Laat maar komen, even de bezem er door heenquote:Op vrijdag 30 november 2007 07:59 schreef Caesu het volgende:
[..]
KNMI
[ afbeelding ]
zondagmiddag
[ afbeelding ]
maandagochtend
behoorlijk wat kans op storm komende weekend tot maandagochtend.
http://www.volkskrant.nl/(...)onstuimig_herfstweerquote:DE BILT - Het KNMI verwacht het komende weekend "onstuimig herfstweer". Dat heeft een zegsman vrijdag gemeld. "Over de oceaan en de zee komt er de komende dagen veel op ons af", aldus het meteorologisch instituut.
De woordvoerder houdt "harde tot zeer harde windstoten" voor mogelijk. In Engeland is al een waarschuwing voor "zeer extreem weer" afgegeven. Het KNMI verwacht het onstuimige weer vooral in de kustgebieden. Op zondag is er meer risico op harde windstoten dan zaterdag. Ook voorspelt de meteorologische dienst voor beide weekenddagen een flinke kans op neerslag.
"Dit is geen weer dat zich elke herfst aandient", vat de zegsman samen. "De depressies die onze kant op komen, voorspellen weinig goeds."
een stormpje is hartstikke normaal in nov/begin decemberquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)onstuimig_herfstweer
quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:37 schreef Fredo55 het volgende:
Geen weeralarm?![]()
En weet iemand nog hoe ik weeralarm meldingen op me mobiel kan doen?
nou zeg, wat een stemmingsmakerijquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)onstuimig_herfstweer
Een beetjequote:Op vrijdag 30 november 2007 21:18 schreef jogy het volgende:
Ok, als deze windvlagen extreem blijken te zijn in kracht dan kan je wel stellen dat die man in ieder geval iets in handen heeft. Ookal zat ie er dan een beetje naast, dan nog.
Als het gewoon winderig weer wordt heb je gelijk, ik heb het ook over als blijkt dat de komende dagen ècht stormachtig worden, als in 'wtf mijn in beton gegoten schutting vliegt het huis van de overburen in!quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een beetje?
Een fucking week en er komt 'onstuimig weer' Niet direkt te betitelen als de armageddon superstorm die deze meneer voorspelde.
Heeft hij zelf een specifieke datum gegeven?quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een beetje?
Een fucking week en er komt 'onstuimig weer' Niet direkt te betitelen als de armageddon superstorm die deze meneer voorspelde.
Hij gaf de periode de 24ste tot de 28ste inderdaad, niet een bepaalde dag.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Heeft hij zelf een specifieke datum gegeven?
Ik dacht dat hij alleen een periode had aangegeven.
Nogmaals, zo kan ik het ook. In de herfst 5 periodes van een week lang roepen dat er een storm plaats vind. Statistisch gezien is de kans best groot dat je een keer gelijk krijgt.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Heeft hij zelf een specifieke datum gegeven?
Ik dacht dat hij alleen een periode had aangegeven.
De eerste voorspelling was al uitgekomen, een redelijke storm begin november, op zee dan want in het binnenland merkte je er inderdaad weinig van. Als deze 3 dagen na zijn uiterste datum toch voorkomt mag je wel stellen dat hij niet aan ongefundeerd gegok doet. Zijn waarschuwingen gingen om die twee stormen en ik zie em er echt niet 5 doen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, zo kan ik het ook. In de herfst 5 periodes van een week lang roepen dat er een storm plaats vind. Statistisch gezien is de kans best groot dat je een keer gelijk krijgt.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:48 schreef jogy het volgende:
[..]
De eerste voorspelling was al uitgekomen, een redelijke storm begin november, op zee dan want in het binnenland merkte je er inderdaad weinig van. Als deze 3 dagen na zijn uiterste datum toch voorkomt mag je wel stellen dat hij niet aan ongefundeerd gegok doet. Zijn waarschuwingen gingen om die twee stormen en ik zie em er echt niet 5 doen.
Schei nou toch uit man. De man voorspelde min of meer het einde der tijden voor Nederland.... Een keer een briesje en een keer windstil(!).quote:Op maandag 26 november 2007 08:10 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij noemde meerdere periodes: tussen 26 en 31 oktober, tussen 8 en 13 november en tussen 24 en 28 november. Nu zijn er nog twee periodes bijgekomen: 5/6 december en nog een "moeder der stormen" tijdens Kerst. Dan bestrijk je al 30% van de herfst.
Eind oktober was er geen harde wind, tussen 8 en 13 bleek de storm al veel minder sterk dan voorspeld, en het amg duidelijk zijn dat het briesje van dit weekend in geen verhouding staat tot de voorspelde superstorm. Ik noem dat 1 keer een beetje in de buurt, maar meer ook niet.
Al ging hij uit van de bronsttijd van de roodgevlekte beriberi....quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:53 schreef senesta het volgende:
Hij gaat toch uit van de activiteiten van de zon bij zijn voorspellingen?
Ik vraag naar zijn methode niet persé naar wat jij ervan vindquote:Op vrijdag 30 november 2007 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Al ging hij uit van de bronsttijd van de roodgevlekte beriberi....
Nou sorry hoor, ik was in de veronderstelling dat je zijn voorspelling nog aan het rechtpraten was, gezien de voorgaande reacties.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:56 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vraag naar zijn methode niet persé naar wat jij ervan vind
Zijn voorspellingen waren redelijk, de media en een Helga (die nog steeds haar schoen moet opeten) maakten er een heel spektakel van.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Schei nou toch uit man. De man voorspelde min of meer het einde der tijden voor Nederland.... Een keer een briesje en een keer windstil(!).
Jij begonquote:Op vrijdag 30 november 2007 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, ik was in de veronderstelling dat je zijn voorspelling nog aan het rechtpraten was, gezien de voorgaande reacties.
touchie touchie?
Bron: ADquote:Corbyn kent bij zijn berekeningen grote voorspellende waarde toe aan de niet aflatende stroom geladen deeltjes die de zon de ruimte in stuurt: de zonnewind. Deze geladen deeltjes komen ook richting de aarde. Wetenschappers gaan ervan uit dat het magnetisch veld van de aarde het grootste deel van deze deeltjes om de aarde heen laat buigen. Corbyn stelt echter dat juist deze deeltjes voor een belangrijk deel het weer op aarde medebepalen; een stelling die door veel wetenschappers en meteorologen met kracht wordt weersproken.
Hoogleraar Vincent Icke laat geen spaan heel van de wijze waarop Corbyn het weer voorspelt. ,,Wat Corbyn zegt, is echt kletskoek. Er is al heel erg lang heel intens door diverse wetenschappers gezocht naar de mogelijke samenhang tussen zonneactiviteit en het weer op aarde of de klimaatsverandering. Er is geen enkele relatie gevonden en er is dan ook geen enkel bewijs voor.’’
RTL-weervrouw Helga van Leur noemt een voorspelling van drie weken vooruit ‘nonsens’. Cees Molenaars, hoofd communicatie bij het KNMI, vindt het ‘zeer onrealistisch’ om op basis van zonneactiviteit een storm te voorspellen.
De enige weerman die de voorspellingen van Corbyn niet direct naar de prullenbak verwijst, is SBS- weerman Piet Paulusma. ,,De weerkaarten tonen het steeds duidelijker: komend weekend krijgen we een west-noordwesterstorm. Dat had Corbyn eind oktober voorspeld en dat heeft hij dus goed gedaan.’’
Kan je me uitleggen hoe ze redelijk waren? Doorbrekende dijken, groot gevaar... he le maal niksquote:Op vrijdag 30 november 2007 23:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn voorspellingen waren redelijk, de media en een Helga (die nog steeds haar schoen moet opeten) maakten er een heel spektakel vvan.
Hij heeft niets geroepen over doorbrekende dijken, dat was de anti-Corbyn propaganda.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan je me uitleggen hoe ze redelijk waren? Doorbrekende dijken, groot gevaar... he le maal niks
Sneeuwstormquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:28 schreef MaLo het volgende:
Ik wil weer de sneeuwstorm van 2 jaar terug die half Nederland platlegde.
Of de storm van begin dit jaar. (Maar het liefst weer zoiets als de sneeuwstorm)
Ok, nog één keer in jip en janneke taalquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Schei nou toch uit man. De man voorspelde min of meer het einde der tijden voor Nederland.... Een keer een briesje en een keer windstil(!).
Willen geloven heeft ier weinig mee te maken in mijn geval. Als het echt een 'wtfhaxorpwn' storm wordt moet ik mijn watertrappelles in praktijk brengen. Soms geloof je iemand of in dit geval denk ik wel dat hij een punt heeft dat de zon voor een grote mate invloed heeft op het weer en als uitgevogeld kan worden hoe die relatie in elkaar steekt dan is dat een aanwinst voor de wereldbevolking.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
Waarom wil men deze vent zo graag geloven dat ze blind worden voor... alles?
Waar is men blind voor dan?quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
Waarom wil men deze vent zo graag geloven dat ze blind worden voor... alles?
Voor hoe betekenisloos Corbyns voorspellingen inmiddels al zijn bewezen. En denken dat een storm die bijna een week na zijn voorspelde tijdsbestek komt ook nog maar iets met zijn 'voorspelling' heeft te maken.quote:
Heavy shit, zou het dan toch..quote:
Fantastisch. Hij had het over 'zeer zware storm' tussen 8 en 13 November en een 'superstorm', met kans op orkanen(!) tussen 24 en 28 November en dikke pakken sneeuw begin december.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij heeft niets geroepen over doorbrekende dijken, dat was de anti-Corbyn propaganda.
Je blijft het bij die 2 houden Jogy.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Ok, nog één keer in jip en janneke taal.
Hij deed 2 voorspellingen. 1 storm begin november die niet extreem zou zijn maar wel redelijk hefig, daar heeft hij gelijk in gekregen, gezien het weeralarm aan de kust en de sluiting van de stormvloedkering. In het binnenland was het een briesje maar op zee, waar het water is, niet.
De tweede zou komen tussen de 24ste en de 28ste, 4 dagen speling dus. Als (3de betekenis) het morgen of overmorgen een heftige storm blijkt te worden die een superstorm genoemd mag worden qua kracht, op zee dan hè en niet bij je voordeur dus, dan is dat teveel toeval om die man als oplichter af te doen. Dan zat ie er 3 dagen naast met zijn periode en is dat genoeg aanleiding om eens dieper in te gaan op zijn ontdekking aangezien je dan maanden van te voren extremiteiten in het weer kan voorspellen en dat is van onschatbare waarde voor de bevolking.
Mocht het morgen gewoon een strompje worden die we jaarlijks wel eens langs zien komen waardoor er een paar boompjes omvallen en dakpannen hier en daar zoek raken dan wordt de positie van die beste man zeker een stuk zwakker en is het een sensatiezoeker of is zijn techniek nog niet goed genoeg om te gebruiken en heb je gelijk dat hij dus te fel de pers heeft gezocht, misschien zelfs om geld binnen te harken nu het nog kan.
Hier komen we de komende dagen wel achter lijkt me.
quote:Op maandag 26 november 2007 08:10 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij noemde meerdere periodes: tussen 26 en 31 oktober, tussen 8 en 13 november en tussen 24 en 28 november. Nu zijn er nog twee periodes bijgekomen: 5/6 december en nog een "moeder der stormen" tijdens Kerst. Dan bestrijk je al 30% van de herfst.
Eind oktober was er geen harde wind, tussen 8 en 13 bleek de storm al veel minder sterk dan voorspeld, en het amg duidelijk zijn dat het briesje van dit weekend in geen verhouding staat tot de voorspelde superstorm. Ik noem dat 1 keer een beetje in de buurt, maar meer ook niet.
KNMI heeft het niet over een weeralarm, ga er van uit dat deze dus niet komt.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:12 schreef JohnFoK het volgende:
mogelijk kans op een weeralarm? of is er geen kans op schade voor het binnenland?
Ik voorspel dat ik denk dat ik verwacht dat de mogelijkheid bestaat dat iemand op den duur ooit eens een keer een weeralarm geeft.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:12 schreef JohnFoK het volgende:
mogelijk kans op een weeralarm? of is er geen kans op schade voor het binnenland?
Kerel, ik vind die Corbyn juist zo'n zwatskop omdat hij weken van tevoren een precieze datum denkt te kunnen prikken voor een storm zoals we die nog nooit gezien zouden hebbenquote:Op zondag 25 november 2007 20:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is inderdaad herfst en deze duurt 3 maanden. Hij heeft uitgerekend dit weekend voorspeld dat we op onze tellen moesten passen. Uiteindelijk bleek het zeer mee te vallen, maar het was vandaag onstuimiger dan de rest van de week. Hoe voorspelt deze gast dat? De vorige storm van een paar weken terug wist hij ruimer van te voren te voorspellen dan de rest. Dát vind ik interessant.
En het is natuurlijk geen weersvoorpelling, maar een weersverwachting. Dat er ergens 80% kans op bestaat wel niet zeggen dat het 100% is, die 20% kan ook uitkomen. Dus enige relativering is wel op z'n plaats. Ik zal Corbyn ook niet blindelings geloven, ik kende die man tot nu toe niet eens, maar ik ben minder sceptisch dan de rest die denkt dat het weer voor de volle 100% te voorspellen is.
Windkracht 6 en hoger is toch storm?quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:38 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wetteronline.de geeft windkracht 8 voor vlissingen aan voor zondagmiddag, das dan geen echte storm dus maar wel harde woei
Nee , windkracht 9 pas:quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Windkracht 6 en hoger is toch storm?
Maar windkracht 8 in Vlissingen is bij mijn weten niks om verbaasd over te doen...
Die van 26 tot 31 oktober ben ik nooit tegengekomen moet ik zeggen, ook met een google zoekactie komt niks naar voren dus ik zou wel willen weten waar montov die gegevens vandaan heeft. (ook omdat mijn searsch skills niet bepaald waterdicht zijnquote:Op zaterdag 1 december 2007 08:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je blijft het bij die 2 houden Jogy.
Feit is dat de man keer op keer zware stormen voorspelt en de hele boel opschuift als de storm uitblijft.
[..]
quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Die van 26 tot 31 oktober ben ik nooit tegengekomen moet ik zeggen, ook met een google zoekactie komt niks naar voren dus ik zou wel willen weten waar montov die gegevens vandaan heeft. (ook omdat mijn searsch skills niet bepaald waterdicht zijn). De kans dat er een storm ala windkracht 10 komt vandaag is klein te noemen en hij zit er dan alweer 4 dagen naast dus zijn geloofwaardigheid ebt steeds een stukje weg. Vooralsnog was de vorige windhoos erger (aan de kust, hier waaide het vannacht redelijk maar niet schokkend) dan deze. Maar mocht het verenigd koninkrijk een beuk krijgen dan blijf ik die man toch het voordeel van de twijfel geven. Ook om het feit dat het logisch klinkt en volgens mij ook is dat de zon grote invloed heeft op het weer hier op aarde. Mocht de zon wat kouder zijn dan waren we allemaal eskimo's geweest en wat warmer was het Afrika in Nederland geweest. Dus zonnevlekken en vlammen die aarde bereiken hebben ook effect op het weer, hoge en lage drukgebieden en weet ik het allemaal. Zo onvoorstelbaar is het allemaal niet.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Die van 26 tot 31 oktober ben ik nooit tegengekomen moet ik zeggen, ook met een google zoekactie komt niks naar voren dus ik zou wel willen weten waar montov die gegevens vandaan heeft. (ook omdat mijn searsch skills niet bepaald waterdicht zijn).
http://www.lowefo.com/pdf/Storm%2026-31.10.07%20overview.pdfquote:Weather Action predicted that a storm would hit Western Europe and Scandinavia 26-31.10.2007 with 80% probability. Continental Europe and Scandinavia experienced only some wind and rain, so the announced 20% uncertainty factor came true. The major solar magnetic effects we predicted for that time did, however, cause stormy conditions in various parts of the world.
Tja er is altijd wel ergens een storm te vindenquote:cause stormy conditions in various parts of the world
Ik snap het niet zo goed.quote:
quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:06 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]Like D'Oh!
Een kind van 6 weet nog wel dat de zon de temperatuur van de aarde grotendeels bepaald. Het gaat er ook niet zozeer om óf de zon invloed heeft op het weer, maar of je daadwerkelijk een systeem hebt ontwikkeld waarmee je wetenschappelijke voorspellingen kan doen.
Eens, en ergens heb ik ook best bewondering voor het feit dat hij zijn nek behoorlijk uitgestoken heeft met zijn voorspellingenquote:Op zondag 2 december 2007 07:45 schreef jogy het volgende:
[..]Like D'Oh!
Het enige verschil is(ok, was) dat ik die man het voordeel ipv het nadeel van de twijfel gaf. Ok, het bleek niet zo acuraat te zijn als hij wilde doen laten geloven dus moet hij minstens nog even terug naar de tekentafel en niet zo hard wschreeuwen met zijn voorspellingen/verwachtingen. En ja, het isa ook goed mogelijk dat ie gewoon niets in handen heeft met zijn methode. Jammer maar helaas.
Een dorpsidioot op een zeepkist die het einde der tijden voorspelt kan zich ook verheugen in jouw warme belangstelling begrijp ik?quote:Op zondag 2 december 2007 12:22 schreef senesta het volgende:
[..]
Eens, en ergens heb ik ook best bewondering voor het feit dat hij zijn nek behoorlijk uitgestoken heeft met zijn voorspellingen
Gesproken als een echte TRU-userquote:Op zondag 2 december 2007 12:22 schreef senesta het volgende:
[..]
Eens, en ergens heb ik ook best bewondering voor het feit dat hij zijn nek behoorlijk uitgestoken heeft met zijn voorspellingen
quote:Op zondag 2 december 2007 21:10 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
A Cornish surfer defied warnings to ride what are thought to be the biggest waves recorded off the west coast of Ireland.
Duncan Scott, 29, from Newquay, was surfing at Mullagmore Head in Donegal Bay as waves estimated at 55ft (16.7m) high lashed the coast.
Weather forecasters had warned of hazardous conditions for ships, fishing vessels and coastal walkers.
He said that he was safe because friends were on hand with a water bike. (BBC)
---
Toch leuk zon golfslag voor de kust van ierland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |