Laat maar komen, even de bezem er door heenquote:Op vrijdag 30 november 2007 07:59 schreef Caesu het volgende:
[..]
KNMI
[ afbeelding ]
zondagmiddag
[ afbeelding ]
maandagochtend
behoorlijk wat kans op storm komende weekend tot maandagochtend.
http://www.volkskrant.nl/(...)onstuimig_herfstweerquote:DE BILT - Het KNMI verwacht het komende weekend "onstuimig herfstweer". Dat heeft een zegsman vrijdag gemeld. "Over de oceaan en de zee komt er de komende dagen veel op ons af", aldus het meteorologisch instituut.
De woordvoerder houdt "harde tot zeer harde windstoten" voor mogelijk. In Engeland is al een waarschuwing voor "zeer extreem weer" afgegeven. Het KNMI verwacht het onstuimige weer vooral in de kustgebieden. Op zondag is er meer risico op harde windstoten dan zaterdag. Ook voorspelt de meteorologische dienst voor beide weekenddagen een flinke kans op neerslag.
"Dit is geen weer dat zich elke herfst aandient", vat de zegsman samen. "De depressies die onze kant op komen, voorspellen weinig goeds."
een stormpje is hartstikke normaal in nov/begin decemberquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)onstuimig_herfstweer
quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:37 schreef Fredo55 het volgende:
Geen weeralarm?![]()
En weet iemand nog hoe ik weeralarm meldingen op me mobiel kan doen?
nou zeg, wat een stemmingsmakerijquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)onstuimig_herfstweer
Een beetjequote:Op vrijdag 30 november 2007 21:18 schreef jogy het volgende:
Ok, als deze windvlagen extreem blijken te zijn in kracht dan kan je wel stellen dat die man in ieder geval iets in handen heeft. Ookal zat ie er dan een beetje naast, dan nog.
Als het gewoon winderig weer wordt heb je gelijk, ik heb het ook over als blijkt dat de komende dagen ècht stormachtig worden, als in 'wtf mijn in beton gegoten schutting vliegt het huis van de overburen in!quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een beetje?
Een fucking week en er komt 'onstuimig weer' Niet direkt te betitelen als de armageddon superstorm die deze meneer voorspelde.
Heeft hij zelf een specifieke datum gegeven?quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een beetje?
Een fucking week en er komt 'onstuimig weer' Niet direkt te betitelen als de armageddon superstorm die deze meneer voorspelde.
Hij gaf de periode de 24ste tot de 28ste inderdaad, niet een bepaalde dag.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Heeft hij zelf een specifieke datum gegeven?
Ik dacht dat hij alleen een periode had aangegeven.
Nogmaals, zo kan ik het ook. In de herfst 5 periodes van een week lang roepen dat er een storm plaats vind. Statistisch gezien is de kans best groot dat je een keer gelijk krijgt.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Heeft hij zelf een specifieke datum gegeven?
Ik dacht dat hij alleen een periode had aangegeven.
De eerste voorspelling was al uitgekomen, een redelijke storm begin november, op zee dan want in het binnenland merkte je er inderdaad weinig van. Als deze 3 dagen na zijn uiterste datum toch voorkomt mag je wel stellen dat hij niet aan ongefundeerd gegok doet. Zijn waarschuwingen gingen om die twee stormen en ik zie em er echt niet 5 doen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, zo kan ik het ook. In de herfst 5 periodes van een week lang roepen dat er een storm plaats vind. Statistisch gezien is de kans best groot dat je een keer gelijk krijgt.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:48 schreef jogy het volgende:
[..]
De eerste voorspelling was al uitgekomen, een redelijke storm begin november, op zee dan want in het binnenland merkte je er inderdaad weinig van. Als deze 3 dagen na zijn uiterste datum toch voorkomt mag je wel stellen dat hij niet aan ongefundeerd gegok doet. Zijn waarschuwingen gingen om die twee stormen en ik zie em er echt niet 5 doen.
Schei nou toch uit man. De man voorspelde min of meer het einde der tijden voor Nederland.... Een keer een briesje en een keer windstil(!).quote:Op maandag 26 november 2007 08:10 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij noemde meerdere periodes: tussen 26 en 31 oktober, tussen 8 en 13 november en tussen 24 en 28 november. Nu zijn er nog twee periodes bijgekomen: 5/6 december en nog een "moeder der stormen" tijdens Kerst. Dan bestrijk je al 30% van de herfst.
Eind oktober was er geen harde wind, tussen 8 en 13 bleek de storm al veel minder sterk dan voorspeld, en het amg duidelijk zijn dat het briesje van dit weekend in geen verhouding staat tot de voorspelde superstorm. Ik noem dat 1 keer een beetje in de buurt, maar meer ook niet.
Al ging hij uit van de bronsttijd van de roodgevlekte beriberi....quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:53 schreef senesta het volgende:
Hij gaat toch uit van de activiteiten van de zon bij zijn voorspellingen?
Ik vraag naar zijn methode niet persé naar wat jij ervan vindquote:Op vrijdag 30 november 2007 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Al ging hij uit van de bronsttijd van de roodgevlekte beriberi....
Nou sorry hoor, ik was in de veronderstelling dat je zijn voorspelling nog aan het rechtpraten was, gezien de voorgaande reacties.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:56 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vraag naar zijn methode niet persé naar wat jij ervan vind
Zijn voorspellingen waren redelijk, de media en een Helga (die nog steeds haar schoen moet opeten) maakten er een heel spektakel van.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Schei nou toch uit man. De man voorspelde min of meer het einde der tijden voor Nederland.... Een keer een briesje en een keer windstil(!).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |