Poffertjes denk ik wel.... Maarree pannekoeken eten ze zo'n beetje in elk land op de wereld. Marrokanen die ik ken eten ook altijd pannekoeken. En in India eten ze ook een soort pannekoeken. (nee geen naanquote:Op zondag 3 juni 2007 21:00 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
nou, aardappelen-vlees-groenten is redelijk nederlands, en pannenkoeken/poffertjes zijn 100% nederlands (stamt uit de middeleeuwen, ver voor de komst van de aardappel)
Is niet zo. Ze worden misschien wel gepresenteerd als iets Nederlands, maar oorspronkelijk komen ze uit de Franse keuken.quote:
quote:
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:00 schreef Byte_Me het volgende:
in duitsland zijn ze erg positief over nederland, zien het zelfs als voorbeeld.
Er mooie docu. Leuk om te zien.quote:Op zondag 3 juni 2007 18:17 schreef Petre het volgende:
kijk ook eens de 2 programmadelen van de VPRO thema-avond 'Niet van hier'
http://www.vpro.nl/programma/nietvanhier/
Erg interessant.
jij werkt in irakquote:Op maandag 4 juni 2007 11:23 schreef someyahoo het volgende:
Ach ja, de Iraki's van me werk kennen NL vnl. via Jon Kroif.....![]()
American Soldierquote:Op maandag 4 juni 2007 11:23 schreef someyahoo het volgende:
Ach ja, de Iraki's van me werk kennen NL vnl. via Jon Kroif.....![]()
Het enige dat ik van Ecuadorianen mee kreeg over Nederland, was de vraag of alle Nederlanders in de bloemenhandel zitten. Nu zitten vrijwel alle Nederlanders in Quito in de bloemenhandel (twee met een fietsverhuur uitgezonderd) dus zo gek vond ik die vraag niet.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:18 schreef winterapfel het volgende:
Een equadoriaanse huisgenoot tijdens m'n stage in Finland (hij is nog nooit in NL geweest)
- we lopen op klopen
- we zijn continu stoned
- er zijn geen meiden boven de 14 die nog maagd zijn
Met hem trouwens wel eens een discussie gehad of het nu wel of niet betekend dat een vrouw sex wil als ze met een fles wijn bij je op bezoek komt..In equador wel, maar volgens mij in NL toch echt niet (of mis ik iets?), wie weet hoe dit zit in andere landen?
Nee.quote:
en terecht ook, lijkt me. Belgen denken dat ook hoor.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:45 schreef Septieme het volgende:
Fransen denken dat alle Nederlanders tijdens de zomer er met de caravan op uit
trekken en massaal hun land aan doen. Als je hier Nederland zegt, zeggen de
Fransen: caravan.
Als ik zie wat er hier allemaal over de E17 (Antwerpen - Frankrijk) passeert aan Hollandse caravans, ik vraag mij écht af of er nog "Kezen" in Nederland zelf over blijven tijdens die wekenquote:Op maandag 4 juni 2007 22:17 schreef BramKVO het volgende:
[..]
en terecht ook, lijkt me. Belgen denken dat ook hoor.
In die tijd is Nederland dan ook een aangenaam land. Als die caravans (met zakken aardappels, pindakaas en hagelslag en al) eenmaal de grens over zijn, is het rustig op de weg en in de trein, hangt er een ontspannen sfeer in de steden, vaak mooi weer en is het er in het algemeen aangenamer.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als ik zie wat er hier allemaal over de E17 (Antwerpen - Frankrijk) passeert aan Hollandse caravans, ik vraag mij écht af of er nog "Kezen" in Nederland zelf over blijven tijdens die weken![]()
![]()
"Kezen" is hier een woord voor de Hollanders, maar dan vaak speciaal bedoelt op dat soort die met hun caravan vol pinda, andere kaas en kratjes heineken Zuid-Frankrijk en de Ardennen terroriseert ...quote:Op maandag 4 juni 2007 22:41 schreef Halinalle het volgende:
[..]
In die tijd is Nederland dan ook een aangenaam land. Als die caravans (met zakken aardappels, pindakaas en hagelslag en al) eenmaal de grens over zijn, is het rustig op de weg en in de trein, hangt er een ontspannen sfeer in de steden, vaak mooi weer en is het er in het algemeen aangenamer.
Wat zijn "Kezen" trouwens?
Duuuuudequote:Op maandag 4 juni 2007 03:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5332752955157536062&q
Jeremy Clarkson , de bekende Brit van oa Top Gear in zijn "Meet the Neighbours" reeks op bezoek in België en Nederland. Bijzonder leuk filmpje over hoe Britten over ons en jullie denken eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |