Weet je ook gelijk waar die xenofobe gedachtes van veel kaaskoppen over andere culturen vandaan komen..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:02 schreef DropjesLover het volgende:
nja, in amerika zijn ze er van overtuigd dat we allemaal drugsverslaaden zijn die elk kind met een kleine afwijking aborteren of euthenasie op plegen...
was een tijd geleden ook een docu over, wordt je niet vrolijk van hoe erg dingen verdraaid worden en hoe vast sommige buitenlands in hun eigen leefbeeld (euthenasie mag niet, onder geen enkele voorwaarde, god heeft al het leven geschapen, blabla) zitten
je hebt het dus echt verkeerdquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:02 schreef Viajero het volgende:
Het is echt een groot voordeel uit NL te komen, niemand heeft echt een hekel aan ons, en we worden gezien als vriendelijk, professioneel en ondernemend.
wij gaan niet prat op onze liefde voor een profeet, waar ze bereid zijn voor te sterven en plegen aanslagen uit zijn/haar naam. teven accepteren wij (over het algemeen) wel mensen die anders zijn/denken.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Weet je ook gelijk waar die xenofobe gedachtes van veel kaaskoppen over andere culturen vandaan komen..
is dat zo? op vakanties in vele buitenlanden merk ik juist wel dat positieve van burgers daar ten aanzien van nederlanders.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:05 schreef MASD het volgende:
[..]
je hebt het dus echt verkeerddat beeld is dus echt niet positief
Je beperkte visie...........wij hebben wel: verkrachters, kindermishandelaars, extreme fascisten etc etc....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:07 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
wij gaan niet prat op onze liefde voor een profeet, waar ze bereid zijn voor te sterven en plegen aanslagen uit zijn/haar naam. teven accepteren wij (over het algemeen) wel mensen die anders zijn/denken.
daar zit het verschil hem in
toegegeven, niet iedere gekleurde is een moslim en niet alle moslims zijn terroristen
vriendelijk, professioneel en ondernemend is niet positief?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:05 schreef MASD het volgende:
[..]
je hebt het dus echt verkeerddat beeld is dus echt niet positief
dat snap ik ook niet, vind het walgelijk eigenlijk....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:10 schreef BolleSmurf het volgende:
Ze snappen sowieso niet dat we ons volkslied verkrachten ( Jumpstyle ) Walgelijk
verkrachters, kindermishandelaars, extreme fascisten; die heb je overal... ook bij hindoes, moslims en bosjesmannenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:12 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Je beperkte visie...........wij hebben wel: verkrachters, kindermishandelaars, extreme fascisten etc etc....
de mensen die jij noemt zijn slechts een vergelijkbaar deel van een ander spectrum, maar maar één oorzaak: een andere cultuurerfenis. Niets meer, niets minder
Kaaskop!
ik bedoel dus dat (met uitzondering van mensen die wel (zakelijke) relaties hebben met Nederlanders) helemaal niet zo'n beeld hebbenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
vriendelijk, professioneel en ondernemend is niet positief?
dat zijn dus juist de mensen wiens mening je niet serieus moet nemenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:18 schreef MASD het volgende:
[..]
ik bedoel dus dat (met uitzondering van mensen die wel (zakelijke) relaties hebben met Nederlanders) helemaal niet zo'n beeld hebbenmeer dat euthanasie/alle vrouwen zijn hoeren (wallen) idee
je vergeet gierigquote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef SeLang het volgende:
Nederlanders zijn grof, betweterig en niet diplomatiek.
Yep... dat is wat ik ook ervaar.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef SeLang het volgende:
Welke docu?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:02 schreef DropjesLover het volgende:
was een tijd geleden ook een docu over, wordt je niet vrolijk van hoe erg dingen verdraaid worden en hoe vast sommige buitenlands in hun eigen leefbeeld (euthenasie mag niet, onder geen enkele voorwaarde, god heeft al het leven geschapen, blabla) zitten
Dan beschrijf je een diplomaat uit de VS. En niet uit Nederland.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef SeLang het volgende:
dit topic gaat over nederlanders. amerikanen zijn nog veel ergerquote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan beschrijf je een diplomaat uit de VS. En niet uit Nederland.
Ja bizar dat ze dat denken daar he. Ik had het ook toen ik daar woonde. OF ze denken dat Amsterdam de hoofdstad van Denemarken is, of dat Amsterdam een land op zich is. Nu woon ik in Denemarken, daar weten ze meestal wel dat Amsterdam niet de hoofdstad isquote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:37 schreef MrCyber het volgende:
Hier in het deel van de VS waar ik woon zijn de meeste mensen wel positief over Nederland. Tenminste.. als ze weten waar het ligt. Gebeurt regelmatig dat men hier denk dat Nederland & Denemarken hetzelfde zijn. Ik wordt nl nogal eens gevraagd of Danish een moeilijke taal is. De meesten weten wel dat we tulpen hebben en goede kaas en klompen dragen ja. Molens zijn hier ook erg bekend. Verder zijn de conservatieven hier het natuurlijk niet eens met het nederlandse soft-drugs & euthanasie beleid, maar ja.. dan aan de andere kant zijn er hier genoeg die dat graag hier in de VS ingevoerd zouden willen zien.
ja die 'g' idd...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:50 schreef Zwagger het volgende:
[..]
Ja bizar dat ze dat denken daar he. Ik had het ook toen ik daar woonde. OF ze denken dat Amsterdam de hoofdstad van Denemarken is, of dat Amsterdam een land op zich is. Nu woon ik in Denemarken, daar weten ze meestal wel dat Amsterdam niet de hoofdstad is
Betreffende het topic, ik moet altijd veel opmerkingen slikken van die Denen over onze poetische taaltje, en dan vooral die prachtige ' G' die we hebben. Maar ja, alsof Deens lekker klinkt..
Maar dat is ook wennen je ebtn als nederlander niet gewend fooi te geven omdat je er vanuit gaat dat alles in de prijs inbegrepen zit.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:15 schreef maartena het volgende:
Nederlanders passen zich niet aan aan de fooigewoonten van het vakantieland, en geven op Nederlandse wijze een fooi. De achterliggende reden is natuurlijk de algemene bekende zuinigheid van de Nederlanders, want op taal gebied doen veel Nederlanders hun best om in het Frans, Duits, Italiaans, Engels en Spaans te converseren wanneer ze hun eten bestellen, maar die aanpassing verdwijnt volledig en maakt weer plaats voor het echte Nederlanderschap wanneer de rekening op tafel komt.
Preciesquote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar dat is ook wennen je ebtn als nederlander niet gewend fooi te geven omdat je er vanuit gaat dat alles in de prijs inbegrepen zit.
Het zelfde met handelen in een winkel
ik doelde op de mediterane landen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:28 schreef maartena het volgende:
[..]
PreciesHandelen in een winkel is in de VS ook niet normaal trouwens, maar het geven van een fooi bij de kapper bijvoorbeeld weer wel. Maar dat is in Belgie en Duitsland ook, alleen in Nederland doen ze dat niet.
Er kwam laatst alweer een artikel voorbij hoe Nederlanders op cruiseschepen - waar het heel normaal is om bij diverse handelingen fooi te geven aan het cruiseschip personeel - op alle mogelijke manieren onder de fooitjes proberen uit te komen. Het is zelfs zo erg, dat rederijen momenteel overwegen om Nederlanders per definitie een hoger tarief te laten betalen voor de cruise, zodat het verschil naar het personeel kan.
Euh, nee dus... Jullie worden gezien als luidruchtig en vervelend... Belgen zijn veeeeeeel geliefderquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:02 schreef Viajero het volgende:
Het is echt een groot voordeel uit NL te komen, niemand heeft echt een hekel aan ons, en we worden gezien als vriendelijk, professioneel en ondernemend.
net of ze dat verschil kunnen zienquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:01 schreef Keios het volgende:
[..]
Euh, nee dus... Jullie worden gezien als luidruchtig en vervelend... Belgen zijn veeeeeeel geliefder![]()
een beetje buitenlander hoort dat niet hetzelfde als dat ik geen verschil hoor in het frans van een wallonier en het frans van een fransman.quote:
nee wat staat er in danquote:Op zondag 3 juni 2007 13:57 schreef Giraffe het volgende:
[afbeelding]
Iemand deze gelezen?
Het gaf mij een erg gemengd beeld van Nederland, maar een vriend van me werd er erg trots van op NL.
Ja maar het feit dat jij in een 2e wereld land woont dat gebaseerd is op een fooien maatschappij waar de gemiddelde cop een bijbaan moet hebben als nachtwaker om rond te komen en de diner waitress smekend om een fooi de rekening geeft betekend nog niet dat je als nederlander 10% fooi MOET geven. Ik lach dan ook altijd om het feit dat genatrualiseerde (spelfautje?) Nederlanders altijd laagdunkend neerkijken op Nederlanders die geen 50 $ fooi neertellen als ze met een groep uit eten zijn geweest.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:28 schreef maartena het volgende:
[..]
PreciesHandelen in een winkel is in de VS ook niet normaal trouwens, maar het geven van een fooi bij de kapper bijvoorbeeld weer wel. Maar dat is in Belgie en Duitsland ook, alleen in Nederland doen ze dat niet.
Er kwam laatst alweer een artikel voorbij hoe Nederlanders op cruiseschepen - waar het heel normaal is om bij diverse handelingen fooi te geven aan het cruiseschip personeel - op alle mogelijke manieren onder de fooitjes proberen uit te komen. Het is zelfs zo erg, dat rederijen momenteel overwegen om Nederlanders per definitie een hoger tarief te laten betalen voor de cruise, zodat het verschil naar het personeel kan.
Over vooroordelen gesprokenquote:Op zondag 3 juni 2007 14:29 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ja maar het feit dat jij in een 2e wereld land woont dat gebaseerd is op een fooien maatschappij waar de gemiddelde cop een bijbaan moet hebben als nachtwaker om rond te komen en de diner waitress smekend om een fooi de rekening geeft betekend nog niet dat je als nederlander 10% fooi MOET geven. Ik lach dan ook altijd om het feit dat genatrualiseerde (spelfautje?) Nederlanders altijd laagdunkend neerkijken op Nederlanders die geen 50 $ fooi neertellen als ze met een groep uit eten zijn geweest.
Ik zou me eerder schamen voor het feit dat je in de US geeneens een normaal loon krijgt en dat de sociale voorzieningen om te huilen zijn. Mensen met schotwonden wegsturen omdat ze niet verzekerd zijn....
Een fooi geven om je koffer te laten dragen of om de liftknop in te drukken. Betaal die mensen beter een menswaardig loon. Erg zielige maatschappij. Ik voel me erg ongemakkelijk om mensen een fooi te geven aan de hand van "Verleende diensten". En een denigrerend gebaar.
Sorry dat ik een sociale Nederlander ben maar voor dat weekje zakenreis elk half jaar ga ik echt niet de weldoener uithangen ook al is het Land's wijs..... Vind het fooien systeem dus ook het toppunt van asocialiteit.
Of je nou een fooi geeft of een algeheel hoger bedrag betaalt (een 'fixed price'), wat maakt dat nou uit? Mensen in de horeca daar die leven nu eenmaal voor een deel voor fooien en een aantal doet echt hun stinkende best om jou goed te bedienen. Het is prestatiegericht. Bovendien kun je zelf aangeven hoeveel fooi je wilt geven (of geen).quote:Op zondag 3 juni 2007 14:29 schreef Buschetta het volgende:
Sorry dat ik een sociale Nederlander ben maar voor dat weekje zakenreis elk half jaar ga ik echt niet de weldoener uithangen ook al is het Land's wijs..... Vind het fooien systeem dus ook het toppunt van asocialiteit.
quote:Op zondag 3 juni 2007 14:52 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Over vooroordelen gesprokenIn Nederland helpen ze je ook niet hoor, moet je de Elsevier eens lezen, was een redacteur die een longziekte veinste (ernstige symptomen, ziekte waarop de dood zou volgen mits onbehandeld) en die werd ook overal weggestuurd. Mooi man, het nieuwe zorgsysteem in Nederland!
Ook in Amerika moeten artsen je helpen en ja daar moet voor betaald worden, ze hebben echter ook hun eed afgelegd en helpen je dan dus ook echt wel, alleen krijg je dan daarna de deurwaarder op bezoek. Tsja, het kost geld. Zelfde nu in Nederland hoor, je moet minstens ID bij je hebben of je zorgpas anders gaan ze je niet zomaar helpen tenzij je spoedeisend bent.
This is where you lost me..... Alle buitenlandersquote:Verder is Nederland een groot drugsland. Dat is wat alle buitenlanders denken en waarom sommige buitenlanders met kinderen zelfs Amsterdam mijden als transfer naar een ander land. Zelf meegemaakt dat een moeder met kinderen uit Amerika (jongens waren 19 en 19) niet via Amsterdam vlogen omdat daar te veel drugs zouden zijn en andere verleidingen en daarom maar via Johannesburg waren gevlogen (was richting Tanzania). Toen ik zei dat ze misschien haar kinderen wat beter moest vertrouwen kreeg ik zo'n domme blik mijn kant op
Dat maakt wel degelijk uit want Ali met de kromme rug krijgt systematisch minder fooien als Kimberly met het blonde haar en de "big knockers". Terwijl ze hetzelfde werk doen en even hard werken.quote:Of je nou een fooi geeft of een algeheel hoger bedrag betaalt (een 'fixed price'), wat maakt dat nou uit? Mensen in de horeca daar die leven nu eenmaal voor een deel voor fooien en een aantal doet echt hun stinkende best om jou goed te bedienen. Het is prestatiegericht. Bovendien kun je zelf aangeven hoeveel fooi je wilt geven (of geen).
Moet je niet ineens de hele maatschappij er bij gaan halen om jouw afkeer voor fooien te 'rechtvaardigen'.
Al die jaren sex misgelopen zie ikquote:[b]Op zondag 3 juni 2007 15:18
Met hem trouwens wel eens een discussie gehad of het nu wel of niet betekend dat een vrouw sex wil als ze met een fles wijn bij je op bezoek komt..In equador wel, maar volgens mij in NL toch echt niet (of mis ik iets?), wie weet hoe dit zit in andere landen?
Pure humor. Zelf helemaal gelezen. Heb het boek al meerdere keren aan mensen cadeau gegeven.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:57 schreef Giraffe het volgende:
[afbeelding]
Iemand deze gelezen?
Het gaf mij een erg gemengd beeld van Nederland, maar een vriend van me werd er erg trots van op NL.
De snacks doen het wel goed.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:57 schreef MASD het volgende:
[..]
oh jabier en frituur word hier echt overgewaardeert
Dat heb ik hier liggenquote:Op zondag 3 juni 2007 13:57 schreef Giraffe het volgende:
[afbeelding]
Iemand deze gelezen?
ik zet dan gewoon een zak/pak met knabbels (koekjes/dropjes/chocola) op tafel, met pak wat je wil. maar in mijn ogen is het bijv ook redelijk onbeleefd om ergens op de koffie te gaan en bij t eerste kopje alle koekjes al op te eten... en veel mensen geven een koekje bij de koffie, als ze dr nog eentje willen moeten de gasten er om vragen of (als ze op tafel staan) gewoon pakken...quote:Op zondag 3 juni 2007 18:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Dat heb ik hier liggen
- nederlands geven altijd 1 koekje per kopje koffie, 1 maar !
Het kan wel zo zijn dat het statisch en hard is, maar het is toch de algemene strekking geworden. Niet alle gezinnen zijn natuurlijk zo, maar schijnbaar maken die kenmerken toch typerend "Nederlands".quote:Op zondag 3 juni 2007 18:13 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
maar sowieso vind ik al die boekjes over "de inwonders van land X, gewoontes en cultuur" vaak wel heeeel erg statisch/hard op papier staan. alsof niemand gezellig wil/kan zijn...
Aldus een Amerikaanse.quote:The Netherlands is as flat as Kansas. The Dutch are as blunt as New Yorkers. Hollanders are more attractive than Californians, but they drive worse than Texans. The food is like the Midwest, nothing to write home about. They live in row houses like San Francisco. Everything is as neat and proper as Maine. Cloggies are the opposite pole from the big spenders in Las Vegas, but as festive as the people in New Orleans. The weather is as wet as in Washington. The Dutch people are as loyal as people in Montana, and complain like the people in Washington D.C.
en dat is allemaal ook wel zo, behalve dat van de slechte chauffeurs...quote:Op zondag 3 juni 2007 19:22 schreef Giraffe het volgende:
[..]
Aldus een Amerikaanse.
(blz 270 van The Undutchables, Fourth Edition, 2001)
klassiek zou dat zijn aardappeltjes groenten vlees (met wat jus)quote:Op zondag 3 juni 2007 20:23 schreef katerwater het volgende:
Ik vind jullie toffe mensen! Jullie draaien tenminste niet rond de pot, zijn lekker rechtstreeks. Hier in Belgie kunnen ze daar wat van leren!
1 ding dat ik nog steeds niet begrijp is jullie keuken... Wat eten jullie op een ordinaire dag? Wat is de hollandse keuken? Toch niet altijd hutsepot?![]()
Hollandse Keuken is gaaf manquote:Op zondag 3 juni 2007 20:23 schreef katerwater het volgende:
Ik vind jullie toffe mensen! Jullie draaien tenminste niet rond de pot, zijn lekker rechtstreeks. Hier in Belgie kunnen ze daar wat van leren!
1 ding dat ik nog steeds niet begrijp is jullie keuken... Wat eten jullie op een ordinaire dag? Wat is de hollandse keuken? Toch niet altijd hutsepot?![]()
Dat klopt dan weer wel, maar in Nederland is het systeem pas geleden ook nog op de schop gegaan dus ik ben benieuwd hoe het daar verder gaatquote:Op zondag 3 juni 2007 15:14 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
De realiteit is anders helaas.
Als je kind kanker krijgt o.i.d dan stapelen de rekeningen zich op. Heel anders als in Nederland hoor.
Medicijnen zijn dan ook belachelijk duur.
Kan wel een hoop linkjes gaan aanhalen met schrijnende verhalen. Maar google maar een beetje en lees die verhalen maar.
Het zijn geen vooroordelen... slechts de feiten. Heb zelf in het ziekenhuis in de U.S gelegen een aantal dagen. En dan leer je een hoop hoor. Laatst nog die film van Michael Moore gezien, zou je ook moeten doen. (Ja hij overdrijft een aantal dingen maar het beeld word duidelijk)
En ja het nieuwe zorgsysteem is erg slecht en hopelijk passen ze het aan.
Mja je snapt dat ik niet generaliseer maar de 'overgrote meerderheid' van de mensen buiten Nederland en zeker bij ons in Zuid-Amerika denkt dat Nederland een groot drugsland isquote:This is where you lost me..... Alle buitenlanders. Dat er coffeeshops zijn weten ze wel maar mensen met enige realiteitszin hebben allang van vrienden die de tulpen en molens gingen bekijken gehoord dat het allemaal best wel meevalt. En dat verhaal van omvliegen om een luchthaven te mijdden.... ach ja domme mensen heb je overal.
Het is een mix van alles en nog wat: dus geen typische regionale keukenquote:Op zondag 3 juni 2007 20:43 schreef Giraffe het volgende:
@katerwater:
Knorr wereldgerechten(internationale keuken)
Shoarma af en toe. (turks)
Patat met bitterballen/frikadellen/kroketten/kaassoufflé.
Gekookte/Gebakken aardappelen, <insert groente>,vlees van gehaktballen of schnitzels(duits) tot biefstuk.
Rijst met een breed assortiment van sauzen. (aziatisch)
Soms weleens pannenkoeken, poffertjes![]()
Pizza(italiano)
Wij eten thuis weinig vis, hooguit een paar keer kibbeling. (zalm of tonijn is trouwens ook wel lekker)
nou, aardappelen-vlees-groenten is redelijk nederlands, en pannenkoeken/poffertjes zijn 100% nederlands (stamt uit de middeleeuwen, ver voor de komst van de aardappel)quote:Op zondag 3 juni 2007 20:49 schreef katerwater het volgende:
[..]
Het is een mix van alles en nog wat: dus geen typische regionale keuken![]()
Poffertjes denk ik wel.... Maarree pannekoeken eten ze zo'n beetje in elk land op de wereld. Marrokanen die ik ken eten ook altijd pannekoeken. En in India eten ze ook een soort pannekoeken. (nee geen naanquote:Op zondag 3 juni 2007 21:00 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
nou, aardappelen-vlees-groenten is redelijk nederlands, en pannenkoeken/poffertjes zijn 100% nederlands (stamt uit de middeleeuwen, ver voor de komst van de aardappel)
Is niet zo. Ze worden misschien wel gepresenteerd als iets Nederlands, maar oorspronkelijk komen ze uit de Franse keuken.quote:
quote:
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:00 schreef Byte_Me het volgende:
in duitsland zijn ze erg positief over nederland, zien het zelfs als voorbeeld.
Er mooie docu. Leuk om te zien.quote:Op zondag 3 juni 2007 18:17 schreef Petre het volgende:
kijk ook eens de 2 programmadelen van de VPRO thema-avond 'Niet van hier'
http://www.vpro.nl/programma/nietvanhier/
Erg interessant.
jij werkt in irakquote:Op maandag 4 juni 2007 11:23 schreef someyahoo het volgende:
Ach ja, de Iraki's van me werk kennen NL vnl. via Jon Kroif.....![]()
American Soldierquote:Op maandag 4 juni 2007 11:23 schreef someyahoo het volgende:
Ach ja, de Iraki's van me werk kennen NL vnl. via Jon Kroif.....![]()
Het enige dat ik van Ecuadorianen mee kreeg over Nederland, was de vraag of alle Nederlanders in de bloemenhandel zitten. Nu zitten vrijwel alle Nederlanders in Quito in de bloemenhandel (twee met een fietsverhuur uitgezonderd) dus zo gek vond ik die vraag niet.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:18 schreef winterapfel het volgende:
Een equadoriaanse huisgenoot tijdens m'n stage in Finland (hij is nog nooit in NL geweest)
- we lopen op klopen
- we zijn continu stoned
- er zijn geen meiden boven de 14 die nog maagd zijn
Met hem trouwens wel eens een discussie gehad of het nu wel of niet betekend dat een vrouw sex wil als ze met een fles wijn bij je op bezoek komt..In equador wel, maar volgens mij in NL toch echt niet (of mis ik iets?), wie weet hoe dit zit in andere landen?
Nee.quote:
en terecht ook, lijkt me. Belgen denken dat ook hoor.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:45 schreef Septieme het volgende:
Fransen denken dat alle Nederlanders tijdens de zomer er met de caravan op uit
trekken en massaal hun land aan doen. Als je hier Nederland zegt, zeggen de
Fransen: caravan.
Als ik zie wat er hier allemaal over de E17 (Antwerpen - Frankrijk) passeert aan Hollandse caravans, ik vraag mij écht af of er nog "Kezen" in Nederland zelf over blijven tijdens die wekenquote:Op maandag 4 juni 2007 22:17 schreef BramKVO het volgende:
[..]
en terecht ook, lijkt me. Belgen denken dat ook hoor.
In die tijd is Nederland dan ook een aangenaam land. Als die caravans (met zakken aardappels, pindakaas en hagelslag en al) eenmaal de grens over zijn, is het rustig op de weg en in de trein, hangt er een ontspannen sfeer in de steden, vaak mooi weer en is het er in het algemeen aangenamer.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als ik zie wat er hier allemaal over de E17 (Antwerpen - Frankrijk) passeert aan Hollandse caravans, ik vraag mij écht af of er nog "Kezen" in Nederland zelf over blijven tijdens die weken![]()
![]()
"Kezen" is hier een woord voor de Hollanders, maar dan vaak speciaal bedoelt op dat soort die met hun caravan vol pinda, andere kaas en kratjes heineken Zuid-Frankrijk en de Ardennen terroriseert ...quote:Op maandag 4 juni 2007 22:41 schreef Halinalle het volgende:
[..]
In die tijd is Nederland dan ook een aangenaam land. Als die caravans (met zakken aardappels, pindakaas en hagelslag en al) eenmaal de grens over zijn, is het rustig op de weg en in de trein, hangt er een ontspannen sfeer in de steden, vaak mooi weer en is het er in het algemeen aangenamer.
Wat zijn "Kezen" trouwens?
Duuuuudequote:Op maandag 4 juni 2007 03:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5332752955157536062&q
Jeremy Clarkson , de bekende Brit van oa Top Gear in zijn "Meet the Neighbours" reeks op bezoek in België en Nederland. Bijzonder leuk filmpje over hoe Britten over ons en jullie denken eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |