je daar toevallig een bron van? Dat zou ik wel interessant vinden!quote:Op woensdag 9 april 2008 03:21 schreef F_N het volgende:
[..]
Er gaan meer mensen weg uit Nederland (die niet meer terug komen) dan er buitenlanders binnen komen, dus geen idee waar je dat op baseert.
Ik had een collega met kinderen van <10jr en die kinderen spreken Chinees, Frans en Engelsquote:Op dinsdag 8 april 2008 15:08 schreef popolon het volgende:
Tja goed met kleine kinderen is het wat lastiger natuurlijk.
Maar emigreren als ze jong zijn is zoveel 'makkelijker' als dat ze aan het puberen/tieneren etc. zijn.
Ik heb het topic niet helemaal door gelezen daar voor mijn excuses, maar ik moet die IELTS toets straks ook nog doen, hoe 'moeilijk' was het ? Aan wat voor niveau moet ik denken ? Ik moet zelf een 6.5 halenquote:Op donderdag 10 april 2008 08:21 schreef Oksel het volgende:
Anyway; we zijn nu in spanning aan het wachten op onze IELTS uitslag..Vandaag..? Of morgen? Of toch zaterdag? Of misschien toch echt maandag pas? Of maandag ook niet, maar dinsdag?
Het moeilijkste is het om 2,5 uur achtereenvolgend te concentreren.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het topic niet helemaal door gelezen daar voor mijn excuses, maar ik moet die IELTS toets straks ook nog doen, hoe 'moeilijk' was het ? Aan wat voor niveau moet ik denken ? Ik moet zelf een 6.5 halen
Ik heb het nodig voor mn uni opleiding in engeland. Een 6.5 moet te doen zijn, lezen en spreken en schrijven moet opzich geen probleem zijn, luisteren is echt beetje fuzzy, je moet net dat ene woordje ff te horen te hebben gekregen, echt waardeloos. Naja, we zien welquote:Op donderdag 10 april 2008 21:31 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het moeilijkste is het om 2,5 uur achtereenvolgend te concentreren.
Je hebt 2 niveaus, general en academic. Het is niet moeilijk, als je goed oplet, en fatsoenlijk Engels spreekt en schrijft.
academicquote:
Het is een 1 op 1 mondeling en het is inderdaad een beetje baggeren (ik kon er weinig structuur in ontdekken). Het luisteren en lezen stelt ook echt niks voor en het schrijven is ook goed te doen (het is wel handig om van tevoren een aantal koppelwoorden te leren)... moreover, thus, hence, etc.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb het nodig voor mn uni opleiding in engeland. Een 6.5 moet te doen zijn, lezen en spreken en schrijven moet opzich geen probleem zijn, luisteren is echt beetje fuzzy, je moet net dat ene woordje ff te horen te hebben gekregen, echt waardeloos. Naja, we zien wel
Hoe zat dat met het spreek kwartiertje daar met IELTS? .. gewoon met z'n 20en een onderwerp aansnijden? Discussieren? Of daadwerkelijk 1 op 1 met de leraar een mondeling afleggen?
Relax man, je gaat binnenkort naar Australie, ben je van alles af!. Wij blijven zitten met de zooi.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:15 schreef Oksel het volgende:
Godverdomme. Fiets gejat.
Zoveelste keer. KUTZOOI. Had ik eindelijk relatief goedkoop (¤75) een goede fiets op de kop getikt.. is hij binnen 2 maanden weer gejat. Mooi ding, zo'n elektrisch achterlicht, 3 versnellingen, fietste heerlijk! Lekker op de fiets naar school, of naar mijn werk in Delft.
Ik kan hem dus niet binnen zetten, gesloten achtertuin.
Ik gok dat dit mijn 4e fiets is die gejat is hier voor mijn deur (in 4 jaar). Prachtbuurt woon ik! We weten allemaal wie het zijn geweest, er hangt maar 1 soort jongere hier op straat 's avonds. Tuig is het.. :x Oh, de fiets van mijn vriendin is ook al een paar keer gejat hier voor de deur.
Zucht, maar weer marktplaats.nl af.. :|
Wij blijven zitten met zijn fiets bedoel jequote:Op vrijdag 11 april 2008 19:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Relax man, je gaat binnenkort naar Australie, ben je van alles af!. Wij blijven zitten met de zooi.
Ik bedoel die Marokaanse junkies waar ie het subtiel niet over heeftquote:Op vrijdag 11 april 2008 20:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wij blijven zitten met zijn fiets bedoel je
De oplossing ligt voor de hand: dumpen dat wijf!quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:14 schreef Oksel het volgende:
Alleen mijn arme vriendinnetje niet..
Die moest op Academic 7'ens halen. Voor luisteren een 6,5, voor lezen een 7,0, voor schrijven een 6,0 en voor speaking een 8,0. De arme schat. Luisteren vond ze nog zo goed gaan.. en schrijven had ze ook een goed gevoel over.
Nouja.
Ja, dat had ik allang bedacht. Probleem is dat ik zonder haar het visum niet krijg. Als ik eenmaal dat visum heb ben ik meteen weg, duh.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
De oplossing ligt voor de hand: dumpen dat wijf!
Vrouwen hebben ze in Australie ook wel
Mja, obesity is hier een hot item zal ik maar zeggen en over het algemeen vind ik de vrouwen hier toch verdacht veel lijken op de vrouwen in Engelandquote:Op zaterdag 12 april 2008 14:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
De oplossing ligt voor de hand: dumpen dat wijf!
Vrouwen hebben ze in Australie ook wel
Ai, zo'n stoomcursus doen? Hoe lang moet ze wachten voordat ze weer mag?quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:09 schreef Oksel het volgende:
Ze moet zevens halen! Dus nog een keer..¤180,-
hmm, de blanke vrouwen misschien. Gelukkig is er ook een groot deel van de bevolking aziatisch. En die zien er over het algemeen goed uit, hoor.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:19 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Mja, obesity is hier een hot item zal ik maar zeggen en over het algemeen vind ik de vrouwen hier toch verdacht veel lijken op de vrouwen in Engeland
Ik heb het idee dat het in de stad wel meevalt, maar als je in de suburbs komt loopt er idd verdacht veel trailertrash-achtig vrouwelijk schoons lelijks rond. Over de Aziaatjes heb je gelijkquote:Op zondag 13 april 2008 01:23 schreef kluut het volgende:
[..]
hmm, de blanke vrouwen misschien. Gelukkig is er ook een groot deel van de bevolking aziatisch. En die zien er over het algemeen goed uit, hoor.
Typisch voor vrouwen, lullen kunnen ze wel maar luisteren ho maarquote:Op zaterdag 12 april 2008 13:14 schreef Oksel het volgende:
Die moest op Academic 7'ens halen. Voor luisteren een 6,5, voor lezen een 7,0, voor schrijven een 6,0 en voor speaking een 8,0.
Nouja.
Dan inderdaad even goed oefenen op dat schrijven. Ik moet zeggen dat ik dat ook lastig vond hoor (je krijgt vaak echt klote onderwerpen om over te schrijven, een tabelletje met vijf waarden erin en zo). Maar ja dat komt allemaal wel goed hoor. De beoordeling is volgens mij zo subjectief als de tyfus (de dingen die ik hier hoor zijn schrikbarend (van een 5 gemiddeld naar een 8 gemiddeld is blijkbaar simpel mogelijk)...quote:Op maandag 14 april 2008 17:48 schreef Oksel het volgende:
K*T, volgende IELTS mogelijkheid voor mijn vriendin is pas over 2 maanden..![]()
Dat kost een hoop tijd..![]()
![]()
![]()
En toen zat de tandpasta op m'n scherm.quote:Op maandag 14 april 2008 05:57 schreef RickTheGreatest het volgende:
Een aziatische dame is of mooi of lelijk heb ik altijd gezegd en ik vind dat ik nog steeds gelijk heb na mijn ervaring hier! Een aziaat moet wel rond de 20 zijn, ze zijn net als druiven. Eerst mooi en strak maar voor je het weet is het een verrimpelde rozijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door SuperHarregarre op 21-04-2008 01:24:20 ]Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:40 schreef Oksel het volgende:
We lopen vertraging op..Door die stomme IELTS test. Na de IELTS uitslag duurt het nog 10 maanden voor we het visum hebben..
En mijn vriendin kan pas de IELTS half juli doen..
Misschien toch maar wat lesjes dan? Of riskeren dat ze het weer niet haalt en dat het nog langer duurt?quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:24 schreef Oksel het volgende:
We proberen het nog wel eens zonder cursus.. meer oefenen, betere concentratie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |