abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:24:43 #101
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50127152
Dat van die winkels snap ik ook niet. Hier in België zijn ze al wat langer en vaak op zondag open , maar dan nog. Als ik hier in de Frans-Belgische grensstreek nog wat nodig heb kan ik elke dag zonder problemen in de grote Auchan hypersupermarkt terecht tot 22h zelfs.

In bv Italië lossen ze dat zelfs nog anders op, daar is alles meestal dicht in de namiddag maar is men dan terug open tot een heel stuk in de avond.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:29:34 #102
133435 DropjesLover
Shit Happens
pi_50127289
dat vind ik eigenlijk ook een beter systeem...

langer open en alle dagen per week.
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:30:22 #103
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_50127313
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:18 schreef winterapfel het volgende:
Een equadoriaanse huisgenoot tijdens m'n stage in Finland (hij is nog nooit in NL geweest)
- we lopen op klopen
- we zijn continu stoned
- er zijn geen meiden boven de 14 die nog maagd zijn

Met hem trouwens wel eens een discussie gehad of het nu wel of niet betekend dat een vrouw sex wil als ze met een fles wijn bij je op bezoek komt.. In equador wel, maar volgens mij in NL toch echt niet (of mis ik iets?), wie weet hoe dit zit in andere landen?
Da's niet zover bezijden de waarheid. Kopje thee komen drinken is toch sex? of is dat tegenwoordig gewoon een Breezer geworden?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_50127321
Ja dat wel irritant hier, maar in de grotere steden heb je avond winkels en is alles bijna zondag open.
AFC AJAX
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:33:00 #105
5755 Halinalle
ludicrous
pi_50127380
De meeste supermarkten zijn tegenwoordig tot een uur of negen open en, in de grote steden, ook op zondag.

Overigens vind ik dat openingstijden niet door de overheid gereguleerd zouden moeten worden.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:39:30 #106
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50131450
Sommige winkels hier zijn 24 open....

Is erg vreemd om een megastore om 4 uur s'nachts in te lopen voor wat groenten.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:03:32 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50132178
Iedereen heeft het nu over supermarkten, maar ik bedoelde eigenlijk de gewone gezellige interessante winkels waar je kleding, electronica, camera's etc etc koopt. Die zijn in NL altijd dicht als je uit je werk komt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:15:00 #108
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_50134433
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:03 schreef SeLang het volgende:
Iedereen heeft het nu over supermarkten, maar ik bedoelde eigenlijk de gewone gezellige interessante winkels waar je kleding, electronica, camera's etc etc koopt. Die zijn in NL altijd dicht als je uit je werk komt.
Dat is die calvinistisch-protestantse inslag. Het mag inderdaad allemaal wel wat losser in Nederland.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:00:14 #109
179327 Harry4
Treehugger
pi_50143844
Hoe denken de Finnen over ons:

* ze hebben het meerdere keren gehad over onze Elfstedentochten, dat we over de kanalen schaatsen.
* ze denken dat de helft van Nederland onder water komt te staan als het klimaat verandert of als er een dijk doorbreekt. Geen paniek we mogen namelijk in Finland komen wonen, want volgens hun is daar nog plaats genoeg.
* ze beginnen altijd over Jari Litmanen
* ja ook hier hebben ze het natuurlijk over klompen en tulpen
* coffeeshops in Finland vonden ze toch gezelliger als de coffeeshops in Nederland
Ich bin Macho, süper Macho...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:20:00 #110
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50144689
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:00 schreef Harry4 het volgende:
Hoe denken de Finnen over ons:

* ze denken dat de helft van Nederland onder water komt te staan als het klimaat verandert of als er een dijk doorbreekt. Geen paniek we mogen namelijk in Finland komen wonen, want volgens hun is daar nog plaats genoeg.
wat lief
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:25:31 #111
pi_50144951
Dat was nog een van de grappen op de conferance van de Belgisch/Britse komiek Nigel Williams trouwens :

"Ik maak mij nog geen zorgen over de opwarming van de aarde. De dag dat vanuit het noorden de oranje caravans beginnen aan te spoelen. DAN maak ik mij zorgen"
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:59:51 #112
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50148581
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:20 schreef SeLang het volgende:
Wat ik keer op keer weer hoor van mensen die in NL zijn geweest: wat is NL een ongelofelijk saai land!
Het valt gewoon niet uit te leggen waarom winkels om 6 uur sluiten (winkels zijn dus dicht als mensen uit hun werk komen) en op zondag gesloten zijn (wanneer mensen dus vrij hebben).
De meesten zijn heel blij als ze weer naar huis mogen.
right
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:16:21 #113
393 phileine
española
pi_50149195
Ik woonde in Amsterdam centrum en was toch écht niet gewend dat de winkels dichtgingen. Heb in het begin hier in Spanje vaak vol verslagenheid voor een gesloten supermarkt gestaan omdat ik weer vergeten was dat ze op zondag niet open zijn.
mooi he, alles
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:24:56 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50149437
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 00:16 schreef phileine het volgende:
Ik woonde in Amsterdam centrum en was toch écht niet gewend dat de winkels dichtgingen. Heb in het begin hier in Spanje vaak vol verslagenheid voor een gesloten supermarkt gestaan omdat ik weer vergeten was dat ze op zondag niet open zijn.
Dat had ik dus de laatste keer toen ik in Nederland was.... Ik was bij mijn ouders op bezoek, en had zin in jonge kaas! Tijd niet gehad, dus ik denk, kom ik ga even naar de kaasboer. Ik reed naar het dorp om vervolgens uit te vinden dat het uitgestorven was, zegmaar zo stil dat een hond in het midden van de straat kan gaan liggen pitten.

Maar ja, dan heb je het over Lochem. Desalniettemin waren ook in de omringende steden Deventer, Zutphen, Hengelo, Arnhem, etc..... de winkels toch echt gewoon dicht op zondagen. En om nou naar Amsterdam te rijden.... Dus maandagMIDDAG (want s'ochtend was ook het halve dorp nog dicht) kon ik eindelijk kaas halen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:32:27 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50149623
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:03 schreef SeLang het volgende:
In de VS hebben de kleine winkeliers het slimmer aangepakt. Die gaan hier gewoon om 11:00 open, en blijven dan tot 20:00 open. Zo hoeft de kleine winkelier toch niet meer dan zo'n 8 a 9 uur per dag te werken, en zo tussen 18:00 en 20:00 verkoopt ie een stuk meer dan tussen 09:00 en 11:00.

De meeste winkelketens, ook de kleinere winkelketens zoals Radio Shack of kledingzaken zijn meestal tot 21:00 of 22:00 open elke dag.

En ik weet niet hoe het nu in Utrecht is..... maar iedereen ging OF op Donderdagavond, OF op Zaterdag naar de stad, en dan was het dringen om voor 4 euro per uur te mogen parkeren in een stinkende parkeergarage waar de nacht daarvoor diverse zwervers in diverse hoeken van het trappenhuis hebben staan pissen, en Hoog Catherijne is gigantisch druk, de binnenstad is gigantisch druk......

En als je dan toevallig op woensdagavond en vrijdagavond door de binnenstad loopt is het bijna uitgestorven..... Waarom spreiden ze dat dan niet over 3 dagen ofzo, woensdag, donderdag en vrijdag koopavond, en dan in het weekend ook op zondagen open.....

Maar nee, DAT kan weer niet in Nederland.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50151906
Sommige Chinezen denken dat alle Nederlandse mannen homo's zijn.

Ik heb toen maar gezegd dat dit klopt en dat we al onze kinderen importeren vanuit het buitenland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 06-06-2007 07:40:06 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:36:50 #117
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_50155466
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 00:32 schreef maartena het volgende:
En ik weet niet hoe het nu in Utrecht is.....
Ik wel. Ik neem maar gewoon een dag vrij door de week als ik wil winkelen.

Vervelendste punt is dat hier winkels voor consumenten (bijna) niet gevestigd mogen zijn op bedrijventerreinen tenzij ze voor het overgrote deel zakelijke klanten hebben (Makro bijv.) terwijl met name grotere winkelketens hierbij best gebaat zouden zijn en zo een behoorlijke druk van de binnensteden kunnen afnemen en zich daar wat interessantere winkeltjes kunnen vestigen.

Hier is 2 jaar terug nog zoiets aan de orde geweest met een leverancier van diervoeders en aanverwante artikelen. Hij kon niet aantonen dat de meeste klanten zakelijk inkochten, moest verhuizen naar de binnenstad (en behoorlijk inkrimpen) en heeft er daarom na nog geen half jaar de stekker uit moeten trekken.

Ik weet niet exact waarom het niet mag maar het zou ideaal zijn, op menig bedrijven terrein zijn er ruim voldoende parkeerplaatsen en daar valt ook heel simpel een regeltje voor te verzinnen. Oppervlakte winkel is min. X aantal parkeerplaatsen op eigen terrein.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_50159700
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:00 schreef Byte_Me het volgende:
in duitsland zijn ze erg positief over nederland, zien het zelfs als voorbeeld.
Bull Shit
Duisters vinden Nederland een leuk landje maar serieus nemen ze Nederland geen seconde.
Die hebben meer moppen over Nederlandrs als over een nader volkje.

in Duitsland had ik ( na 4 landen ) voor het eerst het gevoel een Gastarbeider te zijn.
pi_50159746
Principieel denken buitenlanders positiever over Nederland als Nederlanders in het Buitenland.
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:25:23 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50171739
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 06:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Sommige Chinezen denken dat alle Nederlandse mannen homo's zijn.

Ik heb toen maar gezegd dat dit klopt en dat we al onze kinderen importeren vanuit het buitenland.

Hoe komen ze daar trouwens bij?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50172413
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoe komen ze daar trouwens bij?
Homo huwelijk enzo. 2 chineze meisjes hebben mij allebei gevraagd of ik dus homo was, toen ik zei dat ik uit NL kwam.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:51:48 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50172528
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Homo huwelijk enzo. 2 chineze meisjes hebben mij allebei gevraagd of ik dus homo was, toen ik zei dat ik uit NL kwam.

wat geestig. is ook nieuw voor mij...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_50173989
Ach, ze weten in ieder geval wie Sinterklaas is.
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:47:38 #124
42204 MrCyber
Meridian, ID, USA
pi_50174647
Hier in Boise, Idaho in de VS zijn de meeste winkels elke dag tot 9 of 10 uur 's avonds open. Op zondag meestal tot een uurtje of 8 's avonds. We hebben hier natuurlijk ook een aantal winkels die 24 uur per dag open zijn. Wel makkelijk hoor, vooral als je terug komt uit NL en jetlag heb en je dan om 3 uur 's nachts wakker bent. Dan kun je lekker de wekelijkse boodschappen gaan doen bij de Walmart. Wat me wel opvalt is hoe relatief druk het dan nog kan zijn. Je zou denken dat om 3 uur 's nachts er niet veel mensen op de been zijn, maar er zijn altijd wel een stuk of 50 klanten te vinden in de Walmart hier rond die tijd. (om van personeel niet te spreken. Vakken vullen doen ze hier nl bij voorkeur 's avonds heel laat/'s nachts)
------
If you ain't Dutch, you ain't much.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:24:42 #125
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50179073
kweetnie hoor maar er is in NL zat open tot 2200 dagelijks en ook supers die op zondag open zijn
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:27:19 #126
179327 Harry4
Treehugger
pi_50179178
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
kweetnie hoor maar er is in NL zat open tot 2200 dagelijks en ook supers die op zondag open zijn
Agree, en ook in de toeristische gebieden zijn de shops langer open.
De overige simpele huis tuin en keuken shops, van de eenmansbedrijven zeg maar die gaan meestal wel eerder dicht. Maar ja, een toerist komt niet naar Nederland om een stereo of computer te kopen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:36:43 #127
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50179621
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Dus ik kan op Dinsdagavond om 20:00 naar de Blokker om nieuwe stofzuigerzakken te kopen? Of even op Woensdagavond om 20:30 nog even naar de computerwinkel om de net overleden videokaart te vervangen in mijn computer? En op Maandagavond even naar de slijter voor een bepaalde fles champagne die ze bij de supermarkt niet verkopen? En elke zondag gaan shoppen voor kleren?

En dit allemaal in een stad als Zwolle, Deventer, Groningen, Den Bosch, Breda, of Nijmegen, om maar een paar redelijke steden buiten de randstad te noemen?

Nee dus. Als je geluk hebt kun je in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag elke zondag terecht, en dan ook echt alleen de binnenstad. Op een Dinsdagvond lekker gaan winkelen voor een TV kun je echt vergeten.....
-
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:41:45 #128
179327 Harry4
Treehugger
pi_50179857
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus ik kan op Dinsdagavond om 20:00 naar de Blokker om nieuwe stofzuigerzakken te kopen? Of even op Woensdagavond om 20:30 nog even naar de computerwinkel om de net overleden videokaart te vervangen in mijn computer? En op Maandagavond even naar de slijter voor een bepaalde fles champagne die ze bij de supermarkt niet verkopen? En elke zondag gaan shoppen voor kleren?

En dit allemaal in een stad als Zwolle, Deventer, Groningen, Den Bosch, Breda, of Nijmegen, om maar een paar redelijke steden buiten de randstad te noemen?

Nee dus. Als je geluk hebt kun je in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag elke zondag terecht, en dan ook echt alleen de binnenstad. Op een Dinsdagvond lekker gaan winkelen voor een TV kun je echt vergeten.....
Ow ja hoor, gamma, praxis en al die grote hobbyshops zijn vaak open. Ze hebben er tegenwoordig meer dan je zou denken. Supermarkten zijn meestal tot 21.00 of langer open. Mediamarkt is ook open tot 21.00
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:47:04 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50180099
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:41 schreef Harry4 het volgende:
Ow ja hoor, gamma, praxis en al die grote hobbyshops zijn vaak open. Ze hebben er tegenwoordig meer dan je zou denken. Supermarkten zijn meestal tot 21.00 of langer open. Mediamarkt is ook open tot 21.00
Ah, het begint dus al beter te worden in Nederland! .

Maar zijn dan ook *alle* winkels open, of kan ik dan alleen TV's kopen bij de MediaMarkt?
-
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:51:29 #130
179327 Harry4
Treehugger
pi_50180293
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Ah, het begint dus al beter te worden in Nederland! .

Maar zijn dan ook *alle* winkels open, of kan ik dan alleen TV's kopen bij de MediaMarkt?
Nou ja, MediaMarkt is een heel groot iets waar echt alles op het gebied van elektronica ligt (TV, radia, stofzuiger, computer, dvd's bijna alles!). Soms heel goedkoop, soms niet. Massa = kassa is hier van toepassing. Service weet ik zo niet omdat ik er zelf nog nooit iets gekocht hebt. Maar goed, de normale winkels zijn toch vaak al eerder gesloten.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:57:34 #131
42204 MrCyber
Meridian, ID, USA
pi_50180629
quote:
[..]
En op Maandagavond even naar de slijter voor een bepaalde fles champagne die ze bij de supermarkt niet verkopen?
Helaas kan dat hier in Boise, Idaho ook niet na 7 uur 's avonds Idiote gedoe met State Liquor stores hier in deze uiterst conservatieve staat Wat dat betreft is California toch wel beter. Hier bv ook geen sterke drank in de supermarkt, Costco, etc terwijl je daar in California gewoon een 2 liter fles wodka bij Costco kan halen (en nog heel goedkoop ook).
------
If you ain't Dutch, you ain't much.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:57:49 #132
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50180638
quote:

[..]

Zekers!, grootstedelijk winkelgebieden, allemaal open op zondag, ketens als mediamarkt etc, minimaal tot 2100 elke avond, stofzuigerzakken, tv's bruingoed, the works

Een beetje stad heeft minimaal een super die zondag open is, slijters zijn al vaak tot 20:00 open naar gelang de band met een Super (AH met Gal & Gal, Dirk van den broek met de Dirk), er bestaan nog steeds veel slijter/cafe combi's ook in kleinere dorpen. Brood haal ik hier dagvers uit een automaat klokkie rond
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:58:44 #133
pi_50180675
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:51 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Nou ja, MediaMarkt is een heel groot iets waar echt alles op het gebied van elektronica ligt (TV, radia, stofzuiger, computer, dvd's bijna alles!). Soms heel goedkoop, soms niet. Massa = kassa is hier van toepassing. Service weet ik zo niet omdat ik er zelf nog nooit iets gekocht hebt. Maar goed, de normale winkels zijn toch vaak al eerder gesloten.
In een mediamarkt werkt de service via de infobalie en een centraal nummer, maar voor de rest is die evengoed als elke andere winkel hoor. (hier bij de Mediamarkts in België toch , dus dat zal wel overal zo zijn)
pi_50181137
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:20 schreef phileine het volgende:
Het leidt altijd wel tot grote hilariteit dat wij nooit ons eigen volkslied meezingen (bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden), en als je dan uitlegt dat niemand er echt iets mee heeft vanwege "Duitsch bloed" en "Koning van Spanje" dan denken ze helemáál dat we gestoord zijn.
Die redenatie ken ik niet hoor...
quote:
Wat ik keer op keer weer hoor van mensen die in NL zijn geweest: wat is NL een ongelofelijk saai land!
Het valt gewoon niet uit te leggen waarom winkels om 6 uur sluiten (winkels zijn dus dicht als mensen uit hun werk komen) en op zondag gesloten zijn (wanneer mensen dus vrij hebben).
Pfft, moet je eens in Oostenrijk komen. Daar hebben ze nog nooit van koopavond of koopzondag gehoord. Bovendien zijn de winkels buiten het centrum vaak al op zaterdagmiddag gesloten en kun je in de dorpen tussen de middag bijna nergens terecht omdat ze dan lunchpauze hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de katholieke feestdagen waar je als Hollander geen weet van hebt en dus voor een dichte winkeldeur staat
pi_50181486
Aantal vragen van Oostenrijkers:
-Hebben ze in Nederland ook tunnels? Ja? Maar er zijn toch geen bergen?

-Wat vinden Nederlanders eigenlijk van Amsterdam?

-Ja, dat je daar overal drugs kan kopen enzo.
Hij dacht dat je alleen in Amsterdam drugs kunt krijgen en in de rest van Nederland niet

Mijn ervaring: Buitenlanders roepen meteen Heineken, iets over drugs (zelfs kindjes van tien jaar oud) en de naam van een willekeurige voetballer (Kloivert, DuBoor). De talenkennis van de Nederlanders wordt op prijs gesteld, zeker als je een ander taal dan Engels op een goed niveau beheerst.

Nadeeltje van Nederlanders: Ze leggen meteen alles in het Engels uit. Doe je als buitenlander je best met je kleine Nederlandse woordenschat, schakelen Nederlanders meteen over En een klacht van een buitenlandse student in Nederland: Waarom de universiteitstrui een Engelstalige opdruk had. Hij zat toch zeker in Nederland? 't Souvenir werd gelijk een stuk minder leuk.
pi_50192990
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:16 schreef ChrisJX het volgende:
Aantal vragen van Oostenrijkers:
-Hebben ze in Nederland ook tunnels? Ja? Maar er zijn toch geen bergen?

-Wat vinden Nederlanders eigenlijk van Amsterdam?

-Ja, dat je daar overal drugs kan kopen enzo.
Hij dacht dat je alleen in Amsterdam drugs kunt krijgen en in de rest van Nederland niet

Mijn ervaring: Buitenlanders roepen meteen Heineken, iets over drugs (zelfs kindjes van tien jaar oud) en de naam van een willekeurige voetballer (Kloivert, DuBoor). De talenkennis van de Nederlanders wordt op prijs gesteld, zeker als je een ander taal dan Engels op een goed niveau beheerst.

Nadeeltje van Nederlanders: Ze leggen meteen alles in het Engels uit. Doe je als buitenlander je best met je kleine Nederlandse woordenschat, schakelen Nederlanders meteen over En een klacht van een buitenlandse student in Nederland: Waarom de universiteitstrui een Engelstalige opdruk had. Hij zat toch zeker in Nederland? 't Souvenir werd gelijk een stuk minder leuk.
erger ik mij ook aan steeds meer is in het engels terwijl dat helemaal niet nodig is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50228608
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:08 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Die redenatie ken ik niet hoor...
[..]

Pfft, moet je eens in Oostenrijk komen. Daar hebben ze nog nooit van koopavond of koopzondag gehoord. Bovendien zijn de winkels buiten het centrum vaak al op zaterdagmiddag gesloten en kun je in de dorpen tussen de middag bijna nergens terecht omdat ze dan lunchpauze hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de katholieke feestdagen waar je als Hollander geen weet van hebt en dus voor een dichte winkeldeur staat
edit
saai verhaall canaris

[ Bericht 18% gewijzigd door CANARIS op 08-06-2007 11:22:15 ]
pi_50231168
-Iedereen (jong, oud, dik, dun) 24/7 blowt

-Dat amsterdam het utopia van de wereld is (door de hoeren en drugs zogenaa md)

-dat we gestoord zijn omdat we mayonaise op patat doen

-en dat wel cool zijn!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:12:10 #139
83951 rashudo
project 2501
pi_50231249
De meeste buitenlanders geven geen ruk om nederland, daarom kunnen ze alleen cliches opnoemen.
Their eyes opaque.
pi_50256652
Dat we naakt naar de gym gaan en Natalee Holloway.
AFC AJAX
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:26:18 #141
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50256820
Ik was vanmorgen op de radio!

Voor de kenners: KLOS 95.5 - De ochtend DJ's hadden het over immigratie en zeiden al grapmakend dat iedereen welkom was.... behalve "the Dutch", want die waren vreemd en aten mayonaise bij hun patat. Dus ik bellen om verhaal te halen, en ik werd prompt "on the air" gegooid..... en ik heb mijn land toch redelijk verdedigd hoor
-
pi_50256902
Whaha serieus? heb je er geen linkje van.
AFC AJAX
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:36:15 #143
71919 wonderer
pi_50257164
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:26 schreef maartena het volgende:

Voor de kenners: KLOS 95.5 - De ochtend DJ's hadden het over immigratie en zeiden al grapmakend dat iedereen welkom was.... behalve "the Dutch", want die waren vreemd en aten mayonaise bij hun patat. Dus ik bellen om verhaal te halen, en ik werd prompt "on the air" gegooid..... en ik heb mijn land toch redelijk verdedigd hoor
Coool! Dat zou ik wel willen horen, kan dat?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:42:10 #144
179327 Harry4
Treehugger
pi_50257416
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:26 schreef maartena het volgende:

Ja dat van dat mayonaise hebben ze in Finland ook zoiets van.... huh.... ze vinden het nogal 'gevaarlijk' om mayonaise zo lang te bewaren in de koelkast (vanwege de eieren die erin zitten en de kans op bacteriën). Mensen die hem hier kopen, gebruiken dit spul dan ook direct haha, en dan erbij de mayonaise smaakt hier gewoon niet.
pi_50258077
En zeggen dat friet met mayonaise echt wel uit Belgie komt ...
  zaterdag 9 juni 2007 @ 00:09:15 #146
179327 Harry4
Treehugger
pi_50258264
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:03 schreef BramKVO het volgende:
En zeggen dat friet met mayonaise echt wel uit Belgie komt ...
Ja zelfs de Belgen zweren het bij onze mayonaise, op vakantie vorig jaar een groep belgen. 'Voor saus bij de friet heb je maar weinig keus in Nederland, maar die mayo in Nederland.... oooooh..... die is echt goed'
pi_50258368
Ben ik nou de enige Nederlander die kotsneigingen krijg bij eten van mayonaise? Gadverdamme wat is dat vies.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 00:30:55 #148
71919 wonderer
pi_50258838
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:42 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Ja dat van dat mayonaise hebben ze in Finland ook zoiets van.... huh.... ze vinden het nogal 'gevaarlijk' om mayonaise zo lang te bewaren in de koelkast (vanwege de eieren die erin zitten en de kans op bacteriën). Mensen die hem hier kopen, gebruiken dit spul dan ook direct haha, en dan erbij de mayonaise smaakt hier gewoon niet.
In Nederland verkopen ze toch allang geen echte mayo meer? 't Is allemaal frietsaus. Dus dat van dat bederven snap ik wel (is ook de reden dat ik hier geen mayo koop, eigenlijk).
  zaterdag 9 juni 2007 @ 00:35:22 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50258949
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:28 schreef BonJovi het volgende:
Whaha serieus? heb je er geen linkje van.
Volgens Collega's houden ze bij Mark & Brian een archief bij wat ergens online moet staan, maar ik moet het nog even zien te vinden.
-
pi_50259393
quote:
Op maandag 4 juni 2007 03:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5332752955157536062&q

Jeremy Clarkson , de bekende Brit van oa Top Gear in zijn "Meet the Neighbours" reeks op bezoek in België en Nederland. Bijzonder leuk filmpje over hoe Britten over ons en jullie denken eigenlijk.
Omg die sporten van onze zuiderburen !
Ik support gevallen topclubs!
pi_50259396
Ok zeg maar als je het hebt gevonden
AFC AJAX
  zaterdag 9 juni 2007 @ 00:58:58 #152
pi_50259448
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:09 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Ja zelfs de Belgen zweren het bij onze mayonaise, op vakantie vorig jaar een groep belgen. 'Voor saus bij de friet heb je maar weinig keus in Nederland, maar die mayo in Nederland.... oooooh..... die is echt goed'
  zaterdag 9 juni 2007 @ 00:59:38 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50259463
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:56 schreef BonJovi het volgende:
Ok zeg maar als je het hebt gevonden
Ik heb ze ge-emailed, want ik kan het niet vinden. (website is trouwens http://www.955klos.com)

Ik hoop dat ik het nog kan krijgen!
-
pi_50268897
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:09 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Hier in Noord-Brabant maken friettenten juist reclame dat ze ook "Belse" (=Belgische) mayonaise hebben. Veel mensen vinden die lekkerder.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:36:33 #155
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50269017
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:32 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Hier in Noord-Brabant maken friettenten juist reclame dat ze ook "Belse" (=Belgische) mayonaise hebben. Veel mensen vinden die lekkerder.
hier in noord brabant dan weer niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_50269062
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hier in noord brabant dan weer niet
AFC AJAX
pi_50360587
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:26 schreef pinkelmans het volgende:
Soms worden we als duitslanders gezien, en dat is soms erg negatief voor de klantvriendelijkheid..
Haha idd, soms denken buitenlanders dat we een provincie of staat zijn van Duitsland, ze vinden de taal erg op duits lijken, vandaar....

"So, your from Holland and do you speak Deutsch as native language???.... no, its DUTCH, its a language in Holland....In Germany, wright??...zucht "

[ Bericht 3% gewijzigd door Kampai op 12-06-2007 03:37:53 ]
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:55:42 #158
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_50365086
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Daar heb ik ook nog nooit van gehoord.
De meeste vlamingen eten toch echt het liefst hun eigen mayo en eigenlijk vind ik die ook lekkerder.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_50366028
omg tuftufclub
pi_50368640
Hoeren, Drugs, Boeren met Klompen, Homo's etc..
Maar dat zijn dan alleen de negatieve gedachten van buitenlanders over NL. Vast nog wel een paar.
pi_50371219
Fransen denken nog wel eens dat Nederland een Scandinavisch land is, en ergens blij Denemarken ligt...
Enkele weken later krijg je dan opeens de opmerking: jij komt toch uit Denemarken?....

-met name als je in zuidelijke richting gaat...-

Ja, België weten ze nog net te plaatsen, omdat het toevallig aan de Franse grens ligt...
 FR
pi_50371913
Lomp,
krenterig,
bot en te direct / onbeleefd
maar vooral: drugs overal te krijgen/gebruiken,
ook doorgeslagen op euthanasie-gebied,
sexueel aantrekkelijke meisjes/vrouwen -blozend, blond en een beetje 'rond'-,
mooie grote blonde jongens/mannen,
ontzettend mooie kleine kindertjes (blond natuurlijk),
slecht en lomp gekleed,
naar voren staande kin,
barbaarse taal,
spotgoedkoop (maar dit begint achterhaald te raken)

supersterk in talen,
zeer sterk in handel en export (zolang ze nog geen business met Hollanders hebben gedaan althans ),
wereldreizigers,
sympathiek,
Nederlandse producten van zeer degelijke kwaliteit.....

enz enz enz

(een mixje van diverse buitenlandse visie's )

[ Bericht 2% gewijzigd door Bora-Bora op 12-06-2007 14:16:31 ]
 FR
pi_50373801
Oh en ook zuinig met geld. "Going Dutch".
Maar dat schijnt dus ook waar te zijn..
pi_50375971
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:10 schreef Bora-Bora het volgende:
Lomp,
krenterig,
bot en te direct / onbeleefd
maar vooral: drugs overal te krijgen/gebruiken,
ook doorgeslagen op euthanasie-gebied,
sexueel aantrekkelijke meisjes/vrouwen -blozend, blond en een beetje 'rond'-,
mooie grote blonde jongens/mannen,
ontzettend mooie kleine kindertjes (blond natuurlijk),
slecht en lomp gekleed,
naar voren staande kin,
barbaarse taal,
spotgoedkoop (maar dit begint achterhaald te raken)

supersterk in talen,
zeer sterk in handel en export (zolang ze nog geen business met Hollanders hebben gedaan althans ),
wereldreizigers,
sympathiek,
Nederlandse producten van zeer degelijke kwaliteit.....

enz enz enz

(een mixje van diverse buitenlandse visie's )
Ik deel grote delen maar ik heb echt nog nooit iemand gehoord die het over "attraktiefe Nederlanders" had.

Eigenlijk 1 van de eerste dingen die ik in het Buitenland vreemd vond , want ik vond "ons" best wel een aantrekkelijk volk.

Nu zie ik ook , dat we de ereotische uitstraling van een koelkast in Klazinaveen hebben

maar wat helemaal niet klopt is "Nederlandse producten van zeer degelijke kwaliteit"
Het tegendeel is waar. Nederlandse produkten staan voor goedkope tinif zonder extra waarde. De Nederlandse tomaat is wel het bekendste voorbeeld.
pi_50378588
Ik hoor ook veel dat ze de Nederlandse dames best mooi vinden, in tengestelling tot de Engelsen ofzo. En Nederlandse vrouwen zijn ook best lang dat vinden ze ook weer mooi.
AFC AJAX
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:08:11 #166
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50386624
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:06 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ik deel grote delen maar ik heb echt nog nooit iemand gehoord die het over "attraktiefe Nederlanders" had.

Eigenlijk 1 van de eerste dingen die ik in het Buitenland vreemd vond , want ik vond "ons" best wel een aantrekkelijk volk.

Nu zie ik ook , dat we de ereotische uitstraling van een koelkast in Klazinaveen hebben

maar wat helemaal niet klopt is "Nederlandse producten van zeer degelijke kwaliteit"
Het tegendeel is waar. Nederlandse produkten staan voor goedkope tinif zonder extra waarde. De Nederlandse tomaat is wel het bekendste voorbeeld.
Draag een maand klompen en een maand Nike's zal je zien wat er degelijk is Hehehe

Maar serieus.
Tom-Tom -> erg degelijk n.l product.
Zo ook is philips een van de enigen die degelijk ziekenhuis apparatuur levert.
Onze scheepsbouw is legendarisch.

Dan over de tomaten.. Maarrrr wel een degelijk product. Goedkoop goed in gewicht. Dus goed voor de handel.

Over het algemeen leveren we wel degelijke producten in vergelijking tot China, Italie enzovoorts.

Ik weet ook niet over welke producten jij het uberhaupt hebt.
pi_50386846
We hebben het beste wegenbouw ...
AFC AJAX
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:16:29 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50387011
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:24 schreef BonJovi het volgende:
Ik hoor ook veel dat ze de Nederlandse dames best mooi vinden, in tengestelling tot de Engelsen ofzo. En Nederlandse vrouwen zijn ook best lang dat vinden ze ook weer mooi.
dat hoor je inderdaad heel erg vaak. en ik merk het ook als ik weer in amsterdam kom na een vakantie of ander buitenlands verblijf.

nederland telt gewoon heel erg veel mooie mensen, natuurlijk is dat afhankelijk van je smaak, maar in alle categoriën hebben wij idd veel mooie mensen.

laat ik het zo zeggen, amerika ziet er in het echt heel anders uit dan op het witte doek...
pi_50387210
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat hoor je inderdaad heel erg vaak. en ik merk het ook als ik weer in amsterdam kom na een vakantie of ander buitenlands verblijf.

nederland telt gewoon heel erg veel mooie mensen, natuurlijk is dat afhankelijk van je smaak, maar in alle categoriën hebben wij idd veel mooie mensen.

laat ik het zo zeggen, amerika ziet er in het echt heel anders uit dan op het witte doek...
Dat is waar, maar ik ben er vaker geweest in Amerika en ik zag ook heel veel mooie. En ze zijn nog eens heel spontaan. Ik vind ze spontaner dan Nederlandse dames.
AFC AJAX
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:24:11 #170
71919 wonderer
pi_50387301
Alle mooie mensen trekken natuurlijk naar CA voor een carriere
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:24:42 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50387327
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:21 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik ben er vaker geweest in Amerika en ik zag ook heel veel mooie. En ze zijn nog eens heel spontaan. Ik vind ze spontaner dan Nederlandse dames.
spontaan laagje vernis over in hart en ziel puriteinse koelkasten.

nee doe dan maar engelse vrouwen, die maken meer dan waard met hun grote bek en dronkenmansschap. dat is pas keihard gaan voor the kingdom.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 juni 2007 @ 21:38:48 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50387899
quote:
De meesten zijn heel blij als ze weer naar huis mogen.
Je bent sinds 1990 niet meer in nederland geweest?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:20:35 #173
63722 z80
I fink you freaky
pi_50389893
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:46 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik hoor vaak van buitenlanders dat ze niet te spreken zijn over het Nederlandse onderwijs.
hier in Duitsland gaan er grote groepen in Nederland om onderwijs te volgen.
alleen worden deze opleidingen dan weet in het Duits gegeven
en verder wordt er in Duitsland reclame gemaakt voor Nederland.
zowel voor de pretparken als de natuur.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_50397689
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ok, tegenwoordig is het wat later geworden. Supermarkten zijn open tegenwoordig tot 8 uur en soms zijn er winkels open op zondag op sommige plaatsen. Maar nog steeds mis ik best wat 24 uur winkels die altijd open zijn, zoals 7 eleven shops. Trouwens, waar is Starbucks in Nederland?
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:58:47 #175
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50403020
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

spontaan laagje vernis over in hart en ziel puriteinse koelkasten.

nee doe dan maar engelse vrouwen, die maken meer dan waard met hun grote bek en dronkenmansschap. dat is pas keihard gaan voor the kingdom.

Engelse vrouwen zijn klein, lelijk en snollerig. Ja ze zuipen als mannen maar ze gedragen zich als kinderen.

Wel leuk om te zien hoe ze in groepjes vrouwen uitgaan en dan in de pub belandden.....

Verschrikkelijk ordinair volk. Ach ja ieder zo z'n ding he
pi_50406381
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 03:17 schreef Kampai het volgende:

[..]
Trouwens, waar is Starbucks in Nederland?
Vanaf eind deze maand op Schiphol (achter de douane weliswaar).
pi_50422493
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:36 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Vanaf eind deze maand op Schiphol (achter de douane weliswaar).
Dus als je toch al naar Amerika vliegt kun je lekker een kartonnetje Starbuckskoffie halen
pi_50445320
Drugs
hoeren
voetbal
DJs
Flevoland
Goedkope Heineken
Harry Potter

Overall redelijk positief dus
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:08:56 #179
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50492697
leuke link van de bbc

http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A564617
quote:
The Toilet

Traditionally the toilet is the smallest room in the house. And when the Dutch say small they mean small. Usually the only way of getting the door open is by standing on the toilet seat.

Applying the above rule means that the toilet has the most furniture of the whole house. A toilet is not a toilet without two plants, a birthday calendar on the door, reading material, an empty can of air freshener and a corny sign requesting the lifting of the seat.

The toilet itself has two major features that are different from the rest of the world. The one is so obvious no one can miss it, the other is infamous for its impossibility to find. Inside the bowl of the toilet the Dutch have installed a little platform. Originally this was to stop splashes occurring. The only reason the Dutch keep it now is that it has become irreplacible in discovering if you are sick.

The other discerning feature is the flush. A famous dutch game is find-the-flusher. Any dutch toilet can have a variety of flushers:

* a button on the pipe leading to the cistern
* a button on the top of the cistern
* a button somewhere else on the cistern (back, front, sides)
* a lever at the side or front
* a chain, rope or string (hanging anywhere)
* a foot pedal
* the pipe leading down from the cistern, which needs to be pulled downwards

vrijdag 15 juni 2007 @ 17:18:48 #180
179327 Harry4
Treehugger
pi_50493013
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
leuke link van de bbc

[..]

Geniaal
quote:
At this point lie if you have to, but do not say that you don't like The Netherlands. That could easily add an extra hour onto your conversation.
Denk dat dit nog waar is ook
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:21:10 #181
71919 wonderer
pi_50493082
Ik vind het nog steeds handig, dat platformpje Aan je ontlasting kun je prima aflezen hoe het is gesteld met je gezondheid en in die plonskuipen is het lastiger kijken En het spat!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:22:30 #182
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50493143
quote:
Geniaal artikel

Er is ook een updated version van de Undutchables las ik laatst, ik heb de versie van 1996 ofzo nog..... Ook erg humoristisch
-
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:22:48 #183
71919 wonderer
pi_50493154
Overigens ben ik bezig in het boek "The Dutch, I presume", geschreven door een paar Nederlanders (en helaas is dat ook te merken in het Engels), zitten wel leuke stukjes in.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:25:33 #184
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50493247
quote:
leuke link van de bbc

[..]

Klopt wel een beetje.

Ik heb nu twee hele grote wc kamers waar je heerlijk nog een dansje kunt maken na een geslaagde poging. Je zou het ook trashdancing kunnen noemen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:27:08 #185
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50493296
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:
In 2002 was dat ook zo, met uitzondering van supermarkten. Sterker nog, toen ik in 2004 in het dorpje van mijn ouders was (Lochem, Gelderland), was er na 18:00 en op zondagen echt helemaal niets meer open, behalve dan de horeca

Dus zo vreemd is dat niet
-
pi_50525985
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:27 schreef maartena het volgende:

[..]

In 2002 was dat ook zo, met uitzondering van supermarkten. Sterker nog, toen ik in 2004 in het dorpje van mijn ouders was (Lochem, Gelderland), was er na 18:00 en op zondagen echt helemaal niets meer open, behalve dan de horeca

Dus zo vreemd is dat niet
2007
supermarkten zijn tot 8 a 9uur open.
in grote steden zijn winkels op zondag altijd open en wat kleinere steden 1x in de maand ofzo.
en natuurlijk een koopavond tot 9uur voor de gewone winkels die normaal om 6uur sluiten.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:17:34 #187
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_50945303
What Do You Think About The Netherlands?

Leuk topic om een keer door te nemen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:32:10 #188
71919 wonderer
pi_50945707
1. Dutch are also a brutally blunt people - that's why 'Frank' is a common name.
pi_54758150
Dus als je zegt dat je uit Nederland komt, hoe reageren ze dan?
Dat we altijd stoned zijn en dat het slecht weer is kan ik ook wel bedenken.
En dan vreemd op kijken als je zegt dat je nooit rookt

Zijn ze positief of negatief?
weten ze waar Nederland ligt en misschien nog wel leuke feitjes?

En wat vertel jij over Nederland als ze daar om vragen?

en ik vind eigenlijk dat deze linkjes hier moeten staan:
Amsterdam: The Bicycling Capitol of Europe
een Amerikaan die verteld over de fietsen in Amsterdam
http://youtube.com/watch?v=qk6YxhKH590

http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/
en nog een man die veel foto's en commentaar geschreven heeft over Amsterdam. (ERG LEUK)

[ Bericht 22% gewijzigd door popolon op 29-11-2007 12:41:25 ]
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  woensdag 21 november 2007 @ 12:43:28 #190
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54758307
tvp ben wel benieuwd
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  woensdag 21 november 2007 @ 12:53:32 #191
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_54758535
ze vinden van ons dat we veel schreeuwen. Dat we onbeleefd zijn. (zeggen wat je denkt noemen wij dat) Ze vinden ons gierig (bijv 1 koekje bij de koffie) alvast een kleine opsomming en een tvp
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 21 november 2007 @ 12:55:10 #192
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54758564
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:43 schreef michiel5 het volgende:
tvp ben wel benieuwd
Huilen dan.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:03:46 #193
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_54758694
ga 't vragen...
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  woensdag 21 november 2007 @ 13:04:37 #194
75556 erkel
back from Dagestan
pi_54758714
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:53 schreef hierissieweer het volgende:
ze vinden van ons dat we veel schreeuwen. Dat we onbeleefd zijn. (zeggen wat je denkt noemen wij dat) Ze vinden ons gierig (bijv 1 koekje bij de koffie) alvast een kleine opsomming en een tvp
Dat heb je van een Belg gehoord denk ik
Weisst
pi_54758732
tvp
  woensdag 21 november 2007 @ 13:06:42 #196
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54758756
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:53 schreef hierissieweer het volgende:
1 koekje bij de koffie? Ben nog nooit bij iemand op bezoek geweest waar dat het geval was.

Schreeuwen? In elk geval neit harder dan Engelsen of Duitsers
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  woensdag 21 november 2007 @ 13:13:40 #197
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_54758867
goed, nooit iets verkeerd gehoord, en heb toch aardig wat mensen uit verschillende volkeren gesproken.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_54758918
Ze vinden ons in het algemeen erg direct
Denken dat Nederland een soort vrijstaat is
En veel Nederlanders zijn erg gierig op vakantie (extreem afdingen)
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_54758957
Goed topic! nog een tvpostje
  Trouwste user 2022 woensdag 21 november 2007 @ 13:18:51 #200
7889 tong80
Spleenheup
pi_54758980
Leuk lief klein landje. Innemende mensen die open staan voor andere culturen. groot in de kunst en in de sport. Mooie vrouwen lange mannen. Milieubewust. Europeanen. Niet te chauvinistisch. Koningsgezind en democratisch. Veeltalig. Kortom het grootste kleine land. Lijkt mij dan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')