Dit weerspreekt gans mijn ondervinding.quote:Op zondag 18 november 2007 17:28 schreef gronk het volgende:
U is duidelijk geen nerd
Maar hoe kun je die grote collectief ongelukkige meute dan het idee geven dat ze de boel in eigen hand hebben?quote:Op zondag 18 november 2007 17:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Overigens word je hoofdzakelijk gelukkig van het idee de boel zelf in de hand te hebben. Bij goede gezondheid & een prettige partner betekent dat dat materiele wensen en grote ambities voornamelijk belemmeringen zijn.
Oh, dat is gelukkig redelijk eenvoudig. Werk & spelen. Overigens is de grote collectieve meute meestal tamelijk gelukkig. Ongeacht je selectie (tijd, plaats).quote:Op zondag 18 november 2007 17:33 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar hoe kun je die grote collectief ongelukkige meute dan het idee geven dat ze de boel in eigen hand hebben?
Ja, dank u.quote:Op zondag 18 november 2007 17:33 schreef sigme het volgende:
Ter onderbouwing: [POL-SC] #1366: free at last. is zojuist volgeschreven.
Het kostte nog genoeg moeite, ik kopieerde tot twee maal toe de verkéérde url.quote:
Zo heeft ieder z'n zwakhedenquote:Op zondag 18 november 2007 17:37 schreef sigme het volgende:
Het kostte nog genoeg moeite, ik kopieerde tot twee maal toe de verkéérde url.
Wees blij dat het niet in een vlaag van hypercorrectie doodt geworden isquote:Op zondag 18 november 2007 17:49 schreef Monidique het volgende:
'Ambtenaren humor' dood van Gogh in Wikipedia
Wat is dat voor titel?
Lees dit eens:quote:Op zondag 18 november 2007 17:49 schreef Monidique het volgende:
'Ambtenaren humor' dood van Gogh in Wikipedia
Wat is dat voor titel?
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C82920DDD5433F.htmlquote:De ambtenaren van het ministerie van Justitie zijn stout geweest. Ze hebben pagina's van de internetencyclopedie Wikipedia gewijzigd. Daarom mogen 30.000 ambtenaren die onder Justitie vallen geen gebruik meer maken van Wikipedia.
De ambtenaren gebruikten hun computers om pagina's van Wikipedia te wijzigen of er flauwe grappen op te zetten. Zo werd een artikel over Theo van Gogh opgeleukt met de toevoeging dat hij'met z'n blote lul'over de Linneausstraat fietste toen hij werd vermoord.
Echte komieken die ambtenaren maar het ministerie kan er niet om lachen en stelt een onderzoek in naar de zaak.
Ja, de ambtenaren van tegenwoordig passen zich veel te veel aan aan de tijdgeest.quote:Op zondag 18 november 2007 17:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Wees blij dat het niet in een vlaag van hypercorrectie doodt geworden is.
"over de dood van Van Gogh"quote:Op zondag 18 november 2007 17:52 schreef Monidique het volgende:
Jaja, maar ik kan die zin niet begrijpen.
http://scienceblogs.com/intersection/quote:The before-and-after difference, to my untrained eye, appears to be an average cooling of something like 1 degree Celsius for almost the entire Bay of Bengal.
And where did this incredible amount of energy removed from the ocean go?
Unfortunately, much of it it got unleashed upon Bangladesh in the form of wind and waves.
Considered in this light, the news of destruction that we are now hearing should not seem so surprising.
dramadriehoekquote:Op zondag 18 november 2007 18:44 schreef Apropos het volgende:
Dramadriehoek? A.F. Th.?
Wat heeft die man een lelijke vrouw.quote:Op zondag 18 november 2007 18:44 schreef Apropos het volgende:
A.F. Th.?
Zegeningen van de ICT, de detachering in het bijzonder: er blijft je een hoop begespiegoliseer bespaard.quote:Op zondag 18 november 2007 18:50 schreef gronk het volgende:
[..]
dramadriehoek
Overigens valt 't mij wel op dat er hier in nederland op bedrijfsniveau toch wel ontzettend wordt gepsychologiseerd.![]()
Nee, dat bedoel ik niet.quote:Op zondag 18 november 2007 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
En je bedoelt Gevarendriehoek. [ afbeelding ]
Ik heb jou toch ook niet gequoot?quote:
Behalve als je met incompetente automatiseerders te maken hebt.quote:Op zondag 18 november 2007 18:53 schreef sigme het volgende:
Zegeningen van de ICT, de detachering in het bijzonder: er blijft je een hoop begespiegoliseer bespaard.
Ik heb wel eens verhalen gehoord over hoe d'r in de zorgsector 'ge-evalueerd' wordt. Van die gezellige kringgesprekken waarin iedereen kan zeggen hoe-ie dingen 'ervaren' heeft. Iew.quote:In voorgaande banen heb ik me ertegen teweer gesteld. Vergeefs maar vermakelijk.
Nee, ik ben heel slecht in plaatjes.quote:Op zondag 18 november 2007 18:59 schreef Floripas het volgende:
sigmelein, jij boycot C&H, maar zou jij niet toch goed zijn met dat schilderij?
Ow, d'r zitten best leuke dingen bij hoor. Maar de nerd in mij krijgt bij dat soort trainingen de onhebbelijke gewoonte om dingen te gaan zeggen als 'leuk, zo'n model. Heeft meneer Belbin z'n regressiecoefficienten ook openbaar gemaakt, en hoe groot was z'n dataset eigenlijk, en hoe verhoudt dat model zich tot de Big Five, en en en ', waarna je vrolijk de mond wordt gesnoerd, want het is tenslotte wel de bedoeling dat de cursisten als makke schapen het cursusmateriaal doorwerken, en als je met dat soort vervelende 'detailvragen' komt dan leidt dat alleen maar af.quote:Op zondag 18 november 2007 18:58 schreef sigme het volgende:
Zo ben ik nog wel lastig gevallen met het enneagram.
Oh ja, ook nog wel: Belbin
En niet te vergeten: kernkwaliteiten en kernkwadranten.
En daarna begon het Grote Gezeur over POP en competentie.
Oh ja, maar dat is géén gepsychologiseer. Dat is gewoon incompetentie, domheid en achterbaksheid. Puur zakelijk.quote:Op zondag 18 november 2007 19:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Behalve als je met incompetente automatiseerders te maken hebt.![]()
'Ik kan geen specificaties opstellen want dat geeft m'n product een slechte naam'
'De tester heeft geen fouten gevonden, *dus* is het product foutloos, en anders hebben *jullie* slechte specificaties/testgevallen opgeleverd, boehoehoe'
'dat is niet jouw verantwoordelijkheid (en degene die daar wel voor verantwoordelijk is doet het altijd goed, want hij is Van Buiten, en Dus Goed)'
'hoezo kun je met access geen datasets van 12Gb verwerken?'
Ik heb jaren bij de KPN gezeten. Op een gegeven moment op een afdeling waar je op NLP-cursus mocht. 3 x 5 dagen (met daarin steeds het weekend) ergens aan zee in een hotel: cursus betaald, 8u/dag boeken als werk , za 150$, zo 200, uren boven de 8u/dag (dus de resterende 16: compensatieuren)). Jaja. En dat is maar een voorbeeldje. UIteindelijk heb ik de afdeling opgeblazenquote:[..]
Ik heb wel eens verhalen gehoord over hoe d'r in de zorgsector 'ge-evalueerd' wordt. Van die gezellige kringgesprekken waarin iedereen kan zeggen hoe-ie dingen 'ervaren' heeft. Iew.
[Deel 364] whatever!quote:Op zondag 18 november 2007 19:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik ben heel slecht in plaatjes.
Als 25 Solon is zou ik dat wel leuk vinden. De eerste post van jou die me opviel was over Solon.
Ik heb trouwens de door jou aanbevolen "Kinderen van Aristoteles" uit de bieb gehaald, die gaat volgende week mee.
Zwaardvisch, je wordt een echte raamambtenaar, als je zo doorgaat.quote:Op zondag 18 november 2007 18:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik heb jou toch ook niet gequoot?
Ik heb een trainer tot wanhoop gedreven die stoplapjes gebruikte als "het leven was vroeger natuurlijk veel eenvoudiger" direct te interrumperen met de vraag hoe het leven precies veel eenvoudiger is zonder koelkast, wasmaschine, schrift etc etc.quote:Op zondag 18 november 2007 19:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Ow, d'r zitten best leuke dingen bij hoor. Maar de nerd in mij krijgt bij dat soort trainingen de onhebbelijke gewoonte om dingen te gaan zeggen als 'leuk, zo'n model. Heeft meneer Belbin z'n regressiecoefficienten ook openbaar gemaakt, en hoe groot was z'n dataset eigenlijk, en hoe verhoudt dat model zich tot de Big Five, en en en ', waarna je vrolijk de mond wordt gesnoerd, want het is tenslotte wel de bedoeling dat de cursisten als makke schapen het cursusmateriaal doorwerken, en als je met dat soort vervelende 'detailvragen' komt dan leidt dat alleen maar af.
Het idee dat er ook mensen zijn die nieuwe kennis tot zich nemen door 't kritisch te evalueren is nog niet in heel trainersland doorgedrongen.
Naar aanleiding van die ondertussen beruchte VvE-vergadering: normale mensen zijn zeldzaam. Volwassen mensen ook.quote:Op zondag 18 november 2007 18:59 schreef Floripas het volgende:
Gronk, ik ben nog aan het nadenken.
Mijn conclusie is eigenlijk dat verreweg de meeste kinderen op deze wereld lief en leergierig zijn, en de meeste ouders eersteklas klootzakken. Echt waar, wat zitten daar een idioten tussen.
quote:
Neuh, ik vind de meeste kinderen, leraren en politie-agenten die ik nu zowat dagelijks spreek wel normaal. Het zijn specifiek ouders die echt gestoord zijn.quote:Op zondag 18 november 2007 19:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Naar aanleiding van die ondertussen beruchte VvE-vergadering: normale mensen zijn zeldzaam. Volwassen mensen ook.
Dat weet ik, ik ben al te subtiel om direct aan gronk te vragen of 'ie zich aan verbastering schuldig maakt.quote:Op zondag 18 november 2007 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
En je bedoelt Gevarendriehoek. [ afbeelding ]
quote:
De drempelwaarde R komt overeen met het deel van de omgeving dat nodig is om iemand zijn zelfdenkzaamheid te doen verliezen. Is Uw R bijvoorbeeld 0,8 dan zult U de meute volgen als 8 van de 10 omstanders daartoe behoort. Ook al wil geen mens toegeven dat zijn R-waarde kleiner dan 1 is, toch blijkt dit vaak het geval.
Zonder er nu heel diep op in te gaan wil ik nog even wijzen op het feit dat dit besef nogal desastreuze gevolgen heeft voor het imago van de democratie.
quote:Op zondag 18 november 2007 19:17 schreef sigme het volgende:
Ik heb een trainer tot wanhoop gedreven die stoplapjes gebruikte als "het leven was vroeger natuurlijk veel eenvoudiger" direct te interrumperen met de vraag hoe het leven precies veel eenvoudiger is zonder koelkast, wasmaschine, schrift etc etc.
Ik heb nog geen trainers meegemaakt waar ik me heel erg aan stoorde. Wel dat ik me heel erg stoorde aan m'n mede-trainingsmaatjes/cursisten/hoe ze 't ook mag noemen. In de zin van dat ze totaal onkritisch zijn, of heel erg goed willen laten zien dat ze al lang goed bezig zijn (gut, waarom volg je die training dan), etc, etc.quote:Die man dronk glaasjes water met een scheutje citroen. Om af te vallen. "Want citroen is een fatburner".![]()
Trainingsmaatjes, kortom?quote:mede-trainingsmaatjes
''Wat weet je van targets?''quote:Ik heb een trainer tot wanhoop gedreven die stoplapjes gebruikte als "het leven was vroeger natuurlijk veel eenvoudiger" direct te interrumperen met de vraag hoe het leven precies veel eenvoudiger is zonder koelkast, wasmaschine, schrift etc etc.
'zeg beste meneer of mevrouw de trainer, wilde u uw target nog halen?'quote:Op zondag 18 november 2007 19:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
''Wat weet je van targets?''
''Dat ze vaak gemist worden door smart bombs''.
''Ach, we hebben een grappenmaker in ons midden.''
Tsja, dit was verplicht. De directie had bedacht dat het "investeren in personeel" was als iedereen verplicht een dag (tot halverwege de avond!) op training moest, met daarin een verzameling van genoemde rotzooi; als aanloop naar de verplichte POP (met verplichte POPvoortgangsgesprekken iedere zes (!) weken).quote:Op zondag 18 november 2007 19:24 schreef gronk het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
Ik heb nog geen trainers meegemaakt waar ik me heel erg aan stoorde. Wel dat ik me heel erg stoorde aan m'n mede-trainingsmaatjes/cursisten/hoe ze 't ook mag noemen. In de zin van dat ze totaal onkritisch zijn, of heel erg goed willen laten zien dat ze al lang goed bezig zijn (gut, waarom volg je die training dan), etc, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |