abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57793633
Met iets als lassen kom je er zeker wel en anders zijn er enorm veel banen voor "carpenters" en dergelijke, daarvoor hoef je alleen maar een veiligheid certificaat te halen.
  donderdag 3 april 2008 @ 00:18:47 #227
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_57795397
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:16 schreef Oksel het volgende:
Gaten in de markt wel.. surfen ook. Maar goedkope huizen? Dan moet je wel ver van een stad wonen.

Overigens heb je werkervaring nodig binnen een vakgebied. Met een cursus lassen kom je er helaas niet..
Hmm, ik heb de huizen midden in Sydney idd niet bekeken. Hier in de buurt (50 km ten westen van Sydney) zijn de huizen prima te betalen. Vrijstaand huis met 5 slaapkamers, garage waar 2 auto's in passen en zwembad in de tuin in een nette buurt met veel jonge gezinnen kost ongeveer 3 ton in euro's. (Huis vd baas staat te koop )
Ook in de wat kleinere kuststeden (bv Port Macquarie of Newcastle) zijn de huizen prima te betalen als ik de advertenties in de makelaarskantoors mag geloven.
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:15 schreef RickTheGreatest het volgende:
Met iets als lassen kom je er zeker wel en anders zijn er enorm veel banen voor "carpenters" en dergelijke, daarvoor hoef je alleen maar een veiligheid certificaat te halen.
Oh mooi, die heb ik al (of telt VCA basisveiligheid niet?)

Nah, het was niet echt serieus bedoeld, als engineer kom je ook wel binnen.
If you can't beat them, join them.
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:55:59 #228
58560 Oksel
Gezellig.
pi_57846817
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:15 schreef RickTheGreatest het volgende:
Le-zen. Je moet werkervaring hebben, anders kom je er dus niet.
  zaterdag 5 april 2008 @ 12:05:37 #229
58560 Oksel
Gezellig.
pi_57846943
Overigens ga ik morgen naar de notaris, die gaat een 30-40 tal copien maken voor me, en ze certificeren als zijnde "echt". Vervolgens naar de vertaler, die beedigd is door de Nederlandse rechtbank, om alles te vertalen waar nodig. Kosten? In totaal weer ¤200,-. Vorig weekend ook weer ¤1000,- naar onze agent overgemaakt.
pi_57847986
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:05 schreef Oksel het volgende:
Overigens ga ik morgen naar de notaris, die gaat een 30-40 tal copien maken voor me, en ze certificeren als zijnde "echt". Vervolgens naar de vertaler, die beedigd is door de Nederlandse rechtbank, om alles te vertalen waar nodig. Kosten? In totaal weer ¤200,-. Vorig weekend ook weer ¤1000,- naar onze agent overgemaakt.
Kun je die kopieen niet goedkoper op het gemeentehuis laten maken? Dat accepteren ze ook als certified copies. Of is die E200 voor zowel kopieen als de vertalingen?

Doen jullie trouwens de online aanvraag? Geen idee hoe dat werkt maar ik las er over op Xpdite.net en het lijkt er op dat het iets sneller gaat(?).
pi_57848029
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:18 schreef 44pje het volgende:
Hmm, ik heb de huizen midden in Sydney idd niet bekeken. Hier in de buurt (50 km ten westen van Sydney) zijn de huizen prima te betalen. Vrijstaand huis met 5 slaapkamers, garage waar 2 auto's in passen en zwembad in de tuin in een nette buurt met veel jonge gezinnen kost ongeveer 3 ton in euro's. (Huis vd baas staat te koop )
Ook in de wat kleinere kuststeden (bv Port Macquarie of Newcastle) zijn de huizen prima te betalen als ik de advertenties in de makelaarskantoors mag geloven.
Dat is alleen niet heel erg praktisch als je in de stad werkt... Hoe dichter bij de stad hoe duurder het wordt.
  zondag 6 april 2008 @ 01:34:57 #232
58560 Oksel
Gezellig.
pi_57862257
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:09 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Kun je die kopieen niet goedkoper op het gemeentehuis laten maken? Dat accepteren ze ook als certified copies. Of is die E200 voor zowel kopieen als de vertalingen?

Doen jullie trouwens de online aanvraag? Geen idee hoe dat werkt maar ik las er over op Xpdite.net en het lijkt er op dat het iets sneller gaat(?).
Mwoah, notaris is rond de 50, vertalen rond de 100. Ik ronde het af.

Ik weet niet hoe de agent onze aanvraag doet, hij woont ongeveer naast het kantoor waar het ingediend wordt!

Verder woensdag een gesprek met een topmanager van een grote ICT dienstverlener, uit Melbourne, een Nederlander. Hij werkt voor het bedrijf waar ik af ga studeren. Hij gaat me verder helpen. Waarschijnlijk ga ik al werken bij het bedrijf voor mijn afstuderen, in de vorm van wat kleine projecten. Vervolgens afstuderen, dan naar Melbourne, en echt werken.

Oftewel; goed bezig!

Ondertussen ook nog in afwachting van onze IELTS uitslag.
  zondag 6 april 2008 @ 01:36:05 #233
58560 Oksel
Gezellig.
pi_57862273
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:12 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Dat is alleen niet heel erg praktisch als je in de stad werkt... Hoe dichter bij de stad hoe duurder het wordt.
Bekijk trouwens eens huizen in Tarneit.. gloednieuw, betaalbaar. Alleen wel weer met de trein.
pi_57862693
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 11:55 schreef Oksel het volgende:

[..]

Le-zen. Je moet werkervaring hebben, anders kom je er dus niet.
Ik zit in Australië, iedereen hier in het hostel "maakt het". Ik hoef niet te le-zen wat jij typt, ik maak het zelf mee.
Werkervaring zal ze aan de kont roesten, natuurlijk niet bij elke baan, maar je kan met gemak iets krijgen om tenminste je huur te betalen en wat simpele boodschappen.
  zondag 6 april 2008 @ 07:50:39 #235
58560 Oksel
Gezellig.
pi_57863751
quote:
Op zondag 6 april 2008 02:12 schreef RickTheGreatest het volgende:

[..]

Ik zit in Australië, iedereen hier in het hostel "maakt het". Ik hoef niet te le-zen wat jij typt, ik maak het zelf mee.
Werkervaring zal ze aan de kont roesten, natuurlijk niet bij elke baan, maar je kan met gemak iets krijgen om tenminste je huur te betalen en wat simpele boodschappen.
Ja, dat is wel even iets anders dan vanuit Nederland een permanent residence visum aanvragen.. Want dan kom je er echt niet met een cursus lassen, zoals ik al eerder zei.

Overigens zul je op je WHV maximaal 3 maanden bij dezelfde werkgever mogen klussen, en kun je hoogstens een sponsorship visum aangeboden krijgen. Met als resultaat dat je 2 jaar aan dezelfde werkgever vast zit. Jouw stelling slaat dus echt als een lul op een drumstel.. ik een permanent residence visum (Skilled) vanuit Nederland, en jij hebt het over 3 maandjes lassen op een WHD visum en gaat mij vervolgens vertellen dat je er met een cursus lassen wel komt..!
pi_57864166
"Het maken" en "er komen" is voor iedereen anders. Oogkleppen even weg graag.
pi_57868264
Oksel, is er trouwens nog de mogelijkheid dat je aanvraag niet geaccepteerd wordt? Ik bedoel, hoeveel kans heb je dat het okee is, voor je visum? (-ervanuitgaande dat jullie taaltest in orde is hè!)

Zijn ze erg arbitrair in het toekennen ervan, of loopt het wel los als je gewoon aan alle regeltjes voldoet?
 FR
  zondag 6 april 2008 @ 14:13:58 #238
58560 Oksel
Gezellig.
pi_57868385
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:07 schreef Bora-Bora het volgende:
Oksel, is er trouwens nog de mogelijkheid dat je aanvraag niet geaccepteerd wordt? Ik bedoel, hoeveel kans heb je dat het okee is, voor je visum? (-ervanuitgaande dat jullie taaltest in orde is hè!)

Zijn ze erg arbitrair in het toekennen ervan, of loopt het wel los als je gewoon aan alle regeltjes voldoet?
De kans is groot. Als je overal aan voldoet, en voldoende punten hebt, krijg je een visum.

Enige nadeel is dat mijn vriendin basisschool lerares is, officieel. En we dus op die skills daarheen gaan. Moet ze wel 3 jaar werkervaring hebben, binnen het basisonderwijs. Ze werkt echter op een school voor moeilijk opvoedbare kinderen van > 12 jaar oud, die basisschoolniveau hebben. Dat kan een valkuil zijn.
pi_57870440
Hmm, 't blijft dus spannend tot het einde toe!

Het is te hopen dat die vermeende valkuil juist als pluspunt wordt gezien.
Heeft ze wel die 3 jaar ervaring op zich?
 FR
  zondag 6 april 2008 @ 16:45:14 #240
58560 Oksel
Gezellig.
pi_57871636
Per 1 november 3 jaar in dienst bij die school.

Als je niet zegt dat het een speciale school is weten ze het ook niet. En het wordt niet als pluspunt gezien, ze kennen het niet namelijk.
pi_57877374
Okee. Duimen dus!
 FR
  maandag 7 april 2008 @ 01:34:34 #242
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_57881933
quote:
Op zondag 6 april 2008 07:50 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, dat is wel even iets anders dan vanuit Nederland een permanent residence visum aanvragen.. Want dan kom je er echt niet met een cursus lassen, zoals ik al eerder zei.

Overigens zul je op je WHV maximaal 3 maanden bij dezelfde werkgever mogen klussen, en kun je hoogstens een sponsorship visum aangeboden krijgen. Met als resultaat dat je 2 jaar aan dezelfde werkgever vast zit. Jouw stelling slaat dus echt als een lul op een drumstel.. ik een permanent residence visum (Skilled) vanuit Nederland, en jij hebt het over 3 maandjes lassen op een WHD visum en gaat mij vervolgens vertellen dat je er met een cursus lassen wel komt..!
6 maanden

Maar goed, perm visa is idd wel anders. Je lift dus mee op de aanvraag van je vriendin? Dat gaat bij mij waarschijnlijk ook gebeuren (mochten we besluiten naar Australie te gaan).

Ik ben benieuwd naar de IELTS, je hebt academic gedaan neem ik aan? Hoe was dat? Moeilijk? Hoe is jouw Engelse taalkennis?
  maandag 7 april 2008 @ 01:37:53 #243
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_57881951
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:12 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in, maar je bent met de trein in een uur op Town Hall. Met de auto nog wat vlugger (tenzij files, bla bla je begrijpt het wel).

Daarbij is een huis (ook in de stad) natuurlijk een investering, zelfs met de huizenmarkt nu wordt je huis echt niet minder waard.
  maandag 7 april 2008 @ 14:00:24 #244
58560 Oksel
Gezellig.
pi_57888600
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:34 schreef 44pje het volgende:

[..]

6 maanden

Maar goed, perm visa is idd wel anders. Je lift dus mee op de aanvraag van je vriendin? Dat gaat bij mij waarschijnlijk ook gebeuren (mochten we besluiten naar Australie te gaan).

Ik ben benieuwd naar de IELTS, je hebt academic gedaan neem ik aan? Hoe was dat? Moeilijk? Hoe is jouw Engelse taalkennis?
Work limitation: 3 months. Uit mijn eigen paspoort.

Ik heb General gedaan, mijn kennis is goed. Vooral lezen en luisteren. Schrijven ging ook wel aardig. Spreken vond ik gek genoeg het moeilijkst, had ik niet verwacht. Het is niet mak, vooral door de lengte, druk en hoeveelheid. Deze week uitslag, de Champagne ligt al klaar.
  maandag 7 april 2008 @ 19:47:50 #245
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_57895398
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:00 schreef Oksel het volgende:

[..]

Work limitation: 3 months. Uit mijn eigen paspoort.

6 maanden. Gewijzigd.
  maandag 7 april 2008 @ 19:55:12 #246
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_57895564
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:37 schreef 44pje het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in, maar je bent met de trein in een uur op Town Hall. Met de auto nog wat vlugger (tenzij files, bla bla je begrijpt het wel).
Vanuit Port Macquarie of Newcastle? Laat mij een keer meerijden, lijkt me wel spannend...
  maandag 7 april 2008 @ 22:26:33 #247
58560 Oksel
Gezellig.
pi_57899022
Vanochtend een stapel documenten bij de notaris afgeleverd..
  dinsdag 8 april 2008 @ 08:35:30 #248
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_57903792
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:55 schreef SlamD het volgende:

[..]

Vanuit Port Macquarie of Newcastle? Laat mij een keer meerijden, lijkt me wel spannend...

Nee, niet vanuit Port Macquarie of Newcastle nee.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 april 2008 @ 08:59:38 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57904062
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 02:34 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Godheremejezusnogantoe, ik ook!! En ook bij mij geen hond die er ooit naar vroeg. Ik heb ze zelfs laten certificeren. Zonde geld

TS, heel veel succes!
Wij waren ook zo enthousiast hoor. En we wisten ook wat we konden! En nu hebben we een pracht van een huis, een leuke, goedbetaalde baan (ik) en een man die aan het studeren is op de universiteit (jeugddroom)

Gewoon ervoor gaan!!!!!

edit: Ow, en wij waren OUD toen we gingen
Verder had ik ervoor gezorgd dat ik al een baan had voor ik ging emigreren (Ruim van tevoren drie weken vakantie gehad om een job te scoren, op de eerste dag van de vakantie had ik een baan) en ik had ook een huis geregeld. Dus wij gingen niet echt op de bonnefooi.

Overigens zijn wij naar Ierland verhuisd, niet naar Australie.
Hebben ze in Ierland nog 40 jarige R&D managers nodig?
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:16:35 #250
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57904330
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 08:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hebben ze in Ierland nog 40 jarige R&D managers nodig?
Heb je plannen Swets?
Er zijn een hele bende mogelijkheden in Ierland. Zeker in de IT, en zeker voor research en development.
Als je serieus bent wil ik je best van een hoop informatie en tips voorzien.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')