abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54697329
Heb jij vrienden?? en met vrienden bedoel ik mensen met wie je geheimen deelt en ook buiten het werk om regelmatig mee omgaat. Wat vind jij van vrienden, een noodzakelijk kwaad, of niet nodig??

Zelf heb ik geen vrienden en ik heb ook geen vrienden nodig. Het enige dat ik wel eens onhandig vind is dat je altijd alles alleen moet doen en nooit eens iets leuks met iemand kunt doen. Zelf heb ik eigenlijk ook bijna geen kennissen, ook omdat ik nogal verlegen ben.

Een vriendin heb ik nog nooit gehad, ook al ben ik al 20+.

Ik heb zoiets dat je, zolang je werkt, je geen vrienden nodig hebt, omdat je op je werk al genoeg afleiding hebt.
Ik heb meer vijanden dan vrienden, ook al zijn die er niet.
pi_54697441
Ik zou niet kunnen leven zonder vrienden
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_54697475
Ik zou niet zonder kunnen
Live it!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 18 november 2007 @ 17:25:24 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54697528
Huilie
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 18 november 2007 @ 17:25:33 #5
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54697532
Als je geen vrienden hebt, kun je geen echte vijanden hebben.
Zyggie.
  zondag 18 november 2007 @ 17:26:34 #6
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_54697559
prettige kerstdagen.
pi_54697572
Hoe doe je dat met stappen ofzo dan? Ga je dan nooit, of ga je gewoon alleen aan een bar hangen o.i.d.

Ik zou het iig niet kunnen. Deel er geen geheimen mee ofzo, maar zorg wel dat ik ze 1x per week in het weekend ff zie puur om ff te ontspannen met een biertje erbij. Er zijn idd mensen die het prima alleen afkunnen en de vriendengroep beperken tot een paar collegas. Ik kan ook prima alleen zijn, maar om de hele week savonds ergens in je uppie rond te zitten zal me niet lukken aangezien ik minstens toch wel 1 of 2 avonden buiten de deur wil zijn.

Je bent gewoon iemand die liever alleen is en tevreden is met hoe het nu is. Ieder zijn ding he .

Tsjah, die vriendin zal trouwens ook niet snel komen dunkt me. Of je moet gaan internetdaten / leuke vrouwelijke collega tegenkomen.
pi_54697589
Je klinkt meer als een kluizenaar...
pi_54697637
Wat ga je met oud en nieuw doen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_54697666
Gast, loop jezelf nou niet in te praten dat je het prima vind zo, want je gaat kapot van binnen
pi_54697680
Ja ik heb vrienden die ik wekelijks zie. Zonder vrienden zou mijn leven minder leuk zijn denk ik. Soms vind ik ook lekker om even alleen te zijn.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zondag 18 november 2007 @ 17:31:10 #12
192683 AMDB
Visionair.
pi_54697685
Ik zou me dood vervelen, ik zit op kamers met vrienden, elke avond relaxt
pi_54697687
quote:
Ik heb zoiets dat je, zolang je werkt, je geen vrienden nodig hebt,
Euh.. werk je altijd
pi_54697748
Je lijkt goed te praten dat je sociaal te kort schiet, waarschijnlijk geloof je het zelf ook nog. Vrienden zijn een zeer belangrijk onderdeel in mijn leven, en dan vooral omdat humor.
Din jävla kuk!
pi_54697785
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:33 schreef ehqo het volgende:
Je lijkt goed te praten dat je sociaal te kort schiet, waarschijnlijk geloof je het zelf ook nog. Vrienden zijn een zeer belangrijk onderdeel in mijn leven, en dan vooral omdat humor.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een mens zonder vriendschappen kan. Los van mijn echte vriendschappen, heb ik ook veel functionele vriendschappen (bijv. op school): in tussenuren lekker wat gaan drinken met een groep klasgenoten etc. Ik zou gek worden als ik dan altijd alleen moest zitten of zo.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_54697803
Zonder vrienden kan het leven erg eenzaam zijn. Heb een tijd mezelf van alles en iedereen afgesloten en iedereen op afstand gehouden, maar ook dat gaat vervelen, soms moet je je ding kwijt. Ik heb 1 beste vriendin, 3 hele goede vriendinnen, en nog een handjevol kennissen. Ik zie alleen mijn beste vriendin wekelijks, de rest nu en dan maar gelukkig zijn er altijd nog andere mediums dan elkaar IRL spreken
Vivre
  zondag 18 november 2007 @ 17:35:53 #17
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54697807
Ik zou gek worden zonder, tevens vind ik ts een vreemde vent die alleen maar kansloze topics opent (over zichzelf notabene).
pi_54697809
Zonder vrienden zou ik niet eens kunnen leven. Dan leer je toch ook geen andere vrienden kennen, meisjes, werk?
pi_54697837
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:35 schreef Bob-B het volgende:
Ik zou gek worden zonder, tevens vind ik ts een vreemde vent die alleen maar kansloze topics opent (over zichzelf notabene).
Eens.
  zondag 18 november 2007 @ 17:38:06 #20
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_54697871
De mens is een sociaal schepsel en heeft dus anderen om zich heen nodig. Daar onder vallen ook vrienden, of tenminste mensen die dichter bij je staan dan anderen.
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
pi_54697916
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:35 schreef Bob-B het volgende:
Niet op de persoon reageren. Ik heb geen zin in TS bash topic.
pi_54697934
TS, wat doe je op een normale zaterdagavond?
pi_54697948
Ik kan ook wel zonder opzich (kan heel goed alleen zijn, heb ook nooit echt de behoefte om dingen kwijt te raken kwa emoties naar anderen toe etc), maar het is wel beter om vrienden te hebben om verschillende uitlopende redenen.
  zondag 18 november 2007 @ 17:41:50 #24
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54697975
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:39 schreef Emel het volgende:

[..]

Niet op de persoon reageren. Ik heb geen zin in TS bash topic.
Vooruit dan
pi_54698000
Het leven is veel boeiender met vrienden. Je kan je ei kwijt, en je vlucht eventjes uit de dagelijkse sleur. Als ik een paar keer per week (2 of 3 keer) iets kan doen met kennissen of vrienden, kan ik weer tegen een stootje .
pi_54698025
Edit, nvm
Vivre
pi_54698078
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:41 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Vooruit dan

TS, heb je nooit vrienden gehad? Ben je wel eerlijk tegen jezelf als je beweert geen vrienden nodig te hebben?
pi_54698142
Nah, soms vind ik het wel jammer, het liefst zou ik een echte vriend willen, maar die zijn heel moeilijk te vinden.

En wat ik op oudejaarsavond ga doen, is Paul de Leeuw kijken op tv.
pi_54698174
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef F04 het volgende:
Nah, soms vind ik het wel jammer, het liefst zou ik een echte vriend willen, maar die zijn heel moeilijk te vinden.

Lekker lachen in je eentje met een glas champagne

Ik vind het maar treurig, maar ik houd m'n mond maar, voordat ik iemand tot zelfmoord aanzet
  zondag 18 november 2007 @ 17:49:09 #30
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54698185
Iedereen heeft vrienden nodig, wacht maar dit gaat vreten van binnen. Vertel is hoe je week eruit ziet? 100 uur werken ofzo?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  zondag 18 november 2007 @ 17:49:21 #31
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54698193
Echt veel vrienden heb ik ook niet. Ik heb 2 vrienden met wie ik gewoon veel omga en met veel over praat, maar de rest zijn allemaal functionele kennisen zeg maar, zoals cultheld eerder beschreef.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  Boks-Chick zondag 18 november 2007 @ 17:49:22 #32
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54698194
mijn vrienden zijn voor mij zeer belangrijk! Zou niet zonder kunnen.
lolwut
pi_54698267
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:48 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Lekker lachen in je eentje met een glas champagne

Ik vind het maar treurig, maar ik houd m'n mond maar, voordat ik iemand tot zelfmoord aanzet
Voor jouw zijn vrienden zeker echt belangrijk.
pi_54698291
zonder vrienden zou ik niet kunnen leven...
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_54698305
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef F04 het volgende:

Geen familie ofzo waar je bij kan zitten?

En ja, op latere leeftijd nog een echte vriend "vinden" word lastig. De meesten hebben dan al een eigen vriendengroep ontwikkeld en daar kun je best tussen komen. Echte vrienden komen van jongs af aan al, maar dit is mijn mening he. Er zullen genoeg gevallen zijn die gewoon een goede/hechte vriendengroep krijgen als ze wat ouder zijn, geen ervaring mee .
  zondag 18 november 2007 @ 17:54:01 #36
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_54698316
tja 1 voordeel, lekker rustig
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_54698324
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:52 schreef F04 het volgende:

[..]

Niet alleen voor hem, maar eigenlijk voor 99% van de mensen volgens mij
Dus gelukkig is hij niet degene hier die uitzonderlijk is.
Vivre
  zondag 18 november 2007 @ 17:54:36 #38
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_54698335
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:52 schreef F04 het volgende:

[..]

alsof dat iets is om triest te vinden
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
  zondag 18 november 2007 @ 17:54:37 #39
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54698336
Ik zou trouwens best zonder vrienden kunnen leven, als muziek dan maar niet afsterft want daar kan ik niet zonder. Ik heb het niet zo op mensen.
  zondag 18 november 2007 @ 17:56:25 #40
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_54698376
ik heb alleen fok!
[KNE]-Mod
pi_54698451
Ik wil een metalmeisje
  zondag 18 november 2007 @ 18:00:00 #42
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54698471
Geef is antwoord op mijn vraag hoe je week eruit ziet?
--------------------------------------------------------------------------------------------
  zondag 18 november 2007 @ 18:02:33 #43
92008 cs11wa
Beam me up Scottie
pi_54698505
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:17 schreef F04 het volgende:
Heb jij vrienden?? en met vrienden bedoel ik mensen met wie je geheimen deelt en ook buiten het werk om regelmatig mee omgaat. Wat vind jij van vrienden, een noodzakelijk kwaad, of niet nodig??

Zelf heb ik geen vrienden en ik heb ook geen vrienden nodig. Het enige dat ik wel eens onhandig vind is dat je altijd alles alleen moet doen en nooit eens iets leuks met iemand kunt doen. Zelf heb ik eigenlijk ook bijna geen kennissen, ook omdat ik nogal verlegen ben.

Ik heb zoiets dat je, zolang je werkt, je geen vrienden nodig hebt, omdat je op je werk al genoeg afleiding hebt.
Ik persooonlijk kan met je meeleven. Ik ben ook een eenling. Ik heb wel vrienden, maar echte vrienden waar ik al mijn geheimen deel heb ik niet hier in mijn buurt. Je bent zeker net zo bang als ik, als je 'vrienden' per ongeluk aan iemand doorverklappen. Toch is het wel handig om je persoonlijk zaken met iemand delen. Je voelt een stuk beter. In mijn geval praat ik met gemak met een chatvriendin, waar ze heel ver van mij vandaan woont. Misschien vindt iemand dat wel zielig, maar het is in ieder geval beter dan geen.
Toen ik op school zat, werkte ik naast schooltijd en soms zaterdag. Tijd voor mijn vrienden heb ik amper. Ik vind het wel jammer, maar het werk is waar ik opgeleid ben.
Verder beste met je leven.
pi_54698518
Een handjevol echte vrienden en een groepje kennissen daaromheen. Ik zou zelf niet zonder vrienden kunnen, mensen met wie je dingen die je bezighoudt kan delen, met wie je kan lachen en huilen en leuke dingen doen.

Overigens geloof ik echt niet dat iedereen daar behoefte aan heeft, maar het zou mij vreselijk lijken om echt, echt niemand te hebben. En ik zou ws ook veel meer gaan navelstaren, je hebt dan alleen jezelf om je mee bezig te houden zeg maar.

TS, heb je wel een goede band met je familie? Je geeft zelf aan dat je ook wel eens vrienden mist in bepaalde situaties. Misschien is het iets voor je om eens een assertiviteitscursus te doen om die verlegenheid te overwinnen en vervolgens een leuke hobby of sport te zoeken.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_54698599
Het is wel zielig voor TS.

Ik waardeer tijd voor mijzelf, maar een leven zonder vrienden kan ik me niet voorstellen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54699997
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:00 schreef DoimeN het volgende:
Geef is antwoord op mijn vraag hoe je week eruit ziet?
40urige werkweek
pi_54700013
Ik heb wel geteld 3 goede vrienden, mannen overigens. Mannen zijn niet zo snel geneigd iemand een mes in de rug te steken.
Ik ken redelijk veel mensen, maar deze 3 zie ik meermaals per week. Daar deel ik ook geheimen mee, zij zijn er voor me als ik hulp nodig heb of als ik het moeilijk heb.
Ik had vroeger veel vrienden, ik heb daar alleen van geleerd dat ze je uiteindelijk toch maar kloten. Zeker vrouwen, goede vrouwelijke vriendinnen zijn maar zeer zeldzaam..
Never underestimate the predictability of stupidity
  zondag 18 november 2007 @ 19:26:55 #48
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54700433
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:11 schreef F04 het volgende:

[..]

40urige werkweek
Maar hoe ziet je week eruit? Je staat op om 8 uur gaat naar je werk om 9 uur, komt thuis om half 6 ofzo, en dan de hele avond fokken?
pi_54700506
Volgens mij houd je jezelf voor de gek als je zegt geen vrienden nodig te hebben óf je weet gewoon niet wat je mist.
  zondag 18 november 2007 @ 19:32:44 #50
81237 releaze
best of both worlds
pi_54700599
ik heb 3 vrienden, allemaal mannelijk. Ik zie ze niet meerdere malen per week, maar praat wel meerdere malen per week met ze (telfoon, msn, irl). Daarnaast beschouw ik mn broertje en mn zusje ook als 'vrienden', iig, ik heb een hele goede band met ze. Voor de rest ken ik her en der een aantal mensen, kennissen, van plekken waar ik regelmatig kom. School, werk. sociale omgeving, waar ik wel makkelijk mee klets maar voor de rest naast die plekken nooit echt iets mee doe maar voor mn gevoel wel een mooie band mee heb.

ben wel opzoek naar het uitbreiden van mn kennissenkring, een wat pro actievere houding in vriendschappen enzo, maar dat vind ik best moeilijk. Er gaat zoveel energie in zitten dat ik me soms weleens afvraag 'help maar waar ben IK?' en dat gevoel heb ik jammer genoeg heel snel. Ben wat dat betreft een echte introvert. (maar tegenwoordig met een aardig sociale babbel )
pi_54700637
TS beste vriend is zn rechterhand
pi_54700814
heb je wel ooit echte vrienden gehad?
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 18 november 2007 @ 19:44:08 #53
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54700911
quote:
Aparte keuzes, waarom niet een goed iets om te hebben? Het lijkt alsof jij vriendschap echt als een negatief iets ziet.
quote:

Als je geen vrienden hebt, en één vijand,. dan gaat de laatste zin al op. Maar heb je nou niemand waar je mee gaat stappen, slap ouweh*t over het leven en dat soort zaken? Sorry maar dat klinkt heel eenzaam eigenlijk.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_54702028
Ik heb wel veel functionele vriendschappen op werk en studie enzo. Maar echte vriendschappen zijn na de middelbare school wel een beetje verwaterd. Ik ken nu wel weer veel nieuwe mensen, maar dat zijn nog vooral kennissen.
  zondag 18 november 2007 @ 20:32:07 #55
51748 H4ze
wait...what?
pi_54702234
Ik heb een aantal zeer goede vrienden en vrienden die ik zo nu en dan zie. En hoewel ik 't ook heerlijk vind om alleen te zijn en me dan ook prima vermaak, zou ik niet zonder ze kunnen. En ik denk niemand.
*BURP*
  zondag 18 november 2007 @ 20:38:11 #56
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_54702420
beste TS, als je serieus bent klinkt dit als een echt probleem.

sterkte.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_54703971
Ik heb zelf 3 echt goeie vrienden....
en een meisje waar ik goed mee kan praten op msn...(maar dat zijn altidj van die zeikmomenten)

Met die 3 spreek ik niet eens zo heel vaak af...maar ik kan altijd van ze op aan..dat is een HEEL fijn gevoel dus TS ik zou maar gaan zoeken als ik u was...

verder heb ik wat kennissen maar neit zo heel veel...

Overigens begin je je OP heel stoer met dat je niks nodig hebt..maar later geef je toch aan dat je ergens mee zit...dus ik zou er maar eens iets aan gaan doen...
Ik doe niet meer aan een signature
pi_54704033
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:24 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb wel veel functionele vriendschappen op werk en studie enzo. Maar echte vriendschappen zijn na de middelbare school wel een beetje verwaterd. Ik ken nu wel weer veel nieuwe mensen, maar dat zijn nog vooral kennissen.
Wat zijn functionele vriendschappen?
pi_54704079
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

Netwerken denk ik..
pi_54704181
quote:

[..]

Denk vriendschappen in teamverband laat maar zeggen. Hij kan goed overweg met de mensen waarmee hij samen moet werken in een bedrijf / op school.

Gokje.
  zondag 18 november 2007 @ 21:55:58 #61
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54704371
quote:

[..]

Mensen die je gebruikt. Als je bijv. op school een tussenuur hebt en je gaat daar ff mee stad in ofzo. Maar niet echt 'vrienden' vrienden.
pi_54704385
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:56 schreef ThE_ED het volgende:
ik heb alleen fok!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_54707652
F04 topics.

Je zit er wel enorm mee, je leven is behoorlijk kut anders open je niet zoveel R&P topics. Ga praten met een psychiater en probeer je leven te veranderen ipv van hier zielige aandachtsvragende topics te openen. Mensen kunnen hier toch niets voor je doen en advies geven werkt toch niet, aangezien je er niets mee doet.
pi_54708857
Kerel je kan echt niet zonder vrienden... waarom zou je geen vrienden willen hebben? Ik denk meer dat jij gewoon geen vrienden kan maken en dat je je kut voelt maar je je wel schuilt achter dat het je niks uit maakt... Dus als ik jou was zou ik een keer gaan leven en erop uit gaan... miss is een psycholoog ook geen raar idee...
pi_54708942
Persoonlijk vind ik vriendschap maar een illusie. Het is in mijn ogen meer een droom. Een beetje zoals een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_54709029
Goed topic. Ik heb zelf ook vrijwel geen vrienden, er is niemand die ik kan bellen als ik echt ergens mee zit ofzo bijv, en ik ga dus ook bijna niet stappen nu heb ik toch een schijthekel aan discotheken en moet ik bijna ieder weekend werken, af en toe ga ik weleens naar de kroeg met mensen maar dat is sporadisch, ik ga wel vaak naar concerten, in mn eentje ja en dat vind ik prima, ben laatst zelfs allen naar de bios geweest, ik laat dat soort dingen niet omdat ik alleen moet, dan zou ik nooit ergens komen.
Oh en ik heb ook nog geen flauw benul wat ik met oud&nieuw ga doen, of naar mn ouders (weinig te beleven) of hier in mn eentje of dat ik onverwachts ergens wordt uitgenodigd of gewoon de stad in ga en me tussen de mensen begeef , ik zie het wel ik vind de reacties hier over het algemeen beetje belachelijk, op zich heb ik een erg leuk leven af en toe is het wel balen, dat zeker.
pi_54709078
Voor jou vind ik het dan weer wel kut, MM, omdat ik je persoonlijk ken Althans, we hebben elkaar wel eens gezien
pi_54709095
Misschien heb je wel vrienden maar noem je ze niet zo. (hoop het voor je)
Je kan toch niet altijd alleen zijn, ik zou echt helemaal gek worden.
Het ligt er ook maar aan wat je definitie van vrienden is.
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
  maandag 19 november 2007 @ 01:37:33 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54709130
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:31 schreef Borkydude het volgende:
Voor jou vind ik het dan weer wel kut, MM, omdat ik * * wil neuken
fix'd
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_54709139
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:32 schreef RoelRoel het volgende:
Misschien heb je wel vrienden maar noem je ze niet zo. (hoop het voor je)
Je kan toch niet altijd alleen zijn, ik zou echt helemaal gek worden.
Het ligt er ook maar aan wat je definitie van vrienden is.
Nee, zoals al eerder gezegd heb ik bijv op mn werk wel collega;s waarmee ik in de pauzes leuk kan praten maar that;s it buiten het werk hebben die geen tijd om iets met mij te doen (ja dat heb ik vaak genoeg gevraagd net als bij school/studie). Ja ik zit vrijwel altijd alleen, is mn hele leven al zo geweest eigenlijk, daarom ga ik ook niet zoals veel studenten ieder weekend naar huis, daar valt voor mij naast mn ouders dan, nog minder te beleven.
Oh en als op mn laatste verjaardag mensen me hebben gefeliciteerd in real life (dus geen topic op fok meegerekend) is dat veel das dan inc ouders, grootouders en mn ex.

[ Bericht 6% gewijzigd door Memento-Mori op 19-11-2007 01:47:23 ]
pi_54709142
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:37 schreef soylent het volgende:

[..]

fix'd
doe niet zo triest
  maandag 19 november 2007 @ 02:39:53 #72
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54709387
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Goed topic. Ik heb zelf ook vrijwel geen vrienden, er is niemand die ik kan bellen als ik echt ergens mee zit ofzo bijv, en ik ga dus ook bijna niet stappen nu heb ik toch een schijthekel aan discotheken en moet ik bijna ieder weekend werken, af en toe ga ik weleens naar de kroeg met mensen maar dat is sporadisch, ik ga wel vaak naar concerten, in mn eentje ja en dat vind ik prima, ben laatst zelfs allen naar de bios geweest, ik laat dat soort dingen niet omdat ik alleen moet, dan zou ik nooit ergens komen.
Oh en ik heb ook nog geen flauw benul wat ik met oud&nieuw ga doen, of naar mn ouders (weinig te beleven) of hier in mn eentje of dat ik onverwachts ergens wordt uitgenodigd of gewoon de stad in ga en me tussen de mensen begeef , ik zie het wel ik vind de reacties hier over het algemeen beetje belachelijk, op zich heb ik een erg leuk leven af en toe is het wel balen, dat zeker.
Het is ook geen verplichting om vrienden te hebben hoor, alleen als je helemaal niemand spreekt lijkt mij dat dus eenzaam. Zoals jij zelf zegt in tijden dat je ergens mee zit kan het, tenminste dat was mijn ervaring, zwaar zijn.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_54709405
quote:
Op maandag 19 november 2007 02:39 schreef Inekris het volgende:

[..]

Het is ook geen verplichting om vrienden te hebben hoor, alleen als je helemaal niemand spreekt lijkt mij dat dus eenzaam. Zoals jij zelf zegt in tijden dat je ergens mee zit kan het, tenminste dat was mijn ervaring, zwaar zijn.
Ik spreek wel mensen op msn, op werk etc maar echt je problemen, issues enzo met mensen bespreken kan niet en dat kan inderdaad zoals je zegt erg zwaar zijn. Ik had liever ook gehad dat ik iemand had waar ik erg goed bevriend mee ben, maar het feit dat dat niet zo is, heb ik me inmiddels wel bij neergelegd, misschien komt het ooit nog en misschien ook niet, maar het is echt niet zo dat ik om het feit dat ik geen vrienden heb een enorm kutleven heb, wat veel mensen hier wel insinueren.
pi_54709416
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:37 schreef soylent het volgende:

[..]

fix'd
Schot in de roos.
pi_54709444
Heb trouwens zelf ook niet veel vrienden. Doe veel dingen alleen en daarvoor heb ik geen goedkeuring nodig van andere mensen. Als ik alleen iets wil doen dan doe ik dat. Ik leef voor mezelf, niet voor anderen.

Heb trouwens wel één goede vriend waarmee ik veel feesten afloop, veel muziek luister en soms in een rare bui onzinnige dingen mee doe. Waardeer die ook wel erg. Al is het niet zo dat we elke dag over elkaars gevoelens praten of iets dergelijks. Vinden me allebei ook maar een beetje gay, waarschljnlijk. Een andere (heteroseksuele) vriend van me vond het trouwens vreemd dat we elkaar nooit geknuffeld hadden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2007 03:02:35 ]
  maandag 19 november 2007 @ 07:58:34 #76
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54709886
quote:
Op maandag 19 november 2007 03:01 schreef Friek_ het volgende:
Heb trouwens zelf ook niet veel vrienden. Doe veel dingen alleen en daarvoor heb ik geen goedkeuring nodig van andere mensen. Als ik alleen iets wil doen dan doe ik dat. Ik leef voor mezelf, niet voor anderen.

Heb trouwens wel één goede vriend waarmee ik veel feesten afloop, veel muziek luister en soms in een rare bui onzinnige dingen mee doe. Waardeer die ook wel erg. Al is het niet zo dat we elke dag over elkaars gevoelens praten of iets dergelijks. Vinden me allebei ook maar een beetje gay, waarschljnlijk. Een andere (heteroseksuele) vriend van me vond het trouwens vreemd dat we elkaar nooit geknuffeld hadden.
Ik heb mijn beste vriend nog nooit geknuffeld volgens mij. Meer voor de grap.
  Moderator maandag 19 november 2007 @ 08:59:56 #77
42184 crew  DaMart
pi_54710322
Herkenbaar verhaal van TS. Heb zelf wel een paar vrienden waar ik af en toe mee afspreek, maar omdat we allemaal wat ouder zijn geworden, werken, en sommigen een relatie hebben, merk je wel dat het cotnact minder frequent wordt.

Ik ben dus veel op mezelf aangewezen voor vermaak. Heb geprobeerd alleen te gaan stappen, maar dat beviel me toch niet zo heel erg goed. Heb toch wat aanspraak nodig op zo'n avond en niet iemand die makkelijk met vreemden contacten legt.

Ben overigens dit jaar wel alleen op vakantie geweest. Was best leuk, al mis je dan toch ook af en toe iemand om ’s avonds tegenaan te praten.
  maandag 19 november 2007 @ 09:24:42 #78
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_54710647
Hmm, het contact met het aantal vrienden dat ik had, is bij mij behoorlijk verwaterd.. maar ik moet toch wel zeggen dat ik het mis om met vrienden / kennissen iets leuks te doen (naar de kroeg, poolen, etc).

Wel is voor mij de situatie anders, ik heb iig vrienden gehad en heb al jaren een vaste relatie.

Anyway, ik heb op zich wel zin om weer nieuwe mensen te leren kennen om gewoon leuke dingen te doen, dus ipv zielig te gaan lopen doen: mensen kunnen mij mailen op marc apestaartje lethalis punt nl.

Let op: ik wil gewoon lol hebben en heb geen zin in allerlei verplichtingen
Here comes the bad rain..
pi_54711264
TS is een kloon van BaajGuardian?
  maandag 19 november 2007 @ 10:43:05 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_54711862
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Goed topic. Ik heb zelf ook vrijwel geen vrienden, er is niemand die ik kan bellen als ik echt ergens mee zit ofzo
No offence, MM, maar er zijn meerdere mensen die jou hun vriendschap hebben aangeboden, en daar heb je niks mee gedaan.
Dan weet ik niet goed wie er 'schuld' heeft hierin.
KuikenGuppy
pi_54711878
Niet baggeren, mensen.
pi_54711924
Echte vrienden heb ik ook niet veel, slechts een paar.
In de buitenste ring qua "vrienden" en "kennissen" heb ik er wel meer, maar daar ga ik geen prive problemen aan vertellen.
pi_54711937
Ik heb nooit echt ''geleerd'' hoe je vrienden moet maken.
Mensen in mijn omgeving omschrijven mij als''lief,aardig maar stil'' en weten daarom niet wat ze moeten denken.
Wel merk ik dat mensen graag hun verhaal kwijt durven te geven,of dat nu op een tramhalte is of in de rij bij de kassa,straal geloof ik vertrouwen uit.
Als dat zo is,begrijp ik niet waarom men het dan ''opdringerig'' vind als ik gewoon een gesprek wil beginnen,zonder enige bijbedoelingen.
Zelf ken ik mensen met zoveel vrienden dat ze hen niet eens binnen een week allemaal kunnen spreken,en dan word er nog geklaagd dat er niemand is om hun verhaal kwijt te kunnen.
pi_54712161
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Echte vrienden heb ik ook niet veel, slechts een paar.
In de buitenste ring qua "vrienden" en "kennissen" heb ik er wel meer, maar daar ga ik geen prive problemen aan vertellen.
Zelfde hier. Meer heb ik ook niet nodig. Liever een paar goede waar je bijna alles bij kwijt kunt dan een grote groep waar je minder mee kan. Naast die paar wel nog een groep vrienden en kennissen idd, maar daar bespreek je minder mee.
pi_54715447
Ik mis zelf toch wel een groep hoor...Ik heb het net gehad met iemand oer oudejaars-plannen..zo'n groep met jongens en meisjes heb ik niet waar je lekker oppervlakkig gezellig mee kan zijn....
Met mijn beste vrienden kan ik zulke dingen niet zo goed eigenlijk...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lakai op 19-11-2007 13:40:15 ]
pi_54715499
Waarom heeft iedereen het hier over issues met vrienden bespreken? Ik heb dat nog nooit gedaan en anderen ook niet met mij geloof ik. Ik zou niet zomaar vanalles bespreken met vrienden, heb ook geen idee hoe zij daar op zouden reageren. Zoiets doe je toch niet zomaar? En dan ben ik ook niet iemand waar alles heel makkelijk en goed gaat, heb ook vaak genoeg wat mindere periodes. Maar om dan gelijk vrienden daar meelasten te vallen, lijkt me ook geen goed plan.
pi_54715599
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:37 schreef Schuifpui het volgende:
Waarom heeft iedereen het hier over issues met vrienden bespreken? Ik heb dat nog nooit gedaan en anderen ook niet met mij geloof ik. Ik zou niet zomaar vanalles bespreken met vrienden, heb ook geen idee hoe zij daar op zouden reageren. Zoiets doe je toch niet zomaar? En dan ben ik ook niet iemand waar alles heel makkelijk en goed gaat, heb ook vaak genoeg wat mindere periodes. Maar om dan gelijk vrienden daar meelasten te vallen, lijkt me ook geen goed plan.
Omdat je beste vrienden ook je gezever aanhoren zonder dat dat invloed heeft op de vriendschap

[ Bericht 1% gewijzigd door Lakai op 19-11-2007 13:47:31 ]
pi_54715616
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:25 schreef Zyggie het volgende:
Als je geen vrienden hebt, kun je geen echte vijanden hebben.
ah dat is een goeie!
Veiligheid voor alles!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 19 november 2007 @ 14:04:50 #89
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54716075
Je werk is geen afleiding voor je probleem. Als je thuis bent voel je je regelmatig klote, omdat je geen vrienden/kenissen hebt. Als je dat durft te ontkennen, heb je een nog groter probleem. Ik heb een hand vol vrienden, net genoeg. En een hele hoop kenissen die kenissen blijven, omdat het al gauw irritant/vervelend wordt al zie ik hen teveel en daarnaast zou ik hen nooit zo kunnen vertrouwen als die paar vrienden. Iets moet ook echt heel goed klikken eer ik iemand de titel "vriend/vriendin" gun.
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_54716170
Ik heb zelf 4-5 goeie vrienden, en een stuk of wat meisjes waar ik m'n emotionele problemen (voor zover ik die heb) mee deel. Maar dan nog heb ik toch wel een stuk of 50 man (eerlijk, niet hoogmoedig bedoelt) waar ik altijd wel wat mee kan gaan drinken als ik me verveel. Ik ben dan ook extreem extravert, ik ben zelden alleen omdat ik gewoon mensen om me heen wil hebben. Humor, interesse, standpunten over diverse kwesties uitwisselen, ik kan niet zonder. Ik ben dan ook wel het type "clown" die altijd aardig wordt gevonden, maar daar ben ik blij mee. Ik kan me geen prettig leven voorstellen zonder goeie vrienden, zelfs 1 goeie vriend zou ik zwaar onvoldoende vinden (ik hou van variatie, verschillende mensen en hun mentaliteit achterhalen). Ik ben dan ook wel het standaard "gezellige bartype", maar kan me echt niet inbeelden hoe ik anders zou kunnen leven. Als ik jou was, F04, zou ik spontaan naar de bar/café gaan (in je eentje lul je ook snel met anderen) en flink wat sociale contacten opdoen. Succes, in ieder geval, volgens mij sloopt dit je diep vanbinnen. Of het is een hoax, want je emo-factor is nogal hoog
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_54716239
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:09 schreef Syheriat het volgende:
(in je eentje lul je ook snel met anderen)
Niet als je echt verlegen bent hoor. Ben de laatste jaren al minder verlegen, maar zomaar met iemand lullen doe ik niet snel.

Verder sluit ik me wel bij Shitonya aan dat het echt goed moet klikken voor ik iemand een goede vriend noem.
pi_54716352
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:12 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Niet als je echt verlegen bent hoor. Ben de laatste jaren al minder verlegen, maar zomaar met iemand lullen doe ik niet snel.

Verder sluit ik me wel bij Shitonya aan dat het echt goed moet klikken voor ik iemand een goede vriend noem.
Ja, je hebt gelijk. Ik kan me redelijk goed inplaatsen in andere mensen, maar nooit in verlegenheid. Ik snap het zelf niet, vrienden van me die niet op een meisje af te durven stappen. Ik bedoel, in het ergste geval zegt ze "ga weg lelijkerd", so what? "ik ben al weg hoor" en je probeert de volgende. Dit is hoe ik het zie, en hoe ik ben opgevoed. Ik snap niet waar mensen bang voor zijn, je gaat niet dood als iemand niet met je wilt praten
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_54716358
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:55 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Mensen die je gebruikt. Als je bijv. op school een tussenuur hebt en je gaat daar ff mee stad in ofzo. Maar niet echt 'vrienden' vrienden.
Komt daar wel een beetje op neer. En mensen waarmee je goed over weg kan bij projecten enzo. Je kunt ze als vrienden beschouwen, maar ik voel dat niet zo. Want ik merk zelf dat dit soort vriendschappen snel verwateren.
pi_54716462
Mensen die zeggen dat ze niet zouden kunnen leven zonder vrienden zijn dom. Een mens heeft wat betreft een hele goede overlevingsdrang en nog meer bijzonder is de "to cope"-meganisme. Je zelf vertellen dat je zonder kunt en er daadwerkelijk ook het beste van maakt. Wat dat betreft hoéft de ts niet echt ongelukkig te zijn.

Maar natuurlijk heeft iedereen wel een momenten dat het anders (ook) leuk(er) zou zijn.

TS, volgens mij voel je dat niemand op je zit te wachten en daarom zoek je ook nooit toenadering. Doe eens een keer wel en het zal je verbazen wat voor een sociale wezens "de mens" eigenlijk.

Tot zo ver mijn serieuze bijdrage van de dag.
A little bit hateful
pi_54716538
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:29 schreef OldJeller het volgende:
Volgens mij houd je jezelf voor de gek als je zegt geen vrienden nodig te hebben óf je weet gewoon niet wat je mist.
Inderdaad
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_54716543
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:17 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Ik kan me redelijk goed inplaatsen in andere mensen, maar nooit in verlegenheid. Ik snap het zelf niet, vrienden van me die niet op een meisje af te durven stappen. Ik bedoel, in het ergste geval zegt ze "ga weg lelijkerd", so what? "ik ben al weg hoor" en je probeert de volgende. Dit is hoe ik het zie, en hoe ik ben opgevoed. Ik snap niet waar mensen bang voor zijn, je gaat niet dood als iemand niet met je wilt praten
Echt verlegen mensen gaan juist dood als iemand wel met ze wilt praten.
A little bit hateful
pi_54716648
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:25 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Echt verlegen mensen gaan juist dood als iemand wel met ze wilt praten.
Dat neigt naar autisme. Verlegen mensen hebben volgens mij slechts moeite met het contact beginnen.
pi_54717065
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:56 schreef ThE_ED het volgende:
ik heb alleen fok!
Dan heb je wel 200.000 virtuele vrienden
pi_54717493
Ik heb zelf een vriendengroep met z'n 6en.. .daarmee zijn we al 3x op vakantie geweest, en 5 ervan hebben tegenwoordig ook een vriendin.. behalve ik ...

Binnen die vriendengroep heb ik 1 'beste' vriend. Daar ga ik nóg vaker mee om dan met de andere 5.... dat klikt gewoon nóg beter etc.. komt ook dat we op dezelfde vereniging zitten etc. etc.

MAAR.. op de vraag of ik alle geheimen vertel; NEE, tegen niemand... zo zit ik niet in elkaar, dat ik geheimen aan mijn vrienden ga vertellen. Als ik met een dame ga daten, of iets afspreek zal ik het ze wel zeggen, mara het is niet zo dat ik geheimen vertel, andersom gebeurd dat ook niet direct. Ik heb wél het gevoel dat ALS ik wat zou willen vertellen, ik wel bij hem (en de andere) terecht kan. Maar het ligt niet in mijn karakter om al mijn gedachten, geheimen etc. op tafel te gooien, dat hou ik liever zelf (control freak).

Vrienden vind ik in dat opzicht belangrijk dat je eens wat met ze kan ondernemen. Ik heb paar leuke vakantie's gehad, en ga wekelijks stappen met die gasten, super toch Daarnaast heb ik nog flink wat kenissen van school, sport etc, die ik eventueel ook zou kunnen bellen, smsen om een keer te gaan stappen of wat drinken... gewoon gezelligheid, dát is toch wel het motto voor mij van vrienden. Ik ben geen vriend-type die geheimen vertelt etc.. veel weten ze niet, maar nogmaals; dat is niet omdat ik het niet kán vertellen of omdat ze me niet kunnen helpen, dat is omdat ik zelf niet wíl vertellen (waarom zou ik, ik heb nog geen hulp nodig oid)

en op je werk afleiding? wat doe je dan in het weekend of ná je werk? Sommige collega's kunnen inderdaad je vriend/kennis wel zijn, maar na het werk wil je toch ook wel eens wat leuks doen....
pi_54718778
quote:
TS, volgens mij voel je dat niemand op je zit te wachten en daarom zoek je ook nooit toenadering. Doe eens een keer wel en het zal je verbazen wat voor een sociale wezens "de mens" eigenlijk.
dat heb ik eigenlijk wel een beetje!!
pi_54718984
Heb een vriendengroep van ongeveer 20 man/vrouw waarvan ik de meeste wel 1 keer per week zie. Verder gaan we uit, op vakantie, naar festivals/concerten ed.

Zou het voor geen goud willen missen

TS moet maar eens aan zijn sociale contacten gaan werken, want dat zal hem veel gelukkiger maken IMHO
Have fun...
  maandag 19 november 2007 @ 17:03:27 #102
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54719525
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:22 schreef Handschoen het volgende:
Heb een vriendengroep van ongeveer 20 man/vrouw waarvan ik de meeste wel 1 keer per week zie. Verder gaan we uit, op vakantie, naar festivals/concerten ed.

TS moet maar eens aan zijn sociale contacten gaan werken, want dat zal hem veel gelukkiger maken IMHO
En hoeveel daarvan zijn ook werkelijk goede vrienden?
Zyggie.
pi_54720234
quote:

jij komt zeker uit een dorp en je vrienden zijn je buurjongens?

Ik bedoel; binnen die 20man/vrouw heb je ook groepjes... en zullen er échte vrienden tussen zitten en sommige wat meer kenissen. Jij gaat mij niet vertelllen dat dat ook je 20 'beste vrienden' zijn.... (of jouw definitie van vrienden is wat anders, dat kan)
  maandag 19 november 2007 @ 18:17:36 #104
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54720969
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:29 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Dat neigt naar autisme. Verlegen mensen hebben volgens mij slechts moeite met het contact beginnen.
Neen, je hebt ook verlegen mensen die moeite hebben met het gesprek op gang houden, doorpraten, contacten behouden en dergelijke.
  maandag 19 november 2007 @ 18:18:59 #105
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54721004
quote:

Meer vrienden staat niet automatisch voor meer geluk en 20 "vrienden" is onmogelijk.
  maandag 19 november 2007 @ 18:34:38 #106
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54721415
Het hangt een beetje op het woord 'vrienden'. Er zijn allerlei kwaliteiten van vriendschap, en niet alle kwaliteiten gaan voor alle vrienden op. Kort gezegd heb je vrienden waar je mee gaat tennissen, koffie drinken, mannen afzeiken, vrouwen afzeiken, dat is groep a. En je hebt vrienden waar je mee praat, echt praat dus, dat is groep b.

Van groep a hebben mensen er doorgaans wat verzameld in hun leven. Groep a verandert ook van samenstelling. Bijvoorbeeld zijn dat buren, ouders van andere kinderen op school, collega's, de man waar je iedere morgen naast staat in de file, maar ook wel school en studievrienden.

Van groep b hebben mensen er doorgaans weinig of geen. Als je er 3 hebt, dan mag je in je handjes knijpen. Dit zijn de mensen die je 10 jaar niet ziet, maar als je vanwege een scheiding plotsklaps onderdak nodig hebt, je in ieder geval een paar dagen kan logeren.

De meeste mensen die geen vrienden hebben in groep b ervaren dat als een gemis, maar zeker niet iedereen.
pi_54721708
quote:
Op maandag 19 november 2007 17:42 schreef WinnarJ het volgende:
jij komt zeker uit een dorp en je vrienden zijn je buurjongens?

Ik bedoel; binnen die 20man/vrouw heb je ook groepjes... en zullen er échte vrienden tussen zitten en sommige wat meer kenissen. Jij gaat mij niet vertelllen dat dat ook je 20 'beste vrienden' zijn.... (of jouw definitie van vrienden is wat anders, dat kan)
Nope woon niet in een dorp maar in een stad , We hebben gewoon een relaxte groep.En natuurlijk merk je dat sommige mensen meer naar elkaar trekken als anderen. Er is idd een groep van 10 man die, als je het zo wil noemen, echte-echte ( ) vrienden zijn...

We kennen elkaar nu ongeveer een jaar of 8-9 gok ik en het wordt nog steeds niet saai
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:18 schreef Shitonya het volgende:
Meer vrienden staat niet automatisch voor meer geluk en 20 "vrienden" is onmogelijk.
Met een paar vrienden zal je IMHO gelukkiger zijn als zonder, maar ja, dat blijft subjectief.

En je kan wel vinden dat 20 'vrienden' onmogelijk is... in jou leefwereld misschien niet, maar waarom zou dat ergens anders niet kunnen? Ligt natuurlijk wel aan de definitie van 'vrienden,' maar dan nog, waarom zou dat weer niet kunnen...
Have fun...
pi_54722323
Ik heb aardig wat vriendinnen, ik moet alleen zeggen dat ik niet met allemaal een onwijze diepe band heb. Maar dat is juist weleens fijn, zeker als je gewoon ff lol wil hebben en ergens over wil ouwehoeren. Maar als ik ergens mee zit heb ik ook vriendinnen die ik kan bellen, mailen wat dan ook. Ik vind dat je als mens vrienden nodig hebt, en ik voel mezelf goed als ik weet dat ik mensen heb bij wie ik terecht kan.
Een relatie is ook niet altijd makkelijk, is vaak veel intiemer en je kan ook niet al je gal bij je vriend of vriendin spuien, soms is ut veel beter om er met anderen over te praten om verschillende kanten van een verhaal te zien.
  maandag 19 november 2007 @ 19:17:55 #109
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_54722486
Vrienden zijn heel belangrijk, ik heb een hele hechte vriendengroep waar ik bijna dagelijks mee opschiet en mee ga stappen en op vakantie ga, en met wie ik altijd kan lachen maar waar ik ook kan uithuilen als het nodig is.
Zonder hen zou mijn leven een stuk minder waard zijn.
The Most Incredible, Baby
  maandag 19 november 2007 @ 19:55:32 #110
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_54723140
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:54 schreef LasTeR het volgende:
Ik zou trouwens best zonder vrienden kunnen leven, als muziek dan maar niet afsterft want daar kan ik niet zonder. Ik heb het niet zo op mensen.
Precies! Wij begrijpen elkaar!
Die zoute stokjes...
  maandag 19 november 2007 @ 20:58:56 #111
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54724640
quote:
Op maandag 19 november 2007 19:55 schreef hallodagg het volgende:

[..]

Precies! Wij begrijpen elkaar!
Vrienden?

maandag 19 november 2007 @ 21:30:49 #112
51748 H4ze
wait...what?
pi_54725483
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:34 schreef Inekris het volgende:
Het hangt een beetje op het woord 'vrienden'. Er zijn allerlei kwaliteiten van vriendschap, en niet alle kwaliteiten gaan voor alle vrienden op. Kort gezegd heb je vrienden waar je mee gaat tennissen, koffie drinken, mannen afzeiken, vrouwen afzeiken, dat is groep a. En je hebt vrienden waar je mee praat, echt praat dus, dat is groep b.

Van groep a hebben mensen er doorgaans wat verzameld in hun leven. Groep a verandert ook van samenstelling. Bijvoorbeeld zijn dat buren, ouders van andere kinderen op school, collega's, de man waar je iedere morgen naast staat in de file, maar ook wel school en studievrienden.

Van groep b hebben mensen er doorgaans weinig of geen. Als je er 3 hebt, dan mag je in je handjes knijpen. Dit zijn de mensen die je 10 jaar niet ziet, maar als je vanwege een scheiding plotsklaps onderdak nodig hebt, je in ieder geval een paar dagen kan logeren.

De meeste mensen die geen vrienden hebben in groep b ervaren dat als een gemis, maar zeker niet iedereen.
Zoiets ja
*BURP*
  dinsdag 20 november 2007 @ 00:16:19 #113
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54729856
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:44 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Nope woon niet in een dorp maar in een stad , We hebben gewoon een relaxte groep.En natuurlijk merk je dat sommige mensen meer naar elkaar trekken als anderen. Er is idd een groep van 10 man die, als je het zo wil noemen, echte-echte ( ) vrienden zijn...

We kennen elkaar nu ongeveer een jaar of 8-9 gok ik en het wordt nog steeds niet saai
[..]

Met een paar vrienden zal je IMHO gelukkiger zijn als zonder, maar ja, dat blijft subjectief.

En je kan wel vinden dat 20 'vrienden' onmogelijk is... in jou leefwereld misschien niet, maar waarom zou dat ergens anders niet kunnen? Ligt natuurlijk wel aan de definitie van 'vrienden,' maar dan nog, waarom zou dat weer niet kunnen...
A la, het kan misschien wel, maar dan hanteer je een heel simpele defintie van vriendschap. Echte vriendschappen kosten tijd+moeite+vertrouwen. Vandaar dat de meeste mensen meestal niet meer vrienden hebben dan een hand vol, omdat het vrijwel onmogelijk is er meer te hebben. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je bij meer dan pakweg 5 mensen écht het gevoel hebt dat het zeer goed klikt, je alles kwijt kunt en degene er elk moment van de dag voor je kan/wil zijn und so weiter.
pi_54739020
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:17 schreef Shitonya het volgende:

[..]

Neen, je hebt ook verlegen mensen die moeite hebben met het gesprek op gang houden, doorpraten, contacten behouden en dergelijke.
Dat snap ik, maar of dat noodzakelijk van verlegenheid komt vraag ik me af. Ik ken genoeg spontane mensen met de inabiliteit om een gesprek lang zonder stiltes te houden.
pi_54739576
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 00:16 schreef Shitonya het volgende:
A la, het kan misschien wel, maar dan hanteer je een heel simpele defintie van vriendschap. Echte vriendschappen kosten tijd+moeite+vertrouwen. Vandaar dat de meeste mensen meestal niet meer vrienden hebben dan een hand vol, omdat het vrijwel onmogelijk is er meer te hebben. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je bij meer dan pakweg 5 mensen écht het gevoel hebt dat het zeer goed klikt, je alles kwijt kunt en degene er elk moment van de dag voor je kan/wil zijn und so weiter.
true true. maar de rest van die groep zit daar wel dichtbij moet ik zeggen . Tja, na bijna 10 jaar met dezelfde gasten rond te hangen komt dat ook vaak vanzelf wel denk ik, dat je toch een beetje 'shift' van de ene naar de andere ofzo...
Have fun...
  woensdag 21 november 2007 @ 00:15:57 #116
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_54751762
He TS, genegenheid kun je echt niet ontkennen. Mocht je ooit het nodig hebben om met iemand te praten of wat dan ook, mag je me mailen. PM me maar voor mijn email/msn adres.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 21 november 2007 @ 00:22:08 #117
190186 hierissieweer
pi_54751880
quote:

[..]

klopt denk ook wel, de gene die je het dicht bij je hart staan zijn er maar weinig. Ik heb 4 echte vrienden, daarnaast redelijk wat "vrienden"mesnen die ik vaak zie maar waarmee ik niet echt bevriend ben. En dan nog heel veel kennissen waarmee je gewoon eens wat babbelt maar waarmee je niet echt mee in contact bent
  woensdag 21 november 2007 @ 11:46:27 #118
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54756914
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:53 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar of dat noodzakelijk van verlegenheid komt vraag ik me af. Ik ken genoeg spontane mensen met de inabiliteit om een gesprek lang zonder stiltes te houden.
Dat kan ook, maar ik wilde alleen even stellen dat verlegen mensen ook die symptomen kunnen hebben en niet slechts moeite hebben met een gesprek beginnen.

Als je zegt dat je pakweg 10 mensen als vrienden ziet, is het inderdaad vaak zo dat je om de zoveel tijd shift van vrienden, omdat je nu met die en die beter kan opschieten, dat soms minder wordt en je ineens weer meer met die of die optrekt. Maar met een gewoon handje vol vrienden heb je geen enkel probleem. Die blijven vaak wel een hele lange periode vastkleven.
pi_54757771
KLOOWN !!!
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  woensdag 21 november 2007 @ 12:56:20 #120
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_54758584
quote:

[..]

Jou definitie van een vriend is dus dat je alles kwijt kunt en er elk moment voor de dag voor je is enz, maar voor andere mensen ligt dat misschien heel anders..

Ik heb een redelijk aantal vriend (10-15) maar dat zijn geen mensen waar ik mijn gevoelens tegen uit. Dat is niet omdat ze dat niet willen horen maar gewoon omdat ik daar geen behoefte aan heb..

We hebben het wel over dingen die ons bezig houden in het dagelijks leven (en eventueel over het alcohol probleem van een ander ), verder gaan we vaak in het weekend stappen en naar grote feesten e.d. .
There is no rehab for stupidity.
pi_54758729
Ligt er idd aan wat je onder 'vriend' verstaat. Ik heb geen 10 vrienden nodig die mijn gezeik aan willen horen, een paar is genoeg. Anders word ik zelf van mijn geklaag Verder heb je vrienden waar je gewoon lekker slap mee kunt lullen, uitgaan ed.
Meest ideale is de combinatie van beiden. Daar heb ik er op dit moment een paar van denk ik, maar ben er voorzichtig mee om ze echte vrienden te noemen, omdat ik weet dat het zo kan verwateren.
pi_54758814
Vrienden
Ik zou een leven zonder vrienden echt mega-saai vinden .
pi_54759854
Ik heb 2 heel goede vriendinnen die ik echt nooit zou willen kwijtraken. Kan sowieso alles bij ze kwijt. Maar -zulke- goede vrienden (mannen) heb ik dan weer niet echt, dat is wel jammer op zich. Maar heb wel 2 a 3 goede vrienden maar doe er verder niet veel mee (als in tijdsbesteding), en niet bewust of express. Zie ze eigenlijk alleen op het werk, en dan soms in het weekend met biertjes ofzo.

Heb sowieso nooit echt een vaste groep vrienden gehad. Wel balen hoor, terwijl ik helemaal niet a-sociaal ben ofzo. Veel mensen voelen zich gewoon niet tot mij aangetrokken of willen contact onderhouden
Licht! En zo ware het daar.
  woensdag 21 november 2007 @ 17:00:54 #124
190186 hierissieweer
pi_54763448
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:57 schreef Medellin het volgende:
Ik heb 2 heel goede vriendinnen die ik echt nooit zou willen kwijtraken. Kan sowieso alles bij ze kwijt. Maar -zulke- goede vrienden (mannen) heb ik dan weer niet echt, dat is wel jammer op zich. Maar heb wel 2 a 3 goede vrienden maar doe er verder niet veel mee (als in tijdsbesteding), en niet bewust of express. Zie ze eigenlijk alleen op het werk, en dan soms in het weekend met biertjes ofzo.

Heb sowieso nooit echt een vaste groep vrienden gehad. Wel balen hoor, terwijl ik helemaal niet a-sociaal ben ofzo. Veel mensen voelen zich gewoon niet tot mij aangetrokken of willen contact onderhouden
wat vind je daar balen aan en hoe voel je er erbij?
pi_54768366
Waar is TS? Heeft verder nog niks gepost ofwel?
  woensdag 21 november 2007 @ 21:02:35 #126
190186 hierissieweer
pi_54768494
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:57 schreef Stefanovich het volgende:
Waar is TS? Heeft verder nog niks gepost ofwel?
laatste stuk niet nee idd
  woensdag 21 november 2007 @ 21:07:55 #127
190186 hierissieweer
pi_54768616
Mag ik hier ook neerzetten dat ik een leuke gozer tussen de 25 en 35 zoek voor een gezellige relatie?
  donderdag 22 november 2007 @ 01:00:28 #128
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_54774766
Heb een beste vriendin aan wie ik bijna alles kan vertellen en een handvol mensen die ik ook als goede vrienden beschouw en vaak genoeg zie. De rest zie of chat ik heel af en toe wel eens mee, staan op mijn msn-lijst of hyves, maar horen niet (meer) tot mijn vaste kern. Het zijn meestal oud-collega's of vrienden waarvan het contact verwaterd is geweest. Mensen hebben andere interesses gekregen, gingen settelen of andere dingen doen.
Verder kan of durf ik me in RL niet zo goed te uiten, deels door verlegenheid en het gebrek aan een grote of vlotte bek, iets waar ik op een toetsenbord minder moeite mee heb.
Heb dus niet veel echte vrienden of een grote kennissenkring, heb een hekel aan het verplicht uitgaan naar de discotheek oid elk weekend en ga alleen op uitnodiging een kroegje pakken, lekker uit eten of een film doen. En om de zoveel maanden een spelletjesweekend met een vast groepje vrienden. Vind het niet erg om vaak alleen te zijn, af en toe is het wel eenzaam, maar ben het wel gewend; je hoeft geen rekening te houden met een ander en die vorm van vrijheid is wel prettig.
The Internets, I needs it..
  donderdag 22 november 2007 @ 11:10:51 #129
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_54778653
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:07 schreef hierissieweer het volgende:
Mag ik hier ook neerzetten dat ik een leuke gozer tussen de 25 en 35 zoek voor een gezellige relatie?
Ehm ?
There is no rehab for stupidity.
pi_54785210
Ik heb zelf geen vrienden, eigenlijk nooit echt gehad. De weinige mensen die ik ken ziie ik maar hooguit 1 of 2 keer per jaar, maar dan hebben we tenminste ook weer watl te bespreken. Een relatie of samenwonen zou ik al helemaal nooit willen omdat de interesses, belevingswereld en ambities van de meeste vrouwen gewoon niet aansluit van wat ik wil.

Voel mij als ik alleen ben eigenlijk op z'n best.
  vrijdag 23 november 2007 @ 00:32:57 #131
190186 hierissieweer
pi_54793037
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:46 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik heb zelf geen vrienden, eigenlijk nooit echt gehad. De weinige mensen die ik ken ziie ik maar hooguit 1 of 2 keer per jaar, maar dan hebben we tenminste ook weer watl te bespreken. Een relatie of samenwonen zou ik al helemaal nooit willen omdat de interesses, belevingswereld en ambities van de meeste vrouwen gewoon niet aansluit van wat ik wil.

tussen de 25 en 35, word dan homo! Gezelli
pi_54793490
Ik denk dat het voor veel mensen ook erg met leeftijd te maken heeft.
Toen ik rond de 20 was, had ik ook wel een vriendengroep van een man of 25, waarmee we bv. gingen stappen, op vakantie etc. etc.
Maar als iedereen ouder wordt, mensen relaties krijgen en verder weg gaan wonen verwatert dat toch heel snel.
Tegenwoordig (ga nu richting de 30) zou ik misschien nog 1 persoon een echte vriend noemen en heb ik voor de rest alleen maar kennissen eigenlijk.
Zelf heb ik ook niet echt vaak behoefte aan contact met mensen, vind het leuk om op zijn tijd eens iets af te spreken maar kan ook heel goed alleen zijn.
Aan een relatie heb ik ook nooit echt behoefte gehad, heb wel een aantal keer de "kans" gehad als ik gewild had, maar iets hield me altijd tegen.
Denk eigenlijk dat ik ook niet geschikt ben voor een relatie, hou totaal niet van verplichtingen en mensen met wie ik echt elke dag intensief contact heb gaan me op den duur eigenlijk altijd vervelen/irriteren.
pi_54797945
Ik heb niet veel vriendinnen/vrienden.. Maar ik zou toch echt niet zonder ze kunnen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:47:12 #134
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_54803400
Echte vrienden heb ik maar weinig. Maar vrienden waarmee ik regelmatig iets mee doe heb ik soms meer en soms minder. Komt ook, omdat iedereen andere paden inslaat in het leven. De laatste tijd bijvoorbeeld heb ik vaak iets te doen. I just go with the flow

Ik heb ook totaal geen probleem om in mijn eentje dingen te doen of thuis te zitten. Soms prefereer ik dit zelfs. Lekker doen waar ik zelf zin in heb en op de tijd wanneer ik het wil.

Echte vrienden zijn trouwens moeilijk te vinden. Het afgelopen jaar ben ik bijvoorbeeld van gedachten veranderd over 2 "echte" vrienden. Zij zijn niet in staat om een compleet vertrouwensband met iemand op te bouwen. Dit komt door hun eigen beperkingen. Soms heb je dit snel door, maar soms kan het ook jaren duren voordat je erachter komt. Dan moet er iets gebeuren voordat je weet wat je aan een ander hebt.
Horrible Cunt!
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:59:15 #135
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_54806893
quote:
Op maandag 19 november 2007 20:58 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Vrienden?

Nou vooruit Of nee toch maar niet...
Die zoute stokjes...
  vrijdag 23 november 2007 @ 19:01:22 #136
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_54806934
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:46 schreef Fusionfreak het volgende:

Vooral dat punt kan ik me in vinden, ben blij dat ik geen vrouw ben
Die zoute stokjes...
pi_54807038
Ik heb denk ik 6 echte vrienden waar ik vrijwel alles mee deel. Daarnaast zijn er nog een stuk of 12 mensen waarvan ik gedurende periodes denk dat ze tot deze groep kunnen gaan behoren. Dan is er altijd nog de grote groep kennissen die je vooral in groepen ziet.

Ik had vroeger ook moeite met vrienden maken. De mens is echter een veel socialer wezen dan ik dacht en ik ben gewoon een veel interessanter en leuker persoon geworden.
pi_54812845
Over dit soort dingen kun je vaak moeilijk discussiëren, omdat iedereen het op z'n eigen situatie betrekt. Kan ik niet zonder vrienden, dan kan niemand zonder vrienden. Maar niet iedereen is hetzelfde.
pi_54871607
quote:

Dit is ook allemaal weer zó herkenbaar. Toch wel grappig om te zien dat ik niet helemaal alleen sta met mijn problemen en dat er meer mensen, die net als ik, met hun ziel onder hun arm rondlopen.
Jammer van al die negatieve reacties.
pi_54871883
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:03 schreef StilteStilte het volgende:

[..]

Dit is ook allemaal weer zó herkenbaar. Toch wel grappig om te zien dat ik niet helemaal alleen sta met mijn problemen en dat er meer mensen, die net als ik, met hun ziel onder hun arm rondlopen.
Jammer van al die negatieve reacties.
Waarom spreek je niets af met de ts. Misschien is het wel leuk.
A little bit hateful
pi_54871954
vroegah toen ik nog geen vrienden had zei ik ook tegen mezelf dat het zo prima was en dat ik geen vrienden nodig had. Ik denk dat men dat doet om zichzelf tevreden te houden want geen vrienden hebben en doorhebben wat je mist is ook niet echt geweldig. Nu ik vrienden heb zou ik echt niet zonder kunnen desnoods zou ik mensen van dit forum gaan ontmoeten ( wat waarschijnlijk hilarische scenes oplevert )
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:24:21 #142
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54871962
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:19 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

pi_54873209
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:19 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Dan spreek ik toch liever af met iemand anders, iemand in het bijzonder...
  dinsdag 27 november 2007 @ 18:32:32 #144
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_54873896
ik zou niet weten hoeveel vrienden ik heb eigenlijk, hoe definieer ik dat. Er zijn mensen met wie ik elke dag omga maar nooit echt iets speciaals zouden doen en er zijn mensen die ik niet vaak spreek maar me positief verrassen op een manier zoals ik dat verwacht van vrienden.

Ik heb wel een paar vrienden met wie ik vaak dronken word, dat schept wel een goede band
pi_54883277
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:48 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dan heb je wel 200.000 virtuele vrienden
Daar is ook iets voor te zeggen!~

Vond een leuk gedichtje in deze!

Gebed voor internet!

Elke avond als ik lig in mijn bed

Prevel ik met gesloten mond

dit kort en vragend gebed

God waak over al mijn bekenden

waar ze ook mogen zijn

Hou ze ver van alle ellende

Ver van narigheid en pijn

En Heer dan is nog iets

k hoop dat U dat voor mij doet

Een lastige vraag 't is niet niets

Maar zorg aub dat mijn pc

niet stuk gaat en het morgen weer doet

Ik weet het mijn vraag is een vreemde

maar noodzakelijk wat ik U zweer

En als ik het niet echt meende

Dan vroeg ik U het niet ,hoor Heer

Maar dat kleine computerkastje

verbergt meer dan odd en end

Daar zitten al mijn vrienden

in dat kleine compartiment

Ik heb ze goed leren kennen

Ook door de dingen die ik van ze kreeg

en Heer ..het zou wel moeten wennen

Als mijn computertje in enen zweeg

Met vertrouwen kwamen ze bij me binnen

t is eigenlijk hetzelfde net als bij U

We sturen elkaar vertrouwelijke dingen

en onze vriedschap is groot nu

Wanneer U UW hemelse lijst gaat laden

op UW eigen cd rom

Zegen dan al mijn computervrienden

'k zend dit gebed aan @ GOD .com

Bron onbekend
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54883282
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:48 schreef StilteStilte het volgende:

[..]

Dan spreek ik toch liever af met iemand anders, iemand in het bijzonder...
Ook nog eens kieskeurig zijn
A little bit hateful
pi_54886416
Ik kan me echt geen leven voorstellen zonder vrienden. Nu heb ik niet echt veel vrienden, 3 echt goede vrienden, en ook nog een stuk of 5 in de ring daar buiten waar ik erg goed mee overweg kan. En verder daarnaast nog een stuk of 20 kennis/vrienden die ik ken via via en we dus maar aardig tegen elkaar doen omdat het een vriend van een vriend is en ik andersom dus ook de vriend van die vriend ben. Werkt opzich aardig, op die manier bouw je netwerken op. Als je 0 vrienden hebt dan vind ik toch wel dat je in een sociaal isolement zit en een probleem hebt.

Vrienden maken is zo moeilijk als je het zelf maakt, afhankelijk van wanneer jij iemand als vriend beschouwd.
Lambo of Rekt
pi_54886610
Hey, was er niet eens exact zo'n BHFH-topic?
  woensdag 28 november 2007 @ 10:37:51 #149
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_54886770
Niet iedereen is er voor gemaakt om vrienden te hebben inderdaad. Ik voel me alleen ook meer op men gemak! Je moet doen waar je je het fijnst bij voelt!
pi_54886890
Mja, als ik een dag gewerkt heb, tussen collega's zit... dan heb ik 's avonds eigenlijk niet zo'n behoefte om weer tussen de mensen te zitten. Rust aan de kop is wel lekker .
pi_54886945
^ maar niet excuses bedenken dat je heel tevreden bent zonder vrienden, als dit eigenlijk niet het geval is.
pi_54887021
Als.

'k Bedoel... zoals alles eigenlijk heeft het gewoon voordelen en nadelen. En hoe die tegen elkaar opwegen, verschilt van persoon tot persoon, en van tijdstip tot tijdstip, en van bui tot bui, etc.
pi_54888029
Al die loners hier, die zeggen dat ze 'niemand nodig hebben'. .

Ik ben zelf ook een einzelganger, en heb totaal geen moeite met alleen concerten bezoeken, of naar clubs gaan. Geen vrienden die mijn muzieksmaak delen (mijn vriendin gaat nog liever dood dan zes crowdsurfers op haar rug te moeten dragen), en in die scene ken ik genoeg mensen, dus uiteindelijk heb ik een goede avond. Maar niemand gaat mij vertellen dat een nacht op jezelf rondlopen en een beetje de boel van een afstandje bekijken even tof is als iemand hebben om je ervaringen mee te delen.

Zelfde geld voor het dagelijks leven. Je hebt echt geen kutleven zonder aanspraak, maar tenzij je een ongelooflijke fan bent van de vijftien vierkante meter-met-IKEA-troep erin die je studentenkamer heet, haalt het gewoon niet bij een avondje bankhangen en Pro Evo spelen met vrienden en Schultenbrau.

Alleen zijn is niet slecht, zeker niet, maar wel onnatuurlijk en op den duur kijk je terug op je leven en zie je wat je gemist hebt. En dat is veel.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_54888716
Te stellig .
pi_54889016
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:58 schreef DennisMoore het volgende:
Te stellig .
Misschien, maar ik spreek nu uit eigen ervaring, en als ik enkelen hier hoor klinkt het alsof die ontkenningsfase nog stelliger is.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_54909623
Ik heb tegenwoordig niet zoveel hechte vrienden meer, maar dat komt meer omdat iedereen ouder wordt. Ik heb vooral gemerkt dat relaties een enorme killer zijn wat contact onderhouden betreft. Vrienden concentreren zich toch vooral op hun partner. Aangezien ik altijd heel hecht ben geweest met het vriendengroepje van de middelbare school komt het op een bepaalde manier hard aan om te zien hoe snel de contacten verwateren als er eenmaal een relatie in het spel is. Het klinkt misschien berekenend, maar je kan best op meerdere paarden wedden wat vrienschappen betreft. Er vallen een hoop vriendschappen weg als het huisje-boompje-beestje tafereel om de hoek komt kijken. Vrienden die een paar jaar geleden nog spraken over de nieuwste scooter, hebben het nu over hypotheken en kinderen.

Een openbaring voor mij was in ieder geval om alleen te gaan reizen. Ik heb in 1 jaar tijd reizen meer mensen gesproken dan in de rest van mijn leven. Elke dag leer je weer mensen kennen - alleen vertrekken ze ook net zo snel weer vaak.
pi_54910129
Nou, ik heb mezelf heeeel lang voor gelogen dat ik zonder echte vrienden kon. Sinds ik school heb verlaten zijn de vrienden ook allemaal langszaam weggevallen. De laatste maanden heb ik zo het gevoel dat ik helemaal alleen ben...allemaal omdat ik nu veel minder uren werk. Op een vrije dag zoek ik niks te doen, ik wil wel en maak plannen maar op het laatste moment blijf ik toch weer in m'n bedje liggen. Niemand om even te vertellen hoe ik me echt voel, ik hou m'n kop omhoog en doe alsof alles ok is, maar ondertussen kijk ik met afgrijzen de feestdagen tegemoet! Want ik ben de laatste die de beste wensen en een knuffel krijgt....

Ik heb natuurlijk wel kennissen, bekende gezichte die ik tegenkom en een praatje mee maak, maar dat versta ik niet onder vrienden....vrienden zijn mensen die je geregeld spreekt of belt, die je door dik en dun steunen, waar je je verhaal kwijt kunt, waar je af en toe flink mee kunt botsen maar het uiteindelijk toch weer mee goed komt.
vet shitt...
pi_54914110
Het is meer van een berusting dan ontkenning.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_54961713
Ik (ja ik ik ik...) heb wel een aantal goede vrienden gehad. Te goede denk ik, want op 1 of andere manier is de vriendschap daardoor juist kapot gegaan. Niet met ruzie "uit elkaar" en ook maar van 1 (mijn) kant.

Ik heb daar bewust voor gekozen en inderdaad, ik baal er af en toe wel van (je doet verder niks op een avond/weekend), maar tot nu toe wegen de voordelen van vrienden hebben voor mij niet op tegen de nadelen. Dus ik laat het maar even zo.

Een beetje hetzelfde geldt voor een relatie. Vrouwen mogen er best zijn, maar ik begin er voorlopig maar niks meer mee. Beetje slechte ervaringen mee. Dan denk ik, dan maar niet...
Ehm... ok
pi_54964553
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 01:55 schreef Frumzel het volgende:
Ik (ja ik ik ik...) heb wel een aantal goede vrienden gehad. Te goede denk ik, want op 1 of andere manier is de vriendschap daardoor juist kapot gegaan. Niet met ruzie "uit elkaar" en ook maar van 1 (mijn) kant.

Ik heb daar bewust voor gekozen en inderdaad, ik baal er af en toe wel van (je doet verder niks op een avond/weekend), maar tot nu toe wegen de voordelen van vrienden hebben voor mij niet op tegen de nadelen. Dus ik laat het maar even zo.

Een beetje hetzelfde geldt voor een relatie. Vrouwen mogen er best zijn, maar ik begin er voorlopig maar niks meer mee. Beetje slechte ervaringen mee. Dan denk ik, dan maar niet...
Rare redering.

Omdat jij een paar slechte ervaringen met vrienden en vriendinnen hebt gehad, zijn vrienden/vriendinnnen nadeliger dan dat ze voordelig zijn?

Heb je er wel eens aangedacht dat het misschien gewoon aan jou ligt, en dat je uit het veld laat staan door de eerste de beste tegenslag? Ik kan niet geloven dat iedereen jou probeert te belazeren, waarschijnlijk heb je er gewoon weinig ervaring mee. En probeer je het nu voor jezelf goed te praten.

Zonder vrienden, zonder sociale invloeden kan er nauwelijks persoonlijke ontwikkeling zijn. Je blijft meer kennis vergaren, maar je krijgt geen nieuwe inzichten. Je denkwereldje blijft beperkt tot wat je voorgeschoteld wordt. Door vrienden leer je kritisch naar anderen kijken, en krijg je een breder beeld van hoe mensen, en jezelf ook in elkaar steken.

kortom, ga vrienden zoeken!
pi_54969994
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:03 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Rare redering.

Omdat jij een paar slechte ervaringen met vrienden en vriendinnen hebt gehad, zijn vrienden/vriendinnnen nadeliger dan dat ze voordelig zijn?

Heb je er wel eens aangedacht dat het misschien gewoon aan jou ligt, en dat je uit het veld laat staan door de eerste de beste tegenslag? Ik kan niet geloven dat iedereen jou probeert te belazeren, waarschijnlijk heb je er gewoon weinig ervaring mee. En probeer je het nu voor jezelf goed te praten.

Zonder vrienden, zonder sociale invloeden kan er nauwelijks persoonlijke ontwikkeling zijn. Je blijft meer kennis vergaren, maar je krijgt geen nieuwe inzichten. Je denkwereldje blijft beperkt tot wat je voorgeschoteld wordt. Door vrienden leer je kritisch naar anderen kijken, en krijg je een breder beeld van hoe mensen, en jezelf ook in elkaar steken.

kortom, ga vrienden zoeken!
Het zal best kunnen inderdaad dat dat aan mij ligt. Maar zo zie ik het nu gewoon. Wil niet zeggen dat daar weer verandering in komt. Ik sta open voor veranderingen, maar (vooral nu) zal ik het niet gaan opzoeken. Vind het allemaal wel best zo. Ik vermaak me prima in het leven. Heb leuk werk. Doe zelf waar ik zin in heb.

Dat ik geen sociale ontwikkeling heb, is absoluut niet waar. Kom dagelijks tientallen mensen tegen voor m'n werk. Daar leg je ook contacten mee. Ok, niet zoals vrienden, maar sinds ik werk als chauffeur, is het sociale in mij (zeg maar) een heel stuk gegroeid. Doe veel dingen veel makkelijker.

Maar toch, vrienden/relaties; voorlopig even niet meer.
Ehm... ok
pi_54970633
quote:
Op donderdag 29 november 2007 00:09 schreef countergirl het volgende:
Nou, ik heb mezelf heeeel lang voor gelogen dat ik zonder echte vrienden kon. Sinds ik school heb verlaten zijn de vrienden ook allemaal langszaam weggevallen. De laatste maanden heb ik zo het gevoel dat ik helemaal alleen ben...allemaal omdat ik nu veel minder uren werk. Op een vrije dag zoek ik niks te doen, ik wil wel en maak plannen maar op het laatste moment blijf ik toch weer in m'n bedje liggen. Niemand om even te vertellen hoe ik me echt voel, ik hou m'n kop omhoog en doe alsof alles ok is, maar ondertussen kijk ik met afgrijzen de feestdagen tegemoet! Want ik ben de laatste die de beste wensen en een knuffel krijgt....

Ik heb natuurlijk wel kennissen, bekende gezichte die ik tegenkom en een praatje mee maak, maar dat versta ik niet onder vrienden....vrienden zijn mensen die je geregeld spreekt of belt, die je door dik en dun steunen, waar je je verhaal kwijt kunt, waar je af en toe flink mee kunt botsen maar het uiteindelijk toch weer mee goed komt.
Ik zal je een e-card sturen voor kerst

Geloof in jezelf
pi_54970837
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:51 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb tegenwoordig niet zoveel hechte vrienden meer, maar dat komt meer omdat iedereen ouder wordt. Ik heb vooral gemerkt dat relaties een enorme killer zijn wat contact onderhouden betreft. Vrienden concentreren zich toch vooral op hun partner. Aangezien ik altijd heel hecht ben geweest met het vriendengroepje van de middelbare school komt het op een bepaalde manier hard aan om te zien hoe snel de contacten verwateren als er eenmaal een relatie in het spel is. Het klinkt misschien berekenend, maar je kan best op meerdere paarden wedden wat vrienschappen betreft. Er vallen een hoop vriendschappen weg als het huisje-boompje-beestje tafereel om de hoek komt kijken. Vrienden die een paar jaar geleden nog spraken over de nieuwste scooter, hebben het nu over hypotheken en kinderen.
Zo, zo mee eens!
Ehm... ok
  zaterdag 1 december 2007 @ 23:16:32 #164
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_54979356
Vrienden zijn nogal een breed begrip natuurlijk, ik ben dusdanig een open boek dat ik niet zou weten wat ik als geheim zou kunnen hebben, buiten de zaken die lopen bij justitie natuurlijk.
Zou zelf niet zonder vrienden kunnen, al is het maar om tegen te ouwehoeren als het even tegen zit of gewoon wat mee te drinken en bij te praten.
Sociaal contact lijkt tegenwoordig sowieso nogal ondergesneeuwd te raken met de types die enkel de SMS of MSN hanteren omdat het zo makkelijk is en je toch ook contact onderhoud.
Kan ook niet zeggen dat ik bergen vrienden heb en mocht ik die wel gehad hebben, kun je er natuurlijk vergif op innemen dat je na een aantal maanden wel weer iemand uit dat lijstje kunt schrappen.

En zelfs vrienden kunnen je nogal verrassen in minder opzicht, maar dat merk je meestal pas in situaties waarin je nooit hoopt verzeilt te raken.
Kun je makkelijk zeggen dat het dan nooit vrienden geweest zijn natuurlijk, maar niet iedereen gaat hetzelfde met dingen om.
Maar daar ging het allemaal niet om geloof ik, echte vrienden zijn bij mij op éen hand te tellen en al zou ik 9/10 dagen makkelijk doorkomen zonder vrienden, kennissen of bekenden om me heen, net die ene dag uit de tien dat je ze wel wilt zien of nodig hebt is dat gemis alleen maar groter en voel je je echt zwaar kut.
Althans, dat had ik in de periode dat ik niemand een goede vriend kon noemen, terwijl ik voor die periode niet door 't dorp kon lopen zonder dat iemand me aansprak.
Als het even minder loopt merk je pas echt wie er voor je zijn, en dat blijken er dan niet al te veel te zijn.

Je 'stelling' dat je geen vrienden nodig hebt als je werkt is natuurlijk nogal krom, tuurlijk heb je de nodige afleiding op je werk en kun je die bij gebrek aan vrienden ook nog eens mee naar huis nemen, maar is dat nou de lol in je leven?
Werken als vervanging voor de vrije tijd waarin je leuke dingen kunt doen met vrienden en ook met de mindere dingen terecht kunt bij anderen lijkt me enkel weglopen en jezelf afsluiten voor andere zaken die toch echt belangrijk zijn.

Tuurlijk je kunt hele dagen dvd-tjes kijken, werken, msnén met 'kennissen', even op bezoek bij familie, een wandeling door het park maken en Fokken tot je een ons weegt, maar dat lijkt me nogal eentonig en vervelend als ik eerlijk ben.
Ik zeg overigens niet dat je geen sociaal leven kunt hebben zonder vrienden of levenloos bent indien je geen vrienden hebt, voor het geval ik die indruk zo wek.

Ben zelf ook het overgrote deel van de tijd op mezelf en alleen, maar dat komt omdat ik daar bewust voor kies en bepaalde hobbies niet te delen zijn met de mensen in mijn vriendengroep óf ik deze gewoon niet wil delen met diezelfde mensen.
pi_54979634
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:22 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ik zou niet kunnen leven zonder vrienden
Heb jij vrienden dan ?!?!
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_54980725
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:19 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ik zal je een e-card sturen voor kerst

Geloof in jezelf
Afgesproken!! 'k kan nie wachte!!!
vet shitt...
pi_55026280
Heb een stuk of 2/3 ECHTE vrienden, die ik dus volledig vertrouw en over alles kan praten e.d.
En verder nog genoeg 'gewone' vrienden. Erg veel trouwens.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:10:40 #168
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_55086951
Pfff ik heb 2/3 goede vrienden en die zie ik ook niet elk weekend. Ik heb niet van die gezellige elke weekend in de kroeg vriendschappen en nooit gehad. Soms denk ik dat dit alleen maar in series als Friends bestaat. Ik zat tot mijn 23e opgesloten bij mijn ouders waar ik nu 2 jaar verlost van ben dus heb nooit echt vriendschappen kunnen ontwikkelen. En ik heb ook veel zogenaamde vrienden gehad die het cultuurverschil niet begrepen en me in de steek lieten. Soms voel ik me eenzaam maar vaak voel ik me gewoon oke op mijn eentje. Het zijn vaak andere mensen (collega's) om me heen die mij het gevoel geven dat alleen / single zijn eenzaam is en iets wat aangepakt moet worden. Ook lijkt het alsof je altijd iets samen moet doen en dat het totally not done is om alleen te doen zoals gaan sporten of naar de bios gaan. Ik doe dit sinds ik op mezelf woon gewoon in mijn eentje en laat me niks meer wijs maken. Vroeger bleef ik thuis als ik niemand had om naar het strand te gaan of wat dan ook, nu ga ik gewoon alleen. Ik wil geen dingen meer missen wegens gebrek aan gezelschap. Ik mocht vroeger ook nooit een vriendje hebben dus op dat gebied ben ik ook vrijwel onwetend. 10 jaar geleden werd ik gepest en uitgelachen en nu krijg ik opeens positieve aandacht en vinden mannen me leuk en ik weet niet hoe ik hiermee moet omgaan want ook al zie ik er nu leuker en mooier uit van binnen voel ik me vaak nog steeds die mislukkeling van vroeger. Ben ook bang in het leggen van contacten, bang voor afwijzing of om raar te worden gevonden. Als je ook maar een beetje afwijkt wat ik al gauw doe omdat ik uit een andere cultuur kom vinden mensen je raar en hoor je er niet meer bij. MAARRRR ondanks alles werk ik aan mezelf! BEN NU VRIJ!!!!!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  vrijdag 7 december 2007 @ 00:19:28 #169
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_55091722
Ik ben ook een eenling, maar zonder vrienden zou mijn leven toch een stuk minder leuk zijn.

Kennissen heb ik genoeg, maar ik bedenk me wel een paar keer voordat ik ze uit de zooi ga helpen.
Met kennissen drink ik een bakkie koffie, sta ik ff te ouwehoeren op straat of bel ik op voor een avondje kroegen om slap te ouwehoeren.

Ik heb 3 echte vrienden. Met hun deel ik wel geheimen (niet alles maar wel veel), en help ik wel uit de shit. Ik weet dat hun hetzelfde voor mij zouden doen. We kennen elkaar door en door dus is het makkelijk om met hun over dingen te praten, en gewoon lol mee te strappen.

Ik vind het ook heerlijk om een weekendje alleen thuis te zijn, in mn pauze alleen buiten te staan, in mn uppie de kroeg in duiken en gewoon mensen zitten kijken.

Vrienden heb je misschien niet nodig om te overleven, maar vrienden hebben maakt je leven wel een stuk leuker.
pi_55091814
Ochja, dit berichtje van vorig jaar ofzo:
quote:
Echte vrienden verleden tijd
De digitale revolutie van de gemiddelde werkplek van tegenwoordig (waaronder ook langere werktijden, concurrentie op de werkvloer, en de opkomst van het internet als ontmoetingsplaats) hebben een behoorlijke impact gemaakt op het sociale leven van vooral jonge mannen. Uit het onderzoek in de Verenigde Staten blijkt dat jonge mannen door al deze veranderingen steeds minder echt goede vrienden hebben, aldus de Britse zondagskrant The Sunday Times. Volgens eerdere onderzoeken van sociologen was zo'n twintig jaar geleden de gemiddelde hoeveelheid echte vrienden (vertrouwelingen, met wie zij over alles kunnen praten), 3,5 per man. Uit het recentelijke onderzoek blijkt dat dat tegenwoordig nog maar 2 per man zijn. Volgens de onderzoekers heeft 'beste vriend' plaats moeten maken voor een netwerk van '(vage) kennissen', op het werk of op het internet. 25% van de mannen heeft helemaal geen persoon waarop zijn in moeilijke tijden terug kunnen vallen. Twintigers die het contact met hun schoolvrienden en studiegenoten verloren zijn samen met gepensioneerden het 'eenzaamst'. Hoe dit percentage in het verleden lag is niet bekend.
pi_55100744
Heb een grote, hechte vriendengroep.
Spreek en zie ze meerdere malen per week en zonder het zou mijn leven echt zwaar waardeloos zijn.
Life's good (h)
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:03:06 #172
254539 player-boy
nee ik ben geen cloon!!
pi_69755109
ga bij de landmacht - je bouwt er vriendschappen voor het leven op
waarom sluiten mods mijn topics na 17 posts? altijd he..
ik wil gewoon heel graag de wereld rond maar het mag niet van de kinderbescherming... komop een 16 jarige met een brommer, wat kan er mis gaan?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:42:09 #173
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69756317
Ik heb een huisdier ..... does that count ?
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')