Ik ben het overigens wel met je eens, 200 is eigenlijk ook al te hard, je weet nooit wat je medeweggebruikers gaan doen. En in Duitsland rijd het merendeel 160/180, dus dat is prima te doenquote:Tot nu toe maximaal 170, ook in Duitsland. Dat is ook alleen verantwoord op een rustige weg. Het verschil met de andere auto's is dan nog goed te overzien. Vergelijkbaar met een personenauto die een vrachtwagen inhaalt. Als je 320 rijdt wordt het verschil zo groot dat andere weggebruikers daar niet meer op kunnen anticiperen.
Dus je mag alleen zo hard met een auto op een circuit volgens jou? Dát is pas idioot. Die auto is gewoon veilig bevonden om zulke snelheden te halen op de openbare weg. Er zijn maar weinig circuits met dermate lange stukken waar je zo'n snelheid kan halen. Op Assen heb ik maximaal 230 gehaald. Dat zou nog opgeschroefd kunnen worden naar 250.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat me niet om het merk, alleen om de snelheid. Natuurlijk wil je hard rijden met zo'n auto, maar dat doe je dan maar op een circuit. Niet op de openbare weg. Dat is echt idioot.
De weg waar wij op reden was zo overzichtelijk als wat met minimaal verkeer. Als er ineens iemand besluit naar de linker rijbaan te gaan zijn de gevolgen net zo groot bij 320 als wanneer jij 170 rijd. Auto zal in beide gevallen total loss zijn en waarschijnlijk ben je in beide gevallen ook zo dood als wat. Als je tot nu toe maximaal 170 hebt gereden dan ga ik me sterk afvragen waarom je een relatief snelle Mercedes hebt gekocht en niet een MX5 of 350Z.quote:Tot nu toe maximaal 170, ook in Duitsland. Dat is ook alleen verantwoord op een rustige weg. Het verschil met de andere auto's is dan nog goed te overzien. Vergelijkbaar met een personenauto die een vrachtwagen inhaalt. Als je 320 rijdt wordt het verschil zo groot dat andere weggebruikers daar niet meer op kunnen anticiperen.
Oh, door wie? Dat er op bepaalde snelwegen geen maximumsnelheid geldt wil niet zeggen dat elke snelheid veilig is. En het is natuurlijk niet zonder reden dat je bij die snelheid niet meer verzekerd bent.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Dát is pas idioot. Die auto is gewoon veilig bevonden om zulke snelheden te halen op de openbare weg.
Mijn auto is helemaal niet zo snel, vind ik ook niet het belangrijkste. Rustig open toeren is veel leuker dan keihard over een snelweg razen.quote:Als je tot nu toe maximaal 170 hebt gereden dan ga ik me sterk afvragen waarom je een relatief snelle Mercedes hebt gekocht en niet een MX5 of 350Z.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:33 schreef Jaguarized het volgende:
En ja, die situatie heeft zich voorgedaan. Je komt aanrijden met 290 en ineens besluit een vrouw naar links te gaan. Vervolgens willen er er dan rechts voorbij, besluit ze alsnog naar rechts terug te gaan zodat wij er met 150 nog links langs kunnen. Mensen die op lange rechte stukken weg ineens besluiten naar de linker baan te gaan zijn wat mij betreft meer een gevaar op de Duitse autobahn dan mensen die gewoon sportief maar toch veilig rijden op stukken waar het mag. Waarom heeft de Duitse overheid dan dat stuk weg niet beperkt tot 130 kilometer per uur?Kennelijk vinden ze het veilig genoeg.
Het lijkt me juist dat er een maximumsnelheid wordt ingezet op snelwegen waar dat kennelijk niet verantwoord is?quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, door wie? Dat er op bepaalde snelwegen geen maximumsnelheid geldt wil niet zeggen dat elke snelheid veilig is. En het is natuurlijk niet zonder reden dat je bij die snelheid niet meer verzekerd bent.
Een adviessnelheid geldt op elk stuk snelweg in Duitsland waar geen snelheidsbeperking is. Het is een adviessnelheid. Een ieder die harder wil doet dat op eigen risico.quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:26 schreef Douwe het volgende:
Waarom denk je dat er een adviessnelheid word gegeven? Zodat je gerust meer dan 2x zo hard kunt gaan rijden?
quote:UNEP statement at the opening of the 27th Session of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC)
Achim Steiner, UN Under-Secretary General and Executive Director of United Nations Environment Programme (UNEP)
Valencia, 12 November 2007
bron
Hebben de Amerikanen toch ook gedaan met 9/11. Gewoon wat paspoorten van Arabieren in de resten van een ingestort WTC gooien en laten 'vinden' en niemand die er meer aan denkt dat de regering het zelf opgezet zou kunnen hebbenquote:Op zaterdag 24 november 2007 00:00 schreef Fogel het volgende:
Een paar 'fogels' die een iets donkerdere huidtint hadden werden als verdachter behandeld, dus ik kwam er makkelijk van af.
Misschien is dat de ultieme tip als je als blanke terrorist ergens een slag wil slaan... gewoon een blik arabieren lostrekken en dan vervolgens geheel vrij van politie (want zijn dan met dat 'tuig' bezig) je gang gaan. De arabieren krijgen waarschijnlijk toch de schuld
Het was inderdaad wel verdacht dat ze vrijwel meteen de huurautos met alle plannen/passen/weet ik veel wat vonden, zelfs nog de instructies hoe je een vliegtuig moet vliegen. Net een plot uit een slechte filmquote:Op zaterdag 24 november 2007 00:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hebben de Amerikanen toch ook gedaan met 9/11. Gewoon wat paspoorten van Arabieren in de resten van een ingestort WTC gooien en laten 'vinden' en niemand die er meer aan denkt dat de regering het zelf opgezet zou kunnen hebben..
Quoten werkt welquote:Op zondag 25 november 2007 10:25 schreef k_man het volgende:
Welke josti heeft dat bericht over 500 km/u geschreven? Er valt geen touw aan vast te knopen.
En waarom werkt het quoten niet?
Soms wel soms nietquote:Op zondag 25 november 2007 11:51 schreef DutchTrain het volgende:
quoten werkt inderdaad niet :n
wel dus...quote:
Beetje flauw wel te zeggen dat je nonstop en alleen met het OV in 3 maanden naar Bhutan gaat, maar ondertussen vanuit Dubai oid. wel een retourtje Nederland doen, met het vliegtuigquote:Op zondag 25 november 2007 22:51 schreef k_man het volgende:
Heeft iemand nog naar 3opreis gekeken?
Was wel leuk. Beetje zoals Yorin Travel was voor ze daar na Floortjes vertrek het spoor volledig kwijt raakten.
Vliegtuig (lijndiensten) is ook openbaar vervoer...quote:Op zondag 25 november 2007 23:15 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Beetje flauw wel te zeggen dat je nonstop en alleen met het OV in 3 maanden naar Bhutan gaat, maar ondertussen vanuit Dubai oid. wel een retourtje Nederland doen, met het vliegtuig
Ja ze zat bij De Wereld Draait Door ergens vorige week waarin ze dat vertelde.quote:Op zondag 25 november 2007 23:21 schreef k_man het volgende:
Oh, is ze tussendoor terug geweest?
Ik heb het even nagevraagd en volgens mijn 'transport'collega, is in Noorwegen de definitie dat openbaar vervoer uitsluitend de noemer is voor door de overheid gesubsidieerde vervoersmiddelen (zelfs al zijn deze over het algemeen in het bezit van BVs). Hij nam Nor-Way bussekspress (soort van Eurolines, maar dan alleen in Noorwegen) als voorbeeld van een busmaatschappij die niet als OV geldt omdat deze niet door de overheid geinitieerd is.quote:Op maandag 26 november 2007 05:28 schreef DutchTrain het volgende:
Een lijndienstvlucht valt in Nederland niet onder de definitie van OV :n
En ik kan nog steeds niet quoten in de pda lay out.
Dit is nog eens goed nieuws. Ik hou van vrouwen, ik hou van Uppsala en van borsten ben ik ook niet vies. Van mij mogen ze.quote:Op zondag 25 november 2007 12:59 schreef Fogel het volgende:
En nu tijd voor een nieuwsbericht wat ze op de FP niet wilde hebben
Zweedse feministen eisen topless te mogen zwemmen
Zweedse feministen eisen topless te mogen zwemmen in zwemhallen.
De laatste weken is er een netwerk ontstaan genaamd 'Bara Bröst' (onbedekte borst) die protesteert tegen het verbod op topless zwemmen.
De kampanje begon nadat in september twee jonge dames een zwemhal in Uppsala uitgestuurd werden omdat ze topless aan het zwemmen waren. Deze damen waren van mening dat dit discriminatie op basis van geslacht was en heeft de zwemhal bij de politie aangegeven.
Toen de zaak in de media kwam, heeft dit tot protesten geleid in andere steden, onder andere in Stockholm, Gotenburg, Malmö en Lund.
Op de website van Bare Bröst is te lezen dat het doel van de acties is om vrouwen niet langer alleen als sexobjecten te zien en om ze de mogelijkheid te geven om zelf te bepalen wanneer ze topless mogen zwemmen.
Bron: Aftenposten.
Jij hebt het gewoon te druk met stout zijn om hier nog te posten.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:27 schreef k_man het volgende:
Alweer een dag niet gepost. Ik blijf erbij: de SC hier is dood. Hef maar op.
Probeer je 'ns de OP een beetje smakelijk te vertellen, gaat het alleen nog maar over snorren. Volgende keer maak ik wel weer een droge, zakelijke, saaie OP met alleen de kale feiten.quote:Op donderdag 29 november 2007 07:32 schreef Fogel het volgende:
Jij hebt het gewoon te druk met stout zijn om hier nog te posten.
Ben ik een stoute jongen?
Wat mij betreft zijn snorren niet smakelijk... kale bovenlippen daarintegen (over het algemeen) wel.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Probeer je 'ns de OP een beetje smakelijk te vertellen, gaat het alleen nog maar over snorren. Volgende keer maak ik wel weer een droge, zakelijke, saaie OP met alleen de kale feiten.
Ja, doet dat eensquote:Op vrijdag 30 november 2007 13:18 schreef flipsen het volgende:
Laat ik snel even iets posten, voordat k_man weer gaat mekkeren
Voor zover ik weet moet je bij afwezigheid van een passende verkeersregeling, een passende regeling kiezen - meestal die van een hogere 'orde'. Als fietser moet je bijvoorbeeld op de weg fietsen als er geen fietspad is en gebruik maken van de verkeerslichten voor auto's. (tenzij fietsen op die weg verboden is, zoals op een autoweg). Als er geen voetpad is, mag je op het fietspad lopen en moet je gebruik maken van de verkeersregelinstallaties voor fietsers en als die er niet zijn voor motorvoertuigen.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Probeer je 'ns de OP een beetje smakelijk te vertellen, gaat het alleen nog maar over snorren. Volgende keer maak ik wel weer een droge, zakelijke, saaie OP met alleen de kale feiten.
Dat klinkt niet bestquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:10 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik mag straks weer naar de internist. Het virus dat m'n lichaam redelijk sloopte in mei en juni is weer terug. Sluimerend aanwezig was altijd het gevaar. Gelukkig zijn ze op kantoor erg schappelijk en kan ik naar huis gaan wanneer ik het niet meer trek.
Ik denk dat ik morgenochtend ongeveer over Venray vlieg. Vanavond eerst maar eens een Airbus richting Duitsland pakken. Nu nog even met de metro, boot, tram of bus naar Mongkok voor wat last minute shopping.quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:18 schreef Thetallguy het volgende:
Reisplannen voor deze week
Straks: Den Haag - Breda - Venray
Morgen: Venray - Den Haag
Donderdag: Den Haag - Venray
Vrijdag: Venray - Arnhem - Den Haag
En ertussendoor komt de Sint nog ergens langs
Ik ben inmiddels weer thuis... 7.55 geland op de 18C (Zwanenburgbaan) met een CRJ-900 van Lufthansa Regional, 8.15 de trein en 9.15 thuisquote:Op woensdag 5 december 2007 16:40 schreef Thetallguy het volgende:
Was morgen voor jou vanochtend voor ons of morgen?
Zwanenburg baan vanuit het Noorden (18C) is evenwijdig aan de Polderbaan, maar dan ben je inderdaad vrij snel bij de parkeerplaats voor de kleine vliegtuigen. Voordeel was dat we ook nog parkeerden aan het begin van de B-pier en daar via een trap de terminal in konden lopen (een brug gaat wat lastig aan zo'n klein ding).quote:Op donderdag 6 december 2007 17:50 schreef Fogel het volgende:
Zwanenburgbaan, da's toch die het dichtst bij de terminal is?
Ik had de "mazzel" om op de polderbaan te landen vorige week... maar toch zat ik al 14 minuten na scheduled arrival in de trein(in de winter hebben ze een extra marge van 15 minuten voor de-icing, en dat was niet nodig, daarbij zijn we ook voor de normale vertrektijd al opgestegen)
Ik dacht dat de 3e evenwijdige de Zwanenburgbaan was, maar ik zie nu op een kaartje (wat ik gisteren op zich ook had kunnen googelenquote:Op vrijdag 7 december 2007 04:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zwanenburg baan vanuit het Noorden (18C) is evenwijdig aan de Polderbaan, maar dan ben je inderdaad vrij snel bij de parkeerplaats voor de kleine vliegtuigen. Voordeel was dat we ook nog parkeerden aan het begin van de B-pier en daar via een trap de terminal in konden lopen (een brug gaat wat lastig aan zo'n klein ding).
En dus zat ik ook 14 minuten na scheduled arrival in de trein
jetlags![]()
Lekker DT!quote:Op vrijdag 7 december 2007 04:27 schreef DutchTrain het volgende:
En de PTA bijdrage voor vandaag voor Jag =>
[ afbeelding ]
Voor de rest wemelt het in Hong Kong en Singapore van de dure auto's. Zeker in Hong Kong meer Ferrari's gezien dan Opels, Volkswagens en Renaults bijelkaar.
Die wagen die er achter stond was ook wel een leuke Mugen getunede Honda.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:14 schreef Jaguarized het volgende:
Lekker DT!Veel carbon op deze RX8 zo te zien.
Beetje mooie vakantie gehad?
In Kopenhagen op die nieuwe pier kunnen ze inderdaad wel kleinere vliegtuigen aankoppelen heb ik gezien. Maar heb het bij Schiphol alleen maar één keer gezien bij een Fokker 50 bij de eerste vlucht van VLM. Het kán wel, maar kost wat tijd en is niet altijd even praktisch.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:36 schreef Fogel het volgende:
Dat kleine vliegtuigen niet aan een brug kunnen is niet helemaal waar, enkele weken geleden heb ik in Kopenhagen (voor het eerst) meegemaakt dat ze een Fokker 100 aan een brug koppelden (welliswaar met een soort van extra loopplank, maar het ging).
Waarom zie ik de tekst alleen als ik hem quoot?quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hebben TAM stewardessen een pakje waardoor het lijkt of ze lekkere tieten hebben of worden ze daar op geselecteerd?
Verder kon ik bijna blijven zitten(ik moest eigenlijk uitstappen en een vlucht later nemen) voor de vlucht naar Asucion, raar, denk niet dat het ieman zou zijn opgevallen
Ik hop dat ze hier vandaag net zo lekker zijn, dan blijf ik nog wel evenquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waarom zie ik de tekst alleen als ik hem quoot?
Zou ie nu alweer geband zijn?
Zolang jij maar lief vindt kan mijn leven niet kapotquote:Op zaterdag 8 december 2007 12:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Je staat weer hoog in de verkiezing tot meest irritante user van FOK!, Diego. Wat vind je daar nou van?
De algemene verkiezingen staan in General Chat.quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:42 schreef Fogel het volgende:
Komen er verkiezingen dit jaar dan?
Flickr is een beetje traag, maar wel de moeite van het wachten waardquote:Op zaterdag 8 december 2007 23:16 schreef k_man het volgende:
Zo, mijn foto's van India staan online.
Hier klikken op het mapje 'India 2007'.
Of hier als een diavoorstelling van 8 minuten.
Een 'beetje' traag... bijna trager dan fok op een slechte dag.quote:Op zondag 9 december 2007 21:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Flickr is een beetje traag, maar wel de moeite van het wachten waard
Er staan toch zeker 12 foto's van Macau tussenquote:Op maandag 10 december 2007 09:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik herken helemaal niets uit Macau op die foto's. Wel het pretparkeiland Sentosa bij Singapore, maar niets uit Macau.
Wat heb je gedaan in Macau, behalve lunchen bij Café Nata?
Leal Senado herken ik nu ook wel. Daar heb ik de vorige keer overheen gekeken. Lisboa zie ik nog steeds niet en die hairpin vermoedde ik wel, maar van herkenning was geen sprake.quote:Op maandag 10 december 2007 21:29 schreef DutchTrain het volgende:
Ik zie in ieder geval Senado, Hotel Lisboa en de bekende hairpin van het stratencircuit tussen de foto's staan.
Nou ja, al die Hollandse huisjes, nepvulkanen en amphitheaters staan dus nu op een aangeplempt stuk land nabij de ferry-terminal en The Venetian staat op the Cotai-Strip, het aangewonnen land tussen de twee zuidelijke eilanden, wat uiteindelijk (lees: in twee jaar) net zo moet worden als The Strip in Las Vegas.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Ondertussen Lisboa wel gevonden, maar dat geval in het midden (waar in rode neonletters Grand Lisboa op staat) is nieuw voor me. De Bank Of China die ernaast staat herken ik dan weer wel.
Auw...quote:
En zelfs jij klaagt nu over de Hollanders... Hollanderquote:Op woensdag 12 december 2007 08:49 schreef DutchTrain het volgende:
Hollanders. Altijd wat te klagen.
Dit jaar niet.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rij je met spikes?
Op die manier klinkt rijden ook niet echt verantwoord.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:22 schreef Fogel het volgende:
Hier is het vandaag tussen de -7 en -8 geweest, maar zonder sneeuw helaas. Het is wel weer tijd voor nieuwe sneeuw, de oude is een paar keer deels ontdooid en ligt nu als een ijsklomp van een cm of 3-6 op de wegen en parkeerplekken (met een zwik kleine steentjes er bovenop gestrooid zodat je toch nog een beetje grip hebt, maar ik zou in principe naar mijn werk kunnen schaatsen op de stoep - maar bergaf schaatsen lijkt me geen goed plan).
quote:Op woensdag 12 december 2007 22:43 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Op die manier klinkt rijden ook niet echt verantwoord.
Door die steentjes heb je prima grip, en daarbij zijn de hoofdwegen voor het grootste deel ijsvrij. En op de stoep rij ik natuurlijk niet.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:43 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Op die manier klinkt rijden ook niet echt verantwoord.
Ik zie ze liever in het Nederlands. Dat is mijn mod mening. Verder heeft FOK! vast wel iets in de FAQ staan over de voertaal van FOK!. Maar dat zou ik dan weer op moeten zoeken.quote:Op donderdag 13 december 2007 16:24 schreef ETA het volgende:
wat vinden jullie van reisverslagen in het engels op fok? Doen of niet?
ben bezig met verslagje over maandje in de VS, ik doe het in het engels vanwege de vele engelstalige bezoekers. En alles vertalen naar NL is ook weer best pittig... ik zal komend weekend wel beginnen met posten van complete stukken.quote:Op donderdag 13 december 2007 16:28 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik zie ze liever in het Nederlands. Dat is mijn mod mening. Verder heeft FOK! vast wel iets in de FAQ staan over de voertaal van FOK!. Maar dat zou ik dan weer op moeten zoeken.
Persoonlijk zal het me een worst zijn als ze in het Engels hier staan, dat kan ik toch wel lezen.
Alle andere talen wordt alweer wat lastiger.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:09 schreef Jaguarized het volgende:
@Fogel, ook vandaag geen envelopje.
Dat is jouw gebrek aan kennis en inzicht Douwe.quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:01 schreef Douwe het volgende:
Maakt het voor de afbeelding uit dan of dat plaatje traditioneel is of niet? Ik zie gewoon een druppelend mannelijk geslachtsorgaan?
Probeer het eens uit, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:52 schreef k_man het volgende:
Terwijl je - als je in Nederland een enorme phallus op je huis zou schilderen - waarschijnlijk toch vooral het kwaad zou aantrekken.
Een gat in de markt, Diego! Spring erop in zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zijn niet genoeg hostels voor alle hippies in BA
Ah, op die manier. Desalniettemin een gat in de markt.quote:Op zondag 16 december 2007 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik bedoelde dat die iets huren met zijn vijven en nog ruimte over hebben voor couchsurfers
Tipica had Wilders als klant!quote:Op zondag 16 december 2007 20:49 schreef Fogel het volgende:
Hier is het nu -3.0, prima temperatuur
Tallguy, ik had eigenlijk een link naar deze organisatie verwacht
quote:Op maandag 17 december 2007 23:08 schreef arrebar het volgende:
Nog een handige site vol pdf'jes met degelijke info over verschillende steden:
www.arrivalguides.com
Venetië schijnt erg mooi te zijn met oud en nieuw.quote:Op maandag 17 december 2007 13:58 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zoek een locatie binnen Europa om de jaarwisseling door te brengen. Het liefst ergens in de Alpen en het moet wel enigszins te berijden zijn. Iemand tips?
Deze korte beschrijving geeft wel grote verwachtingen... er staan welgeteld twee als semi-skyscraper tellende hoge gebouwen in de stad en de metro is misschien wel nieuw als in laat aangelegd, maar er rijdt Zweeds afgedankt materieel uit de jaren 60 op (al zijn ze dat nu aan het uitfaseren met nieuwe wagens)quote:Oslo
Oslo is no longer the outsider among Nordic capitals. It´s one of the wealthiest cities in Europe, thanks to the country´s thriving oil industry, and this is visible in its glass-covered skyscrapers, its new subway and, of course, in a whole bunch of trendy restaurants, bars and shops.
Het kasteel is trouwens wel bijzonder. Het was de woning van Dirk Hannema. Die was voor de oorlog directeur van Boijmans. Hij heeft diverse Vermeers aangekocht, waaronder de Emmausgangers. Dat schilderij is destijds voor een recordbedrag aangekocht door Boijmans. Hannema is tot zijn dood blijven volhouden dat het een echte Vermeer was, ook nadat Han van Meegeren na WOII bekende dat het een vervalsing van zijn hand was.quote:
Ook wel gele-kikker gebouwquote:Op zaterdag 22 december 2007 01:05 schreef Jaguarized het volgende:
Trade Tower. Ook wel bekend als het World Trade Center van Seoul.
Godver, kutimageshack.quote:
quote:Gebouwen van Hundertwasser
Enkele gebouwen naar zijn ontwerp zijn:
(volks) wooncomplex Hundertwasserhaus (1986) te Wenen
wooncomplex In den Wiesen (1993) te Bad Soden am Taunus
woon- en winkelcomplex Wohnen unterm Regenturm (1994) in Plochingen
Hotel en kuuroord Bad Blumau (1997) te Blumau
Markthalle (1998) te Altenrhein
Hotel Die Grüne Zitadelle (2005) te Magdeburg
Naast het ontwerpen van nieuwe gebouwen heeft Hundertwasser zich vooral veel bezig gehouden met het radicaal veranderen van bestaande gebouwen. Deze opknapbeurten geven hem de bijnaam gebouwendokter. Enkele voorbeelden zijn:
St. Barbarakerk te Bärbach (1988)
Snelwegrestaurant Bad Fischau (1990)
Afvalverbrandings-stadsverwarmingscentrale Spittelau Wenen (1992)
Gebouwen in Nederland geïnspireerd door Hundertwasser
Ronald McDonald Kindervallei 2007 in Houthem-St. Gerlach. Ontworpen in samenwerking met architect Heinz Springmann, die betrokken was bij 7 projekten van Hundertwasser.
Aan de Stegge-Gebouw (2005) in Goor. Ontworpen door architect Barend Scherpbier in opdracht van Bouwbedrijf Aan de Stegge.
quote:Hundertwasser gestaltete 37 Bauwerke:
Österreich
Hundertwasserhaus in Wien, 1983-1986
Mierka Getreidesilo Krems, 1982-1983
Rupertinum Salzburg (Zungenbart), 1980-1987
St.-Barbara-Kirche Bärnbach, 1987-1988
Dorfmuseum Roiten, 1987-1988
Textilfabrik Rueff in Muntlix, 1988
Müllverbrennungsanlage Spittelau, 1988-1997
Autobahnraststätte Bad Fischau, 1989-1990
KunstHausWien, 1989-1991
Village beim Hundertwasser-KrawinaHaus Wien, 1990-1991
Brunnenanlage Zwettl, 1992-1994
Pavillon bei der DDSG Blue Danube Ponton Wien, 1992-1994
SpiralflussTrinkbrunnen I Linz, 1993-1994
Krankenstation (Onkologie) Graz, 1993-1994
Thermendorf Blumau, 1993-1997
Fabrikgebäude und Hausnummern in Zwischenwasser (Vlbg)
Deutschland
Rosenthal-Fabrik Selb, 1980-1982
Kindertagesstätte Frankfurt-Heddernheim, 1988-1995
Öko-Haus Hamm Maximilianpark 1981/1982
In den Wiesen Bad Soden am Taunus, 1990-1993
Wohnen unterm Regenturm Plochingen am Neckar, 1991-1994
Martin-Luther-Gymnasium in Lutherstadt Wittenberg, 1997-1999
Waldspirale Darmstadt, 1998-2000
Hundertwasser-Stadtcafe in Hamburg-Ottensen, 1998-2000
Hundertwasserbahnhof Uelzen, 1999-2001
Kindergarten Düsseler Tor in Wülfrath, 2001
Grüne Zitadelle von Magdeburg, 2004-2005
Ronald McDonald Hundertwasser-Haus der McDonald's Kinderhilfe in Essen/Grugapark
Hundertwasserturm in Abensberg (nach einigen Diskussionen mit Denkmalschützern in etwas verkleinerter Ausführung); die Grundsteinlegung erfolgte am 23. April 2007
Japan
Countdown 21st Century Monument for TBS Tokyo, 1992
Kid's Plaza Ōsaka, 1996-1997
Maishima Incineration Plant Ōsaka, 1997-2000
Maishima Sludge Center Ōsaka, 2000
USA
Quixote Winery Napa Valley, 1992-1999
Israel
SpiralflussTrinkbrunnen II Tel Aviv, 1994-1996
Schweiz
Markthalle Altenrhein, 1998-2001
Neuseeland
Öffentliche Toilette Kawakawa, 1999
quote:Op zaterdag 22 december 2007 13:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Het zal je misschien verbazen, DT, maar de wikipediasite had ik ook al gevonden.
Sterker nog, ik heb ze al bezocht.quote:Op zaterdag 22 december 2007 13:12 schreef DutchTrain het volgende:
![]()
En bol.com ook al?
En Selexyz.nl ?
Goede tip voor m'n alcoholdrinkende vrienden. Gelukkig voor die jongens ben ik altijd de bob.quote:Op zondag 23 december 2007 12:00 schreef Fogel het volgende:
UIO: Als je naar de Waldspirale in Darmstadt gaat, kan ik een pitstop aanraden bij Braustüb'l. Goede Duitse kost en goed zelfgemaakt bier
Mhh, als je ook geen vlees eet, is dit niet echt 'the place to be' voor jouquote:Op zondag 23 december 2007 14:47 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Goede tip voor m'n alcoholdrinkende vrienden. Gelukkig voor die jongens ben ik altijd de bob.
Aan die gedachte trek ik me ook al weken op. De lente komt eraan, denk ik dan.quote:Op zondag 23 december 2007 11:56 schreef Fogel het volgende:
De korste dag van het jaar vandaag, vanaf morgen gaat het weer steeds lichter worden!
Ben blij dat je niet verder naar het noorden woont... hier kwam vandaag de zon net eventjes boven de bergen kijken alvorens weer onder te gaan.quote:Op zondag 23 december 2007 23:31 schreef renzell het volgende:
[..]
Aan die gedachte trek ik me ook al weken op. De lente komt eraan, denk ik dan.Beetje opportunistisch, maar ach.
het is eigenlijk tijd voor een "hoe was jouw reisjaar 2007?" topicquote:Op maandag 24 december 2007 00:21 schreef DutchTrain het volgende:
Mijn langste dag dit jaar was 22 juni, toen ik van Amsterdam naar San Francisco vloog, een dag van zo'n 24 uur.
Mijn langste nacht dit jaar was 5 december, toen ik van Hong Kong via München naar Amsterdam vloog; toen was het zo'n 24 uur donker.
Over het algemeen is het voldoende om de signatures te lezen van de mensen die hier posten om een indruk te krijgen van het aantal reizen en de bestemmingenquote:Op maandag 24 december 2007 01:05 schreef ETA het volgende:
[..]
het is eigenlijk tijd voor een "hoe was jouw reisjaar 2007?" topicmaar komt zo patserig over
Karten en zuipen ergens in de verte?quote:Op maandag 24 december 2007 09:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Meerdere plannen.
M'n vrienden zijn een stelletjes watjes geworden die het alleen nog maar hebben over hypotheken, poepluiers, huisinrichtingen en eerste stapjes. Ik heb besloten om ze een weekend mee te nemen op een 'echte mannen'-reis. Alleen geen idee nog wat we zouden moeten doen.
Zoiets. Topic heb ik inmiddels geopend: Een echte mannen reis. Testosteron, bloed, zweet, etc.quote:Op maandag 24 december 2007 09:59 schreef marcb1974 het volgende:
Karten en zuipen ergens in de verte?
Ik maakte elk jaar zo'n topic aan.quote:Op maandag 24 december 2007 01:05 schreef ETA het volgende:
[..]
het is eigenlijk tijd voor een "hoe was jouw reisjaar 2007?" topicmaar komt zo patserig over
quote:Op maandag 24 december 2007 12:37 schreef DutchTrain het volgende:
Poolse humor in de tram => http://wtweety.wrzuta.pl/film/wiqiqpXG2D/
Ik zie geen vliegtuig?quote:Op maandag 24 december 2007 13:15 schreef BlackRhino het volgende:
170? Tering mietjes.
Snapshot uit onboard filmpje wat ik gemaakt heb met bulletcam:
[ afbeelding ]
Silence, I Kill Youquote:Op maandag 24 december 2007 13:25 schreef Fogel het volgende:
Humor met Achmed de dode terrorist: http://youtube.com/watch?v=4y-waHLz-TU
Maar weer eens opgeruimd om opnieuw te proberenquote:Op woensdag 26 december 2007 12:35 schreef Jaguarized het volgende:
De opvolgster van yvette is toch nog gevonden zo voor het eind van het jaar.![]()
![]()
last-minute HELP
Heb je zin om dat topic nog even op te vissen?quote:Op woensdag 26 december 2007 12:35 schreef Jaguarized het volgende:
De opvolgster van yvette is toch nog gevonden zo voor het eind van het jaar.![]()
![]()
[Reisadvies] Last-minute 1-6 januari ¤ 300pp ?
quote:Op woensdag 26 december 2007 19:29 schreef Fogel het volgende:
Heb je zin om dat topic nog even op te vissen?
Ach, deze werkt en google indexeert tegenwoordig erg snel. Typ maar eens een titel van een topic in dat een paar uur oud is in google en vrijwel zeker staat het als eerste resultaat.quote:Op vrijdag 28 december 2007 00:18 schreef Fogel het volgende:
En wanneer krijgen we weer een fatsoenlijke zoekfunctie?
Wel een erg leuke film toen die uitkwam. Een keer gezien in de openluchtbios in Rotterdam... de ME te paard stond klaar mocht het tot rellen komen, maar in tegenstelling tot de bioscopen waarin de film gedraaid werd, bleef de openluchtbios wel heel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:54 schreef Fogel het volgende:
Er is een Nederlandse film op TV hier! Shouf shouf habibi.
Nee, gewoon aan komen lopen en een kaartje gekocht. Maar dat was op vrijdagmiddag richting Hong Kong. En ze varen dan elke 15 minuten, maar de boot zal bijna vol (maar ik kreeg wel een plek met extra veel beenruimte, geen overbodige luxe)quote:Op zondag 30 december 2007 00:19 schreef Thetallguy het volgende:
DT heb jij de ferry Macau - Hong Kong vantevoren gereserveerd of ben je gewoon aan komen lopen en heb je een kaartje gekocht?
Ik ben blijkbaar een 'medium MOCRO'...quote:Op zondag 30 december 2007 11:03 schreef DutchTrain het volgende:
http://www.shoufshoufinburgering.nl/
13 in 2m20quote:Op zondag 30 december 2007 11:03 schreef DutchTrain het volgende:
http://www.shoufshoufinburgering.nl/
We hebben nog een dag...quote:Op zondag 30 december 2007 21:44 schreef flipsen het volgende:
Hm, gaat deze HTL nog volkomen dit jaar?
Nét over de grens Duitsland, of eerst een flink stuk rijden?quote:Op zondag 30 december 2007 15:49 schreef Jaguarized het volgende:
Toch nog de jaarwisseling in het buitenland. We gaan naar kennissen in Duitsland.
Ben je dan ook medium?quote:
Puik plan.quote:Op zondag 30 december 2007 21:44 schreef flipsen het volgende:
Hm, gaat deze HTL nog volkomen dit jaar?
Eerst een flink stuk rijden. Dat dan weer wel.quote:Op zondag 30 december 2007 22:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nét over de grens Duitsland, of eerst een flink stuk rijden?
Hoe Mocro ben jij dan?quote:
Ja matig dus volgens de test.quote:
quote:Op maandag 31 december 2007 04:38 schreef Bora-Bora het volgende:Gegroet en een goedenacht allemaal! (weer een post extra
)
De lay-out van het forum is zwaar prut..... is dat onder Windows ook het geval?
Ah, jullie houden elkaar op de hoogte per sms?quote:Op maandag 31 december 2007 00:50 schreef DutchTrain het volgende:
k_man is ook weer terug uit Barcelona, dus het zou moeten lukken om die laatste 24 posts in 23 uur bijelkaar te krijgen.
Nee, gewoon de topics goed lezenquote:Op maandag 31 december 2007 11:59 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ah, jullie houden elkaar op de hoogte per sms?
Denk jequote:Op maandag 31 december 2007 12:53 schreef Fogel het volgende:
Het lijkt erop dat deze nog vol komt dit jaar.
Je weet het nooit natuurlijk... maar het lijkt wel zo.quote:
Nooit. En ik heb hem een keer of acht genomen.quote:Op zondag 30 december 2007 00:19 schreef Thetallguy het volgende:
DT UIO, heb jij de ferry Macau - Hong Kong vantevoren gereserveerd of ben je gewoon aan komen lopen en heb je een kaartje gekocht?
Vast niet.quote:Op zondag 30 december 2007 21:44 schreef flipsen het volgende:
Hm, gaat deze HTL nog volkomen dit jaar?
Maar dat was in de tijd voordat Macau onderdeel was van China (als in: kom gokken met je Chinese paspoort) en er 20 casino's en 14.000 hotelbedden minder warenquote:Op maandag 31 december 2007 15:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Nooit. En ik heb hem een keer of acht genomen.
En nu is het nog makkelijker?quote:Op maandag 31 december 2007 15:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maar dat was in de tijd voordat Macau onderdeel was van China (als in: kom gokken met je Chinese paspoort) en er 20 casino's en 14.000 hotelbedden minder waren
Nu willen er 1,2 miljard Chinezen en 2 toeristen met die boot.quote:Op maandag 31 december 2007 15:44 schreef Fogel het volgende:
En nu is het nog makkelijker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |