Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een mens zonder vriendschappen kan. Los van mijn echte vriendschappen, heb ik ook veel functionele vriendschappen (bijv. op school): in tussenuren lekker wat gaan drinken met een groep klasgenoten etc. Ik zou gek worden als ik dan altijd alleen moest zitten of zo.quote:Op zondag 18 november 2007 17:33 schreef ehqo het volgende:
Je lijkt goed te praten dat je sociaal te kort schiet, waarschijnlijk geloof je het zelf ook nog. Vrienden zijn een zeer belangrijk onderdeel in mijn leven, en dan vooral omdat humor.
Eens.quote:Op zondag 18 november 2007 17:35 schreef Bob-B het volgende:
Ik zou gek worden zonder, tevens vind ik ts een vreemde vent die alleen maar kansloze topics opent (over zichzelf notabene).
Niet op de persoon reageren. Ik heb geen zin in TS bash topic.quote:Op zondag 18 november 2007 17:35 schreef Bob-B het volgende:
Ik zou gek worden zonder, tevens vind ik ts een vreemde vent die alleen maar kansloze topics opent (over zichzelf notabene).
Vooruit danquote:Op zondag 18 november 2007 17:39 schreef Emel het volgende:
[..]
Niet op de persoon reageren. Ik heb geen zin in TS bash topic.
quote:
Lekker lachen in je eentje met een glas champagnequote:Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef F04 het volgende:
Nah, soms vind ik het wel jammer, het liefst zou ik een echte vriend willen, maar die zijn heel moeilijk te vinden.
En wat ik op oudejaarsavond ga doen, is Paul de Leeuw kijken op tv.
Voor jouw zijn vrienden zeker echt belangrijk.quote:Op zondag 18 november 2007 17:48 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Lekker lachen in je eentje met een glas champagne![]()
Ik vind het maar treurig, maar ik houd m'n mond maar, voordat ik iemand tot zelfmoord aanzet
Geen familie ofzo waar je bij kan zitten?quote:Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef F04 het volgende:
Nah, soms vind ik het wel jammer, het liefst zou ik een echte vriend willen, maar die zijn heel moeilijk te vinden.
En wat ik op oudejaarsavond ga doen, is Paul de Leeuw kijken op tv.
Niet alleen voor hem, maar eigenlijk voor 99% van de mensen volgens mijquote:Op zondag 18 november 2007 17:52 schreef F04 het volgende:
[..]
Voor jouw zijn vrienden zeker echt belangrijk.
alsof dat iets is om triest te vindenquote:Op zondag 18 november 2007 17:52 schreef F04 het volgende:
[..]
Voor jouw zijn vrienden zeker echt belangrijk.
Ik persooonlijk kan met je meeleven. Ik ben ook een eenling. Ik heb wel vrienden, maar echte vrienden waar ik al mijn geheimen deel heb ik niet hier in mijn buurt. Je bent zeker net zo bang als ik, als je 'vrienden' per ongeluk aan iemand doorverklappen. Toch is het wel handig om je persoonlijk zaken met iemand delen. Je voelt een stuk beter. In mijn geval praat ik met gemak met een chatvriendin, waar ze heel ver van mij vandaan woont. Misschien vindt iemand dat wel zielig, maar het is in ieder geval beter dan geen.quote:Op zondag 18 november 2007 17:17 schreef F04 het volgende:
Heb jij vrienden?? en met vrienden bedoel ik mensen met wie je geheimen deelt en ook buiten het werk om regelmatig mee omgaat. Wat vind jij van vrienden, een noodzakelijk kwaad, of niet nodig??
Zelf heb ik geen vrienden en ik heb ook geen vrienden nodig. Het enige dat ik wel eens onhandig vind is dat je altijd alles alleen moet doen en nooit eens iets leuks met iemand kunt doen. Zelf heb ik eigenlijk ook bijna geen kennissen, ook omdat ik nogal verlegen ben.
Een vriendin heb ik nog nooit gehad, ook al ben ik al 20+.![]()
Ik heb zoiets dat je, zolang je werkt, je geen vrienden nodig hebt, omdat je op je werk al genoeg afleiding hebt.
Ik heb meer vijanden dan vrienden, ook al zijn die er niet.
40urige werkweekquote:Op zondag 18 november 2007 18:00 schreef DoimeN het volgende:
Geef is antwoord op mijn vraag hoe je week eruit ziet?
Maar hoe ziet je week eruit? Je staat op om 8 uur gaat naar je werk om 9 uur, komt thuis om half 6 ofzo, en dan de hele avond fokken?quote:
Aparte keuzes, waarom niet een goed iets om te hebben? Het lijkt alsof jij vriendschap echt als een negatief iets ziet.quote:Op zondag 18 november 2007 17:17 schreef F04 het volgende:
Heb jij vrienden?? en met vrienden bedoel ik mensen met wie je geheimen deelt en ook buiten het werk om regelmatig mee omgaat. Wat vind jij van vrienden, een noodzakelijk kwaad, of niet nodig??
Als je geen vrienden hebt, en één vijand,. dan gaat de laatste zin al op. Maar heb je nou niemand waar je mee gaat stappen, slap ouweh*t over het leven en dat soort zaken? Sorry maar dat klinkt heel eenzaam eigenlijk.quote:Zelf heb ik geen vrienden en ik heb ook geen vrienden nodig. Het enige dat ik wel eens onhandig vind is dat je altijd alles alleen moet doen en nooit eens iets leuks met iemand kunt doen. Zelf heb ik eigenlijk ook bijna geen kennissen, ook omdat ik nogal verlegen ben.
Ik heb zoiets dat je, zolang je werkt, je geen vrienden nodig hebt, omdat je op je werk al genoeg afleiding hebt.
Wat zijn functionele vriendschappen?quote:Op zondag 18 november 2007 20:24 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb wel veel functionele vriendschappen op werk en studie enzo. Maar echte vriendschappen zijn na de middelbare school wel een beetje verwaterd. Ik ken nu wel weer veel nieuwe mensen, maar dat zijn nog vooral kennissen.
Netwerken denk ik..quote:Op zondag 18 november 2007 21:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat zijn functionele vriendschappen?
Denk vriendschappen in teamverband laat maar zeggen. Hij kan goed overweg met de mensen waarmee hij samen moet werken in een bedrijf / op school.quote:Op zondag 18 november 2007 21:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
Mensen die je gebruikt. Als je bijv. op school een tussenuur hebt en je gaat daar ff mee stad in ofzo. Maar niet echt 'vrienden' vrienden.quote:Op zondag 18 november 2007 21:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
quote:Op zondag 18 november 2007 17:56 schreef ThE_ED het volgende:
ik heb alleen fok!
fix'dquote:Op maandag 19 november 2007 01:31 schreef Borkydude het volgende:
Voor jou vind ik het dan weer wel kut, MM, omdat ik * * wil neuken
Nee, zoals al eerder gezegd heb ik bijv op mn werk wel collega;s waarmee ik in de pauzes leuk kan praten maar that;s it buiten het werk hebben die geen tijd om iets met mij te doen (ja dat heb ik vaak genoeg gevraagd net als bij school/studie). Ja ik zit vrijwel altijd alleen, is mn hele leven al zo geweest eigenlijk, daarom ga ik ook niet zoals veel studenten ieder weekend naar huis, daar valt voor mij naast mn ouders dan, nog minder te beleven.quote:Op maandag 19 november 2007 01:32 schreef RoelRoel het volgende:
Misschien heb je wel vrienden maar noem je ze niet zo. (hoop het voor je)
Je kan toch niet altijd alleen zijn, ik zou echt helemaal gek worden.
Het ligt er ook maar aan wat je definitie van vrienden is.
Het is ook geen verplichting om vrienden te hebben hoor, alleen als je helemaal niemand spreekt lijkt mij dat dus eenzaam. Zoals jij zelf zegt in tijden dat je ergens mee zit kan het, tenminste dat was mijn ervaring, zwaar zijn.quote:Op maandag 19 november 2007 01:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Goed topic. Ik heb zelf ook vrijwel geen vrienden, er is niemand die ik kan bellen als ik echt ergens mee zit ofzo bijv, en ik ga dus ook bijna niet stappen nu heb ik toch een schijthekel aan discotheken en moet ik bijna ieder weekend werken, af en toe ga ik weleens naar de kroeg met mensen maar dat is sporadisch, ik ga wel vaak naar concerten, in mn eentje ja en dat vind ik prima, ben laatst zelfs allen naar de bios geweest, ik laat dat soort dingen niet omdat ik alleen moet, dan zou ik nooit ergens komen.
Oh en ik heb ook nog geen flauw benul wat ik met oud&nieuw ga doen, of naar mn ouders (weinig te beleven) of hier in mn eentje of dat ik onverwachts ergens wordt uitgenodigd of gewoon de stad in ga en me tussen de mensen begeef , ik zie het welik vind de reacties hier over het algemeen beetje belachelijk, op zich heb ik een erg leuk leven
af en toe is het wel balen, dat zeker.
Ik spreek wel mensen op msn, op werk etc maar echt je problemen, issues enzo met mensen bespreken kan niet en dat kan inderdaad zoals je zegt erg zwaar zijn. Ik had liever ook gehad dat ik iemand had waar ik erg goed bevriend mee ben, maar het feit dat dat niet zo is, heb ik me inmiddels wel bij neergelegd, misschien komt het ooit nog en misschien ook niet, maar het is echt niet zo dat ik om het feit dat ik geen vrienden heb een enorm kutleven heb, wat veel mensen hier wel insinueren.quote:Op maandag 19 november 2007 02:39 schreef Inekris het volgende:
[..]
Het is ook geen verplichting om vrienden te hebben hoor, alleen als je helemaal niemand spreekt lijkt mij dat dus eenzaam. Zoals jij zelf zegt in tijden dat je ergens mee zit kan het, tenminste dat was mijn ervaring, zwaar zijn.
Ik heb mijn beste vriend nog nooit geknuffeld volgens mij.quote:Op maandag 19 november 2007 03:01 schreef Friek_ het volgende:
Heb trouwens zelf ook niet veel vrienden. Doe veel dingen alleen en daarvoor heb ik geen goedkeuring nodig van andere mensen. Als ik alleen iets wil doen dan doe ik dat. Ik leef voor mezelf, niet voor anderen.
Heb trouwens wel één goede vriend waarmee ik veel feesten afloop, veel muziek luister en soms in een rare bui onzinnige dingen mee doe. Waardeer die ook wel erg. Al is het niet zo dat we elke dag over elkaars gevoelens praten of iets dergelijks. Vinden me allebei ook maar een beetje gay, waarschljnlijk.Een andere (heteroseksuele) vriend van me vond het trouwens vreemd dat we elkaar nooit geknuffeld hadden.
No offence, MM, maar er zijn meerdere mensen die jou hun vriendschap hebben aangeboden, en daar heb je niks mee gedaan.quote:Op maandag 19 november 2007 01:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Goed topic. Ik heb zelf ook vrijwel geen vrienden, er is niemand die ik kan bellen als ik echt ergens mee zit ofzo
Zelfde hier. Meer heb ik ook niet nodig. Liever een paar goede waar je bijna alles bij kwijt kunt dan een grote groep waar je minder mee kan. Naast die paar wel nog een groep vrienden en kennissen idd, maar daar bespreek je minder mee.quote:Op maandag 19 november 2007 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Echte vrienden heb ik ook niet veel, slechts een paar.
In de buitenste ring qua "vrienden" en "kennissen" heb ik er wel meer, maar daar ga ik geen prive problemen aan vertellen.
Omdat je beste vrienden ook je gezever aanhoren zonder dat dat invloed heeft op de vriendschapquote:Op maandag 19 november 2007 13:37 schreef Schuifpui het volgende:
Waarom heeft iedereen het hier over issues met vrienden bespreken? Ik heb dat nog nooit gedaan en anderen ook niet met mij geloof ik. Ik zou niet zomaar vanalles bespreken met vrienden, heb ook geen idee hoe zij daar op zouden reageren. Zoiets doe je toch niet zomaar? En dan ben ik ook niet iemand waar alles heel makkelijk en goed gaat, heb ook vaak genoeg wat mindere periodes. Maar om dan gelijk vrienden daar meelasten te vallen, lijkt me ook geen goed plan.
ah dat is een goeie!quote:Op zondag 18 november 2007 17:25 schreef Zyggie het volgende:
Als je geen vrienden hebt, kun je geen echte vijanden hebben.
Niet als je echt verlegen bent hoor. Ben de laatste jaren al minder verlegen, maar zomaar met iemand lullen doe ik niet snel.quote:Op maandag 19 november 2007 14:09 schreef Syheriat het volgende:
(in je eentje lul je ook snel met anderen)
Ja, je hebt gelijk. Ik kan me redelijk goed inplaatsen in andere mensen, maar nooit in verlegenheid. Ik snap het zelf niet, vrienden van me die niet op een meisje af te durven stappen. Ik bedoel, in het ergste geval zegt ze "ga weg lelijkerd", so what? "ik ben al weg hoor" en je probeert de volgende. Dit is hoe ik het zie, en hoe ik ben opgevoed. Ik snap niet waar mensen bang voor zijn, je gaat niet dood als iemand niet met je wilt pratenquote:Op maandag 19 november 2007 14:12 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Niet als je echt verlegen bent hoor. Ben de laatste jaren al minder verlegen, maar zomaar met iemand lullen doe ik niet snel.
Verder sluit ik me wel bij Shitonya aan dat het echt goed moet klikken voor ik iemand een goede vriend noem.
Komt daar wel een beetje op neer. En mensen waarmee je goed over weg kan bij projecten enzo. Je kunt ze als vrienden beschouwen, maar ik voel dat niet zo. Want ik merk zelf dat dit soort vriendschappen snel verwateren.quote:Op zondag 18 november 2007 21:55 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Mensen die je gebruikt. Als je bijv. op school een tussenuur hebt en je gaat daar ff mee stad in ofzo. Maar niet echt 'vrienden' vrienden.
Inderdaadquote:Op zondag 18 november 2007 19:29 schreef OldJeller het volgende:
Volgens mij houd je jezelf voor de gek als je zegt geen vrienden nodig te hebben óf je weet gewoon niet wat je mist.
Echt verlegen mensen gaan juist dood als iemand wel met ze wilt praten.quote:Op maandag 19 november 2007 14:17 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Ik kan me redelijk goed inplaatsen in andere mensen, maar nooit in verlegenheid. Ik snap het zelf niet, vrienden van me die niet op een meisje af te durven stappen. Ik bedoel, in het ergste geval zegt ze "ga weg lelijkerd", so what? "ik ben al weg hoor" en je probeert de volgende. Dit is hoe ik het zie, en hoe ik ben opgevoed. Ik snap niet waar mensen bang voor zijn, je gaat niet dood als iemand niet met je wilt praten
Dat neigt naar autisme. Verlegen mensen hebben volgens mij slechts moeite met het contact beginnen.quote:Op maandag 19 november 2007 14:25 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Echt verlegen mensen gaan juist dood als iemand wel met ze wilt praten.
Dan heb je wel 200.000 virtuele vriendenquote:Op zondag 18 november 2007 17:56 schreef ThE_ED het volgende:
ik heb alleen fok!
dat heb ik eigenlijk wel een beetje!!quote:TS, volgens mij voel je dat niemand op je zit te wachten en daarom zoek je ook nooit toenadering. Doe eens een keer wel en het zal je verbazen wat voor een sociale wezens "de mens" eigenlijk.
En hoeveel daarvan zijn ook werkelijk goede vrienden?quote:Op maandag 19 november 2007 16:22 schreef Handschoen het volgende:
Heb een vriendengroep van ongeveer 20 man/vrouw waarvan ik de meeste wel 1 keer per week zie. Verder gaan we uit, op vakantie, naar festivals/concerten ed.
Zou het voor geen goud willen missen
TS moet maar eens aan zijn sociale contacten gaan werken, want dat zal hem veel gelukkiger maken IMHO
jij komt zeker uit een dorp en je vrienden zijn je buurjongens?quote:Op maandag 19 november 2007 16:22 schreef Handschoen het volgende:
Heb een vriendengroep van ongeveer 20 man/vrouw waarvan ik de meeste wel 1 keer per week zie. Verder gaan we uit, op vakantie, naar festivals/concerten ed.
TS moet maar eens aan zijn sociale contacten gaan werken, want dat zal hem veel gelukkiger maken IMHO
Neen, je hebt ook verlegen mensen die moeite hebben met het gesprek op gang houden, doorpraten, contacten behouden en dergelijke.quote:Op maandag 19 november 2007 14:29 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Dat neigt naar autisme. Verlegen mensen hebben volgens mij slechts moeite met het contact beginnen.
Meer vrienden staat niet automatisch voor meer geluk en 20 "vrienden" is onmogelijk.quote:Op maandag 19 november 2007 16:22 schreef Handschoen het volgende:
Nope woon niet in een dorp maar in een stadquote:Op maandag 19 november 2007 17:42 schreef WinnarJ het volgende:
jij komt zeker uit een dorp en je vrienden zijn je buurjongens?
Ik bedoel; binnen die 20man/vrouw heb je ook groepjes... en zullen er échte vrienden tussen zitten en sommige wat meer kenissen. Jij gaat mij niet vertelllen dat dat ook je 20 'beste vrienden' zijn.... (of jouw definitie van vrienden is wat anders, dat kan)
Met een paar vrienden zal je IMHO gelukkiger zijn als zonder, maar ja, dat blijft subjectief.quote:Op maandag 19 november 2007 18:18 schreef Shitonya het volgende:
Meer vrienden staat niet automatisch voor meer geluk en 20 "vrienden" is onmogelijk.
Precies! Wij begrijpen elkaar!quote:Op zondag 18 november 2007 17:54 schreef LasTeR het volgende:
Ik zou trouwens best zonder vrienden kunnen leven, als muziek dan maar niet afsterft want daar kan ik niet zonder. Ik heb het niet zo op mensen.
Vrienden?quote:
Zoiets jaquote:Op maandag 19 november 2007 18:34 schreef Inekris het volgende:
Het hangt een beetje op het woord 'vrienden'. Er zijn allerlei kwaliteiten van vriendschap, en niet alle kwaliteiten gaan voor alle vrienden op. Kort gezegd heb je vrienden waar je mee gaat tennissen, koffie drinken, mannen afzeiken, vrouwen afzeiken, dat is groep a. En je hebt vrienden waar je mee praat, echt praat dus, dat is groep b.
Van groep a hebben mensen er doorgaans wat verzameld in hun leven. Groep a verandert ook van samenstelling. Bijvoorbeeld zijn dat buren, ouders van andere kinderen op school, collega's, de man waar je iedere morgen naast staat in de file, maar ook wel school en studievrienden.
Van groep b hebben mensen er doorgaans weinig of geen. Als je er 3 hebt, dan mag je in je handjes knijpen. Dit zijn de mensen die je 10 jaar niet ziet, maar als je vanwege een scheiding plotsklaps onderdak nodig hebt, je in ieder geval een paar dagen kan logeren.
De meeste mensen die geen vrienden hebben in groep b ervaren dat als een gemis, maar zeker niet iedereen.
A la, het kan misschien wel, maar dan hanteer je een heel simpele defintie van vriendschap. Echte vriendschappen kosten tijd+moeite+vertrouwen. Vandaar dat de meeste mensen meestal niet meer vrienden hebben dan een hand vol, omdat het vrijwel onmogelijk is er meer te hebben. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je bij meer dan pakweg 5 mensen écht het gevoel hebt dat het zeer goed klikt, je alles kwijt kunt en degene er elk moment van de dag voor je kan/wil zijn und so weiter.quote:Op maandag 19 november 2007 18:44 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Nope woon niet in een dorp maar in een stad, We hebben gewoon een relaxte groep.En natuurlijk merk je dat sommige mensen meer naar elkaar trekken als anderen. Er is idd een groep van 10 man die, als je het zo wil noemen, echte-echte (
) vrienden zijn...
We kennen elkaar nu ongeveer een jaar of 8-9 gok ik en het wordt nog steeds niet saai![]()
[..]
Met een paar vrienden zal je IMHO gelukkiger zijn als zonder, maar ja, dat blijft subjectief.
En je kan wel vinden dat 20 'vrienden' onmogelijk is... in jou leefwereld misschien niet, maar waarom zou dat ergens anders niet kunnen? Ligt natuurlijk wel aan de definitie van 'vrienden,' maar dan nog, waarom zou dat weer niet kunnen...
Dat snap ik, maar of dat noodzakelijk van verlegenheid komt vraag ik me af. Ik ken genoeg spontane mensen met de inabiliteit om een gesprek lang zonder stiltes te houden.quote:Op maandag 19 november 2007 18:17 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Neen, je hebt ook verlegen mensen die moeite hebben met het gesprek op gang houden, doorpraten, contacten behouden en dergelijke.
true true. maar de rest van die groep zit daar wel dichtbij moet ik zeggenquote:Op dinsdag 20 november 2007 00:16 schreef Shitonya het volgende:
A la, het kan misschien wel, maar dan hanteer je een heel simpele defintie van vriendschap. Echte vriendschappen kosten tijd+moeite+vertrouwen. Vandaar dat de meeste mensen meestal niet meer vrienden hebben dan een hand vol, omdat het vrijwel onmogelijk is er meer te hebben. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je bij meer dan pakweg 5 mensen écht het gevoel hebt dat het zeer goed klikt, je alles kwijt kunt en degene er elk moment van de dag voor je kan/wil zijn und so weiter.
klopt denk ook wel, de gene die je het dicht bij je hart staan zijn er maar weinig. Ik heb 4 echte vrienden, daarnaast redelijk wat "vrienden"mesnen die ik vaak zie maar waarmee ik niet echt bevriend ben. En dan nog heel veel kennissen waarmee je gewoon eens wat babbelt maar waarmee je niet echt mee in contact bentquote:Op dinsdag 20 november 2007 00:16 schreef Shitonya het volgende:
[..]
A la, het kan misschien wel, maar dan hanteer je een heel simpele defintie van vriendschap. Echte vriendschappen kosten tijd+moeite+vertrouwen. Vandaar dat de meeste mensen meestal niet meer vrienden hebben dan een hand vol, omdat het vrijwel onmogelijk is er meer te hebben. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je bij meer dan pakweg 5 mensen écht het gevoel hebt dat het zeer goed klikt, je alles kwijt kunt en degene er elk moment van de dag voor je kan/wil zijn und so weiter.
Dat kan ook, maar ik wilde alleen even stellen dat verlegen mensen ook die symptomen kunnen hebben en niet slechts moeite hebben met een gesprek beginnen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:53 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar of dat noodzakelijk van verlegenheid komt vraag ik me af. Ik ken genoeg spontane mensen met de inabiliteit om een gesprek lang zonder stiltes te houden.
Jou definitie van een vriend is dus dat je alles kwijt kunt en er elk moment voor de dag voor je is enz, maar voor andere mensen ligt dat misschien heel anders..quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:16 schreef Shitonya het volgende:
[..]
wat vind je daar balen aan en hoe voel je er erbij?quote:Op woensdag 21 november 2007 13:57 schreef Medellin het volgende:
Ik heb 2 heel goede vriendinnen die ik echt nooit zou willen kwijtraken. Kan sowieso alles bij ze kwijt. Maar -zulke- goede vrienden (mannen) heb ik dan weer niet echt, dat is wel jammer op zich. Maar heb wel 2 a 3 goede vrienden maar doe er verder niet veel mee (als in tijdsbesteding), en niet bewust of express. Zie ze eigenlijk alleen op het werk, en dan soms in het weekend met biertjes ofzo.
Heb sowieso nooit echt een vaste groep vrienden gehad. Wel balen hoor, terwijl ik helemaal niet a-sociaal ben ofzo. Veel mensen voelen zich gewoon niet tot mij aangetrokken of willen contact onderhouden
laatste stuk niet nee iddquote:Op woensdag 21 november 2007 20:57 schreef Stefanovich het volgende:
Waar is TS? Heeft verder nog niks gepost ofwel?
Ehmquote:Op woensdag 21 november 2007 21:07 schreef hierissieweer het volgende:
Mag ik hier ook neerzetten dat ik een leuke gozer tussen de 25 en 35 zoek voor een gezellige relatie?
tussen de 25 en 35, word dan homo! Gezelliquote:Op donderdag 22 november 2007 17:46 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik heb zelf geen vrienden, eigenlijk nooit echt gehad. De weinige mensen die ik ken ziie ik maar hooguit 1 of 2 keer per jaar, maar dan hebben we tenminste ook weer watl te bespreken. Een relatie of samenwonen zou ik al helemaal nooit willen omdat de interesses, belevingswereld en ambities van de meeste vrouwen gewoon niet aansluit van wat ik wil.
Voel mij als ik alleen ben eigenlijk op z'n best.
Vooral dat punt kan ik me in vinden, ben blij dat ik geen vrouw benquote:Op donderdag 22 november 2007 17:46 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik heb zelf geen vrienden, eigenlijk nooit echt gehad. De weinige mensen die ik ken ziie ik maar hooguit 1 of 2 keer per jaar, maar dan hebben we tenminste ook weer watl te bespreken. Een relatie of samenwonen zou ik al helemaal nooit willen omdat de interesses, belevingswereld en ambities van de meeste vrouwen gewoon niet aansluit van wat ik wil.
Voel mij als ik alleen ben eigenlijk op z'n best.
Dit is ook allemaal weer zó herkenbaar. Toch wel grappig om te zien dat ik niet helemaal alleen sta met mijn problemen en dat er meer mensen, die net als ik, met hun ziel onder hun arm rondlopen.quote:Op zondag 18 november 2007 17:17 schreef F04 het volgende:
Zelf heb ik geen vrienden en ik heb ook geen vrienden nodig. Het enige dat ik wel eens onhandig vind is dat je altijd alles alleen moet doen en nooit eens iets leuks met iemand kunt doen. Zelf heb ik eigenlijk ook bijna geen kennissen, ook omdat ik nogal verlegen ben.
Waarom spreek je niets af met de ts. Misschien is het wel leuk.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:03 schreef StilteStilte het volgende:
[..]
Dit is ook allemaal weer zó herkenbaar. Toch wel grappig om te zien dat ik niet helemaal alleen sta met mijn problemen en dat er meer mensen, die net als ik, met hun ziel onder hun arm rondlopen.
Jammer van al die negatieve reacties.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:19 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Waarom spreek je niets af met de ts. Misschien is het wel leuk.
Dan spreek ik toch liever af met iemand anders, iemand in het bijzonder...quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:19 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Waarom spreek je niets af met de ts. Misschien is het wel leuk.
Daar is ook iets voor te zeggen!~quote:Op maandag 19 november 2007 14:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dan heb je wel 200.000 virtuele vrienden![]()
Ook nog eens kieskeurig zijnquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:48 schreef StilteStilte het volgende:
[..]
Dan spreek ik toch liever af met iemand anders, iemand in het bijzonder...
Misschien, maar ik spreek nu uit eigen ervaring, en als ik enkelen hier hoor klinkt het alsof die ontkenningsfase nog stelliger is.quote:
Rare redering.quote:Op zaterdag 1 december 2007 01:55 schreef Frumzel het volgende:
Ik (ja ik ik ik...) heb wel een aantal goede vrienden gehad. Te goede denk ik, want op 1 of andere manier is de vriendschap daardoor juist kapot gegaan. Niet met ruzie "uit elkaar" en ook maar van 1 (mijn) kant.
Ik heb daar bewust voor gekozen en inderdaad, ik baal er af en toe wel van (je doet verder niks op een avond/weekend), maar tot nu toe wegen de voordelen van vrienden hebben voor mij niet op tegen de nadelen. Dus ik laat het maar even zo.
Een beetje hetzelfde geldt voor een relatie. Vrouwen mogen er best zijn, maar ik begin er voorlopig maar niks meer mee. Beetje slechte ervaringen mee. Dan denk ik, dan maar niet...
Het zal best kunnen inderdaad dat dat aan mij ligt. Maar zo zie ik het nu gewoon. Wil niet zeggen dat daar weer verandering in komt. Ik sta open voor veranderingen, maar (vooral nu) zal ik het niet gaan opzoeken. Vind het allemaal wel best zo. Ik vermaak me prima in het leven. Heb leuk werk. Doe zelf waar ik zin in heb.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:03 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Rare redering.
Omdat jij een paar slechte ervaringen met vrienden en vriendinnen hebt gehad, zijn vrienden/vriendinnnen nadeliger dan dat ze voordelig zijn?
Heb je er wel eens aangedacht dat het misschien gewoon aan jou ligt, en dat je uit het veld laat staan door de eerste de beste tegenslag? Ik kan niet geloven dat iedereen jou probeert te belazeren, waarschijnlijk heb je er gewoon weinig ervaring mee. En probeer je het nu voor jezelf goed te praten.
Zonder vrienden, zonder sociale invloeden kan er nauwelijks persoonlijke ontwikkeling zijn. Je blijft meer kennis vergaren, maar je krijgt geen nieuwe inzichten. Je denkwereldje blijft beperkt tot wat je voorgeschoteld wordt. Door vrienden leer je kritisch naar anderen kijken, en krijg je een breder beeld van hoe mensen, en jezelf ook in elkaar steken.
kortom, ga vrienden zoeken!
Ik zal je een e-card sturen voor kerstquote:Op donderdag 29 november 2007 00:09 schreef countergirl het volgende:
Nou, ik heb mezelf heeeel lang voor gelogen dat ik zonder echte vrienden kon. Sinds ik school heb verlaten zijn de vrienden ook allemaal langszaam weggevallen. De laatste maanden heb ik zo het gevoel dat ik helemaal alleen ben...allemaal omdat ik nu veel minder uren werk. Op een vrije dag zoek ik niks te doen, ik wil wel en maak plannen maar op het laatste moment blijf ik toch weer in m'n bedje liggen. Niemand om even te vertellen hoe ik me echt voel, ik hou m'n kop omhoog en doe alsof alles ok is, maar ondertussen kijk ik met afgrijzen de feestdagen tegemoet! Want ik ben de laatste die de beste wensen en een knuffel krijgt....
Ik heb natuurlijk wel kennissen, bekende gezichte die ik tegenkom en een praatje mee maak, maar dat versta ik niet onder vrienden....vrienden zijn mensen die je geregeld spreekt of belt, die je door dik en dun steunen, waar je je verhaal kwijt kunt, waar je af en toe flink mee kunt botsen maar het uiteindelijk toch weer mee goed komt.
Zo, zo mee eens!quote:Op woensdag 28 november 2007 23:51 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb tegenwoordig niet zoveel hechte vrienden meer, maar dat komt meer omdat iedereen ouder wordt. Ik heb vooral gemerkt dat relaties een enorme killer zijn wat contact onderhouden betreft. Vrienden concentreren zich toch vooral op hun partner. Aangezien ik altijd heel hecht ben geweest met het vriendengroepje van de middelbare school komt het op een bepaalde manier hard aan om te zien hoe snel de contacten verwateren als er eenmaal een relatie in het spel is. Het klinkt misschien berekenend, maar je kan best op meerdere paarden wedden wat vrienschappen betreft. Er vallen een hoop vriendschappen weg als het huisje-boompje-beestje tafereel om de hoek komt kijken. Vrienden die een paar jaar geleden nog spraken over de nieuwste scooter, hebben het nu over hypotheken en kinderen.
Heb jij vrienden danquote:Op zondag 18 november 2007 17:22 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ik zou niet kunnen leven zonder vrienden
Afgesproken!! 'k kan nie wachte!!!quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:19 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ik zal je een e-card sturen voor kerst![]()
Geloof in jezelf
quote:Echte vrienden verleden tijd
De digitale revolutie van de gemiddelde werkplek van tegenwoordig (waaronder ook langere werktijden, concurrentie op de werkvloer, en de opkomst van het internet als ontmoetingsplaats) hebben een behoorlijke impact gemaakt op het sociale leven van vooral jonge mannen. Uit het onderzoek in de Verenigde Staten blijkt dat jonge mannen door al deze veranderingen steeds minder echt goede vrienden hebben, aldus de Britse zondagskrant The Sunday Times. Volgens eerdere onderzoeken van sociologen was zo'n twintig jaar geleden de gemiddelde hoeveelheid echte vrienden (vertrouwelingen, met wie zij over alles kunnen praten), 3,5 per man. Uit het recentelijke onderzoek blijkt dat dat tegenwoordig nog maar 2 per man zijn. Volgens de onderzoekers heeft 'beste vriend' plaats moeten maken voor een netwerk van '(vage) kennissen', op het werk of op het internet. 25% van de mannen heeft helemaal geen persoon waarop zijn in moeilijke tijden terug kunnen vallen. Twintigers die het contact met hun schoolvrienden en studiegenoten verloren zijn samen met gepensioneerden het 'eenzaamst'. Hoe dit percentage in het verleden lag is niet bekend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |