Weet je ook gelijk waar die xenofobe gedachtes van veel kaaskoppen over andere culturen vandaan komen..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:02 schreef DropjesLover het volgende:
nja, in amerika zijn ze er van overtuigd dat we allemaal drugsverslaaden zijn die elk kind met een kleine afwijking aborteren of euthenasie op plegen...
was een tijd geleden ook een docu over, wordt je niet vrolijk van hoe erg dingen verdraaid worden en hoe vast sommige buitenlands in hun eigen leefbeeld (euthenasie mag niet, onder geen enkele voorwaarde, god heeft al het leven geschapen, blabla) zitten
je hebt het dus echt verkeerdquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:02 schreef Viajero het volgende:
Het is echt een groot voordeel uit NL te komen, niemand heeft echt een hekel aan ons, en we worden gezien als vriendelijk, professioneel en ondernemend.
wij gaan niet prat op onze liefde voor een profeet, waar ze bereid zijn voor te sterven en plegen aanslagen uit zijn/haar naam. teven accepteren wij (over het algemeen) wel mensen die anders zijn/denken.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Weet je ook gelijk waar die xenofobe gedachtes van veel kaaskoppen over andere culturen vandaan komen..
is dat zo? op vakanties in vele buitenlanden merk ik juist wel dat positieve van burgers daar ten aanzien van nederlanders.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:05 schreef MASD het volgende:
[..]
je hebt het dus echt verkeerddat beeld is dus echt niet positief
Je beperkte visie...........wij hebben wel: verkrachters, kindermishandelaars, extreme fascisten etc etc....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:07 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
wij gaan niet prat op onze liefde voor een profeet, waar ze bereid zijn voor te sterven en plegen aanslagen uit zijn/haar naam. teven accepteren wij (over het algemeen) wel mensen die anders zijn/denken.
daar zit het verschil hem in
toegegeven, niet iedere gekleurde is een moslim en niet alle moslims zijn terroristen
vriendelijk, professioneel en ondernemend is niet positief?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:05 schreef MASD het volgende:
[..]
je hebt het dus echt verkeerddat beeld is dus echt niet positief
dat snap ik ook niet, vind het walgelijk eigenlijk....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:10 schreef BolleSmurf het volgende:
Ze snappen sowieso niet dat we ons volkslied verkrachten ( Jumpstyle ) Walgelijk
verkrachters, kindermishandelaars, extreme fascisten; die heb je overal... ook bij hindoes, moslims en bosjesmannenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:12 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Je beperkte visie...........wij hebben wel: verkrachters, kindermishandelaars, extreme fascisten etc etc....
de mensen die jij noemt zijn slechts een vergelijkbaar deel van een ander spectrum, maar maar één oorzaak: een andere cultuurerfenis. Niets meer, niets minder
Kaaskop!
ik bedoel dus dat (met uitzondering van mensen die wel (zakelijke) relaties hebben met Nederlanders) helemaal niet zo'n beeld hebbenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
vriendelijk, professioneel en ondernemend is niet positief?
dat zijn dus juist de mensen wiens mening je niet serieus moet nemenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:18 schreef MASD het volgende:
[..]
ik bedoel dus dat (met uitzondering van mensen die wel (zakelijke) relaties hebben met Nederlanders) helemaal niet zo'n beeld hebbenmeer dat euthanasie/alle vrouwen zijn hoeren (wallen) idee
je vergeet gierigquote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef SeLang het volgende:
Nederlanders zijn grof, betweterig en niet diplomatiek.
Yep... dat is wat ik ook ervaar.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef SeLang het volgende:
Welke docu?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:02 schreef DropjesLover het volgende:
was een tijd geleden ook een docu over, wordt je niet vrolijk van hoe erg dingen verdraaid worden en hoe vast sommige buitenlands in hun eigen leefbeeld (euthenasie mag niet, onder geen enkele voorwaarde, god heeft al het leven geschapen, blabla) zitten
Dan beschrijf je een diplomaat uit de VS. En niet uit Nederland.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef SeLang het volgende:
dit topic gaat over nederlanders. amerikanen zijn nog veel ergerquote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan beschrijf je een diplomaat uit de VS. En niet uit Nederland.
Ja bizar dat ze dat denken daar he. Ik had het ook toen ik daar woonde. OF ze denken dat Amsterdam de hoofdstad van Denemarken is, of dat Amsterdam een land op zich is. Nu woon ik in Denemarken, daar weten ze meestal wel dat Amsterdam niet de hoofdstad isquote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:37 schreef MrCyber het volgende:
Hier in het deel van de VS waar ik woon zijn de meeste mensen wel positief over Nederland. Tenminste.. als ze weten waar het ligt. Gebeurt regelmatig dat men hier denk dat Nederland & Denemarken hetzelfde zijn. Ik wordt nl nogal eens gevraagd of Danish een moeilijke taal is. De meesten weten wel dat we tulpen hebben en goede kaas en klompen dragen ja. Molens zijn hier ook erg bekend. Verder zijn de conservatieven hier het natuurlijk niet eens met het nederlandse soft-drugs & euthanasie beleid, maar ja.. dan aan de andere kant zijn er hier genoeg die dat graag hier in de VS ingevoerd zouden willen zien.
ja die 'g' idd...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:50 schreef Zwagger het volgende:
[..]
Ja bizar dat ze dat denken daar he. Ik had het ook toen ik daar woonde. OF ze denken dat Amsterdam de hoofdstad van Denemarken is, of dat Amsterdam een land op zich is. Nu woon ik in Denemarken, daar weten ze meestal wel dat Amsterdam niet de hoofdstad is
Betreffende het topic, ik moet altijd veel opmerkingen slikken van die Denen over onze poetische taaltje, en dan vooral die prachtige ' G' die we hebben. Maar ja, alsof Deens lekker klinkt..
Maar dat is ook wennen je ebtn als nederlander niet gewend fooi te geven omdat je er vanuit gaat dat alles in de prijs inbegrepen zit.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:15 schreef maartena het volgende:
Nederlanders passen zich niet aan aan de fooigewoonten van het vakantieland, en geven op Nederlandse wijze een fooi. De achterliggende reden is natuurlijk de algemene bekende zuinigheid van de Nederlanders, want op taal gebied doen veel Nederlanders hun best om in het Frans, Duits, Italiaans, Engels en Spaans te converseren wanneer ze hun eten bestellen, maar die aanpassing verdwijnt volledig en maakt weer plaats voor het echte Nederlanderschap wanneer de rekening op tafel komt.
Preciesquote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar dat is ook wennen je ebtn als nederlander niet gewend fooi te geven omdat je er vanuit gaat dat alles in de prijs inbegrepen zit.
Het zelfde met handelen in een winkel
ik doelde op de mediterane landen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:28 schreef maartena het volgende:
[..]
PreciesHandelen in een winkel is in de VS ook niet normaal trouwens, maar het geven van een fooi bij de kapper bijvoorbeeld weer wel. Maar dat is in Belgie en Duitsland ook, alleen in Nederland doen ze dat niet.
Er kwam laatst alweer een artikel voorbij hoe Nederlanders op cruiseschepen - waar het heel normaal is om bij diverse handelingen fooi te geven aan het cruiseschip personeel - op alle mogelijke manieren onder de fooitjes proberen uit te komen. Het is zelfs zo erg, dat rederijen momenteel overwegen om Nederlanders per definitie een hoger tarief te laten betalen voor de cruise, zodat het verschil naar het personeel kan.
Euh, nee dus... Jullie worden gezien als luidruchtig en vervelend... Belgen zijn veeeeeeel geliefderquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:02 schreef Viajero het volgende:
Het is echt een groot voordeel uit NL te komen, niemand heeft echt een hekel aan ons, en we worden gezien als vriendelijk, professioneel en ondernemend.
net of ze dat verschil kunnen zienquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:01 schreef Keios het volgende:
[..]
Euh, nee dus... Jullie worden gezien als luidruchtig en vervelend... Belgen zijn veeeeeeel geliefder![]()
een beetje buitenlander hoort dat niet hetzelfde als dat ik geen verschil hoor in het frans van een wallonier en het frans van een fransman.quote:
nee wat staat er in danquote:Op zondag 3 juni 2007 13:57 schreef Giraffe het volgende:
[afbeelding]
Iemand deze gelezen?
Het gaf mij een erg gemengd beeld van Nederland, maar een vriend van me werd er erg trots van op NL.
Ja maar het feit dat jij in een 2e wereld land woont dat gebaseerd is op een fooien maatschappij waar de gemiddelde cop een bijbaan moet hebben als nachtwaker om rond te komen en de diner waitress smekend om een fooi de rekening geeft betekend nog niet dat je als nederlander 10% fooi MOET geven. Ik lach dan ook altijd om het feit dat genatrualiseerde (spelfautje?) Nederlanders altijd laagdunkend neerkijken op Nederlanders die geen 50 $ fooi neertellen als ze met een groep uit eten zijn geweest.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:28 schreef maartena het volgende:
[..]
PreciesHandelen in een winkel is in de VS ook niet normaal trouwens, maar het geven van een fooi bij de kapper bijvoorbeeld weer wel. Maar dat is in Belgie en Duitsland ook, alleen in Nederland doen ze dat niet.
Er kwam laatst alweer een artikel voorbij hoe Nederlanders op cruiseschepen - waar het heel normaal is om bij diverse handelingen fooi te geven aan het cruiseschip personeel - op alle mogelijke manieren onder de fooitjes proberen uit te komen. Het is zelfs zo erg, dat rederijen momenteel overwegen om Nederlanders per definitie een hoger tarief te laten betalen voor de cruise, zodat het verschil naar het personeel kan.
Over vooroordelen gesprokenquote:Op zondag 3 juni 2007 14:29 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ja maar het feit dat jij in een 2e wereld land woont dat gebaseerd is op een fooien maatschappij waar de gemiddelde cop een bijbaan moet hebben als nachtwaker om rond te komen en de diner waitress smekend om een fooi de rekening geeft betekend nog niet dat je als nederlander 10% fooi MOET geven. Ik lach dan ook altijd om het feit dat genatrualiseerde (spelfautje?) Nederlanders altijd laagdunkend neerkijken op Nederlanders die geen 50 $ fooi neertellen als ze met een groep uit eten zijn geweest.
Ik zou me eerder schamen voor het feit dat je in de US geeneens een normaal loon krijgt en dat de sociale voorzieningen om te huilen zijn. Mensen met schotwonden wegsturen omdat ze niet verzekerd zijn....
Een fooi geven om je koffer te laten dragen of om de liftknop in te drukken. Betaal die mensen beter een menswaardig loon. Erg zielige maatschappij. Ik voel me erg ongemakkelijk om mensen een fooi te geven aan de hand van "Verleende diensten". En een denigrerend gebaar.
Sorry dat ik een sociale Nederlander ben maar voor dat weekje zakenreis elk half jaar ga ik echt niet de weldoener uithangen ook al is het Land's wijs..... Vind het fooien systeem dus ook het toppunt van asocialiteit.
Of je nou een fooi geeft of een algeheel hoger bedrag betaalt (een 'fixed price'), wat maakt dat nou uit? Mensen in de horeca daar die leven nu eenmaal voor een deel voor fooien en een aantal doet echt hun stinkende best om jou goed te bedienen. Het is prestatiegericht. Bovendien kun je zelf aangeven hoeveel fooi je wilt geven (of geen).quote:Op zondag 3 juni 2007 14:29 schreef Buschetta het volgende:
Sorry dat ik een sociale Nederlander ben maar voor dat weekje zakenreis elk half jaar ga ik echt niet de weldoener uithangen ook al is het Land's wijs..... Vind het fooien systeem dus ook het toppunt van asocialiteit.
quote:Op zondag 3 juni 2007 14:52 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Over vooroordelen gesprokenIn Nederland helpen ze je ook niet hoor, moet je de Elsevier eens lezen, was een redacteur die een longziekte veinste (ernstige symptomen, ziekte waarop de dood zou volgen mits onbehandeld) en die werd ook overal weggestuurd. Mooi man, het nieuwe zorgsysteem in Nederland!
Ook in Amerika moeten artsen je helpen en ja daar moet voor betaald worden, ze hebben echter ook hun eed afgelegd en helpen je dan dus ook echt wel, alleen krijg je dan daarna de deurwaarder op bezoek. Tsja, het kost geld. Zelfde nu in Nederland hoor, je moet minstens ID bij je hebben of je zorgpas anders gaan ze je niet zomaar helpen tenzij je spoedeisend bent.
This is where you lost me..... Alle buitenlandersquote:Verder is Nederland een groot drugsland. Dat is wat alle buitenlanders denken en waarom sommige buitenlanders met kinderen zelfs Amsterdam mijden als transfer naar een ander land. Zelf meegemaakt dat een moeder met kinderen uit Amerika (jongens waren 19 en 19) niet via Amsterdam vlogen omdat daar te veel drugs zouden zijn en andere verleidingen en daarom maar via Johannesburg waren gevlogen (was richting Tanzania). Toen ik zei dat ze misschien haar kinderen wat beter moest vertrouwen kreeg ik zo'n domme blik mijn kant op
Dat maakt wel degelijk uit want Ali met de kromme rug krijgt systematisch minder fooien als Kimberly met het blonde haar en de "big knockers". Terwijl ze hetzelfde werk doen en even hard werken.quote:Of je nou een fooi geeft of een algeheel hoger bedrag betaalt (een 'fixed price'), wat maakt dat nou uit? Mensen in de horeca daar die leven nu eenmaal voor een deel voor fooien en een aantal doet echt hun stinkende best om jou goed te bedienen. Het is prestatiegericht. Bovendien kun je zelf aangeven hoeveel fooi je wilt geven (of geen).
Moet je niet ineens de hele maatschappij er bij gaan halen om jouw afkeer voor fooien te 'rechtvaardigen'.
Al die jaren sex misgelopen zie ikquote:[b]Op zondag 3 juni 2007 15:18
Met hem trouwens wel eens een discussie gehad of het nu wel of niet betekend dat een vrouw sex wil als ze met een fles wijn bij je op bezoek komt..In equador wel, maar volgens mij in NL toch echt niet (of mis ik iets?), wie weet hoe dit zit in andere landen?
Pure humor. Zelf helemaal gelezen. Heb het boek al meerdere keren aan mensen cadeau gegeven.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:57 schreef Giraffe het volgende:
[afbeelding]
Iemand deze gelezen?
Het gaf mij een erg gemengd beeld van Nederland, maar een vriend van me werd er erg trots van op NL.
De snacks doen het wel goed.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:57 schreef MASD het volgende:
[..]
oh jabier en frituur word hier echt overgewaardeert
Dat heb ik hier liggenquote:Op zondag 3 juni 2007 13:57 schreef Giraffe het volgende:
[afbeelding]
Iemand deze gelezen?
ik zet dan gewoon een zak/pak met knabbels (koekjes/dropjes/chocola) op tafel, met pak wat je wil. maar in mijn ogen is het bijv ook redelijk onbeleefd om ergens op de koffie te gaan en bij t eerste kopje alle koekjes al op te eten... en veel mensen geven een koekje bij de koffie, als ze dr nog eentje willen moeten de gasten er om vragen of (als ze op tafel staan) gewoon pakken...quote:Op zondag 3 juni 2007 18:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Dat heb ik hier liggen
- nederlands geven altijd 1 koekje per kopje koffie, 1 maar !
Het kan wel zo zijn dat het statisch en hard is, maar het is toch de algemene strekking geworden. Niet alle gezinnen zijn natuurlijk zo, maar schijnbaar maken die kenmerken toch typerend "Nederlands".quote:Op zondag 3 juni 2007 18:13 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
maar sowieso vind ik al die boekjes over "de inwonders van land X, gewoontes en cultuur" vaak wel heeeel erg statisch/hard op papier staan. alsof niemand gezellig wil/kan zijn...
Aldus een Amerikaanse.quote:The Netherlands is as flat as Kansas. The Dutch are as blunt as New Yorkers. Hollanders are more attractive than Californians, but they drive worse than Texans. The food is like the Midwest, nothing to write home about. They live in row houses like San Francisco. Everything is as neat and proper as Maine. Cloggies are the opposite pole from the big spenders in Las Vegas, but as festive as the people in New Orleans. The weather is as wet as in Washington. The Dutch people are as loyal as people in Montana, and complain like the people in Washington D.C.
en dat is allemaal ook wel zo, behalve dat van de slechte chauffeurs...quote:Op zondag 3 juni 2007 19:22 schreef Giraffe het volgende:
[..]
Aldus een Amerikaanse.
(blz 270 van The Undutchables, Fourth Edition, 2001)
klassiek zou dat zijn aardappeltjes groenten vlees (met wat jus)quote:Op zondag 3 juni 2007 20:23 schreef katerwater het volgende:
Ik vind jullie toffe mensen! Jullie draaien tenminste niet rond de pot, zijn lekker rechtstreeks. Hier in Belgie kunnen ze daar wat van leren!
1 ding dat ik nog steeds niet begrijp is jullie keuken... Wat eten jullie op een ordinaire dag? Wat is de hollandse keuken? Toch niet altijd hutsepot?![]()
Hollandse Keuken is gaaf manquote:Op zondag 3 juni 2007 20:23 schreef katerwater het volgende:
Ik vind jullie toffe mensen! Jullie draaien tenminste niet rond de pot, zijn lekker rechtstreeks. Hier in Belgie kunnen ze daar wat van leren!
1 ding dat ik nog steeds niet begrijp is jullie keuken... Wat eten jullie op een ordinaire dag? Wat is de hollandse keuken? Toch niet altijd hutsepot?![]()
Dat klopt dan weer wel, maar in Nederland is het systeem pas geleden ook nog op de schop gegaan dus ik ben benieuwd hoe het daar verder gaatquote:Op zondag 3 juni 2007 15:14 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
De realiteit is anders helaas.
Als je kind kanker krijgt o.i.d dan stapelen de rekeningen zich op. Heel anders als in Nederland hoor.
Medicijnen zijn dan ook belachelijk duur.
Kan wel een hoop linkjes gaan aanhalen met schrijnende verhalen. Maar google maar een beetje en lees die verhalen maar.
Het zijn geen vooroordelen... slechts de feiten. Heb zelf in het ziekenhuis in de U.S gelegen een aantal dagen. En dan leer je een hoop hoor. Laatst nog die film van Michael Moore gezien, zou je ook moeten doen. (Ja hij overdrijft een aantal dingen maar het beeld word duidelijk)
En ja het nieuwe zorgsysteem is erg slecht en hopelijk passen ze het aan.
Mja je snapt dat ik niet generaliseer maar de 'overgrote meerderheid' van de mensen buiten Nederland en zeker bij ons in Zuid-Amerika denkt dat Nederland een groot drugsland isquote:This is where you lost me..... Alle buitenlanders. Dat er coffeeshops zijn weten ze wel maar mensen met enige realiteitszin hebben allang van vrienden die de tulpen en molens gingen bekijken gehoord dat het allemaal best wel meevalt. En dat verhaal van omvliegen om een luchthaven te mijdden.... ach ja domme mensen heb je overal.
Het is een mix van alles en nog wat: dus geen typische regionale keukenquote:Op zondag 3 juni 2007 20:43 schreef Giraffe het volgende:
@katerwater:
Knorr wereldgerechten(internationale keuken)
Shoarma af en toe. (turks)
Patat met bitterballen/frikadellen/kroketten/kaassoufflé.
Gekookte/Gebakken aardappelen, <insert groente>,vlees van gehaktballen of schnitzels(duits) tot biefstuk.
Rijst met een breed assortiment van sauzen. (aziatisch)
Soms weleens pannenkoeken, poffertjes![]()
Pizza(italiano)
Wij eten thuis weinig vis, hooguit een paar keer kibbeling. (zalm of tonijn is trouwens ook wel lekker)
nou, aardappelen-vlees-groenten is redelijk nederlands, en pannenkoeken/poffertjes zijn 100% nederlands (stamt uit de middeleeuwen, ver voor de komst van de aardappel)quote:Op zondag 3 juni 2007 20:49 schreef katerwater het volgende:
[..]
Het is een mix van alles en nog wat: dus geen typische regionale keuken![]()
Poffertjes denk ik wel.... Maarree pannekoeken eten ze zo'n beetje in elk land op de wereld. Marrokanen die ik ken eten ook altijd pannekoeken. En in India eten ze ook een soort pannekoeken. (nee geen naanquote:Op zondag 3 juni 2007 21:00 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
nou, aardappelen-vlees-groenten is redelijk nederlands, en pannenkoeken/poffertjes zijn 100% nederlands (stamt uit de middeleeuwen, ver voor de komst van de aardappel)
Is niet zo. Ze worden misschien wel gepresenteerd als iets Nederlands, maar oorspronkelijk komen ze uit de Franse keuken.quote:
quote:
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:00 schreef Byte_Me het volgende:
in duitsland zijn ze erg positief over nederland, zien het zelfs als voorbeeld.
Er mooie docu. Leuk om te zien.quote:Op zondag 3 juni 2007 18:17 schreef Petre het volgende:
kijk ook eens de 2 programmadelen van de VPRO thema-avond 'Niet van hier'
http://www.vpro.nl/programma/nietvanhier/
Erg interessant.
jij werkt in irakquote:Op maandag 4 juni 2007 11:23 schreef someyahoo het volgende:
Ach ja, de Iraki's van me werk kennen NL vnl. via Jon Kroif.....![]()
American Soldierquote:Op maandag 4 juni 2007 11:23 schreef someyahoo het volgende:
Ach ja, de Iraki's van me werk kennen NL vnl. via Jon Kroif.....![]()
Het enige dat ik van Ecuadorianen mee kreeg over Nederland, was de vraag of alle Nederlanders in de bloemenhandel zitten. Nu zitten vrijwel alle Nederlanders in Quito in de bloemenhandel (twee met een fietsverhuur uitgezonderd) dus zo gek vond ik die vraag niet.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:18 schreef winterapfel het volgende:
Een equadoriaanse huisgenoot tijdens m'n stage in Finland (hij is nog nooit in NL geweest)
- we lopen op klopen
- we zijn continu stoned
- er zijn geen meiden boven de 14 die nog maagd zijn
Met hem trouwens wel eens een discussie gehad of het nu wel of niet betekend dat een vrouw sex wil als ze met een fles wijn bij je op bezoek komt..In equador wel, maar volgens mij in NL toch echt niet (of mis ik iets?), wie weet hoe dit zit in andere landen?
Nee.quote:
en terecht ook, lijkt me. Belgen denken dat ook hoor.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:45 schreef Septieme het volgende:
Fransen denken dat alle Nederlanders tijdens de zomer er met de caravan op uit
trekken en massaal hun land aan doen. Als je hier Nederland zegt, zeggen de
Fransen: caravan.
Als ik zie wat er hier allemaal over de E17 (Antwerpen - Frankrijk) passeert aan Hollandse caravans, ik vraag mij écht af of er nog "Kezen" in Nederland zelf over blijven tijdens die wekenquote:Op maandag 4 juni 2007 22:17 schreef BramKVO het volgende:
[..]
en terecht ook, lijkt me. Belgen denken dat ook hoor.
In die tijd is Nederland dan ook een aangenaam land. Als die caravans (met zakken aardappels, pindakaas en hagelslag en al) eenmaal de grens over zijn, is het rustig op de weg en in de trein, hangt er een ontspannen sfeer in de steden, vaak mooi weer en is het er in het algemeen aangenamer.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als ik zie wat er hier allemaal over de E17 (Antwerpen - Frankrijk) passeert aan Hollandse caravans, ik vraag mij écht af of er nog "Kezen" in Nederland zelf over blijven tijdens die weken![]()
![]()
"Kezen" is hier een woord voor de Hollanders, maar dan vaak speciaal bedoelt op dat soort die met hun caravan vol pinda, andere kaas en kratjes heineken Zuid-Frankrijk en de Ardennen terroriseert ...quote:Op maandag 4 juni 2007 22:41 schreef Halinalle het volgende:
[..]
In die tijd is Nederland dan ook een aangenaam land. Als die caravans (met zakken aardappels, pindakaas en hagelslag en al) eenmaal de grens over zijn, is het rustig op de weg en in de trein, hangt er een ontspannen sfeer in de steden, vaak mooi weer en is het er in het algemeen aangenamer.
Wat zijn "Kezen" trouwens?
Duuuuudequote:Op maandag 4 juni 2007 03:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5332752955157536062&q
Jeremy Clarkson , de bekende Brit van oa Top Gear in zijn "Meet the Neighbours" reeks op bezoek in België en Nederland. Bijzonder leuk filmpje over hoe Britten over ons en jullie denken eigenlijk.
Da's niet zover bezijden de waarheid. Kopje thee komen drinken is toch sex? of is dat tegenwoordig gewoon een Breezer geworden?quote:Op zondag 3 juni 2007 15:18 schreef winterapfel het volgende:
Een equadoriaanse huisgenoot tijdens m'n stage in Finland (hij is nog nooit in NL geweest)
- we lopen op klopen
- we zijn continu stoned
- er zijn geen meiden boven de 14 die nog maagd zijn
Dat is die calvinistisch-protestantse inslag. Het mag inderdaad allemaal wel wat losser in Nederland.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:03 schreef SeLang het volgende:
Iedereen heeft het nu over supermarkten, maar ik bedoelde eigenlijk de gewone gezellige interessante winkels waar je kleding, electronica, camera's etc etc koopt. Die zijn in NL altijd dicht als je uit je werk komt.
wat liefquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:00 schreef Harry4 het volgende:
Hoe denken de Finnen over ons:
* ze denken dat de helft van Nederland onder water komt te staan als het klimaat verandert of als er een dijk doorbreekt. Geen paniek we mogen namelijk in Finland komen wonen, want volgens hun is daar nog plaats genoeg.![]()
rightquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:20 schreef SeLang het volgende:
Wat ik keer op keer weer hoor van mensen die in NL zijn geweest: wat is NL een ongelofelijk saai land!
Het valt gewoon niet uit te leggen waarom winkels om 6 uur sluiten (winkels zijn dus dicht als mensen uit hun werk komen) en op zondag gesloten zijn (wanneer mensen dus vrij hebben).
De meesten zijn heel blij als ze weer naar huis mogen.
Dat had ik dus de laatste keer toen ik in Nederland was.... Ik was bij mijn ouders op bezoek, en had zin in jonge kaas! Tijd niet gehad, dus ik denk, kom ik ga even naar de kaasboer. Ik reed naar het dorp om vervolgens uit te vinden dat het uitgestorven was, zegmaar zo stil dat een hond in het midden van de straat kan gaan liggen pitten.quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:16 schreef phileine het volgende:
Ik woonde in Amsterdam centrum en was toch écht niet gewend dat de winkels dichtgingen. Heb in het begin hier in Spanje vaak vol verslagenheid voor een gesloten supermarkt gestaan omdat ik weer vergeten was dat ze op zondag niet open zijn.
In de VS hebben de kleine winkeliers het slimmer aangepakt. Die gaan hier gewoon om 11:00 open, en blijven dan tot 20:00 open. Zo hoeft de kleine winkelier toch niet meer dan zo'n 8 a 9 uur per dag te werken, en zo tussen 18:00 en 20:00 verkoopt ie een stuk meer dan tussen 09:00 en 11:00.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:03 schreef SeLang het volgende:
Iedereen heeft het nu over supermarkten, maar ik bedoelde eigenlijk de gewone gezellige interessante winkels waar je kleding, electronica, camera's etc etc koopt. Die zijn in NL altijd dicht als je uit je werk komt.
Ik wel.quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:32 schreef maartena het volgende:
En ik weet niet hoe het nu in Utrecht is.....
Bull Shitquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:00 schreef Byte_Me het volgende:
in duitsland zijn ze erg positief over nederland, zien het zelfs als voorbeeld.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 06:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Sommige Chinezen denken dat alle Nederlandse mannen homo's zijn.
Ik heb toen maar gezegd dat dit klopt en dat we al onze kinderen importeren vanuit het buitenland.
Homo huwelijk enzo. 2 chineze meisjes hebben mij allebei gevraagd of ik dus homo was, toen ik zei dat ik uit NL kwam.quote:
quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Homo huwelijk enzo. 2 chineze meisjes hebben mij allebei gevraagd of ik dus homo was, toen ik zei dat ik uit NL kwam.
Agree, en ook in de toeristische gebieden zijn de shops langer open.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
kweetnie hoor maar er is in NL zat open tot 2200 dagelijks en ook supers die op zondag open zijn
Dus ik kan op Dinsdagavond om 20:00 naar de Blokker om nieuwe stofzuigerzakken te kopen? Of even op Woensdagavond om 20:30 nog even naar de computerwinkel om de net overleden videokaart te vervangen in mijn computer? En op Maandagavond even naar de slijter voor een bepaalde fles champagne die ze bij de supermarkt niet verkopen? En elke zondag gaan shoppen voor kleren?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
kweetnie hoor maar er is in NL zat open tot 2200 dagelijks en ook supers die op zondag open zijn
Ow ja hoor, gamma, praxis en al die grote hobbyshops zijn vaak open. Ze hebben er tegenwoordig meer dan je zou denken. Supermarkten zijn meestal tot 21.00 of langer open. Mediamarkt is ook open tot 21.00quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus ik kan op Dinsdagavond om 20:00 naar de Blokker om nieuwe stofzuigerzakken te kopen? Of even op Woensdagavond om 20:30 nog even naar de computerwinkel om de net overleden videokaart te vervangen in mijn computer? En op Maandagavond even naar de slijter voor een bepaalde fles champagne die ze bij de supermarkt niet verkopen? En elke zondag gaan shoppen voor kleren?
En dit allemaal in een stad als Zwolle, Deventer, Groningen, Den Bosch, Breda, of Nijmegen, om maar een paar redelijke steden buiten de randstad te noemen?
Nee dus. Als je geluk hebt kun je in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag elke zondag terecht, en dan ook echt alleen de binnenstad. Op een Dinsdagvond lekker gaan winkelen voor een TV kun je echt vergeten.....
Ah, het begint dus al beter te worden in Nederland!quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:41 schreef Harry4 het volgende:
Ow ja hoor, gamma, praxis en al die grote hobbyshops zijn vaak open. Ze hebben er tegenwoordig meer dan je zou denken. Supermarkten zijn meestal tot 21.00 of langer open. Mediamarkt is ook open tot 21.00
Nou ja, MediaMarkt is een heel groot iets waar echt alles op het gebied van elektronica ligt (TV, radia, stofzuiger, computer, dvd's bijna alles!). Soms heel goedkoop, soms niet. Massa = kassa is hier van toepassing. Service weet ik zo niet omdat ik er zelf nog nooit iets gekocht hebt. Maar goed, de normale winkels zijn toch vaak al eerder gesloten.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Ah, het begint dus al beter te worden in Nederland!.
Maar zijn dan ook *alle* winkels open, of kan ik dan alleen TV's kopen bij de MediaMarkt?
Helaas kan dat hier in Boise, Idaho ook niet na 7 uur 's avondsquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:36 schreef maartena het volgende:
[..]
En op Maandagavond even naar de slijter voor een bepaalde fles champagne die ze bij de supermarkt niet verkopen?
Zekers!, grootstedelijk winkelgebieden, allemaal open op zondag, ketens als mediamarkt etc, minimaal tot 2100 elke avond, stofzuigerzakken, tv's bruingoed, the worksquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus ik kan op Dinsdagavond om 20:00 naar de Blokker om nieuwe stofzuigerzakken te kopen? Of even op Woensdagavond om 20:30 nog even naar de computerwinkel om de net overleden videokaart te vervangen in mijn computer? En op Maandagavond even naar de slijter voor een bepaalde fles champagne die ze bij de supermarkt niet verkopen? En elke zondag gaan shoppen voor kleren?
En dit allemaal in een stad als Zwolle, Deventer, Groningen, Den Bosch, Breda, of Nijmegen, om maar een paar redelijke steden buiten de randstad te noemen?
Nee dus. Als je geluk hebt kun je in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag elke zondag terecht, en dan ook echt alleen de binnenstad. Op een Dinsdagvond lekker gaan winkelen voor een TV kun je echt vergeten.....
In een mediamarkt werkt de service via de infobalie en een centraal nummer, maar voor de rest is die evengoed als elke andere winkel hoor. (hier bij de Mediamarkts in België toch , dus dat zal wel overal zo zijn)quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:51 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Nou ja, MediaMarkt is een heel groot iets waar echt alles op het gebied van elektronica ligt (TV, radia, stofzuiger, computer, dvd's bijna alles!). Soms heel goedkoop, soms niet. Massa = kassa is hier van toepassing. Service weet ik zo niet omdat ik er zelf nog nooit iets gekocht hebt. Maar goed, de normale winkels zijn toch vaak al eerder gesloten.
Die redenatie ken ik niet hoor...quote:Op zondag 3 juni 2007 14:20 schreef phileine het volgende:
Het leidt altijd wel tot grote hilariteit dat wij nooit ons eigen volkslied meezingen (bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden), en als je dan uitlegt dat niemand er echt iets mee heeft vanwege "Duitsch bloed" en "Koning van Spanje" dan denken ze helemáál dat we gestoord zijn.
Pfft, moet je eens in Oostenrijk komen. Daar hebben ze nog nooit van koopavond of koopzondag gehoord. Bovendien zijn de winkels buiten het centrum vaak al op zaterdagmiddag gesloten en kun je in de dorpen tussen de middag bijna nergens terecht omdat ze dan lunchpauze hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de katholieke feestdagen waar je als Hollander geen weet van hebt en dus voor een dichte winkeldeur staatquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:20 schreef SeLang het volgende:
Wat ik keer op keer weer hoor van mensen die in NL zijn geweest: wat is NL een ongelofelijk saai land!
Het valt gewoon niet uit te leggen waarom winkels om 6 uur sluiten (winkels zijn dus dicht als mensen uit hun werk komen) en op zondag gesloten zijn (wanneer mensen dus vrij hebben).
erger ik mij ook aan steeds meer is in het engels terwijl dat helemaal niet nodig isquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:16 schreef ChrisJX het volgende:
Aantal vragen van Oostenrijkers:
-Hebben ze in Nederland ook tunnels? Ja? Maar er zijn toch geen bergen?
-Wat vinden Nederlanders eigenlijk van Amsterdam?
-Ja, dat je daar overal drugs kan kopen enzo.
Hij dacht dat je alleen in Amsterdam drugs kunt krijgen en in de rest van Nederland niet
Mijn ervaring: Buitenlanders roepen meteen Heineken, iets over drugs (zelfs kindjes van tien jaar oud) en de naam van een willekeurige voetballer (Kloivert, DuBoor). De talenkennis van de Nederlanders wordt op prijs gesteld, zeker als je een ander taal dan Engels op een goed niveau beheerst.
Nadeeltje van Nederlanders: Ze leggen meteen alles in het Engels uit. Doe je als buitenlander je best met je kleine Nederlandse woordenschat, schakelen Nederlanders meteen overEn een klacht van een buitenlandse student in Nederland: Waarom de universiteitstrui een Engelstalige opdruk had. Hij zat toch zeker in Nederland? 't Souvenir werd gelijk een stuk minder leuk.
editquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:08 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Die redenatie ken ik niet hoor...
[..]
Pfft, moet je eens in Oostenrijk komen. Daar hebben ze nog nooit van koopavond of koopzondag gehoord. Bovendien zijn de winkels buiten het centrum vaak al op zaterdagmiddag gesloten en kun je in de dorpen tussen de middag bijna nergens terecht omdat ze dan lunchpauze hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de katholieke feestdagen waar je als Hollander geen weet van hebt en dus voor een dichte winkeldeur staat
Coool! Dat zou ik wel willen horen, kan dat?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:26 schreef maartena het volgende:
Ik was vanmorgen op de radio!
Voor de kenners: KLOS 95.5 - De ochtend DJ's hadden het over immigratie en zeiden al grapmakend dat iedereen welkom was.... behalve "the Dutch", want die waren vreemd en aten mayonaise bij hun patat. Dus ik bellen om verhaal te halen, en ik werd prompt "on the air" gegooid..... en ik heb mijn land toch redelijk verdedigd hoor
Ja dat van dat mayonaise hebben ze in Finland ook zoiets van.... huh.... ze vinden het nogal 'gevaarlijk' om mayonaise zo lang te bewaren in de koelkast (vanwege de eieren die erin zitten en de kans op bacteriën). Mensen die hem hier kopen, gebruiken dit spul dan ook direct haha, en dan erbij de mayonaise smaakt hier gewoon niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:26 schreef maartena het volgende:
Ik was vanmorgen op de radio!
Voor de kenners: KLOS 95.5 - De ochtend DJ's hadden het over immigratie en zeiden al grapmakend dat iedereen welkom was.... behalve "the Dutch", want die waren vreemd en aten mayonaise bij hun patat. Dus ik bellen om verhaal te halen, en ik werd prompt "on the air" gegooid..... en ik heb mijn land toch redelijk verdedigd hoor
Ja zelfs de Belgen zweren het bij onze mayonaise, op vakantie vorig jaar een groep belgen. 'Voor saus bij de friet heb je maar weinig keus in Nederland, maar die mayo in Nederland.... oooooh..... die is echt goed'quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:03 schreef BramKVO het volgende:
En zeggen dat friet met mayonaise echt wel uit Belgie komt ...
In Nederland verkopen ze toch allang geen echte mayo meer? 't Is allemaal frietsaus. Dus dat van dat bederven snap ik wel (is ook de reden dat ik hier geen mayo koop, eigenlijk).quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:42 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Ja dat van dat mayonaise hebben ze in Finland ook zoiets van.... huh.... ze vinden het nogal 'gevaarlijk' om mayonaise zo lang te bewaren in de koelkast (vanwege de eieren die erin zitten en de kans op bacteriën). Mensen die hem hier kopen, gebruiken dit spul dan ook direct haha, en dan erbij de mayonaise smaakt hier gewoon niet.
Volgens Collega's houden ze bij Mark & Brian een archief bij wat ergens online moet staan, maar ik moet het nog even zien te vinden.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:28 schreef BonJovi het volgende:
Whaha serieus? heb je er geen linkje van.
Omg die sporten van onze zuiderburenquote:Op maandag 4 juni 2007 03:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5332752955157536062&q
Jeremy Clarkson , de bekende Brit van oa Top Gear in zijn "Meet the Neighbours" reeks op bezoek in België en Nederland. Bijzonder leuk filmpje over hoe Britten over ons en jullie denken eigenlijk.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:09 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Ja zelfs de Belgen zweren het bij onze mayonaise, op vakantie vorig jaar een groep belgen. 'Voor saus bij de friet heb je maar weinig keus in Nederland, maar die mayo in Nederland.... oooooh..... die is echt goed'![]()
Ik heb ze ge-emailed, want ik kan het niet vinden. (website is trouwens http://www.955klos.com)quote:
Hier in Noord-Brabant maken friettenten juist reclame dat ze ook "Belse" (=Belgische) mayonaise hebben. Veel mensen vinden die lekkerder.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:09 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Ja zelfs de Belgen zweren het bij onze mayonaise, op vakantie vorig jaar een groep belgen. 'Voor saus bij de friet heb je maar weinig keus in Nederland, maar die mayo in Nederland.... oooooh..... die is echt goed'![]()
hier in noord brabant dan weer nietquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:32 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Hier in Noord-Brabant maken friettenten juist reclame dat ze ook "Belse" (=Belgische) mayonaise hebben. Veel mensen vinden die lekkerder.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hier in noord brabant dan weer niet
Haha idd, soms denken buitenlanders dat we een provincie of staat zijn van Duitsland, ze vinden de taal erg op duits lijken, vandaar....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:26 schreef pinkelmans het volgende:
Soms worden we als duitslanders gezien, en dat is soms erg negatief voor de klantvriendelijkheid..
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord.quote:
Ik deel grote delen maar ik heb echt nog nooit iemand gehoord die het over "attraktiefe Nederlanders" had.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:10 schreef Bora-Bora het volgende:
Lomp,
krenterig,
bot en te direct / onbeleefd
maar vooral: drugs overal te krijgen/gebruiken,
ook doorgeslagen op euthanasie-gebied,
sexueel aantrekkelijke meisjes/vrouwen -blozend, blond en een beetje 'rond'-,
mooie grote blonde jongens/mannen,
ontzettend mooie kleine kindertjes (blond natuurlijk),
slecht en lomp gekleed,
naar voren staande kin,
barbaarse taal,
spotgoedkoop (maar dit begint achterhaald te raken)
supersterk in talen,
zeer sterk in handel en export (zolang ze nog geen business met Hollanders hebben gedaan althans),
wereldreizigers,
sympathiek,
Nederlandse producten van zeer degelijke kwaliteit.....
enz enz enz
(een mixje van diverse buitenlandse visie's)
Draag een maand klompen en een maand Nike's zal je zien wat er degelijk isquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:06 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik deel grote delen maar ik heb echt nog nooit iemand gehoord die het over "attraktiefe Nederlanders" had.
Eigenlijk 1 van de eerste dingen die ik in het Buitenland vreemd vond , want ik vond "ons" best wel een aantrekkelijk volk.
Nu zie ik ook , dat we de ereotische uitstraling van een koelkast in Klazinaveen hebben
maar wat helemaal niet klopt is "Nederlandse producten van zeer degelijke kwaliteit"
Het tegendeel is waar. Nederlandse produkten staan voor goedkope tinif zonder extra waarde. De Nederlandse tomaat is wel het bekendste voorbeeld.
dat hoor je inderdaad heel erg vaak. en ik merk het ook als ik weer in amsterdam kom na een vakantie of ander buitenlands verblijf.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:24 schreef BonJovi het volgende:
Ik hoor ook veel dat ze de Nederlandse dames best mooi vinden, in tengestelling tot de Engelsen ofzo. En Nederlandse vrouwen zijn ook best lang dat vinden ze ook weer mooi.
Dat is waar, maar ik ben er vaker geweest in Amerika en ik zag ook heel veel mooie. En ze zijn nog eens heel spontaan. Ik vind ze spontaner dan Nederlandse dames.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat hoor je inderdaad heel erg vaak. en ik merk het ook als ik weer in amsterdam kom na een vakantie of ander buitenlands verblijf.
nederland telt gewoon heel erg veel mooie mensen, natuurlijk is dat afhankelijk van je smaak, maar in alle categoriën hebben wij idd veel mooie mensen.
laat ik het zo zeggen, amerika ziet er in het echt heel anders uit dan op het witte doek...
spontaan laagje vernis over in hart en ziel puriteinse koelkasten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:21 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik ben er vaker geweest in Amerika en ik zag ook heel veel mooie. En ze zijn nog eens heel spontaan. Ik vind ze spontaner dan Nederlandse dames.
Je bent sinds 1990 niet meer in nederland geweest?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:20 schreef SeLang het volgende:
De meesten zijn heel blij als ze weer naar huis mogen.
hier in Duitsland gaan er grote groepen in Nederland om onderwijs te volgen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:46 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik hoor vaak van buitenlanders dat ze niet te spreken zijn over het Nederlandse onderwijs.
Ok, tegenwoordig is het wat later geworden. Supermarkten zijn open tegenwoordig tot 8 uur en soms zijn er winkels open op zondag op sommige plaatsen. Maar nog steeds mis ik best wat 24 uur winkels die altijd open zijn, zoals 7 eleven shops. Trouwens, waar is Starbucks in Nederland?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bent sinds 1990 niet meer in nederland geweest?
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
spontaan laagje vernis over in hart en ziel puriteinse koelkasten.
nee doe dan maar engelse vrouwen, die maken meer dan waard met hun grote bek en dronkenmansschap. dat is pas keihard gaan voor the kingdom.
Vanaf eind deze maand op Schiphol (achter de douane weliswaar).quote:Op woensdag 13 juni 2007 03:17 schreef Kampai het volgende:
[..]
Trouwens, waar is Starbucks in Nederland?
Dus als je toch al naar Amerika vliegt kun je lekker een kartonnetje Starbuckskoffie halenquote:Op woensdag 13 juni 2007 12:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vanaf eind deze maand op Schiphol (achter de douane weliswaar).
quote:The Toilet
Traditionally the toilet is the smallest room in the house. And when the Dutch say small they mean small. Usually the only way of getting the door open is by standing on the toilet seat.
Applying the above rule means that the toilet has the most furniture of the whole house. A toilet is not a toilet without two plants, a birthday calendar on the door, reading material, an empty can of air freshener and a corny sign requesting the lifting of the seat.
The toilet itself has two major features that are different from the rest of the world. The one is so obvious no one can miss it, the other is infamous for its impossibility to find. Inside the bowl of the toilet the Dutch have installed a little platform. Originally this was to stop splashes occurring. The only reason the Dutch keep it now is that it has become irreplacible in discovering if you are sick.
The other discerning feature is the flush. A famous dutch game is find-the-flusher. Any dutch toilet can have a variety of flushers:
* a button on the pipe leading to the cistern
* a button on the top of the cistern
* a button somewhere else on the cistern (back, front, sides)
* a lever at the side or front
* a chain, rope or string (hanging anywhere)
* a foot pedal
* the pipe leading down from the cistern, which needs to be pulled downwards
Geniaalquote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
leuke link van de bbc
http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A564617
[..]
![]()
![]()
Denk dat dit nog waar is ookquote:At this point lie if you have to, but do not say that you don't like The Netherlands. That could easily add an extra hour onto your conversation.
Geniaal artikelquote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
leuke link van de bbc
[..]
![]()
![]()
In 2002 was dat ook zo, met uitzondering van supermarkten. Sterker nog, toen ik in 2004 in het dorpje van mijn ouders was (Lochem, Gelderland), was er na 18:00 en op zondagen echt helemaal niets meer open, behalve dan de horecaquote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Je bent sinds 1990 niet meer in nederland geweest?
2007quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:27 schreef maartena het volgende:
[..]
In 2002 was dat ook zo, met uitzondering van supermarkten. Sterker nog, toen ik in 2004 in het dorpje van mijn ouders was (Lochem, Gelderland), was er na 18:00 en op zondagen echt helemaal niets meer open, behalve dan de horeca
Dus zo vreemd is dat niet
quote:Op woensdag 21 november 2007 12:43 schreef michiel5 het volgende:
tvp ben wel benieuwd
Dat heb je van een Belg gehoord denk ikquote:Op woensdag 21 november 2007 12:53 schreef hierissieweer het volgende:
ze vinden van ons dat we veel schreeuwen. Dat we onbeleefd zijn. (zeggen wat je denkt noemen wij dat) Ze vinden ons gierig (bijv 1 koekje bij de koffie) alvast een kleine opsomming en een tvp
1 koekje bij de koffie? Ben nog nooit bij iemand op bezoek geweest waar dat het geval was.quote:Op woensdag 21 november 2007 12:53 schreef hierissieweer het volgende:
ze vinden van ons dat we veel schreeuwen. Dat we onbeleefd zijn. (zeggen wat je denkt noemen wij dat) Ze vinden ons gierig (bijv 1 koekje bij de koffie) alvast een kleine opsomming en een tvp
En wat dacht je van Fransen en Italianen...quote:Op woensdag 21 november 2007 13:06 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Schreeuwen? In elk geval neit harder dan Engelsen of Duitsers
Ik denk dat dat iets puur persoonlijks is dat jij alleen oproept bij zequote:
nee wist je dat niet ze zeggen altijd dat we hier alleen maar hoeren hebben...quote:Op woensdag 21 november 2007 13:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat dat iets puur persoonlijks is dat jij alleen oproept bij ze.
So the Dutch try to keep at least their heads out of the water.The Brits, in contrast, are growing safety belts.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:37 schreef Fogel het volgende:
Een stukje uit de Guardian Weekly wat mijn Schotse collega deze week aan mij gaf:
[ afbeelding ]
in a dam enzo praten ze een stuk harder.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:06 schreef michiel5 het volgende:
[..]
1 koekje bij de koffie? Ben nog nooit bij iemand op bezoek geweest waar dat het geval was.
Schreeuwen? In elk geval neit harder dan Engelsen of Duitsers
Kan dat '1 koekje bij de koffie' eens gewoon optiefen? Misschien dat een bejaarde die de tweede wereldoorlog heeft meegemaakt 1 koekje geeft, maar ik denk niet dat mensen jonger dan dat zoiets doen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt in ieder geval. 't Is een leuke mythe, net zoals dat je niet kunt mee-eten als je geen afspraak maakt. Leuk voor stomme idioten die Nederland en zijn bevolking zwart willen maken, maar het heeft weinig te maken met de realiteit die geldt voor de meerderheid.quote:Op woensdag 21 november 2007 12:53 schreef hierissieweer het volgende:
Das bij ons dus wel zo, ook als de kinderen van mams thuiskomen is het alleen meeeten als het van te voren isa afgesproken. (zo heel af en toe als het enorm gezellig is dan word er wel eens een chinees gehaald, maar dan is mamas niet zo blij heeft ze al het werk voor niks gedaan, aardappels schillen enzo)quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:18 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Kan dat '1 koekje bij de koffie' eens gewoon optiefen? Misschien dat een bejaarde die de tweede wereldoorlog heeft meegemaakt 1 koekje geeft, maar ik denk niet dat mensen jonger dan dat zoiets doen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt in ieder geval. 't Is een leuke mythe, net zoals dat je niet kunt mee-eten als je geen afspraak maakt. Leuk voor stomme idioten die Nederland en zijn bevolking zwart willen maken, maar het heeft weinig te maken met de realiteit die geldt voor de meerderheid.
quote:Op zaterdag 24 november 2007 07:36 schreef wvincanada het volgende:
Aan mij vragen ze altijd waar mijn wooden shoes zijn![]()
Ze denken dat we elk weekend naar amsterdam gaan voor de coffeeshops en de red light district![]()
ja da's dan triest, ik zei ook niet dat het niet voorkomt, maar ik heb er weinig ervaring mee.quote:Op zondag 25 november 2007 17:08 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Das bij ons dus wel zo, ook als de kinderen van mams thuiskomen is het alleen meeeten als het van te voren isa afgesproken. (zo heel af en toe als het enorm gezellig is dan word er wel eens een chinees gehaald, maar dan is mamas niet zo blij heeft ze al het werk voor niks gedaan, aardappels schillen enzo)
voorbeelden?quote:Op zondag 25 november 2007 22:55 schreef popolon het volgende:
Het klopt over het algemeen wel hoor, hierissieweer heeft wel degelijk een punt.
Er zijn zelfs meerdere Engelse uitdrukkingen waar je de Nederlandse gierigheid en niet zo geweldige gastvrijheid in terug vindt.
O.a. En je hoort ook wel eens 'Don't be a Dutchie' of gewoon 'You Dutchman' Als je bijv. geen geld wilt uitgeven aan net iets duurders / beters.quote:
Die zijn eerder ontstaan door haat jegens Hollanders, dan dat ze op feiten zijn gebaseerd.quote:Op zondag 25 november 2007 22:55 schreef popolon het volgende:
Het klopt over het algemeen wel hoor, hierissieweer heeft wel degelijk een punt.
Er zijn zelfs meerdere Engelse uitdrukkingen waar je de Nederlandse gierigheid en niet zo geweldige gastvrijheid in terug vindt.
Ach ben je gek.quote:Op zondag 25 november 2007 23:40 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Die zijn eerder ontstaan door haat jegens Hollanders, dan dat ze op feiten zijn gebaseerd.
Dat heeft meer met de engels NL oorlog te maken dan met feitenquote:Op zondag 25 november 2007 22:55 schreef popolon het volgende:
quote:Op maandag 26 november 2007 07:27 schreef Xith het volgende:
Ik vraag me af hoe dat met StefanP gaat:
"Yea I am from the Netherlands..."
"cool, I love the Netherladns"
"WHAT?? WHAT?? Let me tell you something about the Netherlands, dirty communist, ....."
Over welk land, welke staat, spreek je ?quote:Op zaterdag 24 november 2007 07:36 schreef wvincanada het volgende:
Aan mij vragen ze altijd waar mijn wooden shoes zijn![]()
Ze denken dat we elk weekend naar amsterdam gaan voor de coffeeshops en de red light district![]()
Ze kunnen zich moeilijk voorstellen hoe er in zo'n klein landje zoveel mensen kunnen wonen.
Men neemt ook aan dat we bekent zijn met het fenomeen jagen en dat we regelmatig een hertje overhoop knallen >:O
We zitten een beetje in de prairie dus waarschijnlijk zullen deze vooroordelen in de grote steden wel meevallen.
Vince
Dat snap ik dus niet, ik sprak laatst ook iemand uit de States en die vond het eten hier ook slecht?!quote:Op donderdag 29 november 2007 11:19 schreef roburt het volgende:
laatste eentje uit de USA gesproken die hier nu bijna een jaar woont.
slecht eten.
Vreemd inderdaad om als Amerikaan commentaar op andere keukens te hebben. Als het ergens bagger is zeg.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:23 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet, ik sprak laatst ook iemand uit de States en die vond het eten hier ook slecht?!Ik vind dat je sowieso als Amerikaan niet teveel commentaar op food mag hebben
viel mij ook al op inderdaadquote:Op donderdag 29 november 2007 12:48 schreef Sapstengel het volgende:
Slecht eten? Waar is ie dan geweest? Bij de Febo en de lokale shoarmazaak? Dan kan ik het me voorstellen.
Die site van Roburt is erg leuk trouwens, wist niet dat dynamo's zo vreemd waren..
Mensen met commentaar op de Engelse keuken zijn al zeker 10 jaar niet meer in Engeland geweest, spreken (oude) cliches uit of hebben het niet zo op met Engeland.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad om als Amerikaan commentaar op andere keukens te hebben. Als het ergens bagger is zeg.![]()
UK is erger IMO.
NL blinkt ook niet uit met een slap aftreksel van de Franse keuken maar het is nou voor mijn gevoel niet erg slecht.
Klopt idd.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:17 schreef jpjedi het volgende:
[..]
viel mij ook al op inderdaad
Maar het schijnt dat dynamo`s in NL verplicht zijn op nieuwe de normale straatfietsen ivm de lichtbundel op het wegdek voor je. LED`s zijn gedoogd maar officieel niet toegestaan.
Ik woon in India en werk voor een Engelse firma waar ik maandelijks kom.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:19 schreef Individual het volgende:
[..]
Mensen met commentaar op de Engelse keuken zijn al zeker 10 jaar niet meer in Engeland geweest, spreken (oude) cliches uit of hebben het niet zo op met Engeland.
De Nederlandse keuken is ook goed met daarin verweven de Indo keuken die fantastisch is.
De Amerikaanse keuken is moeilijker te beoordelen want er zijn er zoveel. Fastfood hamburgers zijn niet mijn smaak, maar tex-mex (en nog beter de New Mexicaanse) keuken alswel Texan steak zijn de beste.
Zoals overal heb je goed en slecht eten en soms is het makkelijker te vinden dan elders. In Cuba heb ik de meest ranzige maaltijden ooit geproeft, maar zelfs daar hebben we goed gegeten.
Over smaak valt te twisten idd. Waar in Engeland ga je maandelijks heen? Ken je Pret-a-manger of EAT of Wagamama of M&amp;S of een van de andere wijdversprijde Britse voedselketens? Of je het nu lekker vindt of niet het is allemaal gevarieerd kwaliteitsvoedsel. Er is idd een heleboel slecht voedsel verkrijgbaar zoals fish n chips en pork scratchings die ik weiger te eten, maar een full English, cottage pie en bangers n mash gaan er altijd wel in bij mij.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:55 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik woon in India en werk voor een Engelse firma waar ik maandelijks kom.Ik heb account management gedaan in Groot-Brittannië voor 2 jaar.
Probleem zit hem echter in de interpretatie van 'lekker eten'. Ik VIND de Engelse keuken bagger, papperig, onverzorgd en weinig elan. Oftewel ik 'proef' geen keukencultuur. Maar als jij het daar lekker vind dan geloof ik je, Ik ben brabander en doe een moord voor zult en bloedworst...daar zijn de meningen ook vaak over verdeeld.
Ben elke maand in Chester en daar zitten wel wat goede tentjes in het centrum. Ik verblijf altijd in het Mill hotel waar de bar best gezellig is. In Schotland pak ik altijd Haggis mee.quote:Op donderdag 29 november 2007 15:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Over smaak valt te twisten idd. Waar in Engeland ga je maandelijks heen? Ken je Pret-a-manger of EAT of Wagamama of M&amp;amp;S of een van de andere wijdversprijde Britse voedselketens? Of je het nu lekker vindt of niet het is allemaal gevarieerd kwaliteitsvoedsel. Er is idd een heleboel slecht voedsel verkrijgbaar zoals fish n chips en pork scratchings die ik weiger te eten, maar een full English, cottage pie en bangers n mash gaan er altijd wel in bij mij.
Nazi is altijd goed.quote:Op donderdag 29 november 2007 16:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of soep, Biefstukje, gebakken aardappelen, nazi, bami, macaroni, spaghetti of erwtjes en of boontjes
De Nederlandse keuken bestaat niet en de gemiddelde buitenlander kan er helemaal geen mening over hebben
Om Jimmy Carr te quoteren (over de KFC bucket):quote:Op donderdag 29 november 2007 16:39 schreef jpjedi het volgende:
In Amerika ken ik buiten NY een supergoed restaurant in LA en dat is Cheesecake factory.Maar die borden zeg..zijn echt troggen.
Het was ook erg kort door de bocht van me om Amerika over 1 kam te scheren.
. Anderzijds moet ik wel weer zeggen dat ik nog nooit goed heb kunnen eten in de regio Ohio - Pennsylvania.
Mijn slechste eet-ervaring in Amerika was toen ik als naieve tiener met de Greyhound van Portland, Maine in een ruk naar Albuquerque, New Mexico ben gereist. 2 1/2 dag non-stop hell. Die busstations zijn smerig, het eten is smerig, de mensen zijn smerig, de bussen zijn smerig en de chauffeurs (en sommige passagiers) zijn levensgevaarlijke gekken. In die 2 1/2 dag heb ik nauwlijks gegeten en dacht dat ik dood zou gaan van de honger omdat ik niks meer door mn keel heen kreeg zonder te kokhalsen. Tip: voor culinaire hoogstandjes moet je ver wegblijven van alles dat met de Greyhound te maken heeft.quote:&amp;quot;It's a big leap from plate to bucket... But from bucket to trough... Not far at all.&amp;quot;
?quote:Op donderdag 29 november 2007 16:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat er inderdaad veel Indiers in Indie zijn die zich een mening kunnen vormen over het Nederlandse eten.
Misschien dat iemand ook weet wat het Nederlandse eten is, want ik weet het niet
Kut spelfauvtjequote:Op donderdag 29 november 2007 17:00 schreef Bendoverp het volgende:
[..]
Nazi is altijd goed.
Maar ik weet ook wat je bedoelt: ik zie niet echt in wat de NL keuken is.
Ik las gister een posting van je waar je beweerde dat Indiers weten wat de Nederlandse keuken is. Ik heb zelden zo´n onzin gelezen. Verklaring staat hier boven.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
?
Weet niet helemaal of ik deze goed lees maar als je op mij doelt.. ben Brabander, geboren en getogen in Prinsenbeek. Werk toevallig in India voor een Britse werkgever.
NL keuken is redelijk ondefinieerbaar en is voor mij meer 'moeders kostje' Denk niet dat veel buitenlanders de NL keuken zullen roemen. Al wordt het langzaam wat beter. (Frans)
Indiërs weten wat NL keuken is?quote:Op donderdag 29 november 2007 17:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik las gister een posting van je waar je beweerde dat Indiers weten wat de Nederlandse keuken is. Ik heb zelden zo&acute;n onzin gelezen. Verklaring staat hier boven.
P.S. Volgens mij is die posting weg of staat hij in een andere topic
je gaat mij niet vertellen dat je uit hilvarenbeek komtquote:Op donderdag 29 november 2007 17:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Hilvarenbeek eten ze waarschijnlijk meestal soep, als je 20 km noordelijker gaat nooit of alleen op zondag.
Nederlands voedsel valt gewoon nauwelijks defineren omdat het erg veelzijdig is en erg afhankelijk is van waar je woont en¡'of in welk jaargetijde je bent
Ik vind de Nederlandse keuken in elk geval een verademing in tegenstelling tot de Argentijnse die alleen bestaat uit Pasta, Pizza en BBQ
Schijndel.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je gaat mij niet vertellen dat je uit hilvarenbeek komt
Nietquote:
Even offtopic want je hebt me nieuwsgierig gemaakt; waarom zijn sommige passagiers levensgevaarlijke gekken gebleken, en waarom was het eten smerig?quote:Op donderdag 29 november 2007 17:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Om Jimmy Carr te quoteren (over de KFC bucket):
[..]
Mijn slechste eet-ervaring in Amerika was toen ik als naieve tiener met de Greyhound van Portland, Maine in een ruk naar Albuquerque, New Mexico ben gereist. 2 1/2 dag non-stop hell. Die busstations zijn smerig, het eten is smerig, de mensen zijn smerig, de bussen zijn smerig en de chauffeurs (en sommige passagiers) zijn levensgevaarlijke gekken. In die 2 1/2 dag heb ik nauwlijks gegeten en dacht dat ik dood zou gaan van de honger omdat ik niks meer door mn keel heen kreeg zonder te kokhalsen. Tip: voor culinaire hoogstandjes moet je ver wegblijven van alles dat met de Greyhound te maken heeft.![]()
Gramma's home cooking heeft me gered!
Serieus??quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:36 schreef PDX het volgende:
wat ik wel eens hoor:
what? from Neverland? Do you know Peter Pan?
Oh nee, "Buenos Aires"quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet
quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:36 schreef PDX het volgende:
wat ik wel eens hoor:
what? from Neverland? Do you know Peter Pan?
Maar Chinees is hier meestal een soort mix van Chinees en Indonesisch. Meeste restaurants hier ook in de buurt zijn zogenaamde "Chinees-Indische Restaurants". En inderdaad, shoarma/kebab is ook lekker net als Turkse pizza's. Couscous ben ik niet zo weg van. We hebben hier thuis wel een paar van die Tajines maar ik word er niet echt vrolijk van.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Chinees, Shoarma/kebab ook nog
Is that the same as "Deutsch"?quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:33 schreef maartena het volgende:
[..]![]()
Ik krijg wel vaak vragen als:
Netherlands? I thought it was Holland? And why are they called Dutch?
ja, en dan moet je het allemaal gaan uitleggen, zoals hierboven staat. Het verschil dutch en deutsch arghh... Ik zeg meestal maar dat ik uit europa kom, dat snappen ze toch wel.quote:
Verschrikkelijk leuke website.quote:Op woensdag 21 november 2007 12:36 schreef roburt het volgende:
http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/
en nog een man die veel foto's en commentaar geschreven heeft over Amsterdam. (ERG LEUK)
Idd. Net ook bekeken toevallig...quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Verschrikkelijk leuke website.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat in bepaalde landen boerenkool gebruikt wordt als voer voor het vee.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik las zelfs (op fok ??)dat ze in het buitenland het fenomeen boerenkool erg vreemd vinden, omdat ze meestal maar een klein beetje gebruiken voor salades enzo.
maar dat geldt voor NL mijn opa (boer) vond zuurkool ook veevoeierquote:Op zondag 2 december 2007 01:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het schijnt zelfs zo te zijn dat in bepaalde landen boerenkool gebruikt wordt als voer voor het vee.![]()
In de UK dan vooral, al heb ik gelezen dat het daar om een nog iets ruigere/wildere soort boerenkool zou gaan.
Maar toch, leg maar eens uit dat wij dat 's avonds op tafel zetten.![]()
Maarja... wel kei-gezond en daarom zijn we de langste mensen ter wereld.
Lekkere late reactie van mij maar goed...quote:Op maandag 26 november 2007 12:47 schreef liesell het volgende:
[..]
Over welk land, welke staat, spreek je ?
Mijn zus die in Australie woont heeft een boete gekregen omdat ze zonder helm fietstequote:Op zaterdag 1 december 2007 21:28 schreef popolon het volgende:
Ik nam mijn zwager, een politieagent, mee naar Amsterdam toen we vorig jaar in NL waren. Hij keek z'n ogen uit, vooral de rijen met fietsen overal waren helemaal geweldig.
Leuk detail, hij rijdt nu iedere dag in uniform op z'n fiets naar z'n werk, z'n fiets die hij gekocht heeft na zijn bezoek aan NL.
In Noorwegen is boerenkool inderdaad vrijwel uitsluitend veevoer...quote:Op zondag 2 december 2007 01:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het schijnt zelfs zo te zijn dat in bepaalde landen boerenkool gebruikt wordt als voer voor het vee.![]()
In de UK dan vooral, al heb ik gelezen dat het daar om een nog iets ruigere/wildere soort boerenkool zou gaan.
Maar toch, leg maar eens uit dat wij dat 's avonds op tafel zetten.![]()
Maarja... wel kei-gezond en daarom zijn we de langste mensen ter wereld.
hier ook ik spreek het echt nooit af wanneer ik langs vrienden of familie ga .quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:22 schreef Knipoogje het volgende:
Paar weken terug een date met een Indonesische gehad die hier nu een jaar studeert. Wat zij bizar vond was dat hier oude mensen in een bejaardentehuis worden gestopt. In de meeste andere landen in de wereld komen de ouders gewoon bij de kinderen in huis wonen zodra ze te oud worden om voor zichzelf te zorgen.
Als je er over nadenkt is het eigenlijk best wel mensonwaardig wat we met onze eigen ouders doen.
En verder vond ze het vreemd dat je hier altijd een afspraak moet maken als je wilt komen en komen rond etenstijd is helemaal uit den boze. In Indonesie is het doodnormaal als familie of bekenden onaangekondigd voor de deur staan. En ze eten gewoon een hapje mee.
Er is op zich niks mis met het concept bejaardenhuis. Ik zou er echt voor passen om bij mijn kinderen in te gaan wonen en mijn zelfstandigheid op te geven. De uitvoering is soms nogal belabberd, m.n. als het om verpleeghuizen gaat, maar met een verzorgingshuis / bejaardentehuis is niks mis.quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:22 schreef Knipoogje het volgende:
Paar weken terug een date met een Indonesische gehad die hier nu een jaar studeert. Wat zij bizar vond was dat hier oude mensen in een bejaardentehuis worden gestopt. In de meeste andere landen in de wereld komen de ouders gewoon bij de kinderen in huis wonen zodra ze te oud worden om voor zichzelf te zorgen.
Als je er over nadenkt is het eigenlijk best wel mensonwaardig wat we met onze eigen ouders doen.
En verder vond ze het vreemd dat je hier altijd een afspraak moet maken als je wilt komen en komen rond etenstijd is helemaal uit den boze. In Indonesie is het doodnormaal als familie of bekenden onaangekondigd voor de deur staan. En ze eten gewoon een hapje mee.
Noem eens 5 landen in het westen waar dat standaard is?quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:22 schreef Knipoogje het volgende:
. In de meeste andere landen in de wereld komen de ouders gewoon bij de kinderen in huis wonen zodra ze te oud worden om voor zichzelf te zorgen.
Precies.quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is gewoon een economische reden in plaats van een culturele
Niet dat ik mijn moeder in huis zal nemen als ze oud is, maar als ze eenmaal aan een bejaardentehuis toe is ben ik wel van plan een deel van mijn levensstandaard op te geven om haar in een luxe versie te stoppen waar je je helemaal blauw betaalt aan verzorgingskosten, maar waar ze wel vertroeteld worden.quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Er is op zich niks mis met het concept bejaardenhuis. Ik zou er echt voor passen om bij mijn kinderen in te gaan wonen en mijn zelfstandigheid op te geven. De uitvoering is soms nogal belabberd, m.n. als het om verpleeghuizen gaat, maar met een verzorgingshuis / bejaardentehuis is niks mis.
Die hoor ik ook vaak!quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:33 schreef maartena het volgende:
[..]![]()
Ik krijg wel vaak vragen als:
Netherlands? I thought it was Holland? And why are they called Dutch?
Het zal inderdaad meer over de buitenlandse dan het Nederlandse leger zeggenquote:Op dinsdag 11 december 2007 16:47 schreef _The_General_ het volgende:
In de diplomatieke en militaire kringen waar ik af en toe in verkeer hoor ik alleen maar dat we zo'n vriendelijk en netjes volk zijn. Voortuintjes, gewassen ramen etc. Daarnaast hoor ik heel vaak dat we zo'n fantastisch goed leger hebben. Iets wat de Nederlander zelf waarschijnlijk niet vindt!
Hier gaattie verder: Hoe denken buitenlanders over Nederland(ers) - deel 2quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:21 schreef petre86 het volgende:
Als sodom en gomorra? Als het paradijs? Als toevluchtsoord of als hel?
Veel mensen hebben een eerste indruk over Nederland. Wat zou jouw buurman zeggen als je hem vraagt wat er bij hem/haar opkomt als je Nederland zegt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |